Kyllä nämä paniikkikohtaukset tänään tulee ja menee.

Anonyymi-ap

Lueskelen tuota Utsjoen kunnan kiitos sähköpostia ja liitettä.
Olen minäkin ollut Finavialla sekä Airprolla töissä ja käynyt heidän turvallisuuskoulutuksia yrittäjänä.

En ole vielä uskaltanut verenpaineita alkaa mittamaan , mutta Ivalon terveyskeskuksen hoitaja sano puhelimessa : 4 peräkkäisenä päivänä mittaat verenpaineet 2 kertaa aamulla ja 2 kertaa illalla sekä kirjaat nuo ylös. Otat mukaan, kun tulet minun luo.

Kysyin : Pitäskö minun mielenterveystoimistoon varata aika?
Hoitaja vastas : Hoidetaan terveyskeskuksessa vain terveyttä ei mielenterveyttä joten me ei ohjata ketään mielenterveystoimistoon.

Ainut mitä minulta on kysytty hoitajasta oli : Onko hän alkuperäisiä Inarin kuntalaisia?
Vastasin : Minun muistini mukaan on ja jos oikein muistan niin hän on ollut kätilönä, kun minä synnytin -98.

1998 pääsin mukaan Ivalon synnytysosaston lakkauttamisen estämiseen, mutta olin sen verran nuori tuolloin ettei minua kiinnostanut tuollaiset lakkautukset.

Luotin niin, kuin kaikki toisetkin että VIISAAT osaa hoitaa asioita ja muualta muuttaneet osaa vaatia!

En pelkää hoitajaa enkä lääkäriä, koska kyse on heidän työstä jota Inarin ja Utsjoen kuntien päättäjät halveksuu ja eivät ymmärrä, ettei he voi hoitaa töitään niin, kuin lain mukaan kuuluu.

Luin Kontiosta tehtyjä haastatteluja ja hän on 10vuotta asunut Utsjoen kunnassa. Norjaan tuoki saatana oli luiskinu töihin.
Valehteli vielä, että Norjan valtio oli pyytänyt hänet Norjaan hoitajaksi koska hän oli niin hyvä työntekijä ja ei edes haitannut vaikka ei osannut norjaa.

Tuskin sentään Utsjoen kunta omasta päästään näitä juttuja kirjoittaa…

https://www.utsjoki.fi/news-article/valtuusto-valitsi-utsjoen-hyvinvointijohtajaksi-paivi-kontion/

10vuodessa Kontio olis jo noilla koulutuksissa sekä taidoilla luonut Utsjoen kuntaan ja ihan Inarin kuntaan kaikki mahdolliset terveys- sekä turvallisuuspalvelut…

Itsensä kanssa on varmaan mukava käräjöidä…
Voin alkaa hänen kanssa käräjöinnin ei miehiä syytä pieksämisestä.

Joulun jälkeen aloitan taas ne perinteiset laihdutuskuurit ja yritän jos saisin kurvit kuosiin!

Kuvia katsoin Kontiosta ja jos Mesikämmen menettää hermonsa minun kanssa, niin kyllähän me voitetaan REILUSTI alkuperäisväestön kaltoinkohtelut ja syrjinnät!

Onneksi minua on vain yksi, koska kaksosen kanssa oltas kusessa kaikki!

11

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kontio oli ja on varmaan vieläkin omaishoitaja heidän omille omaisilleen.
      Samaan aikaan oli ollut Norjassa hoitajana töissä.
      Toinen näistä omaishoidettavista oli kuollut, mutta ei sitä kertonut että miten tuo oli mahdollista ja mihin kyseinen omainen kuoli.
      Oli saanut Utsjoen kuntaan muistisairaus tutkimuksia ja näitä samoja Super hoitajien ammattiliitto pyörittää Inarin kunnassa.

      Hoitajat on itse niin huono muistia, ettei he edes muista mikä heidän tehtävä on!
      Alkuperäisväestöt on tunnetusti tyhmempiä mitä muualta tulleet!

      Ei minun älykkyys vaikka oliskin 189ÄO vaikuta noiden huippu nerojen kanssa mihinkään.

      Alkuperäisväestön äo:n keskiarvo on varmaan noin 120 ja muualta tulleiden noin 130.
      10:llä ollaan jo altavastaajina joten maailma pyörähtää ympäri, kun yksi ” imbesilli ” ilmottaa ” idiootti” laumalla ” Meinasitteko pitkäänki jatkaa kehitysmaan luontia Inarin ja Utsjoen kuntiin?”

      • Anonyymi

        Kontio oli Norjaan lähtenyt hoitajaksi, koska sai parempaa palkkaa sieltä.
        Jäi Utsjoen kuntaan töihin 2019, kun sai johtavan hoitajan paikan ja tuosta jatko hyppimistä johtajan paikalta toiselle.
        Ei hän mitään ole työssään saanut aikaan, koska ne samat terveys- ja turvallisuuspalvelut puuttuu.

        Kyllä hänellä on kaikki mahdollinen ollut käytössä kokoajan joilla olis saanut hoidettua terveys- ja turvallisuuspalvelut kuntoon.
        Suomen valtiolta olis saanut jo Perustuslain mukaan kaikki tarvittavat ja samoilla perusteilla olis saanut Inarin kuntakin.

        Päättäjät ei ole halunneet eikä Kontiokaan ole tuollaisia tarvinnut, koska hän oli Norjassa töissä ja työnantajan kautta hän sai palvelut joita Utsjoen kunnassa ei ole KOSKAAN OLLUT vaikka Inarin ja Utsjoen kuntalaisilla on ollut kokoajan oikeus saada samat terveys- ja turvallisuuspalvelut mitä Norjassa sekä Helsingissä on.

        Aika outoa, että korkeasti koulutetut tulee Inarin ja Utsjoen kuntiin päättämään asioista ja vievät kaikki mahdolliset turvat.
        Edunvalvontaan joudutaan kaikki, koska päättäjät ei ymmärrä mikä heidän tehtävä on.

        Kai mekin 5000-8000€ saadaan kuukaudessa käteen niin, kuin päättäjät on saaneet viemällä kaikki.
        SaKä olis voinut hoitaa kaikkien alkuperäisväestöön kuuluvia asioita eikä vain omiaan niin asiat olis edistyneet huomattavasti nopeampaa.

        Ei ole tietoa, että onko SaKä hoitanut edes terveys- ja turvallisuuspalveluihin liittyviä asioita.
        Koltta-alueelta oli Sanilan Toini kunnan edustajana, kun Kemi sai läpi sairaalapalveluiden yksitystämisen ja Inarin sekä Utsjoen kuntien palvelujen tarvetta ei otettu huomioon. Sanilan Toini on kuulemma karjalainen ja Sevetistä varmaan käyvät Norjassa sekä Venäjällä lääkärissä.


      • Anonyymi

        Oli niillä semmonen ongelmajätteiden kierrätyspaikka kylällä.
        Sinne vietiin ongelmajätteet mitä ei tarvittu ja sieltä sai ottaa vaihdossa jotain mitä sattu tarvimaan.
        Sai sieltä hakea vaikka ei mitään vienytkään.

        Utsjoen kunnanjohtaja sehän kaikista ongelmista viime kädessä on vastuussa, koska hän jakaa oman kunnan alueella kaikille tehtäviä.

        Sanoin kyllä : Ei saa mennä, kuin vesi sateella tai pilvisenä päivänä, koska nuo romut voi syttyä palamaan ja ei siitä hyödy kukaan mitään jos kuolee siinä. Siitä hyötyy kaikki jos tuo paska räjähtää ja tuli leviää ympäri kylää.


    • Anonyymi

      Mites kunnianloukkaus?

      • Anonyymi

        Kaikkien alkuperäisten Inarin ja Utsjoen kuntalaisten kunnianloukkaus?
        Tuohan tulee automaatisesti vaikka en edes asiasta erikseen mainitse, koska rikosilmoituksen laitan että ” Minua vastaan nostetaan kunnianloukkaus syytteitä niin saavat vaientaa, koska olen alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia joille muualta muuttaneet on valehdelleet, ettei tänne saa sellaisia terveys- ja turvallisuuspalveluita joita muualla Suomessa on vaikka lain mukaan meillä on oikeus.”

        Olen istunut meidän alkuperäisten Inarin ja Utsjoen kuntalaisten puolesta häpeän vankilassa kunnianloukkauksena vaikka totuus on se, että meitä kaikkia alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia kaltoinkohdellaan, syrjitään, kiskotaan rahoja ja loukataan kunniaa väittämällä ettei meillä ole oikeuksia saada samoja julkisia palveluita mitä kaupungeissa on.
        Nuo samat kohdistuu myös poliiseihin, rajavartioihin, tullimiehiin, palokunnassa toimiviin sekä terveyskeskuksissa töissä oleviin lääkäreihin, hoitajiin sekä ensiapu yksiköissä toimiviin. Kyseiset ammattiryhmät kuuluu tärkeimpiin peruspalveluihin jotka kuuluu joka kunnassa olla. Elintarvikekauppa sekä apteekki- ja pankkipalvelut kuuluu olla myös niin, kuin julkinen liikenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien alkuperäisten Inarin ja Utsjoen kuntalaisten kunnianloukkaus?
        Tuohan tulee automaatisesti vaikka en edes asiasta erikseen mainitse, koska rikosilmoituksen laitan että ” Minua vastaan nostetaan kunnianloukkaus syytteitä niin saavat vaientaa, koska olen alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia joille muualta muuttaneet on valehdelleet, ettei tänne saa sellaisia terveys- ja turvallisuuspalveluita joita muualla Suomessa on vaikka lain mukaan meillä on oikeus.”

        Olen istunut meidän alkuperäisten Inarin ja Utsjoen kuntalaisten puolesta häpeän vankilassa kunnianloukkauksena vaikka totuus on se, että meitä kaikkia alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia kaltoinkohdellaan, syrjitään, kiskotaan rahoja ja loukataan kunniaa väittämällä ettei meillä ole oikeuksia saada samoja julkisia palveluita mitä kaupungeissa on.
        Nuo samat kohdistuu myös poliiseihin, rajavartioihin, tullimiehiin, palokunnassa toimiviin sekä terveyskeskuksissa töissä oleviin lääkäreihin, hoitajiin sekä ensiapu yksiköissä toimiviin. Kyseiset ammattiryhmät kuuluu tärkeimpiin peruspalveluihin jotka kuuluu joka kunnassa olla. Elintarvikekauppa sekä apteekki- ja pankkipalvelut kuuluu olla myös niin, kuin julkinen liikenne.

        Nuo palvelut jotka luettelin kuuluu SIVISTYNEESEEN yhteiskuntaan ja ihan turha vedota, että koulutus on sivistävää ja mitä korkeampi niin sitä sivistyneempi ihminen.
        Ei tuo pidä paikkaansa Inarin ja Utsjoen kunnissa, koska ihmiset olis oppineet lukemaan sekä kirjoittamaan ilman koulujakin.
        Ei minunkaan isovanhemmat ole pahemmin kouluja ehtineet käymään, koska he oli sota-ajan lapsia ja sotien keskellä meni nuoruus sekä aikuisuus. Lukemaan, kirjoittamaan sekä laskemaan he oli kaikesta huolimatta oppineet.


      • Anonyymi

        Eikö se ole kunnianloukkaus alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia kohtaan muuttaa tänne ja viedä ne vähäisetkin sivistykset Suomen valtion silmien edessä ja väittää, ettei sellaisia ole mahdollista saadaa!

        Onneksi minä olen ainut jota syyttävät kunnianloukkauksista hybridinä ja itse eivät kunnioita ketään!
        Jos kunnioittaisivat niin meillä olis kaikki mahdolliset palvelut Inarin ja Utsjoen kunniassa mitä Rovaniemelläkin on.
        Taksilla Rovaniemelle sairaalaan on julkista nöyryyttämistä eikä mitään PALVELUN luontia, mutta tuollaista se on kun muualta muutetaan tänne määräämään!

        Kyllähän minä taas niin kunniaa loukkaan ja minä hakijoista hän joka jääväs itsensä ulos ja ilmoitti tyyliin : Kiitos kunniasta ja kyllähän tuo Kontion on hyvä valinta kunnanjohtajaksi ja sillähän on näitä töitäkin vielä rästissä joten tekasee joutessaan pois nämäkin!
        Ilmoitin myös, että olen työttömänä joten mullahan jouto aikaa on kytätä mitä toiset on töihin palkattuna jättäneet tekemättä…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole kunnianloukkaus alkuperäisiä Inarin ja Utsjoen kuntalaisia kohtaan muuttaa tänne ja viedä ne vähäisetkin sivistykset Suomen valtion silmien edessä ja väittää, ettei sellaisia ole mahdollista saadaa!

        Onneksi minä olen ainut jota syyttävät kunnianloukkauksista hybridinä ja itse eivät kunnioita ketään!
        Jos kunnioittaisivat niin meillä olis kaikki mahdolliset palvelut Inarin ja Utsjoen kunniassa mitä Rovaniemelläkin on.
        Taksilla Rovaniemelle sairaalaan on julkista nöyryyttämistä eikä mitään PALVELUN luontia, mutta tuollaista se on kun muualta muutetaan tänne määräämään!

        Kyllähän minä taas niin kunniaa loukkaan ja minä hakijoista hän joka jääväs itsensä ulos ja ilmoitti tyyliin : Kiitos kunniasta ja kyllähän tuo Kontion on hyvä valinta kunnanjohtajaksi ja sillähän on näitä töitäkin vielä rästissä joten tekasee joutessaan pois nämäkin!
        Ilmoitin myös, että olen työttömänä joten mullahan jouto aikaa on kytätä mitä toiset on töihin palkattuna jättäneet tekemättä…

        Kyllä TYÖTTÖMIENKIN kuuluu jotain tehdä työttömyyskorvauksen eteen jota Suomen kansa veroina maksaa.
        Minä kannan VAIN OMAN KORTENI KEKOON eli en tee toisten TYÖTTÖMIEN PUOLESTA mitään, koska KOMMUNISTI TOIMINTA on kielletty Suomesta!

        Pääministeri Petteri Orpo on maininnut, että Kommunisti toiminta pitää lopettaa Suomesta.
        Syytön minä siihen olen jos toiset työttömät ei tee muuta, kuin nostelee korvauksia ja minä puuhaan yksin kaikkea muuta.

        Pyrin kommunisteista eroon, koska kommunismi ei edistä yhteiskuntaa. Inarin ja Utsjoen kunnat on hyviä esimerkkejä miten käy, kun KOMMUNISTIT toimii!
        Rahat kyllä kelpaa, mutta kaikki muu jää tekemättä.

        Ei näky edes Lapin liiton toiminta suunnitelmissa muuta edistystä, kuin junarata sekä kaivos.
        Molemmissa kunnissa on direktiivien mukaan kaikki mahdolliset kiellot, koska ei ole terveys- ja turvallisuuspalveluita luotu niin että olis edes turvallista poistua kotoa.
        Ihmisten pitää ennakoida ja miettiä ” Jos minä liukastun kylällä ja tarvin ambulanssin niin ei kai se turisti niin pöljä ole, että ajaa auton metsään ja tarvii samaa ambulanssia ja minun takia kuolee!?”
        Olen aika usein delegoinut kaupassa käynnit toisille ja jäänyt itse kotia niin ei ainakaan kukaan minua takia kuole.

        Työvoimatoimistosta tuli määräys mennä perusteelliseen lääkärin tarkastukseen.
        Sanoin hoitajalle, että : Kyllä kai minä eläkkeelle jo joudan, koska ei minun koulutus riitä Johtavaksi lääkäriksi niin sinäki pääsisit minulle sihteeriksi niin saatas Ivaloon sairaala ja niitä pieniä terveysasemia joka kylään!
        Hoitaja sano, että pitää mennä verikokeisiin tarkistuttaan B vitamiini arvot.
        Jännittää vähän, että joutuuko tässä vielä alkamaan lääkärin määräyksestä juopoksi ja KELA kortilla saa hakea apteekista salkullisen olutta niin saa B vitamiinia ja samalla voi olla nestepaastolla…


    • Anonyymi

      Löyty tämmöinen gradu https://lauda.ulapland.fi/handle/10024/63855

      Luki näin ” Vaikka ikäni olen täällä asunut, vasta nyt raja tuntuu todella olevan olemassa
      Kontio, Päivi (2019-06)”

      Kaikkien muiden haastettulejen mukaan Päivi Kontio oli 2013 vuonna muuttanut Utsjoen kuntaan.

      Kyllähän tuo on jo kunnianloukkaus ja vielä kirjoittaa Lapin yliopistossa Gradu aiheesta!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi Kontio kouluttanutkin ilmeisesti kaikki Utsjoen kunnan hoitajat jos tämä juttu on totta : https://www.skhole.fi/blogi/case-utsjoen-kunta


        Utsjoen kuntalaiset olis varmaan kuolleet sukupuuttoon ilman Kontion koulutusta.

        Onnistuin löytämään tämänkin jutun : https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e0e9270-f933-4a22-b736-b67f297b88d1

        Luki näin ” Myös Utsjoen vuodeosastolta, jonka henkilöstömitoitus THL:n tilastossa oli 0,43, oli ryhdytty tarkistamaan, mistä asiassa oikein on kyse.

        – Taustalla on meidän virheellinen laskenta. Ilmeisesti tähän ei ollut laskettu hoiva-avustajia tai lyhytaikaisia jaksoja tekeviä työntekijöitä mukaan, hoitotyön johtaja Päivi Kontio kertoo.

        Hän kertoo työvoiman olevan tiukilla, mutta riittävän kuitenkin lain vaatimalle tasolle.

        – Olen ollut henkilömitoituksesta hyvin tarkka, joten me käymme nyt kaikki listat ja miehitykset läpi, jotta saamme siitä tarkan tiedon, Kontio sanoo. ”

        Ei nuo hoitaja mitoitukset olleet kesällä 2023 niin, kuin kuuluu olla. En ollut kenenkään palkkalistoilla vaan olin työttömänä kylässä ja ei hoitajia kyllä irronnut pahemmin vanhusten avuksi.
        Minä olin 3 viikkoa pakosta kylässä, koska Kontion luoma järjestelmä ei toiminut.
        Asiakkaat oli 2 viikkoa ilman hoitajaa ja toinen heistä leikkaukseen niin minä jäin toiselle seuraksi niin ei tarvi olla yksin.
        Hoitajien piti käydä 2 kertaa viikossa ja oli sopineet tuolle ajalle, että käyvät joka päivä kun toinen on leikkauksessa. Eivät käyneet joten en minä päässyt mihinkään lähtemään.
        Heidän omaiset sekä muut sukulaiset tuli Juhannukseksi lomalle niin Kontio oli laittanut siivoojan tulemaan.
        Ollu tullu sillä välillä, kun minä olin käyttämässä toista vanhusta Norjassa.
        Olin lähössä pois niin sattu pikku tapaturma ja tarvittiin ambulanssia. Olis pitäny lähteä itse viemään Utsjoelle lääkäriin niin sanoin : En suostu vaan kuolkoot ambulanssia ootellessa tuohon sohvalle.
        Utsjoen kunnan ohjeistuksen mukaan ambulanssi tulee 2tunnin sisällä paikalle, mutta sitä ennen pitää inttää 10minuuttia aiheesta ” Miksi et suostu itse kuljettamaan potilasta Karigasniemeltä Utsjoelle terveyskeskukseen.”
        Sanoin ” En ole mikään hoitaja enkä lääkäri joka hoitaa potilaskyytejä!”


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe