Kaikki ennustukset ilmaston lämpenemisestä ovat menneet pahasti pieleen -TOP 10

Anonyymi-ap

40

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan ilmasto lämmennyt.

      • Anonyymi

        Hah haa, huumorin kukka, kaunein kukka.


    • Anonyymi

      Kiitos kun linkitit tuon videon, joka oli hyvin valaiseva. Ilmakehän kaasuista ja niiden lämpöopillisista ominaisuuksista täsmällinen tieto on kaasuteollisuudella, joka nesteyttää kaasuja.

      Maailman ilmastotieteeltä se erittäin olennainen tieto puuttuu täysin, koska eivät ole suostuneet luopumaan 1800 luvun pseudotieteellisistä väittämistä, joilla ei ole mitään muuta kuin valheen arvo.

      Toki monet meteorologit tietää saman totuuden kuin kaasuteollisuus, mutta he ovat vähemistö, joka joutuu vaikenemaan, koska johtoporras uskoo edelleen 1800 luvun pseudotieteeseen.

      Niin uskovat myöskin asian parissa hääräävät maallikot kuten luonnonsuojelijat, toimittajat ja poliitikot. Onneksi tekniikkapuolella on totuudenmukaista tietoa kaasujen ominaisuuksista nykyään, ja on ollut jo pitkään.

      Täällä melskaava alarmistiporukka todistaa koko ajan vain hirveää tietämättömyyttään ja asenteellisuuttaan.

      Minulla on tiedossa sekä ilmastotieteen teoria kokonaisuudessaan, että myöskin kaasuteollisuuden virallinen tieto, joka kuuluu kansainväliseen SI järjestelmään, johon teollisuus luottaa.

      Perin juurin kummallinen on se alarmistien valheellinen kuvitelma, että näin perin juurin yksinkertaisia asioita ei muka voi työläiset tietää ja ymmärtää lainkaan. No alarmistit itse ei tietenkään ymmärrä, vaikka olisivat yliopistonkin käyneet.

      Se oma täydellinen tietämättömyys ja ymmärtämättömyys projisoidaan sitten työläiseen, Se todistaa vain sen, kuinka halveksittavaa porukkaa hälyytyskellon soittajat ovat. Ei anna ylpeys myöten tunnustaa omaa tietämättömyyttään.

      Kaasuteollisuudella on tieto, että aivan kaikki kaasut absorboivat lämpöä, ja jotta kaasu voitaisiin muuttaa nestemäiseen muotoon, tuota niihin absorboitunutta lämpöä täytyy poistaa.

      Onko tämä mukamas niin vaikea tieto, että tämän ymmärtääkseen täytyy käydä peruskoulu, lukio ja yliopisto. Minä väitän, että tämän pystyisi ymmmärtämään kouluja käymätönkin, jos se havainnollisesti hänelle näytettäisiin ja pikkusen selostettaisiin.

      Mikä siis nykyhihmisiä vaivaa. Veikkaan että älyn puute ja ennenkaikkea älyllinen laiskuus. Jotta tällaiset selvittäisi itselleen pitäisi aivan pikkiriikkisen vaivata omaa päätäänkin. eikä aina luottaa asiantuntijana esiintyviin pelleihin.

      En laikaan viittaa tässä suomalaisiin meteoriogeihin. Viittaan niihin muihin, joka esiintyy telkkarissa tai netissä asiantuntijoina, vaikka tietämys ilmakehän kaasuista puuttuu sataprosenttisesti.

      Koulupojat ja tytöt voivat vielä uskoa tieteelliseksi totuudeksi aivan kaiken, mitä opettaja opettaa. Käytännön työssä sitten törmää siihen, että ei aivan kaikki opettajan opettama olekkaan totta.

      Monet opetukset ovatki vanhoja väärinkäsityksiä tai vääriä johtopäätöksiä siitä, mitä tapahtuu. Paljastuu myöskjin se että monet absoluuttisena opetetut tai ymmärretyt asia onkin perin juurin suhteellisia.

      Siellä käytännössä paljastuu siis myös se, että onkin ymmärtänyt opetuksen väärin. Juuri nuo väärinymmärtäjät ovat kaikista pakkomielteisimpiä inttäjiä netissä.

      Kun on jonkin asian ymmärtänyt absoluuttisena tieteellisenä totuutena, niin ei millään ymmärrä, että se onkin suhteellinen, ja saattaa olla myös valhetta.

      Kun minä ymmärrän asian suuhteelliseksi, niin ne joilta puuttuu täysin suhteellisuudentaju leimaavat minut tietämättömäksi ja tyhmäksi, vaikka itse ovat sitä.

      Fysiikan opetus oli 1960 luvun keskikoulussa taatusti parempaa kuin on nykyään peruskoulussa. Keskikouluunhan oppilaat karsittiin ja se rupusakki kävi sitten kansakoulun, ja nyt kaikki käy peruskoulun.

      Toki sielläkin kansakoulussakin oli älykkäitä joukossa, kun vanhemmilla ei ollut varaa maksaa keskikoulun lukukausimaksuja ja kyytejä. Monet kävivät sitten aikuisena keskikoulun ja jopa ylioppilaaksi ja yliopistonkin.

      Ei se köyhyys siis silloinkaan välttämättä ollut este opiskelulle. Sitä, mitä keskikoulussa opetettiin fysiikasta, en ole koskaan joutunut kyseenalaistamaan. Kaikki se on aina pätenyt myös työelämässä.

      Nykyistä peruskoulun opetusta kyllä joutuu kyseenalaistamaan paljonkin, kun kaikki vanhat väärinkäsitykset näköjään opetetaan tieteellisenä totuutena, tai oppilas on itse ymmärtänyt väärin.

      Jos opetetaan suhteellisesta asiasta vai yksi pieni osa, niin ei sitä saa mennä itse laajentamaan, soveltamalla tietoa johonkin sellaiseen, missä se tieto ei päde lainkaan. Täytyy oppia ymmärtämään, että opetus onkin jäänyt vajaaksi.

      Ei peruskoulussa tai edes lukiossa ja yliopistossa voi koskaan opettaa kaikkea tieteestä. Täytyy varautua oppimaan myöhemmin lisää. Jostakin asiasta, jonka on oppinut absoluuttisena, voi ollakkin olemassa käytännössä miljoona eri versiota.

      • Anonyymi

        KIaasuteollisuus tietää, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.

        Aga: " Kun poltamme fossiilisia polttoaineita, tämä tasapaino järkkyy ja muodostuu kasvihuonekaasuja. Ne aiheuttavat ilmaston lämpenemistä ja sekoittavat maapallon ekosysteemiä."

        Samaa mieltä on metalliteollisuus ja jopa lääketiede.
        Olitko jo unohtanut?


      • Anonyymi

        Tuskin 1960 luvulla opetettiin koulussa imupumpun voivan nostaa vettä kymmeniä metrejä tai pönttöuunin fotonien olevan hitaita. Keskikoulun fysiikassa opetettiin, että kaasunpaine aiheutuu molekyylien törmäilemisestä ja lämpö on molekyylien ja atomien liike-energiaa.
        Ei fysiikan alkeista ole olemassa miljoonia versioita. Enemmän tai vähemmän hölmöjä väärinkäsityksiä voi olla lukematon määrä.

        T: 1966 keskikoulunsa aloittanut ja työuransa erilaisten fysiikan sovellutusten parissa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIaasuteollisuus tietää, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.

        Aga: " Kun poltamme fossiilisia polttoaineita, tämä tasapaino järkkyy ja muodostuu kasvihuonekaasuja. Ne aiheuttavat ilmaston lämpenemistä ja sekoittavat maapallon ekosysteemiä."

        Samaa mieltä on metalliteollisuus ja jopa lääketiede.
        Olitko jo unohtanut?

        Kuulopuheet eivät ole mitään tietoa. Kapitalistille viherpesu on tärkeää bisneksen menestymisen vuoksi ja hyvät mainoslauseet ovat kullanarvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIaasuteollisuus tietää, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.

        Aga: " Kun poltamme fossiilisia polttoaineita, tämä tasapaino järkkyy ja muodostuu kasvihuonekaasuja. Ne aiheuttavat ilmaston lämpenemistä ja sekoittavat maapallon ekosysteemiä."

        Samaa mieltä on metalliteollisuus ja jopa lääketiede.
        Olitko jo unohtanut?

        Siinä taas yksi inttäjä, joka ei todellisuudessa ymmärrä tieteestä itse yhtään mitään. Todella tyhmää tuollaisilla lainausksilla on yrittää vakuuttaa.

        Kyllä sieltä kaasuyhtiöstä taatusti loytyy niitäkin, joilla ei ole Vihreiden jäsenkirjaa, ja jotka ymmärtävät, kuinka vähäpätöinen tuo asia todellisuudessa on. Agan viestintä tosin muuttui sen jälkeen, kun ruotsalaiset ostivat sen. Alkoivat apinoida Gretaa.

        Mietippä vähän mitä merkitsee ilmakehässä siis ilmastossa sellainen tieteellinen fakta, että kaikilla kaasuilla on sulamispiste elikkä sulamislämpötila ja kiehumispisted elikkä kiehumislämpötila. Ne on tietekin myös hiilidioksidilla, metaanilla ja typpioksiduulilla-

        Eipä taida sinun järkesi riittää tuon ymmärtämiseen, kun ei ole ilmastotieteenkään järki riittänyt. No eipä ne ole tainneet edes tutustua tuollaiseen tieteeseen, mutta minä olen nähnyt omin silmin sekä netemäisen hiilidioksidin että nestemäisen typen kiehuvan useaankin kertaan.

        Jos jäädytetty hiilidioksidi, happi tai typpi halutaan muuttaa nestemäiseksi, niin sitä lämmitetään, jolloin se absorboi lämpöä, ja muuttuu nestemäiseksi. Jos lämmitystä edelleen jatketaan ne kaikki muuttuvat kaasumaisiksi.

        Jos lämmitystä jatketaan edelleen, ne muuttuvat plasmaksi, jonka lämpötila voi olla jopa + 45 000 astetta. Silloin esim. typellä tai hiilidioksidilla voidaan leikata ruostumatonta terästä tai alumiinia, joita ei pysty polttoleikkaamaan.

        Sinulla on edelleen se harhakuvitelma, että minä olen se tietämätön ja tyhmä. Minä kuule tiedä kaasuistakin niin paljon, että sinä et sitä kykene koskaan edes oppimaan. Minä tunnen kokonaiskuvan jäästä plasmaan.

        Työpaikallani sekä sairaalassa että metalliteollisuudessa käytettiin nestemäisiä kaasuja paljon. Firmassa oli plasmaleikkuri, jota käytettiin eniten. Varsin harvoin siellä leikattiin asetyleenillä. Se ei tosin kuulunut minun tehtäviini. mutta molemmat prosessit on tuttuja.

        Tuo loppu oli taas sitä sinun hourimistasi. Minähä olen työskennellyt molemmilla noilla aloilla. On melkoisen hourupäistä uskoa, että minä en tunne todellisuutta asioissa, jotka on olleet minun ydinosaamisaluettani jo 46 vuotta, mutta kaikkihan te ilmastouhkiin uskovat olette samalla tavalla sekaisin.

        On hourupäistä väittää, että se jonka on ollut ammattinsa takia pakko tietää ei mukamas tiedä oman alansa asioita. Minulla on erittäin hyvät todistukset molemmille aloille, ja runsaasti työkokemusta, ja sinulta ne molemmat taatusti puuttuvat täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas yksi inttäjä, joka ei todellisuudessa ymmärrä tieteestä itse yhtään mitään. Todella tyhmää tuollaisilla lainausksilla on yrittää vakuuttaa.

        Kyllä sieltä kaasuyhtiöstä taatusti loytyy niitäkin, joilla ei ole Vihreiden jäsenkirjaa, ja jotka ymmärtävät, kuinka vähäpätöinen tuo asia todellisuudessa on. Agan viestintä tosin muuttui sen jälkeen, kun ruotsalaiset ostivat sen. Alkoivat apinoida Gretaa.

        Mietippä vähän mitä merkitsee ilmakehässä siis ilmastossa sellainen tieteellinen fakta, että kaikilla kaasuilla on sulamispiste elikkä sulamislämpötila ja kiehumispisted elikkä kiehumislämpötila. Ne on tietekin myös hiilidioksidilla, metaanilla ja typpioksiduulilla-

        Eipä taida sinun järkesi riittää tuon ymmärtämiseen, kun ei ole ilmastotieteenkään järki riittänyt. No eipä ne ole tainneet edes tutustua tuollaiseen tieteeseen, mutta minä olen nähnyt omin silmin sekä netemäisen hiilidioksidin että nestemäisen typen kiehuvan useaankin kertaan.

        Jos jäädytetty hiilidioksidi, happi tai typpi halutaan muuttaa nestemäiseksi, niin sitä lämmitetään, jolloin se absorboi lämpöä, ja muuttuu nestemäiseksi. Jos lämmitystä edelleen jatketaan ne kaikki muuttuvat kaasumaisiksi.

        Jos lämmitystä jatketaan edelleen, ne muuttuvat plasmaksi, jonka lämpötila voi olla jopa 45 000 astetta. Silloin esim. typellä tai hiilidioksidilla voidaan leikata ruostumatonta terästä tai alumiinia, joita ei pysty polttoleikkaamaan.

        Sinulla on edelleen se harhakuvitelma, että minä olen se tietämätön ja tyhmä. Minä kuule tiedä kaasuistakin niin paljon, että sinä et sitä kykene koskaan edes oppimaan. Minä tunnen kokonaiskuvan jäästä plasmaan.

        Työpaikallani sekä sairaalassa että metalliteollisuudessa käytettiin nestemäisiä kaasuja paljon. Firmassa oli plasmaleikkuri, jota käytettiin eniten. Varsin harvoin siellä leikattiin asetyleenillä. Se ei tosin kuulunut minun tehtäviini. mutta molemmat prosessit on tuttuja.

        Tuo loppu oli taas sitä sinun hourimistasi. Minähä olen työskennellyt molemmilla noilla aloilla. On melkoisen hourupäistä uskoa, että minä en tunne todellisuutta asioissa, jotka on olleet minun ydinosaamisaluettani jo 46 vuotta, mutta kaikkihan te ilmastouhkiin uskovat olette samalla tavalla sekaisin.

        On hourupäistä väittää, että se jonka on ollut ammattinsa takia pakko tietää ei mukamas tiedä oman alansa asioita. Minulla on erittäin hyvät todistukset molemmille aloille, ja runsaasti työkokemusta, ja sinulta ne molemmat taatusti puuttuvat täysin.

        Julistat, että kaasuyhtiöissä asiat tiedetään. Kun sinulle osoittaa sen, että kaasuyhtiössä CO2:a pidetään ilmastoa lämmittävänä kasvihuonekaasuna, kyseessä onkin ruotsalaisten Gretaa apinoivasta kommentista.
        Miten lapselliseksi ihminen tulee, kun deminetia riivaa tarpeeksi?

        Mitä vitun merkitystä kaasujen kiehumis- ja sulamispisteillä on kasvuihuoneilmiön kanssa? Ei mitään, mutta sinä ääliö et sitäkään tajua. Kun happea ja typpeä lämmitetään, lämpenemine tapahtuu johtumalla, ei absorboitumalla. Mutta sinulle kaikki lämpeneminen on vain absorboitumista, kun et tunne edes säteilyfysiikan alkeita.

        Se, että uskon sinun olevan fysiikan suhteen tietämätön ja tyhmä, ei todellakaan ole harhakuvitelma. Harvoin, jos koskaan, olen törmännyt niin idioottimaisiin väitteisiin fysiikan suhteen, kuin mitä sinun kommenteissasi on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas yksi inttäjä, joka ei todellisuudessa ymmärrä tieteestä itse yhtään mitään. Todella tyhmää tuollaisilla lainausksilla on yrittää vakuuttaa.

        Kyllä sieltä kaasuyhtiöstä taatusti loytyy niitäkin, joilla ei ole Vihreiden jäsenkirjaa, ja jotka ymmärtävät, kuinka vähäpätöinen tuo asia todellisuudessa on. Agan viestintä tosin muuttui sen jälkeen, kun ruotsalaiset ostivat sen. Alkoivat apinoida Gretaa.

        Mietippä vähän mitä merkitsee ilmakehässä siis ilmastossa sellainen tieteellinen fakta, että kaikilla kaasuilla on sulamispiste elikkä sulamislämpötila ja kiehumispisted elikkä kiehumislämpötila. Ne on tietekin myös hiilidioksidilla, metaanilla ja typpioksiduulilla-

        Eipä taida sinun järkesi riittää tuon ymmärtämiseen, kun ei ole ilmastotieteenkään järki riittänyt. No eipä ne ole tainneet edes tutustua tuollaiseen tieteeseen, mutta minä olen nähnyt omin silmin sekä netemäisen hiilidioksidin että nestemäisen typen kiehuvan useaankin kertaan.

        Jos jäädytetty hiilidioksidi, happi tai typpi halutaan muuttaa nestemäiseksi, niin sitä lämmitetään, jolloin se absorboi lämpöä, ja muuttuu nestemäiseksi. Jos lämmitystä edelleen jatketaan ne kaikki muuttuvat kaasumaisiksi.

        Jos lämmitystä jatketaan edelleen, ne muuttuvat plasmaksi, jonka lämpötila voi olla jopa 45 000 astetta. Silloin esim. typellä tai hiilidioksidilla voidaan leikata ruostumatonta terästä tai alumiinia, joita ei pysty polttoleikkaamaan.

        Sinulla on edelleen se harhakuvitelma, että minä olen se tietämätön ja tyhmä. Minä kuule tiedä kaasuistakin niin paljon, että sinä et sitä kykene koskaan edes oppimaan. Minä tunnen kokonaiskuvan jäästä plasmaan.

        Työpaikallani sekä sairaalassa että metalliteollisuudessa käytettiin nestemäisiä kaasuja paljon. Firmassa oli plasmaleikkuri, jota käytettiin eniten. Varsin harvoin siellä leikattiin asetyleenillä. Se ei tosin kuulunut minun tehtäviini. mutta molemmat prosessit on tuttuja.

        Tuo loppu oli taas sitä sinun hourimistasi. Minähä olen työskennellyt molemmilla noilla aloilla. On melkoisen hourupäistä uskoa, että minä en tunne todellisuutta asioissa, jotka on olleet minun ydinosaamisaluettani jo 46 vuotta, mutta kaikkihan te ilmastouhkiin uskovat olette samalla tavalla sekaisin.

        On hourupäistä väittää, että se jonka on ollut ammattinsa takia pakko tietää ei mukamas tiedä oman alansa asioita. Minulla on erittäin hyvät todistukset molemmille aloille, ja runsaasti työkokemusta, ja sinulta ne molemmat taatusti puuttuvat täysin.

        Aha. Aga siis valehtelee väittäessään CO2:n lämmittävän ilmastoa. Sekö on vastauksesi?

        Entä lääketiede? Sehän on kova alasi, jossa ei ilmastostuihin kaasuista uskoata.

        Duodecin professori Tuomisto:
        "Ihminen ei voi suuremmalti vaikuttaa tärkeimmän kasvihuonekaasun eli vesihöyryn määrään ilmakehässä, mutta sen sijaan ihmisen toiminta on perusteellisesti muuttanut toiseksi tärkeimmän eli hiilidioksidin määrää. Tästä ilmiöstä huolestui jo viime vuosisadan puolella tunnettu ruotsalainen kemisti Svante Arrhenius, joka laski vuonna 1896, että ilmakehän hiilidioksidipitoisuuden kaksinkertaistuminen nostaisi maan lämpötilaa 5–6 celsiusasteella. Tämä arvio on hämmästyttävän lähellä nykyisiä, ja nykyisiin hieman pienempiin arvioihin on selkeät perusteet."

        Nyt varmaan Duodecimkin valehtelee, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin 1960 luvulla opetettiin koulussa imupumpun voivan nostaa vettä kymmeniä metrejä tai pönttöuunin fotonien olevan hitaita. Keskikoulun fysiikassa opetettiin, että kaasunpaine aiheutuu molekyylien törmäilemisestä ja lämpö on molekyylien ja atomien liike-energiaa.
        Ei fysiikan alkeista ole olemassa miljoonia versioita. Enemmän tai vähemmän hölmöjä väärinkäsityksiä voi olla lukematon määrä.

        T: 1966 keskikoulunsa aloittanut ja työuransa erilaisten fysiikan sovellutusten parissa tehnyt.

        Ja mitähän ne o n olleet ne fysiikan sovellukset, kun kovasti köykäseltä ja kaavamaiselta tuo sinun tietotasosi tuntuu. Et näytä ymmärtävän edes alipaineen luonnetta. Se tuotetaan teknisesti niinkuin ylipainekkin, eikä kummallakaan ole mitään tekeminstä sen normaalin ilmanpöaineen kanssa, jonka aiheuttaa maan painovoima.

        Näyttää siltä, että sinä et ole noissa asioissa pystynyt laajentamaan tietotasoasi yhtään sieltä keskikoulun tasolta. Minun ammatit taas on laajentaneet sitä tietotasoa melkoisen paljon, ja minä edelleen suorastaan imen uutta tietoa mm. tieteellisistä TV dokumenteista.

        Kun ihminen sinun laillasi alkaa uskomaan, että tietää jo riittävästin, niin alkaa taantuninen. Sinä olet juuttunut niihin yksinkertaisiin kouluoppeihin, ja alkanut kuvittelemaan, että ne ja sinun oma ymmärryksesi niistä ovat koko totuus, vaikka ne todellisuudessa ovat vain pintaraapaisu.

        Tuossa nyt paljastuu se että fysiikan opetus on jo 1960 luvulla ollut erilaista eri kouluissa. Minulle ei asetettu tuollaisia typeriä rajoja, joita sinulla on oman ajattelun ja luovuuden esteenä. Sinun ajatukset ovat äärimmäisen kaavamaisia, ja ahtaita.

        Niiden fysiikan sovellusten parissa minäkin olen työurani tehnyt. mutta minulle näyttää niistä kertyneen tietoa paljpn enemmän kuin sinulle. Se taas johtuu siitä, että minä en koskaan "hirtä itseäni" mihinkään tietoon niinkuin sinä olet tehnyt ilmeisesti aina.

        Senpä takia minä pystyn ajattelemaan asioita suhteellisesti, mihin taas sinä et näytä pystyvän ollenkaan. Niitä absoluuttisia totuuksia on maailmassa hirveän paljon vähemmän kuin sinä uskot.

        Niitä on niin vähän, että minun mottoni on se, että ainoa absoluutinen totuus on se, että absoluuttista totuutta ei ole olemassa.

        Sinun hölmö väärinkäsityksesi on se, että kaikki kouluissa opetettu on varmasti totta. Lisäksi sinä uskot, että kaikki sinun omat päätelmäsi ovat varmasti totta. Sinä olet itse laajentanut sen valonnopeuden koskemaan kaikkea energiansiirtoa, koska olet päätellyt väärin.

        Ei minulle opetettu keskikoulussa sillä tavalla. Siellä opetettiin, että valonnopeus pätee ainoastaan avaruuden tyhjiössä valoon, enkä minä aio käsitystäni siitä muuttaa, koska suurella todennäköisyydellä sinullekin on opetettu juuri niin.

        Nykyään tiedetään, että auringostakin tulee energiaa myös hitaammilla nopeuksilla, mutta sinähän et tietysti ole tutustunut siihenkään asiaan ollenkaan, kaikkitietävä kun uskot olevasi jo ennestään.

        Niiden energiapurkausten nopeus on vain muutamia tuhansia kilometrejä sekunnissa. Kun sellainen purkaus tapahtuu, niin siitä tuleva valo tulee maahan noin vuorokautta ennen, kuin siitä purkauksesta tuleva suurienergiset hiukkaset saavuttaa maan.

        Kyllä sitä energiaa siis kulkee muillakin nopeuksilla jopa auringosta eikä aina valonnopeudella.

        Minä kun olen ikäni ollut se myytinmurtaja, niin en minä edelleenkään usko niihin vanhoihin myytteihin, joihin sinä uskot. Jo minun isäni oli myytinmurtaja, ja niin ovat velipojat myös. Vaikka minä olen jo vanha, niin minä en ole vanhanaikainen.

        On kiva pyöritellä päässään asioita uusilla tavoilla, ja katsoa mitä siitä syntyy. Sitähän minun työnikin oli. Ikinä ei ollut valmiita vastauksia olemassa. Sinä uskot vanhoihin myytteihin, kun et mihinkään muuhun kykene.

        Minä taas uskon luovaan tieteelliseen ajatteluun, jota on tarvittu kaikissa minun ammateissani. Ilman luovaa ajattelua minä en olisi töistäni selvinnyt. Se kyky luovaan ajatteluun paljastui kyllä myös minulle tehdyissä testeissä, jotedn minä opin luottamaan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha. Aga siis valehtelee väittäessään CO2:n lämmittävän ilmastoa. Sekö on vastauksesi?

        Entä lääketiede? Sehän on kova alasi, jossa ei ilmastostuihin kaasuista uskoata.

        Duodecin professori Tuomisto:
        "Ihminen ei voi suuremmalti vaikuttaa tärkeimmän kasvihuonekaasun eli vesihöyryn määrään ilmakehässä, mutta sen sijaan ihmisen toiminta on perusteellisesti muuttanut toiseksi tärkeimmän eli hiilidioksidin määrää. Tästä ilmiöstä huolestui jo viime vuosisadan puolella tunnettu ruotsalainen kemisti Svante Arrhenius, joka laski vuonna 1896, että ilmakehän hiilidioksidipitoisuuden kaksinkertaistuminen nostaisi maan lämpötilaa 5–6 celsiusasteella. Tämä arvio on hämmästyttävän lähellä nykyisiä, ja nykyisiin hieman pienempiin arvioihin on selkeät perusteet."

        Nyt varmaan Duodecimkin valehtelee, vai mitä?

        Turhaan yrität valistaa alipainehitsaria. Sitä on yritetty monien voimin kesästä 2018 alkaen eli yli viiden vuoden ajan ilman minkäänlaista muutosta ulosantiinsa.

        Kun ongelman nimi on pitkään jatkunut ylivertaisuusharha (Dunning-Kruger) niin verkossa vastailemalla ei sitä korjata. Parempi olla ruokkimatta trollia huomiolla. Myös henkilön haukkuminen on huomion antamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän ne o n olleet ne fysiikan sovellukset, kun kovasti köykäseltä ja kaavamaiselta tuo sinun tietotasosi tuntuu. Et näytä ymmärtävän edes alipaineen luonnetta. Se tuotetaan teknisesti niinkuin ylipainekkin, eikä kummallakaan ole mitään tekeminstä sen normaalin ilmanpöaineen kanssa, jonka aiheuttaa maan painovoima.

        Näyttää siltä, että sinä et ole noissa asioissa pystynyt laajentamaan tietotasoasi yhtään sieltä keskikoulun tasolta. Minun ammatit taas on laajentaneet sitä tietotasoa melkoisen paljon, ja minä edelleen suorastaan imen uutta tietoa mm. tieteellisistä TV dokumenteista.

        Kun ihminen sinun laillasi alkaa uskomaan, että tietää jo riittävästin, niin alkaa taantuninen. Sinä olet juuttunut niihin yksinkertaisiin kouluoppeihin, ja alkanut kuvittelemaan, että ne ja sinun oma ymmärryksesi niistä ovat koko totuus, vaikka ne todellisuudessa ovat vain pintaraapaisu.

        Tuossa nyt paljastuu se että fysiikan opetus on jo 1960 luvulla ollut erilaista eri kouluissa. Minulle ei asetettu tuollaisia typeriä rajoja, joita sinulla on oman ajattelun ja luovuuden esteenä. Sinun ajatukset ovat äärimmäisen kaavamaisia, ja ahtaita.

        Niiden fysiikan sovellusten parissa minäkin olen työurani tehnyt. mutta minulle näyttää niistä kertyneen tietoa paljpn enemmän kuin sinulle. Se taas johtuu siitä, että minä en koskaan "hirtä itseäni" mihinkään tietoon niinkuin sinä olet tehnyt ilmeisesti aina.

        Senpä takia minä pystyn ajattelemaan asioita suhteellisesti, mihin taas sinä et näytä pystyvän ollenkaan. Niitä absoluuttisia totuuksia on maailmassa hirveän paljon vähemmän kuin sinä uskot.

        Niitä on niin vähän, että minun mottoni on se, että ainoa absoluutinen totuus on se, että absoluuttista totuutta ei ole olemassa.

        Sinun hölmö väärinkäsityksesi on se, että kaikki kouluissa opetettu on varmasti totta. Lisäksi sinä uskot, että kaikki sinun omat päätelmäsi ovat varmasti totta. Sinä olet itse laajentanut sen valonnopeuden koskemaan kaikkea energiansiirtoa, koska olet päätellyt väärin.

        Ei minulle opetettu keskikoulussa sillä tavalla. Siellä opetettiin, että valonnopeus pätee ainoastaan avaruuden tyhjiössä valoon, enkä minä aio käsitystäni siitä muuttaa, koska suurella todennäköisyydellä sinullekin on opetettu juuri niin.

        Nykyään tiedetään, että auringostakin tulee energiaa myös hitaammilla nopeuksilla, mutta sinähän et tietysti ole tutustunut siihenkään asiaan ollenkaan, kaikkitietävä kun uskot olevasi jo ennestään.

        Niiden energiapurkausten nopeus on vain muutamia tuhansia kilometrejä sekunnissa. Kun sellainen purkaus tapahtuu, niin siitä tuleva valo tulee maahan noin vuorokautta ennen, kuin siitä purkauksesta tuleva suurienergiset hiukkaset saavuttaa maan.

        Kyllä sitä energiaa siis kulkee muillakin nopeuksilla jopa auringosta eikä aina valonnopeudella.

        Minä kun olen ikäni ollut se myytinmurtaja, niin en minä edelleenkään usko niihin vanhoihin myytteihin, joihin sinä uskot. Jo minun isäni oli myytinmurtaja, ja niin ovat velipojat myös. Vaikka minä olen jo vanha, niin minä en ole vanhanaikainen.

        On kiva pyöritellä päässään asioita uusilla tavoilla, ja katsoa mitä siitä syntyy. Sitähän minun työnikin oli. Ikinä ei ollut valmiita vastauksia olemassa. Sinä uskot vanhoihin myytteihin, kun et mihinkään muuhun kykene.

        Minä taas uskon luovaan tieteelliseen ajatteluun, jota on tarvittu kaikissa minun ammateissani. Ilman luovaa ajattelua minä en olisi töistäni selvinnyt. Se kyky luovaan ajatteluun paljastui kyllä myös minulle tehdyissä testeissä, jotedn minä opin luottamaan siihen.

        Voi ukko parka, kun alipainetta verrataan aina normaaliin ilmanpaineeseen. Kun ilmanpaine saavuttaa absoluuttisen nollan, ei alemmas pääse millään. Se on absoluuttinen totuus.
        Et taida olla vieläkään löytänyt -5 barin alipainemittaria etkä 20 m:n vesipatsasta imevää imupumppua. Etkä tule ikinä löytämäänkään.

        En suinkaan ole laajentanut valonnopeutta koskemaan kaikkea energiansiirtoa. Sekin on aivan harhainen ajatus, johon en ole antanut vähäisintäkään syytä. Valonnopeudella tai valon nopeudella tapahtuva energian siirtyminen on sähkömagneettiseen säteilyyn liittyvä erikoispiirre. Myös gravitaatioaallot liikkuvat ilmeisesti kyseisellä nopeudella, mutta tietääkseni ei mikään muu.
        Valonnopeus c on sähkömagneettisen aaltoliikkeen etenemisnopeus tyhjiössä. Väliaineessa valon nopeus on c/ väliaineen taitekerroin, joka ilmalla on 0,0003. Eli ilmassa valon nopeus on 299 702 547 km/s. Ero näkyy vasta viidennessä numerossa. Näin minulle on koulussa opetettu ja tätä imiötä olen työssäni käyttänyt hyväkseni erilaisissa mittaussovellutuksissa.

        Johtumalla tai kulkeutumalla energia siirtyy huomattavan hitaasti sähkömagneettiseen säteilyanergiaan nähden. Myös atomaaristen hiukkasten mukana Auringosta tuleva energia on sm-säteilyyn nähden varsin hidasta. Tämä on aivan selvää pässinlihaa. Mitään muuta en ole ikinä väittänyt.

        Jos ihmisellä on kyky luovaan tieteelliseen ajattelun, hänen ei tarvitse vääntää työuraansa duunarin hommissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIaasuteollisuus tietää, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.

        Aga: " Kun poltamme fossiilisia polttoaineita, tämä tasapaino järkkyy ja muodostuu kasvihuonekaasuja. Ne aiheuttavat ilmaston lämpenemistä ja sekoittavat maapallon ekosysteemiä."

        Samaa mieltä on metalliteollisuus ja jopa lääketiede.
        Olitko jo unohtanut?

        Vai jopa lääketiede on samaa mieltä?

        Nythän olikin sinulla kova tieto jaettavaksi.

        Itsessään tuo Agan tieto on jokaiselle järkevälle itsestään selvä asia, paitsi, että ne eivät mitenkään sekoita maapallon egosysteemiä. Tuo "sekoita" on täysin väärä sana.

        Ne kasvihuonekaasut eivät sekoita maapallon ekosysteemiä, ainakaan sitä ei ole todistettu muuten kuin luuloina ja uskomuksina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIaasuteollisuus tietää, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.

        Aga: " Kun poltamme fossiilisia polttoaineita, tämä tasapaino järkkyy ja muodostuu kasvihuonekaasuja. Ne aiheuttavat ilmaston lämpenemistä ja sekoittavat maapallon ekosysteemiä."

        Samaa mieltä on metalliteollisuus ja jopa lääketiede.
        Olitko jo unohtanut?

        AGA on tuotemerkki, miten sellainen voi olla mitään mieltä ilmaston lämpenemistä?


    • Anonyymi

      Onhan sentään Pohjoisnavan jäät sulaneet ihan ennustuksen mukaisesti.

      • Anonyymi

        Riippuu aivan siitä, mitä skenaariota tarkoitat. Pohjoisen jäämeren jäät ovat vähentyneet selvästi ja trendi on jatkuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu aivan siitä, mitä skenaariota tarkoitat. Pohjoisen jäämeren jäät ovat vähentyneet selvästi ja trendi on jatkuva.

        James Hansen todisti ollessaan Kongressin kuultavana vuonna 1988 että Pohjoisnavalta jäät sulavat 30 vuoden kuluessa ja sitten 2018 tuo sulaminen todistettavasti tapahtuikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        James Hansen todisti ollessaan Kongressin kuultavana vuonna 1988 että Pohjoisnavalta jäät sulavat 30 vuoden kuluessa ja sitten 2018 tuo sulaminen todistettavasti tapahtuikin.

        Missä on todiste siitä sulamisesta.

        Sain joulukortin pitkäaikaiselta kirjeenvaihtotoveriltani Grönlannista.
        Kuvassa jäätä ja lunta silmin kantamattomiin.
        Oliko kuva toiselta planeetalta, häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on todiste siitä sulamisesta.

        Sain joulukortin pitkäaikaiselta kirjeenvaihtotoveriltani Grönlannista.
        Kuvassa jäätä ja lunta silmin kantamattomiin.
        Oliko kuva toiselta planeetalta, häh?

        Aha. Joulukortti Grönlannista kumoaa jäätikkötutkojoiden kymmenien vuosien tutkimukset.
        Kyllä se tiede on helppoa. Senkun hankkii joulukortteja ja tekee niitsä nerokkaita päätelmiä.

        Taidat itse olla toiselta planeetalta ainakin järjenjuoksusi puolesta. On vaikea uskoa, että kukaan tekisi vakavissaan noin tyhmiä väitteitä, mutta näköjään vaan tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha. Joulukortti Grönlannista kumoaa jäätikkötutkojoiden kymmenien vuosien tutkimukset.
        Kyllä se tiede on helppoa. Senkun hankkii joulukortteja ja tekee niitsä nerokkaita päätelmiä.

        Taidat itse olla toiselta planeetalta ainakin järjenjuoksusi puolesta. On vaikea uskoa, että kukaan tekisi vakavissaan noin tyhmiä väitteitä, mutta näköjään vaan tekee.

        Noin meni viisaskin vipuun :-)

        On niin vaikea löytää todisteita jään sulamisesta että mieluummin keksii vastauksen joulukortteihin.
        M.O.T.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin meni viisaskin vipuun :-)

        On niin vaikea löytää todisteita jään sulamisesta että mieluummin keksii vastauksen joulukortteihin.
        M.O.T.

        James Hansen on todellinen kaikkien aikojen Gurujen Guru kun on kysymys ilmastonlämpenemisestä ja Pohjoisnavan jäiden sulamisesta.
        Ette kai luule että hänen ennustuksissaan olisi voinut olla jotain joka olisi voinut mennä pieleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin meni viisaskin vipuun :-)

        On niin vaikea löytää todisteita jään sulamisesta että mieluummin keksii vastauksen joulukortteihin.
        M.O.T.

        Vaikea löytää todisteita? Etkö osaa edes googlata.

        Googelointi: "Gröntannin jäiden sulaminen."
        Noin 8 860 tulosta (0,26 sekuntia)

        Tässä pari:

        "Ilmastotutkijoiden ja -asiantuntijoiden mukaan tähän asti tapahtunut lämpeneminen aiheuttaa vähintään 27 senttimetrin nousun ainoastaan Grönlannin jääpeitteen sulamisen myötä."

        "TUKHOLMA Tuoreen tutkimuksen mukaan Grönlannin mannerjäätikkö sulaa, vaikka ilmaston lämpeneminen saataisiin pysäytettyä heti.

        Jäätikkö jatkaisi kutistumista jopa tilanteessa, jossa ilmasto viilenisi.

        Tiedelehti Naturessa julkaistu tutkimus osoittaa, että valtamereen purkautuvaa jäätä on paljon enemmän kuin lunta, jota kertyy jäätikön päälle."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea löytää todisteita? Etkö osaa edes googlata.

        Googelointi: "Gröntannin jäiden sulaminen."
        Noin 8 860 tulosta (0,26 sekuntia)

        Tässä pari:

        "Ilmastotutkijoiden ja -asiantuntijoiden mukaan tähän asti tapahtunut lämpeneminen aiheuttaa vähintään 27 senttimetrin nousun ainoastaan Grönlannin jääpeitteen sulamisen myötä."

        "TUKHOLMA Tuoreen tutkimuksen mukaan Grönlannin mannerjäätikkö sulaa, vaikka ilmaston lämpeneminen saataisiin pysäytettyä heti.

        Jäätikkö jatkaisi kutistumista jopa tilanteessa, jossa ilmasto viilenisi.

        Tiedelehti Naturessa julkaistu tutkimus osoittaa, että valtamereen purkautuvaa jäätä on paljon enemmän kuin lunta, jota kertyy jäätikön päälle."

        Kyse oli alunperin Pohjoisnavan jäiden sulamisesta.

        Mutta puhutaanpa sitten Grönlannin jäistä.
        Tein tuon antamasi Google-haun. Sieltä löytyi tämä:
        "Grönlannin jään sulamiseen liittyvät laskelmat (17000 vuotta) menevät pahasti männikköön."

        Että se siitä sulamisesta.


    • Anonyymi

      Eivät kaikki ja kun ne ennusteet ovat riippuvaisia ilmastotoimien toteuttamisesta. Ilmaston lämpeneminen on ollut nopeampaa, kuin maltillisimmat skenaariot ennustivat, mutta kuitenkin selvästi hitaampaa, kuin pahimmat uhkakuvat ovat olleet.
      pariisin 1,5 rajassa tuskin kyetään pysymään ja 2 astettakin taitaa olla tiukassa, mikäli ilmastotoimia ei tehosteta.

      • Anonyymi

        Skenaario on hieno sana. Jos skenaristi ennustaa että joko ilmasto lämpenee tai ilmasto ei lämpene tai ilmasto viilenee niin skenaristi on taatusti ennustuksissaan aivan oikeassa.
        Skenaristin pahin uhkakuva tietysti on se, että ihmiset nauraa sen ennustuksille ja lämpenemisten tehohostamisen estämisen ehkäisemiselle eli paskapuheille.


      • Anonyymi

        Tämän keskustelun järkevin kommentti.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi pysyä 1,5 rajassa? Se oli naurettava poliittinen päätös!

        Kerro ihmeessä mikä siinä on niin vaikea ihmisen tajuta, että vihersiirtymä on suurta kusetusta, ainakin isossa osin?


      • Anonyymi

        Entä jos vaihdetaan Pariisin tilalle jonkin muun kaupugin nimi, auttaisiko se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi pysyä 1,5 rajassa? Se oli naurettava poliittinen päätös!

        Kerro ihmeessä mikä siinä on niin vaikea ihmisen tajuta, että vihersiirtymä on suurta kusetusta, ainakin isossa osin?

        Ainoita todellisia oppineita ovat itseoppineet. Muut ovat vain opetettuja. Tämän sanoi Sarasvuo Suomen leijonaluola ohjelmassa, ja olen tämän viisauden myös lukenut jostakin. Sinä ilmeisesti kuulut noihin itseoppineisiin, koska ymmärrät vihersiirtymän kusetukseksi.

        Ne taan jotka ovat pelkästään opetettuja uskovat pakkomielteisesti kaikkiin saamiinsa opertuksiin, vaikka ne olisivat pelkkää telkkarista tulvivaa propagandaa. He ovat myös täysin kyvyttömiä kritisoimaan saamaansa kouluopetusta, vaikka se olisi kuinka pahasti pielessä, ja sehän on monilta osiltaan pahasti pielessä.

        Nuo, jotka ovat ainoastaan opetettuja tuntuvat uskovan, että kaikki keksinnöt perustuvat siihen, mitä on aiemmin keksitty teoriatasolla, Tuollainen on aivan maksimaalinen harhakuvitelma.

        Eihän niitä keksintöjä ole niille keksijöille kukaan koskaan pystynyt opettamaan, koska kenelläkään ei ole ollut aiemmin niistä tietoa. Kaikki keksijät on olleet itsesoppineita siinä asiassa. vaikka olisivat jotakin opetustakin saaneet.

        Noita opetukselle erityisen alttiita on mahdotonta saada uskomaan, että heidät on opetettukin väärin, ja toisaalta heille on auktoriteettien helppo syöttää hölmöjä ajatuksia, koska he ovat oppineet luottamaan ainoastaan auktoriteetteihin jo kouluaikana.

        Koulussahan pärjää parheiten sellainen, joka luottaa auktoriteetteihin. Varjopuolena siinä on se, että kun tieto vuosikymmenien aikana muuttuu, niin tuollaisten ihmisten voi olla jopa mahdotonta ottaa sitä uutta tietoa vastaan, ja sitten kauheasti intetään ja solvataan netissä, ja tapellaan vahojen oppien puolesta.

        Selvitin tuossa sen, että koska keksittiin kumin vulkanointi, joka mahdollisti ilmakumirenkaat. Se keksittiin 1800 luvun lopulla, Ja firma nimeltä Goodyear perustettiin vuonna 1898.

        Miksikö kerron tämän. Kerron sen takia, että minä joka olen sekä opetettu että itseoppinut ymmärrän sellaisen asian, mitä nuo inttäjät, jotka ovat ainoastaan opetettuja, eivät ilmeisesti oivalla ikinä, kun sitä ei kukaan ole koskaan opettanut. Itseoppimiseenhan tarvitaa kykyjä.

        Ilmakumirenkaan keksiminen nimittäin kumosi vanhan 1700 luvulla keksityn paineteorian, mutta eihän opetetut ole sitä ymmärtäneet, ja niin inttäminen ja solvaaminen on jatkunut.

        Minä en ole koskaan ajatellut niin, että jäisin oppineisuudessani sille asteelle, mille pääsin keskikoulussa. Minä olen aina elänyt muutoksessa mukana, ja hylännyt vanhaa tietoa, joka on osoittautunut vääräksi, ja ottanut uutta oikeaksi todistettua tietoa vastaan joustavasti.

        Nämä opetetut eivät siihen näköjään pysty ollenkaan. Jos kaikki ihmiset olisivat samalla surkealla tasolla, niin lääketiedekkin olisi 1800 luvun tasolla, ja olisi esim. mahdotonta antaa sairaalle potilaalle happea, ja käyttää nukutuksessa typpioksiduulia.

        Noiden kaasuijen antaminenhan tapahtuu vanhojen kaasuteorioiden vastaisesti. Niiden vastaisesti toimii sairaaloissa myös paineilman käyttö mm. respiraattoreissa elikkä hengityskoneissa.

        Minä tiedän paljonkin sairaalatekniikasta, josta nuo opetetut eivät tiedä yhtään mitään koska kukaan ei ole opettanut. Aiemmin tuo yksi eläkeikäinen kerskui että on koko työuransa työskennellyt tieteen sovellutusten parissa.

        Kerskui niinkuin kuvittelisi, että työ sairaalassa tai metalliteollisuudessa ei olisi työskentelyä tieteen sovellutusten parissa. Noilla aloilla niitä vasta onkin tieteen sovellutuksia ja todella monipuolisesti onkin.

        Noilla aloilla oppii työn ohessa jopa vahingossakin paljon sellaista mitä ei koskaan voi oppia kouluissa, Sitä ei vaan millään näytä ymmärtävän ne, jotka on saaneet vain kouluopetuksen.

        Minä nyt opin ymmärtämään lämpöoppia melkoisen monipuolisesti jo ensimmäisessä työpaikassa 1970 luvun alussa. Onhan sitä metallihommissa aivan pakko ymmärftää lämpöoppia, jotta ei vahingoittaisi itseään. Se on työturvallisuusasia, että ymmärtää.

        Yksi typerys ei millään opi ymmätämään, millä tavalla johtuminen ja absorbointi liittyy yhteen, ja sitten haukkuu idiootiksi minua, joka ymmärrän sen. Minä olen ymmärtänyt sen jo tuosta ensimmäisestä työpaikastani asti elikkä yli 50 vuotta.

        Siellä absorboitui sorvauksen kitkan tuottama lämpö sekä sorvattavaan paperikoneen sylinteriin että myös lastuihin. Molemmat kuumenivat. Lastut kuumenivat enemmän. Sitten kun sylinteri laskettiin lattialle, sitä jäännöslämpöä alkoi absorboimaan hallin ilma.

        Juuri metallipuolella nämä lämpöopilliset ilmiöt ovat hirveän tuttuja joka ikiselle työntekijälle. Pahasti on päästään vialla sellainen, joka ei millään tätä tosiasiaa usko. Kouluissa voi oppia ainoastaan pienen pintaraapaisun tästä fysiikasta.

        Niinkuin olen aiemmin kertonut, niin minulla on sitä tietämystä nestemäisistä kaasuista plasmaan, ja se tietämys on edelleen ajantasaista, ja tulee olemaan voimassa fysiikassa ikuisesti.

        On todella kummallista, että niitä vanhoja harhaoppeja opetetaan edelleen kouluissa. Sitä totuutta, mikä tiedetään sairaaloissa ja metalliteollisuudessa, ei ilmeisesti opeteta kouluissa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoita todellisia oppineita ovat itseoppineet. Muut ovat vain opetettuja. Tämän sanoi Sarasvuo Suomen leijonaluola ohjelmassa, ja olen tämän viisauden myös lukenut jostakin. Sinä ilmeisesti kuulut noihin itseoppineisiin, koska ymmärrät vihersiirtymän kusetukseksi.

        Ne taan jotka ovat pelkästään opetettuja uskovat pakkomielteisesti kaikkiin saamiinsa opertuksiin, vaikka ne olisivat pelkkää telkkarista tulvivaa propagandaa. He ovat myös täysin kyvyttömiä kritisoimaan saamaansa kouluopetusta, vaikka se olisi kuinka pahasti pielessä, ja sehän on monilta osiltaan pahasti pielessä.

        Nuo, jotka ovat ainoastaan opetettuja tuntuvat uskovan, että kaikki keksinnöt perustuvat siihen, mitä on aiemmin keksitty teoriatasolla, Tuollainen on aivan maksimaalinen harhakuvitelma.

        Eihän niitä keksintöjä ole niille keksijöille kukaan koskaan pystynyt opettamaan, koska kenelläkään ei ole ollut aiemmin niistä tietoa. Kaikki keksijät on olleet itsesoppineita siinä asiassa. vaikka olisivat jotakin opetustakin saaneet.

        Noita opetukselle erityisen alttiita on mahdotonta saada uskomaan, että heidät on opetettukin väärin, ja toisaalta heille on auktoriteettien helppo syöttää hölmöjä ajatuksia, koska he ovat oppineet luottamaan ainoastaan auktoriteetteihin jo kouluaikana.

        Koulussahan pärjää parheiten sellainen, joka luottaa auktoriteetteihin. Varjopuolena siinä on se, että kun tieto vuosikymmenien aikana muuttuu, niin tuollaisten ihmisten voi olla jopa mahdotonta ottaa sitä uutta tietoa vastaan, ja sitten kauheasti intetään ja solvataan netissä, ja tapellaan vahojen oppien puolesta.

        Selvitin tuossa sen, että koska keksittiin kumin vulkanointi, joka mahdollisti ilmakumirenkaat. Se keksittiin 1800 luvun lopulla, Ja firma nimeltä Goodyear perustettiin vuonna 1898.

        Miksikö kerron tämän. Kerron sen takia, että minä joka olen sekä opetettu että itseoppinut ymmärrän sellaisen asian, mitä nuo inttäjät, jotka ovat ainoastaan opetettuja, eivät ilmeisesti oivalla ikinä, kun sitä ei kukaan ole koskaan opettanut. Itseoppimiseenhan tarvitaa kykyjä.

        Ilmakumirenkaan keksiminen nimittäin kumosi vanhan 1700 luvulla keksityn paineteorian, mutta eihän opetetut ole sitä ymmärtäneet, ja niin inttäminen ja solvaaminen on jatkunut.

        Minä en ole koskaan ajatellut niin, että jäisin oppineisuudessani sille asteelle, mille pääsin keskikoulussa. Minä olen aina elänyt muutoksessa mukana, ja hylännyt vanhaa tietoa, joka on osoittautunut vääräksi, ja ottanut uutta oikeaksi todistettua tietoa vastaan joustavasti.

        Nämä opetetut eivät siihen näköjään pysty ollenkaan. Jos kaikki ihmiset olisivat samalla surkealla tasolla, niin lääketiedekkin olisi 1800 luvun tasolla, ja olisi esim. mahdotonta antaa sairaalle potilaalle happea, ja käyttää nukutuksessa typpioksiduulia.

        Noiden kaasuijen antaminenhan tapahtuu vanhojen kaasuteorioiden vastaisesti. Niiden vastaisesti toimii sairaaloissa myös paineilman käyttö mm. respiraattoreissa elikkä hengityskoneissa.

        Minä tiedän paljonkin sairaalatekniikasta, josta nuo opetetut eivät tiedä yhtään mitään koska kukaan ei ole opettanut. Aiemmin tuo yksi eläkeikäinen kerskui että on koko työuransa työskennellyt tieteen sovellutusten parissa.

        Kerskui niinkuin kuvittelisi, että työ sairaalassa tai metalliteollisuudessa ei olisi työskentelyä tieteen sovellutusten parissa. Noilla aloilla niitä vasta onkin tieteen sovellutuksia ja todella monipuolisesti onkin.

        Noilla aloilla oppii työn ohessa jopa vahingossakin paljon sellaista mitä ei koskaan voi oppia kouluissa, Sitä ei vaan millään näytä ymmärtävän ne, jotka on saaneet vain kouluopetuksen.

        Minä nyt opin ymmärtämään lämpöoppia melkoisen monipuolisesti jo ensimmäisessä työpaikassa 1970 luvun alussa. Onhan sitä metallihommissa aivan pakko ymmärftää lämpöoppia, jotta ei vahingoittaisi itseään. Se on työturvallisuusasia, että ymmärtää.

        Yksi typerys ei millään opi ymmätämään, millä tavalla johtuminen ja absorbointi liittyy yhteen, ja sitten haukkuu idiootiksi minua, joka ymmärrän sen. Minä olen ymmärtänyt sen jo tuosta ensimmäisestä työpaikastani asti elikkä yli 50 vuotta.

        Siellä absorboitui sorvauksen kitkan tuottama lämpö sekä sorvattavaan paperikoneen sylinteriin että myös lastuihin. Molemmat kuumenivat. Lastut kuumenivat enemmän. Sitten kun sylinteri laskettiin lattialle, sitä jäännöslämpöä alkoi absorboimaan hallin ilma.

        Juuri metallipuolella nämä lämpöopilliset ilmiöt ovat hirveän tuttuja joka ikiselle työntekijälle. Pahasti on päästään vialla sellainen, joka ei millään tätä tosiasiaa usko. Kouluissa voi oppia ainoastaan pienen pintaraapaisun tästä fysiikasta.

        Niinkuin olen aiemmin kertonut, niin minulla on sitä tietämystä nestemäisistä kaasuista plasmaan, ja se tietämys on edelleen ajantasaista, ja tulee olemaan voimassa fysiikassa ikuisesti.

        On todella kummallista, että niitä vanhoja harhaoppeja opetetaan edelleen kouluissa. Sitä totuutta, mikä tiedetään sairaaloissa ja metalliteollisuudessa, ei ilmeisesti opeteta kouluissa ollenkaan.

        Sarasvuo on naiiveja itsestäänselvyyksiä laukova puheautomaatti.
        Ei ole olemassa itseoppineita. Jopa Isak Newton seisoi jättiläisten harteilla ja Albert Einsteinilla oli opettajansa ja mentorinsa. Suurimmatkin nerot ovat rakentaneet sille pohjalle, minkä ovat muilta saaneet. Kukaan ei kehitä tietämystään itse puhtaalta pöydältä.

        Lämpöopissa johtuminen ja absrboituminen liittyvät yhteen siten, että molemmissa siirtyy lämpöenergiaa. Siirtymisen mekanismi on kuitenkin täysin erilainen ja se on sinulle ylivoimaisen vaikea ymmärtää.

        Sorvatessa lämpö johtuu kappaleeseen, ei absorboidu.
        Ja eikä sinun juttusi mukaan lämpö siirtynyt fotoneina jäähdytysnesteeseen, jolloin fotonit lilluivat nesteen mukana hiljalleen viemäriin. En ole ikinä kuullut hullumpaa lämpöoppia koskevaa väittämää. Se ylittää jopa pönttöuunin hitaat fotonit.

        Sairaaloissa, metalliteollisuudessa ja kaasuteollisuudessa sovelletaan juuri sitä fysiikkaa, mitä kouluissa opetetaan lukioista korkeakouluihin. Ei teollisuudessa uutta fysiikkaa kehitellä. Insinöörit ja diplomi-insinäöörit tietävät fysiikasta sen, mitä heidän opettajansa ovat heille opettaneet ja mitä he ovat opetuksesta kyenneet sisäistämään. Se on samaa fysiikkaa kaikissa oppilaitoksissa ja fysiikkaa soveltavassa teollisuudessa ympäri maapalloa. On harhaista väittää, että teollisuus tai lääketiede soveltaa eri fysiikkaa kuin mitä korkeakouluissa opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarasvuo on naiiveja itsestäänselvyyksiä laukova puheautomaatti.
        Ei ole olemassa itseoppineita. Jopa Isak Newton seisoi jättiläisten harteilla ja Albert Einsteinilla oli opettajansa ja mentorinsa. Suurimmatkin nerot ovat rakentaneet sille pohjalle, minkä ovat muilta saaneet. Kukaan ei kehitä tietämystään itse puhtaalta pöydältä.

        Lämpöopissa johtuminen ja absrboituminen liittyvät yhteen siten, että molemmissa siirtyy lämpöenergiaa. Siirtymisen mekanismi on kuitenkin täysin erilainen ja se on sinulle ylivoimaisen vaikea ymmärtää.

        Sorvatessa lämpö johtuu kappaleeseen, ei absorboidu.
        Ja eikä sinun juttusi mukaan lämpö siirtynyt fotoneina jäähdytysnesteeseen, jolloin fotonit lilluivat nesteen mukana hiljalleen viemäriin. En ole ikinä kuullut hullumpaa lämpöoppia koskevaa väittämää. Se ylittää jopa pönttöuunin hitaat fotonit.

        Sairaaloissa, metalliteollisuudessa ja kaasuteollisuudessa sovelletaan juuri sitä fysiikkaa, mitä kouluissa opetetaan lukioista korkeakouluihin. Ei teollisuudessa uutta fysiikkaa kehitellä. Insinöörit ja diplomi-insinäöörit tietävät fysiikasta sen, mitä heidän opettajansa ovat heille opettaneet ja mitä he ovat opetuksesta kyenneet sisäistämään. Se on samaa fysiikkaa kaikissa oppilaitoksissa ja fysiikkaa soveltavassa teollisuudessa ympäri maapalloa. On harhaista väittää, että teollisuus tai lääketiede soveltaa eri fysiikkaa kuin mitä korkeakouluissa opetetaan.

        Luuletko, että nyt menisi perille, kun ei aikaisemminkaan ole mennyt?

        Teollisuuden insinöörit ja diplomi-insinöörit osaavat kuin ihmeen kautta sitä oikeaa fysiikkaa, vaikka koululaitos opettaa 1800 luvun vääriä uskomuksia peruskoulun opettajista yliopistojen professoreihin.
        Jos ihmisen logiikka on tuolla tasolla, ei niin paljoa rautalankaa maailmasta läydy, että henkilölle voisi osoittaa hänen olevan väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarasvuo on naiiveja itsestäänselvyyksiä laukova puheautomaatti.
        Ei ole olemassa itseoppineita. Jopa Isak Newton seisoi jättiläisten harteilla ja Albert Einsteinilla oli opettajansa ja mentorinsa. Suurimmatkin nerot ovat rakentaneet sille pohjalle, minkä ovat muilta saaneet. Kukaan ei kehitä tietämystään itse puhtaalta pöydältä.

        Lämpöopissa johtuminen ja absrboituminen liittyvät yhteen siten, että molemmissa siirtyy lämpöenergiaa. Siirtymisen mekanismi on kuitenkin täysin erilainen ja se on sinulle ylivoimaisen vaikea ymmärtää.

        Sorvatessa lämpö johtuu kappaleeseen, ei absorboidu.
        Ja eikä sinun juttusi mukaan lämpö siirtynyt fotoneina jäähdytysnesteeseen, jolloin fotonit lilluivat nesteen mukana hiljalleen viemäriin. En ole ikinä kuullut hullumpaa lämpöoppia koskevaa väittämää. Se ylittää jopa pönttöuunin hitaat fotonit.

        Sairaaloissa, metalliteollisuudessa ja kaasuteollisuudessa sovelletaan juuri sitä fysiikkaa, mitä kouluissa opetetaan lukioista korkeakouluihin. Ei teollisuudessa uutta fysiikkaa kehitellä. Insinöörit ja diplomi-insinäöörit tietävät fysiikasta sen, mitä heidän opettajansa ovat heille opettaneet ja mitä he ovat opetuksesta kyenneet sisäistämään. Se on samaa fysiikkaa kaikissa oppilaitoksissa ja fysiikkaa soveltavassa teollisuudessa ympäri maapalloa. On harhaista väittää, että teollisuus tai lääketiede soveltaa eri fysiikkaa kuin mitä korkeakouluissa opetetaan.

        Kun on noin hirveän tietämätön ja sekaisin, niin sitä ei tietenkään itse huomaa ollenkaan. Sinä aivan ilmiselvästi uskot että todellisuuden ymmärtämiseen tarvitaan ainoastaan teorioiden ulkoa pänttäämistä ymmärsi niiden merkityksen sitten miten tahansa.

        Tohtori Roine kyllä oli sinun kanssasi täysin eri mieltä, kun hän selosti minulle puhelimessa miten hän tekee tutkimustaan. Hän piti teorioita kaikista epäluotettavimpana tieteen osana niinkuin minäkin olen aina pitänyt. Meille siis syntyi ÿhteisymmärrys heti alkuun.

        Kuvitteletko sinä todellakin että hoitoalalla ja metalliteollisuudessa uskotaan valheisiin fysiikasta. Kyllä siellä balheet paljastuisivat hyvin nopeasti valheiksi.

        Sairaalassa käytetään mangneettikuvauslaitetta, jossa on suprajohteet. Niitä jäähdytetää nestemäisellä heliumilla, e,likkä helium absorboi niistä lämppöä. En minä kuule ikinä suostu luopumaan tästä ammatillisesta tietämyksestäni, vaikka sinä sekopääsaarnaisit mitä tahansa.

        Sekä sairaalassa että metalliteollisuudessa nestetyppi absorboi lämpöä. Näin se on opetettu molemmilla aloilla, joten sinä väärinymmärtäjä voit tunkea ne harhakuvitelmasi vaikka ahteriisi. Kyllä minä edelleen luotan vain saamaani ammatilliseen opetukseen ja tohtoriin enkä sinun houreisiisi.

        Vaikutta siltä että sinä olet koko ajan pitänyt minun kirjoituksiani vain oppimattoman omina käsityksinä. Millääm ei olemennyt jakeluun se attä se on ammatillista tietoa, jonka minulle on opettaneet minua oppineemmat jo vuosikymmeniä sitten.

        Sinusta minun väittämät tuntuvat tietysti hulluilta koska sinun kykysi ymmärtää fysiikkaa on aivan olematon, mutta usko omaan osaamiseen on aivan mahtaa. Lisäksi luetun ymmärtämisessä on todella pahoja ongelmia niikuin äidinkielesi ei olisi Suomi lainkaan.

        On todcella outoa että et ymmärrä niin nperin juurin yksinkertaista asiaa että mitä tapahtuu kun jäähdyttää kuumaa rautaa vedellä. Miten on yleensä mahdollista että et ymmärrä. Metallissahan tuollaiset täytyy tietää.

        Aivan ilmiselvästi uskot olevasi joku nero ja kaikkitietävä, vaikka et millään opi edes sitä, mikä minulle on tarvinnut opettaa vain kerran. Vuosia on mennyt, etkä ole oopinut yksinkertaista perusasiaa, joka tunnetaan sekä hoitoalalla, että metalliteollisuudessa.

        Tuo täydellinen oppimiskyvyttämyytesi viittaan kyllä samanlaiseen sairaustilaan, joka tuli yhdelle minun pomoistani.

        SXillä sorvilla, jolla olin 1970 luvulla, ei ollut jäähdytystä lainkaan. Kaikki se lämpö, mitä syntyi sitoutui lastuihin ja siihen sorvattavaan sylinteriin. Miksi sinua ei saa millään tajuamaan sitä, että juuri sitä lämmön sitoutumista aineeseen nimitetaan absorboinniksi.

        1990 luvulla taas opetettiin koneistajan kurssilla, että teräpalat on muotoiltu sillä tavalla, että mahdollisimman suuri osa lämmöstä absorboituu nimenomaan lastuihin, jotta kappale lämpenisi mahdollisimman vähän.

        Mimulla on kuule aivan hirveä määrä totuudenmukaista tietoa näistä asioista, koska minulla on koulutukset mukaanluettuna yli 25 vuotta metallipuolen kokemusta. Kyllä tässä kuule sinä olet se tietämätön tollo näissä asioissa, ja minä rautainen ammattilainen.

        Minä olin erittäin hyvä sekä hoitoalalla että metalliteollisuudessa. Hoitoalalle minulla on nelosen todistus asteikolla 0-5, kun en viitsinyt pingottaa. Metallipuolelle minulla on yksi nelosen todistus ja viisi viitosen todistusta, ja sinä mieletön kuvittelet, että minä olen se tyhmä.

        Kun on noin tyhmä kuin sinä, niin siiä kyllä inttää vastaan vaikka diplomi-insinöörille ja häpäisee itseään. Minut on hoitoalalle kouluttaneet lääkä'rit ja metallipuolelle insinöörit ja sinä sivuutat sen tosiasian täysin aivan hirveän ylpeytesi takia.

        Ei millään ole mennyt jakeluun se, että minut on kouluttaneet korkeasti koulutetut ja minä olen työskennellyt lähes kpko työurani korkeasti koulutettujen kanssa.

        Joku paha vika on päässä, kun ei millään tajua sen merkitystä, että niitä viitosen todistuksia kirjoittelivat minulle insinöörit. Sinulle ne eivät antaisi edes ykköstä. Olet niin täydellisesti pihalla kaikesta, mitä metalliteollisuudessa ja sairaaloissa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että nyt menisi perille, kun ei aikaisemminkaan ole mennyt?

        Teollisuuden insinöörit ja diplomi-insinöörit osaavat kuin ihmeen kautta sitä oikeaa fysiikkaa, vaikka koululaitos opettaa 1800 luvun vääriä uskomuksia peruskoulun opettajista yliopistojen professoreihin.
        Jos ihmisen logiikka on tuolla tasolla, ei niin paljoa rautalankaa maailmasta läydy, että henkilölle voisi osoittaa hänen olevan väärässä.

        Siinä toinen tollo, jolle ei ole mennyt ollenkaan jakeluun se, että minuthan on kouluttaneet nimenomaan ne insinöörit. Mikä kumma vika on päässä, että tuo ei mene jakeluun ollenkaan.

        Aika monet insinöörit on minua opettaneet, ja suvussakin on jo kolme diplomi-insinööriä ja yksi on vielä kandi konepuolen opiskeluissa. Ei minulle siis mene ollenkaan perille ilmastoasioista seonneiden typerät väittämät, koska minä olen insinöörien ja lääkärien kouluttama. Hyvin meni minulle perille ne opit.


    • Anonyymi

      Raakakahvin hinta on noussut 25 %. Miksi?
      Brasilian kahvialueilla on ollut etelän kevään aikana 10 astetta normaalia lämpimämpää. Liikaa kahvipensaille.

      • Anonyymi

        Kyllä, säät vaihtelevat ja toisina vuosina on lämpimämpää ja toisina kylmempää. Ja toisina vuosina on katovuosi joko kuumuuden tai kylmyyden takia. Ei tuo siis mitään todista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, säät vaihtelevat ja toisina vuosina on lämpimämpää ja toisina kylmempää. Ja toisina vuosina on katovuosi joko kuumuuden tai kylmyyden takia. Ei tuo siis mitään todista.

        Sään ääri-ilmiöt ovat ääri-ilmiöitä jotka parhaiten todistavat ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen. Eihän mitään muitakaan yhtä hyviä todisteita ole eivätkä denialistit ole noita ääri-ilmiöitä pystyneet estämään tai kumoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sään ääri-ilmiöt ovat ääri-ilmiöitä jotka parhaiten todistavat ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen. Eihän mitään muitakaan yhtä hyviä todisteita ole eivätkä denialistit ole noita ääri-ilmiöitä pystyneet estämään tai kumoamaan.

        Myös jäätelönsyönti kesällä lisää hukkumiskuolemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sään ääri-ilmiöt ovat ääri-ilmiöitä jotka parhaiten todistavat ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen. Eihän mitään muitakaan yhtä hyviä todisteita ole eivätkä denialistit ole noita ääri-ilmiöitä pystyneet estämään tai kumoamaan.

        Vain alarmisti luulee pystyvänsä muuttamaan ilmaston lämpötilaa ja vaikuttamaan myös ääri-ilmiöihin. - Aika paljon itsestäsi kuvittelet.

        Me ollaan osa luontoa ja meidän osa on sopeutua muuttuviin olosuhteisiin.


    • Anonyymi

      MITÄ SITÄ NYT LASKUJA MUUTTAMAAN 😁


      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/suomesta-loytyi-ennestaan-tuntematon-suuri-hiilinielu-varastoi-hiilta-jopa-5-luultua-nopeammin-kooltaan-jopa-10-metsien-nielusta/24879b55-9ee5-420a-999b-8334bda2df54

      Järvien pohjasedimentteihin kertyy hiiltä selvästi nopeammin kuin aiemmin on arvioitu. Ilmastopoliittisissa päästö- ja nielulaskelmissa huomioidaan.

      Suomen järvien kyky sitoa hiiltä ilmasta on todennäköisesti arvioitu pitkään moninkertaisesti alakanttiin kuitenkin jatkossakin vain ihmisen muokkaamat vesistöt.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe