Toisinajattelu

Anonyymi-ap

Oletko toisinajattelija? Oletko ikinä tuntenut ensimmäistäkään toisinajattelijaa? Tiedätkö mitä toisinajattelu on? Hyväksytkö toisinajattelun?

Tämä aloitus varmaan poistetaan, mutta I don't give a fuck.

68

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos luotamme tuohon määrietelmään niin en varmaan ihan mutta joiltain osin yhteneväisyyksiäkib voi löytää:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Toisinajattelija

"Alun perin termillä (ven. диссидент, dissident) tarkoitettiin Neuvostoliiton tai muun sosialistisen maan kansalaista, joka vastusti maansa virallista ajatussuuntaa."

Maa ei ole sosialistinen mutta kyllä nykyistä virallista linjaa vastustan.

"Myös ei-totalitaarisissa yhteiskunnissa valtavirtakäsityksistä poikkeavia näkemyksiä edustavat henkilöt saattavat kutsua itseään toisinajattelijoiksi. Esimerkiksi Suomessa Tuure Junnila julkaisi omaelämäkerrallisen teoksen Toisinajatteleva Kekkosen tasavallassa ja Pentti Linkola poliittisen esseekokoelman Toisinajattelijan päiväkirjasta, joiden nimivalinnoilla he rinnastivat itsensä toisinajattelijoihin.lähde?"

No joo, ollaan sitten vaikka toisinajattelijoita Orpon valtakunnassa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­­­N­­y­m­­f­­­o­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• En ole aina toisinajattelija, mutta olen kyseenalaistaja ja haluan perusteluja.

Olen valmis muuttamaan mieltäni, jos keskustelukumppanin perustelut ovat niin vakuuttavat, että siihen olisi aihetta. - Uskoakseni en ole siis aina oikeassa. 😉
      Muuten olen kyllä melko vakaasti juuri sitä mieltä mitä olen.

• Anonyymi

Onkohan noin suhteessa vaik esim sohvan paikka eli vaikka mies sanoo järkevän paikan sohvalle ja järkevän syyn niin muuttuuko mielesi

• Anonyymi kirjoitti:

Onkohan noin suhteessa vaik esim sohvan paikka eli vaikka mies sanoo järkevän paikan sohvalle ja järkevän syyn niin muuttuuko mielesi

Minä en ole niin kiinnostunut sisustamisesta, että siitä vaan. 😄 Mutta toisaalta.., minä en tarvitse miestä sohvaani siirtelemään; sen pystyn tekemään itsekin. - Minulla olisi miehelle ihan muuta käyttöä. 😉

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Minä en ole niin kiinnostunut sisustamisesta, että siitä vaan. 😄 Mutta toisaalta.., minä en tarvitse miestä sohvaani siirtelemään; sen pystyn tekemään itsekin. - Minulla olisi miehelle ihan muuta käyttöä. 😉

Vaan et silti kelpuuta miestä siihen muuhunkaan käyttöön. Paitsi ehkä sitä Jännää, tatuoitua linnankundia. Jos vain saisit napattua sen...

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan et silti kelpuuta miestä siihen muuhunkaan käyttöön. Paitsi ehkä sitä Jännää, tatuoitua linnankundia. Jos vain saisit napattua sen...

Ei_kiitos tatuoinneille, eikä tuo linnakaan oikein kiinnosta, ellei ole kyseessä oikea sammakkoprinssi. - Tässä mistään minun kelpuuttamisestani ole kyse. - Voisitko ajatella niin, että ehkä minä en vaan kelpaa.
        - Pakko opetella neulomaan sukkaa, että on kiikkustuolissa jotakin puuhaa.

• Anonyymi

Olen. Ja määrittelen senkin yksin, itsekseni. Olen, muutamia, hyvin harvoja, tosin tuntenut . Hyväksyn.

• Anonyymi

Allways and allways walking in the sun ( copy with Stranglers)

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:)

"..Golden brown texture like sun
        Lays me down with my mind she runs
        Throughout the night
        No need to fight
        Never a frown with golden brown..."

https://www.youtube.com/watch?v=AWAsI3U2EaE

Love bites

• Anonyymi

• Anonyymi

Näinkö on?

• Anonyymi

Parasta musuukkia

• Vastustan ensinajattelua ja myös toisinajattelua ja siksi lasken itseni kolminninajattelijaksi.
      (neljinninajattelijoita on syytä välttää, sillä ne ovat sentään liian radikaaleja)

• Viidinnien ajattelijat ovat sitten jo satanisteja 🤔

• No..
        Kun olet tämän palstan älykkö, niin onko ajattelemattomuuteni sitten nollaajattelua.
        Ground zero.

Minä kun en suo ajatuksen poikastakaan millekään. Ei juuri kiinnosta.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

No..
        Kun olet tämän palstan älykkö, niin onko ajattelemattomuuteni sitten nollaajattelua.
        Ground zero.

Minä kun en suo ajatuksen poikastakaan millekään. Ei juuri kiinnosta.

Ehkäpä tuo on se tie joka johtaa budhalaisten nirvanaan.
        Tai ehkäpä tuo on stoalaisuutta.

• buddy-love kirjoitti:

Ehkäpä tuo on se tie joka johtaa budhalaisten nirvanaan.
        Tai ehkäpä tuo on stoalaisuutta.

Mahdollisesti älykäs palstaystäväni.. mahdollisesti. Olen hyvin onnellinen vaikka moni ei sitä uskoisikaan. Ehkä tämä on nirvana. Siis tämä, tässä ja nyt.

Mahdollisesti älykäs palstaystäväni.. mahdollisesti. Olen hyvin onnellinen vaikka moni ei sitä uskoisikaan. Ehkä tämä on nirvana. Siis tämä, tässä ja nyt.

Ihmisellä (ja muillakin otuksilla) on jatkuva pyrkimys perustilaan, jossa ei olisi mitään täytettäviä tarpeita. Harmillisesti se on mahdotonta saavuttaa ja aina jokin tuntuu puuttuvan ja jopa nukkuvan on pakko hengittää ja kääntää välillä kylkeä.

• buddy-love kirjoitti:

Ihmisellä (ja muillakin otuksilla) on jatkuva pyrkimys perustilaan, jossa ei olisi mitään täytettäviä tarpeita. Harmillisesti se on mahdotonta saavuttaa ja aina jokin tuntuu puuttuvan ja jopa nukkuvan on pakko hengittää ja kääntää välillä kylkeä.

Olet hyvinkin oikeassa. Täsmällisemmin asian ilmaistakseni - olet oikeassa.

Perustarpeista ei pääse eroon, se on selviö. Tahdonalaisista tarpeista taasen on mahdollista karsia, ilman että onnellisuuden tunne kärsii. Minä itse tyydyn vähään. Minulle hippunen elämän kultaa on suuri aarre, kun toisille se on vain hippunen.

Ihmisen täytyy kuolla ensin oppiakseen elämään. Ennenkuin tietää mitä menettäminen on, ei osaa arvostaa menettämäänsä.
        Siksipä jotkut onnekkaat osaavat elää suuresti ihan pienestä.

Yleinen tapahan on, ettei mikään riitä. Aina tarvitsisi olla jotakin enemmän..ja mitä enemmän on, sitä enemmän menetettävää.
        Ihmisten tulisi oppia menettämisen jalo taito. Sillä elämän päätteeksi menetämme kaiken.
        Niin perustarpeemmme kuin maalliset rikkautemmekin. Kaikki häviää kuin tuhka tuuleen.

No, jos.. siis jos jotakin tuon hetken jälkeen on...
        Se olisi ehkä tunne, muisto tai ajatus.

Jokainen valitsee elämällään mitä vie mukanaan rajan taa, sillä edellytyksellä, että sellaista on. Ja minä olen valinnut tiekseni onnellisuuden ja hyvän olon.
        En ole viisas, en älykäs, terävä tai nokkela. Joten panostan tuohon tunteeseen.

Mut juu.. kaipa se on jonkilainen tarve tuokin.

Olet hyvinkin oikeassa. Täsmällisemmin asian ilmaistakseni - olet oikeassa.

Perustarpeista ei pääse eroon, se on selviö. Tahdonalaisista tarpeista taasen on mahdollista karsia, ilman että onnellisuuden tunne kärsii. Minä itse tyydyn vähään. Minulle hippunen elämän kultaa on suuri aarre, kun toisille se on vain hippunen.

Ihmisen täytyy kuolla ensin oppiakseen elämään. Ennenkuin tietää mitä menettäminen on, ei osaa arvostaa menettämäänsä.
        Siksipä jotkut onnekkaat osaavat elää suuresti ihan pienestä.

Yleinen tapahan on, ettei mikään riitä. Aina tarvitsisi olla jotakin enemmän..ja mitä enemmän on, sitä enemmän menetettävää.
        Ihmisten tulisi oppia menettämisen jalo taito. Sillä elämän päätteeksi menetämme kaiken.
        Niin perustarpeemmme kuin maalliset rikkautemmekin. Kaikki häviää kuin tuhka tuuleen.

No, jos.. siis jos jotakin tuon hetken jälkeen on...
        Se olisi ehkä tunne, muisto tai ajatus.

Jokainen valitsee elämällään mitä vie mukanaan rajan taa, sillä edellytyksellä, että sellaista on. Ja minä olen valinnut tiekseni onnellisuuden ja hyvän olon.
        En ole viisas, en älykäs, terävä tai nokkela. Joten panostan tuohon tunteeseen.

Mut juu.. kaipa se on jonkilainen tarve tuokin.

Arvostat viisaustesi ym. aivan liian matalalle.
        (toisaalta se on merkki terveestä järjestä)

Itse kerään jatkuvasti lisää tietoa.
        (siitä on vain vähän hyötyä, sillä kykyni ovat pahasti vajaakäytössä)

• buddy-love kirjoitti:

Arvostat viisaustesi ym. aivan liian matalalle.
        (toisaalta se on merkki terveestä järjestä)

Itse kerään jatkuvasti lisää tietoa.
        (siitä on vain vähän hyötyä, sillä kykyni ovat pahasti vajaakäytössä)

Vajaakäyttöisyys on turhauttava tunne. Minulla kun tuota vaivaa ei ole.. täydellä kapasiteetillä mennään ihan pikkujutuissakin.
        Siitä viis.. pääasia, että suuntana on kuitenkin eteenpäin. :)

• Enemmänkin kyseenalaistaja, toisinajattelija on jotain jyrkempää laatua edustava ehdottomampi mielipiteissään kuin minä olen. Kerro minulle hyvin perusteltu vale ja minä uskon sen vaikka tietäisin sen valeeksi 😁, olen joustava luonne. Ennemminkin ajattelupuolella kiinnostaa vaihtoehtoisten reittien löytäminen kuin samojen polkujen ravaaminen

• Anonyymi

Hauskasti muotoiltu.

• Anonyymi

Olen persu, pidän arvostelemisesta, mutta en arvosteltavana olemisesta, vedän herneet nenään ja keksin loput. Hyvää joulua

• Anonyymi

Olet linjeri :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet linjeri :D

Olen totalitaristinen polpo uskon kaikkeen muuhun paitsi lakiin, en osaa lukea

• Anonyymi

Ajattelen monesta asiasta toisin kuin valtaosa, mutta ei mulla ole mitään tarvetta ajatella kaikesta eri tavalla, ihan vain periaatteesta. Moiset ihmiset ovat rasittavia.

• Anonyymi

On, jos ajatellaan, että vaihtoehtoisuus alistumisen edessä on se, että maksaa. Tavalla tai toisella. Ja, on sen kaiken valmis maksamaan. Sitä toki voidaan pitää vaikka ja minä ja monen monituisena, toisille on vaan arki päivää, sen kanssa millä mennään.

• Itse olen sitä mieltä, ettei olekaan mitään muita kuin toisinajattelijoita. 😁

Jokainen ihminen näkee, kokee ja aistii asiat eritavoin. Joten ajattelun perustakin on jo lähtökohtaisesti erilainen aina.

Mielipiteitähän myös löytyy...voi olla samojakin, mutta syyt siihen voi erota juuri edellämainituista asioista riippuen.

• Anonyymi

Motiivit, ja teot. Siinä ei välttämättä suorassa syy seuraus yhteydessä avaudu oikeastaan tai välttämättä niinkään mitään. Mielipide, ei itselleni suoraan ilman tekoja edusta juuri muuta, kuin ajatuksen vapautta. Mutta niitä, jotka toteuttavat läpi ajaen, on lopulta hyvin vähän hinnan vuoksi. Sillä se, maksaa, riippuen tilanteesta, tuleeko kotiinpäin, vai maksettavaksi...

• Anonyymi kirjoitti:

Motiivit, ja teot. Siinä ei välttämättä suorassa syy seuraus yhteydessä avaudu oikeastaan tai välttämättä niinkään mitään. Mielipide, ei itselleni suoraan ilman tekoja edusta juuri muuta, kuin ajatuksen vapautta. Mutta niitä, jotka toteuttavat läpi ajaen, on lopulta hyvin vähän hinnan vuoksi. Sillä se, maksaa, riippuen tilanteesta, tuleeko kotiinpäin, vai maksettavaksi...

Jaa... vai niin...

