on menossa. Uutisissa lukee: ”haudoilla ei enää käydä” ”kinkkua ei enää syödä”, ”joulukortteja ei enää lähetetä”, ”ihmiset eivät enää sauno”, ”ystäviä ei enää tavata”, ”isä onkin äiti”, ”mies ei saa enää puhutella naista”, ”koira on hän”, ” 10-15- vuotiaat tappoivat kaverinsa” jne. Mikä teitä vaivaa!?
Mihin tämä maailma
50
447
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedätsä mikä on yks tosi paha juttu? Kirkosta eroaminen eli muuttuminen pakanaksi. Tää maailma on politiikan keinoin manipuloitu niin pahaksi, ettei kirkosta voi erota. Vaikken uskovainen ole ja kirkossa en vapaaehtoisesti käy, niin kirkosta en eroa. Se altistaisi yhä enemmän tämän maailman pahuudelle ja olisi Jumalanpilkkaa. Tiedättekö mihin s**tananpalvonta perustuu? Se perustuu siihen että ihannoidaan juuri kaikkea sen vastaista mikä on Jumalan tahto. Jumala vaalii hyvyyttä, rauhaa, harmoniaa. Katso yhteiskuntaa ja sen kehityssuuntaa. Kumman vaalimista se on? Se ei ole sattumaa millaiselta maailma näyttää.
- Anonyymi
Niin on Raamatussa ennustettu; kansa nousee kansaa vastaan.
- Anonyymi
Pappa vainaa puhui aikoinaan, että sodassa kaikki nekin jotka alkuun kehuivat olevansa uskomatta mihinkään jumaliin alkoivat itkun sekaisella kauhulla rukoilemaan jumalan perään kun oltiin motissa ja kuolema alkoi olemaan lähes varmaa.
Moni nykyään uhoaa yhtä jos toista, mutta tosipaikassa pahinkin uhoaja nöyrtyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappa vainaa puhui aikoinaan, että sodassa kaikki nekin jotka alkuun kehuivat olevansa uskomatta mihinkään jumaliin alkoivat itkun sekaisella kauhulla rukoilemaan jumalan perään kun oltiin motissa ja kuolema alkoi olemaan lähes varmaa.
Moni nykyään uhoaa yhtä jos toista, mutta tosipaikassa pahinkin uhoaja nöyrtyy.Mun pappani taas puhui ihan pänvastaista. Sota kuulemma karsi monilta viimeisetkin uskon rippeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun pappani taas puhui ihan pänvastaista. Sota kuulemma karsi monilta viimeisetkin uskon rippeet.
Niinpä. Vaikea olisi uskoa raamatun jumalaan kaiken paskan ja kuoleman keskellä. Tosin raamatussahan sanotaan, että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, eli vanha käppyrä on ilmeisesti ihan samanlainen sotaisa ja väkivaltainen sairas mulkku, kuin keskiverto ihminen.
Ei liene jäänyt epäselväksi, että pidän raamatun jumalaa täysin keksittynä satuhahmona. - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18168589m
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Vielä tulee aika kun ihminen pannaan polvilleen ja palautetaan takaisin juurilleen. Siinä epäjumalat ja sekularisoituminen unohtuu.
- Anonyymi
Lopun alkua kohti ollaan menossa. Kaikki tuleva on tiedossa, ymmärrys puuttuu.
- Anonyymi
Meillä on nyt juttuja suoltava media. Jotkut osaavat lukea sitä, toiset eivät.
Ennen maailma on ollut paljon vaarallisempi paikka, silloin ei vaan uutiset kulkeneet.
xLiner - Anonyymi
Ja kirkkoon kuulumattomat möykkäävät, kun kirkkopyhät, kuten joulunaika, eivät täytä heidän näiden päivien korvaus- ym tarpeita työelämässä. Tällaisia me ihmiset olemme. Ahneus näkyy kaikkialla.
- Anonyymi
Mikä sinua vaivaa?
Ei sauno ei. Mulla saunominen loppu siihen, kun yhdessä mun kämpässä oli huoneistosauna. Tuli sellanen kammo, että saunominen loppu siihen. Saunoissakin pitäs olla ennemmin laatu kuin määrä. Ennen oli yleiset saunat.
Kyllä niitä yleisiä saunoja on paljon myös taloyhtiöissä. Se on kyllä tuhlausta rakentaa sauna erikseen jokaiseen asuntoon, sillä jotkut eivät välitä saunomisesta, ja käyttävät saunatilaa vaikka vaate- tai tavaravarastona. Jos kiukaan päälle sitten latoo tavaraa, ja joku laittaa saunan vahingossa päälle, niin siinä on myös tulipaloriski.
Ja eihän tuollainen pieni ahdas koppi ole hyvä sauna, mieluummin sitä saunoo vaikka yleisissä tiloissa, joissa on kunnon sauna. Ja paras on tietysti puulämmitteinen sauna mökillä.
- Anonyymi
Kinkunsyöntihän se maailmanmenosta kertookin.
- Anonyymi
No, sivistyneet ihmiset nyt vaan ovat sekasyöjiä ja eipä tuo lihan syönti tilastollisesti vähentynyt ole, vaikka muutama äänekäs anarkisti idiootti siitä muuta väittäisikin.
- Anonyymi
Kiinalaisten kinkunsyönti on itse asiassa lisääntymässä räjähdysmäisesti. Vai olikohan se lihansyönti ylipäätään? Näin se kuitenkin menee. Kaikenlaiset ilmastotavoitteet ovat yhtä tyhjän kanssa koska vaikka meillä täällä yritetään poistaa fossiiliset polttoaineet ja lihansyönti, niin markkinat vain yksinkertaisesti siirtyvät kehitysmaihin. Kirsikkana kakun päällä että me saamme kirjaimellisesti maksaa siitä kovan hinnan taloudellisesti että näin tapahtuu. Ei kyse edes ole ilmastosta, vaan rahasta ja sen kautta ihmisten kontrolloinnista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sivistyneet ihmiset nyt vaan ovat sekasyöjiä ja eipä tuo lihan syönti tilastollisesti vähentynyt ole, vaikka muutama äänekäs anarkisti idiootti siitä muuta väittäisikin.
Maailmassa on muutakin lihaa kuin kinkku. Sekasyönti ja kinkun syöminen eivät liity mitenkään toisiinsa. Kinkin syöminen ei ole mikään sivistyksen mittari. Myös vaikkapa kalan syöminen on sekasyömistä, samaten siipikarja jne. Sika ja kinkku eivät ole minkään mittari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on muutakin lihaa kuin kinkku. Sekasyönti ja kinkun syöminen eivät liity mitenkään toisiinsa. Kinkin syöminen ei ole mikään sivistyksen mittari. Myös vaikkapa kalan syöminen on sekasyömistä, samaten siipikarja jne. Sika ja kinkku eivät ole minkään mittari.
Sika syövät ovat wannabe kannibaaleja. Sika kuulemma maistuu ihan ihmiseltä. Ainoa vain, että siassa on kannibaalien mukaan ikävä sivumaku.
Se on huono asia, ettei kortteja enää lähetetä niin paljon, koska postimerkkien hinnat ovat sen takia nousseet. Itse askartelen kortteja ja ostan myös niitä valmiina ja lähetän niitä aika paljon (jouluna, pääsiäisenä, syntymäpäivinä, vappuna, kesäkortteja, syksykortteja jne). Harmittaa sen takia, että postimerkkien hinnat on vaan nouseet ja voi ollam, että nousevat edelleen. Yksi kortti silloin toinen tällöin tai muutama kerralla ei haittaa, mutta jouluna ja pääsiäisenä, jolloin lähetän enemmän niin alkaa jo tuntumaan jonkun verran, vaikka ainakin jouluna saa vähän halvempia joulupostimerkkejä.
Itse en sauno nykyään tosi usein. Voi mennä useita päiviä, jopa useita viikkoja tai kuukausiakin etten käy saunassa.
Ihmiset käyttää yhä enemmän kaikenlaisia sähköisiä viestinnän muotoja kuten tekstiviestit, whatsup, facebook, skype. Käteviä kyllä, jos vaikka ystävät, sukulaiset ja muut tutut asuu eri paikkakunnalla tai ulkomailla tai pitää sopia tapaaminen kaverin tai jonkun muun kanssa jonnekin. Mutta face to face kontakstia ei nämä kyllä kokonaan korvaa.- Anonyymi
Joulukortit kuuluvat niihin perinteisiin, joihin itselläni on kauhean ristiriitainen suhtautuminen.
Toitaalta mä ymmärrän, että monet tykkäävät saada niitä ja itsekin tykkäisin arkarrella niitä jne. Kuitenkin toisaalta joulukortit, niiden valmistaminen ja painaminen ja sitten rahtaminen pitkin ja poikin on yksin kaikkein turhimmista asioista mitä voimme tehdä.
Toisaalta kortit ovat kauniita ja kivoja ja niistä tulee hyvä mieli ja niiden tekemisestä tulee hyvä mieli. Kuitenkin toisaalta ne ovat valtaosalle ihmisistä täydellistä kertakäyttökrääsää, jota ei joulun jälkeen säilötä mihinkään, vaan ne muuttuvat painoväreineen ja liimoineen kaikkineen suorastaan ongelmajätteeksi.
Toisaalta joulukortit ovat ihana perinne ja vanhat säilyneet kortit kertovat paljon menneestä ja ovat osa historiaa ja niitä on ihanaa katsella. Sitten taas toisaalta, jos kaikki joulukortit säästettäisiin, niin maailma hukkuisi jo niihin.
Noita pohdintoja voisi jatkaa vaikka kuinka. Joulukortit tosiaan ovat asia, johon mä itse suhtaudun kovin ristiriitaisesti. Toisaalta pidän niistä ja haluaisin pitää niistä vielä enemmän, mutta toisaalta mä tajuan hyvin niihin(kin) liittyvän ongelmallisuuden.
P.S. Yksi asia mistä en joulukorteissa lainkaan pidä on niihin usein liittyvä ihmisten arvottaminen. Ihmiset pitävät kirjaa, että kuka lähettää heille kortteja ja sitten ihmiset jaetaan parempiin ja huonompiin ja se monien oma korttien lähettäminen ei perustu siihen ketä he itse haluavat muistaa ja ilahduttaa, vaan siihen keneltä itselle tulee kortteja. Joillekin ihmisille pitäisi lähettää kortti, koska he itse lähettävät ja jos ei lähetä takaisin, niin he loukkaantuvat. Tämä on tietysti onneksi lähinnä vanhempien sukupolvien ongelma, mutta hiten ärsyttävä sellainen. Anonyymi kirjoitti:
Joulukortit kuuluvat niihin perinteisiin, joihin itselläni on kauhean ristiriitainen suhtautuminen.
Toitaalta mä ymmärrän, että monet tykkäävät saada niitä ja itsekin tykkäisin arkarrella niitä jne. Kuitenkin toisaalta joulukortit, niiden valmistaminen ja painaminen ja sitten rahtaminen pitkin ja poikin on yksin kaikkein turhimmista asioista mitä voimme tehdä.
Toisaalta kortit ovat kauniita ja kivoja ja niistä tulee hyvä mieli ja niiden tekemisestä tulee hyvä mieli. Kuitenkin toisaalta ne ovat valtaosalle ihmisistä täydellistä kertakäyttökrääsää, jota ei joulun jälkeen säilötä mihinkään, vaan ne muuttuvat painoväreineen ja liimoineen kaikkineen suorastaan ongelmajätteeksi.
Toisaalta joulukortit ovat ihana perinne ja vanhat säilyneet kortit kertovat paljon menneestä ja ovat osa historiaa ja niitä on ihanaa katsella. Sitten taas toisaalta, jos kaikki joulukortit säästettäisiin, niin maailma hukkuisi jo niihin.
Noita pohdintoja voisi jatkaa vaikka kuinka. Joulukortit tosiaan ovat asia, johon mä itse suhtaudun kovin ristiriitaisesti. Toisaalta pidän niistä ja haluaisin pitää niistä vielä enemmän, mutta toisaalta mä tajuan hyvin niihin(kin) liittyvän ongelmallisuuden.
P.S. Yksi asia mistä en joulukorteissa lainkaan pidä on niihin usein liittyvä ihmisten arvottaminen. Ihmiset pitävät kirjaa, että kuka lähettää heille kortteja ja sitten ihmiset jaetaan parempiin ja huonompiin ja se monien oma korttien lähettäminen ei perustu siihen ketä he itse haluavat muistaa ja ilahduttaa, vaan siihen keneltä itselle tulee kortteja. Joillekin ihmisille pitäisi lähettää kortti, koska he itse lähettävät ja jos ei lähetä takaisin, niin he loukkaantuvat. Tämä on tietysti onneksi lähinnä vanhempien sukupolvien ongelma, mutta hiten ärsyttävä sellainen.Itse lähetän kortteja sukulaisille ja muille tututuille huolimatta siitä lähettävätkö he mulle takaisin. En odota, että itselle tulisi kasa kortteja, vaan haluan vain ilahduttaa ihmisiä ja musta on välillä myös kivaa tehdä kortteja, siinä saa käyttää myös luovuutta hyväksi.
- Anonyymi
Suomi muuttuu moraalittomien örkkien
kotipaikaksi ja heillä ei mikään ole kielletty. Suurin synti on se, että Suomi lähettää loputtomalla virralla rahaa ulkomaille, samalla kun oma kansa kärsii.
Tylsyys, se ei muutu mihinkään. Se on sitä samaa koko ajan, vuodesta toiseen.
Tarttis vähän repäistä.- Anonyymi
Putin repäisi ja nyt meillä kaikilla on vähän jännempää...
- Anonyymi
”haudoilla ei enää käydä” ... Moni ei asu sellaisen matkan päässä haudoista, että niillä käyminen olisi mitenkään järkevää. Lisäksi kannattaa miettiä, että mikä se hauta lopulta on? Millä tavalla juuri haudalla käyminen on jotenkin laadukkaampaa muistelemista, kuin vaikkapa hiljentyminen kotona ja kynttilän sytyttäminen? Mikä haudasta tekee erityisen? Harvalla se hauta on paikassa, joka olisi ollut haudatulle itselleen millään tavalla spesiaali paikka? Jos uskoo henkeen ja sieluun, niin miksi sen haudatun henki ja sielu liittyisi ennemmin siihen hautaan, kuin vaikkapa paikkaan, joka on ollut ihmiselle rakas tämän eläessä? Näitä voi pohtia, jos nimenomaan hauta on itselle oleellinen asia.
”kinkkua ei enää syödä” ... Miten hitossa kinkku liittyy yhtään mihinkään? Kai se nyt on lopulta ihan yhdentekevää syökö joulukinkkua, joululohen, joulukalkkunan tai vaikka jouluhirven? Itselleni on yhdentekevää vaikka söisi joulupapuja, jos ne itselle paremmin maistuvat, mutta osalle lihan syömättömyys tuntuu tässä ketjussa olevan ongelma.
”joulukortteja ei enää lähetetä” ... Jos tykkää niin siitä vaan. Ihmisten muitaminen on mukavaa, mutta harmillisen monille joulukortti on vain statussymboli, ei niinkään aitoa muistamista.
”ihmiset eivät enää sauno” ... Valtaosa maailman ihmisistä ei sauno. Koeta kestää.
”isä onkin äiti” ... Mitä hiton väliä sillä on millä sanalla ketäkin kutsutaan? Onko äidin ja isän välillä jokin sellainen perustavaa laatua oleva ero, että sillä sanalla olisi jotain merkitystä. Minulle molemmat vanhempani ovat yhtä tärkeitä ja yhtä rakkaita, eikä se muutu sillä mitä sanaa heistä käyttää. Sana on lopulta vain sovinnaisuutta. minusta on mielenkiintoista, että isovanhemmista on enemmän sallittua käyttää monimuotoisia kutsumasanoja, mutta vanhempiin liityen ne ovat jotenkin kauhean sovinnaisia.
”mies ei saa enää puhutella naista” ... saa, mutta miksi hänen pitäisi muk saada, jollei nainen halua tulla puhutelluksi
”koira on hän” ... Mitä väliä? Mulle ihminenkin on usein se.
Mikä teitä vaivaa!? Miten noin typerillä asioilla voi olla jotain hiton väliä? Keskity omaan elämääsi. - Anonyymi
Vai niin. Mä suosittelen ennemmin käymään niiden läheisten luona, ennen kun ovat haudassa ja muistamaan ihmisiä muutenkin kuin kortilla kerran vuodessa.
- Anonyymi
Melkein sanoisin vapaan kasvatuksen ja itsekkyyden korostumisen lisäävän muutosta. Samoin haluttomuus ymmärtää toista, joka ajattelee eri tavoin asioista. Syyllistävä tapa nähdä asioita? Itse keskeisyys? Kyvytön asettumaan toisen asemaan? Paljon puutteita mielessä, mitkä ruokkii muutosta.
- Anonyymi
Kerran viikossa saunon puusaunassa, ennen saunoin pari kertaa viikossa, mutta viikot menee nykyään niin nopeasti, että se olis yhtä saunomista, jos pari kertaa viikossa saunois.
Enkä kuumassa saunassa edes tykkää olla, senverran lämmintä, että on mukava peseytyä, enkä edes hikoile, kun en töissä ole, kun päivät netissä olen ja pelaan.
Kinkkua ja jouluruokia en enää ole syönyt, haudalla olen käynyt ja muutaman joulukortin laittanut.
Nuoruudessa, kun ei ollut vielä nettiä ja lankapuhelin, niin kyläiltiin paljon.
Vähntään kerran viikossa käytiin jonkun luona kylässä ja joku kävi meillä.
Joka viikko piti leipoa pullaa ja kakkua kahvipöytään.
Kylään voitiin mennä extempore tai lankapuhelimella soitettiin, että tulkaapa iltakahville ja silloin mentiin iltakahville.
Ei ole enää useisiin vuosiin enää kyläilty, sukukin on pienetynyt, mutta eipä sitä enää harrasteta kyläilyä.
Sitä ajattelee, että on vain vaivaa ja häiritsee toistn perhe elämää varsikin sellaisten, jotka ovat töissä.
Joskus harovoin kerran vuodessa jouluna serkku käy joulutervhdykden tuomassa, mutta ei silloin kahvia keitetä, muutaman kerran olen tarjonut, mutta on todennut, etti tarvi alkaa kahvia keittämään.
Tosin ei olisi mitään tarjottavaa nykyään, kun ei kukaan käy, niin miksi varata vierasvaraa.
Meikäläisellä ei olisi edes aikaa istuskella kylässä nykyään, kun kaikenlaista puuhastelua. Kulttuurit ja tavat muuttuvat. Nyt eletään somen kulta-aikaa. Se on nopeaa ja hektistä. Ei ole aikaa haudoille ja korteille. On vain pintakiiltoa, rikkauksia, glamouria ja seksiä. Niillä joilla on... Sitten on ne, joilla ei ole mitään.
- Anonyymi
Sinne hautoihinkin on upotettu varsin vastenmielisiä sukulaisia. Siksi ei ehkä käydä.
- Anonyymi
Ja vaikka olisivat ihan ok sukulaisiakin, niin toisinaan ne haudat ovat suht kaukana. Mä en ainakaan ala ajaa yli 900 kilometriä, viedäkseni kynttilöitä haudoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka olisivat ihan ok sukulaisiakin, niin toisinaan ne haudat ovat suht kaukana. Mä en ainakaan ala ajaa yli 900 kilometriä, viedäkseni kynttilöitä haudoille.
Ja jos joku kysyy, että miksi en sitten vie niitä kynttilöitä johokin "muualla haudattujen" muistomerkille, niin miksi pitäisi? Eiväthän mun sukulaiseni siellä ole, yhtää sen enempää kuin vaikka täällä mun kotonani ikkunalla. Onko sillä jotain väliä missä niitä muistokynttilöitä polttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos joku kysyy, että miksi en sitten vie niitä kynttilöitä johokin "muualla haudattujen" muistomerkille, niin miksi pitäisi? Eiväthän mun sukulaiseni siellä ole, yhtää sen enempää kuin vaikka täällä mun kotonani ikkunalla. Onko sillä jotain väliä missä niitä muistokynttilöitä polttaa?
Juuri näin. Samaa mieltä. Tärkeintä on tietysti ajatus, ei paikka.
- Anonyymi
Unohda uutiset tai opettele lukemaan niitä.
- Anonyymi
Kaikki nuo edellämäinitut on vain traditioita. Ulkokultaisuutta. Minun täytyy tehdä näin että kelpaan ja teen oikein? Niin ihmiset uhrasivat aikoinaan ja se uhri oli jumalalle iljetys. Pelkkää silmän lumetta.💩
- Anonyymi
Traditiot eivät ole ulkokultaisuutta, vaan kansan säilyttämää henkistä kulttuuria.
Vaivaako palstalaisia syysmasennus, talven mielenhäiriö, vai miksi kaikki näkevät kaikessa ainoastaan kielteisiä asioita? - Anonyymi
Sydämmen usko ei tarvii traditioita. Ei vainajien palvontaa. Ei uskontojen palvontaa. Ei ainoaa oikeaa lahkouskoa. Se on henkilököhtaista. Se ei tarvii todistellakseen itselleen tai Jumalalle yhtään mitään. Se vaan on. Se yksinkertaisesti ON.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämmen usko ei tarvii traditioita. Ei vainajien palvontaa. Ei uskontojen palvontaa. Ei ainoaa oikeaa lahkouskoa. Se on henkilököhtaista. Se ei tarvii todistellakseen itselleen tai Jumalalle yhtään mitään. Se vaan on. Se yksinkertaisesti ON.💩
Minullakin on silti joulujutut. Kynttilät ja Jeesus Maria figuurit. Mutta se on vaan minun omasta tahdosta,ei siksi että sitä minulta jotenkin vaadittaisiin. Tai että se olisi ainoa oikea tapa. Tai pakko ,ollakseni hyvä ihminen.se on minun henkilöhöhtainen valinta. Siihen muita ei saa pakottaa,tai samaan vaatia. Jokainen eläköön omissa oppikouluissaan niin joulua kuin juhannusta. 💩
- Anonyymi
No, kyllä hautausmaat ovat ainakin kynttilöitä täynnä pyhäinpäivänä ja joulun pyhinä.
- Anonyymi
MInäkin kuulin tuon uutisen ja ihmettelin. KIrkkomaamme suorastaan liekehtii kynttilämeressä, joululauja lauletaan täydessä kirkossa. Joulukortteja olen vähentänyt, mutta johtuu siitä että osa on muuttanut kertomatta osoitetta, joku jopa kuollut ja uusia en ole enää listalle ottanut. Useille lähetellään viestejä.
Kaikki jouluruoat pöydässä, saunotaan uimahallissa kun kotona on kallista, tavataan ystäviä. Ehkä sitten muualla kuin meillä.
Nuo lasten tappamiset ja yritykset ovat kyllä musertavaa luettavaa. Ja toinen on nuorten mielenterveysongelmat. Kun niille joku keksisi lääkkeen. - Anonyymi
Kuolleet tulevat toimeen keskenään ja sorkka eläimiä ei saisi nauttia ravinnoksi, vain lehmää tai lammasta, posti on rosmo firma!🤔
- Anonyymi
Ainakin Suomen juna on menossa suoraan h..iin tällä menolla, ruotsin juna ehkä auraa tietä.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Missä on rakkaus,jokaista ihmissielua ymmärtävä sellainen,heidän omista lähtököhdistaan? Viisaas sielu ei tuijota ainostaan omaan napaan. Viisas sielu näkee laajasti. Viisas sielu ymmärtää.armahtaa .anteeksi antaa. Ei tuomitse. Oletko sinä se viisas sielu?💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on rakkaus,jokaista ihmissielua ymmärtävä sellainen,heidän omista lähtököhdistaan? Viisaas sielu ei tuijota ainostaan omaan napaan. Viisas sielu näkee laajasti. Viisas sielu ymmärtää.armahtaa .anteeksi antaa. Ei tuomitse. Oletko sinä se viisas sielu?💩
Haetko aidosti yhteistä hyvää vaan omista lähtökohdista itsellesi hyötyvää hyvää? 💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haetko aidosti yhteistä hyvää vaan omista lähtökohdista itsellesi hyötyvää hyvää? 💩
Haetko ihmisiä komppaamaan ajatuksiasi vai yritätkö ymmärtää niitä ,jotka ei sinun mielipiteitäsi ymmärrä? Näetkö että missään ei ole vain ainoastaan yhtä totuutta,vaan totuuksilla on monta yhtä oikeaa puolta?💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvään mielenterveyteen kuuluu tuntea iloa, tyytyväisyyttä, onnea. Näitä minäkin peräänkuuluttaisin palstalla, vähän heikolta näyttää, vähintään jokatoinen valittaa täysin tyhjästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvään mielenterveyteen kuuluu tuntea iloa, tyytyväisyyttä, onnea. Näitä minäkin peräänkuuluttaisin palstalla, vähän heikolta näyttää, vähintään jokatoinen valittaa täysin tyhjästä.
Juuri näin. Tyytyväisyys luo onnea tyytymättömyys onnettomuutta. Rakkaus luo lisää rakkautta .viha vihaa. Yksinkertaista.Ei se sen vaikeampaa ole💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Tyytyväisyys luo onnea tyytymättömyys onnettomuutta. Rakkaus luo lisää rakkautta .viha vihaa. Yksinkertaista.Ei se sen vaikeampaa ole💩
Koetteko kiitollisuutta kiitollisuus luo lisää aiheita kiitollisuuteen. Kiittämättämyys luo luo aihetta lisää kiittämättömyyteen. Oma valinta. Kuunnelkaa oi katsohan lintua oksalla puun ,opetelkaa,kun oppimassa olette.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetteko kiitollisuutta kiitollisuus luo lisää aiheita kiitollisuuteen. Kiittämättämyys luo luo aihetta lisää kiittämättömyyteen. Oma valinta. Kuunnelkaa oi katsohan lintua oksalla puun ,opetelkaa,kun oppimassa olette.💩
Kuin myös herra kädelläsi,katja lukin. Miten lohduttavaa. 💩
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350