Työkkärin kasvotusten tapaamiset, onko ne tarpeen?

Anonyymi-ap

Luin yhden gradun jossa seitsemän haastattelua, joista vain yksi haastateltava enää työtön ja muut töissä. Haastattelujen perusteella oli tehty johtopäätelmåä, että työkkärin kasvotusten tapaamisilla olisi joku merkitys. Nämä kuusi kappaletta jotka työllistyneet sanoivat, että olisivat tarvinneet henkilökohtaisempaa palvelua, mutta mitä valittavat kun ovat töissä? Yksi joka oli käynyt tapaamisissa oli sitten työtön ja koki itsensä niin uupuneeksi. Eli tällä perusteella kasvotusten tapaamiset on ongelma.

Miten te koette tämän niin sanotun kasvopalvelun merkityksen?

Tässä vielä gradu https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87012

74

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi suurimpia ongelmia liittyen työttömyyskeskusteluun ovat työttömät ihmiset itse jotka ovat oppineet hokemaan papukaijoina ulkoa opeteltuja "oikeita" fraaseja. Heillä ei ole omia ajatuksia lainkaan koska he eivät ajattele itse. Kaikki mitä heidän korviensa välissä likkuu on ulkoa opittua. He ovat tottuneet ajatukseen että on normaali olotila joutua jatkuvan julkisen vallan invaasion kohteeksi työttömyyden vuoksi, ja että työttömyys peräti JOHTUU siitä ettei julkisen vallan invaasioita ole vielä tarpeeksi. Sitten he vain toistavat ulkoa opeteltuja oikeita ajatuksia julkisessa keskustelussa itse.

      Yksi tällainen työttömien suuhun ulkoapäin tungettu fraasi on että "työttömät tarvitsevat parempaa palvelua".

      Työttömät eivät tarvitse palvelua. Ainoa mitä tarvitaan on toimeentulo.

      Kukaan muu ei tarvitse työllisyyspalveluita kuin poliitikot ja työllisyyspalveluiden parista itse toimeentulonsa saavat verorahaloispaskat.

      Miten helvetissä kukaan voi kuvitella työttömän työllistymiseen vaikuttavan se käykö työtön tää toimiston ristikuulustelussa naamatusten vai suoritetaanko sama puhelimitse?

      • Anonyymi

        Todella hyvin kirjoitettua asiaa! 👍Sen van sanon että enemmän työttömillä päässä liikkuu kuin työläisillä. Ehkä se onkin se syy miksi eivät saa työtä tai halua työtä?

        T. Olin Te-asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvin kirjoitettua asiaa! 👍Sen van sanon että enemmän työttömillä päässä liikkuu kuin työläisillä. Ehkä se onkin se syy miksi eivät saa työtä tai halua työtä?

        T. Olin Te-asiantuntija

        Oletko nyt työtön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt työtön?

        Eläkkeellä. T. Olin Te-asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeellä. T. Olin Te-asiantuntija.

        Oletko ylpeä uravalinnastasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ylpeä uravalinnastasi?

        oikeastaan ura valitsi minut sattumalta. Olen merkonomi koulutukseltani. Olin ennen Te-toimistoa ollut vuosikymmeniä töissä kaupanalalla ja siksi pystyin auttamaan työttömiä. Heissä ei ollut mitään vikaa. Vikaa oli enemmän työnantajassa ja tässä järjestelmässä ja siksi oli raskasta. Liian lukeneita ja käytännöstä vieraantuneita ottavat nykyisin virkoihin.

        T. Olin Te-asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeastaan ura valitsi minut sattumalta. Olen merkonomi koulutukseltani. Olin ennen Te-toimistoa ollut vuosikymmeniä töissä kaupanalalla ja siksi pystyin auttamaan työttömiä. Heissä ei ollut mitään vikaa. Vikaa oli enemmän työnantajassa ja tässä järjestelmässä ja siksi oli raskasta. Liian lukeneita ja käytännöstä vieraantuneita ottavat nykyisin virkoihin.

        T. Olin Te-asiantuntija

        Mitä Te-asiantuntija oikeasti pystyy edesauttamaan kirjaamassa käyviä työttömiä? Te-asiantuntija voi kertoa kuinka aina on mahdollista hakeutua koulutukseen ja suosittelee perustamaan yritystä. Siinäpä ne voitavat on, joten on aivan sama millä koulutuksella Te-keskuksessa kyykytetään työttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeastaan ura valitsi minut sattumalta. Olen merkonomi koulutukseltani. Olin ennen Te-toimistoa ollut vuosikymmeniä töissä kaupanalalla ja siksi pystyin auttamaan työttömiä. Heissä ei ollut mitään vikaa. Vikaa oli enemmän työnantajassa ja tässä järjestelmässä ja siksi oli raskasta. Liian lukeneita ja käytännöstä vieraantuneita ottavat nykyisin virkoihin.

        T. Olin Te-asiantuntija

        Ura valitsi sinut? Vähän samoin kuin Sanna Marinillakaan ei itsellään ollut osaa tai arpaa siinä että päätyi valtion pääministeriksi. Ainuttakaan omaa valintaa ei tehty. Ase ohimolla hänet siihen hommaan pakotettiin traumatisoitumaan. 😭

        Te- asiantuntijan homma on sitten samanlainen kuin tuo pääministerin pesti. Ura sattumanvaraisesti valikoi ihmisistä jonkun henkilön x ja pakottaa ottamaan pestin vastaan.

        Ja työttömät tukiorjat ovat niitä joita ei mihinkään pakoteta vaan he itse ovat valinneet kohtalonsa koska ovat valinneet olla ottamatta itse vastuuta toimeentulostaan. Itse heittäytyneet tukien varaan.

        Mutta te- asiantuntijalla ei itsellään osaa ei arpaa uravalintojensa suhteen. Ura valitsi sinut.

        Millä tavalla sä pystyisi auttamaan työttömiä ja missä asioissa? Montako työtöntä ohjasit ylläpitokorvauksilla pajalle poppanaa kutomaan koska siitä se polku aukee ja paljonko lypsit heidän kustannuksellaan suoriutumislisiä palkan kylkeen?

        Onko nyt hyvä mieli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeellä. T. Olin Te-asiantuntija.

        Joopa joo....


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Miksi mennä tapaamiseen kun siellä arvostellaan, haukutaan ja syyllistetään!

      Etsitään kaikki mahdolliset pienetkin viat ja sanotaan nämä median toimesta koko ajan rummuttavat asiat: "Työtön on automaattisesti juoppo, elämänhallinta hukassa, laiska ja ihmisroska"

      • Anonyymi

        Miksikö suostua te- toimiston juoksuttamiseen ja henkilökohtaisen elämäsi raiskaamiseen näissä loputtomista tyhjäpäisissä haastatteluissa?

        Koska jos et suostu jopa viimesijaisimman toimeentulotukesi perusosa voidaan leikata 40%!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksikö suostua te- toimiston juoksuttamiseen ja henkilökohtaisen elämäsi raiskaamiseen näissä loputtomista tyhjäpäisissä haastatteluissa?

        Koska jos et suostu jopa viimesijaisimman toimeentulotukesi perusosa voidaan leikata 40%!

        eihän TE-haastatteluja ole kovinkaan usein. Tuskinpa TE-toimisto elämää isommin raiskaa. Kyllä se on useimmiten ihminen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän TE-haastatteluja ole kovinkaan usein. Tuskinpa TE-toimisto elämää isommin raiskaa. Kyllä se on useimmiten ihminen itse.

        Jatkuvasti uhkaavąt karenssilla jos ei mene orjatyöhön, alistu ihmiskauppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän TE-haastatteluja ole kovinkaan usein. Tuskinpa TE-toimisto elämää isommin raiskaa. Kyllä se on useimmiten ihminen itse.

        Kaikki turha on turhaa. Eli yksikin haastattelu on väärin. Jos joku pitäisi tutkia ja haastatella niin ne jotka haastattelee. Ja pakottaa hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän TE-haastatteluja ole kovinkaan usein. Tuskinpa TE-toimisto elämää isommin raiskaa. Kyllä se on useimmiten ihminen itse.

        Mitä siitä? Miksi pitäisi olla mitään haastatteluita?

        Mikä helvetin haastattelupakkomielle tällä yhteiskunnalla on? Kukaan ei työllisty haastattelemalla paitsi haastattelija itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän TE-haastatteluja ole kovinkaan usein. Tuskinpa TE-toimisto elämää isommin raiskaa. Kyllä se on useimmiten ihminen itse.

        Minä olisin ollut oikeutettu lähes täyteen työmarkkinatukeen osa-aikatyön ohessa. Tapaamiset olivat kuitenkin niin toistuvia ja iljettäviä, että lakkasin menemästä niihin. Tulen kyllä toimeen ilman sitä viissatasta. Siihenhän he tietysti pyrkivätkin. Eivät auttamaan, vaan karistamaan työnhakijat pelistä kohtelemalla heitä mitätöivästi. Sitäö ei vaan jaksa loputtomiin, vaikka olisi miten hyvä omanarvontunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siitä? Miksi pitäisi olla mitään haastatteluita?

        Mikä helvetin haastattelupakkomielle tällä yhteiskunnalla on? Kukaan ei työllisty haastattelemalla paitsi haastattelija itse.

        Haastattelija alkaa lähentelemään haastateltavaa. Siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvasti uhkaavąt karenssilla jos ei mene orjatyöhön, alistu ihmiskauppaan

        Sinulla ei ole muuta tehtävää kuin hakea työpaikkoja. 0-4 kuukaudessa, onko vaikea yhtälö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole muuta tehtävää kuin hakea työpaikkoja. 0-4 kuukaudessa, onko vaikea yhtälö?

        On muutakin tehtävää. Pitää olla jatkuvasti tavoitettavissa, pitää käydä kyykytettävänä. Pahinta on se kun hakee 4 paikkaa kuukaudessa, niin työantajat ei vastaa mitään.


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät mitä siellä tapahtuu kun et ole käynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muutakin tehtävää. Pitää olla jatkuvasti tavoitettavissa, pitää käydä kyykytettävänä. Pahinta on se kun hakee 4 paikkaa kuukaudessa, niin työantajat ei vastaa mitään.

        Ei ole työkkärin vika jos työnantajat ei vastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole työkkärin vika jos työnantajat ei vastaa

        Onhan se työkkärin vika ku soveltavat sellaista paskalakia joka ei hyödytä ketään. On vain pois oikeasta tuönhausta toteuttaa ne vaatimukset.


    • Anonyymi

      Kyseiset tapaamiset ovat Stasimaisia kuulusteluja!

      • Anonyymi

        Onko stasi kuulustellut sinua joskus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko stasi kuulustellut sinua joskus?

        Mitä se tähän kuuluu? Jokainen voi lukea mitä on olla Stasin kuulustelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se tähän kuuluu? Jokainen voi lukea mitä on olla Stasin kuulustelussa.

        Juu, varmaan niin. Ihan niinkun sinun molopään typeriä kommentteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, varmaan niin. Ihan niinkun sinun molopään typeriä kommentteja

        Yritätkö kiistää historiallisen tiedon pätevyyden, Stasin kuulustelujen luonteen vai mikä on pointtisi? Vaikutat itse aika yksinkertaiselta ja tyhmältä ihmiseltä, jolla ei ole mitään relevanttia sanomista yhtään mihinkään. Miten edes osaat käyttää internettiä? Onko siellä joku omaishoitaja käyttämässä näppäimistöä puolestasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kiistää historiallisen tiedon pätevyyden, Stasin kuulustelujen luonteen vai mikä on pointtisi? Vaikutat itse aika yksinkertaiselta ja tyhmältä ihmiseltä, jolla ei ole mitään relevanttia sanomista yhtään mihinkään. Miten edes osaat käyttää internettiä? Onko siellä joku omaishoitaja käyttämässä näppäimistöä puolestasi?

        Stasilla ei ole mitään tekemistä suomen TE- järjestelmän kanssa, nyt se korkki kiinni ja propellipipo pois päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kiistää historiallisen tiedon pätevyyden, Stasin kuulustelujen luonteen vai mikä on pointtisi? Vaikutat itse aika yksinkertaiselta ja tyhmältä ihmiseltä, jolla ei ole mitään relevanttia sanomista yhtään mihinkään. Miten edes osaat käyttää internettiä? Onko siellä joku omaishoitaja käyttämässä näppäimistöä puolestasi?

        Samaa mieltä. Ei ole tuo alistuja kusipää ollut ensimmäisenä jonossa kun on järkeä jaettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stasilla ei ole mitään tekemistä suomen TE- järjestelmän kanssa, nyt se korkki kiinni ja propellipipo pois päästä

        Kyllä sinn kannattaa laittaa Erikeepperi purkki kiinni ja hakeutua tutkituttamaan mistä tuo tyhmyytesi kumpuaa. Ei onia mielipiteitä edes tähän, vaan muilta lainattu. Idiootti saatana!


    • Anonyymi

      Ihmiset eivät ole kappaleita.

    • Anonyymi

      Tee eee virkapummeille on järjestetty jotain puuhaa. Aiemmin he vai torkkuivat toimistolla tai olivat kotona. Haastattelujen tarkoitus on tukityöllistää teee eeee virkapummit.

      • Anonyymi

        Sulla kyllä ei ole kaikki muumit laaksossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla kyllä ei ole kaikki muumit laaksossa.

        Ei ole nykyisellä EK & Yrittäjien asialla olevalla hallituksellakaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole nykyisellä EK & Yrittäjien asialla olevalla hallituksellakaan!!!

        Niin kauan kuin lähtökohtaisesti ajatellaan että on olemassa työmarkkinaosapuolet jotka ovat JOKO työväen TAI työnantajien asialla, mikään ei muutu paremmaksi kenenkään osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin lähtökohtaisesti ajatellaan että on olemassa työmarkkinaosapuolet jotka ovat JOKO työväen TAI työnantajien asialla, mikään ei muutu paremmaksi kenenkään osalta.

        miten muuten voisi demokratiassa ollankaan. Demokratian aikana työntekijäin oikeudet ovat aina paremmat kun on lupa ammatilliseen järjestäytymiseen ja oikeuksiensa ajamiseen. demokratioitakin on toki erilaisia. Tällä hetkellä työnantajaosapuoli on vahvempiiakuin aikoihin. AY-liikkeeen heikentyminen on jatkunut pian 30 vuotta suhteessa työantajiin. Amerikassa 50 vuoden ajan ay-liike on ottanut nokkaaan ja työantaja vahvistunut. Britanniassa 80 luvun alussa Thatcherin ajamien lakien voimalla työntekijäin oikeuksia alettiin romuttamaan. Työnantajien voima on läntisessä maailmassa nykyään huipussansa, Ja se näkyy huonompina palkkoina ja työntekijäin oikeuksina.Vuokratyö on aikamme syöpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole nykyisellä EK & Yrittäjien asialla olevalla hallituksellakaan!!!

        Äänestä niin josko saisit mieluisen hallituksen, vaikka sellaisen joka hyväksyy toimettomana loisimisen :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten muuten voisi demokratiassa ollankaan. Demokratian aikana työntekijäin oikeudet ovat aina paremmat kun on lupa ammatilliseen järjestäytymiseen ja oikeuksiensa ajamiseen. demokratioitakin on toki erilaisia. Tällä hetkellä työnantajaosapuoli on vahvempiiakuin aikoihin. AY-liikkeeen heikentyminen on jatkunut pian 30 vuotta suhteessa työantajiin. Amerikassa 50 vuoden ajan ay-liike on ottanut nokkaaan ja työantaja vahvistunut. Britanniassa 80 luvun alussa Thatcherin ajamien lakien voimalla työntekijäin oikeuksia alettiin romuttamaan. Työnantajien voima on läntisessä maailmassa nykyään huipussansa, Ja se näkyy huonompina palkkoina ja työntekijäin oikeuksina.Vuokratyö on aikamme syöpä.

        Kuuntele nyt jumalauta itse omaa puhettasi: mitä hyvää ja rakentavaa voi seurata siitä että jo lähtökohtaisesti asennoidutaan siten että "järjestäydytään" puolustautumaan osapuolta vastaan? Kuin sotaan oltaisiin menossa. Eikä vain menossa, vaan eletään jokapäiväisessä sotatilassa vihollisen kanssa päivästä ja vuodesta toiseen.

        Kuka helvetti haluaa elää elämänsä sillä asenteella? Onko mulkkuus sinulle normaalia?

        Jos työnantajapuoli on vahvistunut mistä helvetistä on tullut käsitys ettei työnantajaosapuoli voi siinä tilanteessa toimia oikeudenmukaisesti? Mistä on tullut ajatus että on normaalia olla ahne ja itsekäs ja vähät välittää muusta kuin omasta edusta?

        Työmarkkinaelämä on fundamentaalisella tavalla ytimiään myöten pielessä kun jo lähtökohtainen asetelma ja asenneilmasto on tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänestä niin josko saisit mieluisen hallituksen, vaikka sellaisen joka hyväksyy toimettomana loisimisen :D

        Saahan sitä äänestää kun se ai auta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänestä niin josko saisit mieluisen hallituksen, vaikka sellaisen joka hyväksyy toimettomana loisimisen :D

        Jos 40% leikatun toimeentulotuen varassa eläminen elinkautisena on mielestäsi helppoa ja mukavaa elämää miksi et itse pudottaudu sellaiseksi?

        Irtisanoudu heti tänään. Myy kaikki omaisuutesi ja anna hyväntekeväisyyteen. Sitten muutat ongelmalähiöön 15 neliön homeyksiöön elämään kelan asumisen kohtuurajojen puitteissa. Kerjäät joka ikinen kuukausi toimeentulotuet selvitäksesi hengissä ja pelkäät joka kuukausi onko päätös oikeanlainen vai joudutko tekemään uusintakierroksia ja valituksia tukipäätöksistä samalla kun vuokrat myöhästyvät ja nälkä kurnii suolissa. Joka kuukausi kaikki yksityisasiasi tiliotteita myöten paljastellen elät koko elämäsi koska se on rattoisa elämäntapa. Jonkun virkailijan kärsä on koko ajan perseessäsi tutkimassa elämäsi tilanteita. Käyt säännöllisessä velvoittavissa elämäsi kartoitushaatatteluissa ja muissa sosiaaliraiskaamissessioissa joista sinua kartoitetaan ja räätälöidään päästä varpaisiin jonkun vajaaälyisen äääyyy ääyyh virkailijan tai sosiaalitantan toimesta suurennuslasilla ehtona sille että saat ne viimeaikaiset tukesi joiden varassa koko elämäsi lepää.

        Mikä sinua estää toimettomana sosiaaliturvan varassa loisimisen?

        Korkea moraali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos 40% leikatun toimeentulotuen varassa eläminen elinkautisena on mielestäsi helppoa ja mukavaa elämää miksi et itse pudottaudu sellaiseksi?

        Irtisanoudu heti tänään. Myy kaikki omaisuutesi ja anna hyväntekeväisyyteen. Sitten muutat ongelmalähiöön 15 neliön homeyksiöön elämään kelan asumisen kohtuurajojen puitteissa. Kerjäät joka ikinen kuukausi toimeentulotuet selvitäksesi hengissä ja pelkäät joka kuukausi onko päätös oikeanlainen vai joudutko tekemään uusintakierroksia ja valituksia tukipäätöksistä samalla kun vuokrat myöhästyvät ja nälkä kurnii suolissa. Joka kuukausi kaikki yksityisasiasi tiliotteita myöten paljastellen elät koko elämäsi koska se on rattoisa elämäntapa. Jonkun virkailijan kärsä on koko ajan perseessäsi tutkimassa elämäsi tilanteita. Käyt säännöllisessä velvoittavissa elämäsi kartoitushaatatteluissa ja muissa sosiaaliraiskaamissessioissa joista sinua kartoitetaan ja räätälöidään päästä varpaisiin jonkun vajaaälyisen äääyyy ääyyh virkailijan tai sosiaalitantan toimesta suurennuslasilla ehtona sille että saat ne viimeaikaiset tukesi joiden varassa koko elämäsi lepää.

        Mikä sinua estää toimettomana sosiaaliturvan varassa loisimisen?

        Korkea moraali?

        Erittäin loistava kirjoitus oikeasta elämästä! Tämä pitäisi lähettää eduskuntaan Kokoomukselle & PS:lle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä äänestää kun se ai auta mitään.

        Niin, ei kannata äänestää, ei kannata hakea töitä......Mitä vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei kannata äänestää, ei kannata hakea töitä......Mitä vielä?

        Äänestäminen ei auta mitään. Meillä on niin paljon sellaisia paskakasoja jotka ovat jo äidin maidosta imeneet jonkun itskkään aatteen ja äänestävät sitä. Ei käsittääkseni kukaan ole sanonut että ei kannattaisi töitä hakeq silloin kun töitä on realistisesti mahdollista saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänestäminen ei auta mitään. Meillä on niin paljon sellaisia paskakasoja jotka ovat jo äidin maidosta imeneet jonkun itskkään aatteen ja äänestävät sitä. Ei käsittääkseni kukaan ole sanonut että ei kannattaisi töitä hakeq silloin kun töitä on realistisesti mahdollista saada.

        Käsität väärin, tässäkin ketjussa useampikin kapinoi työnhakua vastaan. Kun ei viitsitä, ei huvita, ei jaksa, ei uskalla ja rahaakin pitäis saada seinästä.... Vitun lampaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele nyt jumalauta itse omaa puhettasi: mitä hyvää ja rakentavaa voi seurata siitä että jo lähtökohtaisesti asennoidutaan siten että "järjestäydytään" puolustautumaan osapuolta vastaan? Kuin sotaan oltaisiin menossa. Eikä vain menossa, vaan eletään jokapäiväisessä sotatilassa vihollisen kanssa päivästä ja vuodesta toiseen.

        Kuka helvetti haluaa elää elämänsä sillä asenteella? Onko mulkkuus sinulle normaalia?

        Jos työnantajapuoli on vahvistunut mistä helvetistä on tullut käsitys ettei työnantajaosapuoli voi siinä tilanteessa toimia oikeudenmukaisesti? Mistä on tullut ajatus että on normaalia olla ahne ja itsekäs ja vähät välittää muusta kuin omasta edusta?

        Työmarkkinaelämä on fundamentaalisella tavalla ytimiään myöten pielessä kun jo lähtökohtainen asetelma ja asenneilmasto on tämä.

        Ainoa syy miksi työnantajat edes maksavat mitään palkkaa työntekijöilleen on se, että aiempien sukupolvien työläiset kävivät luokkataistelua noiden asioiden puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsität väärin, tässäkin ketjussa useampikin kapinoi työnhakua vastaan. Kun ei viitsitä, ei huvita, ei jaksa, ei uskalla ja rahaakin pitäis saada seinästä.... Vitun lampaat

        Tässä ei keskustella työnhausta vaan jatkuvista työvoimaviranomaisten työttömien elämään tekemistä invaasiosita ja pakkokuulusteluista. Sekä siitä onko väliä sillä suoritetaanko tämä säännöllinen työttömien kohdistettu kotirauhan häirintä kasvotusten vai puhelimitse.

        Normaalissa yhteiskunnassa tavallinen kansalainen ei ole tilivelvollinen jollekin kolmannelle osapuolelle omista työnhauistaan. Työnhaku on työnhakijan ja työnantajan välistä toimintaa. Mikä helvetti on tämä kolmas tunkeileva virkailijakööri tässä välissä änkeämässä nokkaansa siihen väliin ja vaatimassa työttömiä raportoimaan omia työnhakujaan HEILLE? Mitä helvettiä se kenellekään kuluu mitä töitä ja mistä työtön hakee?!

        Menkööt työvoimavirkailijat itse oikeisiin töihin pois verorahoilla loisimasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsität väärin, tässäkin ketjussa useampikin kapinoi työnhakua vastaan. Kun ei viitsitä, ei huvita, ei jaksa, ei uskalla ja rahaakin pitäis saada seinästä.... Vitun lampaat

        Kyllä se lammas olet sinä. Työtä voi hakea ja jaetaan ilman etttä joku läskiperseiden lauma kontrolloi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei keskustella työnhausta vaan jatkuvista työvoimaviranomaisten työttömien elämään tekemistä invaasiosita ja pakkokuulusteluista. Sekä siitä onko väliä sillä suoritetaanko tämä säännöllinen työttömien kohdistettu kotirauhan häirintä kasvotusten vai puhelimitse.

        Normaalissa yhteiskunnassa tavallinen kansalainen ei ole tilivelvollinen jollekin kolmannelle osapuolelle omista työnhauistaan. Työnhaku on työnhakijan ja työnantajan välistä toimintaa. Mikä helvetti on tämä kolmas tunkeileva virkailijakööri tässä välissä änkeämässä nokkaansa siihen väliin ja vaatimassa työttömiä raportoimaan omia työnhakujaan HEILLE? Mitä helvettiä se kenellekään kuluu mitä töitä ja mistä työtön hakee?!

        Menkööt työvoimavirkailijat itse oikeisiin töihin pois verorahoilla loisimasta!

        Juuri näin .


    • Anonyymi

      Turhaa hommaa, turhille palkkaa saaville tyhjäntoimittajille. Nuo palkkarahat kuuluu työttömien velvoitetyöllistämiseen normi liksalla jotta pääsisi takaisin anssille.

    • Anonyymi

      Ammattitaidottomat tantat jauhaa paskaa ja uhkailevat karenssilla ja siinä myös huomaa,kun valta juovuttaa. Tantoille,kun antaa hieman valtaa,niin ne myös käyttää sitä. Että suoraan sanottuna ihan perseestä. Siellä haetaan olemattomia töitä ja tantan tärkein tehtävä on saada karenssi aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Se on juuri näin. Naiset 50+ virkailijoina ovat pahimpia. Valehtelevatkin päin naamaa. Eräskin hyväkäs kertoi kuinka halumalleni TE-kurssilta sai vapaasti poistua, jos kurssin aikana sattui saamaan työtä. Kurssille valittiin osanottajat missikisa-tyyppisesti. Valintatilaisuudessa kysyttiin aikooko jatkaa kurssin loppuun jos sattuisi työllistymään kurssin aikana. Kyllä-vastaus epäsi kurssille pääsyn. Tantoille ja kurssille piti vannoa uskollisuutta. Tämä kurssi olisi muutama paikka normaliin AMK-koulun luokalle pizzanaamojen sekaan. Perusopetukseen ammattitaitoa "päivittämään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri näin. Naiset 50 virkailijoina ovat pahimpia. Valehtelevatkin päin naamaa. Eräskin hyväkäs kertoi kuinka halumalleni TE-kurssilta sai vapaasti poistua, jos kurssin aikana sattui saamaan työtä. Kurssille valittiin osanottajat missikisa-tyyppisesti. Valintatilaisuudessa kysyttiin aikooko jatkaa kurssin loppuun jos sattuisi työllistymään kurssin aikana. Kyllä-vastaus epäsi kurssille pääsyn. Tantoille ja kurssille piti vannoa uskollisuutta. Tämä kurssi olisi muutama paikka normaliin AMK-koulun luokalle pizzanaamojen sekaan. Perusopetukseen ammattitaitoa "päivittämään".

        Ne nuoret tytöt pahimpia. Ei mitään kokemusta elämästä. Ja vanhat homevitut ei ole oikeaa työtä koskaan tehneet, niin miten he voisivat ymmärtää mitä on olla työtön ja miksi joku on työtön .


      • Anonyymi

        Eihän ne niitä töitä hae, se on sinun homaasi ihan niinkuin olette sopineet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne niitä töitä hae, se on sinun homaasi ihan niinkuin olette sopineet

        Eikös työkkärin tehtävä ole tarjota töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös työkkärin tehtävä ole tarjota töitä?

        Ei, kyllä se on kuntakokeilun asiakkaan vaan ihan itse niitä paikkoja haettava. Te-viranomainen valvoo toimintaa ja antaa tarvittaessa apua /ohjaa oikeisiin palveluihin


      • Anonyymi

        Jos joku on ammattitaidoton niin sinä juuri, on se nyt perkele ettei tyyppi selviä edes niinkään yksinkertaisista velvoitteista mitä nykyään työnhakijalta odotetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri näin. Naiset 50 virkailijoina ovat pahimpia. Valehtelevatkin päin naamaa. Eräskin hyväkäs kertoi kuinka halumalleni TE-kurssilta sai vapaasti poistua, jos kurssin aikana sattui saamaan työtä. Kurssille valittiin osanottajat missikisa-tyyppisesti. Valintatilaisuudessa kysyttiin aikooko jatkaa kurssin loppuun jos sattuisi työllistymään kurssin aikana. Kyllä-vastaus epäsi kurssille pääsyn. Tantoille ja kurssille piti vannoa uskollisuutta. Tämä kurssi olisi muutama paikka normaliin AMK-koulun luokalle pizzanaamojen sekaan. Perusopetukseen ammattitaitoa "päivittämään".

        Joku teinipilluko olis sitten parempi, sellainen jolla ei ole elämästä juuri minkäänlaista kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä se on kuntakokeilun asiakkaan vaan ihan itse niitä paikkoja haettava. Te-viranomainen valvoo toimintaa ja antaa tarvittaessa apua /ohjaa oikeisiin palveluihin

        Työvoimatoimisto on kylläkin työnvälitys. Taidat olla niin nuori etten tiedä miksi työkkäri on olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku on ammattitaidoton niin sinä juuri, on se nyt perkele ettei tyyppi selviä edes niinkään yksinkertaisista velvoitteista mitä nykyään työnhakijalta odotetaan

        Eihän hän sanonut ettei selviä, vaan kokee ettei siinä ole järkeä. Oletko tyhmä?


    • Anonyymi

      En koskaan saanut kasvotusten-tapaamisista mitään hyötyä tai edes uutta näkökulmaa.

    • Anonyymi

      yksinkertaistaen asia on näin.
      On a) alle 6 kk työttömien työmarkkinat (keskusteluista voi olla hyötyäkin)
      ja b) yli 6 kk työttömänä olleiden työmarkkina (keskustelut ovat hyödyttömiä)
      Yli 1/2 vuotta työttömänä ja alat olemaan työnantajien kannalta "et kelpaa" tapaus,
      Tutkinnot ja työkokemus ei merkitse mitään kun työttömyys venyy yli puolen vuoden pituiseksi, Pitkäaikaistyöttömien kurssitus harvoin johtaa oikeaan työllistymiseen.
      Jos olet pitkäaikaistyötön ja yli 50 vuotias niin aika montun pohjalla olet.
      Sieltä harva nousee.

      • Anonyymi

        Pidä nyt jo se pääsi kiinni ikäsyrjintäulisija. Kukaan ei jaksa tätä 50+ parkua.

        Oletko kateellinen nykynuorille siitä tätä heidän ainoa vaihtoehtonsa taloudelliseen itsenäisyyteen on tätä nykyä huoraaminen verkossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä nyt jo se pääsi kiinni ikäsyrjintäulisija. Kukaan ei jaksa tätä 50 parkua.

        Oletko kateellinen nykynuorille siitä tätä heidän ainoa vaihtoehtonsa taloudelliseen itsenäisyyteen on tätä nykyä huoraaminen verkossa?

        nykynuorillahan on elämänsä mahdollisuudet. Ikäluokat ovat puolittuneet. Nuoria on oikeastiki aivan liian vähän,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä nyt jo se pääsi kiinni ikäsyrjintäulisija. Kukaan ei jaksa tätä 50 parkua.

        Oletko kateellinen nykynuorille siitä tätä heidän ainoa vaihtoehtonsa taloudelliseen itsenäisyyteen on tätä nykyä huoraaminen verkossa?

        onko pipo kireällä.


      • Anonyymi

        Nyt jotain perustelua kehiin 😂


      • Anonyymi

        Kannattaa valehdella ansioluettelossaan. Helppoa ja hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä nyt jo se pääsi kiinni ikäsyrjintäulisija. Kukaan ei jaksa tätä 50 parkua.

        Oletko kateellinen nykynuorille siitä tätä heidän ainoa vaihtoehtonsa taloudelliseen itsenäisyyteen on tätä nykyä huoraaminen verkossa?

        Jospa kohdistaisit inhosi firmoihin, eliittiin, poliitikkoihin ja virkamiehiin niin ehkä avautuisi miksi asiat ovat perseellään kaikissa asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko pipo kireällä.

        Kuka se siinä vittuilee kuka? Et muuta OSAA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa valehdella ansioluettelossaan. Helppoa ja hauskaa.

        Kannattaa myös jättää ansioluettelosta pois koulutukset ja työkokemukset.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      tottakait on reilusti enemmän työhakijoita kuin pitkäaikaistyöttömiä.
      Ei suinkaan kaikki TE-toimiston kirjoilla olevat työnhakijat ole pitkäaikaistyöttömiä.
      Varmaan palvelu ja asiointi pelaa paremmin heidän kanssansa joilla työttömyys on satunnaista ja lyhytaikaisempaa.
      Pitkäaikaistyöttömille tarjottava "palvelu" on aivan erilaista.
      Voidaanko heitä auttaa mitenkään vai pitäisikö pitkäaikaistyöttömien vaan antaa olla omissa oloissansa ja jatkaa yhteiskunnan tukien varassa nonstop elämistänsä.
      TE-järjestelmän tärkein tehtävä on estää kenenkään työttömäksi joutuneen tai joutuvan putoamista pitkäaikaistyöttömyyteen.

      • Anonyymi

        Työttömissä on myös kolmasosa sellaisia jotka kuuluisi sairaslomalle tai eläkkeelle. Tutkittu juttu.

        Mutta rahaa näihin hastateluihin palaa. Miettikää mitä maksaa palkat, tilakulut, korvaus työttömälle kun jostakin kauempaa tulee ym.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe