Jumala tuomitsee, ihminen voi tietenkin varoittaa lain rikkojia.
Se on ihan oikein. Ja niin tuleekin tehdä.
Hurmoshenkien perässä juoksevat lahkolaiset yrittää oikeutttaa laittomuuden tekonsa sanomalla "älkää tuomitko" meitä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
"Ei saa tuomita meitä" - hokijat
83
397
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus ja laki
Matt.5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#181111549
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Helluntailaisilla on omat syntilistat, jonka mukaan ne valvoo ja pitää kurissa seurakuntalaisia, sen mukaan mitä näkevät ja kuulevat heistä puhuttavan.
Kyttäävät toisiaan näkyykö kaupan kassajonossa hihnalla mitään epäilyttäviä ostoksia, kuten olutta.
Kiertelevät iltaisin baarien ja kahviloiden ikkunoiden takana ja eteisissä valvomassa näkyykö seurakuntalaisia synnin teossa.
Tarvittaessa henkilö otetaan puhutteluun ja henkilö voidaan heittää saatanan haltuun.- Anonyymi
Vauvakastettu valehtelee aina!
Tämä johtuu vauvakasteesta. - Anonyymi
Valehtelet. En ole koskaan kuullut 40 uskossaoloni aikana, että"kiertävät toisiaan kahviloiden eteisissä" Jos sellaisia on, ota selvää, ovatko he HELLUNTAILAISIA. Ei nimittäin kuulosta siltä.
- Anonyymi
Tiedustelevat toisten asioista miksi tehnyt au-lapsen eikä kukaan sukulaisista pidä yhteyttä,vaikka johtohenkilöiden pitäisi ulkopuolisille antaa tietojaan,kun ei tiedetä edes nimeäkään sodanaikoina tilanne,joten olisiko edes tavattavissa,jos annettu muualle.
- Anonyymi
"Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään"
- Anonyymi
Luterilaiset pilkkaa jatkuvasti Pyhää Henkeä!
- Anonyymi
Hirvättää tuo helluntailaisten suhtautuminen Jumalaan, Raamattuun ja 10 käskyyn.
Tulos on sitten sen mukaista.- Anonyymi
Vauvakastettu katsoppas 3,5 miljoonan luterilaisen vaellusta Suomessa, niin kauhistut! Seurakunnissasi vihitään homoja ja pidetään sateekaarimessuja.
On käytännössä todistettu, että vauvakaste on vitsi!
- Anonyymi
Jumalan lait on kirjoitettu Raamatussa, Jumalan sanassa, mikä on ikuinen.
Ei ne mitkään erikoisetkaan henki-ilmiöt ole mitään Jumalan lakeja, kuten kuuluu väitettävän hurmospiireissä, että lait olisi siten korvattu.
Jumala on Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat kaikki sitoutuneet Jumalan kirjallisiin lakeihin. Ei niillä ole erikseen mitään omia lakeja.
Jeesuskin puhuu vain sen, mikä on Isältään kuullut.
Joh. 8:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Oikeissa seurakunnissa on 10-käskyn laki aina voimassa, vaikka sillä ei ole voimaa pelastaa ketään!
Jeesuksen täytetty työ pelastaa heikoimmankin, mutta ei pelasta, jos ei lain valossa syntiänsä näe. Laista tulee synnintunto!
PKTNH - Anonyymi
Sapatistit ne laista meuhaa. Eivät vain ilkeä sanoa että sapatti pitää viettää paremmin kuin juutalaiset, jotka sapattinakin tappavat.
Täällä herjaaminen on sapattina sallittua. - Anonyymi
1.Joh.5
Kristillinen yksi kaste
Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Vähän näyttää siltä että on unohtunut se että rakkaus täyttää lain.
Vuorisaarnassa Jeesus vertasi lakeja Jumalan rakkauteen (agapee) ihmiskuntaa kohtaan. Ei Jeesus kumonnut vuorisaarnassa yhtän lain kohtaa. Päinvastoin tiukensi niiden tulkintaa entisestään.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "
Ei ihmisen rakkaus tai se Olsenilainen poikarakkaus koskaan voi korvata Jumalan säätämiä lakeja, jotka ovat ikuisia säädöksiä. Anonyymi kirjoitti:
Vuorisaarnassa Jeesus vertasi lakeja Jumalan rakkauteen (agapee) ihmiskuntaa kohtaan. Ei Jeesus kumonnut vuorisaarnassa yhtän lain kohtaa. Päinvastoin tiukensi niiden tulkintaa entisestään.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "
Ei ihmisen rakkaus tai se Olsenilainen poikarakkaus koskaan voi korvata Jumalan säätämiä lakeja, jotka ovat ikuisia säädöksiä."Näissä on laki ja profeetat"...oliko se rakkauden kaksoiskäsky jonka yhteyteen nuo sanat ovat kirjoitettu.?
- Anonyymi
Jeesus sanoi vuorisaarnassa, että Jumalan lait ovat osoitus Jumalan rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan. Ei ihmisen rakkaus tietenkään kumoa Jumalan lakeja, koska ei sitä tehnyt Jeesuskaan eikä Jumala itse, joka on Rakkaus.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi vuorisaarnassa, että Jumalan lait ovat osoitus Jumalan rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan. Ei ihmisen rakkaus tietenkään kumoa Jumalan lakeja, koska ei sitä tehnyt Jeesuskaan eikä Jumala itse, joka on Rakkaus.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."No ei kumoa ei.en sitä väittänytkään. Rakkaus täyttää lain.
- Anonyymi
No ei kumoa ei.en sitä väittänytkään. Rakkaus täyttää lain.
Vain Jeesus on täyttänyt kaikki lait ja siksi oli synnitön.
Raamatun mukaan synti on Jumalan lain ja käskyjen rikkomus.
Jos Jumalan lait kumottaisiin, ei olisi syntiäkään olemassa.
Rosvot puhuu, että lait on kumottu, nyt eletään vapaasti kuin ellun kanat.
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, jotka opettaa, että Jumalan lait on kumottu, nyt vaan seurataan mitä ne henget puhuu.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Jeesus on täyttänyt kaikki lait ja siksi oli synnitön.
Raamatun mukaan synti on Jumalan lain ja käskyjen rikkomus.
Jos Jumalan lait kumottaisiin, ei olisi syntiäkään olemassa.
Rosvot puhuu, että lait on kumottu, nyt eletään vapaasti kuin ellun kanat.
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, jotka opettaa, että Jumalan lait on kumottu, nyt vaan seurataan mitä ne henget puhuu.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.Jumalan lakeja ja käskyjä ei pidä epäillä, vaan lahkoissa vaikuttavia henkiä ja niiden antamia neuvoja ja opetuksia.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13] - Anonyymi
No ei kumoa ei.en sitä väittänytkään. Rakkaus täyttää lain.
Kuka voi sanoa rakastavansa todella paitsi Jeesus Kristus!
PKTNH Anonyymi kirjoitti:
PKTNHSiihen Raamattu kehoittaa.ei ole omia keksintöjä
- Anonyymi
Jumala on Rakkaus. Ei ihminen.
"Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat"
"Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin vallassa,
niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PKTNHMillos se Jeedus on viimeksi tehnyt jonkun rakkaudenteon juuri sinulle? Rakkautta ilman tekoja ei ole okemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Rakkaus. Ei ihminen.
"Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat"
"Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin vallassa,
niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"Täydellisyyttä ei kukaan odota.t.ab
- Anonyymi
"Näissä on laki ja profeetat"...oliko se rakkauden kaksoiskäsky jonka yhteyteen nuo sanat ovat kirjoitettu.?
Vertauskuvat ei korvaa todellista alkuperäistä Jumalan sanaa. Samaa asiaa haluttiin vain selventää erilaisin sanakääntein.
Ei Jeesus kumonnut vuorisaarnassaan yhtään lakia, eikä missään muussakaan puheessaan.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisen rakkaus tai se Olsenilainen poikarakkaus koskaan voi korvata Jumalan säätämiä lakeja, jotka ovat ikuisia säädöksiä.Olsenilla ei ole juuri mitään vaikutusta helluntailaisuuteen. Norjalainen pastori Barrat tuli Suomeen oienen lestadiolaisjoukon kutsumana. Barrat vaikutti Suomessa ja Eutroopassa. Hän oli hillittykäytöksinen, opetti Pyhän Hengen alueista ja muista Uuden Testamentin alueista.Suomessa suomalaiset miehet perustivat seurakunnat. Ne perustuvat Uuden Testamentin oppeihin. Seurakunnat olivat itsenäisiä. Niitä johtivat vanhimmistot. Jos joku kyseenalainen tyyppi oli Suomessa jonkin aikaa ja joutui karkoitetuksi, vain pöhlö väittää, että sillä olisi ollut suurtakaan merkitystä. Opetuslasten joukossa oli Juudas, mutta emme me Juudaksen evankeliumia lue, vaan opetuslasten.
- Anonyymi
Pitää vain rohkeasti julistaa lakia. Sapattiakin. Ja jos sitä ei pidetä, niin langetetaan kuolemantuomio kuin Mattilalle.
- Anonyymi
Jumala pitää lait voimassa ja niitä pitää lukea, tutkia, ja noudattaa parhaan kyvyn mukaa ja siten Jumalan tahdo ja luonne selviää.
Jumala on kuitenkin koko ajan armollinen alusta alkaen, ei ole erikseen mitään armonaikaa, vaan katuva syntinsä tunnustava voi saada Jumalan armon kohdalleen.
Ps. 136:26
Kiittäkää taivaan Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa!
On väärää opetusta puhua erikseen lain ajasta ja erikseen armon ajasta. Kyllä ne kuuluvat yhteen ja samaan aikaan.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajilla ja opillisilla guruilla Parhamilla ja Olsenilla oli aika outo käsitys siitä ihmisen rakkaudesta ja sen muodoista?
- Anonyymi
Helluntaiherätyksellä ei ole ketään perustajaa. Suomessa eri seurakuntiin kuuluvat rukoilivat yhdessä. , vuosisadan alussa. Syntyi rukouspiirejä., niitä oli Viipurissa, helsingissä, Tampereella ja Turussa. Kun sitten Barrat kutsuttiin Suomeen, alkoivat ihmiset täyttyä Pyhällä Hengellä, kuten tapahtui alkuseurakunnan aikana. barrat oli kunnioitettu puhuja, joka opetti Uuden Testamentin eri puolia
- Anonyymi
Jos päästä alkaa kuulua henkien puhetta, niin kiireesti terveyskeskukseen.
- Anonyymi
ei se päästä tule. Se tulee Hengestä. On hyvin virvoittavaa kun polvistun iltaisin Jumalan kasvojen eteen, niin hänen Henkensä auttaa minun heikkouttani. saan puhua uusilla kielillä. Voimaksi se on tarkoitettukin.
- Anonyymi
Joh. 8:21
Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Helluntailaisten ilmoituksissa lukee, että heidän temppelissä on "Jumalan kohtaamisen ilta".
Mikähän "jumala" siellä sitten on, kun oikea Jumala ja Jeesus on taivaassa?- Anonyymi
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.Ei siellä mitään Jeesuksia ole ihmisiä nurin tönimässä.
Luuk. 17:23
Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. [Matt. 24:23; Mark. 13:21; Luuk. 21:8]
- Anonyymi
Miten Mattila välttää kuolemantuomoin sapatin vuoksi?
Pyytää armoa Jumalalta ettei kukaan tappaisi vai etsii Mooseksen laista mitä luvatonta tehnyt sapattina.
Joskin laki ja armo eivät ole parhaita kimppakavereita. Armo itsessään mitätöityy jos se pitää lailla ansaita.- Anonyymi
Kuolemantuomio tulee kaikille Adamin synnin eli perisynnin perusteella ajastaan.
Jumalan lakien rikkominen sen sijaan voi jouduttaa sitä asiaa huomattavastikin.
- Anonyymi
Ylöstempausta hokevat hellarit laskevat varmoja päiviä ja hokevat, että se päivä on lähellä.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.- Anonyymi
Valehtelet. Helluntailaisten virallinen kanta on, ettei kukaan tiedä päivää eikä hetkeä. Meidän on vain oltava valmiita. Tämä on raamatullinen oppi ylöstempaamisesta
- Anonyymi
Luterilaiset teillä ei ole oikeutta tuomita helluntailaisia!
1Kor5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."- Anonyymi
Paavali pisti sekaan valhetta tehostaakseen puheitaan, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Eikä teillä vapaamuurariokkultisteilla kristittyjä.
- Anonyymi
Kun viimeiset tuomiot kohtaavat maailmaa, niin monille sapatin hylkääjälle tulee suuri itku, kun huomaavat jääneensä ovien ulkopuolelle. Ei ole syytä välinpitämättömästi sapattiin suhtautua, joka on Jumalan merkki.
1234567--- - Anonyymi
Se laki oli tärkeä. Onko Mattilan kuolemantuomio vielä voimassa sapatin vuoksi?
Joskin se ei koske vain häntä, vaan kaikkia, jotka muuta höpöttää kuin lakia ja sapattia. - Anonyymi
Aloittaja, laittomuus on sydämen tila ja sydämen synti. Vääryys ja laittomuus asuu sinun omassa sydämesäsi. Fariseuksen noudattivat koko Mooseksen lakia, kuitenkin Jeesus sanoo heille: "tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta".
Mooseksen lain noudattaminen ei ole tae sydämen puhtaudesta.- Anonyymi
Raamatun mukaan synti on laittomuuden teko. Jumalan lain vastainen teko.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Synti ei ole mikään tunnetila ihmisen mielessä. Tunteet ja mielialat vaihtelee terveellä ihmisillä,
( paitsi psykopaateilla.) - Anonyymi
Fariseuksilla oli lain vastaisia salaisia syntejä, he vain teeskentelivät ja hurskastelivat julkisesti.
- Anonyymi
Hes. 34:2
"Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.
Joh. 7:24
"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." - Anonyymi
Kun tarpeeksi uutterasti lainailee raamatusta lakikohtia, niin kyllä sydän puhdistuu.
Herja ja kuolemantuomio perään, niin voitto Räsäsestä on taattu. - Anonyymi
Harhaoppiset lahkolaiset pyrkii peittämään tilannetta varoittamalla, ei saa tuomita, tai se on Pyhän Hengen pilkka tms. jaetta käyttäen koittavat vaimentaa totuuden, jolla heidän heresiat paljastuu.
- Anonyymi
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ja opettajat ovatkin LAINOPETTAJIA.
Siksi hellarit ei niitä pyydä kokouksiinsa puhumaan yhtään mitään.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Roistot ja lain rikkojat julistaa, että mitään lakeja ei ole olemassa, eikä heitä saa enää tuomita, koska lait on kumottu.
Ei se riitä lakien kumoamiseksi, ettei kukaan niitä täydellisesti pysty noudattamaan.
Ei sillä perusteella mitään lakeja Suomessakaan kumota.
Laki määrää aina rangaistukset ja sanktiot lain rikkojille, kuten pitääkin olla.
Raamatun mukaan, vaikka synnin saisikin Jumalalta anteeksi, niin tekoa seuraa aina rangaistus. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus sitä edelyttää. Ei ihminen pääse asioista eroon pelkällä anteeksiannolla, kuten väärin opetetaan.
Jumala on Rakkaus, mutta Jumala on myös Koston Jumala. Mikä usein unohdetaan.
Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.nythän tämä aika on: Tulee aika, jolloin ei kärsitä tervettä oppia. Homous ja lesbous jylläävät. Ei saa edes sanoa, että se on synti. Silloin joutuu oikeuden eteen. onneksi vielä oikeus on tässä asiassa Raamatun puolella
- Anonyymi
Varoittaminen on eri asia kuin asian jatkuva jänkkääminen.
Ja jokaiselle mielestäni kuuluu oikeus myös itse tuomittavina pitämiensä asioiden yuomitsemin.
Kaikesta ei itse kuitenkaan tarvitse piitata. Jos joku tuomitsee minut, niin mitä sitten? Asia on hänen, ei minun.
Kukaan meistähän ei todellisuudessa omista tuomiovaltaa. Jumala, Jeesus On Herra ja vain Hänen hyväksynnällään tai tuomioillaan on todellista merkitystä.
Jos joku ilmoittaa toiselle esim. kadotustuomion, niin kaikin mokomin. Mutta ei hän vain tämän vuoksi sinne mene. Jumala päättää kuka pelastuu ja kuka tuomitaan.
Nk. pelastusvarmuus on eksytys ja harhaoppi, eikä sellaista oppia tarjottu kristikunnassa kuin anabaptistien toimesta vasta 1700-luvulta lähtien. Klassinen kristinusko ei moista pelastusvarmuutta opeta. Sillä Raamattu ei sellaista opeta.
UT, pelastuksemme suhteen puhuu uskosta sekä toivosta, ei pelastusvarmuudesta.
On eri asia pitää "varmana" Jumalan sanna ja jota myös itse tunnustaa, mutta itse henkilöinä meissä kessään ei ole mitään täyttä varmuutta. Kaikki kristillinen usko perustuu toivoon. Tämän tiedon pitäisi pitää aitokristityt valppaina.
Mitä se on? Se on jatkuvaa synnintuntoa, kauhua, katumusta, synnintunnustusta, Jumalan armon huutamista, hengenparannusta, synninpäästöä uskon kautta Jumalan sanan evankeliumiin Jeesuksessa Kristuksessa.
"Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen teon kautta."
Jeesus ja apostolit kehottavat uskoviaan hengellisesti valvomaan. Miksi? Jottemme menettäisi jo saamaamme pelastuksen toivoa.- Anonyymi
Raamattua pitää lukea perusteellisemmin, kuin hokea vanhoja mantroja.
Yksin uskosta -mantrat ei ole viisasta oppia, erilaisia ja erioppisia uskoja on valtavasti. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä vanhojen Kristillisten kirkkojen lisäksi.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattua pitää lukea perusteellisemmin, kuin hokea vanhoja mantroja.
Yksin uskosta -mantrat ei ole viisasta oppia, erilaisia ja erioppisia uskoja on valtavasti. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä vanhojen Kristillisten kirkkojen lisäksi.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Room 8 : 16
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia
- Anonyymi
Mitä mahtoi valehteva Paavali tarkoittaa, että jos laitamme toivomme vain tähän aikaan, olemme kaikista ihmisistä surkuteltavimmat.
Hieman vaikuttaisi kuin luottaisi pelastukseen.- Anonyymi
Jeesuksen tekojen tunteminen ja Paavalin jakeiden kopionti ei takaa, että kyse on terveestä Kristinuskosta.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Paavalin puheissa on arviolta 20% sitä eksytyksen siementä kirjoituksien sekaan, sen lopun ajan väkevän eksytyksen aikaansaamiseksi, minkä tehtävän hän oli saanut ja sitä varten sai demonin opettajakseen. King James -käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -nimisen henkiolennon "hän".
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
- Anonyymi
Jumalan pelko ei ole enää heidän silmissänsä, sillä hurmoskokemukset kiinnostaa tämän ajan ihmisiä enemmän.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Villitsevien henkien valtaan joutuneet eivät kunnioita Jumalan säätämiä lakeja, vaan puhuvat niistä helpommista "hengen" johdatuksesta ja "hengen" laista, joita heidän pitää noudattaa, kun hurmoshenkiään palvelevat ja niiden voimasta temppujaan tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villitsevien henkien valtaan joutuneet eivät kunnioita Jumalan säätämiä lakeja, vaan puhuvat niistä helpommista "hengen" johdatuksesta ja "hengen" laista, joita heidän pitää noudattaa, kun hurmoshenkiään palvelevat ja niiden voimasta temppujaan tekevät.
hengistä puhumalla on helppo ihmisiä eksyttää, koska kukaan ei ole mitään henkiä koskaan nähnyt
Jumalan Henki tunnustaa Jumalan lakien voimassaolon kirjaimellisesti Raamatun kirjoituksen mukaan.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Paavalin kirjoituksiin ei pidä pelkästään nojata, koska Paavali pisti sekaan sitä valhetta aina sopivasti periaatteella tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Luterilaiset ovat hurmoksissa Jeesuksen todistajien verestä!
- Anonyymi
Matt.5:48 Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.
Jos otat tämän tosissasi, niin kuin kristitylle kuuluu, niin etkö juokse Jeesuksen luo armoa saamaan?
Se on langennut ylpeyteen, jolle ei armo Kristuksessa kelpaa.
Entä rakkauden kaksoiskäsky? Madallatko senkin itsellesi sopivaksi valehdellen kadotukseksesi?
PKTNH- Anonyymi
Jumalan kirjoitetut lait on ja pysyy ikuisesti voimassa aina maailman loppuun asti. Ei ne siitä kumoudu mihinkään, vaikka joillain vertauskuville sitä asiaa ihmisille on haluttu selvittää, mistä on kysymys.
Ei laki vaihdu vertauskuvaan. Jumalan sana pysyy.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi
Eihän Jumalan olisi tarvinnut mitään lakeja kirjoittaa eikä käskeä Mooseksen niitä kansalle julistaa, jos Pyhä Henki yksinään olisi sen homman hoitanut.
Raamatun mukaan kun kaikki Israelin 2 milj.kansa sai kasteessa Punaisen meren ylityksen aikana Pyhä Hengen lahjan matkaoppaakseen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.- Anonyymi
3. Moos. 18:5
Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra. [5. Moos. 30:16; Neh. 9:29; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12] - Anonyymi
Mutta sinun isäsi olivat egyptiläset, jotka hukkuivat!
- Anonyymi
Tapasi mukaan, sinä luterilainen, kirjoittelet hevonkukkua!
- Anonyymi
5. Moos. 4:5
"Minä opetan teille lain käskyt ja säädökset, kuten Herra, minun Jumalani, käski minun tehdä. Teidän tulee noudattaa niitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan haltuunne.
5. Moos. 4:13
Hän ilmoitti teille liittonsa ehdot, kymmenen käskyn lain, jota teidän tulee noudattaa, ja kirjoitti käskyt kahteen kivitauluun. [2. Moos. 24:12+]
5. Moos. 6:2
Teidän, teidän lastenne ja teidän lastenne lasten tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, ja noudattaa koko elämänne ajan hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä annan teille. - Anonyymi
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.- Anonyymi
4. Moos. 23:19
Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa? [1. Sam. 15:29; Tit. 1:2]
- Anonyymi
Keskusteleeko tässä ihmiset?
- Anonyymi
Miksi sinä alottaja tuomitset toisia ja jopa pilkaat Pyhän Hengen vaikutusta ihmisillä.
- Anonyymi
Niin, se oikea tuomio.
21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Yhden teon minä tein, ja te kaikki kummastelette.
22 Mooses antoi teille ympärileikkauksen-ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se on isiltä-ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen.
23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
25 Niin muutamat jerusalemilaisista sanoivat: "Eikö tämä ole se, jota he tavoittelevat tappaaksensa? ( Joh 7)
Eikös siinä käynyt juurikin niin, että väärin perustein nämä tuomitsivat.
Onkohan tilanne siitä muuttunut?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Minkä ihmeen "laittomuuden tekonsa" Jos joku tuomitsee minut siksi, että uskon Jeesukseen, minä viis veisaan siitä.
- Anonyymi
Jeesus paransi lapsesta saakka sokeana olleen, ja kuinkas kävl?
20 Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana syntynyt;
21 mutta kuinka hän nyt näkee, emme tiedä; emme myöskään tiedä, kuka on avannut hänen silmänsä. Kysykää häneltä; hänellä on kyllin ikää, puhukoon itse puolestansa."
22 Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.
.
35 Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
36 Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
37 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
38 Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
( Joh 9)
Fariseukset erottivat Jeesukseen uskovan synagoogasta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
On opetettu että fariseukset kyllä tuomitsivat väärin, mutta ei siten ettei pitäisi tuomita sapatista, vaan heillä oli väärä käsitys siitä. Ja Jeesus korjasi tämän käsityksen että sapattina piti tehdä hyvää, sen tekeminen oli sallittua vaikka vähän käveli liian pitkän matkan, teki tulta tai muita asioita mitä Mooseksen laki kieltää tekemästä sapattina. Ja Jeesus on nyt esimerkki siitä miten sapatti vietetään se Mooksen lain mukaan rikkoen, mutta oikein viettäen. Siten Jeesus on kasvattaja sapattiin.
Mutta tuomitsemista se ei estä. Sapatilla voi laukoa kuolemantuomiota ihmisille ja haukkua heidät sen vuoksi kaikenlaisilla nimityksillä kun eivät ymmärrä tuota Jeesuksen viilaamaa sapattia. Kova tuomio siitä tulee.
Mutta tässäkin asiassa käy monesti kuten monessa muussa, että näemme malkan toisen silmässä, mutta emme hirttä omassa. Kun joku uskova on jossain muussa asiassa tuomitsemassa ja siitä vähän mainitaan, niin olemme kurkku suorana puolustamassa, että kyllä ne vain sellaiset sinne ja sinne joutuvat ja kyllä sana sanoo niin ja näin että pahoja ovat sellaiset ja heille on ankea paikka varattu.
Ei se rehellisyys ole helppoa ei. - Anonyymi
Jeesus sanoi lainoppineille, lakiin perustautuville.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
( Joh 5)
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860