Kyllä voidaan tätä islamia sen verran lainata.

Anonyymi-ap

Kunnianväkivalta ja kunniahäpeästä luki näin :

” Väkivallan taustalla on yleensä se, että perheen tai muun suvun jäsenet kokevat, että joku perheen naispuolinen jäsen on loukannut perheen kunniaa esimerkiksi harrastamalla seksiä miehen kanssa ilman että on mennyt ensin naimisiin tämän kanssa. Kunniaväkivalta voi ilmetä myös muunlaisena fyysisenä väkivaltana, naisen uhkailemisena ja vapauden rajoittamisena. Aiheena voi olla myös esimerkiksi vääränlaiseksi koettu pukeutuminen. Kunniaväkivalta eroaa muusta perheväkivallasta siinä, että sitä ei pyritä piilottelemaan sosiaalisen yhteisön muilta jäseniltä.[17] On päinvastoin tärkeää, että kunnian palauttaminen tulee julkisesti tiedoksi.

Kunniaväkivaltaa on perusteltu sillä, että esimerkiksi esiaviollista seksiä harrastavan naisen murhaaminen on oikeutettua, koska se palauttaisi perheen tahratuksi koetun kunnian. Tutkijat pitävät kunniaväkivallan perimmäisenä syynä kuitenkin sitä, että miehet haluavat varmistaa, että heidän jälkeläisensä ovat syntyneet heidän omista sukusoluistaan.[18] Toiset tutkijat katsovat, että koska nuori nainen on paimentolaiskulttuureissa tärkeä resurssi lasten synnyttäjänä, perheen ja suvun pääluvun turvaamiseksi on tärkeää suojella tätä voimavaraa ulkopuolisilta, sillä naisen synnyttämä lapsi kuuluu isänsä suvulle. [9]

Kunniaväkivallan äärimmäisenä muotona ovat kunniamurhat.[19] YK:n kaikkinaisen naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemisen komitea (nk. CEDAW-komitea) ja YK:n lapsen oikeuksien komitea (Joint general recommendation 2014) määrittelevät kunniaan liittyvän väkivallan haitalliseksi perinteeksi, joka loukkaa ihmisoikeuksia ja kohdistuu useimmiten tyttöihin ja naisiin tilanteissa, joissa heidän käyttäytymisensä tulkitaan vaarantavan perheen tai yhteisön kunnian.”

Olen ainut mun suvun naisista tässä polvessa joka meni ensin naimisiin ja teki lapsen vasta 2 vuotta häiden jälkeen!

Erosin, mutta suku oli jo häpäissyt minut tuota ennen.
Ei mun suvussa ole naimisiin pääseet muut naiset, kun he jotka ei ole edes saaneet lapsia.

Olen kyllä ainut joka ei voi edes häpäistä ketään jos oikein tarkka olen.

3

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kunta on palkannut kehitysvammasen töihin entiseen Jaskan valintaan niin hänen vanhemmat elää.
      Toiset käy siellä syömässä ja yks maksaa 100€ kuussa ruokarahaa vanhemmille ja kehitysvammanen työllä elättää kaikki.
      Yks sukulainen oli käyny puita tekemässä niin ilmotti : En mee vaikka maksas!
      Kehitysvammanen tienaa niin hyvin, että he voi palkata piikoja ja renkejä töihin.
      Eihän nyt omia voi apuna käyttää jotka käy töissä!

Kehitysvammasen rahoilla voidaan pimiänä maksaa jollekki ja alv kuitit pistetään säästöön niin tuo terve yrittäjä poika saa niitä vähennyksiä niin pysyy firma pystyssä!

Vävy oli menny vaimon kanssa kylään ja hakenu kaupasta lihaa ja makkaraa niin saavat syödä kunnolla saunan jälkeen. Satuin olemaan Hipussa niin tuli sinne ja näki minut. Kerto tuon jutun ja lentäny pihalle, ku oli kysyny : Mihin vittuun ne makkarat ja pihvit katos jotka kävin ostamassa?
      Olivat vaatineet kuittia niin pystyy todistamaan, että on ostanut.
      Sanoin hänelle : Ei ollu yllätys et lensit pihalle, mutta olit ostanu vain makkarat ja pihvit.
      En viitsinyt pilata iltaani sen takia, että olisin luetellut mitä kaikkea on menettänyt.

• Anonyymi

Otin vastuun ja vaadin vankeutta aina itselle, mutta Suomen oikeus ei kunnioita minua vaan joka kerta sakot.
        Velkavankeus pidempi rangaistus mitä murhaajan, raiskaajan, rattijuopon tai muun rikollisen tekemä rikos.
        Tuo näkyy käräjä oikeudessa, että olen vaatinut itselle vankeus rangaistusta ja sakon olen vaatinut itse muuntoon.

Turhaa työllistävät poliisia ja käräjäoikeutta, koska sanon nykysin ” Olen syntynyt kunniattomana joten olen loukannut syntymästä asti kunnioita.”
        Syytön siihen olen jos joku kuolee samaan aikaan, kun toinen syntyy.

Kaikki syyttää minua ja en ole ketään käskenyt kuolemaan.
        En edes tiedä kuka on kuollut samana päivänä.
        En ollut ainut joku synty Ivalossa samana päivänä vaan synty myös poika ja tuskin hänkään mikään pyhimys on.
        Kuulin aikoinaan, että hänellä kilahti pää kun otti viinaa.

Olen rauhallinen kun oon juopottelemassa. Vanhemmiten vielä opin, että kannattaa sanoa : Lähen käymään kaljalla.
        Varsinki jos asuu kotona vanhempien luona.
        Aamulla laahustin päissään kotia eilisen illan tähtenä. Yleensä olin kunnon äitinä sammunu sohvalle.
        Avasin oven ja astuin sisälle. Riisuin kenkiä niin äiti kysy: Kuka tuli?
        Kukaan ei tiennyt joten vastasin : Minä tulin.
        Mun lapsi sano : Äiti ootkos alkanu lenkkeileen?
        Just alat sanoon : Joo lenkkeilen nykysin ku asun Mustiolla.
        Sun äiti sanoo : Lähti eilen illalla Hippuun kaljalle joten ei kyllä lenkillä ole käyny!

Olin tuolloin ansaitulla PERHEVAPAALLA ja mulla on näitä ansaittuja vapaita vaikka kuinka paljon vieläkin viettämättä.
        Ainakin 30vuotta, koska kävin äitinä TÖISSÄ ja isät ei pahemmin kotona viihtyneet.

• Anonyymi

Kolmipyörä on kyllä huono menemään lumessa että sellainen tapaus tällä kertaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe