Mitä vanhuuden merkkejä teillä on?

Alan virallisesti tulla vanhaksi. Sen huomaa siitä kun korvista ja nenästä kasvaa karvaa. Kulmakarvatkin pitää ajaa hiustenleikkurilla, etteivät hörrötä pitkinä.

39

451

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juonteita on silmäkulmissa ja otsassa ehkä vähän. Ja jos se lasketaan vanhuuden merkiksi, niin lapsuuden muistelu. Muistan, kun olin lapsi niin.... =D =D Tosin muuten en sitten koe olevani vielä tosi vanha. Ja huumorilla mää ton lapsuuden muistelemisenkin laitoin, vaikka kyllä niitä vanhoja tulee välillä muisteltua. Oi niitä aikoja. =D

      • Minusta taas tuntuu, että lapsuuden muistot ovat ajan myötä alkaneet haalistumaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minusta taas tuntuu, että lapsuuden muistot ovat ajan myötä alkaneet haalistumaan.

        Ei kai muistisairaus ole alkanut vaivaamaan? =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei kai muistisairaus ole alkanut vaivaamaan? =D =D

        Jotenkin tuntuvat niin kaukaisilta asioilta ja olen ihan eri elämäntilanteessa nyt.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jotenkin tuntuvat niin kaukaisilta asioilta ja olen ihan eri elämäntilanteessa nyt.

        Mustakin tuntuu välillä, että lapsuus ja teini-ikä ja jopa se, kun olin parikymppinen on ihan eri elämää ja että ihan kuin olisin ollut eri ihminen silloin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mustakin tuntuu välillä, että lapsuus ja teini-ikä ja jopa se, kun olin parikymppinen on ihan eri elämää ja että ihan kuin olisin ollut eri ihminen silloin.

        Mustakin tuntuu välillä, että lapsuus ja teini-ikä ja jopa se, kun olin parikymppinen on ihan eri elämää ja että ihan kuin olisin ollut eri ihminen silloin.

        Kun tulisi tuottaa loputtomasti hyvää sisältöä, niin onko olemassa sellaiselle (inhimilliset) rajat?


    • Ikänäkö.. 🤓

      • Minulla ei muuten, mutta olen huomannut hämäränäön heikentyneen. Tuntuu että joutuu laittamaan valoja päälle.


      • Anonyymi

        Rasistinen ilmaus. Se on aikuisnäköä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasistinen ilmaus. Se on aikuisnäköä.

        Toki myös näytän aikuiselta, mutta ei siinä mitään vikaa ole 😄


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla ei muuten, mutta olen huomannut hämäränäön heikentyneen. Tuntuu että joutuu laittamaan valoja päälle.

        Autoillessa vesisateessa syksyn pimeällä huomaan todellakin hämäränäön heikentyneen. 😪 - Ja yleensä käytän vähintään jotain tiimarilaseja, kun käytän kännykkää. - Luen kyllä ilmankin, mutta en kirjoita. - Joskus, jos ollaan tyttären kanssa liikkeellä ja teen somepäivityksen ilman silmälaseja, pyydän häntä vielä tarkistamaan tekstin ennen lähettämistä. 😄
        Työnantaja kustansi minulle myös päätelasit.👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasistinen ilmaus. Se on aikuisnäköä.

        "Rasistinen ilmaus."

        Rasismi liittyy aina rotuun, koska se tulee termistä race. Eri ikäryhmien välillä taas voi olla esim. syrjintää.

        Ehkä se on tää väsymys kun olen tänään näin vmäisellä päällä että pitää pilkkua nussia vähän väliä... Mutta kuitenkin. Kohta salille vähän tuulettamaan väsyneitä aivoja.


    • Anonyymi

      Vaikea kysymys. Tätä pitäsi melkein kysyä muilta. Mä kun en itse osaa tiedostaa ikääni mitenkään.

    • Kyllä se tarkoittaa myös sitä että sinä myös alat paranee hitaammin

    • Anonyymi

      Sitä kun Syvärillä marssittiin lotinanpellon laitaan, kaivauduttiin kaverin kiusaksi.
      Oi sitä aikaa, Tapolan Kustaan vielä muistan, kun hää laitto meidät Aunuksen kankaalta matkaan. Aunusta kaivettiin monta kuukautta. No eihän siitä kauheesti järkee ollu, kun se Talvelan poika juoksutti meitä ihan väärään suuntaan sinne Porajärvelle.

      Kun mie noita tuoreempia muisteloja muistelen, sitä huomaa ettei ennee muista vanhemppii juttuja ollenkas. Vastahan tuo ol, miehestä poikanen vielä.

      AV

    • Nenä- ja korvakarvat mulla on aina olleet... rehevät 😂 Nyt iän myötä kulmakarvat on villiintyneet ja ovat niin äijämäiset, etten taatusti koske niihin, vaan olen ennemminkin helvatan ylpeä niistä.

      Näkö on hieman heikentynyt, ei vielä laseja tarvitse, mutta ei siihenkään enää kauaa mene, luulen.

      Nivelet ei enää taivu samoihin asioihin kuin ennen, vaikken meinaa millään suostua ymmärtämään sitä. Oikean ranteen hiusmurtuma meni jo japieni se olikin, mutta ranteen nivelet eivät ole toipuneet eli magneettiin mentäneen. Ja vasemmasta polvesta ilmeisesti repesi/vahingoittui ulompi sivuside ihan tavallisessa työtilanteessa, polvistumisessa joita olen tehnyt tuhansia. Sekin pitää nyt sitten tutkituttaa, saakutti.

      Nilkat on jo jonkun vuoden huutaneet hoosiannaa jos työpäivät on sisältäneet reilummin askellusta tai tikapuujumppaa. Oikea olkapääkin on jotenkin ottanut osumaa, tarvinnee sekin tutkituttaa.

      Joo, ikää on alkanut kertymään 😂

      • Anonyymi

        Ota huomioon, kuolema lähestyy. 🤠😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon, kuolema lähestyy. 🤠😂

        Ei se lähesty yhtään sen enempää kuin mitä se on lähellä joka ainoa sekunti, en ole siitä huolissani.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei se lähesty yhtään sen enempää kuin mitä se on lähellä joka ainoa sekunti, en ole siitä huolissani.

        Ite olen huomannut, että aika menee iän myötä vain nopeampaa ja nopeampaa. Siksi ehkä tuntuu että kuolema lähestyykin nopeampaa. Ja olen vasta 35...


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ite olen huomannut, että aika menee iän myötä vain nopeampaa ja nopeampaa. Siksi ehkä tuntuu että kuolema lähestyykin nopeampaa. Ja olen vasta 35...

        Aikahan ei sen nopeampaa mene, kulje, kulu, aika oikeastaan vain on. Ihminen menee, kulkee ja etenkin kuluu, ai että kuluukin, saakutti. Mutta ihmisen, yksilön kokemus ajasta muuttuu iän myötä kun fysiikka alkaa hiljalleen jäämään jälkeen, rappeutumaan, kognitiiviset kyvyt ja reagointi heikkenevät, havainnointikyvyt kapenevat. Ja olen vasta 50 😂


    • Anonyymi

      A_studio.

      • Eikö tuo kerro, että on aikuistunut?


    • Anonyymi

      No itse saan 3kk päästä mopokortin ja ensi kesänä mopon mut vanhuuden merkkejä jo ilmassa haluaisin ajaa kevarilla tai oikeastaan oman auton mut siihen on vielä 3v kun saan ajokortin

    • Anonyymi

      Harmaantunut ukko TV -tuolissa. Ei se aina ole ollut tuollainen 🤔

    • Anonyymi

      Olin 28 v kun isä sanoi: kyllä tuo kuopuskin vaan alkaa vanheta, kaulasta näkyy.
      Niin että kai sitten siitä kaulasta, on siinä vähän velttoa nahkaa ja ryppyäkin. Ehkä lievä ylipaino auttaisi ettei olisi niin kuivakka.

    • Anonyymi

      Hampaat harottaa.

    • Yksi vanhuuden merkki on se, että kaikki tapaamani lääkärit ovat minua nuorempia.
      Nuorta lääkäriä on vaikeampi arvostaa.

    • Anonyymi

      En ole viiteen vuoteen nähnyt lukea sanomalehteä, mutta mitään vanhuslaseja en ala hommaamaan. Sehän olisi vanhuskerhoon siirtyminen.

    • Anonyymi

      Olen vain kerran elämässäni nähnyt miehen tupsukorvakarvat. Ne olivat aivan ihanan lutuset. Sain kokeilla sormilla niitä hellästi. Ihan höpsöt ja pehmeät.
      Samaisia yksittäisiä villejä kasvoi myös joskus sieraimestakin.

      Komea ja upea mies kun on, noita ilmestyksiä ei sen koommin usein näkynyt.

      Joskus muistelin korvakarvatupsuja kanssaan ja hymyilin rakkaudellisesti.

      Niitä korvatupsukarvoja en näe enää koskaan. On ikävä.

      T. Once in a lifetime -kokemus

    • Anonyymi

      Pus 😍

    • Anonyymi

      Mjaa

      Mä luin jostain että kuolinilmoitusten lukeminen on ensimmäinen vanhuuden merkki.

      Lopetin Hesarin tilaamisen.

      (reps)

      • Anonyymi

        Sitten minä olen ollut jo lapsesta vanha. Aloitin kuolinilmoitusten ja muistokirjoitusten lukemisen Hesarista noin kymmenvuotiaana...

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ei mitään vielä.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Sekin et sinkkuna ei jaksa asua kenenkään kanssa enää.

    • Ihan kaikki. Karvat pikemmin vähenee kuin kasvaa, mutta tälläisessä maxitakkuturkissa puutosta ei edes huomaa.

      Terveys reistailee, muisti on mennyt, väsymys vaivaa eikä jaksa tehdä hommia enää kärppänä eikä ilveksenä.

      Kun ketun jäänteet hiilidioksidoituvat ilmakehään, niin vaivojakaan ei enää ole. Nyt tietää olevansa vielä kovastikin hengissä.

    • Juuri tuore terveystarkastus kertoo, että maksa ja munuaiset, on erinomaisessa kunnossa. Myös verenpaine, HDL-kolesteroli (hyvö), triklyt ja pitkäaikainen sokeri on erinomaisia. Huono kolesteroli on rajalla, mutta tippunut alle puolessa vuodessa 0.8:lla. Ei siis vielä merkkejä vanhenemiseen liittyviä tyypillisiä tyypin 2 diabetes eikä suurentunutta verisuonitautien riskiä.

      Lihaskuntokin on ikään verrattuna ok ja pakko alkaa harjoittamaan enemmän aerobista kuntoa. Junallle juoksee vaivatta, mutta haluaisin olla paremmassa kunnossa. Monitehot löytyy, mutta niitä tarvitsen vain hajataitteisuuden ja miinuksen takia. Ilman laseja näen vielä hyvin lähelle. Hormonit toimii vielä suht.säännöllisesti, ei toisin yhtä vilkkaasti kuin nuorempana. Vaihdevuosi oireet ei ole vielä alkaneet, tai ainakaan en mitään huomannut itse.

      Näytän ikäiseltäni. En ole enää 25v. Eikä kroppa ole 25-vuotiaan. Kolme lasta tekee tehtävänsä, vatsa on leikattu kahdesti auki ja vatsa on täynnä kiinnikkeitä. En edes koe tarvetta olla jälkiteiniltä näyttävä melkein 5-kymppinen tai enkä halua olla botox’lla tai kirurgialla korjattu wannabe-nuori. Haluan vanheta arvokkaasti ja haluan olla oma itseni ilman, että käytän arvokasta aikaani asiaan mitä en arvosta (ulkonäön tuunaus). Se mitä olen kelpaa läheisilleni, ja niille kenestä tulee myöhemmin läheisiä (jos tulee). Ikä näkyy ja saa näkyä.

    • Ulkoisesti olen varmaan suunnilleen ikäiseni näköinen. Jonkin verran on jo harmaita hiuksia, (jotka tosin värjään piiloon omalla värillä, en tunne olevani vielä valmis harmaisiin), ryppyjä ei kyllä vielä kauheasti ole, mutta toki kasvoissa on muutoksia tapahtunut vuosien varrella kuten vartalossakin. Uskoisin olevani ulkoisesti ihan tavallinen 40+ nainen.

      Sisäisesti en tunne mitään erityisiä ikääntymiseen liittyviä vaivoja. Ehkä sitä on vähän raihnaisempi esim liikunnan jälkeen, mutta mitään suurempaa en ole huomannut. Yleiskuntoani pyrin kohottamaan, mutta treeneistä ei ole tullut muutakuin hetkittäistä lihaskipua, mikä nyt kuuluu asiaan. Ehkä kokonaisvaltainen palautuminen on hitaampaa. Huonosti nukutun yön jälkeen sitä on kyllä nuutuneemman näköinen kuin nuorena. Näkö saattaa olla heikentynyt, mutta se tuntuu usein johtuvan siitä, että tuijotan ruutuja niin paljon päivän aikana ja silmät kuivuu. Mahdollisesti lukulasit olisi silti tarpeen eli näöntaekastukseen olisi jossain vaiheessa mentävä.

      Ai niin viimeisimmän hammastarkastuksen mukaan suussani ei ole vielä ikääntymisen merkkejä. Tuosta hammaslääkärin kommentista tajusin kuitenkin olevani jo "vanha" 😄

    • Anonyymi

      Nilkat ei ole enää yhtä vahvoja kuin nuorena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      147
      3050
    2. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      159
      2297
    3. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      479
      2143
    4. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      127
      2044
    5. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      62
      1050
    6. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1049
    7. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      87
      984
    8. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      79
      961
    9. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      181
      916
    10. Rita Niemi-Manninen kuittailee Aki-rakkaalleen Selviytyjät-osallistumisesta: "Akihan ei..."

      Pärjääköhän Rita paremmin viidakossa kuin Aki-rakas pohjolassa…?!? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/rita-niemi
      Suomalaiset julkkikset
      12
      865
    Aihe