Miksi sinä tämän tähän kirjoitit, minun kommentin alle?

• Kohtuuttomasti jaellaan täällä muille palstahuomiota ja huomautan, että minussa on paljon enemmän ja merkittävämpiä puolia, joita voi haukkua.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jaa... vai niin...

Miksi sinä tämän tähän kirjoitit, minun kommentin alle?

No viestisi sisältöön omaani kommentoiden...Miettien tuota ajatuksen ja teon suhdetta kun kyseessä on toisin ajattelu. Ehkä selvensi sen, että jokainen on tosiaan vapaa ja toisin ajattelija, mutta teoissa se tavallaan konkretisoituu, onko vaiko eikö...Ehkä sitä mietin, sillä jokainen tosiaan on vapaa ajattelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No viestisi sisältöön omaani kommentoiden...Miettien tuota ajatuksen ja teon suhdetta kun kyseessä on toisin ajattelu. Ehkä selvensi sen, että jokainen on tosiaan vapaa ja toisin ajattelija, mutta teoissa se tavallaan konkretisoituu, onko vaiko eikö...Ehkä sitä mietin, sillä jokainen tosiaan on vapaa ajattelija.

Se, nimittäin muuttuu heti, jos onkin toisin puhuja, saati vielä tekijä. Vapaastihan saa jokainen ajatella, ilman mitään seuraamuksia...

• buddy-love kirjoitti:

Kohtuuttomasti jaellaan täällä muille palstahuomiota ja huomautan, että minussa on paljon enemmän ja merkittävämpiä puolia, joita voi haukkua.

Vai niin? Tuo huomioiminen...oli se minkälaista vaan, on ehkä kiinni siitä, miten siihen johonkin...mikä tuo huomiota, heittäytyy...

Veikkaan, että siitä joutuu maksamaan jotain...jos ei suostu maksamaan jotenkin...niin sit ei saa..

Sama kaava toimii aika monessa asiassa...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, taisit mainita, että teko ja ajatus on eri juttu...

Mä mietin vaan ajattelua ja mielipiteitä yleensäkin... niitä löytyy kirjavasti ja ninusta toisinajattelijoita, siis vain ajatuksen tasolla on yhtä minta kuin on ajattelijaakin....

Tekojen puolesta kyllä ainakin otanta on kapeampaa... mutta kahdella samalla tavoin tekijällä minusta voi olla ja onkin eri motiivit loppupeleissä...

• Anonyymi

Joo ja jokainen on uniikki lumihiutale.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, nimittäin muuttuu heti, jos onkin toisin puhuja, saati vielä tekijä. Vapaastihan saa jokainen ajatella, ilman mitään seuraamuksia...

Niinhän sinä luulet! Olen ajatuspoliisi, vaikka et sitä tiedä ja tulet sen joskus katkerasti huomaamaan...

• Anonyymi

Parhaimpiin tuloksiin pääsee helposti, kun osaa muistaa myydä asiansa oikein oikealle yleisölle, jos se ei töki tekijälle liikaa. Nimittäin, jos vastaat suurempaan tarpeeseen off the hat, niin saat varman hyvän vastaan oton, johon myydä lisää hatusta itsestään. Toisaalta tämäkin voi olla ongelma, mikäli motivaattori on juuri eikä melkein, ja myös silloin sitä ei myöskään haluta odottaa, vaan täysin toista lähestymistapaa, kun on kyse siitä, mitä keneltäkin odotetaan toimitettavaksi, ja aina parempi, mitä suurempi luotto on rakennettu ilman kaavoja ja silloin raamit saavat läikkyä ylikin ja mihin suuntaan tahansa...Kunhan mietin. Joskus, tai useinkin...On parasta olla välittämättä edellä mainituista paskaakaan. Sillä niin useimmat jo tekevät.

• Anonyymi

Minusta toisinajattelu on hyvin helppoa. Muotoile ajatuksesi niin, että jokaista lukijaa tai kuulijaa vituttaa ja olet toisinajattelija. Mitään muuta ei siihen tarvita

• Anonyymi

Toikin vaatii kyllä hiukan enemmän taitoa, tavoittaakseen ihan jokaisen...

• Anonyymi

Joo joka päivä ja kyllähän he ovat ärsyttäviä. Eivät tajua omaa parastaan. No can duuu.

• Anonyymi

Entinen ajatus mielessä. Ei se ajatus vaan ensimmäinen viimeisenä.

• Anonyymi

En ole toisinajattelija. Olen paljon pahempi: Olen VÄÄRINAJATTELIJA!
      Olen PolPon kestoseurannassa. Kaikki mitä sanon tai kirjoitan, arkistoidaan ja sitä tullaan käyttämään minua vastaan heti kun mitta täyttyy...
      Nyt pitää mennä ovelle, joku ryskää siellä jo. hei..

• Venäjällä toisinajattelu on edelleenkin ajattelemattomuutta, joten mikään ei ole muuttunut.

• Anonyymi

Jossain päin maailmaa Joulu on peruttu vaikka lahjoja sataa taivaalta.
        Ainakin 60 ihmistä on kuollut Israelin al-Maghazin pakolaisleirille tekemässä iskussa.
        Suomessakin tuntuu joskus etteivät ihmiset ole enää ajattelemiseen kykeneviä?

• Anonyymi kirjoitti:

Jossain päin maailmaa Joulu on peruttu vaikka lahjoja sataa taivaalta.
        Ainakin 60 ihmistä on kuollut Israelin al-Maghazin pakolaisleirille tekemässä iskussa.
        Suomessakin tuntuu joskus etteivät ihmiset ole enää ajattelemiseen kykeneviä?

Maailmamme ei ole mustavalkoinen, eikä kyseessä ole absoluuttisen Hyvän ja absoluuttisen Pahan taistelu. Itse osaan surra myös Mariupolin tuhansia Venäjän murhaamia siviilejä.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Maailmamme ei ole mustavalkoinen, eikä kyseessä ole absoluuttisen Hyvän ja absoluuttisen Pahan taistelu. Itse osaan surra myös Mariupolin tuhansia Venäjän murhaamia siviilejä.

Et kuitenkaan donetskin ja luhanskin siviilejä jotka murhasi ukraina, niiden oma hallinto.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Googlataanpas..iltalehden juttu vuodelta 2014, sitä jatkui 8 vuotta kunnes pommitukset kiihtyivät ja itsehallintoa hakevat dombass ja luhansk pyysivät Venäjää apuun:

https://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/a/2014090218624768

Voithan toki valehdella itsellesi että ei pidä paikkaansam niinhän ne muutkin tekevät laumassanne.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Googlataanpas..iltalehden juttu vuodelta 2014, sitä jatkui 8 vuotta kunnes pommitukset kiihtyivät ja itsehallintoa hakevat dombass ja luhansk pyysivät Venäjää apuun:

Voithan toki valehdella itsellesi että ei pidä paikkaansam niinhän ne muutkin tekevät laumassanne.

-harmiseikirj-

Korjaan piti olla "... itsehallintoa hakevat donetsk ja luhansk pyysivät Venäjää apuun"

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Venäjähän sen rähinän Donbassissa ja Donetskissa aloitti. Ihanko oikeasti et tuota tiennyt?

Tunnetko sanan "provokaatio"? Jos Suomessa olisi enemmän venäläisiä, niin Suomella olisi ollut sama kohtalo kuin Ukrainalla.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Venäjähän sen rähinän Donbassissa ja Donetskissa aloitti. Ihanko oikeasti et tuota tiennyt?

Tunnetko sanan "provokaatio"? Jos Suomessa olisi enemmän venäläisiä, niin Suomella olisi ollut sama kohtalo kuin Ukrainalla.

etpä näytä ymmärtävän koko konfliktista yhtään mitään, elä vain unelmisssasi.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

etpä näytä ymmärtävän koko konfliktista yhtään mitään, elä vain unelmisssasi.

-harmiseikirj-

Sain sarkasmin...

Hyvää joulua Sinulle jo etukäteen; 7 tammikuuta tulee Дед Мороз teillekin!

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

No, luulisi maan josta Joulu on lähtöisin kunnioittavat "elämän syntymistä" edes Jouluna.
        Nyt kyllä mennään vastakkaisella topiikilla. Mitähän se Jeesuskin tuosta pilven reunalla ajattelee? 470 000 ihmistä nälänhädässä, kumma kun he eivät pääse pakolaiseksi vaan heidän pitää nyt kuolla?! Musta valkoista, ovatko ihmiset toistaan arvokkaampia? Mielestäni eivät ole. Missä on nyt se kuuluisa Suomeakin vaivaava pakolaisuus, vai onko nyt löydetty siihen ratkaisu. Ei päästetä alueelta pois, ja tapetaan kaikki. Hmm...aika tehokasta pakolaistyötä.

https://www.youtube.com/watch?v=MFmn6UAvAtg

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, luulisi maan josta Joulu on lähtöisin kunnioittavat "elämän syntymistä" edes Jouluna.
        Nyt kyllä mennään vastakkaisella topiikilla. Mitähän se Jeesuskin tuosta pilven reunalla ajattelee? 470 000 ihmistä nälänhädässä, kumma kun he eivät pääse pakolaiseksi vaan heidän pitää nyt kuolla?! Musta valkoista, ovatko ihmiset toistaan arvokkaampia? Mielestäni eivät ole. Missä on nyt se kuuluisa Suomeakin vaivaava pakolaisuus, vai onko nyt löydetty siihen ratkaisu. Ei päästetä alueelta pois, ja tapetaan kaikki. Hmm...aika tehokasta pakolaistyötä.

AV

En tiedä mistä kirjoitat, mutta sen tiedän, että näitten sotien tarkoituksena on vähentää jo liian suureksi paisunutta ihmiskuntaa. Ei sieltä missä holtittomasti lisäännytään vaan ne fiksuimmat pitää saada pois, jotta toiseksi fiksuimmat jäisivät valtaan. Sitten kun ne fiksuimmat eli valkoinen rotu on tuhottu, niin ne jäljelle jääneet vähiten fiksut kyllä huolehtivat toinen toisistaan, kunhan rittävästi riittävän tehokkaita aseita saavat. Tämä on suunniteltu jo kauan sitten ja se on luettavissa netistäkin: Siionin Viisaitten pöytäkirjat.
        Jotkut sanovat ja uskovat erään Darwinin teoriaan, että ihminen on kehittynyt apinasta. Minä kyllä tunnen monia, ihan ihmisryhmiäkin, jotka eivät ole kehittyneet yhtään, ei sitten vähääkään! Mm professori Tatu Vanhasen ym tutkimukset eri ihmisryhmien tai rotujen ÄO:sta antavat vahvaa taustatukea tälle.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Joulun vietto talvipäivänseisauksen aikoihin on lähtöisin antiikin Roomasta. Mainitaan ensimmäisen kerran nykyajanlaskun vuoden 354 kronikassa.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Joulun vietto talvipäivänseisauksen aikoihin on lähtöisin antiikin Roomasta. Mainitaan ensimmäisen kerran nykyajanlaskun vuoden 354 kronikassa.

Eli Jeesus syntyi jo 354.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli Jeesus syntyi jo 354.

Ei, vaan Jeesuksen syntymäjuhlia alettiin viettämään nykyisellä paikallaan vasta joskus 300-luvulla.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Ei, vaan Jeesuksen syntymäjuhlia alettiin viettämään nykyisellä paikallaan vasta joskus 300-luvulla.

Aaha, no sitten saavat vissiin teurastaa 500 000 palestiinalaista ilman synnin tuskia, jo tuosta syystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Aaha, no sitten saavat vissiin teurastaa 500 000 palestiinalaista ilman synnin tuskia, jo tuosta syystä.

On Sinulla agenda, kiitos huomasin. 🙄

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

On Sinulla agenda, kiitos huomasin. 🙄

Koko maapallolla on sama, huomaan ettei sinulla?
        Jokainen tuomitsee, yksikään sitä ei voi lopettaa?

• Anonyymi

Valtavirta ajattelun vastainen monessa kohtaa. Jonkunhan mielestä ajattelen silloin toisin, kun en ajattele kuten he tai hän. En vaan pysty näkemään kaikkia asioita ohuen putken läpi. Vaikka se olisi helpointa.

Jasu

• Anonyymi

Putki on joko ohutseinämäinen tai halkaisijaltaan pieni, ei ...🧐 tai no ehkä pilli sitten 🙂

• Anonyymi

Juuri äsken toiseen ajatteluun yllytävä aloitukseni poistettiin palstalta.
      Ei täällä kannata ajatella.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Olen kai sitten yleensä ns. toisinajattelija. Avaan ajatuksiani muille melko harvoin, koska se aiheuttaa yleensä tiettyjä reaktioita. Osalla ihmisistä on tarve vaientaa toisinajattelu, koska se uhkaa heidän sisäistä turvallisuuden tunnetta. Ihmisiä ohjaavat erilaiset tarpeet ryhmätilanteissa ja laumaan kuulumisen tarve on yksi sellainen. Sen vuoksi en jaksa nähdä vaivaa ja aiheuttaa hämmennystä. Tekopyhyys on tänä aikana valtavan arvostettua. Sitä harjoitetaan myös julkisesti kuin sopulit laumoittain.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe