Olen osoittanut lukuisten viestien ja avausten kautta, että kristinusko on humpuukia. Jos joku on lukenut viestejäni ja pitää kiinni totuudesta, niin hänen uskostaan ei ole mitään jäljellä. Hänestä on tullut deisti, agnostikko tai ateisti.
Olen kutakuinkin tehtäväni tällä palstalla suorittanut.
Pahoittelen sitä, jos olen vienyt joltakulta lohdun ja toivon kuoleman edessä. Totuus kuitenkin on mielestäni tärkeämpää kuin luottaa katteettomiin lupauksiin.
Jos usko olisi vaaratonta eikä vahingoksi kenellekään, niin olisin ehkä jättänyt teidät rauhaan. Mutta kun se on vahingollista ja vaarallista, etenkin lapsille, jotka eivät vielä osaa kyseenalaistaa vanhempiensa argumentteja. Kuinka paljon traumaisia lapsia olettekaan kasvattaneet ja yhä vielä kasvatatte?
Uskontojen uhreja on paljon myös helluntaitaustaisten joukossa.
Kun uskosta ei ole mitään jäljellä
51
260
Vastaukset
- Anonyymi
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Taidat kuvitella itsestäsi liikoja, itsellesi voit todistella mitä vaan, mutta et sinä, eikä sinua pätevämpikään voi kukistaa sitä, mikä on Jumalasta.
Evankeliumia synteimme tähden itsensä ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta alettiin julistamaan jo n. 2000 vuotta sitten ja yhä julistetaan uskovien toimesta ja tullaan julistamaan maailman loppuun saakka.
Mikä on Jumalasta, sitä ei voi kukistaa.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Uskontojen Uhrien palvelun on perustanut helluntailaisuuden lahkosta irti päässyt mies.
helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja - Anonyymi
Et ole koskaan itse astunut Jumalan valtakuntaan, niin miten voit väittää Taivasten valtakunnan olevan humpuukia?
- Anonyymi
Olen luopio. Entinen saarnaaja. Olet siis väärässä.
- Anonyymi
No etpä ole sinäkään.
- Anonyymi
Sinäkö jumalaton muka pystyt pyyhkimään epäuskollasi Jumalan pois?
- Anonyymi
Olematonta ei tarvitse pyyhkiä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olematonta ei tarvitse pyyhkiä pois.
Yrität pyyhkiä Jumalan pois, niin et pidä Jumlaa olemattomana, valehtelet päin naamaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrität pyyhkiä Jumalan pois, niin et pidä Jumlaa olemattomana, valehtelet päin naamaa!
Yritän saada pipipäät tajuamaan, että Jumalaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo taas seuraavaa:
Ps. 14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
Ps. 53:2 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina joku jumala on itse kullakin.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa, vaan homppelimiesten perustama uususkonto, minkä toi Amerikasta tänne Suomeen Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies perustamalla ensin Helsingin helluntaiseurakunnan v. 1920 ja nelisenkymmentä muuta hell.srk. pitkin maata.
- Anonyymi
Usko tulee kuitenkin yhä kuulemisesta.
Sana rististä julistettuna vaikuttaa uskon kuulijoissa Jumalan voimasta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Et sinä pysty estämään, sitä mikä on Jumalasta, vaikka kuinka yrität rajoittaa uskoon tulemista ja Jumalan toimintaa pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Älä puhu sontaa.
- Anonyymi
>>>"uskontojen uhreja on paljon myös helluntailaisten joukossa"<<<
Uskontojen uhrien perusaja on helluntailaisuudessa kasvanut , syntynyt ja kaikki
"läpi käynyt", nykyisin uskontojen uhrit on laaja ja enemmistö nimenomaan lahkoihin , joko syntyneet tai eksyneet , käännytettynä erilaisiin lahkoihin. - Anonyymi
Ihan niin että aivopestään lapset pienenä , ajalle mikä kuuluu kehittymiseen ja lasten leikkeihin .sitten kun tulevat aikuisiksi niin joutuvat psykiatrin luona selvittelemään traumoja jotka ovat lapsuudessa niin moni tapaus on tullut pintaan,näiden aikuisten lasten taholta , johtaja sanovat että lapsuus oli ainaista pelkoa että jos vaikka tekisi jotain väärin ja saisi siitä rangaistuksen .
Lasten tulee saada olla lapsia , ei heitä saa peloitella millään rangaistuksilla muka jostakin synneistä joita eivät edes tajua tekevänsä . Virheitä tekee kaikki ja niiden kautta oppii , joten hieman olisi ajateltava ettei lapset ole kypsiä niihin asioihin mitä heidän vanhempansa dyrkkaa- Anonyymi
Aivan yhtä pahaa on pelotella lapsia helvetillä siitä, jos eivät uskoisi Jeesukseen. Kun lapset oppivat koulussa ja muilta lapsilta, että Jumalaa ei ole olemassa ja evankeliumi on satua, niin he alkavat menettää lapsen uskoaan ja joutuvat kyseenalaistamaan vanhempiensa ja seurakuntansa väitteet. Tämä johtaa vakaviin pelkotiloihin ja traumoihin, kun järki sanoo, että kristinusko on huijausta, mutta pelottaa lakata uskomasta, koska silloin joutuu helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan yhtä pahaa on pelotella lapsia helvetillä siitä, jos eivät uskoisi Jeesukseen. Kun lapset oppivat koulussa ja muilta lapsilta, että Jumalaa ei ole olemassa ja evankeliumi on satua, niin he alkavat menettää lapsen uskoaan ja joutuvat kyseenalaistamaan vanhempiensa ja seurakuntansa väitteet. Tämä johtaa vakaviin pelkotiloihin ja traumoihin, kun järki sanoo, että kristinusko on huijausta, mutta pelottaa lakata uskomasta, koska silloin joutuu helvettiin.
"Tämä johtaa vakaviin pelkotiloihin ja traumoihin, kun järki sanoo, että kristinusko on huijausta, mutta pelottaa lakata uskomasta, koska silloin joutuu helvettiin."
Puhumattakaan siitä, mitä vanhemmat vanhemman auktoriteetilla vaikuttavat tilanteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä johtaa vakaviin pelkotiloihin ja traumoihin, kun järki sanoo, että kristinusko on huijausta, mutta pelottaa lakata uskomasta, koska silloin joutuu helvettiin."
Puhumattakaan siitä, mitä vanhemmat vanhemman auktoriteetilla vaikuttavat tilanteeseen.Uskoon ei tulla pelon ja pelottelun kautta ja avulla !
Se on aivan varma !
Jumala vetää Rakkaudellaan ihmistä puoleensa !
Mutta toki siis esim kirkkokunnissa on helvetin tulella peloiteltu jo vuosisatoja ihmisiä, mutta se touhu ei ole ollut Jumalasta !
- Anonyymi
Näyttää myöskin siltä, että uskoa Jeesukseen vastaan hyökkäävät haluavat alistaa oman "uskontonsa" uhreiksi Jeesuksen pyhiä, uskovia.
Ja voihan olla, että saakin saalikseen jonkun ihmisen manipuloinnillaan.
Uskovien vainojahan on aina ollut ja tulee olemaan.
Todistihan Jeesus, että minun nimeni tähden teitä tullaan vainoamaan.
Saulus tarsolainen lienee ollut traumaattinen vainotessaan Jeesukseen uskovia.
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)
Yritti vimmassaan kidumallakin saada heitä luopumaan uskostaan Jeesukseen Kristukseen... , mutta turhaan, jolla on sydämen usko Jeesukseen ei luovu siitä, mikä hänessä on.
Tätäkin vielä tapahtuu joissakin maissa, mutta täällä Suomen maassa luukuttajat toimivat omassa "viisaudessaan", luullen voivansa kukistaa sen, mikä on Jumalsta.
Usko Toivonen - Anonyymi
moikka. se on vain ajankysymys.
https://www.youtube.com/watch?v=YlglwZHiW9c - Anonyymi
Ap kirjoitti seuraavaa:
" Olen luopio. Entinen saarnaaja. Olet siis väärässä. "
Saarnaajia on pilvin pimein, se ei kerro vielä yhtään mitään !
Moni kuvittelee itse olevansa uskossakin, vaikka sitä ei ole oikeasti.
Kirkkokunnat ovat täynnä tuollaisia "uskovia" ja "saarnaajia", mutta heistä useimmista Sana ja Herra siis tulevat sanomaan seuraavaa:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ei siis voi luopua mistään, mitä ei edes koskaan ole ollutkaan !
Mutta sinullakin ap on yhä mahdollisuus pelastua, siis ihan oikeasti !
Älä siis viivyttele, sillä ethän tiedä päiviesi määrää !- Anonyymi
Kylläpä ne saarnaajatoverit ja sanan kuulijat ylistivät sitä, miten Pyhässä Hengessä saarnasin ja opetin. Eivät kai he kaikki väärässä olleet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä ne saarnaajatoverit ja sanan kuulijat ylistivät sitä, miten Pyhässä Hengessä saarnasin ja opetin. Eivät kai he kaikki väärässä olleet?
No, nyky saarnaajien näkemyksiin ei juurikaan ole luottamista.
Suurin osa ei erota oikeaa väärästä.
Uskovien Raamatuntuntemus on lähes olematonta nykyään, myös siis "saarnaajilla" !
Mutta jos sinulla on joku oma "saarnasi" jossain tallella, niin voisinhan minä sen arvioida, niin nähtäisiin se, mitä se / ne oikeasti ovat olleet.
Se näet on oikeasti niin, että Hengellisen sanoman erottaa kyllä omista tuotoksista, jos ja kun itse on Hengellinen ja ja saanut Pyhältä Hengeltä itselleen opetusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan vielä tähän yhden hyvän esimerkin "uskovien" ja "saarnaajien" sokeudesta ja kyvyttömyydestä arvioida Hengellisiä asioita.
Eli tapaus Patrik Tiainen.
Täys huijari, joka meni täysillä läpi todella monille.
Hän oli selvästi eksytyksen hengen vaikutuksessa / palveluksessa, ei Pyhän Hengen vaikutuksessa !
Sen näki ihan kaikesta ja silti hän meni läpi kuin väärä raha, todella monille aidoillekin uskoville ja julistajille, ja taitaa mennä yhä vieläkin.
Eli ihmisten arviointeihin ei ole ollenkaan luottamista !
Ja näitä Patrikin kaltaisia "saarnaajia" ja "uskovia" on siis tässä ajassa pilvin pimein, mutta Herra ei ole heitä koskaan tuntenut ! - Anonyymi
Tuo on juuri sitä uskovien päällepäsmäröintiä. Sinulla ei ole mitään ainoaa oikeaa totuutta. Raamatusta on monia totuuksia, yhtä monia kuin kirkkokuntia ja yksilöitä. Näin on ollut läpi Raamatun historian, kun Raamatussa olevia tekstejä on muokkailtu aina sukupolvelta seuraavalle heidän tulkintansa mukaan, Raamattuun. Tämä käy hyvin helposti selville Vanhan testamentin teksteistä, joita Uusi testamenttiin omalta osalta tulkitsee.
Raamatun tulkitseminen eri tavalla kuin sinä sitä tulkitset ei ole sitä, että jollakin, joka ei tulkitsee sitä juuri samalla tavalla kuin sinä, ei olisi muka Pyhää Henkeä. Päin vastoin! Raamatun tulkitseminen on raamatullista. Siksi Pyhä Henki on johdattanut eri kirkkokunnat omien totuuksiensa pariin, aivan kuten juutalaisetkin aikanaan. Juutalaisia lahkoja oli vain neljä. Nykyään lahkoja on tuhansia, sinun lahkosi mukaan lukien. Se, minkä lahkoja tulkinta on seuraavien sukupolvien käytössä riippuu lahkoja suosituimmuudesta. Se, kenen kirjoituksia luetaan eniten saa sanoa tulevien sukupolvien tulkinnalke lähtökohdan, sillä sen Raamatun käännös leviää laajimmalle. Aina kun Raamattua luetaan tai käännetään, sitä tulkitaan. Niin teet sinäkin. Tuo sinun lainauksesi on tulkintaa, ja se, missä yhteydessä sinä sitä käytät, se se vasta SINUN tulkintaasi onkin. Ei itse Raamatun sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri sitä uskovien päällepäsmäröintiä. Sinulla ei ole mitään ainoaa oikeaa totuutta. Raamatusta on monia totuuksia, yhtä monia kuin kirkkokuntia ja yksilöitä. Näin on ollut läpi Raamatun historian, kun Raamatussa olevia tekstejä on muokkailtu aina sukupolvelta seuraavalle heidän tulkintansa mukaan, Raamattuun. Tämä käy hyvin helposti selville Vanhan testamentin teksteistä, joita Uusi testamenttiin omalta osalta tulkitsee.
Raamatun tulkitseminen eri tavalla kuin sinä sitä tulkitset ei ole sitä, että jollakin, joka ei tulkitsee sitä juuri samalla tavalla kuin sinä, ei olisi muka Pyhää Henkeä. Päin vastoin! Raamatun tulkitseminen on raamatullista. Siksi Pyhä Henki on johdattanut eri kirkkokunnat omien totuuksiensa pariin, aivan kuten juutalaisetkin aikanaan. Juutalaisia lahkoja oli vain neljä. Nykyään lahkoja on tuhansia, sinun lahkosi mukaan lukien. Se, minkä lahkoja tulkinta on seuraavien sukupolvien käytössä riippuu lahkoja suosituimmuudesta. Se, kenen kirjoituksia luetaan eniten saa sanoa tulevien sukupolvien tulkinnalke lähtökohdan, sillä sen Raamatun käännös leviää laajimmalle. Aina kun Raamattua luetaan tai käännetään, sitä tulkitaan. Niin teet sinäkin. Tuo sinun lainauksesi on tulkintaa, ja se, missä yhteydessä sinä sitä käytät, se se vasta SINUN tulkintaasi onkin. Ei itse Raamatun sanaa.Höpö höpö !
Kuten JO edellä olen hyvin selvästi sen näyttänyt Raamatusta, niin:
Sinä et luonnollisena ihmisenä voi millään käsittää näitä Hengellisiä asioita, etkä ymmärrä Pyhän Hengen opetustyöstä hölkäsen pölähtävää.
Miksi siis kirjoittelet aiheesta, josta itse et mitään oikeasti tiedä, eikä sinulla varsinkaan ole omakohtaista kokemusta, kuten minulla on Hengellisenä ihmisenä.
Siis miksi ihmeessä kirjoittelet asioista, joista et voi edes tietää oikeasti yhtään mitään ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, nyky saarnaajien näkemyksiin ei juurikaan ole luottamista.
Suurin osa ei erota oikeaa väärästä.
Uskovien Raamatuntuntemus on lähes olematonta nykyään, myös siis "saarnaajilla" !
Mutta jos sinulla on joku oma "saarnasi" jossain tallella, niin voisinhan minä sen arvioida, niin nähtäisiin se, mitä se / ne oikeasti ovat olleet.
Se näet on oikeasti niin, että Hengellisen sanoman erottaa kyllä omista tuotoksista, jos ja kun itse on Hengellinen ja ja saanut Pyhältä Hengeltä itselleen opetusta."Mutta jos sinulla on joku oma "saarnasi" jossain tallella, niin voisinhan minä sen arvioida, niin nähtäisiin se, mitä se / ne oikeasti ovat olleet.
Se näet on oikeasti niin, että Hengellisen sanoman erottaa kyllä omista tuotoksista, jos ja kun itse on Hengellinen ja ja saanut Pyhältä Hengeltä itselleen opetusta."
Ongelma tuossa paradoksissasi on se, että sinä itsekin tulkitset Raamattua, aivan kuten parjaamasi luopioksi itseään kutsuva. Näin ollen sinä et kykene näkemään onko hänen saarnansa Pyhästä Hengestä vai ei. Kykenet vain näkemään sen onko se oman TULKINTASI mukaista. Sinulla ei ole auktoriteettia sanoa, mikä on ainut oikea tapa tulkita Raamattua. Mitään ainutta oikeaa tapaa kun ei ole olemassa. Jo Raamatun sisälläkin on tulkintaa kirjoitusajankohtaa aiempien raamatunkirjojen tulkinnasta, jotka nekin ovat vain jonkun tulkintaa. Tulkinta, SE ON RAAMATULLISTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun tulkitseminen eri tavalla kuin sinä sitä tulkitset ei ole sitä, että jollakin, joka ei tulkitsee sitä juuri samalla tavalla kuin sinä, ei olisi muka Pyhää Henkeä. Päin vastoin! Raamatun tulkitseminen on raamatullista. Siksi Pyhä Henki on johdattanut eri kirkkokunnat omien totuuksiensa pariin, aivan kuten juutalaisetkin aikanaan. Juutalaisia lahkoja oli vain neljä. Nykyään lahkoja on tuhansia, sinun lahkosi mukaan lukien. Se, minkä lahkoja tulkinta on seuraavien sukupolvien käytössä riippuu lahkoja suosituimmuudesta. Se, kenen kirjoituksia luetaan eniten saa sanoa tulevien sukupolvien tulkinnalke lähtökohdan, sillä sen Raamatun käännös leviää laajimmalle. Aina kun Raamattua luetaan tai käännetään, sitä tulkitaan. Niin teet sinäkin. Tuo sinun lainauksesi on tulkintaa, ja se, missä yhteydessä sinä sitä käytät, se se vasta SINUN tulkintaasi onkin. Ei itse Raamatun sanaa.Ja tiedoksesi se perus asia vielä, että:
Pyhä Henki on Totuuden Henki, eikä Hän opeta valhetta kellekkään !
Mutta sinä raukka et tämänkään vertaa ymmärrä !
Jumala EI valehtele !
Jos uskovat, Hengellisetkin, menevät uskomaan muita ihmisiä Jumalan / Pyhän Hengen sijaan, niin se on sitten sen ihmisen oma moka ja vika, ei Jumalan !
- Anonyymi
Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.- Anonyymi
Aikamoinen spämmääjä ja provo olet sinäkin.
- Anonyymi
Henri Hilander ei ole ollut minkään seurakunnan saarnaaja. Avauksen tekijä sanoo olevansa.
- Anonyymi
Henki on jonkin sortin uskova, avaaja on sanonut olevansa ateisti eli ei usko ollenkaan.
Olet siis väärässä.
- Anonyymi
Helluntailaisuudesta ei voi tulla uskonnon uhreja.
Vain uskonnoista voi kasvaa uskonnon uhreja.
Helluntailaisuus ei ole uskonto ollenkaan.
Helluntailaisuus edustaa elävää uskoa Elävään Jumalaan.
Helluntaiseurakunnissa julistetaan Elävän Jumalan
elävää Sanaa. Silloin helluntailaisuus ei ole uskonto
vaan elävä suhde elävään Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa.
On siis suuri ero siinä onko ihminen uskonnollinen ihminen
vai uskova ihminen. Uskonnollinen ihminen voi uskoa miltei
miten tahansa ja mihin tahansa. Hän harrastelee uskontoa.
Uskova ei harrastele mitään uskontoa. Hän elää Jumalan
kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Se on kokonaan eri asia
kuin harrastelle jotakin uskontoa.
https://www.jumala-kanssamme.se/
Mvh J - KLuin linkin.minulla on mennyt tähän mennessä puoli tuntia yhteen viestiisi.
Sinä et ole taka-alalla.kuvittelet olevasi jokin opettaja.tavallinen ukko olet jos 80 luvulla palasit intistä minä olin 10 vuotias. Et ole vielä kovin vanha.miten kuntosi?viimeksi kun kirjoitit siitä olit kuihduttanut itsesi hengellisillä paastoilla.miltä vaimostasi tuntuu jäädä kakkoseksi henkiolennoille?Se ei ole Jumalan tahto.- Anonyymi
Älä viitsi Jaikali puhua vastoin Totuutta !
Kyllä niitä uskontojen uhreja on paljonkin hellareiden joukossa.
Niitä syntyi varmasti paljon silloinkin, kun helluntailaisuus jakaantui helluntaikirkoksi ja helluntaiherätykseksi.
Ja paljon on helluntailaisuuden alla ja nimissä tehty vääryyttä ja toimittu väärin, sen olen omin silmin nähnyt ja kuullut ! - Anonyymi
Niin ja Jaikali !
Väitätkö sinä siis niin, etteikö uudestisyntynyt uskova voisi toimia hyvinkin väärin ?
Ja siten ei muka voisi satuttaa muita ihmisiä ja aiheuttaa uskontojen uhreja ?
Oletko oikeasti noin naivi ja ymmärtämätön ja sokea ? - Anonyymi
"Helluntailaisuus ei ole uskonto ollenkaan.
Helluntailaisuus edustaa elävää uskoa Elävään Jumalaan."
Sananhelinää! Se, miten joku yhteisö harjoittaa ja tulkitsee uskoaan, on juuri sitä mitä uskonnoksi sanotaan. Ihan suomen kielellä. Mutta teillä hellareilla on kova tarve antaa sanoille merkityksiä, joita niillä ei ole, ja lauseille merkityksiä, joita sen sanoista ei muodostu. Näin on tosin kristinuskonkin kanssa.
- Anonyymi
Kova sana luopioille ja uskomattomille:"(1. Korinttilaiskirje 1:18 FB38)
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
PKTNH - Anonyymi
"Olen kutakuinkin tehtäväni tällä palstalla suorittanut."
Tervemenoa helvettiin, minne saatananpalvoja lopulta menevät. Älä tule takaisin.- Anonyymi
Onko sinun sydämesi asenne nyt oikea ?
Onko se Jumalan mielen mukainen ?
Jumalan tahto näet on se, että kaikki pelastuisivat ja Jumala antaa mahdollisuuden loppuun asti !
Miksi sinä siis haluat sen mahdollisuuden evätä toiselta ihmiseltä ? - Anonyymi
Ihanaa tuomitsemista! Lisää tätä!
- Anonyymi
Olen otettu tästä rehellisyydestäsi!
Kunpa kaikki palstan kirjoittajat toisivat suoraan julki sen, mitä sisimmässään ajattelevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun sydämesi asenne nyt oikea ?
Onko se Jumalan mielen mukainen ?
Jumalan tahto näet on se, että kaikki pelastuisivat ja Jumala antaa mahdollisuuden loppuun asti !
Miksi sinä siis haluat sen mahdollisuuden evätä toiselta ihmiseltä ?Tällä foorumilla riehuu saatananpalvoja, joka on tunnustanut rakkautensa Saatanelle tässä kommentissa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17989366/jeesuksen-synnittomyys---osa-2#comment-122823845
Saatananpalvoja ei voi enää pelastua, koska hän on pilkannut Pyhää Henkeä. Hän saa varman tuomion tuliseen järveen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15636538/saatana-ja-pyha-henki
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä foorumilla riehuu saatananpalvoja, joka on tunnustanut rakkautensa Saatanelle tässä kommentissa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17989366/jeesuksen-synnittomyys---osa-2#comment-122823845
Saatananpalvoja ei voi enää pelastua, koska hän on pilkannut Pyhää Henkeä. Hän saa varman tuomion tuliseen järveen.
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)Et raukka ymmärrä tuota Sanaa !
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)
Kyetäkseen herjaamaan Henkeä kadotustuomion ansaitakseen, pitäisi sen henkilön ensin ymmärtää se, mitä hän tekee.
Siis uskosta osaton ei voi syyllistyä tuohon kadottavaan syntiin !
Se onnistuu vain uskovalle, joka sittemmin on luopunut uskosta ja sitten tietäen jo kaiken herjaa Pyhää Henkeä / syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan !
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Siis epäuskossa tehdyt synnit ja Pyhän Hengen pilkat eivät kuulu tuohon kategoriaan !
1. kirje Timoteukselle 1
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän.
!!!
Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
!!!
Joten taas kerran pieleen, kuten monessa muussakin kohtaa, vaikka sinä raukka itse kuvittelet olevasi erehtymätön "opettaja" tai pikemmin jo pidät itse itseäsi Opettajana, eli Herran asemassa tai jopa Hänen yläpuolellaan olevana tietäjänä, siis Kaikkitietävänä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä foorumilla riehuu saatananpalvoja, joka on tunnustanut rakkautensa Saatanelle tässä kommentissa:
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)Ja sinua itseäsi koskee tämä Sana:
Jaakobin kirje 3
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
Siis kuten tuo väärä tuomiosi, tuossa edellä, taas kerran paljastaa !
- Anonyymi
No et ole kovin hyvin onnistunut siinä. Mitä oikein kuvittelit kun tulit yhden Suomen fundamentalistisimman yhteisön joukkoon, jossa kaikki luulevat olevansa oikeassa. Luulitko todella, että joku ottaisi sanasi vastaan? Minäkään en ottanut, vaikka en ole edes kristitty. Johtunee huonosta ulosannistasi, ja siitä, että luen mieluummin älykköjen kirjoituksia, joissa on kunnon perustelut asioille.
- Anonyymi
Uskonto muuttuu pahaksi sen kautta kun eletään lakihenkisyydessä. Juuri sen vuoksi kristinuskon historia on verinen, vainoja ja kuolemaa täynnä kun on oltu noudattavinaan Jumalan lakia. Joskin lähinnä siten että sillä tuomittu ja rangaistu muita.
Kun ihminen opillaan, säännöillään ja asenteillaan tekee uskonnon, niin silloin tulee uskonnon uhreja ja moni voi olla sitä tietämättään toitottaessaan oppia, jakelen tuomioita ja arvosteluja muita kohtaan. Hän vain jakaa sitä mitä itse on saanut.
Mutta jos ihminen on Jumalan kanssa yhteydessä ja Hengen voimassa niin ei ole sellaista voi toinen ihminen tehdä uhria. Voi tietenkin kokeilla onneaan, mutta se voi päätyä eri tavalla kuin kuvitellut.- Anonyymi
Jaikaliko se nyt kirjoittaa ilman nikkiä ?
Uudestisyntynyt ihminen ei kykene kaiken aikaa vain elämään Hengessä ja siten synnittömästi !
Uudestisyntynyt on keskenkasvuinen ja rikkinäinen jota Jumala opettaa ja kasvattaa ja eheyttää kohta kohdalta yhä lisää ja lisää, jos vain uskova siihen Jumalan työhön hänessä itsessään suostuu antautumaan.
Rikkinäisyyttään ja ymmärtämättömyyttään se uskova kuitenkin voi satuttaa ja satuttaakin yhä monia muita ihmisiä, joista siis voi tulla uskonnon uhreja.
Kiistätkö sinä yhä tämän perus Totuuden ?
Täytyykö minun ottaa käytännön esimerkkejä näistä asioista, jotta suostut viimein näkemään ja ymmärtämään Totuuden tässä asiasssa ?
- Anonyymi
Harhaoppinen voi satuttaa ja satuttaakin, mutta Jumalaan lapsiin se ei koske eivätkä he se vuoksi lankea kun Jumala on heidän kanssaan. Paavali kirjoitti, että jos Jumala on meidän puolella, kuka voi olla meitä vastaan.
Ja lopulta se on se takapiru, syyttäjä, joka kaiken takana on silloin kun uskon hedelmät ovat jotain muuta kuin Hengen hedelmät.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894250
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372445Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042416Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell992165Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 291568
- 761351