Olilsitko onneton, jos et uskoisi?

Anonyymi-ap

Oletko tullut uskoon aikuisena? Olitko onneton koko elämäsi ajan ennen kuin uskoit Jeesukseen? Tulisitko taas onnettomaksi, jos lakkaisit uskomasta?

Vai olitko onnellinen ennen kuin uskoit? Jos olit, niin etkö voisi olla edelleen onnellinen, vaikka et uskoisi?

Onko onnellisuus siis kiinni uskosta Jeesukseen?

Monet ihmiset sanovat olevansa onnellisia, vaikka eivät usko Jeesukseen. Onnellisuus ei ole siten kiinni yksin uskosta Jeesukseen muille kuin uskoville itselleen. Ja eivätkö myös uskovaiset voisi pysyä onnellisina, jos lakkaisivat uskomasta, sillä myös uskosta osaton voi olla onnellinen?

Oletko onneton, vaikka olet uskossa Jeesukseen? Jos olet, niin kannattaako uskoa, jos et saa kokea onnea edes tämän elämän aikana? Mistä tiedät, että ikuinen elämä odottaa sinua, kun Jumala ei saa vaikuttaa sinussa onnea nyt?

26

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sillä mitä elämässä oikeasti on, ole mitään merkitystä. Ei siihen kukaan puutu eikä sitä ajattele eikä se liity uskoon millään tavalla.

Niitä lain jokaista piirtoa vain täytyy jokaisen noudattaa ja siinä se homma lepää.

Sekin onnistuu kun vain lainailee Raamattua.

• Anonyymi

Niin että teoriassa on pitävinään koko lain ja täyttävä sen, mutta käytännössä istuu vain tietokoneen ääressä ja tuomitsee muita siitä syystä, että nämä eivät lakia noudata ja ovat sen hylänneet?

• Ei onnistu, kuljit tänäänkin erilaisista kuiduista valmistetuissa vaatteissa.

Et myöskään tappanut kohtaamaasi noitanaista.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Ei onnistu, kuljit tänäänkin erilaisista kuiduista valmistetuissa vaatteissa.

Et myöskään tappanut kohtaamaasi noitanaista.

Puhumattakaan aviorikoksen tehneen, sapattina otsansa hiessä työtään uurastavan ja tottelemattonan lapsen kivittämisestä, mitkä kaikki raamatussa määrätään tosiuskovaisen tehtäväksi.

• Anonyymi

Noudatatko laista sitä kohtaa, jossa käsketään kivittämään homot kuoliaiksi?

• Anonyymi

Tuskin se onni on siitä kiinni uskooko vai ei. Toki ongelmia on helpompi analysoida ja käydä läpi, kun siihen ei sekoitu taikauskoisuutta ja uskomuksia.

Lightning

• Anonyymi

Olen entinen kristitty. Olen nyt ateisti. Olin onnellinen uskovaisena. Onnettomuuteni syy ei silti ole ateismi: se että lakkasin uskomasta. Olin ollut jo pari vuotta ateisti ja vielä onnellinen silloin. Onnettomuuteni syy on masennus, johon sairastuin. Ja se johtuu muista syistä kuin uskonnosta.

Pidän mahdollisena sen, että kristitystä uskovaisesta tulisi onneton, jos hän lakkaisi uskomasta. Tämä etenkin vanhemmiten, kun kuolema lähestyy. Kristinusko antaa toivoa ja lohtua kuoleman edessä. Ilman tätä ihminen saattaisi olla onneton. Itselläni luopumus ei kuitenkaan vaikuttanut siten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen entinen kristitty. Olen nyt ateisti. Olin onnellinen uskovaisena. Onnettomuuteni syy ei silti ole ateismi: se että lakkasin uskomasta. Olin ollut jo pari vuotta ateisti ja vielä onnellinen silloin. Onnettomuuteni syy on masennus, johon sairastuin. Ja se johtuu muista syistä kuin uskonnosta.

Pidän mahdollisena sen, että kristitystä uskovaisesta tulisi onneton, jos hän lakkaisi uskomasta. Tämä etenkin vanhemmiten, kun kuolema lähestyy. Kristinusko antaa toivoa ja lohtua kuoleman edessä. Ilman tätä ihminen saattaisi olla onneton. Itselläni luopumus ei kuitenkaan vaikuttanut siten.

Olen ollut aktiivinen herätyskristitty ja nyt olen täysi pakana. Olin varmasti kristittynäkin onnellinen ainakin usein, mutta ei se onnellisuus ole ateismini myötä ainakaan vähentynyt.
        Elän nykyään tasapainoisempaa ja tyydyttävämpää elämää kuin fundiksena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä sairastuin hankalaan uupumukseen ja vaikeaan masennukseen uskovaisena, enkä parantunut siitä. Sitten hylkäsin kristinuskon ja rupesin itse parantamaan itseäni, Jumala kun ei siihen pystynyt. Laitoin parantumiseeni noin 5000-6000 euroa yksityisellä puolella, plus hoidot. Masennus on poissa mutta uupumus on silti jäänyt.

• Anonyymi

En toki ollut onneton ennen uskoon tuloa. Mutta nyt onneni on olla Jumalaa lähellä. Muistaakseni Ps. 112 kirjoittaa tästä.

• Anonyymi

Mikä sen suurempi onni kuin uskovaisena herjata muita uskovia että eivät täytä Jumalan lakia. Ateistille asia ei ole yhtä juhlaa eikä hän oikein niin voi uskottavasti tehdä, koska ei voi sanoa itse sitä täyttävänsä eikä ellei ole joskus ollut uskova ole Raamatun tuntemus sillä tasolla että voi kovin hyvin herjoja heittää.

Kyllä se onni tulee herjaamisesta.

• Olen ollut sekä että uskossa ja eiuskovana.on ollut erilaisia vaiheita. Turvallisuudentunne lisääntynyt uskovana.joka taas lisää onnea.

• Anonyymi

Uskossa ainut pelko on että Jumala ei lahjoita Pyhää Henkeä ja tulee tavallisen tyhmä olo.

• Anonyymi

Voin lohduttaa sinua sillä faktalla, että Pyhän Hengen saaneet eivät ole tulleet yhtään älykkäämmiksi tai viisaammiksi sen seurauksena. On melkeinpä päinvastoin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin lohduttaa sinua sillä faktalla, että Pyhän Hengen saaneet eivät ole tulleet yhtään älykkäämmiksi tai viisaammiksi sen seurauksena. On melkeinpä päinvastoin!

Se on fakta kun olet todennut että heidän Henki on Jumalasta. Ja sen voi todeta tietyissä tapauksissa vain jos itse on Pyhän Hengen vaikutuksessa ja erottaa silloin vieraan uskonnollisen Hengen. Saatana ei olisi saatana ellei se myös jäljittelisi Jumalan Pyhää Henkeä ja silloin tarvitaan itsellä Hengen erottamisen armolahjaa, sekä myös Raamatun sanaa siitä mitkä ovat Hengen hedelmät ja miten ne ilmenee.

Muussa tapauksessa lohduttautuminen on fiktiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on fakta kun olet todennut että heidän Henki on Jumalasta. Ja sen voi todeta tietyissä tapauksissa vain jos itse on Pyhän Hengen vaikutuksessa ja erottaa silloin vieraan uskonnollisen Hengen. Saatana ei olisi saatana ellei se myös jäljittelisi Jumalan Pyhää Henkeä ja silloin tarvitaan itsellä Hengen erottamisen armolahjaa, sekä myös Raamatun sanaa siitä mitkä ovat Hengen hedelmät ja miten ne ilmenee.

Muussa tapauksessa lohduttautuminen on fiktiota.

Monissa jumalissa on henkiä ja ihmisissä tietenkin on henkiä.

• Anonyymi

Fiktio henki on ainakin sellainen, joka jokaiseen asiaan väittää ettei yksikään lain piirto ole Mooseksen laista kadonnut ja käyttää lakia muiden herjaamiseen kuitenkaan itse siitä millään tavalla piittaamatta.

• Anonyymi

Eihän ihmisellä ole uskossaan mitään muuta ongelmaa kuin se, että saako hän Pyhän Hengen Jumalalta. Nimenomaan että saako sen eikä että itse päättää että hänellä se on tai että se vain on kun kerran jossain niin sanoo ja muutoin asiat ovat ok.

Ei ihmisellä uskossa ole ongelma se ettei ymmärrä jotain kirjoituksia, ettei ole teologista koulutusta tai että joku toinen uskova sortaa tai katsoo kieroon. Ne eivät ole mitään verrattuna siihen ettei ole Pyhää Henkeä. Ja se poistaa jos ei kaikkea, niin hyvin paljon ongelmia kun Jumalan voima asettuu asumaan ihmiseen. Maailma on aivan toisenlainen, tuntuu aivan toisenlaiselta ja kummasti oma pikkumaisuus, herkkähipiäisyys ja omaehtoisuus siinä asettuu aivan toiselle uralle.

Ongelma on siinä että Jumala armossaan sen lahjoittaa. Pitää olla puhtaat ja mutkattomat välit Jumalan kanssa että se onnistuu. Ja siksi on välimies Jeesus hoitamassa tätä asiaa. Silti se ei välttämättä tule kuin manulle illallinen.

• Anonyymi

Jos joku uskoo, mutta hänellä ei ole Pyhää Henkeä, niin eihän se henkilö ole edes Jumalan lapsi (Kristuksessa)!

Kaikissa Jumalan lapsissa on Pyhä Henki sinettinä.

Efesolaiskirje:
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Sitä minä kysyn, onko Pyhällä Hengellä sinetöity ihminen aina onnellinen vai voiko olla myös onneton? Tuoko usko väistämättä onnen? Epäusko onnettomuuden? Ei kai?

• Anonyymi

Uskoon tuloni ei vaikuttanut minun onnellisuuteeni. En ollut uskossa ja olin onnellinen, tulin uskoon ja olin onnellinen. Mutta uskon hylkääminen vaikutti: hylkäsin kristinuskon ja nyt vasta olenkin onnellinen. Uskon silti Jumalaan mutta se on se Vanhan testamentin Jumala, sekä siihen, mitä itse Jeesuksen sanotaan hänestä kertoneen.

• Anonyymi

Olisin melkoisen onneton ilman Jeesusta.
      En pärjäisi lainkaan. Sukat menisi solmuun.
      Hermot pettäisi. Ahistaisi. Alkaisin kirkua.

Eikä laitoshoitokaan auttaisi.
      Ottaisin kourallisen lääkkeitä ja lähtisin täältä ikuisuuteen.

• Anonyymi

Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
      ( 1 Kor. 15:19)

s-seutulainen

• Anonyymi

Pyhä Henki on taivaallinen olotila ihmisessä. Sitä ei mitata samoilla mittarilla kuin maallisia tiloja. Se on kuin lapsen iloa Jumalan lapseudesta ja siksi Jeesus sanoi, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa kuin lapsi, ei pääse sinne sisälle. Hän tarkoitti sitä Hengen tilaa, sitä vilpittömyyttä, iloisuutta ja avoimuutta mitä lapsessa voi olla kun maailma eikä ihmiset ahdista.

Hengellinen tila ei muutu maailman mukana. Vaikka varpaaseen sattuu, ei hengellinen tila siitä muutu eikä koko maailmankuva mustene kun ei muistakaan elämän vastoinkäymisistä. Ainut murhe on tosiaan vain siinä että jos yhteys Jumalaan Pyhän Hengen kautta katkeaa. Se kun ei automaattisesti tule uskon mukana eikä rukouksen, vaan sen armosta Jumalan lahja. Ja sitä kautta se pelastus on myös armosta. Ei voi itse määritellä omaa pelastustaan, että nyt uskon, nyt olen ottanut vastaan Jeesuksen ja nyt minulla on Pyhä Henki ja pelastun, vaan Jumala lahjoittaa Hengen armossaan ja ihminen voi tärvellä tuon armon.

• Anonyymi

Olisin onneton jos uskoisin, että homot, vasenkätiset ja vauvoina kastetut joutuvat ikuiseen kidutukseen.

• Anonyymi

Vasenkätisyys ja homoseksuaalisuus ovat aivan eri asioita. Vasenkätisyys ei ole syntiä, mutta homoseksuaalisuus on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7999
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2071
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2010
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1673
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1607
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      970
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe