Iso naistenpyörä

Anonyymi-ap

Olen 194 cm pitkä sairas mies, joka ei pysty ajamaan perinteisellä miestenpyörällä. Etsin naistenpyörää, jonka runko olisi riittävä minun pituiselle. Mistä sellaisen löytäisin?

19

377

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olisi pyöräliike?

    • Anonyymi

      Katso netistä!

    • Anonyymi

      56 senttistä suurempaa ei varmaan helpolla löydy, että sellaiseen varmaan joutuu tyytymään, jollei joku liike sitten pysty tilaamaan jostain. 56 senttisiä kyllä löytyy jonkin verran.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hollantilaiset ovat maailman pisintä kansaa eli sieltä varmasti löytyy sopivia kokoja. Hollandbikeshoppia on joku aiemminkin suositellut pitkille ihmisille. Vilkaisin että 61 cm kokoisena löytyy Cortina-merkkisiä kaupunkipyöriä 600-800€ hintaluokissa. Cortina on Hollannissa iso valmistaja.

      Sivustolla myös suuntaa antavat kokotaulukot ja ohjeet mittaamiseen.
      Ulkomailta tilaamisessa toki aina riskinsä ja reklamaatiotilanteissa voi olla hankaluuksia.

    • Anonyymi

      Käyttötarkoitus (?) ja ajoasento (?) vaikuttaa valintaan eniten. Jalkojen, selän ja käsien pituus hoidetaan satulalla ja ohjaustangolla.

      Osta suurin saatavillasi oleva 28 tuumainen naistenpyörä tai molemmille tarkoitettu malli. Niitä riittää joka lähtöön. Et ole yksin etkä oikeasti ole edes pitkä.

      Jos sinulla on kivuliaita selkävaivoja, nin tiedät omasta kokemukseta, että kovavauhtinenkin pyöräily onnistuu ongelmitta vaikka kävely ja istuminen tuolila olisi yhtä tuskaa. Ongelmana oli vain jalan nosto rungon yli.

      • Anonyymi

        Pieni naistenpyörän runko ja pitkä satulatolppa on melkoisen notkuva yhdistelmä. Oikeat isot "low-step" rungot on suunniteltu tukeviksi. Tuskin löytyy Suomesta, kuten täällä jo on todettu.


    • Anonyymi

      Vaimolle tuli tämä>MADISON ATLANTIS NEXUS 7 STEPS sähköpyörä
      Ja minulle joka olen pitkäjalkainen 186 cm mies löytyy ylimääräistäkin nostovaraa satulaan. Satula tuossa on perseestä, liian iso siis ja vaihdoinkin heti tilalle sähkölämmitteisen pienemmän satulan Celsius ja se kapeampi malli.

      Jos oikein riski ukko olet niin ei sähköavustusta ole pakko käyttää, mallissa on 3 avustus tasoa. Mutta on vaan huisin hauska ajella ....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat isoja. Ihmettelen suomalaisten polkupyörävalmistajien tarjonnan vähäisyyttä isojen runkojen osalta. Esim. Helkamalta on isokokoisen todella vaikea löytää sopivaa runkoa.

    • Anonyymi

      Olen 214 cm pitkä ajan lastenpyörällä jonka runkokorkeus on 34 cm.

      Eli rungon ei tarvitse olla korkea.

      Satulatolppa pitää ollla tietysti pidempi, omassani on 140 cm satulaputki.

      • Anonyymi

        Yksipyöräiselläkin pääsee eteenpäin.


    • Anonyymi

      Jos on viettänyt nuoruutensa kasvatuslaitoksessa niin kasvaa pitkäksi eikä sopivaa fillaria löydy.

      Ehkä kannattaa mennä katkaisuhoitoon🤔

    • Anonyymi

      Osta miestenpyörä 61 cm rungolla ja poista vaakaputki rälläkällä tai rautasahalla niin sinulla on naistenpyörä!🚲

    • Anonyymi

      Onko se niin että se vaaputki miestenpyörässä onkin jokin turhake jonka voi tuosta vain poistaa?

      • Anonyymi

        "Vaaputki" voi ollakin aivan turha. Liekö joku esihistoriallinen jäänne polkupyörän liskovaiheen ajoilta?


    • Anonyymi

      Aivan turha. Pyörästä tulee kevyempi ja helpommin käsiteltävä ilman ylimääräistä painoa.

    • Anonyymi

      Etsi netistä "matalarunkoinen polkupyörä" ja saat hämmästyttävän pitkän listan myös kotimaisten valmistajien pyöriä.

      Vaihtoehtoja on "myös miehille", esim Helkama Senator. Ja mikäli kysymys on vain huonosta jalan noususta, nojapyörä on aina vaihtoehto johon ei kiivetä vaan siihen istutaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea kysymys ennen kuin vastaa. Senatoria suositellaan 150-180 senttiselle kuskille ja kysyjä on melkein kaksimetrinen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe