Miksi työttömät kituvat kun saavat samaa palkkaa....

Anonyymi-ap

...kuin työssä ollessa?

Työssä saa 1720€/kk eli työttömät tienaavat saman ja valittavat siitä?
Kyseessä matalin palkka mitä maksetaan työstä kun sitä tekee koko työpäivän 10€/t.
Suomessa se Kelan päiväraha on max. 800€ eli äkkiälaskien se näyttää ihan samalta määrältä, mutta ÄO vaikuttaa asiaan ja huomaakin että ei olekkaan ihan sama mitä väitetään olevan?.....tonni puuttuu????

18

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      en ymmärtänyt tuosta selostuksesta yhtään mitään.

      • Anonyymi

        No kyseessä ÄO tasoinen asia...


    • Anonyymi

      Työtön saa yhteiskunnan tukia alle 1000€ kuukaudessa ilman toimeentulotukea! Edelliseen lisättynä Toimeentulotuki niin siltikään ei yllä lähellekään 1700€

      Ota asioista selvää ennen kuin kirjoitat!

      • Anonyymi

        Kuulemma sama määrä kun töissä kävisi.....
        Työssä ei kannata kuulemma käydä kun saman tilin saa työttömänä............................................................................................................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma sama määrä kun töissä kävisi.....
        Työssä ei kannata kuulemma käydä kun saman tilin saa työttömänä............................................................................................................

        Ei se 700 euroa lisää lohduta kun vapaa-ajan määrä vähenee samalla 8 tuntia päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma sama määrä kun töissä kävisi.....
        Työssä ei kannata kuulemma käydä kun saman tilin saa työttömänä............................................................................................................

        Usein töissä on muitakin juttuja tai etuja. Ainakin meillä on epassit sun muut ja ruokaetukin aika monella. Palkastani kertyy eläkettä ja kun olen töissä kehityn itsekin ja opin uutta ja jos haluan vaihtaa työpaikkaa, se on huomattavasti helpompaa kuin jos olisin ollut vaikka vuosia työttömänä.

        Kuulemma -jutut voi jättää omaan arvoonsa. Olen ollut itsekin työttömänä ja kituuttanut pienillä tuloilla ja tehnyt selvityksiä milloin minnekin: nyt se on loppu kun vihdoin pääsin töihin ja elän omillani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein töissä on muitakin juttuja tai etuja. Ainakin meillä on epassit sun muut ja ruokaetukin aika monella. Palkastani kertyy eläkettä ja kun olen töissä kehityn itsekin ja opin uutta ja jos haluan vaihtaa työpaikkaa, se on huomattavasti helpompaa kuin jos olisin ollut vaikka vuosia työttömänä.

        Kuulemma -jutut voi jättää omaan arvoonsa. Olen ollut itsekin työttömänä ja kituuttanut pienillä tuloilla ja tehnyt selvityksiä milloin minnekin: nyt se on loppu kun vihdoin pääsin töihin ja elän omillani

        Ansiosidonnaisesta päivärahasta kertyy eläkettä.

        https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/sosiaalietuuksista-elaketta/

        Itsekin lähdin juuri kokoaikaisesti takaisin työelämään todella pienellä kuukausipalkalla, vain muutaman satasen saan enemmän nettopalkkaa kuin mitä sain ansiosidonnaista. Taloudellisesti ei järkeä, mitään ei jää pakollisten kulujen jälkeen, mutta muuta plussaa löytyy kylläkin. Valintojahan nämäkin.

        Sai katkoa kaikki raportointivelvollisuudet Te-toimiston ja surkean omavirkailijan suuntaan. Mieli on piristynyt ja rentoutunut, arki on taas rytmitetty, työhön on mukava mennä koska on mielekkäät tehtävät, siistit toimistotyötilat, hyvä esimiestyöskentely ja kivat työkaverit aamuisin vastassa. Työpäivän jälkeen jaksaa harrastaa, työt ei tule uniin, ei stressaa eikä ahdista jne. Pois pääsee aina halutessaan ja parempipalkkaista työtäkin on helpompi kytätä työllisenä kuin työttömänä. En väitä että toimii jokaisen kohdalla jos on vaikka huollettavia, mutta omalla kohdallani paras ratkaisu tässä kohtaa oli mennä töihin ns. kannattamattomalla palkalla ainakin joksikin aikaa, että pääsee puoli vuotta kestäneestä työttömyydestä eroon. Haastattelukutsutkin kun oli tuona aikana yhden käden sormilla laskettavissa.

        Kevättä kohden tässä siis ☀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisesta päivärahasta kertyy eläkettä.

        https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/sosiaalietuuksista-elaketta/

        Itsekin lähdin juuri kokoaikaisesti takaisin työelämään todella pienellä kuukausipalkalla, vain muutaman satasen saan enemmän nettopalkkaa kuin mitä sain ansiosidonnaista. Taloudellisesti ei järkeä, mitään ei jää pakollisten kulujen jälkeen, mutta muuta plussaa löytyy kylläkin. Valintojahan nämäkin.

        Sai katkoa kaikki raportointivelvollisuudet Te-toimiston ja surkean omavirkailijan suuntaan. Mieli on piristynyt ja rentoutunut, arki on taas rytmitetty, työhön on mukava mennä koska on mielekkäät tehtävät, siistit toimistotyötilat, hyvä esimiestyöskentely ja kivat työkaverit aamuisin vastassa. Työpäivän jälkeen jaksaa harrastaa, työt ei tule uniin, ei stressaa eikä ahdista jne. Pois pääsee aina halutessaan ja parempipalkkaista työtäkin on helpompi kytätä työllisenä kuin työttömänä. En väitä että toimii jokaisen kohdalla jos on vaikka huollettavia, mutta omalla kohdallani paras ratkaisu tässä kohtaa oli mennä töihin ns. kannattamattomalla palkalla ainakin joksikin aikaa, että pääsee puoli vuotta kestäneestä työttömyydestä eroon. Haastattelukutsutkin kun oli tuona aikana yhden käden sormilla laskettavissa.

        Kevättä kohden tässä siis ☀️

        "Usein töissä on muitakin juttuja tai etuja. Ainakin meillä on epassit sun muut ja ruokaetukin aika monella. Palkastani kertyy eläkettä ja kun olen töissä kehityn itsekin ja opin uutta ja jos haluan vaihtaa työpaikkaa, se on huomattavasti helpompaa kuin jos olisin ollut vaikka vuosia työttömänä.

        Kuulemma -jutut voi jättää omaan arvoonsa. Olen ollut itsekin työttömänä ja kituuttanut pienillä tuloilla ja tehnyt selvityksiä milloin minnekin: nyt se on loppu kun vihdoin pääsin töihin ja elän omillani."

        Parissa huonon esimiehen johtamassa työpaikassa olleena voi vain olla tyytyväinen työttömänä, kun ei joudu kestämään ylimielisiä esihenkilöitä, jotka eivät tee tehtäviään. Ei kannata lähteä ihan mihin tahansa työhön ihan vain eläkkeen tai joidenkin etujen takia. Sitä paitsi niitä ei edes saa osa-aikatöissä työskentelevät.

        Oikeasti noilla eduilla yritetään vain hyvittää moesti erittäin huonoa palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usein töissä on muitakin juttuja tai etuja. Ainakin meillä on epassit sun muut ja ruokaetukin aika monella. Palkastani kertyy eläkettä ja kun olen töissä kehityn itsekin ja opin uutta ja jos haluan vaihtaa työpaikkaa, se on huomattavasti helpompaa kuin jos olisin ollut vaikka vuosia työttömänä.

        Kuulemma -jutut voi jättää omaan arvoonsa. Olen ollut itsekin työttömänä ja kituuttanut pienillä tuloilla ja tehnyt selvityksiä milloin minnekin: nyt se on loppu kun vihdoin pääsin töihin ja elän omillani."

        Parissa huonon esimiehen johtamassa työpaikassa olleena voi vain olla tyytyväinen työttömänä, kun ei joudu kestämään ylimielisiä esihenkilöitä, jotka eivät tee tehtäviään. Ei kannata lähteä ihan mihin tahansa työhön ihan vain eläkkeen tai joidenkin etujen takia. Sitä paitsi niitä ei edes saa osa-aikatöissä työskentelevät.

        Oikeasti noilla eduilla yritetään vain hyvittää moesti erittäin huonoa palkkaa.

        Edellisellä kommenoijalla tuo muiden työttömyys kestää "automaattisesti" vuosia.

        ...."itsekin ja opin uutta ja jos haluan vaihtaa työpaikkaa, se on huomattavasti helpompaa kuin jos olisin ollut vaikka vuosia työttömänä."

        Vuosien työttömyyden jälkeen ei mennä noin vain uuteen työhön. Ne on pääasiassa työpaikan vaihtajat, jotka valitaan uuteen työpaikkaan.


    • Anonyymi

      Itse saan kelasta työttömyysturvan + asumistuen + toimeentulotuen perusosan + laskut toimeentulotuella eli yhteensä noin 1300€ kuukaudessa. Eli tuolla palkalla saisin vain noin 400 euroa enemmän kuin tällä hetkellä..Sitten kun otetaan huomioon että töissä joutuisin tekemään töitä 8 tuntia päivässä joka on menetettyä vapaa aikaa niin en näkisi että se olisi sen 400€ arvoista. Että näin.

      • Anonyymi

        Teet joka kuukausi hakemuksia sinne sun tänne ja muut päättävät millaiseksi kuukausittainen tulosi on; tämäkö on joku saavutus? Et myöskään kerrytä yhtään eläkettä, joten köyhyytesi luultavasti jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

        Tuilla eläminen on tuilla elämistä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teet joka kuukausi hakemuksia sinne sun tänne ja muut päättävät millaiseksi kuukausittainen tulosi on; tämäkö on joku saavutus? Et myöskään kerrytä yhtään eläkettä, joten köyhyytesi luultavasti jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

        Tuilla eläminen on tuilla elämistä...

        En tee joka kuukausi muuta kuin työttömyysajan ilmoituksen kelaan. Muut tuet ovat useammaksi kuukaudeksi kerrallaan. Onko se sitten mikään saavutus, siitä en tiedä kun en ole asiaa tuosta vinkkelistä miettinyt, eikä sillä ole mitään väliä itselleni. Kuukausittaiset tuloni ovat myös jonkun muun päätös, aivan kuten työssä käyvienkin kohdalla. Tämä tuilla eläminen on tarpeeksi hyvä minulle. Itseasiassa aika tarkkaan punnittu valinta ja paras vaihtoehto itselleni niin psyykkisen terveyteni, kuin elämänkatsomuksenikin kannalta katsottuna. Arvostan vain vapaa aikaa enemmän kuin materiaa. Jos tämä ei riittäisi minulle niin olisin töissä.


      • Anonyymi

        Eli sinun aika on arvokasta.
        Et varmaan käy itse kaupoissa kun eihän se kannata kun menee liikaa aikaa, sehän maksaa.
        Et myöskään käy hakemassa ruokaa ruokapaikoista vaan tilaat kotiin, siinä kun säästää kun aika on niin pirun kallista.
        En vain tajua miten sinun ajasta tuli niin kallista, itse käyn auttamassa muita ilmaiseksi.
        Lisäksi ajattelen että 5€ on rahaa ja se kannattaa ottaa pois kulkemasta pikku vaivannäöllä.
        Toisinaan saatan tehdä jonkun keikan ja saan siitä muutaman euron tunnille, mitä sitten, lisä se on se pikkurahakin.
        Pulloista ja tölkeistäkin saa rahaa ja tietenkin sienistä ja marjoista, mahtavia tuntipalkkoja ei niistä saa mutta paljon muuta.
        Ja kas kummaa, en itse kun yhteiskunta ei anna mulle rahaa.

        Kysymys, miksi rahahanoja väännetään kiinni? Onko rahalla passivoiva vaikutus kun sen saa ilman vaivannäköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinun aika on arvokasta.
        Et varmaan käy itse kaupoissa kun eihän se kannata kun menee liikaa aikaa, sehän maksaa.
        Et myöskään käy hakemassa ruokaa ruokapaikoista vaan tilaat kotiin, siinä kun säästää kun aika on niin pirun kallista.
        En vain tajua miten sinun ajasta tuli niin kallista, itse käyn auttamassa muita ilmaiseksi.
        Lisäksi ajattelen että 5€ on rahaa ja se kannattaa ottaa pois kulkemasta pikku vaivannäöllä.
        Toisinaan saatan tehdä jonkun keikan ja saan siitä muutaman euron tunnille, mitä sitten, lisä se on se pikkurahakin.
        Pulloista ja tölkeistäkin saa rahaa ja tietenkin sienistä ja marjoista, mahtavia tuntipalkkoja ei niistä saa mutta paljon muuta.
        Ja kas kummaa, en itse kun yhteiskunta ei anna mulle rahaa.

        Kysymys, miksi rahahanoja väännetään kiinni? Onko rahalla passivoiva vaikutus kun sen saa ilman vaivannäköä?

        No olipas fiksu kommentti. Käyn kyllä ruokakaupoissa, mutta en vietä niissä kahdeksaa tuntia päivässä. Sinun ei tarvitsekaan tajuta miksi arvostan omaa aikaani niin paljon. Meitä ihmisiä on moneksi, ja arvostamme erilaisia asioita elämässä. Ei minun ja sinun tarvitse olla samanlaisia tai jakaa samoja arvoja. Jos sinä teet työtä ilmaiseksi tai viiden euron tähden niin sitten teet. Minä en tee. Tuosta rahahanojen kiinni vääntämisestä en tiedä kun en ole perehtynyt asiaan. Itselläni juuri tarkastettiin perustoimeentulotuki ja sain jo tammikuuksi sitä perusosaa korotettua. En näkisi passivoivaa vaikutusta myöskään kielteisenä asiana ainakaan omalla kohdallani. Olen elämääni paljon tyytyväisempi kun saan elää passiivisemmin.


    • Anonyymi

      Itselle ei jäänyt työttömänä käteen kuin vajaa 300 pakollisten menojen jälkeen. - vielä lääkkeet, puhelin ruoat tuosta rahasta, juhlimiset matkat ja kaikki elämiseen tarvittava oli kiellettyä.
      Yksi syy oli tietenkin pieni perintö jonka ns jouduin "syöttämään" Kelalle kun en voinut hakea niitä kaikkia tukia kuin puhtaasti persaukiset saivat.

    • Anonyymi

      Paskaduuneja kun tekee aikansa niin tulee lopulta mitta täyteen ja ei tämän jälkeen edes halua töihin enää koskaan kun parempaa ei ole luvassa teit niin tai näin.

      Kummallista ettei tätä seikkaa koskaan nähdä työelämässä saati missään yhteydessä, työelämä on jo monessa työtehtävässä vaarallista terveydelle.

      Terveys on tärkein asia jokaiselle ihmiselle joten sitä pitää vaalia ja riistolle ei anneta lainkaan siimaa.

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta. Nykyajan työelämässä pidetään hammasta purren kiinni omasta vähänkin kiinnostavamasta työtehtävästä. Tätä tekevät etenkin yli 10 vuotta samassa työpaikassa olleet. Jos joku uusi työntekijä tulee ja yrittää tuollaisessa työpaikassa ehdottaa jotain uutta tai päästä noihin parempiin hommiin, niin hänet jyrätään armotta.

        Sitten katsotaan naureskellen alempiarvoisia uusia huonopalkkaisia työntekijöitä. Samalla vielä ihmetellään, kun ei löydy työntekijöitä. Tästäkään ei koskaan kukaan puhu julkisuudessa mitään, miten vain harvoissa työpaikoissa ollaan oikeasti valmiita jakamaan osaamista.


      • Anonyymi

        Kaikkea sitä pitää keksiä itsensä kehitämisen esteeksi?
        Jos työ ei kiinnosta niin alkaa elättämään itseään ilman työtä!...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe