Oletteko lahjoittaneet

Anonyymi-ap

Jouluna pataan tai muuhun hyväntekeväisyyteen ja mitä? Ja miltä se tuntui?

38

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En vielä, mutta eiköhän sellainen ehdi tässä vielä ennen joulua eteen tulla. Kyllä mä joka vuosi aina jollekin tunnetulle ja luotettavalle järrjestölle vähän lahjoitan. Se kuuluu mulla jouluun.

• Hopen kuusessa oli 11-vuotiaan pojan toive sinisestä Tapparan repusta. Ostimme sellaisen tyttären kanssa yhdessä ja lisäsimme lahjaan vielä Tapparan heijastimen.
      - Minusta tuntuu hyvältä ajatella, kuinka iloiseksi poika tulee.

Toki olen myös laittanut kolehtiin rahaa kirkossa mm. Kauneimpien Joululaulujen yhteydessä. Se ei tunnu yhtä konkreettiselta lahjalta.

• Anonyymi

Ei enää mitään kun Jope joo kiinni henkilökunta varasteli siellä ja veivät myyntiin tavaraa. Eikä enää pelastusarmeijalle koska venäläinen virosta.

• Ois kiva laittaa, mutta oon jo kuukausilahjoittaja, mutta tuli tollanen maksulappu silti. onks liikaa laittaa kuukausilahjotuksen lisäks. ei oo mikään ongelma laittaa vaikka saturainen. mutta kuukausi lahjoitukseen menin mukaan juuri siksi, että siitä ei mee kuluja niin paljoo, kun yksittäisistä lahjoituksista. Eli siis osa menee aina pankeille. jotain lahjaa sitä pitäs kyllä keksiä, vaikka ite en tietenkään sinkkuna mitään joulua vietä.

• Anonyymi

Juu olen.

Jasu

• Anonyymi

Olen lahjoittanut erääseen keräykseen ja siitä tuli hyvä mieli itsellekin.

• Anonyymi

Sydän. <3

• Jaa miltäkö tuntui? ...pataan joutuminenko 😁

• Anonyymi

Niin. Miltä tuntui? 🙂

• Anonyymi

Tai siis et kai sinä pataan mennyt vaan se antaminen.

• Anonyymi

Pataan lahjoitetaan roppakaupalla 🤭

• Anonyymi

Joulupadassa on jotain samaa mitä buddhalaisien ajattelutavassa. Varakkaammat tuntevat itsensä paremmiksi ihmisiksi kun voi heittää eron padan pohjalle.
      Siirtää köyhien ihmisten arkivaikeudet pois ajatuksistaan, ajatellen olen vapahtaja.
      Mjoo, köyhien lapsiperheiden suora auttaminen on se tehokkain tapa. Kaikenlaisten keräyksien rahavirtoja kun ei voi tietää, voihan olla suurimman osan valuvan jo niille joilla vaurautta olisi jo riittävästi.

Valtion ja Veikkauksen varantojen jakamisperusteiden muutokset ovat tuoneet muuta mitä Joulumieltä. Moni pitkään toiminut "kansalaispaikka" joissa varattomat ovat saaneet keskusteluapua suljetaan, valtio ei enää rahoita vaikka olisi sitä tehnyt aikaisemmin jo 20-30 vuotta.

Nykyisen hallituksen ajatukset ja arvomaailma on siis hyvin erilainen mitä kolmen-neljän hallituksen jotka toimintoja ovat menneisyydessä rahoittaneet. Tuossa ei joulupadat enää ihmisiä auta.

AV

• Anonyymi

Joulupata ajatus on kai tullut Suomeen Yhdysvalloista? Siellä tehtiinkin nyt vasta uusi kyseenalainen ennätys. Maassa asuu nykyisin jo noin 800 000 ihmistä kaduilla asunnottomina.
        Heille voi päivän papupata olla hyvinkin tärkeässä osassa arkipäivää.

Maailmassa on tapahtunut huolestuttava muutos, itsekkyys on lisääntynyt kautta linjan.
        Tuosta ei voi tulla muuta kuin sotia. Nämä minä minä minä ja vain minä ihmiset luulevat olevansa kai ikuisia? Totuus on kuitenkin se, ettei monikaan heistä elä enää 30-vuoden kuluttua.

Itsekkyydellä ei taida loppujen lopuksi saada sen parempaa hautamultaa?
        Vai voiko valita Biolanin kanankakkaa lopulliseksi peitoksi?

AV

• Anonyymi

Jep, on se kauheaa, kun kukaan kehtaa mitään tuollaisiin lahjoittaa. Ihan väärin lahjoitettu. Pitäisivät vain itsellään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, on se kauheaa, kun kukaan kehtaa mitään tuollaisiin lahjoittaa. Ihan väärin lahjoitettu. Pitäisivät vain itsellään.

Joo. Miten sitä enää kehtaa käydä tollasiin patoihin mitään laittamassa. Kanssaihmiset ajattelevat vain, että siinä tuokin nyt yrittää vain omaa kilpeään kiilloottaa. Häpeisivät, tollaset lahjottajat.

• Anonyymi

Joulupata on Pelastusarmeijan alkuperäinen hanke. Pelastusarmeija toimii yli sadassa maassa, sen päämaja on Lontoossa.

- Sheena

• Anonyymi

Pelastusarmeija on hellunta lahkoinen uskonto ja sosiaalivirasto maksaa ne vuokrat siellä asuville.Lahjoitusvaatteet on ilmaisia.Leipäjakelu leipä tulee kauppiailta.Asunnoton saa sieltä sängyn ja leivän mikä maksetaan sossun rahalla.Sossulla on erikseen asunnottomien Sossu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulupata ajatus on kai tullut Suomeen Yhdysvalloista? Siellä tehtiinkin nyt vasta uusi kyseenalainen ennätys. Maassa asuu nykyisin jo noin 800 000 ihmistä kaduilla asunnottomina.
        Heille voi päivän papupata olla hyvinkin tärkeässä osassa arkipäivää.

Maailmassa on tapahtunut huolestuttava muutos, itsekkyys on lisääntynyt kautta linjan.
        Tuosta ei voi tulla muuta kuin sotia. Nämä minä minä minä ja vain minä ihmiset luulevat olevansa kai ikuisia? Totuus on kuitenkin se, ettei monikaan heistä elä enää 30-vuoden kuluttua.

Itsekkyydellä ei taida loppujen lopuksi saada sen parempaa hautamultaa?
        Vai voiko valita Biolanin kanankakkaa lopulliseksi peitoksi?

AV

USAn asunnottomista osa on tullut ryöstetyksi siellä äkkiä varastetaan ohimenevään autoon huonekalut tai viedään auto. Huumejengiä voi ryöstää sinut päivällä maantiellä jos et pidä auton ovis lukossa.Huumeet on ongelma myös muuten Virossa ja Kontulassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulupata on Pelastusarmeijan alkuperäinen hanke. Pelastusarmeija toimii yli sadassa maassa, sen päämaja on Lontoossa.

- Sheena

Juutalainen perusti Pelastusarmeijan Lontoon slummissa.Pelastusarmeija omistaa kerrostaloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USAn asunnottomista osa on tullut ryöstetyksi siellä äkkiä varastetaan ohimenevään autoon huonekalut tai viedään auto. Huumejengiä voi ryöstää sinut päivällä maantiellä jos et pidä auton ovis lukossa.Huumeet on ongelma myös muuten Virossa ja Kontulassa.

Huumeet on ongelma kaikkialla, myös Suomessa kaikkialla.

• Aion lahjoittaa tänäkin jouluna edes vähäsen. Lahjoituksesta tulee itselle hyvä mieli, kun tietää, että se oikeasti menee jollekin todelliseen tarpeeseen ja tuottaa iloa. Mielestäni hyvä antaa vähästäkin, paha ei anna paljostakaan. :)

• Anonyymi

KOITTAKAAS kerran vuodessa antaa teidän omille sukulaisille rahaa ja villasukkaa.

• Anonyymi

Juu.

Kulutushysterian juhlapäivänä eriarvoisuus nousee huippuunsa.

Tarvitaan jouluboikotti-kampanjoita. Vastavoimaa.

Viimeistään muutaman vuoden päästä nykyhallituksen köyhien köyhdyttäminen alkaa tosissaan näkymään. Kiinnostavaa nähdä miten se vaikuttaa kaupallisen joulun viettämiseen ja arvostamiseen.

Hyväntekeväisyyttä voi tehdä koko vuoden.

xLiner

• Anonyymi

Jope on helluntaiseurakunnan omistama myös Fida on. Kaikki perustuu siihen että saadaan ilmaiseksi myydään rahasta.

• Olen joka vuosi lahjoittanut jotain hyvänteväisyyteen. Useimmiten olen osallistunut joulupuu-keräyksiin, sillä pidän ajatuksesta, että joku lapsi saa toivomansa lahjan. Tänä vuonna tuo keräys meni valitettavasti ohi, mutta lahjoitan sitten jonnekin muualle. Lahjoitan pitkin vuotta esim. pullokuittien rahat.

Maailma kn epäreilu paikka eikä kaikilla ole samanlaisia mahdollisuuksia. Eritoten lapset ovat lähellä sydäntäni, joten useimmiten kohteekseni on valikoitunut jokin lapsiin kohdistuva keräys.

Miltä se tuntuu? Hyvältähän se tuntuu tietenkin, jos pystyy auttamaan jotakuta, mutta samaan aikaan tunnen aina surua siitä, että kaikenlaisia keräyksiä ylipäätäänbtarvitaan.

• Anonyymi

Vien roskikselle pulloni

Sieltä häviävät

En viiti viijä kauppaan

• Anonyymi kirjoitti:

Vien roskikselle pulloni

Sieltä häviävät

En viiti viijä kauppaan

Kyllähän pullonkerääjät käyvät hakemassa pulloja joskus roskisten vierestäkin, mutta vastuullisinta on viedä pullot palautukseen asti, niin päätyvät varmasti kierrätykseen. Täällä, missä asun, ei ole pullonkerääjiä ja muutenkin, jos joku alkaisi jättämään pulloja roskisten viereen, niin siitä tulisi kyllä sanomista taloyhtiöltä aika nopeasti.

• Anonyymi

Yksi keino kierrättää työpaikkoja on ostaa SPR kontista tavaraa maksaa saman kuin uudet halpakaupoissa mutta auttaa työntekijöitä siellä.

• Anonyymi

Hyvin pieni pata ei mahtunut vanhat hiihtomonot?

• Anonyymi

Kokeilkaa ensin niitä sopiiko teidän omille sukulais lapsille.

• Anonyymi

En ole vetänyt jouluna pataan, kerran tammikuussa

• Anonyymi

Antamisen ilo tuottaa aina hyvän mielen ja silloin parhaimman mielen, kun tietää sen vaikutuksen ja merkityksen antamisen kohteelle, onko se läheinen vai joku kansainvälisempi kohde? Minusta sillä on merkitystä vielä enemmän, mitä läheisemmäksi tai henkilökohtaisemmaksi kokee suhteen, kohdetta kohtaan.

• Anonyymi

Koskaan en ole lahjoittanut mihinkään ja jos lahjoittaisin, niin sitten suoraan kohteelle käteen, ilman välillisiä "hallintokuluja" ja nimenomaan vähävaraisille. Koko ajatus ärsyttää siinä mielessä, että näitä keräyksiä ei kuuluisi olla ja toisaalta tietyt piirit kuppaavat itselleen kunnilta ja valtiolta kaiken mitä muodollinen laillisuus ja ns. moraali sallii. Edelleen, kumpikohan telkkarikeräyksissä ärsyttää enemmän. Toisella puolen planeettaa olevat rääsyläiset vai taustalla puhuva rauhallisen luottamuksellista kuvaa antava miehenääni? - cu-

• Anonyymi

Perheisiin lahjoja

• Anonyymi

Nimenomaan jouluna lahjoitan. Karmeaa jos kaikki lapset eivät saa lahjaa tai vanhukset kukkaa.

Vanhempien ja muiden sukulaisten perinnettä jatkaen lahjoitan Pelastusarmeijan joulupataan.

Viime vuosina olen osallistunut Pelastakaa lapset joulukeräykseen ja myös siihen Joulupuu keräykseen, jossa otetaan kuusesta lahjatoivomus, hommataan se ja viedään keräyspisteelle, josta lahjat toimitetaan perille.

En nyt tiedä tuntuuko lahjoittaminen mitenkään erikoiselta, ihan ookoolta... Toivon lahjan saajan nauttivan lahjastaan.

- Sheena

• Anonyymi

Pelastakaa lapset on nykyään piraatti versioita mukana venäläisiä huijauksia venäjän lapsille myös Viroon vietyä on mennyt venäläisille.

• En lahjoita ikinä rahaa. Kerran lahjoitin 5 € ja se tuntui kyllä toisaalta hyvältä. Mutta olen ihan liian itsekäs välittääkseni.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5137
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3470
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2818
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      9
      1972
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      260
      1451
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1372
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe