Olen vähän harkinnut airfryerin ostoa, oikeastaan aika pitkäänkin jo mutta aina jäänyt hankkimatta lähinnä siksi kun tuntuu ettei ole oikein tilaa minun keittössä moiselle. Kovasti tuntuvat niitä kehuvan niin kannattaisikohan kuitenkin hommata, nythän oli ainakin verkkokaupalla ihan hyviä tarjouksia, oli ihan siinä ja siinä etten tilannut.
Kannattaako heti lähdössä jo hommata iso pata, joku viitisen litraa vetävä? vai pärjääkö sinkku pienemmällä, tekeekö mitään jollain tuhannen watin räpsyllä jossa etuna kuitenkn pienet ulkomitat?
-harmiseikirj-
Olisiko airfryer hyvä ostos? kokemuksia?
93
9365
Vastaukset
- Anonyymi
Noh minu
- Anonyymi
Jopas puhelin sekoilee. Minulla oli joskus friteerauskeitin, mutta alkuinnostuksen jälkeen se jäi lähes tyhjän pantiksi.
En tiedä miten tuo airfryer erosisi jotenkin kiertoilmauunista. Itse en ole aikeissa hommata, mutta toivottavasti joku osaa kertoa tarkemmin.
Jään odottamaan innostuneena. Tiedon nälkä on sitä parasta nälkää.
>simiti<- Anonyymi
Kävi just noin. Muutaman kerran tuli ranskalaiset laitettua. Sen jälkeen laite jäi pölyyntymään. Aika turha mielestäni.
- Anonyymi
Vähän epäilyttää noissa käytetyt materiaalit. Muovia, alumiinia, teflonia, keraamista pinnoitetta yms. Miten ne kestävät korkeita lämpötiloja ja käyttöä, voiko niistä irrota elintarvikkeisiin mahdollisesti jotain terveydelle haitallista... Esimerkiksi joistain malleista käyttäjät ovat kertoneet lähtevän palaneen muovin hajua kokatessa.
- Anonyymi
Kun käytän airfryeriä, tulee keittiöön kamala katku, onko muut havainneet samaa. Ruokahalu kyllä lähtee.
- Anonyymi
Up! Alkakaahan laittaa niitä käyttökokemuksia.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Odotan vain tutkimuksia tästäkin, aiheuttaako syöpää pitkään käytettynä?
- Anonyymi
Saat syövän sitä odotellessa, kun samaan aikaan voisit kokkailla jotain hyvää. xD
Käsittämättömän hysteerisiä jotkut vihervasurit sitten ovatkin. - Anonyymi
Varmaan vähän vaikea sanoa etukäteen, ihmiskoe alkanut.
- Anonyymi
Mjuu
Eli ei ole.
Koska olen tällainen vanhan liiton jäbä, niin on todella ärsyttävää pilata kaikki teholla.
Jos ihminen kuolee nälkään odotellessaan safkaansa joko uunista tai raflan keittiöstä, niin siitä syntyy uutinen.
Mutta kun jotain pudottaa ilmankieputtimeen, niin ei synny mitään.
(hirn)- Anonyymi
Ilmankieputtimeen... ei saakeli. Sain hienoja mielikuvia tuosta. 🤣
>simiti<
- Anonyymi
Kyllä on. Oli yllätys, miten hyvä paistotulos. On nopea ja vie paljon vähemmän sähköä kuin uuni.
- Anonyymi
Mitä paistoit?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä paistoit?
xLinerEkakokeilut broilerin siivet onnistui heti, seuraavana paras häränpihvin kypsyys jonka voi tehdä, lohi bueno, kuha bueno, ranskalaiset eivät ole onnistuneet juuri koskaan, parsa ja paprika kypsennys onnistuu. Laatikkoruokiin en ehkä enää käyttäisi. Pekoni onnistuu hyvin, kanamunat silikonikupeissa ja valmispatongit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekakokeilut broilerin siivet onnistui heti, seuraavana paras häränpihvin kypsyys jonka voi tehdä, lohi bueno, kuha bueno, ranskalaiset eivät ole onnistuneet juuri koskaan, parsa ja paprika kypsennys onnistuu. Laatikkoruokiin en ehkä enää käyttäisi. Pekoni onnistuu hyvin, kanamunat silikonikupeissa ja valmispatongit.
Yksi etu unohtui. Ei tule savua ja hajua valmistuksen aikana kuten uunista ja pannusta, mutta vähintään yhtä herkullisen saa tai monesti paremman, koska pohjaosa paistoksesta ei jää lötköksi kuten uunissa.
- Anonyymi
Täysin turha vekotin.Alkuinnostuksen jälkeen se jää vain pölyttymään ja vie turhaan tilaa
- Anonyymi
Ei kannata. Ei maksa vaivaa. Ei ole vaivan väärti.
- Anonyymi
Hommaat valurautapadan, niin olet oikeilla jäljillä. SILLÄ tehdään ruokaa.
- Anonyymi
Satisfryerit ovat humpuukia.
- Anonyymi
Kaveri kypsyttää sillä broilerin siipiä. Ja ehkä pakasteranskiksia.
Jos mun viikottaiseen ruokavaliooni kuuluisi siivet ja ranskalaiset, valmistaisin ne tavallisessa uunissa. Kasvikset kypsyvät tai keittyvät liedellä. Mikro sulattaa.
Tilaa vievä härveli, jolle mulla ei ole käyttöä. Ei taida maksaa itseään koskaan takaisin sähkön kulutuksessakaan?
Mitä sinä sillä valmistaisit, niistä ruuista mitä tällä hetkellä syöt?
Minä en osta.
xLiner- Anonyymi
En tiedä saako siihen hilavitkuttimeen ostaa useampia sisäosia, vai pitääkö se teflonkippo pestä aina välissä kun valmistat aterian seuraavan osan.
Ja saako siihen yleensäkään osia kun se teflon viottuu.
Mulla itselläni on myös survival-huomio näihin kapistuksiin: kuinka hienosti tuo toimii kun sähköt katkeavat? Jos ostat tuon, osta samalla pari kaasupulloa trangiaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä saako siihen hilavitkuttimeen ostaa useampia sisäosia, vai pitääkö se teflonkippo pestä aina välissä kun valmistat aterian seuraavan osan.
Ja saako siihen yleensäkään osia kun se teflon viottuu.
Mulla itselläni on myös survival-huomio näihin kapistuksiin: kuinka hienosti tuo toimii kun sähköt katkeavat? Jos ostat tuon, osta samalla pari kaasupulloa trangiaan.
xLinerTe sosialistit olette k.sessa kun sähköt katkeaa vihanneksienne kanssa. xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te sosialistit olette k.sessa kun sähköt katkeaa vihanneksienne kanssa. xD
FYI hra makkaraperuna, vihanneksia voi syödä raakana.
- Anonyymi
Slow cooker on vielä parempi, hankkikaa sellainen, jos hyvin haudutettu ruoka maistuu.
- Anonyymi
Alkoi kiinnostamaan mitä ihmiset sillä härvelillä tekevät. Kuukkelilla löytyi tuollaista:
https://www.eeva.fi/jutut/airfryer-onko-siina-jarkea
Sitten oli juttuja täysin laitteeseen hurahtaneista, mutta mä saanut niistä mitään uutta irti. On niiiin hyvä laite kaikkeen ja sitten se on kuitenkin työläs puhdistaa ja mites ne kalliit lisäosat...
Jos sillä laitteella valmistaa kaikkea mitä voi ja syö ne myös, painaa puolen vuoden päästä 20 kiloa enemmän kuin nyt.
Meillä oli joskus lapsuudenkodissa leipäkone. Jonkin aikaa se rutkutti leivän aamuksi, mutta sitten leipä alkoi jäämään vuokaan kiinni ja käyttö loppui siihen. Sellaista tiivistä koostumukseltaan, kyllä sitä söi jollei muuta ollut. Ennemmin leivon leipäni ihan itse jos sellaista tekee mieli. Sitäpaitsi puuro ajaa ravitsemuksellisesti saman asian, paljon nopeampi vaan valmistaa.
xLiner- Anonyymi
Niin, tuo minustakin piilevä vaara että jos tuollaisen hankkii alkaako sitä sitten salakavalasti muuttumaan pulleaksi kamupojaksi :D Eli jos tekee liian hyvää ja liian helposti on siinä omat riskinsä, ja jollain minun kaltaisella se juurikin olisi enimmkseen varmaan ranujen laittoo, laittaisin kyllä varmaan "oikiesta" perunoista ihan niin kuin lohko-ja viipleperunoitakin sitten, teitenkin olisi myös helppo kanajttuja laitella ja makkaroita paistella, saattaisi turhan usein alkaa menemään helpon kautta jos grillitasoiset makkaraperunat valmistuisi. Varmaan kyllä myös kokeilisin onistuuko kananmunat, puurot, pannarit ja sensellaiset. Isona miinuksena olisi että keittoja ja kasitkkeista tuollaisella ei voisi varmaankaan veivata. Paljon vaan tuntuvan kehuvan noita ja juuri se että saisi rapsakan pinnan perunoihin olisi lähinnä se juttu miksi kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo minustakin piilevä vaara että jos tuollaisen hankkii alkaako sitä sitten salakavalasti muuttumaan pulleaksi kamupojaksi :D Eli jos tekee liian hyvää ja liian helposti on siinä omat riskinsä, ja jollain minun kaltaisella se juurikin olisi enimmkseen varmaan ranujen laittoo, laittaisin kyllä varmaan "oikiesta" perunoista ihan niin kuin lohko-ja viipleperunoitakin sitten, teitenkin olisi myös helppo kanajttuja laitella ja makkaroita paistella, saattaisi turhan usein alkaa menemään helpon kautta jos grillitasoiset makkaraperunat valmistuisi. Varmaan kyllä myös kokeilisin onistuuko kananmunat, puurot, pannarit ja sensellaiset. Isona miinuksena olisi että keittoja ja kasitkkeista tuollaisella ei voisi varmaankaan veivata. Paljon vaan tuntuvan kehuvan noita ja juuri se että saisi rapsakan pinnan perunoihin olisi lähinnä se juttu miksi kiinnostaa.
-harmiseikirj-Rapeita ranskalaisia saa tehtyä perunasta uunissakin.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rapeita ranskalaisia saa tehtyä perunasta uunissakin.
xLinerTahtoo tulla vähän sitkeitä ja juuri oikean rapsakkuuden saaminen pintaan ei aina onnistu, jää joko hivenen raa.aksi tai menee vähän ylipaitetuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Tahtoo tulla vähän sitkeitä ja juuri oikean rapsakkuuden saaminen pintaan ei aina onnistu, jää joko hivenen raa.aksi tai menee vähän ylipaitetuksi.
-harmiseikirj-Sä et vaan osaa 😉
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et vaan osaa 😉
xLinerEn ala kuule montaa kertaa huuhtelemaan tärkkelyksiä pois ja talouspaperilla kuivailemaan joka välissä, kyllä pitää tulla helposti hyvien ranujen :)
Anonyymi kirjoitti:
En ala kuule montaa kertaa huuhtelemaan tärkkelyksiä pois ja talouspaperilla kuivailemaan joka välissä, kyllä pitää tulla helposti hyvien ranujen :)
-harmiseikirj-https://kotiliesi.fi/ruoka/airfryer-ranskalaiset/
Täytyy liottaa ja kuivata tuollekin vehkeelle jos oikeaoppisesti valmistaa.
Olen jättänyt liottamatta ja isommin kuivaamatta uuniranskikset ja oikein naposia tuli siitä huolimatta.
Ei kyllä kuulu mun normaaliin ruokavaliooni ranskikset. Keitettynä riittää pottu ja toinen, mutta ranskalaisiksi tehtynä menee huomaamatta vähintään tuplamäärä.
Suosittelen sulle suurinta ja kalleinta airfryeriä ... 😇
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://kotiliesi.fi/ruoka/airfryer-ranskalaiset/
Olen jättänyt liottamatta ja isommin kuivaamatta uuniranskikset ja oikein naposia tuli siitä huolimatta.
Ei kyllä kuulu mun normaaliin ruokavaliooni ranskikset. Keitettynä riittää pottu ja toinen, mutta ranskalaisiksi tehtynä menee huomaamatta vähintään tuplamäärä.
xLinerNythän niitä saa alesta edullisesti niin sitä enemmähän sitä säästäisi jos ostaisi kalliin, mutta en taida laittaa kun jonkun 50-100e moiseen, silläkin jo saa ihan hyvän peruslaitteen ainakin tarjoushinnoilla, jos taas on normihinta jää hyllyyn.
Anonyymi kirjoitti:
Nythän niitä saa alesta edullisesti niin sitä enemmähän sitä säästäisi jos ostaisi kalliin, mutta en taida laittaa kun jonkun 50-100e moiseen, silläkin jo saa ihan hyvän peruslaitteen ainakin tarjoushinnoilla, jos taas on normihinta jää hyllyyn.
-harmiseikirj-...ja niin tuli Harmiksesta lopullisesti pullea kamupoika. Sen pituinen se!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja niin tuli Harmiksesta lopullisesti pullea kamupoika. Sen pituinen se!
xLinerEi nyt vielä ole tullut, laite vasta harkinnassa mutta pitää alkaa harjoittlemaan, nyt on tuolla keittiössä ensimmäinen lettu pannulla paistumassa ihan perinteisellä menetelmällä :) Harmi kun ei ole kermaa että voisi tehdä kermavaahtoa, pitää tyytyä ihan hillon kanssa nauttimaan :)
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt vielä ole tullut, laite vasta harkinnassa mutta pitää alkaa harjoittlemaan, nyt on tuolla keittiössä ensimmäinen lettu pannulla paistumassa ihan perinteisellä menetelmällä :) Harmi kun ei ole kermaa että voisi tehdä kermavaahtoa, pitää tyytyä ihan hillon kanssa nauttimaan :)
-harmiseikirj-Osta lehmä niin saat kermaa 😁
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta lehmä niin saat kermaa 😁
xLinerEn ihan niin omavaraiseksi ole ajatellut ryhtyä. Kaupasta saa tarvittavat ja jos jotain ei ole ei sitä välttämättä tarvita. Kyllä tulee varman ihan hyvät lettukahvit vadelmahillollakin, nam :)
Anonyymi kirjoitti:
En ihan niin omavaraiseksi ole ajatellut ryhtyä. Kaupasta saa tarvittavat ja jos jotain ei ole ei sitä välttämättä tarvita. Kyllä tulee varman ihan hyvät lettukahvit vadelmahillollakin, nam :)
-harmiseikirj-Lähinnä ajattelin että se lehmä on yhtä turhake tässä kohtaa kuin se airfryer...
Osta paukkupullo-kermavaahto. Se säilyy useamman kuukauden jääkaapissa. Eihän se nyt oikeaa kermavaahtoa korvaa, mutta pettuna ihan ok.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä ajattelin että se lehmä on yhtä turhake tässä kohtaa kuin se airfryer...
Osta paukkupullo-kermavaahto. Se säilyy useamman kuukauden jääkaapissa. Eihän se nyt oikeaa kermavaahtoa korvaa, mutta pettuna ihan ok.
xLinerOn mulla kerran sitä ollutkin, lidlidtä heräteostos ja oli kyllä toimiva. säylyi muistaakseni kuukausia ja sitä tavaraa oli siinä varmaan enemmän kuin mitä jos olisi samalla rahalla kuohukermaa ostanut.
Anonyymi kirjoitti:
https://kotiliesi.fi/ruoka/airfryer-ranskalaiset/
xLinerMutta tiesittekö sitä että se joka keitetyn paistaa, se makian maistaa.
Anonyymi kirjoitti:
On mulla kerran sitä ollutkin, lidlidtä heräteostos ja oli kyllä toimiva. säylyi muistaakseni kuukausia ja sitä tavaraa oli siinä varmaan enemmän kuin mitä jos olisi samalla rahalla kuohukermaa ostanut.
-harmiseikirj-Sama kai sun on on olla pullea kamupoika loput elämäsi. Saatpahan suun mukaista sapuskaa, niin ei enää länsimaalainen elämänmenokaan ahdista. 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta lehmä niin saat kermaa 😁
xLinerHän ottaa sitä minun lehmästä :)
- Anonyymi
Itse en haksahtanut, mutta muutama kaveri hankki ja voi sitä kehun määrää. Alkuinnostuksen jälkeen, en ole kummallakaan enää ko kapistusta nähnyt. Onko kaapissa, annettu pois vai mitä? Tartteekin kysästä, miksei ole enää käytyövalmiina työpöydällä.
- Anonyymi
Vähän kuin blenderit - pölyttyy.
- Anonyymi
Joka ainut päivä käytössä. Paljon parempi tulos ranut,wingsit yms. kuin esim kiertoilmauunussa. Joka toista väittää, ei ole kokeillut ja lässyttää pashaa.
Valmistan sillä kalat, kanat, lihat, lihapullat, ranut, lämppärit, jopa kasviksia. Eilispäivän ranut wingsit saa "tuoreiksi" seuraavana päivänä.
Mitä en valmista on kastikkeet ja keitot. Laitetta vastaan ovat yleensä ne jotka luulevat tekevän samanlaisen tuloksen kuin kiertoilmauuni. Vaikka olet sinkku, osta isoin malli.- Anonyymi
Minäkin olen aika vaikuttunut siitä miten paljon laitetta ylistetään. En ehkä ihan suurinta hanki mutta itsekin olen arvellut että saisi olla joku 4 - 5,5l malli että olisi pohjassa vähän laajuutta niin tulisi paremmin eikä tarvitsisi käännellä koko ajan.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
En tiedä mutta otan kokeiluun. Ostin pläk fraideina airfraijerin, vaikka en periaatteessa ole edes harkinnut sen ostamista aiemmin. Jotain piti ostaa ettei vihreät saa vain minua tilastoihinsa "älä osta mitään" päivänään.
- Anonyymi
Olet mennyt ansaan vihassasi vihreitä kohtaan. Näin kunnon ääliömaalaisjuntin pitääkin toimia.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet mennyt ansaan vihassasi vihreitä kohtaan. Näin kunnon ääliömaalaisjuntin pitääkin toimia.
>simiti<Eikös ansassa olla silloin, jos toteutetaan vihreiden toiveita? xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ansassa olla silloin, jos toteutetaan vihreiden toiveita? xD
Et kykene itse tekemään päätöksiäsi. Ansassa olet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kykene itse tekemään päätöksiäsi. Ansassa olet
Kyllä kykenen. En vain päätöksilläni anna tukea kahjoille tai muuten vain ideologiselle p.skalle.
Voidaanhan se kääntää toisinpäinkin. Et kykene itsenäiseen päätöksen tekoon ennenkuin ideologinen puolueesi määrittelee sinulle jonkun erillisen päivän jota pyrit joukkohysteriassa noudattamaan koska "muutkin". ;)
- Anonyymi
Airfryer soveltuu hyvin naiselle kosteiden pikkareiden kuivattamiseen.
- Anonyymi
Kun nainen tulee kylään sille voisi tarjota aamulla lämpöiset airfryer-kuivatut pikkarit jalkaan, naiselle jäisi lämmin olo vierailusta.
Anonyymi kirjoitti:
Kun nainen tulee kylään sille voisi tarjota aamulla lämpöiset airfryer-kuivatut pikkarit jalkaan, naiselle jäisi lämmin olo vierailusta.
-harmiseikirj-Sitten paistaa omat ruoat niiden housujen jälkeen. Siinäpä sulle herkkuhetkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten paistaa omat ruoat niiden housujen jälkeen. Siinäpä sulle herkkuhetkeä.
Pyykinkuivaus airfryer voisi olla erikseen, vaikka joku pikkumalli ja sitten erikseen ruunalaittofryeri vähän suurempi.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Siinä voi kuivattaa lapasen.
- Anonyymi
Ja rukkaset.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja rukkaset.
xLinerKyllä. Ne kymmenet.
- Anonyymi
Kuivat makkara perunat eivät maistu ja on ravinne köyhää popsittavaa .🤯
- Anonyymi
Ystävätär käyttää säännöllisesti ruoanlaittoon. Tekee ranskalaisia ja perusruokaa. Paistaa leivonnaisia. Olen itse maistanut muffinsseja, ihan hyviä olivat.
- Anonyymi
Laite on uusavuttomille. Tuskin haluat heihin lukeutua?
- Anonyymi
Miksen? en minä minään extreme/selvityjätyyppinäkään viitsi olla. Intissä jo opittiin sanonta "viisas pääsee vähemmällä" niin tuossa ruunalaittohommassakin sitä voisi soveltaa, erityisesti tuossa kiinnostaa se että on nopea niin ei tarvitse tuntikausia odotella valmistumista.
Onko uunikin heille? Tai paistinpannu? Ainoa ero että tulee niin vit*sti parempaa ja mehevämpää Airilla. Et tiedä mistä puhut. Elät 50-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksen? en minä minään extreme/selvityjätyyppinäkään viitsi olla. Intissä jo opittiin sanonta "viisas pääsee vähemmällä" niin tuossa ruunalaittohommassakin sitä voisi soveltaa, erityisesti tuossa kiinnostaa se että on nopea niin ei tarvitse tuntikausia odotella valmistumista.
-harmiseikirj-No hyvä. Pannaan sitten sulle etuliite. Se on hyvä kun sen tunnustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko uunikin heille? Tai paistinpannu? Ainoa ero että tulee niin vit*sti parempaa ja mehevämpää Airilla. Et tiedä mistä puhut. Elät 50-luvulla.
Kyllä, olen sitä sukupolvea, joka käyttää rautapataa ja voita rinta rottingilla.
Muut säksättimet ovat täyttä humpuukia. Mutta jokaisen asia jos turhuuteen haluaa penninsä työntää.
Siihen vielä sitten kombutsahiivaliemikone. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko edes millään tehdä ruokaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko edes millään tehdä ruokaa?
Minun ruoanlaittotaidolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa Airin kanssa tulee ruoasta kuin ruoasta parempaa kuin jollain hikisellä pannulla tai uunissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ruoanlaittotaidolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa Airin kanssa tulee ruoasta kuin ruoasta parempaa kuin jollain hikisellä pannulla tai uunissa.
Höpö höpö.
- Anonyymi
Aivan turha kapine.
- Anonyymi
Kävipäs tuuri, joku on kaivanut tämän keskustelun naftaliinista. Olen tässä miettinyt, miten mahtoi Harmiksen hilavitkutin-ostokselle käydä.
Niin että Harmis, miten sujuu airfryerilla ruuanlaitto, onko tullut käytettyä ahkerasti?
xLiner- Anonyymi
Hyvin sujuu ja helposti, vähän turhankin helposti. Hyviä ranuja tulee, puurot onnistuu ja oikeastaan melkein kaikki sama mitä uunissakin, joulutortun tapaisiakin tehnyt sillä :) Kananmunien paisto ei oikein onnistunut, tai onnistui mutta ne kannattaa edelleenkin pannulla paistaa. Hyvä laite tosiaan paitsi että vähän laiskistaa sillä tavalla että minmutkaisempien ruokien laitto jää vähemmälle kun on helppo laittaa ranuja, kanansiipiä ja semmoisia.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sujuu ja helposti, vähän turhankin helposti. Hyviä ranuja tulee, puurot onnistuu ja oikeastaan melkein kaikki sama mitä uunissakin, joulutortun tapaisiakin tehnyt sillä :) Kananmunien paisto ei oikein onnistunut, tai onnistui mutta ne kannattaa edelleenkin pannulla paistaa. Hyvä laite tosiaan paitsi että vähän laiskistaa sillä tavalla että minmutkaisempien ruokien laitto jää vähemmälle kun on helppo laittaa ranuja, kanansiipiä ja semmoisia.
-harmiseikirj-Eli susta tuli pullea kaverisetä. Arvasin!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli susta tuli pullea kaverisetä. Arvasin!
xLinerNyt jo jonkinaikaa käyttäneenä, mitä tästä tulee jo kohta nelisen kuukautta voin kertoa ettei airfryer lisää kropassa pulleutta, paino on pysynyt ihan samana kuin ennenkin :) itsekin vähän epäilin aluksi että alkaako paino nousemaan mutta ei näköjään.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo jonkinaikaa käyttäneenä, mitä tästä tulee jo kohta nelisen kuukautta voin kertoa ettei airfryer lisää kropassa pulleutta, paino on pysynyt ihan samana kuin ennenkin :) itsekin vähän epäilin aluksi että alkaako paino nousemaan mutta ei näköjään.
-harmiseikirj-No hah! Paino kyllä pysyy samana, mutta otappa mittanauhalla lukemat ranujen ja rasvasiipien jäljiltä. Ikääkin vielä tulee, niin ihmiset luulevat olevansa saman mallisia kuin ennenkin kun paino on pysynyt samassa...
xLiner
- Anonyymi
Riippuu varmaan millaista ruokaa yleensä laittaa ja miten kokkailee. Itselleni tuo on mainio vehje, joka on oikeastaan jo korvannut uunin kokonaan. Mä olen miettinyt, että voisin vaikka jättää keittiöstä kokonaan uunin pois ja laitattaa toisen tiskikoneen sen tilalle.
Minulla ilmagrilli on korvannut mikron mutta uunista en ole varma. Vaikka se on onkin hyvä niin se on kuitenkin sen verran rajallinen tilavuudeltaan että aterian tekeminen suuremmalle porukalle tai sitten suurempien leipien tai vaikka joulukinkun paisto ei välttämättä ilman uunia onnistu.
- Anonyymi
Elionrie kirjoitti:
Minulla ilmagrilli on korvannut mikron mutta uunista en ole varma. Vaikka se on onkin hyvä niin se on kuitenkin sen verran rajallinen tilavuudeltaan että aterian tekeminen suuremmalle porukalle tai sitten suurempien leipien tai vaikka joulukinkun paisto ei välttämättä ilman uunia onnistu.
Kuten totesin, niin riippuu pitkälti mitä tekee ja miten tekee. Mikroa se taas ei ole mulla korvannut, mutta nimenomaan uunin on. Se nimittäin ei tee mitään mitä itse mikrolla säännöllisesti teen likimainkaan yhtä nopeasti. Ne asiat kun mulla tyypillisesti tapahtuvat noin minuutissa. Mutta uunin hommat hoitaa hyvin. Tulee mm. tehtyä leipää enemmän itse kuin aiemmin.
Minulla on ilmagrilli, ei ole ollut juuri mitään valittamista. Suurin osa hommista jotka ovat ennen hoituneet mikrossa tehdään nykyään sillä. Sulatus hoituu nopeasti vesihauteessa muutenkin.
Sen lisäksi ruoka pysyy mehevänä (mm. nestettä valuu vähemmän pois) ja ruskistuu kivasti päältä kypsyessään.- Anonyymi
Itse vannon kunnollisen rasvakeittimen nimeen. Olen myös yksiavioinen ja hyvin kätevä käsistäni.
- Anonyymi
Tämä artikkeli kannattaa lukaista päätöksenteon tueksi: https://minasydankoti.fi/vertailussa-airfryer-uuni-ja-mikroaaltouuni/
- Anonyymi
Slow cooker on työssäkäyvälle ja murean lihan ystävälle paras kaveri. Laitat aamulla töihin lähtiessä päälle, ja kotiin tultaessa on herkullinen pataruoka valmis.
- Anonyymi
Itse olen innokas harrastelijakokki, ja perinteinen valurautapannu ja uuni toimivat hyvin.
Jos sullon vielä jossakin tilaa, mihin airfryerin voi nostaa hissun kissun, niin tarvii kuiteskin aatella, et jos tulee vielä toinen muotivempain, nii menikö siinä sit viimeinen paikka. Vai pitäskö monipuolinen leipäkone, joka vie sikamaisesti sähköö ja sylkee tappimaisen leipämöykyn, kuiteskin viedä jo kirppikselle? 🌹👀
- Anonyymi
EIKS ? tavallinen föööni riitä
- Anonyymi
Tulee kuulemma rouskuvia ja rapeita ransalaisia ja kevyttä rasvatonta ruokaa,mutta totuuden toinen puoli on,jaksatko pestä ja puunata sitä vekotinta päivittäin siitä rasvasta mikä niistä ranskiksista ja kanan koivista irtoaa. Siis päivittäin💩
- Anonyymi
Airfryerin kypsennyskorin ja ulkopuolisen paistoastian voi laittaa astianpesukoneeseen joten missä muka ongelma? Sitäpaitsi pitäähän sun puhdistaa ne uunissakin ruon laittamiseen käytetyt astiat, pellit jne.
- Anonyymi
Kyllä tulee karjalanpiirakka
- Anonyymi
Kannattaa lukea arvosteluita... Ostin tokmannilta jonkun 50e pöhöttimen ja kesti vuoden kunnos rupes teho menee... Oisko ollu Emerion tai joku...
Ihan ok artikkeli netistä:
https://diginyt.fi/airfryer-digitaalinen-vallankumous-keittiossasi/ - Anonyymi
Airfryer on aivan loistava vehje, paras kodinkonehankinta ikinä tiskikoneen ja roboimurin lisäksi.
Tässä on joitakin esimerkkejä siitä mitä olen itse airfryerillä tehnyt:
- broilerin koivet ja siivet
- lohkoperunat ja uunijuurekset
- makaronilaatikko
- lohifilee uunilohena
- pullat ja muffinssit
- friteerattu banaani
- joulutortut
- lihapullat
- kyljykset
- uunimakkara
- jouluna porkkana,bataatti ja lanttulaatikko
- pitsa
- pakastepitsa
- keitettyjä kananmunia vastaavat kananmunat
-lasagne
- kalapuikot ja isommat kuorelliset fileet
-
jne.
Aivanmahtava vehje tosiaan. Helppo, kätevä,paljon uunia nopeampi, vie paljon uunia vähemmän sähköä, a, mahdollistaa ruoan tekemisen paljon vähemmällä rasvalla kuin uunissa tai pannulla joten ruoka on terveellisempää, voi ohjata älypuhelinsovelluksella josta voi lähettää suoraan kypsennysohjeet airfryerille, helppo puhdistaa, paistokorin ja ulkopuolisen pannun voi laittaa tiskikoneeseen, voi ajastaa sovelluksella, voi käyttää ruoan lämpimänä pitämiseen, vähentää riskiä itsensä polttamisesta eli on turvallisempi käyttää, sammuu itsestään kypsennysajan jälkeen jne.
En ole käyttänyt uunia ja hellaa oikeastaan ollenkaan sen jälkeen kun ostin airfryerin. - Anonyymi
Me hankittiin tuollainen edullinen värkki: https://sinunkoti.fi/paras-airfryer/
Se on ollut meillä käytössä jo muutaman vuoden ja toimii edelleen hyvin. Käytetään viikottain ja välillä useitakin kertoja viikossa. Välillä sen käyttö jää vähemmälle, mutta sitten taas innostutaan käyttämään enemmän. Helppo ja nopea käyttää. Ilmankin pärjäisi, mutta kyllä se on helpottanut monien ruokien laittoa. - Anonyymi
En ole vieläkään tarvinnut airfryeriä mihinkään.
xLiner - Anonyymi
Meillä on ollut airfryer jo jonkin aikaa, ja olen ollut todella tyytyväinen siihen! Ruoat saa mukavan rapeiksi ilman ylimääräistä öljyä, ja laite on huomattavasti nopeampi kuin tavallinen uuni. Jos kaipaat apua valinnassa, löysin hyvän vertailun erilaisista airfryereistä, jossa on paljon hyödyllistä tietoa eri malleista ja niiden ominaisuuksista. Tässä linkki: https://minasydankoti.fi/paras-airfryer-vertailu/. Toivottavasti tästä on apua!
- Anonyymi
Hommasin sen parillakympillä. Alennuksen jälkeen hinta oli 60 e. Kebuja olen sillä paistellut. 200 asteeseen sen saa enimmillään väännettyä. Ylempänä oleva ruoka kypsyy nopeammin kuin alhaalla oleva, jos sen ahtaa täyteen. Ruoka voi palaa jos sitä kypsentää täysillä pidempiä aikoja. 170 astetta on melko turvallinen. Silloin kypsytysaika on tietysti pidempi. Käynnissä olevaa laitetta on mahdollista siirrellä jopa paljain käsin. Laite kuumenee, mutta vähemmän kuin mitä luulisi. Kuumenneen laitteen pohja on ihmeen viileä eli se vähentää huomattavasti tulipaloriskiä.
- Anonyymi
Ihan turha laite varsinkin kiertoilmauunin omiastajalle.
Ranut tulee uunissa nopeammin ja parempina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964