Miksi naiset hölkkäävät niin hitaasti?

Anonyymi-ap

Miksi tavisnaiset ovat kymmeniä prosentteja hitaampia juoksijoita kuin tavismiehet, vaikka maailman huipulla ero on vain joitain prosentteja? Eivätkö naiset vain yritä juosta kovaa, vai ovatko he huonokuntoisia tai läskejä? Oudolta tuntuu, että niin harva nainen alittaa puolimaratonilla kaksi tuntia, kun kuitenkin lenkkipolulla näkee paljon nuoria naisia. Miehethän juoksevat alle kahden, jos ovat muutaman kerran lenkillä käyneet.

34

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eivät ole kilpailuhenkisiä. Harva nainen tekee mitään vk tai mk harjoittelua. Hölkkäävät vain hitaasti. Miehet ahnehtivat.

• Anonyymi

Juu. Miehillä on kilpailuvietti. Naiset saattavat mennä jopa kilpailuihin hönstäilemään. Toisaalta huiput harjoittelevat hyvin miehissä sekä naisissa, joten siellä erot ovat pieniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Miehillä on kilpailuvietti. Naiset saattavat mennä jopa kilpailuihin hönstäilemään. Toisaalta huiput harjoittelevat hyvin miehissä sekä naisissa, joten siellä erot ovat pieniä.

näytä miulle itkosen kilpailuvietti.

• Anonyymi

Eiköhän kehoissa ja genetiikassa ole eroa.

• Anonyymi

Varmasti on. Mutta en ole huomannut, että naiset esim. kävelisivät hitaammin kuin miehet. Naisen keho on ihan hyvä kävelyyn ja juoksuun, vaikka yläkropan voimaa puuttuu. Monilla naisella on vahvat jalat.

• Anonyymi

Siinä se,,,naisilla on liukulaakerit ja miehillä kuulalaakerit👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se,,,naisilla on liukulaakerit ja miehillä kuulalaakerit👍

Jos miesten kuulat olis peräkkäin kuin ajokoiralla niin juoksisi vielä kovemmin!mutta kun ne on vierekkäin😡

• Anonyymi

Naisille juoksu haastavaa. Kuukautiset menee ja tulee rasitusmurtumia, jos eivät syö riittävästi. Ei pidä ahnehtia.

• Anonyymi

Hyvä kysymys, olen itse ihmetellyt samaa. Esim. Ruissalojuoksuissa miehissä voiton saa 1:11-aikuisella ajalla ja sitten on lähes sadan juoksijan pooli 1:25-1:50 juoksevia.

Naisissa alle 1:45 juosseita kymmenkunta. Ja kuitenkin täydellä maratonilla miesten ja naisten ME:n ero alle 15 minuuttia.

Onko se sitten vk-treenin puute? En esim. yleisurheilukentällä ole ikinä nähnyt naisia vetämässä esim. 1500m all-out.

• Anonyymi

Harva nainen tykkää juosta henkihieverissä. Liika epämukavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva nainen tykkää juosta henkihieverissä. Liika epämukavaa.

Jaa. Minä olen huomannut juoksutapahtumissa, että moni nainen aloittaa ylikovaa, ja tulee selkä edellä vastaan. Ehkä eivät ole niin datanörttejä, niin eivät osaa optimoida vauhdinjakoa ja harjoittelua.

• Anonyymi

Miehet ovat huonokuntoisia hyväkuntoisia. Tekevät paremmat tulokset vaikka treenaavat väärin. Naiset treenaavat peruskuntoa. Miehet vauhtikestävyyttä.

• Anonyymi

Juu. Naisetkin voisivat pärjätä, jos alkaisivat treenaamaan tavoitteellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Naisetkin voisivat pärjätä, jos alkaisivat treenaamaan tavoitteellisesti.

Kuinka moni nähnyt naisia vetämässä räntäsateessa yksin kynnysintervalleja? Siinä selitys.

• Anonyymi

Naisissa pärjääminen helpompaa. Erottuminen helpompaa, koska taso alhainen. Suurin osa naisista ei ole kilpailuhenkisiä. Miehet taas rakastavat kilpailemista jo silloin, kun edellytyksiä siihen ei ole.

• Anonyymi

Naiset hölkkäävät rennosti.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Mutta eikö ahnehtiminen ole kestävyysharjoittelussa pahasta ja hitaasti kiiruhtaminen hyvästä? Naiset pärjäävät ultramatkoilla suhteellisesti paremmin kuin lyhyissä anaerobisissa riipaisuissa.

• Anonyymi

Motivaatio kestävyysharjoittelussa ensiarvoisen tärkeätä. Naiset eivät usko itseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Motivaatio kestävyysharjoittelussa ensiarvoisen tärkeätä. Naiset eivät usko itseensä.

Naiset pelkäävät ylirasitusta. Hölkyttävät hitaasti. Sanon että kovaa treeniä, ja palauttavaa kävelyä. Sillä se kunto kehittyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset pelkäävät ylirasitusta. Hölkyttävät hitaasti. Sanon että kovaa treeniä, ja palauttavaa kävelyä. Sillä se kunto kehittyy.

Juu. happivajeelle se on veettävä niin hapenkäyttö tehostuu.

• Anonyymi

Naisilla ei ole tavoa. Haluavat vain näyttää sievältä somessa, eivät välitä tuloksesta tuon taivaallista.

• Anonyymi

Miehet ahnehtivat. Eivät pysty nöyrtymään hitaaseen hölkkään.

• Anonyymi

Kuuntelevat äänikirjoja.
      Siinä syy.

• Anonyymi

Juoksija lehessä Noora kertoo ettei paras yrittäminen riitä.
      Ottakaa tytöt mallii.

• Anonyymi

Kannustaako eukko naisia hitaaseen hölkkään?

• Anonyymi

Miksi täytyy hölkätä nopeasti, jos on kiire siihen on apuvälineitä esim polkupyörä tai mopo.

• Anonyymi

Hölkän tarkoitus on kohottaa kuntoa, jotta pystyy hölkkäämään nopeasti.

• Anonyymi

Miksi pitää kohottaa kuntoa hölkällä tai millään muullakaan? Mitä hyötyä on olla hyvässä juoksukunnossa? Mihin sitä tarvitaan normielämässä? Kertokaa tyhmälle,

• Anonyymi

Kun peruskunto on hyvä niin jaksaa arjessa paremmin. Kaikki kevyet hölkät + muut parantavat sitä kehon terveydellistä puolta. Paatunut sohvaperuna mikä hädin tuskin jaksaa raahautua sohvalta jääkaapille/autolle/viemään roskat on ero huomattava ja kun tutkitaan vielä kehon terveydellistä tilaa verensokeri, bmi, verenpaineet jne... Kun ikää tulee lisää niillä alkaa olemaan merkitystä enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun peruskunto on hyvä niin jaksaa arjessa paremmin. Kaikki kevyet hölkät muut parantavat sitä kehon terveydellistä puolta. Paatunut sohvaperuna mikä hädin tuskin jaksaa raahautua sohvalta jääkaapille/autolle/viemään roskat on ero huomattava ja kun tutkitaan vielä kehon terveydellistä tilaa verensokeri, bmi, verenpaineet jne... Kun ikää tulee lisää niillä alkaa olemaan merkitystä enemmän.

sil suurta merkitystä oopi jos tavote käyä vain jääkaapilla ja kattoo töllöö

• Anonyymi

Miksi transut pyrkii naisten kilpailuihin?helpompi voittaa tietysti.

• Anonyymi

Moni sohvaperuna pystyy suorittamaan arjen normiaskareet ihan hyvin varsinkin jos on normaalipainoinen. Pyöräily töihin/kauppaan ja takaisin sekä rappujen nouseminen 3. kerrokseen onnistuu onnistuu yleensä niiltäkin, jotka eivät vapaa-ajallaan ota ensimmäistäkään juoksuaskelta.

• Anonyymi

Naiset eivät ahnehdi muuta kuin mustaa kyrsää.

• Anonyymi

Jos olisi enempo kiroilijanaisia, eetu saisi vauhtii töppösiin

• Anonyymi

Juu. Ietu näyttäisi kiroilijoille, kuka on kpk:n kovin mänijä.

• Anonyymi

Naiset eivät ahnehdi all-in vetoharjoituksia. Hölkkäävät rennosti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe