On se vaan niin ihmeellistä nuo yölliset heräämiset. Nuorempana olin valtavan hyvä nukkuja, nyt vanhemmiten tulee katkoja nukkumiseen, sitä herää yöllä kuin "taikasauvalla", pirteä kuin peipponen, unet hukassa. Mistähän tämä johtuu? Onko muilla samoja ongelmia? Onko heräämiseen jokin syy? Olisi mukavaa kuulla muidenkin yö unista, ja minkä ratkaisun olet tehnyt.
Yö unet
55
2664
Vastaukset
Meille miesvanhoille tulee noita kusiherätyksiä eturauhasen takia.
Kun minä herään, enkä saa unta, minä valvon. Usein juon kahvia unilääkkeenä (auttaa yöllä). nettailen, luen, mitä vaan. Nukun kun väsy tulee!- eltk
Auttaako tosiaan yöllä kahvin juonti?Luulisi että piristyy entisestään. Minä sorrun syömään yöllä, mutta uni lääkeitä en halua vielä kokeilla, niihin kun tottuu. ...Seuraava päivä on nuokkumista.
niin en jää sänkyyn keppuroimaan vaan nousen ylös ja alan tehdä jotakin "hyödyllisempää".
Koska asun maalla omassa talossa niin en häiritse naapureita jos pölyimuri hyrähtää käyntiin keskellä yötä, tai laitan pyykkikoneen käyntiin.
Ehkä on silitettävää tai mankeloitavaa pyykkiä.
On sattunut sellaistakin, että olen päättänyt leipoa leipää pikkutunneilla. :D
Olen mummoni kanssa samaa mieltä, että "haudassa saa sitten maata tarpeekseen", eikä kannata päätänsä vaivata. Nukuttaa varmasti sitten kun on tarpeeksi väsynyt.
Tiedän kokemuksesta että jos herään pikkutunneilla ja vessareissun jälkeen ei uni tulekaan, niin tiedän että menee pari tuntia ennenkuin alkaa uni tulla.
Siispä keksin jotakin muuta unta odotellessa.
Voihan sitä sytyttää valot ja vaikka lukea.
(Hyvä vihje lukemiston valitsemisessa on puhelinluettelo :)) Kun alkaa lukea kaikki Aaltoset järjestyksessä, niin uni voi tulla jo ennenkuin kaksi tuntia on kulunut.)- eltk
On tosi hienoa kun asut omakotitalossa, sieltä ei äänet kuulu. Huomaan sen puutteen kun luovuin noin 5v sitten omakotitalosta, siellä ei yölläkään tarvinnut varoa mitään. Tuli liian raskaaksi pitää näin vanhemmalla iällä, Eräs ystäväni joka asuu myös kerrostalossa, kertoo että hän silittää yöllä kun ei uni tule, ja lueskelee. On lohduttavaa kuulla että on muitakin joilla on uni ongelmia.
- mummukulta
sitä ollaan täälläkin. Olen Ruuneperin kanssa samaa mieltä, että yöllä jopa kahvikin nukuttaa. Ilmeisesti siinä on jotain rauhoittavaakin.
En juuri paiski yöllä hyötyhommia, jo naapureittenkin takia, mutta luen tai sitten on ne iänikuiset, vaikeat ristisanat.
Muuten - rakastan yli kaiken yön hiljaisuutta.
Kävipä tässä kerran niinkin, että olin valvonut suuren osan yöstä, mutta aamulla, noin klo 7 tulivat remonttimiehet pärryttämään naapuriin porakonetta ja silloin tämä tyttöpä nukahti ja nukuinkin vahvasti monta tuntia. - eltk
mummukulta kirjoitti:
sitä ollaan täälläkin. Olen Ruuneperin kanssa samaa mieltä, että yöllä jopa kahvikin nukuttaa. Ilmeisesti siinä on jotain rauhoittavaakin.
En juuri paiski yöllä hyötyhommia, jo naapureittenkin takia, mutta luen tai sitten on ne iänikuiset, vaikeat ristisanat.
Muuten - rakastan yli kaiken yön hiljaisuutta.
Kävipä tässä kerran niinkin, että olin valvonut suuren osan yöstä, mutta aamulla, noin klo 7 tulivat remonttimiehet pärryttämään naapuriin porakonetta ja silloin tämä tyttöpä nukahti ja nukuinkin vahvasti monta tuntia.Nyt ei muu auta kuin kokeilla kahvinjuontia yöllä, jos se pätee minuunkin. Porakoneen ääni oli sitten rauhoittavaa, koska noin sait unet. Olet mukana ongelma nukkujina. Yöllä on kyllä hienoa olla ylhäällä, mutta seuraavana päivänä ei, kun on väsynyt.
- mummukulta
eltk kirjoitti:
Nyt ei muu auta kuin kokeilla kahvinjuontia yöllä, jos se pätee minuunkin. Porakoneen ääni oli sitten rauhoittavaa, koska noin sait unet. Olet mukana ongelma nukkujina. Yöllä on kyllä hienoa olla ylhäällä, mutta seuraavana päivänä ei, kun on väsynyt.
Kyllä se yö nukkumista varten on ja jos se onnistuu onkin seuraavana päivänä onnen auvoisa olo.
Nyt kun olen lukenut kaikki vastausviestit sanon vielä jotakin.
Minusta ei pientä yöllistä heräämistä tarvitse nähdä ongelmana - minä en suostu.
Ok, seuraavana päivänä olen väsynyt mutta ehdinhän nukkua. Nukkumine väsyneenä on paitsi "makeampaa" myös virkistävämpää.
Ja vielä! Kuinka paljon menettäisimmekään varhaisissa, kauneissa kesäaamuissa. Jollette muuta yöllä keksi - kuunnelkaa hiljaisuutta!- eltk
Oletpa onnekas kun et pidä yö heräämistä ongelmana, siltä osin sulla toimii hyvin. Väsyneenä kun nukahtaa, minä ainankin nukun syvää ja rauhallistakin unta, saa vähän voimia takaisin. On se uni makeaa ja virkistävääkin. No kesä aamut ovat aivan ihania, siitä olemme yhtämieltä. Käyn usein luonnossa kuuntelemassa lintujen laulua, on se luonto ihmeellinen, kun osaa kuunnella.
- Leny
Tähän on pakko kertoa yksi kokemus. Ennenkuin silmänpaine leikkausta jouduin käyttämään monenmoisia silmätippoja. Viimeksi minulla oli Alphacan nimiset tipat, joilla oli sellainen sivuvaikutus, että heräsin yöllä n.klo kahden aikaan, ja valvoin usein kolme neljä tuntia. Kun lääke lopetettiin tämä vaiva jäi pois. Nykyään, jos otan liian myöhäiset tai pitkät päivätorkut, tiedän saavani unen vasta n. klo yksi tai kaksi. Kyllä vanhammalla iällä on pienempi unen tarve. Keskusteltiin äskettäin täälläkin kahvin juonnista. Joku kertoi tuon yöllisen heräämisen loppuneen, kun lopetti kahvin juonnin.
- eltk
Voiko silmätipat olla niin voimakkaat, voi hyvä ihme, toisilla lääkkeillä on näitä sivuvaikutuksia. Motä tulee päivä unien otosta, on selvää että pitkät torkut ottaa yö unista pois. Kyllä minun tarvii vanhanakin saada paljon unta, enkö ole vielä riittävän vanha, ettei unta tarvis niin paljon. Sen uskon että kahvin juonnin lopettaminen vaikuttaa yö uneen. Onhan lääkäri kehoittanut minua rajoittamaan moista juomaa.
- annuli**
Hyvä kahvi on hyvää unihiekkaa Nukku-Matille. Kun herään aamuyöllä,keitän nopeasti hyvät kahvit ja pikaisesti vällyihin se auttaa.Makoisat unet tulee alle aikayksikön, heräät levänneenä ja pirteänä aamulla.
Ei pidä jäädä oleilemaan kahvikupposen jälkeen nojatuoliin, silloin asia kääntyy päinvastaiseksi.- eltk
Nyt on niin että useammat pitää kahvia hyvänä unen antajana, on uskottava ja kokeiltava. Mitäs tuohon muuta sanois.
- piikkiruusu
eltk kirjoitti:
Nyt on niin että useammat pitää kahvia hyvänä unen antajana, on uskottava ja kokeiltava. Mitäs tuohon muuta sanois.
Juu, kyllä kahvi on minullekin osoittaunut hyväksi unilääkkeeksi. Siinä on vain se haittapuoli, että se aiheuttaa ilmavaivoja ja kaikkihan me tiedämme mitä siitä seuraa. No tietty piereskelyä. Yksineläjälle se ei ole niin paha juttu, kun sellaiselle jolla on vieressä petikaveri, joka voi kärsiä paljonkin illalla kahvia juovan kaverinsa aiheuttamista hajuhaitoista.
- eltk
piikkiruusu kirjoitti:
Juu, kyllä kahvi on minullekin osoittaunut hyväksi unilääkkeeksi. Siinä on vain se haittapuoli, että se aiheuttaa ilmavaivoja ja kaikkihan me tiedämme mitä siitä seuraa. No tietty piereskelyä. Yksineläjälle se ei ole niin paha juttu, kun sellaiselle jolla on vieressä petikaveri, joka voi kärsiä paljonkin illalla kahvia juovan kaverinsa aiheuttamista hajuhaitoista.
Enpä ole moista huomannut, mutta antaa tulla vaan, sanotankin että pidättää ei saa. Vaikka kaveri olisi vieressä, kai se "yskän ymmärtää vaikkei rykiä osaa"Nyt sitten suruttomasti kahvin juontiin.
- mummukulta
eltk kirjoitti:
Enpä ole moista huomannut, mutta antaa tulla vaan, sanotankin että pidättää ei saa. Vaikka kaveri olisi vieressä, kai se "yskän ymmärtää vaikkei rykiä osaa"Nyt sitten suruttomasti kahvin juontiin.
että kahvi teettäisi ilmavaivoja, mutta hapanleipä kylläkin. Siten vaan soi, kun yksin on, ei haittaa.
- eltk
Kahvit tuli juotua, Nyt odotan unta, mutta olen niin virkku että saan todella odotella. Minun yö uniani nyt, vaivaa vielä sekin, kun aikuinen poikani vaihtoi naista. Lopetti pitkä aikaisen suhteen, jos puhutaan naisista ja autoista voinen sanoa että, vaihtoi mersun ladaan.
- piikkiruusu
Älähän sinä "eltk" huoli poikasi naisjuttuja. Katoppa jos se "Mersu" oli ihan loppuun ajettu, rämisevä ja kaikin puolin ruosteessa, niin miksei sitä kannattaisi vaihtaa vähän ajettuun, kiiltävään ja kaikin puolin siistissä kunnossa olevaan "Ladaan". Olkoonkin, että Ladasta on niin paljon negatiivisia juttuja liikkeellä kuten esim. se, että Lada on nelivetoinen, kaikista neljästä ovesta vetää.
Muuten, jatka vaan sitä iltakahvin juontia kyllä se uni tulee, jos ei ennen, niin sitten aamusella. Toivottavasti säästyt ilmavaivoilta. Vaikka ei sen puoleen, kyllä tähän maaimaan mahtuu lisää piereskeleviä mummuja. Näin kaikessa ystävyydessä. - eltk
piikkiruusu kirjoitti:
Älähän sinä "eltk" huoli poikasi naisjuttuja. Katoppa jos se "Mersu" oli ihan loppuun ajettu, rämisevä ja kaikin puolin ruosteessa, niin miksei sitä kannattaisi vaihtaa vähän ajettuun, kiiltävään ja kaikin puolin siistissä kunnossa olevaan "Ladaan". Olkoonkin, että Ladasta on niin paljon negatiivisia juttuja liikkeellä kuten esim. se, että Lada on nelivetoinen, kaikista neljästä ovesta vetää.
Muuten, jatka vaan sitä iltakahvin juontia kyllä se uni tulee, jos ei ennen, niin sitten aamusella. Toivottavasti säästyt ilmavaivoilta. Vaikka ei sen puoleen, kyllä tähän maaimaan mahtuu lisää piereskeleviä mummuja. Näin kaikessa ystävyydessä.Tätä täytyy saada lisää. Mitä tulee kahvin juontiin, ei se vielä tepsinyt, mutta kyllä se siitä "lutviintuu".
- beataBarbara*
Unen tarve on yksilöllistä, emme kaikki ole "Napoleoneja".
Joku taas nukkuu jo sängyn nähdessään.
Usein nukkuminen vähenee vanhemmiten, paitsi monet sairaudet väsyttävät, kuten sydän, veren sokerin ja maksa-arvojen sahaaminen, heittelehtiminen ylös alas jne.
Paras unilääke on huonosti nukuttu edellinen yö.- eltk
Kun yhden yön on huonosti nukkunut, se on kuin unilääke seuraavaksi yöksi. Olet oikeassa. Tämä yöllä heräileminen saattaa olla hyvinkin yleistä, näin vanhemmalla iällä.
- Leny
eltk kirjoitti:
Kun yhden yön on huonosti nukkunut, se on kuin unilääke seuraavaksi yöksi. Olet oikeassa. Tämä yöllä heräileminen saattaa olla hyvinkin yleistä, näin vanhemmalla iällä.
Ei ihme, että uni tuli hyvin silloin kun oli vielä työelämässä ja oli perhettä. Töissä piti olla jo seitsämältä, kotiintultua oli kotityöt. Seuraavan päivän valmistelut tehtävä illalla. Ei tarvinnut unta odotella. Kai nytkin jos tekee ulkotöitä vaikkapa puutarhassaan päivän, niin uni tulee, ellei sitten paikat kolottele. Sitten se unettomuus kyllä pahenee, jos siitä alkaa hermostua ja alkaa pattiin ottamaan.
- piikkiruusu
Leny kirjoitti:
Ei ihme, että uni tuli hyvin silloin kun oli vielä työelämässä ja oli perhettä. Töissä piti olla jo seitsämältä, kotiintultua oli kotityöt. Seuraavan päivän valmistelut tehtävä illalla. Ei tarvinnut unta odotella. Kai nytkin jos tekee ulkotöitä vaikkapa puutarhassaan päivän, niin uni tulee, ellei sitten paikat kolottele. Sitten se unettomuus kyllä pahenee, jos siitä alkaa hermostua ja alkaa pattiin ottamaan.
Oletteko ottaneet, hyvät kanssasisaret -ja veljet huomioon sen seikan, että nuorempana oli petikaverin osuudella suuri merkitys unen lahjoihin. Mitäs siitä sanotte?
- eltk
piikkiruusu kirjoitti:
Oletteko ottaneet, hyvät kanssasisaret -ja veljet huomioon sen seikan, että nuorempana oli petikaverin osuudella suuri merkitys unen lahjoihin. Mitäs siitä sanotte?
Kyllä se niin oli, kun päivän oli töissä, ja kotona odotti kotityöt, ja vielä lapset ottivat oman aikansa. Niin kyllä uni tuli odottamatta. On niinkin että kun nyt eläkkeellä oudokseltaan tekee vaikka puutarhassa päivän töitä, on niin väsynyt että uni maistuu. Hermostua ei passaa, ei sellaista asia saa ollakkaa, sen tietää kuinka silloin käy.
Piikkiruusu muistutteli nuoruuden peti kaverista, saattoipi olla että sillä oli suurikin merkitys, muistatko että itselles oli??? - piikkiruusu
eltk kirjoitti:
Kyllä se niin oli, kun päivän oli töissä, ja kotona odotti kotityöt, ja vielä lapset ottivat oman aikansa. Niin kyllä uni tuli odottamatta. On niinkin että kun nyt eläkkeellä oudokseltaan tekee vaikka puutarhassa päivän töitä, on niin väsynyt että uni maistuu. Hermostua ei passaa, ei sellaista asia saa ollakkaa, sen tietää kuinka silloin käy.
Piikkiruusu muistutteli nuoruuden peti kaverista, saattoipi olla että sillä oli suurikin merkitys, muistatko että itselles oli???No jo vain oli. Mikäs sen parempaa, kun sai kellahtaa oman kullan viereen, kainaloon ja mitä nuorempana sitä useammin...., no jaa olkoon sanomatta. Kyllähän sen tietää. Luontohan se on se, joka tikanpojan puuhun vetää.
- eltk
piikkiruusu kirjoitti:
No jo vain oli. Mikäs sen parempaa, kun sai kellahtaa oman kullan viereen, kainaloon ja mitä nuorempana sitä useammin...., no jaa olkoon sanomatta. Kyllähän sen tietää. Luontohan se on se, joka tikanpojan puuhun vetää.
Arvasinhan minä, siksi annoin sinun itsesi vastata.
- piikkiruusu
eltk kirjoitti:
Arvasinhan minä, siksi annoin sinun itsesi vastata.
mä olen tällainen vähän höynäytettävä, mutta ei se mitään, kun sen tietää.
- eltk
piikkiruusu kirjoitti:
mä olen tällainen vähän höynäytettävä, mutta ei se mitään, kun sen tietää.
Tämähän on aivan harmitonta vuoropuhelua, näin sateisena päivänä.
- piikkiruusu
eltk kirjoitti:
Tämähän on aivan harmitonta vuoropuhelua, näin sateisena päivänä.
näin sateisena ja luvattoman koleana kesäkuun päivänä.
Huumormielellä minäkin olen mukaan lähtenyt,
Jatketaan samaan malliin.
Kelloni on nyt melkein 20 elikkä 8 noin niinkuin arkikielellä ja pikapuoliin on taas unilääkkeen eli kahvin keiton aika. Ja kellä on voi panna tilkan plöröä sekaan.
- Leny
Minä en ole kohdallani huomannut, että täyden kuun aikana nukkuisin huonommin. Jotkut väittävät näin ja yököt vanhusten hoitolaitoksissa sanovat, että silloin vanhukset nukkuvat huonommin. Onkohan perää.
- yks kuuhullu
Minua valvottaa aina pari kolme yötä täydenkuun aikaan,liekö sitte sitä hulluutta.
- eltk
yks kuuhullu kirjoitti:
Minua valvottaa aina pari kolme yötä täydenkuun aikaan,liekö sitte sitä hulluutta.
On se vaan ihmeellistä että täysi kuu voi vaikuttaa. Olen monen ihmisen kanssa keskustellut, niin kyllä se totta täytyy olla. Koita nyt pärjätä "kuutamolla".
- eltk
Ihan sulassa sovussa, juodaan iltakahvit unilääkkeeksi ja laitoitko sinä sitä"dödöä" joukkoon.
Mitä tulee täyden kuun aikaan, olen kuullut että se toisille vaikuttaa, eli ei nukuta. Minulla on yksi ystävä joka kärsii tästää.- Leny
Luulen, ettei tämäkään nettailu mitään unilääkettä ole. Varmaan pitäisi lopettaa aikaisemmin, sillä kyllähän tämä aivoverenkiertoa vilkastuttaa. Ajatukset pitäisi nääs saada rauhalliseksi ajoissa ennen nukkumaan menoa. Kyllä minun nyt on aika sanoa: Hyvää yötä!
- Leny
No, tuliko viime yönä nukuttua vai kukuttua ja millä konstein? Minä nukuin kun tukki pian tämän koneen vierestä lähdettyäni. Otin kyllä kauneusunet tänään päivällä, mutta nyt kävin pyöräilemässä Turun linnan ympäri. Oli niin kolakkaa,niin kolakkaa. Toivottavasti tuo ulkoilu taas auttaa unen saantiin.
- eltk
Leny kirjoitti:
No, tuliko viime yönä nukuttua vai kukuttua ja millä konstein? Minä nukuin kun tukki pian tämän koneen vierestä lähdettyäni. Otin kyllä kauneusunet tänään päivällä, mutta nyt kävin pyöräilemässä Turun linnan ympäri. Oli niin kolakkaa,niin kolakkaa. Toivottavasti tuo ulkoilu taas auttaa unen saantiin.
Kiitos kysumästä, kyllä viime yönä nukuttiin mahtavasti. Mutta ensi yö on arvoitus???Hienoa että nukuit hyvin. Onko Turussa murresana kolakkaa"kylmää", näinkö??
- Leny
eltk kirjoitti:
Kiitos kysumästä, kyllä viime yönä nukuttiin mahtavasti. Mutta ensi yö on arvoitus???Hienoa että nukuit hyvin. Onko Turussa murresana kolakkaa"kylmää", näinkö??
Kolakka ilma = kylman kalsea ilma. Voi olla, että kolakka onkin karjalaista murretta, koska olen syntyjäni sieltä. En osaa nyt varmasti sanoa kolakan alkuperää. Ehkä joku tietää.
- eltk
Leny kirjoitti:
Kolakka ilma = kylman kalsea ilma. Voi olla, että kolakka onkin karjalaista murretta, koska olen syntyjäni sieltä. En osaa nyt varmasti sanoa kolakan alkuperää. Ehkä joku tietää.
Murteesta en tiedä varmaa mistä päin on, mutta kerron sulle että karjalasta minunkin juureni ovat, mutta en muista tuollaista murretta oleva sieltäpäin. Se on voinut tarttua sinuun elämän "retkiltä". Terv. eltk
- eltk
Nyt on kesä aamu parhaimmillaan,tyyntä ja hiljaista.Mietiskelen mitä päiväni tuo tullessaan, on menoja monen moista, mutta siinä se aika menee mukavasti. Kahvit on juotu ja sämpylä leivät syöty, on sanottava että kyllä omatekoiset sämpylät ovat parhaat, nimittäin teen aina itse. No niin , on taas kerran todettava ,olla kiitollinen tästäkin alkavasta päivästä.
- eltk
Ruuneperi kirjoitti:
Muutkin varmaan leipoisivat hyviä sämpylöitä.
puoli litraa vettä
1 pussi hiivaa
Mausteita; muskotin pähkinää, pissamaust,basilika
2 tl suolaa
2rl siirappia
1/2dl ruisjauhoja
1 dl raahamin jauhoja
1dl monivilja hiutalei
3dl vehnäjauhoja noin
4-5dl sämpylä jauhoja
Ohje:
Lämmitä vesi käden lämp.
lisää 1/2 öljystä
lisää maust.
suola
siirappi
seota hiiva pieneen jehnäj. "heräilemään"
hiiva
jauhot
Alusta taikina hyvin, nostata noin 2t
leivo sämpylät
anna nousta n. 1/2t
paista uunin keskitasolla
n 13-15 min
peitä kypsät sämpylät liinalla
liinan päälle muovikassi(pehmittää kuoren)
Hyviä sämpylä hetkiä
eltk - eltk
eltk kirjoitti:
puoli litraa vettä
1 pussi hiivaa
Mausteita; muskotin pähkinää, pissamaust,basilika
2 tl suolaa
2rl siirappia
1/2dl ruisjauhoja
1 dl raahamin jauhoja
1dl monivilja hiutalei
3dl vehnäjauhoja noin
4-5dl sämpylä jauhoja
Ohje:
Lämmitä vesi käden lämp.
lisää 1/2 öljystä
lisää maust.
suola
siirappi
seota hiiva pieneen jehnäj. "heräilemään"
hiiva
jauhot
Alusta taikina hyvin, nostata noin 2t
leivo sämpylät
anna nousta n. 1/2t
paista uunin keskitasolla
n 13-15 min
peitä kypsät sämpylät liinalla
liinan päälle muovikassi(pehmittää kuoren)
Hyviä sämpylä hetkiä
eltkEli loput öljyt mukaan.
- eltk
Ruuneperi kirjoitti:
Et maininnut mitä öljyä ja kuinka paljon.
Minulla oli pikkasen silloin kiire,mutta täydennän nyt.
1dl öljyä, käytän öljyä joka sopii myös paistamiseen (kestää kuumuutta)
Paistetaa 225 ast.
- Leny
Heräsin ja tulin toivottamaan hyvät huomenet, mutta minun koneeltani en saanut lähtemään viestejä. Tämä oli minulle ensimmäinen kerta, mutta näitä kai sattuu, olen sen kirjoituksista huomannut.
- eltk
Sellaisia ne koneet on, näihin kai pitää tottua. Minun kone ei vielä ole "ryppyillyt"Olen kuullut ongelmista ennenkin.
eltk kirjoitti:
Sellaisia ne koneet on, näihin kai pitää tottua. Minun kone ei vielä ole "ryppyillyt"Olen kuullut ongelmista ennenkin.
HÖH..Olen selamassa täällä niin tulla tupsahtaa kesken kaiken jotain ohjelmapäivityksiä tuohon keskelle ruutua oikein säpsähdin onko siellä virus onneksi ei.HUH HUH..
- eltk
muori67 kirjoitti:
HÖH..Olen selamassa täällä niin tulla tupsahtaa kesken kaiken jotain ohjelmapäivityksiä tuohon keskelle ruutua oikein säpsähdin onko siellä virus onneksi ei.HUH HUH..
Kyllä sieltä saattaa "tupsahdella" kaiken näköisiä kommentteja ainankin alkuun. Ei ne tarkoita tosiaaan viiruksia.Jatkoa alkavalle päivällesi.
- piikkiruusu
eltk kirjoitti:
Kyllä sieltä saattaa "tupsahdella" kaiken näköisiä kommentteja ainankin alkuun. Ei ne tarkoita tosiaaan viiruksia.Jatkoa alkavalle päivällesi.
Täällä näkyy olevan aamuvirkkua porukkaa. On tietty perusteltua sanoa kanssaihmisille "huomenta" aamuvarhaisella, mutta mihin aikaan aamupäivästä on sanottava "päivää"?
Joidenkin mielestä aamu päättyy kello 10.00, jonka jälkeen toivotetaan "hyvää päivää".
Jotkut ovat ratkaisset tämän maailman pienimmän pulman toivottamalla "huomentapäivää".
Mitä sanovat aamuvirkut runon ja proosan kirjoittajat? - Leny
piikkiruusu kirjoitti:
Täällä näkyy olevan aamuvirkkua porukkaa. On tietty perusteltua sanoa kanssaihmisille "huomenta" aamuvarhaisella, mutta mihin aikaan aamupäivästä on sanottava "päivää"?
Joidenkin mielestä aamu päättyy kello 10.00, jonka jälkeen toivotetaan "hyvää päivää".
Jotkut ovat ratkaisset tämän maailman pienimmän pulman toivottamalla "huomentapäivää".
Mitä sanovat aamuvirkut runon ja proosan kirjoittajat?Kun oikein aikaisin herää näin kesällä, niin kai sitä aikaisemmin sen hyvän päivän toivottaa kuin talvipimeällä. Talvella varmaan "iltaa" sanotaan jo aikaisin, kun on pimeääkin. No nyt: "Hyvvee päevee vuan" (sanoisi Ellumarikin)
- eltk
Annetaanpas tekohengitystä tälle aloitukselle, jospa se vielä heräilisi henkiin. Toivotetaan kaunista ja mukavaa päivän jatkoa kaikille.
- eltk
Näin hiljaisina yön tunneilla,kun näillä keskustelu palstoilla joskus kohtaa valtavan pitkiä kirjoituksia, en nyt tarkoita ketään erikseen. Palveleeko tämä muoto kaikkia, tai edes suurinta osaa. Mahtuuhan siihen paljon tarinaa, mutta omalta kohdaltani valitettavasti pitkän "litannin" lukeminen jää heikoille. Kun sitten pitäis poimia sitä vastattavaa, kun on runsauden pulaa. Olen tätä usein pohtinut, ja nyt ihmettelen ääneeni. Odotan jonkinlaista kommenttia muilta.
- Trina
samaa mieltä. En minäkään jaksa lukea noita
litanioita. Lyhyestä virsi kaunis.
On mielenkiintoisempaa lukea useita lyhyitä,
nasevia juttuja kuin pitkän pitkiä tarinoita.
- Maalaismies*
Luin vasta nyt käymänne keskusteluketjun unesta tai sen puuttumisesta. Itse nautin molemmista, siis sekä nukkumisesta että valvomisesta. Kerron kuitenkin yhden osaltani varman nukahtamiskeinon.
Oletetaan, että herään 02.45, varttia vaille kolme. Käynnistän radion (kuuntelen kuulokkeilla). Päätän valvoa kolmeen kuunnellakseni uutiset. Aina, AINA käy niin, että vaivun sikeään uneen ennen uutisia.
Mitä tähän kirjoittamiseen tulee, koen sen terapiaksi itselleni - kuten myös muiden tekstien lukemisen. Itse olen lyhytiskuisten tekstien tekijä, siis lyhyiden, mutta ymmärrän heitä, jotka kirjoittavat pitkiä juttuja.- eltk
Kyllä, olemme keskustelleet yö heräilystä. Minä kuulun niihin jotka joutuu valvomaan joskus öisin. Mutta kohtalo tovereita löytyy, Sinäkin varmaan tunnet asian. Kerrot yöllisistä radion kuuntelusta, Kyllä uni vie sinut nopeasti unten maille, ole onnellinen. Minun ei kannata yrittää moista konstia, se piristäisi entisestään. .....
Otit kantaa kirjoituksiin, olen kanssasi jotakuinkin samaa mieltä, minä vaan tahdon olla laiskan puoleinen lukemaan kovin pitkiä tarinoita. Kerroit tämän olevan terapiaa, sitä tämä on ja hyvää sellaista.
Osallistuit vasta nyt, ei haittaa parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Unekkaita öitä. eltk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322073
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471986Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3091799- 961326
- 301322
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141196Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101127Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661016- 381009