Keskustelupalstan tarkoitus on herättää keskustelua. Se että kahden vuorokauden aikana eniten keskustelua synnyttänyt aloitus poistettiin, sotii tuota perusajatusta vastaan.
Uudessa voisi kysyä vaikka seuraavaa: Huomenna kello 19:30 sähkön hinta on 0,94 euroa Kwh. Onko se mielestänne sähkö jo niin kallista, ettei kannata ladata edes sitä hieromasauvaa. Pitää tyytyä värinättömään, ehkä nahkaiseen versioon?
AV
Eniten keskustelua aihe ja poisto
26
309
Vastaukset
- Anonyymi
Älä itke sitä että se on poissa
Iloitse siitä että se oli- Anonyymi
Mielestäni kaikki alle 1 euron on halpaa.
AV
- Anonyymi
Seksiä ei saa, ellei talo ole lämmin. Maksan Fortumille seksistä.
- Anonyymi
Kylmä voisi piristää, toisi enemmän pöhinätunteja yhteisen peiton alla.
AV
- Anonyymi
Palstalle asettaisin nyt ihan tällaisen "palstabiisin", se käy hyvin nykytilaan.
https://www.youtube.com/watch?v=SLcKHQU0o7U
AV Mikähän aloitus täältä nyt on poistettu? 🤔
- Anonyymi
Se, missä vinkkasin sinulle miten saat 10 miljoonaa euroa, ikuisen rakkauden ja tuhat tajun vievää orgasmia...
AV Anonyymi kirjoitti:
Se, missä vinkkasin sinulle miten saat 10 miljoonaa euroa, ikuisen rakkauden ja tuhat tajun vievää orgasmia...
AVNo voi hit..si! Jopa oli törkeää poistaa se, ennen kuin ehdin sitä edes itse nähdä.😒
- Anonyymi
On hyvä, että täällä siivotaan. Kiitos siivoojille.
- Anonyymi
Toivon sellaisia siivoajia, ettei jää enää mitään siivottavaa.
AV
Huomenna meillä eletään säästöliekillä, meillä ei tehdä ruokaa, ei pestä pyykkiä, ei tiskejä, 2 min suihkussakin käydään vain myöhään illalla olosuhteiden pakosta, kun ei urheiluhien kanssa ihan nukkumaan viitsi mennä. Lämmitys pidetään nippanappa jäätävän ja viileän rajamailla, ilmanvaihto menee ykköselle.
Harkitsen määräaikaista sopparia, hermothan tällaiseen menee.- Anonyymi
Tarvitsetko itse jotain lämpimällä vedellä toimivaa lämmitinpussia peiton alle, tai jotain vastaavaa korviketta?
Sähkön hinnan nousu on lyhytaikainen, valmistaa kuluttajia tulevien pakkasten vaatimuksiin. Euro menee rikki, se on jo kallista...
AV - Anonyymi
Se on juoni ihan vain jotta saadaan hinattua hintaa ylöspäin. Monestiko sähköntuotanto on katkaistu vanhemmissa voimaloissa? giooglaus tuotti tuon:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/olkiluoto-2-on-kylmana-ja-suomen-sahkoverkosta-uupuu-lahes-900-megawattia-missa-se-puuttuva-sahko-tuotetaan/0ea21a4c-d922-4361-a36e-11f7991ed471
Eli siltähän tuo näyttää että noita häiriöitä sattuu aika sopivasti aina talven kynnyksellä. No voihan ne oikeastikin sattua juuri silloin kun ei pitäisi mutta sähköyhtiöillehän tuo on hyvä kun kaikki sitten hätäpäissään kiiruhtaa tekemään kiinteitä sopimuksia jotka kyllä osataan laskea niin varman päälle että pitkässä juoksussa sinä jäät tappiolle.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Tarvitsetko itse jotain lämpimällä vedellä toimivaa lämmitinpussia peiton alle, tai jotain vastaavaa korviketta?
Sähkön hinnan nousu on lyhytaikainen, valmistaa kuluttajia tulevien pakkasten vaatimuksiin. Euro menee rikki, se on jo kallista...
AVMies olisi mukava lämmittäjä 😁 Mutta miehen puutteessa pidän kahta peittoa päällekkäin. Ihan hyvin sekin pitää lämpöisenä.
Kyllähän se sähkön hinta siitä taas alas tulee ja nyt on muutenkin ennustettu rauhallisempaa talvea sähkön hinnan suhteen viime talveen verrattuna. Tein laskelmia ja jos nyt ottaisi n. 8c määräaikaisen, niin selviäisin aika pienellä korotuksella verrattuna edelliseen 5c määräaikaiseen soppariini verrattuna, koska ylivoimaisesti suurin kulutus osuu lämmityskuukausille lokakuu-huhtikuu ja tuon ajan pörssisähkön hintakin on korkeammalla kesän hintoihin verrattuna. Kesällä 8c tuntuisi toki kalliilta, mutta toisaalta kulutus silloin on niin pientä että euroissa ero olisi aika merkityksetön. Talven laskut ne kauhistuttaa, kun ei ole takkaa tai muuta vaihtoehtoista lämmönlähdettä sähkölämmityksen rinnalle.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Mies olisi mukava lämmittäjä 😁 Mutta miehen puutteessa pidän kahta peittoa päällekkäin. Ihan hyvin sekin pitää lämpöisenä.
Kyllähän se sähkön hinta siitä taas alas tulee ja nyt on muutenkin ennustettu rauhallisempaa talvea sähkön hinnan suhteen viime talveen verrattuna. Tein laskelmia ja jos nyt ottaisi n. 8c määräaikaisen, niin selviäisin aika pienellä korotuksella verrattuna edelliseen 5c määräaikaiseen soppariini verrattuna, koska ylivoimaisesti suurin kulutus osuu lämmityskuukausille lokakuu-huhtikuu ja tuon ajan pörssisähkön hintakin on korkeammalla kesän hintoihin verrattuna. Kesällä 8c tuntuisi toki kalliilta, mutta toisaalta kulutus silloin on niin pientä että euroissa ero olisi aika merkityksetön. Talven laskut ne kauhistuttaa, kun ei ole takkaa tai muuta vaihtoehtoista lämmönlähdettä sähkölämmityksen rinnalle.Mikä yhtiö antaa 8c määräaikaisen, kiinnostaa aloittaa suhde:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Se on juoni ihan vain jotta saadaan hinattua hintaa ylöspäin. Monestiko sähköntuotanto on katkaistu vanhemmissa voimaloissa? giooglaus tuotti tuon:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/olkiluoto-2-on-kylmana-ja-suomen-sahkoverkosta-uupuu-lahes-900-megawattia-missa-se-puuttuva-sahko-tuotetaan/0ea21a4c-d922-4361-a36e-11f7991ed471
Eli siltähän tuo näyttää että noita häiriöitä sattuu aika sopivasti aina talven kynnyksellä. No voihan ne oikeastikin sattua juuri silloin kun ei pitäisi mutta sähköyhtiöillehän tuo on hyvä kun kaikki sitten hätäpäissään kiiruhtaa tekemään kiinteitä sopimuksia jotka kyllä osataan laskea niin varman päälle että pitkässä juoksussa sinä jäät tappiolle.
-harmiseikirj-Varmaa on, että sähköyhtiöt ottavat voittonsa tavalla tai toisella ja määräaikainen tulee takuulla kokonaisuudessaan kalliimmaksi kuin pörssisähkö. Pörssisähkön haaste on se, että sähkön käyttöä pitäisi pystyä ajastamaan harvoille tunneille, jos reilusti haluaa hintaa alaspäin ja minulta se ei aina onnistu. Pystyn etätöitä tehdessä ajastamaan esim pyykinpesua, mutta suurinta sähkösyöppöä eli lämmitystä tai ilmanvaihtoa en pysty ajastamaan enkä voi kumpaakaan täysin kytkeä pois päältäkään ainakaan muutamaa tuntia pidemmäksi aikaa.
Olisin valmis hieman enemmän maksamaan siitä, ettei tarvitse miettiä sähkön kulutusta sen ihmeemmin. Katsoo nyt, miten pitkään hermot vielä kestää 😄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä yhtiö antaa 8c määräaikaisen, kiinnostaa aloittaa suhde:)
AVAinakin tuossa kuukausi sitten ei mikään, oli semmoista 10c hintaa, sitten oli niitä 8c huijauskiinteitä joissa "itse voit vaikuttaa hintaan", ja epäilemättä liki aina pyöristyy ylöspäin jos ei aina muista pestä pyykkejä, keittää tai paistaa tai mitään muutakaan tehdä joskus aamuyöllä. Valitsin pörssisähkön.
-harmiseikirj- Minulla on kaappipakastin juuri (huoneenlämmössä) sulamassa ja pakasteet terassilla pyyhkeiden alla, missä pysyvät kyllä riittävästi jäässä pari tuntia. 👍Ennen nukkumaanmenoa kannan pakastelaatikot takaisin kaappiin ja yön aikana jäähdytän pakastimen uudelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä yhtiö antaa 8c määräaikaisen, kiinnostaa aloittaa suhde:)
AVOlisikohan ollut Oomi tai Lumme, Lumpeen viimeisin hinta taisi olla 8,7c.. 🤔 Taisivat kyllä olla 24kk määräaikaisia, mutta minua ei niin haittaisi. Noissa ei mielestäni ollut kulutusvaikutusta, se pitää nykyään muistaa tarkistaa pienellä präntätystä tekstistä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Olisikohan ollut Oomi tai Lumme, Lumpeen viimeisin hinta taisi olla 8,7c.. 🤔 Taisivat kyllä olla 24kk määräaikaisia, mutta minua ei niin haittaisi. Noissa ei mielestäni ollut kulutusvaikutusta, se pitää nykyään muistaa tarkistaa pienellä präntätystä tekstistä.
Pitänee etsiä sopiva, jos kulutus olisi 12 000 -14 000 Kwh vuodessa, ei euron yli menevä hinta olisi enää järkeenkäypä.
AV Xena-183 kirjoitti:
Minulla on kaappipakastin juuri (huoneenlämmössä) sulamassa ja pakasteet terassilla pyyhkeiden alla, missä pysyvät kyllä riittävästi jäässä pari tuntia. 👍Ennen nukkumaanmenoa kannan pakastelaatikot takaisin kaappiin ja yön aikana jäähdytän pakastimen uudelleen.
Pakastimen sulatus olisi muuten itsellänikin edessä! Se on pitkään mennyt, ettei ole tarvinnut sulattaa, mutta nyt yksi laatikko alkaa olla vaikea laittaa kiinni, kun siihen on päässyt muodostumaan jäätä.
Kauheasti kaikenlaisia askareita pitäisi tässä ehtiä tekemään ennen joulua 😄Anonyymi kirjoitti:
Pitänee etsiä sopiva, jos kulutus olisi 12 000 -14 000 Kwh vuodessa, ei euron yli menevä hinta olisi enää järkeenkäypä.
AVOma kulutus on 8000-8500kwh/vuosi ilman sen erityisemmin säästämättä, mutta tuollakin kulutuksella katson, että yli 10c menevät sopparit ovat liian kalliita.
Onnea hyvän hinnan löytämiseen! Vinkkaa, jos löydät jonkun varteenotettavan vaihtoehdon 😊
- Anonyymi
Minulla on määräaikainen sopimus enkä käytä hieromasauvaa, hyvin menee kertakaikkiaan. Vaikka sähkön kulutukseni on lisääntynyt dramaattisesti.
- Sheena - Anonyymi
Joo taidan ymmärtää että jos kirjoittaa jonkin pitkänkin jutun ja poistuu
Keskustelu näkyy vain siirretyn maailman menoon, ei poistettu.
En tiedä miksi hieromasauva pitäisi erityisesti ladata huomenna 19-20. Eikö silloin mieluummin kannata vispata sauvaa käsivoimin ja samalla tienata sievoiset summat myymällä ylijäämäenergiaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165273
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212741- 342080
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella382010Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon331966Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81324- 1641282
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651247- 371223