Hei !
Tietäisikö joku jotain ohjeita omien karkkien tekemiseen, joita voisi tehdä helposti kotona ja itse. kaikenlaiset karkki ohjeet käyvät.
Omat karkit !
27
38081
Vastaukset
- myy
sivulla www.amoriini.com löytyy vaikka mitä karkkireseptejä (esim. vaahtokarkit).
ja tässä olisi yksi eeeeeerittäin hyväksi havaittu ohje:
Toffee
3 rkl voita
3 rkl maitoa
3 rkl siirappia
1 rkl kaakojauhetta
puoli kahvikuppia sokeria (itse olen laittanut hyvällä lopputuloksella sokeriakin 3rkl)
Sekoita ainekset ja kiehauta teflon-kattilassa välillä sekoittaen 5-10 min, kunnes toffee on "puuromaista" paksua. Kumoa leivinpaperin päälle tai pieniin karkkivuokiin jäähtymään esim. jääkaappiin :)- Tuleva_äiti
Minä kiitän ja kumarran tästä jumalaisesta ohjeesta. =O)
Usko meinasi mennä, kun keitokseni alkoi haista turhan..ööh...palaneelle, mutta hyvää oli ja jähmettyi ennätysajassa = nyt suussa. Eikä ollut edes teflonkattilaa!
Nim. erittäin tyytyväinen toffeen ystävä - nhfiuhjioghiogjuih
äh, meillä palo pohjaan.
tosi helposti näköjään palo, sekoitettiin kokoajan puolel lämmöl... - toffeen nälkä
viimex ku tein ni siihen kuulu laittaa 1dl maitoo ja 1 rkl siirappii jne... mut sillon siit tuli sellasta kökkö toffeeta ja jouduin heittää sen menee mutta tää ohje onnistu ja eiku heti toinen satsi perään :D
- Iikku123
Tämä ohje toimi tosi hyvin. Puolitin ainekset sillä en halunnut niin paljon karkkeja.
- Anonyymi
Hyvää mut aika epäterveelliset ton voi määrän takii
- todella paljon
kun etsii. googleta esim "candy recipes" tai "nougat recipe" tms. myös lehdistä (naistenlehdistä) löytyy joulun alla.
- mutjoo
esim. www.paakari.net
Siellä on kaikenlaisia leivonta yms. ohjeita.
Sinne vaan hakuun, mitä haluut tehä. esim. jos haluut tehä toffeeta, niin kirjotat hakuun toffee jne.
Siellä on ihan hyviä reseptejä.
Tässä on mun oma toffee resepti, jota oon käyttäny jo vuosia.
100g voita
2 rkl siirappia (mielellään vaaleaa, mutta tummakin käy)
2 rkl maitoa
1 dl sokeria
(2tl kaakaojauhetta)
Sekoitat ainekset kattilassa. Pitää koko ajan sekoittaa n.10-15 minuuttia.- LiA_
monellako asteella tätä toffeeta pitää paistaa?? haluaaisin kvasti tietää
- tyttönen viistoist
LiA_ kirjoitti:
monellako asteella tätä toffeeta pitää paistaa?? haluaaisin kvasti tietää
paistoin sitä ensin 6 asteella ja loppua kohden vähensin kolmeen asteeseen ja toffee näyttää hyvältä, mutta se on vasta jäähtymässä (:
- oma suosikkini
Mikrotoffee on hyvää!
Pienehkö annos:
2 rkl margariinia
2 rkl sokeria
2 rkl siirappia
puolitoista rkl vehnäjauhoja (miel. aika karkeita)
Sekoitetaan tahnaksi, sitten mikroon n. kahdeksi minuutiksi. Annetaan jäähtyä ja jähmettyä jääkaapissa esim. leivinpaperilla vuoratun lautasen päällä. Hyvää on ja mukavan sitkeää. - ´mikr0t0ff330nn4m14
siis wau! kokeilin tota mikrotoffeeta ja laitoin 1 tln kaakota joukkoon namnam!!!
- karkkifani
onko jollain ohjetta nallekarkkeihin että vois tehdä kotona?:)14 11
- Stellabom
Mariannetoffee.
Mikrotoffeen ohje mukaan lisätään Marianne Rouhetta.Aivan ihanaa:) - NomNom
Oma ohjeeni mikrotoffeeseen:
-2 rkl margariinia
-2 rkl siirappia
1,5 rkl vehnäjauhoa, itse käytän gluteenittomia jauhoja
-2 rkl sokeria
-1 tl kaakaojauhetta
-noin ruokalusikallinen mantelilastuja murskattuna/ mantelirouhetta
Kuumennus mikrossa täydellä teholla 1 min, välillä sekoittaen. Leivinpaperin päälle jäähtymään.
: p Nom nom... - Suomentoffeepaistaja
Minä itse tykkään toffeesta kovasti! :) Millä lämmöllä toffeeta (jossa on maitoa) pitää oikein sekoittaa, kun enpäs oikein tiedä :(( Auttakaa!
- karkkilakossa olevat
Ainekset maksaa paljon. OSTAKAA KARKKIA HYVÄT IHMISET!!!!
- Hoplaa
Ymmärrän huomiosi, mutta itse tekemällä saa ainakin lisäaineista vapaata herkkua =)
Mielummin esimerkiksi lapselle kotitoffeeta kuin kaupan äklövihreää mörköä. - köyhä opiskelija
Niin, mutta pidemmällä aikavälillä kotitekoinen toffee on halvempaa kuin jokaviikkoinen kaupan lauantaipussi ;)
- hyvää!
Tein juuri, ja hyvää tuli:)) Ohjekin on yksinkertainen muistaa! Hieman öh... mielenkiintoinen haju siitä kyllä tuli kun keitti mutta ei se haittaa...:D Tein saman tien kaksi annosta^^ :)))
- nami
mulla on tämmöne TOSI helppo toffee resepti!! siihen laitetaan vain kuohukermaa ja sokeria. Molempia saman verran. esim 2 dl sokeria 2 dl kermaa. laitetaan kattilaan kiehautetaan ja keitetään ja sekoitetaan niin kauan kunne son sopivan näköistä(toffeen näköistä) sitten sen voi kaataa esim leivinpaperilla vuorattuun pellille jossa antaa jähmettyä niin että voi leikata haluaminsa kokoisinn paloihin. Sitten vain nauti!
- aapuaa äkkiä!!
onko kellään mikrotoffeen ohjetta johon ei tarvitse siirappia!?? : )
- sanna saari
Oisko makeisiin ja kerkkeihin ohjeita, on käytettävissä, Maitoa, voita, sokeria, tomusokeria, tummaasiirappia, jauhoja, kahvia, kaakaota (tummaa).
- ö pikkase myöhään :D
noista aineksista tulis, ainaki -> 2dl maitoa
2dl sokeria
2 tl voita
sit vaa 20 minaa sekotus(koko ajan) - Namii!
Täältä löytyisi eräs ERITTÄIN helppo toffee-resepti, jossa keittoaika vain 15 minuuttia. :) http://samakuu.blogspot.fi/
- Anonyymi
Järkeä?
Karkkeja saa puoli-ilmaiseksi marketista. Miksi edes yrittää tehdä jotain ällöimeliä virityksiä itse, joita ei syö kuin hampaat irvessä ja vain siksi, koska ovat itsetekemiä?- Anonyymi
Paljon parempii ku osaa tehdä😅tarviiks aina vinkuu ei oo sulta pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446