Ettepä tiedä mikä tuo on

Eikä myyjäkään näköjään tiennyt, sillä se ei ole työtaso:

https://huutomylly.fi/huutokaupat/jareatyotaso-135x133x135-sm-21486

Arvauksia otetaan vastaan.


(hiukan mietin, että tuo voisi olla joskus hyödyllinen, mutta pitkä hakumatka ja hintakin nousi romurautaa korkeammaksi)

((kuume alkaa olla poissa, mutta edelleen väsyttää))

23

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haulikon patruunoiden latausteline? 🙂

      • Olisi aika valtava haulikko, sillä nuo reiät taitavat olla 30 millisiä (tai suurempia).


      • buddy-love kirjoitti:

        Olisi aika valtava haulikko, sillä nuo reiät taitavat olla 30 millisiä (tai suurempia).

        Se oli sitten näin sotaisien aikojen arvaus..
        - Seuraan 👍🙂


    • Anonyymi

      Jonkun työstölaitteen, jyrsimen, sahan tms. työtaso johon voi tappien avulla laittaa erilaisia ohjureita, puristimia, asettimia yms. härpäkkeitä. Jos olisi sahan tai jonkinlaisen pajan omistaja varmaan tuolle voisi käyttöä keksiä.

      -harmiseikirj-

      • Riittävän lähellä, eli kerron mikä tuo on.
        Ei ole työstökoneen osa, vaan kuuluu entisaikojen telakkahalli lattiaan. Noita oli siis koko hallin lattia täynnä ja niiden avulla taivutettiin laivan kaaret oikeaan muotoon. Ensin piirrettiin liidulla muoto ja sitten laitettiin tappeja ja tilkkeitä ja sen jälkeen pakotettiin palkki (hydraulisesti tai jengoilla) tuon mukaiseksi.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Riittävän lähellä, eli kerron mikä tuo on.
        Ei ole työstökoneen osa, vaan kuuluu entisaikojen telakkahalli lattiaan. Noita oli siis koko hallin lattia täynnä ja niiden avulla taivutettiin laivan kaaret oikeaan muotoon. Ensin piirrettiin liidulla muoto ja sitten laitettiin tappeja ja tilkkeitä ja sen jälkeen pakotettiin palkki (hydraulisesti tai jengoilla) tuon mukaiseksi.

        On ne ennen olleet eteviä kun on kaikenlaista tuollaista kehitelleet.

        -harmisekirj-


    • Yritin etsiä netistä tuollaisen hallin kuvaa, mutten kyennyt löytämään.
      Myytinmurtajat olivat kerran yhdessä sellaisessa tekemässä jotain ihan muuta kuin rautojen vääntelyä.

      • Mistä tiesit, mikä se on? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mistä tiesit, mikä se on? 🙂

        Olen joskus nähnyt vanhan kuvan siitä, miten ne muotoilivat niita laivojen kaaria.


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen joskus nähnyt vanhan kuvan siitä, miten ne muotoilivat niita laivojen kaaria.

        Onpa ollut hieno tekniikka 👍


    • Toivotaan ettei jää jälkioireita tai tule mitään.

      • Todennäköisesti menee ohi kuin tavallinen flunssa, sillä tuntuma on sama.


      • buddy-love kirjoitti:

        Todennäköisesti menee ohi kuin tavallinen flunssa, sillä tuntuma on sama.

        Ei se aina ole pätevä syy, se tulppariski on lievienkin oireiden jälkeen vuoden riski kuin longcovid vasta 3kk jälkeenkin iskeä molemmat on yhteydessä siihen tukos riskiin.


    • Anonyymi

      valtakunta niin jo vähän hassuakin jos mies alkaa ajattelemaan tyttöjä joteinkin ilke3ämä

    • Anonyymi

      Olisko puristinpöytä johon laitetaan paineilmapuristimia että saa lätkittyä oudon malliset kappaleet kasaan.

    • Paksu rautalevy, jossa on reikiä. En yhtään osaa sanoa mihin tuollaista käytetään.

    • Anonyymi

      On tuo melkoinen mustalainen tuo Aqleksi-Antero Stubb..

      • Miksi nostat näitä vanhoja ketjuja? Onko niillä tarkoitus täyttää koko etusivu?

        Willi veikkaus: - Sinulla on taas liikaa luppoaikaa, eikä mitään mielekästä tekemistä. Niinkö?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Miksi nostat näitä vanhoja ketjuja? Onko niillä tarkoitus täyttää koko etusivu?

        Willi veikkaus: - Sinulla on taas liikaa luppoaikaa, eikä mitään mielekästä tekemistä. Niinkö?

        Johtuu ilmeisesti siitä, etten ole pariin päivään kirjoittanut tänne ja se kaipaa minua.
        (miksei sano sitä suoraan)


      • buddy-love kirjoitti:

        Johtuu ilmeisesti siitä, etten ole pariin päivään kirjoittanut tänne ja se kaipaa minua.
        (miksei sano sitä suoraan)

        Näin se varmaan on. Siksi se tuli räyhäämään tänne viime vuoden ketjuun.
        Sanoisi vaan suoraan ja saisi mielenrauhan.

        Vihdoinkin kevätkiireet hellittää ja saan taas rauhassa keskittyä palstailuun.
        Maaliskuusta saakka on ollut härdelliä ja pyöritystä. Onhan se hyvä, että töitä riittää, mutta joku järki on säilytettävä näissäkin hommissa.

        Mitä sinne kuuluu? Katsoin ne sinun aijaa kuvat niistä metallinpaloista. Joko se projekti on valmis, vai vieläkö teet hienosäätöä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Näin se varmaan on. Siksi se tuli räyhäämään tänne viime vuoden ketjuun.
        Sanoisi vaan suoraan ja saisi mielenrauhan.

        Vihdoinkin kevätkiireet hellittää ja saan taas rauhassa keskittyä palstailuun.
        Maaliskuusta saakka on ollut härdelliä ja pyöritystä. Onhan se hyvä, että töitä riittää, mutta joku järki on säilytettävä näissäkin hommissa.

        Mitä sinne kuuluu? Katsoin ne sinun aijaa kuvat niistä metallinpaloista. Joko se projekti on valmis, vai vieläkö teet hienosäätöä?

        Kun vaihdoin tavallisen pellin ruostumattomaan, niin havaitsin, että se pingahtaa muotista irroittamisen jälkeen hiukan muottia suuremmaksi ja nyt niistä sitten tulee hiukan ylikokoisia. Korjasin tilannetta kaarijuottamalla sinne muotin ulkoreunalle alumiinipronssia ja sorvasin sen sitten hiukan alkuperäistä pienempään kokoon. Nyt koon pitäisi olla oikea selle ruostumattomalle, mutta on muitakin ongelmia.
        Ruudin käytös on vielä liian epävarmaa, sillä sen palonopeus riippuu paineesta ja koska käytän harjanvarren pätkiä siellä ruutikammiossa jarruna, niin niiden toiminta vaihtelee liikaa ja siten ruuti ei aina tuota riittävää painetta siihen, että palaisi kunnolla ja nopeasti ja samalla tietysti se vesi ei paineistu niin paljon, että pelti jaksaisi painua muotin nurkkiin asti.
        Olen muuttamassa sitä ruutikammiota siten, että sinne tulee pohjalle kavennus ja sen kavennuksen päälle alumiinilevy, jonka paineessa murtuminen on paremmin hallittavissa kuin niiden harjanvarren palojen.
        Mutta se tässä kuitenkin on jo selvää, että systeemi toimii välillä oikein hyvin ja periaatteessa minulla on jo tarpeeksi varaosia, mutta koska ongelma on mielenkiintoinen, niin ratkon sen loppuun asti (on tuolle myöhemminkin käyttöä ja yksi projekti on jo harkinnassakin).

        Hyvä jos kiire hellittää (kai olet jatkossa delegoimassa asioita riittävästi, ettet väsytä itseäsi).

        Täälläkin on hiukan tavallista vilkkaampaa, sillä huomenna Helsinkiin ja sitten kohta takaisin ja sitten taas sinne ja häissäkäynnin jälkeen yötä myöten taas tänne, sillä seuraavana päivänä on tiekokous, jossa minun on pakko olla vastustamassa sitä, että yhteen mökkitien pätkään käytetään hirmuisesti verovaroja ihan turhaan.
        (todennäköisesti ärhennän täällä sen kokouksen jälkeen).
        Ja pakkoko niiden oli pistää se kokous juuri sille päivälle kun minä olisin mielelläni ollut muualla. Pöh


      • buddy-love kirjoitti:

        Kun vaihdoin tavallisen pellin ruostumattomaan, niin havaitsin, että se pingahtaa muotista irroittamisen jälkeen hiukan muottia suuremmaksi ja nyt niistä sitten tulee hiukan ylikokoisia. Korjasin tilannetta kaarijuottamalla sinne muotin ulkoreunalle alumiinipronssia ja sorvasin sen sitten hiukan alkuperäistä pienempään kokoon. Nyt koon pitäisi olla oikea selle ruostumattomalle, mutta on muitakin ongelmia.
        Ruudin käytös on vielä liian epävarmaa, sillä sen palonopeus riippuu paineesta ja koska käytän harjanvarren pätkiä siellä ruutikammiossa jarruna, niin niiden toiminta vaihtelee liikaa ja siten ruuti ei aina tuota riittävää painetta siihen, että palaisi kunnolla ja nopeasti ja samalla tietysti se vesi ei paineistu niin paljon, että pelti jaksaisi painua muotin nurkkiin asti.
        Olen muuttamassa sitä ruutikammiota siten, että sinne tulee pohjalle kavennus ja sen kavennuksen päälle alumiinilevy, jonka paineessa murtuminen on paremmin hallittavissa kuin niiden harjanvarren palojen.
        Mutta se tässä kuitenkin on jo selvää, että systeemi toimii välillä oikein hyvin ja periaatteessa minulla on jo tarpeeksi varaosia, mutta koska ongelma on mielenkiintoinen, niin ratkon sen loppuun asti (on tuolle myöhemminkin käyttöä ja yksi projekti on jo harkinnassakin).

        Hyvä jos kiire hellittää (kai olet jatkossa delegoimassa asioita riittävästi, ettet väsytä itseäsi).

        Täälläkin on hiukan tavallista vilkkaampaa, sillä huomenna Helsinkiin ja sitten kohta takaisin ja sitten taas sinne ja häissäkäynnin jälkeen yötä myöten taas tänne, sillä seuraavana päivänä on tiekokous, jossa minun on pakko olla vastustamassa sitä, että yhteen mökkitien pätkään käytetään hirmuisesti verovaroja ihan turhaan.
        (todennäköisesti ärhennän täällä sen kokouksen jälkeen).
        Ja pakkoko niiden oli pistää se kokous juuri sille päivälle kun minä olisin mielelläni ollut muualla. Pöh

        Tuo peltiprojektisi kuulostaa monimutkaiselta ja samalla mielenkiintoiselta. Onnea jatkuvaan projektiisi.

        On sinulla tiukka aikataulu. Jonkun on kuitenkin pidettävä kuria ja järjestystä siellä tiekokouksessa.

        Hyvää yötä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo peltiprojektisi kuulostaa monimutkaiselta ja samalla mielenkiintoiselta. Onnea jatkuvaan projektiisi.

        On sinulla tiukka aikataulu. Jonkun on kuitenkin pidettävä kuria ja järjestystä siellä tiekokouksessa.

        Hyvää yötä.

        Öitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe