Maksimisykeharjoittelu

Anonyymi-ap

Nykyään pelätään aivan turhaan maksimisykkeillä harjoittelua. Se ei ole vaarallista ja se parantaa kuntoa mahdollisimman tehokkaasti. Tehokkaassa harjoittelussa on tietenkin ylirasituksen mahdollisuus. Palautuminen pitää ottaa huomioon, eikä harjoitella maksimisykkeillä joka päivä. Riittävästi ravintoa ja lepoa. Näillä konsteilla minä pääsin tavisläskinä kympin alle 40min.

39

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juuri näin. Kaksi kertaa viikossa tein kovia vetoja maksimisykealueella. 400m, 600m, 800m ja 1000m. You name it.


    • Anonyymi

      Paljonko leposyke?

      • Anonyymi

        37 Garminin mukaan.


    • Anonyymi

      Juu. En ymmärrä, miksi tavisten juoksuvalkut neuvoo hissuttelemaan ja malttamaan? Kovaa rynkytystä vaan hullun raivolla, sillä se kunto kehittyy.

      • Anonyymi

        Kovaa voi harjoitella myös perinteisellä pyramidimallilla. Tv-lenkki on tehokas harjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa voi harjoitella myös perinteisellä pyramidimallilla. Tv-lenkki on tehokas harjoitus.

        Mk-intervalli on tehokkaampi kunnon kohotuksen kannalta, mutta tv-lenkillä saa runners highn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mk-intervalli on tehokkaampi kunnon kohotuksen kannalta, mutta tv-lenkillä saa runners highn.

        Juu. Maksimia rynkyttämällä ensin pysäyttämätön nousukiito. Sitten tv-kovatkin sujuu.


      • Anonyymi

        No ettei tuu sydänkohtausta no
        Ompahan varoitettu no terveet
        Saa turhan kevyet ohjeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ettei tuu sydänkohtausta no
        Ompahan varoitettu no terveet
        Saa turhan kevyet ohjeet

        Juu, pelätään kovaa treenaamista. Neuvotaan kaikkia vetämään varman päälle. Ei ihme ettei suomessa pärjätä, kun kaiken maailman Nummelat neuvovat hissuttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, pelätään kovaa treenaamista. Neuvotaan kaikkia vetämään varman päälle. Ei ihme ettei suomessa pärjätä, kun kaiken maailman Nummelat neuvovat hissuttelemaan.

        Peruslenkit kannattaa hissutella, mutta kovat on vedettävä mk-sykealueella, jos kehitystä haluaa.


    • Anonyymi

      Monella maksimisyke harjoittelu
      Onkin 10 alle maxsimin??????

      • Anonyymi

        Juu. Personal trainerit jarruttelee ahnehtijoita. Kutsuvat sitä viksuksi treenaamiseksi. Vaikka juuri ahnehtimalla tulokset paranevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Personal trainerit jarruttelee ahnehtijoita. Kutsuvat sitä viksuksi treenaamiseksi. Vaikka juuri ahnehtimalla tulokset paranevat.

        Minä juoksin yläasteella joka päivä kovan lenkin kolme kilometriä. Koulujen välisissä 1500m kilpailuissa otin voiton. Repikää siitä nylkyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä juoksin yläasteella joka päivä kovan lenkin kolme kilometriä. Koulujen välisissä 1500m kilpailuissa otin voiton. Repikää siitä nylkyt.

        Rentoa reippailua. Tytöt hölkkää hitaasti eivätkä pärjää kisoissa.


    • Anonyymi

      Kerran viikossa pitää rykäistä maksimisyke intervalli. Sillä pk-kunto kohoaa.

      • Anonyymi

        Juu. Miula pk-sykkeet laskussa tällä reseptillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Miula pk-sykkeet laskussa tällä reseptillä.

        Peruskunto paranee maksimia juoksemalla. Reservin laajentamisesta se on kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruskunto paranee maksimia juoksemalla. Reservin laajentamisesta se on kiinni

        Näin se menee. Pitää ajatella laatikon ulkopuolelta. Hitaalla nylkyttämisellä ei sykkeet alene.


    • Anonyymi

      Kevyet kevyesti, ja kovat kovaa, niinhän sitä voorumilla perusterveet opastivat jo vuonna miekka ja kivi. Mutta mites, kun kevyt onkin 5.30/km:n sijaan 8min/km? Onko liika kevyttä?

      • Anonyymi

        Ei jalkoja pidä pakottaa peruslenkillä. Jos heikottaa niin hitaasti. Jos jalat vie niin antaa viedä. Ei ole mitään yhtä oikeaa vauhtia kaikille.


      • Anonyymi

        Miula kevyt 8min/km ja kova 4min/km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miula kevyt 8min/km ja kova 4min/km.

        Maksimisykeharjoittelu rentoa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksimisykeharjoittelu rentoa on.

        Joka viikko kerran käytävä maksimisykkeellä, niin kunto kehittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka viikko kerran käytävä maksimisykkeellä, niin kunto kehittyy.

        Tonnin vetoja all-in periaatteella. Jee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnin vetoja all-in periaatteella. Jee.

        Juu. Kyllä kunto nousee kun raastaa maksimisykkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Kyllä kunto nousee kun raastaa maksimisykkeellä.

        Anakynnystreeni alentaa pk sykkeitä. Huomannut sen monesti. Pelkällä hölkällä ei kehity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anakynnystreeni alentaa pk sykkeitä. Huomannut sen monesti. Pelkällä hölkällä ei kehity.

        Ja maksimisyketreeni se ei myöskään kehitä. Pitää rallatella rennosti kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maksimisyketreeni se ei myöskään kehitä. Pitää rallatella rennosti kovaa.

        Juu. Maksimi treenaa 400m juoksuja.


    • Anonyymi

      Kerran kahessa viikossa voi vetää maksimille. Ei useammin. Muuten vain yläkynnystä treeneissä.

      • Anonyymi

        Kerran kolmessa viikossa itse vedän maksimit. Kova viikko, tosi kova viikko, ja palauttava viikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran kolmessa viikossa itse vedän maksimit. Kova viikko, tosi kova viikko, ja palauttava viikko.

        Juu. Ei joka viikko maksimia todellakaan. Palautuminen kestää.


    • Anonyymi

      Mx syke tuttua kuntopyörällä.
      Aina mx

      • Anonyymi

        Minä vain jopoilen kuntopyörällä. En jaksa runtata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vain jopoilen kuntopyörällä. En jaksa runtata.

        Juu. Rentoa polkea 115W.


    • Anonyymi

      Maksimisykeharjoittelu kehittää. Pienet annokset riittää. Muutama veto maksimisykealueella rallatellen. Ei piä väsyttää itseänsä.

      • Anonyymi

        Rento rallattelu tekee hyvää stressaantuneelle ukkelille. Ei pitkälle kovaa, vain pari rennon kovaa vetoa.


    • Anonyymi

      En kestä jutskata tästä vaan laitan kaikki plokkiin

    • Anonyymi

      Oma kokemus maksimisykeharjoittelusta on sellainen, että parissa viikossa kunto nousee huippuunsa, sitten taantuu. Hyödyllisempää keskittyä peruskuntoharjoitteluun ja jossain määrin vauhtikestävyysharjoitteluun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe