Nyt ovat Ukraina ja Moldova liittymässä EU:n piiriin, eli liittoutuvat Eurooppalaiseen kulttuuriin.

Anonyymi-ap

Venäjä tuskin tulee nielemään sitä suosiolla. =((
Onhan tuossa toinenkin asia joka kummastuttaa ainakin mua; joka en ymmärrä noiden maiden keskenäisistä suhteista mitään. Jostain joskus lähes 2 vuotta sitten luin ettei Moldova sallinut ukrainalaisten pakolaisten kulkevan pakomatkallaan, edes osan matkasta, sitä kautta. Eihän Moldovassa ole sotaa eikä pommituksia; eli olisi nähdäkseni ollut turvallinen reitti pakolaisille, siirtyä pois sota-alueilta.

Joka tapauksessa EU:lle tulee miljoonia ihmisiä lisää ja sitä myöten myös elätettäviä sekä jälleenrakennus kustannuksia. Ihan turha kuvitella ett Venäjä korvaisi mitään aiheuttamastaan tuhosta! Korkeintaan posauttaa Kiovan maailmankartalta pois! Jolloin kolmasmaailmansota on tosiasia!
trollikka

52

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä! Sittenhän meillä on vähemmän maksettavaa!

      • Anonyymi

        Anteeksi mitä? Nyt jo ollaan netto maksajia! Maksetaan Espanjalle ja Italialle sekä jopa Ranskalle; jostain kumman maksusysteemistä johtuen! Moldova on köyhä maa ja Ukraina
        on rakennettava uudelleen, suunnilleen alusta asti. Ihan oikeesti; mä en näe tässä muuta kuin pohjattoman suon! Suomalaiset ovat taatusti taas se Euroopan kuuluisa sosiaalitoimisto; joka vinkumatta maksaa!

        Nyt eu tarvita kuin presidentiksi Urpilaisen Jutta; niin on muutama sääasema lisää, vaikka etelä- ja pohjoisnavalla. Kyllä eskimot ja pingviinit tarvitsevat sääaseman; tämän ilmastomuutoksen takia! Etelänavalle vielä erityisavustus; pingviinien koulutukseen sen aseman hoitajiksi. Kyllä paikallisväestön tiedot, taidot ja havainnot, tulee erityisesti ottaa huomioon; ne siellä vallitsevat ja muuttuvat olosuhteet! Sen mukaan pystytään täälläkin sopeutumaan tuleviin ilmasto muutoksiin!

        Eiköhän meillä ole ongelmia ihan omasta takaa Suomessa; suomalaisten keskuudessa.
        Helsingissä toimii moskeija, päiväkodille varatuissa tiloissa. Säätiön hallituksen puheenjohtaja Aladin Maher sanoo IS;n haastattelussa; että moskeijan toiminnasta valittavat ovat ennakkoluuloisia. Lisäksi Maherin mukaan Suomen viranomaiset haluavat estää islamin kasvun.

        Samalla hän kertoo islamin uskoisten parissa vuosikymmenessä ainakin VIISIN kertaistuvan, sillä heidän populaationsa kasvaa! Vertauksena käytti suomalaisten homoseksuaalisuuta ja naisten lesboilua! Korostaen sitä vielä tietyin kehon liikkein, (kun suomalaiset eivät harjoita keskenään normaaleja akteja) miten kuvittelette lisääntyvänne! Maher on ilmoittanut myös että SHARIA-laki on islamin uskonnon peruslaki ja se sopii myös Suomeen!
        Rahoitus moskeijalle tulee Saudi_Arabiasta, 30.000 - 50.000€ erissä ja tullin läpi imaamin tuliaisina.

        Puheet ovat täysin ristiriidassa tasa-arvo normien kanssa! Puhe oli todella vaarallinen, ja Maher varmasti vihamielinen tätä yhteiskuntaa kohtaan, kommentoi Alan Salehzadeh; geopoliittusiin konflikteihin erikoistunut tutkija ja on erikoisen huolestunut Maherin lausunnoista.Turussa Luolavuoren moskeija on; Takamaantie 17 20720 Turku


    • Anonyymi

      Länsi häviää koska Kiina. Se on niin ilmiselvää eikä tarvitse olla edes talousasiantuntija tässä asiassa. Päättäjät eivät välitä eurooppalaisista pätkääkään, kunhan oma tilipussi kasvaa kasvamistaan. Ennen pitkää se ahneus kuitenkin kostautuu. On tiettyjä asioita joita kohtaan minulla on pelonsekainen kunnioitus - Jumala, karma, vainajat.

    • Anonyymi

      Ennen sotaa Ukrainalla ei olisi vuosikymmeneen ollu asiaa Eu.n. Kun sota tuli, niin takki kääntyi. Mihis se euroopan korruptoitunein maa yhtäkkiä hävisi?

    • Ihmettelen suuresti EU:n hätää tehdä tämä päätös, semminkin kun se on selkeästi Venäjä-vastainen eikä mitään muuta. Onko rahat loppu, ei ole muuta tietä tukea Ukrainaa kuin sanahelinä?

      • Suomalainen ei koska oppia
        Ensi juhlitan joka Tulee EU Sitten itkeä itki jos kysymys on rahaa pidämme auta Kreikka .pidämme auta Italia kohta Moldova sama juutu


      • Kardox89 kirjoitti:

        Suomalainen ei koska oppia
        Ensi juhlitan joka Tulee EU Sitten itkeä itki jos kysymys on rahaa pidämme auta Kreikka .pidämme auta Italia kohta Moldova sama juutu

        Kannattaa varmaan laittaa hetkeksi korkki kiinni, niin alkaa löytyä loogista ajatteluakin sen sijaan, että reagoidaan suoraan selkärangasta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Epäilen että pahin uhka on Pohjois-Korean ja Venäjän mahdollinen liittoutuma. Kiina tuskin venäläisten sotiin sotkeutuu; sillä olisi liian paljon taloudellisesti ja doplomaattisesti menetettävää! Eikä Venäjä enää ole edes kommunistinen valtio; mitä Kiina edelleen väittää olevansa!
        Mun käsitykseni kyllä kommunismista eroaa; venäläisistä sekä kiinalaisten harjoittamista opisuunnista. Mä ilmeisesti satun kannattamaan liikaa tasa-arvoisuutta ja yksilön vapautta; muodostaa omat mielipiteensä! Kuten sananvapautta; puolustaessani isänmaatani!

        Esim. nyt imaamin opetukselta. kuten sharialakia; jota opetetaan laittomassa moskeijassa!
        Rahoitus tulee Saudi-Arabiasta, Turkista ja Irakista. Egyptiläisellä imaamilla on nykyään suomenkansalaisuus; johon vedoten hänellä on myös oikeus levittää islamin uskontoa; jossa ei mitään tasa-arvoa tunneta. Naiset ovat miesten orjia, jokaisella mahdollisella tavalla!

        Mä puolestani olen ns. rasisti; kun olen erimieltä tästä hänen oikeudestaan opettaa muslemeita Suomen lakien vastaisesti! Painukoot sinne mistä tulikin; jos meidän lakimme ja yhteiskuntamme ei hänelle kelpaa! Jos ei sopeudu yhteiskuntaamme; hän on silloin vieraslajike! Ja niitä kohtaan meillä on säädetty omat lakimme, poistoon; ulos maastamme!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen että pahin uhka on Pohjois-Korean ja Venäjän mahdollinen liittoutuma. Kiina tuskin venäläisten sotiin sotkeutuu; sillä olisi liian paljon taloudellisesti ja doplomaattisesti menetettävää! Eikä Venäjä enää ole edes kommunistinen valtio; mitä Kiina edelleen väittää olevansa!
        Mun käsitykseni kyllä kommunismista eroaa; venäläisistä sekä kiinalaisten harjoittamista opisuunnista. Mä ilmeisesti satun kannattamaan liikaa tasa-arvoisuutta ja yksilön vapautta; muodostaa omat mielipiteensä! Kuten sananvapautta; puolustaessani isänmaatani!

        Esim. nyt imaamin opetukselta. kuten sharialakia; jota opetetaan laittomassa moskeijassa!
        Rahoitus tulee Saudi-Arabiasta, Turkista ja Irakista. Egyptiläisellä imaamilla on nykyään suomenkansalaisuus; johon vedoten hänellä on myös oikeus levittää islamin uskontoa; jossa ei mitään tasa-arvoa tunneta. Naiset ovat miesten orjia, jokaisella mahdollisella tavalla!

        Mä puolestani olen ns. rasisti; kun olen erimieltä tästä hänen oikeudestaan opettaa muslemeita Suomen lakien vastaisesti! Painukoot sinne mistä tulikin; jos meidän lakimme ja yhteiskuntamme ei hänelle kelpaa! Jos ei sopeudu yhteiskuntaamme; hän on silloin vieraslajike! Ja niitä kohtaan meillä on säädetty omat lakimme, poistoon; ulos maastamme!
        trollikka

        Onko samaTurkki mitä Suomi tarvitse ääni nato takia hhhhhhhhhhhh
        Turkki ei ennä Suomen ystävä Ruotsi tarvi Turkkia
        hhhhhhhhhh
        Mietin mitä sinulle tapahtuu jos Venäjä voitta sota he tulevat sinun makuhuone hhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi

        Miksi enkelimäinen Venäjä haluaisi sitten "läpeensäkorruptoituneen" Ukrainan itseensä. Luulisi välttävän mätäpaiseen itseensä liittämistä.


    • Anonyymi

      Venäjälle suuremmat paineet ratkaista ongelma. Jos kaikkia ei voi pakottaa heihin liittymään, niin onko vain laajenettava sotatoimia.

    • Anonyymi

      Moldovan korruptoitunut talous rypee pohjamudassa. Ne haluavat EU:n rahapatojen ääreen. Moldovasta tulee uusi rasite EU:lle. Ne ovat ottamassa, eivät antamassa.
      Ukraina haluaa EU:hun, pois Venäjän vaikutuksesta. EU:lla vaan ei ole varaa maksaa Ukrainan sotaa ja mahdollista jälleenrakenns urakkaa.

      • Anonyymi

        No sinähän sanoit ne asiat lyhyesti; joista mä jaarittelin ummet ja lammet!
        trollikka


      • Ukrainalla olisi huomattavat öljy- ja kaasuvarannot, jotka enimmäkseen kuitenkin ovat noilla nyt vallatuilla alueilla.
        Eli siksikin nuo alueet pitäisi saada takaisin, sillä niiden avulla olisi mahdollista jälleenrakentaa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ukrainalla olisi huomattavat öljy- ja kaasuvarannot, jotka enimmäkseen kuitenkin ovat noilla nyt vallatuilla alueilla.
        Eli siksikin nuo alueet pitäisi saada takaisin, sillä niiden avulla olisi mahdollista jälleenrakentaa.

        Onneksi et ole asettunut vastaa minua ihmisenä vaikka olemme eri mieltä, mielummin rauha on rakastettavampaa luopua alueista rauhan vuoksi ettei yhtään ihmistä enää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Onneksi et ole asettunut vastaa minua ihmisenä vaikka olemme eri mieltä, mielummin rauha on rakastettavampaa luopua alueista rauhan vuoksi ettei yhtään ihmistä enää.

        On erittäin todennäköistä, että jos Putinin porukka saa pidettyä vallattuja alueita, niin sota jatkuu, vaikka hetken olisi rauha. On myös todennäköistä, että jos Kiinassa katsotaan, että sota oli hyödyllinen, niin myös Taiwan on vaarassa.
        Nykyinen tilanne on siis pieni sota, mutta jos se keskeytyy tai päättyy väärin, niin sen jälkeen on isompia sotia monilla alueilla.


      • buddy-love kirjoitti:

        On erittäin todennäköistä, että jos Putinin porukka saa pidettyä vallattuja alueita, niin sota jatkuu, vaikka hetken olisi rauha. On myös todennäköistä, että jos Kiinassa katsotaan, että sota oli hyödyllinen, niin myös Taiwan on vaarassa.
        Nykyinen tilanne on siis pieni sota, mutta jos se keskeytyy tai päättyy väärin, niin sen jälkeen on isompia sotia monilla alueilla.

        Ei ole suomessakaan jatkunut sota vaikka on pitänyt suur-suomen vallattuja alueita, mutta olet suloinen siitä huolimatta. 🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei ole suomessakaan jatkunut sota vaikka on pitänyt suur-suomen vallattuja alueita, mutta olet suloinen siitä huolimatta. 🥰

        Tilanne oli silloin eri, eikä venäläisillä riittänyt resursseja tänne kun heille oli tärkeämpää pitää Baltia, Puola ja itäinen Saksa omassa vallassaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tilanne oli silloin eri, eikä venäläisillä riittänyt resursseja tänne kun heille oli tärkeämpää pitää Baltia, Puola ja itäinen Saksa omassa vallassaan.

        Eihän likn jörki ole ukrainaa vallata jossa 45 miljoonaa ihmistä kun. Taas suomessa vaan 5,5 miljoonaa en usko etttä sota leviää jos rauha saadaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tilanne oli silloin eri, eikä venäläisillä riittänyt resursseja tänne kun heille oli tärkeämpää pitää Baltia, Puola ja itäinen Saksa omassa vallassaan.

        Siis ei mikään järki ole vallata…


    • Anonyymi

      Periaatteesta mitä enemmän pyllistetään venäjän suuntaan niin sitä parempi.

    • Anonyymi

      EU vitkuttelee Moldovan ja muiden samankaltaisten maiden hyväksymisessä jäsenikseen. Pitäisi esim. olla oikeuslaitos, johon diktaattori tai muu hallinto ei voi vaikuttaa. "Lisäksi tarkasteltiin uudelleen oikeus-, vapaus- ja turvallisuusalojen yhteistyötä. Niitä ovat muiden muassa oikeuslaitoksen uudistaminen, viisumivapaus sekä korruption ja rahanpesun torjunta."

      Mitenkähän Suomi pääsi EU:n jäseneksi, kun poliittisia puolueita edustavat lautamiehet voivat vaikuttaa oikeuden päätöksiin, jopa päättää toisin kuin tuomari?
      Jopa kunnallispoliitikot tekevät lain vastaisia päätöksiä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17530944/uusi-yksityistielaki-on-susi--se-vie-maaseudun-ihmisilta-tien-ja-kodin-#comment-122336969

    • No mä mietin sitä Naton entisen päällikön sanomista tosissaan...

      Että hyväksyttäis vaan Ukraina (miksi ei Moldovakin) Natoon ja sillä siisti. Joku erikoispykälä ja sillä se.

      Samoin Eu:hun.

      Se olis tavallaan riskiä, jos miettii Venäjän reaktioita, mutta toisaalta se olis vieläkin enemmän sana sille, että nyt riittää tuo perseily.

      Sama juttu pitäis kollektiivisti pystyä tekemään tuonne Israel/Gaza/Ländiranta-suuntaan.

      Mulkut rauhoittuu vasta kun :
      A) ne alistetaan/nujerretaan.
      B) osoitetaan kollektiivisesti kohta A.

      • Anonyymi

        Homma nyt vaan menee niin; me voidaan avustaa Ukrainaa puolustautumaan. Heidän ottamisensa Natoon tai Liittymisensä EU;n piiriin olisi meille taloudellisesti liian suuri pala nieltäväksi. Ukrainan rakentaminen uudelleen ja miljoonat ihmiset jotka sieltä lähtevät, parempaa elintasoa hakemaan Euroopasta! Kaikki suunnilleen jo tietää Suomen sosiaalihuollon; meillä on tuhansia ukrainalaisia pakolaisia, joita ollaan autettu (rahallisesti) asettumaan tänne pysyvästi!

        Osa heistäkin käy Ukrainassa sukuloimassa; siis maassa jossa edelleen käydään sotaa!
        Mitä hiivatin järkeä tässäkään on? Sukkuloida maasta maahan, kun kerran on sieltä turvaan päässyt! Sikäli, jos olen oikein ymmärtänyt; sinne on lähtenyt takaisin myös äitejä lapsen/lapsiensa kanssa! Täällä kerätään rahaa, jotta bussilastillinen ihmisiä saadaan sieltä turvaan... muutaman kuukauden jälkeen, jotkut palaa lapsinneen sota-alueelle takaisin!
        Mä ymmärtäisin asian, jos koko maahan olisi saatu jo rauha aikaiseksi, niin jälleen rakennus talkoisiin osallistuisivat,

        Aika kornilta tuntuu kuulla; näistä sukkuloitsijoista!
        AUTA; Ukrainan naisia ja lapsia jotka pakenee sotaa... ja raiskauksia, henkensä edestä!
        Minäkin olen muutaman setelin tarkoitukseen lahjoittanut; solidaarisuudesta!
        Ei oikein innosta enää, kun eihän siitä ole nähtävästi mitään pysyvämpää apua ollut!
        Ennen maksan vaikka SiljaLinen laivalipun; Ruotsiin ja takaisian, jollekin pakolaiselle.
        Paljon hyödyllisempään tarkoitukseen sekin raha menisi!

        Moldova; en jaksa edes ottaa kantaa koko sontaläjään!
        Tuskin mun tarvitsee edes allekirjoittaa; tr likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homma nyt vaan menee niin; me voidaan avustaa Ukrainaa puolustautumaan. Heidän ottamisensa Natoon tai Liittymisensä EU;n piiriin olisi meille taloudellisesti liian suuri pala nieltäväksi. Ukrainan rakentaminen uudelleen ja miljoonat ihmiset jotka sieltä lähtevät, parempaa elintasoa hakemaan Euroopasta! Kaikki suunnilleen jo tietää Suomen sosiaalihuollon; meillä on tuhansia ukrainalaisia pakolaisia, joita ollaan autettu (rahallisesti) asettumaan tänne pysyvästi!

        Osa heistäkin käy Ukrainassa sukuloimassa; siis maassa jossa edelleen käydään sotaa!
        Mitä hiivatin järkeä tässäkään on? Sukkuloida maasta maahan, kun kerran on sieltä turvaan päässyt! Sikäli, jos olen oikein ymmärtänyt; sinne on lähtenyt takaisin myös äitejä lapsen/lapsiensa kanssa! Täällä kerätään rahaa, jotta bussilastillinen ihmisiä saadaan sieltä turvaan... muutaman kuukauden jälkeen, jotkut palaa lapsinneen sota-alueelle takaisin!
        Mä ymmärtäisin asian, jos koko maahan olisi saatu jo rauha aikaiseksi, niin jälleen rakennus talkoisiin osallistuisivat,

        Aika kornilta tuntuu kuulla; näistä sukkuloitsijoista!
        AUTA; Ukrainan naisia ja lapsia jotka pakenee sotaa... ja raiskauksia, henkensä edestä!
        Minäkin olen muutaman setelin tarkoitukseen lahjoittanut; solidaarisuudesta!
        Ei oikein innosta enää, kun eihän siitä ole nähtävästi mitään pysyvämpää apua ollut!
        Ennen maksan vaikka SiljaLinen laivalipun; Ruotsiin ja takaisian, jollekin pakolaiselle.
        Paljon hyödyllisempään tarkoitukseen sekin raha menisi!

        Moldova; en jaksa edes ottaa kantaa koko sontaläjään!
        Tuskin mun tarvitsee edes allekirjoittaa; tr likka

        Länsi joutunee jokatapauksessa jeesailemaan pitkään Ukrainaa.
        Ja samalla se tuo Moldovakin pitäisi pelastaa Venäjän kynsistä.

        Kuten tuolla aikaisemmin sanoin, olisi nyrkin lyömistä pöytään, että nyt loppu se perseily Venäjältä.

        Kalliimmaksi se tulee, kun sen annetaan perseillä lähialueillaan.


      • Anonyymi

        Oletko koskaan ajatellut sitä, että oletkin se mulkku?


      • Anonyymi

        Gaza+Yhdysvallat=Disse.


    • Anonyymi

      Ja liittyy sinkku palstaan...?

      • Onhan täällä jo vuosikausia keskusteltu vähän kaikenlaisesta. Vai liittyvätkö nuo suklaajutut ja tietovisailut sun mielestä jotenkin paremmin sinkkuuteen?


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Onhan täällä jo vuosikausia keskusteltu vähän kaikenlaisesta. Vai liittyvätkö nuo suklaajutut ja tietovisailut sun mielestä jotenkin paremmin sinkkuuteen?

        Mun jutut liittyvät aina sinkkuuteen. Muistathan sen iloisen kommenttini kun onnistuin ruo'an tekemisessä hirmu hyvin. 😁

        Maailman menoa palstallakaan ei kirjoitella mitään persujuttuja...

        >simiti<


    • No Venäjältähän ei kysytä eikä Venäjällä enää ole natsoja laajentaa rähinää, niin lähinnä muodollisuus. Tosin typerä muodollisuus, miksi edes aloittaa jäsenyyskäsittelyä kahden persaukisen ja puhkikorruptoituneen valtion kanssa, kun ei niillä ole ainakaan virallisten kriteerien mukaan mitään mahdollisuuksia päästä EU:hun vielä ainakaan kymmeneen vuoteen. Toki aina voidaan katsella läpi sormien, sehän se on "maan" tapa EU:ssa, mikä tosin jostain syystä ei ole toteutunut (vielä) Turkin kohdalla ja se on maailman 9. ihme.

      • Anonyymi

        Mihin Venäjä olisi 30 vuoden aikana laajentunut?
        Aikaa Varsovan liiton jälkeen?

        Venäjä on kutistunut, nyt taitaa olla raja saavutettu muusta ei ole kysymys?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin Venäjä olisi 30 vuoden aikana laajentunut?
        Aikaa Varsovan liiton jälkeen?

        Venäjä on kutistunut, nyt taitaa olla raja saavutettu muusta ei ole kysymys?!

        No toistaiseksi jokainen impeurimi maailmanhistoriassa on luhistunut, useimmat vieläpä hiljalleen aivan pirstaleiksi. Kunnes taas syntyy joku, joka valloittaa joistain niistä itselleen jonkinlaisen impeurimin. Vain jotta se voi luhistua. Ihan tavallista elämänkiertoa.

        Alaspäin mennessä ei ole rajoja ennen lopullista tuhoutumista, ylöspäin rajat ovat selkeämmät ja aina vain vaikeammat saavuttaa. Nähdäkseni Venäjä ei tämän hetken mittapuulla ole saavuttanut yhtään mitään sitten 90-luvun lopun, muttei myöskään varsinaisesti menettänyt mitään. Venäjä on vedenjakajalla, voi valita miten jatkaa matkaansa. Tai ehkei Venäjä voi, mutta toistaiseksi ainakin Putin voi. Huomenna se voi olla joku toinen, kuka tietää.


    • Anonyymi

      Venäjän gangsterijohto vaahtoaa luonnollisesti vesikauhuisen koiran tavoin parta pärskeessä, mutta herättää pelkkää naurua.

      • Anonyymi

        Ei kuule naurata, saattaahan ne pällit ihan tieten tahtoen aloittaa atomiasesodan!

        Jos niille loppu häämöttää muutenkin, niin nappaavat viimeiselle matkalle mukaansa niin paljon kuin suinkin pystyvät! Ihan kostoksi; omista itsekkäistä syistä.

        Onhan näitä kahjoja; ihan sivistystäkin saaneita, lukeneita!
        Kuten tämä Hesalainen lääkärikin; tappoi vaimonsa, kun tämä halusi erota miehestään!
        Meni monen ihmisen elämä pilalle; lääkärin kiukun synnyttämästä koston halusta!
        Joskus pienetkin asiat paisuu äärettömyyksiin,.. tehtyä vaan ei saa tekemättömäksi.


    • Anonyymi

      Heillä on siihen täysi oikeus, jos itse haluavat ja täyttävät kriteerit. Venäjällä ei ole tuohon mitään sananvaltaa, eikä se sille kuulu. Jokainen valtio, tai oikeammin sen kansalaiset, päättävät itse mihin piiriin haluavat hakeutua ja siihen piiriin jo entuudestaan kuuluvat päättävät miten heidät otetaan vastaan. Se asia ei muille kuulu.

      Mitä tuohon Ukrainalaisten kulkuun Moldovan läpi tulee, niin se käsittääkseni liittyy Transnistrian tilanteeseen ja Moldovan epävakaaseen asemaan ja tilanteeseen ylipäänsä.

    • Anonyymi

      Jaa, että Zelenskyn "demokratia" on EU:n lain mukaista?
      https://www.bitchute.com/video/XP3m6J6X9oK8/
      Puolueiden lakkauttaminen, median haltuunotto, kansanedustajien vankilaan heitto, vähemmistöjen pommittaminen Ortodosisen kirkon omasuuden takavarikko yms. Kuten Tulsi Gabbard videolla kertoo.
      Nämä kaikki van der layern jätti raportistaan pois. Valehteli siis kaikille.
      Tätä mieltä osa europpalaisista mepeistä on Urulasta:
      https://www.bitchute.com/video/ZjutDGaxEiy4/

    • Anonyymi

      Ukrainaa ei saa päästää eu hun. Se tulee suomelle todella kalliiksi. Täällä ei sitten työpaikat tule lisääntymään koskaan koska rahaa menee ukrainaan.

    • Anonyymi

      Eiköhän se riitä ett Espanja, Itakia, Kreikka ja monet ex-Jukoslavian maat ovat parkumassa rahaa, milloin mihinkin; kuten omien rajojensa suojeluun!
      Espanja taitaa viime aikoina olla; hieman kohentanut rannikkovartiointiaan.
      Sen sijaan Ranska taitaa olla vaikeuksissa maahanmuuttajiensa kanssa.

      Jonkin näköinen tolkku tuohon muuttoliikkeeseen on tultava! Ei me eurooppalaiset kohta enää edes mahduta kotimaihimme, liika on aina liikaa! Eikä ole kohtuullista;
      Suomen 6 miljoinainen kansa maksaa; 10 kertaa suurempi lukuisille kansakunnille ns.tasoitusta, muuttoliikkeiden aiheuttamista kustannuksista.
      Pohjoismaiden sosiaalihuolto tunnetaan maailmalla; joten tänne heitä päätyy aina vaan lisääntyvänä määränä.

    • Anonyymi

      Terve tuloa. Kyllä sitä ennemmin vapaaseen länteen liittyy, kuin väkivaltaisiin maihin.

    • Anonyymi

      Mjoo, mitä tähän kaikkeen voisi sanoa?
      Minua, suomalaista syytettiin ulkomailla siitä että olisin ollut englantilaisia vastaan viime maailmansodissa. Haukkuivat lähes natseiksi. Kerroin valinneemme kahdesta pahasta sen pienemmän pahan, maan tulevaisuutta ajatellen vaikka toki Hitler ja natsit tekivät paljon pahaa tappaen Euroopasta noin 23 miljoonaa ihmistä.

      Sodimmeko natsien rinnalla, kyllä sodimme. Englanti julisti silloiselle Suomelle sodan jne.

      Jos ajatellaan Kiinaa, sillä on valinta kahden pahan väliltä. Aivan samoin mitä oli Suomella 1939 ja sitä aikaisemminkin.

      Mitäpä luulette, kumman Kiina valitsee, Venäjän vai Yhdysvallan?

    • Anonyymi

      Laajeneva mahti on aina sotaa janoava.

    • Anonyymi

      Erikoista, että putin ihailee eurooppalaista länsimaista kulttuuria ja elämäntapaa, mutta vouhottaa vihaavansa länsimaista elämäntapaa.

      • Anonyymi

        Noissa on kai vissi ero, ainakin päätäntävallassa.
        Euroopassa ei ole ollenkaan päätäntävaltaa, se tulee jo Yhdysvalloista.
        Muuten Eurooppa voi olla mukava ja kiva mantere?

        Kohta joku tekoäly ottaa vallan, jos katsoo Yhdysvaltojen vaaleja, ei voi kun toivoa sen tapahtuvan nopeasti.


    • Anonyymi

      Tämä onkin hyvin oleellista juuri sinkkujen kannalta!

    • Anonyymi

      Palsta on täynnä aivopestyjä idiootteja.
      Miten Venäjä on uhannut Suomea?

      Tuo Ukrainan sota on erillinen tapahtuma koko maapalloa koskevassa valtataistelussa.
      Tässä taistelussa maidanin aukio edusti oikeutta, tähän sotaan.
      Miksi noin on?

      Se että länsimaat etenevät sotaisasti, nyt Venäjä, myöhemmin Kiina.
      Tuo ei oikeuta aivottomuuteen, ei tälläkään palstalla.

      • Taidat olla se kuuluisa venäjän trolli.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Taidat olla se kuuluisa venäjän trolli.

        Selitä tarkemmin.
        Pelkkä sanominen ei riitä, siinä on liikaa ehkä, todennäköisesti, mahdollisesti uutista.
        Ai niin, sehän on uutisoinnin taso nykyään?


    • Anonyymi

      Esimerkiksi, mitä pahaa Kiina olisi sinulle tehnyt?
      Mahdollistanut sen että voit ostaa halpoja Tesloja, kännyköitä, elektroniikkaa yms.
      Tullut samalla taloudellisesti vahvaksi, mutta mitä haittaa siitä sinulle olisi ollut?
      Kyllä, työpaikat menivät 2000-luvun alussa sinne, Eurooppaa haluttiin puhdistaa siirtäen saasteet Kiinaan jne.
      Tämän päätöksen ovat tehneet meidän demokraattisesti valitut hallitukset ja pörssiyhtiöt.

      Nyt kun Kiina on ottanut vastaan kaiken kuonan mitä maailma voi heille tarjota, he ovatkin vaarallisia.
      Mille he ovat vaarallisia, meidän omille päätöksille ja ahneudelle?

      Niin makaa, kuin petaa.
      Turha on aina syyttää toisia, pitää katsoa peiliin ja ymmärtää oma tyhmyys jos sellaista on ollut havaittavissa.

      Ei tämä vastakkain asettelu Venäjään lopu, ahneet ovat ahneita.

    • Anonyymi

      Ukrainaa ei kohta ole valtiona.

      • Anonyymi

        On se, mutta mitkä ovat ehdot?
        Idiootteja on monenlaisia, niitä jotka Venäjä vihassaan haluavat käyttää ukrainalaisia valtavälineineen on liian paljon. Tottahan se on miten Ukrainan nykyinen presidentti ja ne joilla on helvetin kovat julkisesti tuntemattomat tulot, ovat saaneet helkkarinmoisen konfliktin aikaan luottaen ehkä vääriin kortteihin.

        Yhdysvallat ja nykyinen keskustelu, mitä helvetthiä ne pelleilevät?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3376
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      130
      2991
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      243
      2408
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      158
      1817
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1044
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      908
    7. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      27
      854
    8. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      833
    9. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      804
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      130
      771
    Aihe