Tuosta:
https://www.is.fi/matkat/art-2000009941679.html
Noh. Enin osa suomalaisista pärjää visassa paremmin kuin aloittaja, joten go for it! Ei silti, olenhan kyllä syntyjäni stadilainen, mutta enin osa lapsuudesta/nuoruudesta meni mukavan leppoisassa maalaiskunnassa, jossa stadi oli epämäärinen paheiden pesä ja jonne pääsi satunnaisesti käymään, tosin tietenkin keskellä kirkasta päivää ja silloin lähinnä Lintsillä. Erästä tyyppiä soveltaen lainattuna, Hesa on nasta mesta. Siis päivänvalossa 😂
Sinulla on Helsinki-tietous hyvin hanskassa! (NO ei ole)
Vastasit oikein 7/12 kysymykseen
Perstain StadiVisa - Landet älkööt vaivautuko ;D
56
484
Vastaukset
Sinulla on Helsinki-tietous hyvin hanskassa!
Vastasit oikein 7 kysymykseenrandombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Miten ihmeessä 🙄😱😂Olenhan siellä toki pari kertaa käynyt, vaikka aina pyrinkin mahdollisimman pian pois 😁
Xena-183 kirjoitti:
Olenhan siellä toki pari kertaa käynyt, vaikka aina pyrinkin mahdollisimman pian pois 😁
Ai? No se selittääkin paljon 😂
- Anonyymi
Minulla ei ole stadin slangit hallussa mutta Stratovariuksen soinnut ulkomuistissa.
... niin tein aika hyvän mustan ostoksen jooh ja eräs erittäin hyvä vartaloinen tyttö urheilukaupasa hoiti koko homman... sitten, toivon että hän saa palkinnon hyvästä työstä XXL-joku tyttö...
Tunnistikohan minut että on rahamies, koska oli kauluspaita ja joku erikoinen nato-takki joita ei juuri mistään halvalla saa.... että potentiaalinen maksava asiakas.. uhrina? 11
Oravaa en tiennytLoistava tulos!
En tiennyt minäkään, vaikka se oli toinen niistä vaihtoehdoista joitten välillä valitsin. Ja taas väärin 😂
- Anonyymi
Hienosti tiedetty, onnea! Helsinki taitaa olla yksi lempikaupungeistasi!
Vastasit oikein 12 kysymykseen
Eduskuntatalon pylväät arvaamalla oikein. Olen helsinkiläinen, junantuoma kylläkin 🙂 - Anonyymi
Mjaa
Ottaisin osaa, mutta mielipiteeni Helsingin kauneudesta poikkeaa omastasi siinä määrin etten ota osaa tähän kauneuskäsitykseesi.
Syyt:
Helsinki on kauneimmillaan syysöisin, kesäpäivin ja kevätaamuin.
Talvella lähden v****n täältä. Niin kaus kuin saldo riittää.
(hirn)- Anonyymi
Mikä on suosikkikaupunkisi Suomessa ja Ulkomailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on suosikkikaupunkisi Suomessa ja Ulkomailla?
No tässä nyt on vähän kaikenlaista
Kun jengi ramppaa Balilla, Nizzassa (pitsassa) ja Mahorkalla (Ibitsa), niin mä ajattelin lähteä Jan Mayenille.
Kun katselee työkseen tätä kielivirtaa, niin rajansa kaikella.
Kyllä jumalauta jää taakse ongelmat.
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä nyt on vähän kaikenlaista
Kun jengi ramppaa Balilla, Nizzassa (pitsassa) ja Mahorkalla (Ibitsa), niin mä ajattelin lähteä Jan Mayenille.
Kun katselee työkseen tätä kielivirtaa, niin rajansa kaikella.
Kyllä jumalauta jää taakse ongelmat.
(hirn)Dubai unohtui mainita, mutta mitä siitä.
(reps)
- Anonyymi
Sinulla on Helsinki-tietous hyvin hanskassa!
Vastasit oikein 8 kysymykseen.
Mutta jäin niitä pylväitä miettimään, niin tässä nyt tolkutonta tietoa niistäkin, ei mistään syystä.
Eduskuntatalon pylväiden lukumäärällä tuskin on mitään ennalta-ajateltua symbolista merkitystä, siitä päätellen, että se muuttui pariinkin otteeseen ennen kuin lopulliseen määrään 14 päädyttiin. Rakennuksen suunnittelukilpailun voittaneen arkkitehti J. S. Sirénin alkuperäisen ehdotuksen julkisivussa pylväitä oli 12, sama määrä kuin esimerkiksi Ranskan kansalliskokouksen talossa. Sirén kuitenkin muutti fasadisuunnitelmaansa jo kilpailuvuonna, ennen kuin päätöstä talon rakentamisesta oli edes tehty. Tässä vaiheessa pylväitä oli rakennussuunnitelmassa 16. Vasta vuoden 1926 aikana rakennus sai suunnitelmissa lopullisen hahmonsa ja toteutuneen rakennuksen kolonnadin pylväsluvuksi tuli 14. Sirén myös kasvatti pylväiden läpimittaa alkuperäisestä (alhaalta 125 cm ja ylhäältä 115 cm) 10 cm:llä - ei konstruktiivisista, vaan "puhtaasti esteettisistä syistä". Voisi ehkä ajatella, että vastaavasti pylväiden lukumäärä on estetiikan sanelema sattuma.
Lähde:
Liisa-Maria Hakala-Zilliacus, Suomen eduskuntatalo : kokonaistaideteos, itsenäisyysmonumentti ja kansallisen sovinnon representaatio. SKS, 2002
Toisaalta wikistä:
Pylväsrivin neljätoista pylvästä kohoaa Eduskuntatalon neljännen kerroksen korkeudelle. Pylväiden koristelu noudattaa niin sanottua korinttilaista tyyliä.Hieno tulos!
Jossain empiirisessä historiankirjoituksessa oli aikanaan puntaroitu, että lukumäärä täsmäsi silloisen käsityksen mukaisiin maakuntiin (alunperin 9 vai 10...). Jotka tosin eivät olleet virallisesti vahvistettuja mitenkään, mutta olivat ns. tavanmukaisia. Voipi olla, voipi olla olematta, kukapa sitä tietäisi.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Jossain empiirisessä historiankirjoituksessa oli aikanaan puntaroitu, että lukumäärä täsmäsi silloisen käsityksen mukaisiin maakuntiin (alunperin 9 vai 10...). Jotka tosin eivät olleet virallisesti vahvistettuja mitenkään, mutta olivat ns. tavanmukaisia. Voipi olla, voipi olla olematta, kukapa sitä tietäisi.Totta tuokin. Ja, voi tosiaan olla, tai olla olemati... Sellaista se kummasti on...
7/12. Landelle aika hyvin 😁
randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Aika harva suomalsista on oikeasti muuta kuin landeja 😁Ja olen ylpeä siitä 🤣
randombypasser kirjoitti:
Suomalaisuudesta vai landeudesta 🤔🤭😂
Eikö se ole melkein sama asia? 😄
randombypasser kirjoitti:
Vain landeille, vain landeille 😂
Landeja äidin oomme kaikki, oomme kaikki.. Mä oon tainnut saada yliannostuksen jouluhössötyksestä jo nyt 🤣🙈
Aletheias kirjoitti:
Landeja äidin oomme kaikki, oomme kaikki.. Mä oon tainnut saada yliannostuksen jouluhössötyksestä jo nyt 🤣🙈
Sä OOT saanut yliannostuksen joulua JO nyt 😱😂
Suosittelen lääkkeeksi alkoholipitoista iltaa (pikkujoulut?) viipymättä!
Mutta värssy on hyvä! 👍randombypasser kirjoitti:
Sä OOT saanut yliannostuksen joulua JO nyt 😱😂
Suosittelen lääkkeeksi alkoholipitoista iltaa (pikkujoulut?) viipymättä!
Mutta värssy on hyvä! 👍Pikkujoulut hycässä seurassa sopii lääkkeeksi moneen 😂
Nyt määrään itselleni lääkkeeksi unta, pitkä viikko taas takana eikä meinaa silmät pysyä enää auki.. Hyvää yötä 😴Aletheias kirjoitti:
Pikkujoulut hycässä seurassa sopii lääkkeeksi moneen 😂
Nyt määrään itselleni lääkkeeksi unta, pitkä viikko taas takana eikä meinaa silmät pysyä enää auki.. Hyvää yötä 😴Hyvät yöt, pätkä 😁
Tulos 8/12
- Anonyymi
Sain 6 oikein ihme, onneksi ei ole Helsinkiin muutenkaan mitään asiaa edes tulevaisuudessakaan.
Kelpo tulos!
No ei Stadi niin ihmeellinen paikka ole, etteikö siitä voisi kaikenlaista tietää ikinä näkemättä, kokematta.
Sinulta löytyy kyllä tietoa maamme pääkaupungista!
Vastasit oikein 6 kysymykseen- Anonyymi
9/12
Yllätyin itsekin mitä kaikkea turhaa tietoa päähän on jäänytkään. Esim. jostain syrjäisestä pikku kylästä.
-keinovaginamies-Hieno tulos!
Ihmisen mieli on ihmeellinen vempele, se kerää mitä vaan tietoa, yleensä vieläpä pyytämättä 🤔
- Anonyymi
Vaikeita kysymyksiä, 7/12 tuli täältäki. Maalla on mukavaa :D
- Anonyymi
randombypasser = hitsaaja = liftaaja helszsingin katujen läpi- kävelijä, walker?
Random-Stadi = Randonbypasser....
justiin tuollaisia... voi sanoa jotain, jotain voi loukata, mutta sinänsä pystyn kyllä varmasti kertomaan mukaviakin juttuja tytöille. - Anonyymi
laitan jonkun musiikki-linkin... https://www.youtube.com/watch?v=fdczbKSmD_8
- Anonyymi
hyvä kun kenkiä ostamassa niin jooh... mummo eli mamma että mitä tuokin rahamies ostaa mitä makwsaa... ostaa mitä ostaa mitä ostaa mitä ostaa ...
6 kysymystä oikein. Koskaan en ole pk-seudulla asunut, ja aika harvoin tulee siellä käytyäkään.
Kelpo tulos!
Sehän riippuu ihan siitä, miten pk-seutu on satuttu kulloinkin määrittelemään. Tuntuu että se määritelmä laajenee vuosi vuodelta ja tällä menolla noin vuonna 2100 Turku, Tampere, Kotka, Lahti jne on jo haukattu, Jyväskylä on siinä rajoilla 😂
- Anonyymi
Mjou
Onko mahdollista visailla lisää?
Stadi hyvin minimaalinen paikka, jossa ei tapahdu mitään.
Ei ole koskaan tapahtunutkaan.
Mutta kun täältä ajellaan Vantaalle, Vihtiin tai Kauniaisiin, niin Venetsia alkaa.
(hihitystä) - Anonyymi
oikeasti mukavaa jos haaveilujijalla on mukavaa olen itse pikkuisessa hiprassakin mutta olisi varmasti kuin armas liian pelottavaa jos joku haaveilija nukkuisi samassa sängyssä ja olisi vihainen...
- Anonyymi
mutta niin jos kuolema ei pelota niin mikä pelottaa sitten jos elämä on jo helvettiä... niin helvetti oikea helvetti olisi silloin taivas... mutta ei niin synkkiin aja5uksiin
Eduskuntatalon pylväiden määrää en ole koskaan laskenut, nyt se tieto on ikuisesti muistissa, mutta tällä kertaa siitä tuli huti. Muuten kiva visa. 😊
11/12Loistava tulos!
Eduskuntatalon kohdalla... Pitäisin soveltuvampana symboliikkana kolmeatoista pylvästä 😂Sun kommentti moderoitiin pois... Jollain on ongelmia hyväksyä Edarin arvostelua 😂
"Tarkoitatko, että Arkadianmäen Valehtelijoiden klubin onnennumero on 13? Aika osuva. 😂"
Kyllä, tarkoitan juurikin tuota 😁randombypasser kirjoitti:
Sun kommentti moderoitiin pois... Jollain on ongelmia hyväksyä Edarin arvostelua 😂
"Tarkoitatko, että Arkadianmäen Valehtelijoiden klubin onnennumero on 13? Aika osuva. 😂"
Kyllä, tarkoitan juurikin tuota 😁Jollain on ongelmia minun kommenttieni kanssa. Tämä ei olisi ensimmäinen kerta. Olen imarreltu! 😂
tosi.typy kirjoitti:
Jollain on ongelmia minun kommenttieni kanssa. Tämä ei olisi ensimmäinen kerta. Olen imarreltu! 😂
Teidän Ylhäisyytenne on aina mielenkiinnon kohteena 😌
- Anonyymi
Olipa helppo mutta oravaa en muistanut ja eduskuntalon pilarien määrän tunteminen ei ole osa stadilaisuutta, ei.
Sinulla on Helsinki-tietous hyvin hanskassa!
Vastasit oikein 11 kysymykseen- Anonyymi
Toka varvi.
Hienosti tiedetty, onnea! Helsinki taitaa olla yksi lempikaupungeistasi!
Vastasit oikein 12 kysymykseen
Siis, mun mielestä Suomessa on vain yksi kaupunki. Loistava tulos!
Siis tietenkin jokaisen stadilaisen pitää tietää montako pilaria edarin julkisivussa on 😂
- Anonyymi
Eiks ne ookaan böndet?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368
