Miksi tavisnaiset ovat kymmeniä prosentteja hitaampia juoksijoita kuin tavismiehet, vaikka maailman huipulla ero on vain joitain prosentteja? Eivätkö naiset vain yritä juosta kovaa, vai ovatko he huonokuntoisia tai läskejä? Oudolta tuntuu, että niin harva nainen alittaa puolimaratonilla kaksi tuntia, kun kuitenkin lenkkipolulla näkee paljon nuoria naisia. Miehethän juoksevat alle kahden, jos ovat muutaman kerran lenkillä käyneet.
Miksi naiset hölkkäävät niin hitaasti?
34
630
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät ole kilpailuhenkisiä. Harva nainen tekee mitään vk tai mk harjoittelua. Hölkkäävät vain hitaasti. Miehet ahnehtivat.
- Anonyymi
Juu. Miehillä on kilpailuvietti. Naiset saattavat mennä jopa kilpailuihin hönstäilemään. Toisaalta huiput harjoittelevat hyvin miehissä sekä naisissa, joten siellä erot ovat pieniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Miehillä on kilpailuvietti. Naiset saattavat mennä jopa kilpailuihin hönstäilemään. Toisaalta huiput harjoittelevat hyvin miehissä sekä naisissa, joten siellä erot ovat pieniä.
näytä miulle itkosen kilpailuvietti.
- Anonyymi
Eiköhän kehoissa ja genetiikassa ole eroa.
- Anonyymi
Varmasti on. Mutta en ole huomannut, että naiset esim. kävelisivät hitaammin kuin miehet. Naisen keho on ihan hyvä kävelyyn ja juoksuun, vaikka yläkropan voimaa puuttuu. Monilla naisella on vahvat jalat.
- Anonyymi
Siinä se,,,naisilla on liukulaakerit ja miehillä kuulalaakerit👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se,,,naisilla on liukulaakerit ja miehillä kuulalaakerit👍
Jos miesten kuulat olis peräkkäin kuin ajokoiralla niin juoksisi vielä kovemmin!mutta kun ne on vierekkäin😡
- Anonyymi
Naisille juoksu haastavaa. Kuukautiset menee ja tulee rasitusmurtumia, jos eivät syö riittävästi. Ei pidä ahnehtia.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, olen itse ihmetellyt samaa. Esim. Ruissalojuoksuissa miehissä voiton saa 1:11-aikuisella ajalla ja sitten on lähes sadan juoksijan pooli 1:25-1:50 juoksevia.
Naisissa alle 1:45 juosseita kymmenkunta. Ja kuitenkin täydellä maratonilla miesten ja naisten ME:n ero alle 15 minuuttia.
Onko se sitten vk-treenin puute? En esim. yleisurheilukentällä ole ikinä nähnyt naisia vetämässä esim. 1500m all-out.- Anonyymi
Harva nainen tykkää juosta henkihieverissä. Liika epämukavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva nainen tykkää juosta henkihieverissä. Liika epämukavaa.
Jaa. Minä olen huomannut juoksutapahtumissa, että moni nainen aloittaa ylikovaa, ja tulee selkä edellä vastaan. Ehkä eivät ole niin datanörttejä, niin eivät osaa optimoida vauhdinjakoa ja harjoittelua.
- Anonyymi
Miehet ovat huonokuntoisia hyväkuntoisia. Tekevät paremmat tulokset vaikka treenaavat väärin. Naiset treenaavat peruskuntoa. Miehet vauhtikestävyyttä.
- Anonyymi
Juu. Naisetkin voisivat pärjätä, jos alkaisivat treenaamaan tavoitteellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Naisetkin voisivat pärjätä, jos alkaisivat treenaamaan tavoitteellisesti.
Kuinka moni nähnyt naisia vetämässä räntäsateessa yksin kynnysintervalleja? Siinä selitys.
- Anonyymi
Naisissa pärjääminen helpompaa. Erottuminen helpompaa, koska taso alhainen. Suurin osa naisista ei ole kilpailuhenkisiä. Miehet taas rakastavat kilpailemista jo silloin, kun edellytyksiä siihen ei ole.
- Anonyymi
Naiset hölkkäävät rennosti.
- Anonyymi
Naiset ovat vähemmän kilpailuhenkisiä kuin miehet.
https://tieku.fi/ihminen/miksi-miehet-ovat-kilpailunhaluisempia-kuin-naiset- Anonyymi
Mutta eikö ahnehtiminen ole kestävyysharjoittelussa pahasta ja hitaasti kiiruhtaminen hyvästä? Naiset pärjäävät ultramatkoilla suhteellisesti paremmin kuin lyhyissä anaerobisissa riipaisuissa.
- Anonyymi
Motivaatio kestävyysharjoittelussa ensiarvoisen tärkeätä. Naiset eivät usko itseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motivaatio kestävyysharjoittelussa ensiarvoisen tärkeätä. Naiset eivät usko itseensä.
Naiset pelkäävät ylirasitusta. Hölkyttävät hitaasti. Sanon että kovaa treeniä, ja palauttavaa kävelyä. Sillä se kunto kehittyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset pelkäävät ylirasitusta. Hölkyttävät hitaasti. Sanon että kovaa treeniä, ja palauttavaa kävelyä. Sillä se kunto kehittyy.
Juu. happivajeelle se on veettävä niin hapenkäyttö tehostuu.
- Anonyymi
Naisilla ei ole tavoa. Haluavat vain näyttää sievältä somessa, eivät välitä tuloksesta tuon taivaallista.
- Anonyymi
Miehet ahnehtivat. Eivät pysty nöyrtymään hitaaseen hölkkään.
- Anonyymi
Kuuntelevat äänikirjoja.
Siinä syy. - Anonyymi
Juoksija lehessä Noora kertoo ettei paras yrittäminen riitä.
Ottakaa tytöt mallii.- Anonyymi
Kannustaako eukko naisia hitaaseen hölkkään?
- Anonyymi
Miksi täytyy hölkätä nopeasti, jos on kiire siihen on apuvälineitä esim polkupyörä tai mopo.
- Anonyymi
Hölkän tarkoitus on kohottaa kuntoa, jotta pystyy hölkkäämään nopeasti.
- Anonyymi
Miksi pitää kohottaa kuntoa hölkällä tai millään muullakaan? Mitä hyötyä on olla hyvässä juoksukunnossa? Mihin sitä tarvitaan normielämässä? Kertokaa tyhmälle,
- Anonyymi
Kun peruskunto on hyvä niin jaksaa arjessa paremmin. Kaikki kevyet hölkät + muut parantavat sitä kehon terveydellistä puolta. Paatunut sohvaperuna mikä hädin tuskin jaksaa raahautua sohvalta jääkaapille/autolle/viemään roskat on ero huomattava ja kun tutkitaan vielä kehon terveydellistä tilaa verensokeri, bmi, verenpaineet jne... Kun ikää tulee lisää niillä alkaa olemaan merkitystä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun peruskunto on hyvä niin jaksaa arjessa paremmin. Kaikki kevyet hölkät muut parantavat sitä kehon terveydellistä puolta. Paatunut sohvaperuna mikä hädin tuskin jaksaa raahautua sohvalta jääkaapille/autolle/viemään roskat on ero huomattava ja kun tutkitaan vielä kehon terveydellistä tilaa verensokeri, bmi, verenpaineet jne... Kun ikää tulee lisää niillä alkaa olemaan merkitystä enemmän.
sil suurta merkitystä oopi jos tavote käyä vain jääkaapilla ja kattoo töllöö
- Anonyymi
Miksi transut pyrkii naisten kilpailuihin?helpompi voittaa tietysti.
- Anonyymi
Moni sohvaperuna pystyy suorittamaan arjen normiaskareet ihan hyvin varsinkin jos on normaalipainoinen. Pyöräily töihin/kauppaan ja takaisin sekä rappujen nouseminen 3. kerrokseen onnistuu onnistuu yleensä niiltäkin, jotka eivät vapaa-ajallaan ota ensimmäistäkään juoksuaskelta.
- Anonyymi
Naiset eivät ahnehdi muuta kuin mustaa kyrsää.
- Anonyymi
Jos olisi enempo kiroilijanaisia, eetu saisi vauhtii töppösiin
- Anonyymi
Juu. Ietu näyttäisi kiroilijoille, kuka on kpk:n kovin mänijä.
- Anonyymi
Naiset eivät ahnehdi all-in vetoharjoituksia. Hölkkäävät rennosti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401