Mistäpä löytysi sellainen ihana mies? Sellainen mukava, kiltti ja lämpöinen. Kuunteleva ja ymmärtävä, hellä ja lempeä. Sellainen, joka valaisisi huononkin päivän, jonka luokse voisi tulla kotiin, pakoon kylmää ja kovaa maailmaa. Sellaisen, että kotona olisi kodin tuntu, paikat aina kunnossa, asiat järjestyksessä ja murkina valmistumassa.
Pelkkää haavetta ja unelmaa
128
792
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on kahden kauppa.
Jos ihanan parisuhteen toteuttaminen lykätään vain toisen vastuulle, niin ei tule mitään.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Ei kyse ole siitä, vaan miehen perusluonteesta. Mistä tuollaisen löytäisi? Ei taida olla olemassakaan tuollaista. Sellaista ihanaa, joka loisi kodin ja pitäisi sen yllä. Sellainen, joka hoitaisi kaikki juoksevat asiat. Sellainen, että minä voisin keskittyä töihin, pitää talousasiat kunnossa. Sellainen ihan, joka olisi mun peruskallioni, jonka luokse tulla rauhaan ja turvaan.
- Anonyymi
Mietin juuri, että eihän sen elämän ikinä pidä olla tuollaista.. johan tuo olisi pidemmän päälle tylsää. Ennemmin tuollainen kumppani miellyttäisi vain sitä toista.
Niin kuin sanoit jos molemmat tekee asioita yhteisen elämän hyväksi, niin vain sillä voi onnistua…
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin juuri, että eihän sen elämän ikinä pidä olla tuollaista.. johan tuo olisi pidemmän päälle tylsää. Ennemmin tuollainen kumppani miellyttäisi vain sitä toista.
Niin kuin sanoit jos molemmat tekee asioita yhteisen elämän hyväksi, niin vain sillä voi onnistua…
☀️☀️☀️Minulle elämän nimenomaan pitäisi olla tuollaista. Mä rakasta sitä mitä jotkut kutsuvat tylsyydeksi. Tylsyys on ihanaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle elämän nimenomaan pitäisi olla tuollaista. Mä rakasta sitä mitä jotkut kutsuvat tylsyydeksi. Tylsyys on ihanaa!
Eli sinä siis haluaisit palvelijan kotiin, jotta voisit keskittyä uraasi.
Onnea etsintöihin. :))
Toisaalta tämä kysymys on kyllä ratkaistavissa rahalla. Teet vaan riittävästi fyffeä, jotta on varaa palkata.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta tämä kysymys on kyllä ratkaistavissa rahalla. Teet vaan riittävästi fyffeä, jotta on varaa palkata.
-keinovaginamies-Kuka palvelijasta on puhunut. Kyse on tietenkin henkilöstä, joka tykkäisi tuollaisesta elämästä. Mitä palvelemista se silloin on, jos pitää tuosta? Kysymys on vain työnjaosta, ei mistään sen kummemmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-"Toisaalta tämä kysymys on kyllä ratkaistavissa rahalla. Teet vaan riittävästi fyffeä, jotta on varaa palkata."
Tietysti on, jos kaipaa palkkatyövoimaa. Voisin jo, mutta en halua palkkatyövoimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Mies, joka viihtyisi kotiherrana, olisi sinusta palvelija?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka palvelijasta on puhunut. Kyse on tietenkin henkilöstä, joka tykkäisi tuollaisesta elämästä. Mitä palvelemista se silloin on, jos pitää tuosta? Kysymys on vain työnjaosta, ei mistään sen kummemmasta.
Niin että tykkäisi olla sinulle kotipiikana ja kodin hengettärenä?
Taitaa olla aika harvassa tuollaiset miehet, kun sellaisia naisiakaan ei enää paljon ole.
Olet nyt kovan etsintätyön edessä.
Sitten kun löydät tuollaisen kodinhengettären, niin hän haluaa kuitenkin makkaran puolella juttuja, joihin sinä et suostu :)))
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Ja tottahan toki mies saisi myös harrastaa työntekoa, jos mieli tekee. Taloudellisen puolen takia se ei olisi mikään pakko, mutta tietysti itse saa valita senkin, jos tahtoo. Kunhan nuo muut jutut olisivat kuten aloituksessa toivoin, niin en mä harrastamista mitenkään rajoita. Vapaaherran elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että tykkäisi olla sinulle kotipiikana ja kodin hengettärenä?
Taitaa olla aika harvassa tuollaiset miehet, kun sellaisia naisiakaan ei enää paljon ole.
Olet nyt kovan etsintätyön edessä.
Sitten kun löydät tuollaisen kodinhengettären, niin hän haluaa kuitenkin makkaran puolella juttuja, joihin sinä et suostu :)))
-keinovaginamies-Ihminen, joka esim. pitää siivoamisesta, ei pidä sitä piikomisena. Mä tunnen ihmisiä, jotka ihan pitävät kotitöistä, ruoanlaitosta yms. He viihtyvät niissä puuhissa, eikä se ole heille mitään pakkopullaa. Tietenkään ketään ei olla pakottamassa hommiin, joista he eivät pidä.
Mun isäni oli pitkälti juuri tuollainen. Hän viihtyi kotona ja hoiti sen puolen. Äitini taas viihtyi työelämässä. Mutsin palkka ei tosin silloin kun mä olin pieni ollut riittävä kaikkien meidän elättämiseen, mutta kun hän yleni, niin ei isän tarvinut enää käydä töissä. Hänellä oli kodin lisäksi omat harrastuksensa ja hän tykkäsi siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tottahan toki mies saisi myös harrastaa työntekoa, jos mieli tekee. Taloudellisen puolen takia se ei olisi mikään pakko, mutta tietysti itse saa valita senkin, jos tahtoo. Kunhan nuo muut jutut olisivat kuten aloituksessa toivoin, niin en mä harrastamista mitenkään rajoita. Vapaaherran elämää.
Odotatko että täällä joku mies nyt ilmoittautuu? Haaveilet myös lapsista?
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
☀️☀️☀️Tiedän haaveilevani keijukaisita ja metsän peikoista. Tuollaisia ihania miehiä on hyvin vähän ja he eivät vapaina hillu. Ne vähät on napattu jo teini-ikäisinä, eivätkä he vapaudu kuin kuin korkeintaan leskeytymällä. Eli ei, en todellakaan kuvittele täältä löytäväni, mutta saahan sitä haaveilla täydellisestä ihanuudesta. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
☀️☀️☀️Lapset nyt eivät olisi kuin vain tekisi, jos lapsia tahtoo. Miesihanuutta on paljon vaikeampi löytää kuin tehdä lapsua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen, joka esim. pitää siivoamisesta, ei pidä sitä piikomisena. Mä tunnen ihmisiä, jotka ihan pitävät kotitöistä, ruoanlaitosta yms. He viihtyvät niissä puuhissa, eikä se ole heille mitään pakkopullaa. Tietenkään ketään ei olla pakottamassa hommiin, joista he eivät pidä.
Mun isäni oli pitkälti juuri tuollainen. Hän viihtyi kotona ja hoiti sen puolen. Äitini taas viihtyi työelämässä. Mutsin palkka ei tosin silloin kun mä olin pieni ollut riittävä kaikkien meidän elättämiseen, mutta kun hän yleni, niin ei isän tarvinut enää käydä töissä. Hänellä oli kodin lisäksi omat harrastuksensa ja hän tykkäsi siitä.Eli miehen malli on tullut isästäsi. Useilla naisilla on kait näin.
Ei muuta kuin onnea etsintöihin :)
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän haaveilevani keijukaisita ja metsän peikoista. Tuollaisia ihania miehiä on hyvin vähän ja he eivät vapaina hillu. Ne vähät on napattu jo teini-ikäisinä, eivätkä he vapaudu kuin kuin korkeintaan leskeytymällä. Eli ei, en todellakaan kuvittele täältä löytäväni, mutta saahan sitä haaveilla täydellisestä ihanuudesta. 🙂
No aina saa ja kannattaa haaveilla. Ehkä viellä joku kaunis päivä löydät juuri tuollaisen hakemasi henkilön.
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän haaveilevani keijukaisita ja metsän peikoista. Tuollaisia ihania miehiä on hyvin vähän ja he eivät vapaina hillu. Ne vähät on napattu jo teini-ikäisinä, eivätkä he vapaudu kuin kuin korkeintaan leskeytymällä. Eli ei, en todellakaan kuvittele täältä löytäväni, mutta saahan sitä haaveilla täydellisestä ihanuudesta. 🙂
Haaveet pitävät meidät hengissä :))
Anonyymi kirjoitti:
Eli miehen malli on tullut isästäsi. Useilla naisilla on kait näin.
Ei muuta kuin onnea etsintöihin :)
-keinovaginamies-Eipä oikeastaan. Tuon ollut mulle ihan normaalia, eikä vsin isäni kautta. Mun mummuni mm. oli ison talon ainoa lapsi. Sielläkin pääsi kotivävy hyvin vähällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No aina saa ja kannattaa haaveilla. Ehkä viellä joku kaunis päivä löydät juuri tuollaisen hakemasi henkilön.
☀️☀️☀️Tuskinpa mulle sellaista onnea suodaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haaveet pitävät meidät hengissä :))
-keinovaginamies-Tietysti jos tykkää. Itse haaveilen yleensä paljon realistisemmista jutuista ja toteutan haaveeni. Tänään vain tuli kotiin tultuani sellainen olo, että ihana mies tekisi gutaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti jos tykkää. Itse haaveilen yleensä paljon realistisemmista jutuista ja toteutan haaveeni. Tänään vain tuli kotiin tultuani sellainen olo, että ihana mies tekisi gutaa.
Itse haaveilen läheisyydestä. Eikä sen tarvitse olla seksiin johtavaa. Harvassa on vaan ne halaaja miehet :/
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse haaveilen läheisyydestä. Eikä sen tarvitse olla seksiin johtavaa. Harvassa on vaan ne halaaja miehet :/
☀️☀️☀️Läheisyys on myös kivaa, mutta mun puolestani se saa johtaa myös seksiin, kunhan se seksi on hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheisyys on myös kivaa, mutta mun puolestani se saa johtaa myös seksiin, kunhan se seksi on hyvää.
Ihan riittäisi vaan että voisi tehdä asioita ja tapailla hengailu merkeissä… kunnon hieronta voisi tehdä hyvää niin ja pelkkä läheisyys. Miehet vaan tuppaa aina tarjoamaan myös muita palveluja. Niin mistä löytää sellaisen joka ei ensimmäisenä miettisi sillä päällä..
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan riittäisi vaan että voisi tehdä asioita ja tapailla hengailu merkeissä… kunnon hieronta voisi tehdä hyvää niin ja pelkkä läheisyys. Miehet vaan tuppaa aina tarjoamaan myös muita palveluja. Niin mistä löytää sellaisen joka ei ensimmäisenä miettisi sillä päällä..
☀️☀️☀️No joo, hieronta hierontana. Se nyt on selvä. Kunnon hueronta sattuu ja kuuluukin tuntua ja ainakaan mua kipu ei kiihota. Hieronta ei siis tosiaan johda mihinkään intiimiin.
Mä en myöskään jaksaisi mitään tapailua ja hengailua. Toivottavasti kuitenkin löydät etsimäsi. Tuollainen etsimäsi kaltainen mies on suht helposti löydettävissäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, hieronta hierontana. Se nyt on selvä. Kunnon hueronta sattuu ja kuuluukin tuntua ja ainakaan mua kipu ei kiihota. Hieronta ei siis tosiaan johda mihinkään intiimiin.
Mä en myöskään jaksaisi mitään tapailua ja hengailua. Toivottavasti kuitenkin löydät etsimäsi. Tuollainen etsimäsi kaltainen mies on suht helposti löydettävissäkin.Ai on vai. Kyllä se vähän siltä tuntuu että vaikea on löytää… ei pääse oikein edes keskustelussa eteenpäin. Heti aloitetaan keskustelu seksistä tai lähetellään muna kuvia…🙈
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai on vai. Kyllä se vähän siltä tuntuu että vaikea on löytää… ei pääse oikein edes keskustelussa eteenpäin. Heti aloitetaan keskustelu seksistä tai lähetellään muna kuvia…🙈
☀️☀️☀️Sulla taitaa sitten olla selkainen miesmaku, jossa tuollaiset ovat enemmistönä. Mä en harrasta deittiappeja, enkä ole kuullut kenenkäänntutnkaan saaneen munakuvia missään muualla kuin noissa. Kyllä valtaosa miehistä osaa käyttäytyä ihan asiallisesti irl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa sitten olla selkainen miesmaku, jossa tuollaiset ovat enemmistönä. Mä en harrasta deittiappeja, enkä ole kuullut kenenkäänntutnkaan saaneen munakuvia missään muualla kuin noissa. Kyllä valtaosa miehistä osaa käyttäytyä ihan asiallisesti irl.
Se onkin sitten varmaan se ongelma.
☀️☀️☀️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka palvelijasta on puhunut. Kyse on tietenkin henkilöstä, joka tykkäisi tuollaisesta elämästä. Mitä palvelemista se silloin on, jos pitää tuosta? Kysymys on vain työnjaosta, ei mistään sen kummemmasta.
On kova paikka jäädä pois palkkatyöstä jos ei ole oma aloitteisuutta korvata eri keinoin aukkoa. Koti isänä oleminen kysyy kanttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti jos tykkää. Itse haaveilen yleensä paljon realistisemmista jutuista ja toteutan haaveeni. Tänään vain tuli kotiin tultuani sellainen olo, että ihana mies tekisi gutaa.
Gutaaaa tekee ajatuksena että sen kokisi vielä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
☀️☀️☀️Kun pääsee hieromaan elämä on hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pääsee hieromaan elämä on hyvin
Kun pyytäisi ei voi muuten hieroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kova paikka jäädä pois palkkatyöstä jos ei ole oma aloitteisuutta korvata eri keinoin aukkoa. Koti isänä oleminen kysyy kanttia.
On se varmaan osalla ihmisistä noinkin. Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joidenkin ihmisten on vaikeaa keksiä itselleen tekemistä, mutta niin kai se on. Mä itse en näe kotona olemisen vaativan lainkaan kanttia, sen kun vaan on. Itselleni ongelma on se, että mä nyt satun vihaamaan kotitöitä, eikä mulla olisi kanttia jättää niitä tekemättä, jos olisin kotona.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Sellainen luotettava, rehellinen, vakaa ja lojaali. Sellainen, jonka sanaa ei tarvitse epäillä ja jonka lupaus pitää.
- Anonyymi
Kyllä, juuri sellainen. Sellainen, josta tietää, että se minkä se sanoi vuosi sitten, pitää edelleen paikkansa jos siihen on mahdollista tulla muutoksia, se tullaan ilmoittamaan hyvissä ajoin etukäteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, juuri sellainen. Sellainen, josta tietää, että se minkä se sanoi vuosi sitten, pitää edelleen paikkansa jos siihen on mahdollista tulla muutoksia, se tullaan ilmoittamaan hyvissä ajoin etukäteen.
Tuo juuri on yksi iso ongelma tuossa yhtälössä. Miehet, paljo vapaa-aika ja luotettavuus, ovat äärimmäisen harvinainen yhdistelmä. Mies pitää pitää työn touhussa, tai se tekee pahojaan. Jos miehellä on tylsää, niin se alkaa vähintään ryypätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo juuri on yksi iso ongelma tuossa yhtälössä. Miehet, paljo vapaa-aika ja luotettavuus, ovat äärimmäisen harvinainen yhdistelmä. Mies pitää pitää työn touhussa, tai se tekee pahojaan. Jos miehellä on tylsää, niin se alkaa vähintään ryypätä.
Tuossa on oma totuutensa. Sellainen mies, joka elää naisen rahoilla olisi ihan helppo löytää. Homma menee paljon vaukeamnaksi, kun pitäisi löytää kunnollinen ja luotettava mies, jolle tuo on ok.
Kuulostaa siltä että haluat palvelijan.
- Anonyymi
Mä vastasin tohon jo tuolla KVM:lle. En viitsi toistaa itseäni tähän. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Mä vastasin tohon jo tuolla KVM:lle. En viitsi toistaa itseäni tähän. 🙂
Ah okei. Joo luin ne tekstit nyt skimmaten läpi. Kyllä mulle sellainenkin voisi sopia että notkun kotona ja toinen käy töissä. Tietty voisin pyykit tehdä ja ruoan kokata. Pelailla vaikka wowia ja ihmetellä omia ajatuksia sekä Universumin toimintaa. Tietty rempata sitten myös tuvan asioita ja pihaa hoitaa. Ei mulla ole mitään pakkotarvetta käydä töissä, jos toinen tienaa tarpeeksi. Käyn töissä tällä hetkellä vain rahan takia, vaikka viihdyttävä työ onkin.
- Anonyymi
MunNimiOnJK kirjoitti:
Ah okei. Joo luin ne tekstit nyt skimmaten läpi. Kyllä mulle sellainenkin voisi sopia että notkun kotona ja toinen käy töissä. Tietty voisin pyykit tehdä ja ruoan kokata. Pelailla vaikka wowia ja ihmetellä omia ajatuksia sekä Universumin toimintaa. Tietty rempata sitten myös tuvan asioita ja pihaa hoitaa. Ei mulla ole mitään pakkotarvetta käydä töissä, jos toinen tienaa tarpeeksi. Käyn töissä tällä hetkellä vain rahan takia, vaikka viihdyttävä työ onkin.
Ei mua pelaaminen haittaa, niistähän mä itsekin palkkani saan. Pelit on mulle täysin ok, kunhan ei mene riippuvuuden puolelle ja homma pysyy utsellä hallinnassa. Elämässä pitää olla muutakin kuin vain pelit. 👍
Anonyymi kirjoitti:
Ei mua pelaaminen haittaa, niistähän mä itsekin palkkani saan. Pelit on mulle täysin ok, kunhan ei mene riippuvuuden puolelle ja homma pysyy utsellä hallinnassa. Elämässä pitää olla muutakin kuin vain pelit. 👍
E-Sport, Streaming, Let's plays vai ohjelmointia? Eipä ne pelit kaikki kaikessa ole. Talvella nyt enemmän, koska ei kissat tykkää lumessa pahemmin kahlata pikniköimään. 😄 Keväällä sitä joutaa taas sitten. Lueskelua tulee myös harrastettua. Satunnaista opiskelua, kuten koko elämä. Koskaan ei voi tietää liikaa asioita.
- Anonyymi
MunNimiOnJK kirjoitti:
E-Sport, Streaming, Let's plays vai ohjelmointia? Eipä ne pelit kaikki kaikessa ole. Talvella nyt enemmän, koska ei kissat tykkää lumessa pahemmin kahlata pikniköimään. 😄 Keväällä sitä joutaa taas sitten. Lueskelua tulee myös harrastettua. Satunnaista opiskelua, kuten koko elämä. Koskaan ei voi tietää liikaa asioita.
Ihan niiden tekemistä, mutta en juurikaan ohjelmoi. Tehköön sen ne, joilta se käy näpsäkämmin. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niiden tekemistä, mutta en juurikaan ohjelmoi. Tehköön sen ne, joilta se käy näpsäkämmin. 🙂
Ah. Graafikko lienet, tai tarinan keksijä? Maailmojen suunnittelija vaiko balanssin puntaroija?
- Anonyymi
MunNimiOnJK kirjoitti:
Ah. Graafikko lienet, tai tarinan keksijä? Maailmojen suunnittelija vaiko balanssin puntaroija?
En mä ala tämän enempää toinenkuvaani avaamaan, mutta nuo kaikki luonnistuvat. Pieni ala, pienet piirit.
Anonyymi kirjoitti:
En mä ala tämän enempää toinenkuvaani avaamaan, mutta nuo kaikki luonnistuvat. Pieni ala, pienet piirit.
Jeps jeps.
- Anonyymi
Kuulostat tosi upelta naiselta .
- Anonyymi
Sehän riippuu ihan siitä mistä tykkää. Mä olen kiltti ja rauhallinen ja äärimmäisen tylsä kotihiiri, joka lähinnä vain tekee töitä ja viihtyy vapaa-ajallaan kotona.
- Anonyymi
Sarkastinen heitto
☀️☀️☀️
Heh. Mä voisin hyvinkin olla ihan kodin henki. Ainoa mikä vaivais, olisi tuleva eläke joskus.
Sitähän ei tietäisi, miten pitkään auvo kestäisi ja sitten jos on jo eläkeiässä, jää pienille eläkkeille.
Monesti oon miettinyt, että mitenkähän ne jotkut kotiäitylit oikein vanhempana pärjää? Siinä kun ukko heittäytyy herjaksi vanhemmiten, niin saattais olla kuivaa olla yksin jollain perusosalla. 🤔- Anonyymi
Niin juurikin tämä! Ei toisen puolesta kannata uhrautua. Toinen heittää veivit niin mitäpä sitten.. turha tuudittautua, että kyllä toinen elättää sitten vanhana.
☀️☀️☀️ Anonyymi kirjoitti:
Niin juurikin tämä! Ei toisen puolesta kannata uhrautua. Toinen heittää veivit niin mitäpä sitten.. turha tuudittautua, että kyllä toinen elättää sitten vanhana.
☀️☀️☀️Joo. Exä ja exän äiti heittäytyy juurikin toisten varaan. Ei toki miehet sitä erikoisemmin mieti, mutta ei sen puoleen nämä tapauksetkaan. Kumpikin asuu miehen siivellä ja toisella mitätön eläke, toinen sluibailee työttömänä... ukot jos saa tarpeekseen, ovat tuuliajolla pitkään.
Toivottavasti vaan tyttö ei lähde tuohon ralliin mukaan...- Anonyymi
Tuon eläkeenkertymisongelman mä tajuan tosi hyvin. Mä mainitsin tuolla ylempänä, että mun isäni eleli pitkän pätkän elämästään (sellasesta n. nelikymppisestä viralliseen eläkeikään) tolleen "vapaaherrana" ja kodinhengettärenä ja toi eläkeasia oli juttu, jonka kuulin välillä mainittavan. He ovat pysyneet yhdessä, joten se ei ole ongelma, mutta eron tullen se ymmärrettävästi olisi.
Mä itse olen sen verran reilu, että mun mielestä tuo pitäis tietenkin ottaa huomioon. En mä haluaisi mitenkään sitoa toista itseeni taloudellisen tilanteen avulla ja hänen olis jotenkin pakko. Sitä pitäisi miettiä yhdessä millaista taloudellista turvaa ja puskuria toiselleki osapuolelle rakennettaisiin, onhan mullakin omani ja naimisiin en halua. Anonyymi kirjoitti:
Tuon eläkeenkertymisongelman mä tajuan tosi hyvin. Mä mainitsin tuolla ylempänä, että mun isäni eleli pitkän pätkän elämästään (sellasesta n. nelikymppisestä viralliseen eläkeikään) tolleen "vapaaherrana" ja kodinhengettärenä ja toi eläkeasia oli juttu, jonka kuulin välillä mainittavan. He ovat pysyneet yhdessä, joten se ei ole ongelma, mutta eron tullen se ymmärrettävästi olisi.
Mä itse olen sen verran reilu, että mun mielestä tuo pitäis tietenkin ottaa huomioon. En mä haluaisi mitenkään sitoa toista itseeni taloudellisen tilanteen avulla ja hänen olis jotenkin pakko. Sitä pitäisi miettiä yhdessä millaista taloudellista turvaa ja puskuria toiselleki osapuolelle rakennettaisiin, onhan mullakin omani ja naimisiin en halua.Jotenkin kun sais järjestettyä, että tekis jotain pikkutyötä sivussa, sitten muka tekis omaishoitajan hommia, mistä kerryttäis sitä eläkettä ja voishan sitä vapaaehtoistakin jonnekin vakuutusyhtiöön tms. msksaa.
Varmaan löytyis keinot. 😊
Mutta joskus entisen naisystävän kanssa tätä fantasioitiin. Se kysyi, voisinko olla vaan kotona, jos se olis mahdollista. Ja kyllä mä voisin. Tosin sellaisessa mestassa, missä ois muutakin kuin ruuanlaittoa ja siivoilua. Sellaiset talkkarihommatkin on mukavia. Ja puutarhahommat. Tykkään niistäkin. Olis kiva, kun ois siisti piha. Ja talokin päällepäin.
Jossain kattohuoneistossa ois ehkä vähän kyllä tylsää...🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jotenkin kun sais järjestettyä, että tekis jotain pikkutyötä sivussa, sitten muka tekis omaishoitajan hommia, mistä kerryttäis sitä eläkettä ja voishan sitä vapaaehtoistakin jonnekin vakuutusyhtiöön tms. msksaa.
Varmaan löytyis keinot. 😊
Mutta joskus entisen naisystävän kanssa tätä fantasioitiin. Se kysyi, voisinko olla vaan kotona, jos se olis mahdollista. Ja kyllä mä voisin. Tosin sellaisessa mestassa, missä ois muutakin kuin ruuanlaittoa ja siivoilua. Sellaiset talkkarihommatkin on mukavia. Ja puutarhahommat. Tykkään niistäkin. Olis kiva, kun ois siisti piha. Ja talokin päällepäin.
Jossain kattohuoneistossa ois ehkä vähän kyllä tylsää...🤣Niin ja kyllähän Suomessa jokainen vähintään työttömyyspäivärahoja saa, vaikka puolisolla oliskin tuloja. Ne nyt ei tietenkään eläkettä ihmeemmin kerrytä, mutta jos ne voi laittaa sellasenaan säästöön, niin auttaa sekin.
Itselläni on myös yritystoimintaa, että kyllä mä ny voisin toisen jotenkin palkatakin, mutta siinäkin on sitten se riippuvuuspuoli, että nämä on näitä mitä pitäisi miettiä. Mutta sen toisenkin osapuolen tietenkin pitäisi ensiksi se oma luotettavuutensa osoittaa, että minäkään rupeaisin noita miettimään. En mäkään ihan pelkästään kupattavaksi alkaisi, vaikka suht reilu olenkin. 🙂 Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kyllähän Suomessa jokainen vähintään työttömyyspäivärahoja saa, vaikka puolisolla oliskin tuloja. Ne nyt ei tietenkään eläkettä ihmeemmin kerrytä, mutta jos ne voi laittaa sellasenaan säästöön, niin auttaa sekin.
Itselläni on myös yritystoimintaa, että kyllä mä ny voisin toisen jotenkin palkatakin, mutta siinäkin on sitten se riippuvuuspuoli, että nämä on näitä mitä pitäisi miettiä. Mutta sen toisenkin osapuolen tietenkin pitäisi ensiksi se oma luotettavuutensa osoittaa, että minäkään rupeaisin noita miettimään. En mäkään ihan pelkästään kupattavaksi alkaisi, vaikka suht reilu olenkin. 🙂No tuollaisenhan homman vois tietysti laittaa musteella paperille, että ei kummallekaan jää vejätetyn fiilis. Siihenhän voi laatia kaikki kohdat, niin vaatimukset, kuin korvaukset.
Varmaan sais tehtyä ihsn sitovan sopparin. 😊
Ja ei minusta ainakaan tuollainen soppari sitä pois sulkisi, etteikö siinä voisi olla lämpimiä fiiliksiäkin. Välittämistähän tuokin olisi mitä suuremmussamäärin puolin ja toisin. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuollaisenhan homman vois tietysti laittaa musteella paperille, että ei kummallekaan jää vejätetyn fiilis. Siihenhän voi laatia kaikki kohdat, niin vaatimukset, kuin korvaukset.
Varmaan sais tehtyä ihsn sitovan sopparin. 😊
Ja ei minusta ainakaan tuollainen soppari sitä pois sulkisi, etteikö siinä voisi olla lämpimiä fiiliksiäkin. Välittämistähän tuokin olisi mitä suuremmussamäärin puolin ja toisin. 😊No tietysti. Mä uskin muuteniin seljeisiin sopimuksiin, jotka on kirjattu ylös ja allekirjoitettu. Siinä ei ole mun mielestä mitään hämärää. Mä olen tehnyt omien vanhempienikin kanssa kaikesta tollasest selvät paperit, vaikka ei ole luottamuksesta eikä rakkaudesta kiinni. Selkeä tilanne, vähiten väärinkäsityksiä.
Mä kuitenkin tarkoitin sitä, että ensiksi pitää se toinen tuntea. En mä heti alkuun mitään sopimuksia laatisi. 😀 Anonyymi kirjoitti:
No tietysti. Mä uskin muuteniin seljeisiin sopimuksiin, jotka on kirjattu ylös ja allekirjoitettu. Siinä ei ole mun mielestä mitään hämärää. Mä olen tehnyt omien vanhempienikin kanssa kaikesta tollasest selvät paperit, vaikka ei ole luottamuksesta eikä rakkaudesta kiinni. Selkeä tilanne, vähiten väärinkäsityksiä.
Mä kuitenkin tarkoitin sitä, että ensiksi pitää se toinen tuntea. En mä heti alkuun mitään sopimuksia laatisi. 😀Joo. Tietysti.
Mä vaan näin tuon eläke/pärjäämisongelman ensisijaisena ongelmana. 😄
Niin mutta ei mun munat siitä pienenisi, vaikka mä en olis se päärahantuoja pöytään. Tylsä laji, vaikka välillä pelkältään ois ihan kivakin, kun ei tarttis hoitaa juurikin niitä muita hommia.
Mutta kyllä mä tykkään touhuta kaikkea. Nyt en tykkää, kun on helkatinmoinen kiire aina päällänsä. Tehdä 48 h/vko vuorotöitä, sitten hoitaa ruoat, pyykit, lumihommat, nurtsit, puut, rännit....jajaja...
Eipä tässä jäis jollekin suhteessakaan kovin paljoa aikaa... kieli poskella läähättävä puolikuollut ukonrähjä. 🤣Disseisback kirjoitti:
Joo. Tietysti.
Mä vaan näin tuon eläke/pärjäämisongelman ensisijaisena ongelmana. 😄
Niin mutta ei mun munat siitä pienenisi, vaikka mä en olis se päärahantuoja pöytään. Tylsä laji, vaikka välillä pelkältään ois ihan kivakin, kun ei tarttis hoitaa juurikin niitä muita hommia.
Mutta kyllä mä tykkään touhuta kaikkea. Nyt en tykkää, kun on helkatinmoinen kiire aina päällänsä. Tehdä 48 h/vko vuorotöitä, sitten hoitaa ruoat, pyykit, lumihommat, nurtsit, puut, rännit....jajaja...
Eipä tässä jäis jollekin suhteessakaan kovin paljoa aikaa... kieli poskella läähättävä puolikuollut ukonrähjä. 🤣Niin ja ei mulle se toisen omaisuuskaan ole merkityksellistä. Omani realoisin vaikka sinne eläkekassaan ja toinen vois testamentata vaikka omaisuutensa hylätyille undulaateille, jos pierasee viimeisen kerran ennen mua. Mä kyllä löydän jonkun sopin vuokralle jostain viimesille päivilleni.
Itse koitankin selvittää oman omaisuuteni mahdollisimman hyvin ja siirtää sen jälkipolville jo eläessäni. Sitten vaan sen verran jätän jälkeeni, että saavat kuopattua ja juhlittua, eikä tarttis senttiäkään maksaa perintöveroa. 😁
Kyllä mä ainakin oon jo tähän mennessä sen verran tukenut tätä firmaa, että en kuoleman jälkeen hotsittais enää maksaa. 😁
- Anonyymi
Hei kiva naisihminen ! Tommosia miehiå ei oo olemassa , se on fantasiaa
- Anonyymi
Juu, mä tiedän jahtaavani virvatulia.
- Anonyymi
Täällä olen.
Voi, kunpa voisin vielä löytääkin aloittajan kaltaisen naisen!
Ja teen muuten mielelläni kotitöitä, en ryyppää, polta enkä ole hankala.
Puhun, nauran, pidän halaamisesta, suukottelusta jne.
Ja ulkoilen ja liikun muutenkin paljon.
Minulla on isot lämpimät kädet ja iso......sydän, iso syli ja iso.....- Anonyymi
Tuo viimeinen vihjailusi antaa kuvan, että meidän huumorimme tuskin toimisi yhteen. Muutoin hyvä ja toivottavasti löydät omasi. 🙂
- Anonyymi
Eli kaikki muu aloittajan pitäisi saada, mutta seksi on no-no.
Ajattelutapa tietysti tuokin.
Varsinainen prinsessa....
On siinäkin parisuhde, jossa läheisyyttä pitäisi olla, mutta seksiä ei missään nimessä :)- Anonyymi
Missä olen sanonut noin seksistä?
- Anonyymi
Ensimmäinen kerta elämässäni, kun mua kukaan kutsuu prinsessaksi. Otan kohteliaisuutena.
- Anonyymi
Täältä löytyis, paitsi siivoaminen tökkii. Uskon ennemminkin siihen että tavarat hakeutuvat itse paikoilleen ajan mittaan 😁, lasta ei saa tuputtaa eikä luontoa pakottaa.
Harmikseni olen jo ehtinyt päiväysvanhaan ikäryhmään, eikä minusta taida olla enää kuin isähahmoksi. Jaksan minä tietysti vielä jonkun verran letistä kiskoa ja aiheuttaa mieliharmia koskettelemalla tarpeen tullen 😁. Hyvää uutta vuotta ja onnea etsintään 🙂- Anonyymi
Itse oken pyrkinyt ratkaisemaan siivousinhoani sillä, että en sotke. Se ei kuitenkaan poista kokonaan pölyn kertymistä yms. 🤔
Hyvää uutta vuotta!
Toivottavasti löydät kumppanin, jonka kanssa toiveet ja tarpeet kohtaavat.
Itselleni tuollainen suhde olisi liian epätasapainoinen. Minulle on tärkeää, että suhteessa on kaksi tasavertaista ja itsenäistä ihmistä, joista kumpikaan ei ole toisesta riippuvainen. Poikkeuksena tietenkin tilanteet, joissa toinen esim sairauden vuoksi ei kykene töihin tai sitten väliaikaiset järjestelyt (toinen opiskelee, kotona lasten kanssa tms). Sellaista tilannetta ei tule koskaan, että minä jäisin kotiin elämään toisen kustannuksella enkä jaksaisi kyllä sellaista miestäkään, joka olisi kaiket päivät kotona hoitaen huushollia. Tuntisin oloni jotenkin inhottavaksi, jos mies tekisi kotona kaiken ja minä vain tulisin valmiiseen pöytään. Tuntisin miehen olevan palvelijani eikä kumppanini.
Tämä on vain oma näkemykseni asiasta eli en tarkoita tuomita sinun tapaasi suhtautua parisuhteeseen. Kun parisuhteen molemmat osapuolet ovat samoilla linjoilla parisuhteen laadusta, niin silloinhan muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.- Anonyymi
Minä en näe tuossa mitään epätasapainoista, enkä toisesta riippuvaista. Se, että toinen valitsee olla tekemättä jotain ja toiselle sen tekeminen on ok, on valinta. Ei se tarkoita, etteikö toinen niihin kykenisi. Mulle ei tuota mitään ongelmaa antaa toisen tehdä jotain, jos hän itse sen valitsee ja valinnastaan tykkää. En kuulu niihin ihmisiin, joille olisi mikään ongelma istua valmiin ruoan ääreen.
Anonyymi kirjoitti:
Minä en näe tuossa mitään epätasapainoista, enkä toisesta riippuvaista. Se, että toinen valitsee olla tekemättä jotain ja toiselle sen tekeminen on ok, on valinta. Ei se tarkoita, etteikö toinen niihin kykenisi. Mulle ei tuota mitään ongelmaa antaa toisen tehdä jotain, jos hän itse sen valitsee ja valinnastaan tykkää. En kuulu niihin ihmisiin, joille olisi mikään ongelma istua valmiin ruoan ääreen.
Aivan ja se on sinun tapasi nähdä asia. Tärkeintä on tietenkin juuri tuo, mitä sanoit, että toinen on valinnut olla kotona. Kun tilanne on molemmille osapuolille ok, niin silloinhan ei tietenkään ongelmaa ole. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin esim taloudellista itsenäisyyttä niin tärkeänä, etten itse pystyisi koskaan elämään toisen siivellä. Minulle on tärkeää, että molemmat panostavat yhteiseen kotiin, siivotaan yhdessä, kokataan yhdessä tai se tekee, jolla sattuu enemmän aikaa/energiaa olemaan. Toinen voi toki kokata enemmän, toine pyykätä enemmän, miten ikinä sitten sovitaankaan.
Tämä saattaa olla myös tottumiskysymys. Olen elänyt lapsuuteni kodissa, jossa molemmat vanhemmat olivat töissä ja molemmat myös tekivät kotitöitä. Olen myös elänyt parisuhteessa, jossa molemmat osapuolet ovat olleet koko ajan töissä ja kotityöt tehtiin yhdessä. Laskut yms on aina maksettu puoliksi ja omistussuhteet esim asunnosta ovat aina olleet 50/50.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Aivan ja se on sinun tapasi nähdä asia. Tärkeintä on tietenkin juuri tuo, mitä sanoit, että toinen on valinnut olla kotona. Kun tilanne on molemmille osapuolille ok, niin silloinhan ei tietenkään ongelmaa ole. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin esim taloudellista itsenäisyyttä niin tärkeänä, etten itse pystyisi koskaan elämään toisen siivellä. Minulle on tärkeää, että molemmat panostavat yhteiseen kotiin, siivotaan yhdessä, kokataan yhdessä tai se tekee, jolla sattuu enemmän aikaa/energiaa olemaan. Toinen voi toki kokata enemmän, toine pyykätä enemmän, miten ikinä sitten sovitaankaan.
Tämä saattaa olla myös tottumiskysymys. Olen elänyt lapsuuteni kodissa, jossa molemmat vanhemmat olivat töissä ja molemmat myös tekivät kotitöitä. Olen myös elänyt parisuhteessa, jossa molemmat osapuolet ovat olleet koko ajan töissä ja kotityöt tehtiin yhdessä. Laskut yms on aina maksettu puoliksi ja omistussuhteet esim asunnosta ovat aina olleet 50/50.Mä en tiedä muten vanhempani ovat laskut msksaneet. Mutsin kulutus nyt muutenkin on aina ollut ihan eri kertaluokassa kuin isäni. Kyllä heillä kuitenkin aina kaikki omustussuhteet ovat olleet 50/50 ja naimissa kun ovat, ilman avioehto, niin yhteistä kaikki.
Mä en näe mitään arvoa yhteisessä kidinhoidossa, kuin korkeintaa yhteisenä taakanjakona, jos molemmat inhoavat sitä puuhaa. Anonyymi kirjoitti:
Mä en tiedä muten vanhempani ovat laskut msksaneet. Mutsin kulutus nyt muutenkin on aina ollut ihan eri kertaluokassa kuin isäni. Kyllä heillä kuitenkin aina kaikki omustussuhteet ovat olleet 50/50 ja naimissa kun ovat, ilman avioehto, niin yhteistä kaikki.
Mä en näe mitään arvoa yhteisessä kidinhoidossa, kuin korkeintaa yhteisenä taakanjakona, jos molemmat inhoavat sitä puuhaa.En tunne ketään, kuka nauttisi kotitöistä. Muutama ystävä pitää ruoanlaitosta, mutta valtaosa näkee kodintyöt pakollisena pahana ja parisuhteessa oleville kyse on nimenomaan taakan jakamisesta, jolloin molemmat osallistuvat kodista huolehtimiseen.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Tämä saattaa olla myös tottumiskysymys. Olen elänyt lapsuuteni kodissa, jossa molemmat vanhemmat olivat töissä ja molemmat myös tekivät kotitöitä. Olen myös elänyt parisuhteessa, jossa molemmat osapuolet ovat olleet koko ajan töissä ja kotityöt tehtiin yhdessä. Laskut yms on aina maksettu puoliksi ja omistussuhteet esim asunnosta ovat aina olleet 50/50."Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin esim taloudellista itsenäisyyttä niin tärkeänä, etten itse pystyisi koskaan elämään toisen siivellä."
Tässä on taas se, että mikä itse kullekin on siivellä elämistä. Mulle raha on vain rahaa. Sillä ei ole mulle niin suurta arvoa, että mua häiritsisi, jollei toinen tuo rahaa. Mä en pitkään jaksaisi ihmistä, joka laskisi rahaa ja kuka tienaa ja mitä tienaa ja kuka elättää ja ketä. Olisi se sitten martyrointia kotona tai posmottamista siitä, että elättää, tai vaikka vinkumista siitä, ettö kaikki jartaan rasan 50/50, niin mulla menisi hermo. Mä olen aivan liian suurpiirteinen rahan suhteen. Se mikä on mun, on myös sen toisen ja toisen panos vaikkapa kotona on yhtä arvokas kuin toisen panos vaikkapa töissä. Kuten tossa yllä Disselle totesin, niin mulle on itsestäänselvää, että jos yhdessä ollaan, niin myös sen toisen tulevaisuudenturva otetaan huomioon. Itse en jäisi kotiin, koska mä inhoan huushollaamista niin maan pirusti, mutta se "toisen siivellä eläminen" ei olisi siinä edes pohdinnan arvoinen juttu, jos mä tekisin ne huushollaamiset. - Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
En tunne ketään, kuka nauttisi kotitöistä. Muutama ystävä pitää ruoanlaitosta, mutta valtaosa näkee kodintyöt pakollisena pahana ja parisuhteessa oleville kyse on nimenomaan taakan jakamisesta, jolloin molemmat osallistuvat kodista huolehtimiseen.
No mä tunnen, montakin. Heille niistä tulee veemäisiä vasta siinä kohtaa, jos sitä ei arvosteta ja teetetään tahallaan lisätöitä sotkemalla ja elämällä sekaisesti.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
En tunne ketään, kuka nauttisi kotitöistä. Muutama ystävä pitää ruoanlaitosta, mutta valtaosa näkee kodintyöt pakollisena pahana ja parisuhteessa oleville kyse on nimenomaan taakan jakamisesta, jolloin molemmat osallistuvat kodista huolehtimiseen.
Minä nautin kotitöistä ☝ No ruuanlaitto on eniten välttämätön paha, mutta siitä voi suoriutua valmisruokien ja ravintoloiden avulla, jos varsinainen ruuanlaitto ei innosta.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin esim taloudellista itsenäisyyttä niin tärkeänä, etten itse pystyisi koskaan elämään toisen siivellä."
Tässä on taas se, että mikä itse kullekin on siivellä elämistä. Mulle raha on vain rahaa. Sillä ei ole mulle niin suurta arvoa, että mua häiritsisi, jollei toinen tuo rahaa. Mä en pitkään jaksaisi ihmistä, joka laskisi rahaa ja kuka tienaa ja mitä tienaa ja kuka elättää ja ketä. Olisi se sitten martyrointia kotona tai posmottamista siitä, että elättää, tai vaikka vinkumista siitä, ettö kaikki jartaan rasan 50/50, niin mulla menisi hermo. Mä olen aivan liian suurpiirteinen rahan suhteen. Se mikä on mun, on myös sen toisen ja toisen panos vaikkapa kotona on yhtä arvokas kuin toisen panos vaikkapa töissä. Kuten tossa yllä Disselle totesin, niin mulle on itsestäänselvää, että jos yhdessä ollaan, niin myös sen toisen tulevaisuudenturva otetaan huomioon. Itse en jäisi kotiin, koska mä inhoan huushollaamista niin maan pirusti, mutta se "toisen siivellä eläminen" ei olisi siinä edes pohdinnan arvoinen juttu, jos mä tekisin ne huushollaamiset.Sinulla on ilmeisesti aina ollut rahaa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti aina ollut rahaa.
- SheenaEi ole ollut. Ei mun lapsuuttani varmaankaan köyhäksi voi kutsua, mutta ei mun vanhemmillani silloin yhtään ylimääräistä ollut. He osasivat kuitenkin hyvin piilottaa sen meiltä muksuilta. Molemmat olivat kuitenkin töissä, vaikkakin pienipalkkaisia virkamiehiä. Sitten mutsi lisäkouluttautui ja alkoi pikkuhiljaa tienata enemmän, mutta ei hän koskaan mihinkään ylettömiin palkkoihin kohonnut. Parhaiten hän tienasi sen kymmenen vuotta ennen eläkeikää, jolloin se ei tietenkään enää mun elintasossani näkynyt. Kotoa muutettuani (16-vuotiaana), mä elin ihan omillani. Eikä mulla todallakaan silloin ylimääräistä ollut. Että juu ei, mulla ei todellakaan ole aina ollut rahaa. Olen tullut toimeen hyvin pienellä rahalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti aina ollut rahaa.
- SheenaJa juuri siitä syystä, että mä tiedän mitä on elää aidosti pienillä tuloilla, mulla menisikin hermo rahasta narisemiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri siitä syystä, että mä tiedän mitä on elää aidosti pienillä tuloilla, mulla menisikin hermo rahasta narisemiseen.
Vanhemmiten rahat vähenee automaattisesti (eläkepäivät häämöttää). Minulla menisi hermo asuessa yhdessä miehen tai kenenkään kanssa. Oma tupa, oma lupa ja oma budjetti. Ei kenenkään vakkari- tai yllätyskuluja maksettavana, se on niin luksusta.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmiten rahat vähenee automaattisesti (eläkepäivät häämöttää). Minulla menisi hermo asuessa yhdessä miehen tai kenenkään kanssa. Oma tupa, oma lupa ja oma budjetti. Ei kenenkään vakkari- tai yllätyskuluja maksettavana, se on niin luksusta.
- SheenaNo mun vanhemmillani meni ihan toisinpäin, että eipä se mikään automaatti ole. Mitä noita eläköityneitä sukulaisia on katsellut, niin heillä kaikilla ovat tulot tai pikemmin kätene jäävä osa kasvanut eläköitymisen myötä. Jokainen tietysti itse miettii miten sen eläköitymisensä järjestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mun vanhemmillani meni ihan toisinpäin, että eipä se mikään automaatti ole. Mitä noita eläköityneitä sukulaisia on katsellut, niin heillä kaikilla ovat tulot tai pikemmin kätene jäävä osa kasvanut eläköitymisen myötä. Jokainen tietysti itse miettii miten sen eläköitymisensä järjestää.
Kerro miten saa tulot eläkkeellä suuremmaksi kuin työelämässä? Aika normi on että eläke on n 60% palkasta.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miten saa tulot eläkkeellä suuremmaksi kuin työelämässä? Aika normi on että eläke on n 60% palkasta.
- SheenaLue ihmeessä uudestaan mitä sanoin. En sanonut tulojensa nousseen. Jokainen eläkkeelle jäänyt, jonka tunnen niin hyvin, että on tullut näistä juteltua, on sanonut käteen jäävän rahan olevan isompi. En sanonut myöskään sen olevan isompi kuin juuri ennen eläköitymistä, vaikka on se monilla niinkin, vaan kuitenkin isompi kuin heillä keskimäärin on ollut työelämässä ollessaan. Varmasti, jos heillä oma kulutus olisi aina vain noussut sitä mukaan kun palkka on noussut ja eläkeikä lähestynyt, niin pudotus voisi olla tuntuvakin. Jokinen tosiaan varautuu siihen eläkkeelle jäämiseen kuten itse sen miettiin. Itse en tunne yhtään eläkeläistä, joilla elintaso olisi pudonnut mihinkään eläköitymisen myötä, osalla päinvastoin, kulujen laskun myötä ja kun säästettyjä varoja on vapautettu muualta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaIhan jokaisella tuntemallani eläkeläisellä on ollut paljon heikompi elintaso kun lapset olivat pieniä ja varsinkin opiskeluaikoina, eli eivät todellakaan murehdi eläketulojaan. Varsinkin kun moni on ottanut kaiken irti niistä viimeisistä työvuosista, kun eläke kasvaa eniten, niin eläke on usein isompi kuin palkka on ollut ennen niitä viimeisiä työvuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaVerotusjututkin kannattaa miettiä kuntoon jo etukäteen, niin käteen jäävä osuus ei turhaan kärsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaMä olen itse huomannut, että tässä koko eläkeajattelussa on sukupolvikuilu. Olen huomannut tuon kuilun kulkevan jossain isosiskoni ikäluokan ja oman ikäluokkani välissä. Mun sisko on mua reilusti vanhempi ja täytää kohtapuoliin 50 ja hän vielä miettii eläkekertymäänsä. Itse ja valtaosa samanikäisistä tutuistani, meistä kukaan ei oikeastaan enää mieti sitä. Jokainen on tajunnut jo opiskeluaikana, että mahtaakohan koko eläkesysteemiä enää olla tällaisenaan, kun olemme siinä iässä ja tuleeko meille sitä virallista eläkeikää ikinä, kun sitä rajaa jatkuvasti hilataan ylöspäin. Itselläni ei ole yhtään sellaista itseni ikäistä tai nuorempaa tuttavaa (jonka tuntisin niin hyvin, että rahasta olisi puhuttu), joka ei miettisi eläkkeellejäämistä asiana, johon pitää ihan itse kerätä pääomaa ja omaisuutta. Eläke on mitä on, jos on ja koska lienee, eikä sen varaan voi laskea yhtään mitään.
Anonyymi kirjoitti:
"Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin esim taloudellista itsenäisyyttä niin tärkeänä, etten itse pystyisi koskaan elämään toisen siivellä."
Tässä on taas se, että mikä itse kullekin on siivellä elämistä. Mulle raha on vain rahaa. Sillä ei ole mulle niin suurta arvoa, että mua häiritsisi, jollei toinen tuo rahaa. Mä en pitkään jaksaisi ihmistä, joka laskisi rahaa ja kuka tienaa ja mitä tienaa ja kuka elättää ja ketä. Olisi se sitten martyrointia kotona tai posmottamista siitä, että elättää, tai vaikka vinkumista siitä, ettö kaikki jartaan rasan 50/50, niin mulla menisi hermo. Mä olen aivan liian suurpiirteinen rahan suhteen. Se mikä on mun, on myös sen toisen ja toisen panos vaikkapa kotona on yhtä arvokas kuin toisen panos vaikkapa töissä. Kuten tossa yllä Disselle totesin, niin mulle on itsestäänselvää, että jos yhdessä ollaan, niin myös sen toisen tulevaisuudenturva otetaan huomioon. Itse en jäisi kotiin, koska mä inhoan huushollaamista niin maan pirusti, mutta se "toisen siivellä eläminen" ei olisi siinä edes pohdinnan arvoinen juttu, jos mä tekisin ne huushollaamiset.Raha on vain rahaa, kunnes se ei enää ole. On kovin ylevää sanoa, ettei rahalla ole mitään arvoa, mutta esim. siinä vaiheessa, jos tulee ero ja joutuu rakentamaan oman elämänsä uudelleen, on rahalla yllättävänkin suuri arvo. Ei rahalla itsessään vaan sillä, mitä se mahdollistaa. Vaikuttaa siltä, ettet ole itse koskaan tällaiseen tilanteeseen joutunut, mistä olen tietenkin puolestasi iloinen.
Olen rahan suhteen itseasiassa hyvinkin suurpiirteinen. En todellakaan laskeskele pennejä enkä ole koskaan nalkuttanut rahasta parisuhteessa. Olen kuitenkin myös realisti ja haluan taloudellisten asioiden olevan selviä eli asunnon omistussuhteet, avioehdot yms on oltava selviä. Tällöin niistä ei tarvitse vääntää eron, kuoleman tai muun yllättävän tilanteen sattuessa. Samalla tavalla tietenkin voidaan kirjallisesti sopia esim siitä, että toinen kustantaa toiselle eläkekertymää, joka jäisi muutoin kotona olevalta kertymättä, mihin ilmeisesti viittasitkin.Anonyymi kirjoitti:
Minä nautin kotitöistä ☝ No ruuanlaitto on eniten välttämätön paha, mutta siitä voi suoriutua valmisruokien ja ravintoloiden avulla, jos varsinainen ruuanlaitto ei innosta.
- SheenaMahtavaa, olen kateellinen 😄 Itselleni kotityöt ovat vain jotain, mitkä on pakko tehdä. No joku nurmikonleikkuu tai aidan maalaus kauniina päivänä on ihan kivaa, mutta siivous ja pyykkäys maailman tylsimpiä. Ruanlaitto on ajan kanssa ihan ok, mutta arjessa jatkuva kokkaus alkaa turruttaa.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Raha on vain rahaa, kunnes se ei enää ole. On kovin ylevää sanoa, ettei rahalla ole mitään arvoa, mutta esim. siinä vaiheessa, jos tulee ero ja joutuu rakentamaan oman elämänsä uudelleen, on rahalla yllättävänkin suuri arvo. Ei rahalla itsessään vaan sillä, mitä se mahdollistaa. Vaikuttaa siltä, ettet ole itse koskaan tällaiseen tilanteeseen joutunut, mistä olen tietenkin puolestasi iloinen.
Olen rahan suhteen itseasiassa hyvinkin suurpiirteinen. En todellakaan laskeskele pennejä enkä ole koskaan nalkuttanut rahasta parisuhteessa. Olen kuitenkin myös realisti ja haluan taloudellisten asioiden olevan selviä eli asunnon omistussuhteet, avioehdot yms on oltava selviä. Tällöin niistä ei tarvitse vääntää eron, kuoleman tai muun yllättävän tilanteen sattuessa. Samalla tavalla tietenkin voidaan kirjallisesti sopia esim siitä, että toinen kustantaa toiselle eläkekertymää, joka jäisi muutoin kotona olevalta kertymättä, mihin ilmeisesti viittasitkin.Raha on aina ollut ja tulee aina olemaan mulle vain rahaa. Se on ollut kun sitä on ollut hyvin vähän ja on kun sitä on enemmän. Me ihmiset olemme tuossakin keskenämme niin kovin erilaisia, suhteessamme rahaan. Mä nyt en vain ole noin fokusoitunut juuri rahaan. Ei kummassakaan asenteessa mitään väärää ole.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Raha on vain rahaa, kunnes se ei enää ole. On kovin ylevää sanoa, ettei rahalla ole mitään arvoa, mutta esim. siinä vaiheessa, jos tulee ero ja joutuu rakentamaan oman elämänsä uudelleen, on rahalla yllättävänkin suuri arvo. Ei rahalla itsessään vaan sillä, mitä se mahdollistaa. Vaikuttaa siltä, ettet ole itse koskaan tällaiseen tilanteeseen joutunut, mistä olen tietenkin puolestasi iloinen.
Olen rahan suhteen itseasiassa hyvinkin suurpiirteinen. En todellakaan laskeskele pennejä enkä ole koskaan nalkuttanut rahasta parisuhteessa. Olen kuitenkin myös realisti ja haluan taloudellisten asioiden olevan selviä eli asunnon omistussuhteet, avioehdot yms on oltava selviä. Tällöin niistä ei tarvitse vääntää eron, kuoleman tai muun yllättävän tilanteen sattuessa. Samalla tavalla tietenkin voidaan kirjallisesti sopia esim siitä, että toinen kustantaa toiselle eläkekertymää, joka jäisi muutoin kotona olevalta kertymättä, mihin ilmeisesti viittasitkin.Ai juu ja mä olen eronnut ja voin sanoa, että rahalla ei ollut mulle siinä erossa mitään arvoa. Mä annoin oman osani talosta ja jätin autonkin. Vein mukanani vain kaikein henkilökohtaisimman omaisuuteni, vaatteet, kirjani, jne. Mä en todellakaan ala tapella omaisuudesta. Pitäköön, kun kerta oli hänelle niin tärkeää. Mä pärjään kyllä. Olen aina pärjännyt ja pärjään jatkossakin.
Anonyymi kirjoitti:
Ai juu ja mä olen eronnut ja voin sanoa, että rahalla ei ollut mulle siinä erossa mitään arvoa. Mä annoin oman osani talosta ja jätin autonkin. Vein mukanani vain kaikein henkilökohtaisimman omaisuuteni, vaatteet, kirjani, jne. Mä en todellakaan ala tapella omaisuudesta. Pitäköön, kun kerta oli hänelle niin tärkeää. Mä pärjään kyllä. Olen aina pärjännyt ja pärjään jatkossakin.
Tulkitset minua mielenkiintoisella tavalla ihan pieleen.
Myöskään minä en ole koskaan tapellut omaisuudesta eikä tule koskaan olemaan tarvekaan, kun taloudelliset asiat ovat sovittuja ja selkeitä. En silti väheksy rahan mahdollistamia asioita elämässä, kuten lapsen mahdollisuutta harrastaa rakastamaansa lajia.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Tulkitset minua mielenkiintoisella tavalla ihan pieleen.
Myöskään minä en ole koskaan tapellut omaisuudesta eikä tule koskaan olemaan tarvekaan, kun taloudelliset asiat ovat sovittuja ja selkeitä. En silti väheksy rahan mahdollistamia asioita elämässä, kuten lapsen mahdollisuutta harrastaa rakastamaansa lajia.Missä sä tulkitset mun tulkinneen sinua. Vastasin kohtiin "On kovin ylevää sanoa, ettei rahalla ole mitään arvoa, mutta esim. siinä vaiheessa, jos tulee ero ja joutuu rakentamaan oman elämänsä uudelleen, on rahalla yllättävänkin suuri arvo" ja "Vaikuttaa siltä, ettet ole itse koskaan tällaiseen tilanteeseen joutunut, mistä olen tietenkin puolestasi iloinen." Et tosiaan voisi olla kauempana totuudesta mitä minuun tulee. Enkä mä koe olevani mitenkään "ylevä". Sinusta se voi olla "ylevää", minulle se on mun todellisuuteni. Raha nyt vain on mulle pelkkää rahaa ja mä olen elämässäni selvinnyt hyvin vähällä rahalla ja osaan sen tarvittaessa edelleen ja rahaa saa aina lisää. Ei hetkessä, mutta rahaa kyllä saa tienattua.
Sä itse esitit kuvitelmia ja olettamia itsesi ja oman ajattelusi pohjalta ja ne nyt eivät vain päde minuun. Anonyymi kirjoitti:
Missä sä tulkitset mun tulkinneen sinua. Vastasin kohtiin "On kovin ylevää sanoa, ettei rahalla ole mitään arvoa, mutta esim. siinä vaiheessa, jos tulee ero ja joutuu rakentamaan oman elämänsä uudelleen, on rahalla yllättävänkin suuri arvo" ja "Vaikuttaa siltä, ettet ole itse koskaan tällaiseen tilanteeseen joutunut, mistä olen tietenkin puolestasi iloinen." Et tosiaan voisi olla kauempana totuudesta mitä minuun tulee. Enkä mä koe olevani mitenkään "ylevä". Sinusta se voi olla "ylevää", minulle se on mun todellisuuteni. Raha nyt vain on mulle pelkkää rahaa ja mä olen elämässäni selvinnyt hyvin vähällä rahalla ja osaan sen tarvittaessa edelleen ja rahaa saa aina lisää. Ei hetkessä, mutta rahaa kyllä saa tienattua.
Sä itse esitit kuvitelmia ja olettamia itsesi ja oman ajattelusi pohjalta ja ne nyt eivät vain päde minuun.Kiitos selvennyksestä. Pahoittelut, että tulkitsin tekstiäsi väärin.
- Anonyymi
Palstalta!
T. Disse ja Rande- Anonyymi
He ovat molemmat palstakirjoitustensa mukaan aivan liian sosiaalisia yksilöitä mulle 😀. Varsinkin Dissellä on vielä lisäksi jatkuvasti tuhat rautaa tulessa yhtä aikaa. Mä stressaantuisin ja tuskin hekään viihtyisivät. Kiitos nyt ehdotuksesta kuitenkin.
- Anonyymi
Kiltit miehet ei ole naisten suosiossa. Kannattaa vaan suosiolla katsella niitä komeita pelimiehiä jotka ei kokkaa eikä lämmitä kotia ainakaan naisen takia.
Kyllä meitä kilttejä miehiä on mutta ei naiset meitä ole ennenkään halunneet joten eivät halua jatkossakaan.- Anonyymi
Sinäkö sen kerrot millaisista minun tulisi pitää? Mä kerroin jo millaisista oikeasti pidän. Jos se on sinulle ongelma niin voi voi.
- Anonyymi
Sinä tosin et selvästikään ole koskaan kilttiä miestä edes nähnyt, että sinällään mun miesmakuni ei koskekaan sinua. 🙂
- Anonyymi
Vai haaveilet tuollaisesta miehestä, no ei siinä mitään. Makunsa kullakin 😊
- Sheena - Anonyymi
Tuohan on kuin minä! ☺️
En vain ole mies. 🤔
🦄- Anonyymi
Tai no, koti ei ole aina järjestyksessä, ja mies tekee välillä murkinaa, mutta muuten kuin minä! ☺️
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai no, koti ei ole aina järjestyksessä, ja mies tekee välillä murkinaa, mutta muuten kuin minä! ☺️
🦄Jep ... naisissa mäkin tunnen tuollaisia tyyppejä. Miehissä ei vain ole (toivottavasti) vielä tullut vastan sellaista, jossa nuo kaikki olelliset jutut löytyisivät. Vähän sinne päin ja osa jutuista joo, mutta ei noita oleellisia juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep ... naisissa mäkin tunnen tuollaisia tyyppejä. Miehissä ei vain ole (toivottavasti) vielä tullut vastan sellaista, jossa nuo kaikki olelliset jutut löytyisivät. Vähän sinne päin ja osa jutuista joo, mutta ei noita oleellisia juttuja.
Joo, Suomesta voi olla vähän hankalaa löytää tuollaisia miehiä. En tiedä miksi. Monissa muissa kulttuureissa on normaalia, että mies on tuollainen. ☺️ Esim. Ruotsista kannattaa etsiä!
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, Suomesta voi olla vähän hankalaa löytää tuollaisia miehiä. En tiedä miksi. Monissa muissa kulttuureissa on normaalia, että mies on tuollainen. ☺️ Esim. Ruotsista kannattaa etsiä!
🦄Tuokin taitaa olla ihan totta. Ruotsalainen miesseura olikin tuossa haarukassa jonkin aikaa, mutta siinä oli lopulta liikaa ongelmia, kun en halua muuttaa Ruotsiin.
- Anonyymi
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Mukava ja empaattinen ihminen, joka osaa pitää kämppänsä säällisessä kunnossa ja laittaa ruokaakin itselleen ja tarvittaessa toisellekin ihmiselle. Tämmöisetkö on harvinaisia? Eikö tuo ole osa aika normaalia elämää kuitenkin? Perusjuttuja.
- Anonyymi
Äläs nyt vähättele meitä! 😄
🦄
- Anonyymi
"Sellaisen, että kotona olisi kodin tuntu, paikat aina kunnossa, asiat järjestyksessä ja murkina valmistumassa."
Kodin tuntu check, paikat aina kunnossa, no jaa, asiat järjestyksessä, riippuu mihin viittaa, murkina valmistumassa, valmistuu hetkessä.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Sussa ei (palstajuttujesi perusteella) vain juurikaan ole tuota mukavuutta tai kiltteyttä jne, lempeydestä puhumattakaan. Mutta nuo ominaisuudet, joita on vaikein löytää aitoina. Kuka vaan voi tietenkin hetken esittää, mutta se ei paljon lämmitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sussa ei (palstajuttujesi perusteella) vain juurikaan ole tuota mukavuutta tai kiltteyttä jne, lempeydestä puhumattakaan. Mutta nuo ominaisuudet, joita on vaikein löytää aitoina. Kuka vaan voi tietenkin hetken esittää, mutta se ei paljon lämmitä.
Siinäpä se, minä kun en esitä mitään noita on vaikea nähdä esittäjien seasta :)
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se, minä kun en esitä mitään noita on vaikea nähdä esittäjien seasta :)
-harmiseikirj-Sepä se, kun sen pitää olla aitoa. Esittäjä paljastuisi heti ja ilman noita ominaisuuksia ei kiinnosta lainkaan. Olen itse tuollainen, kun saan samaa takaisin ja muu ei kiinnosta. Ei viitsisi tuhlata yhtään aikaani sellaiseen, joka saa esille ikäviä ominaisuuksia. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se, kun sen pitää olla aitoa. Esittäjä paljastuisi heti ja ilman noita ominaisuuksia ei kiinnosta lainkaan. Olen itse tuollainen, kun saan samaa takaisin ja muu ei kiinnosta. Ei viitsisi tuhlata yhtään aikaani sellaiseen, joka saa esille ikäviä ominaisuuksia. 🙂
Sun pitää kohdata sellainen joka ei hae eikä halua mitään, siinä tietysti se ongelma että kun se hae eikä halua se ei näyttäydy ehkä heti niin mukavana kuin hakijat kun se ei pyri mihinkään mutta jos vaan saat työnnettyä itsesi sen seuraan se voi osoittautua aarteeksi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun pitää kohdata sellainen joka ei hae eikä halua mitään, siinä tietysti se ongelma että kun se hae eikä halua se ei näyttäydy ehkä heti niin mukavana kuin hakijat kun se ei pyri mihinkään mutta jos vaan saat työnnettyä itsesi sen seuraan se voi osoittautua aarteeksi.
-harmiseikirj-Noin se juuri menee. En mä ole koskaan elämässäni etsinytkään, enkä koskaan päätynyt sellaiseen seuraan, joka etsisi. Se on jotenkin täysin vieras ajatus. Asiat taoahtuvat, jos ovat tapahtuakseen, itsestään ja muun elämän ohessa. Muulla tavoin ne eivät voi mun elämässäni koskaan tapahtua, mutta saahan sitä haaveilla. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se juuri menee. En mä ole koskaan elämässäni etsinytkään, enkä koskaan päätynyt sellaiseen seuraan, joka etsisi. Se on jotenkin täysin vieras ajatus. Asiat taoahtuvat, jos ovat tapahtuakseen, itsestään ja muun elämän ohessa. Muulla tavoin ne eivät voi mun elämässäni koskaan tapahtua, mutta saahan sitä haaveilla. 🙂
Sama, jos omaa ideologian että väkisin änkeämällä ei saa mitään hyvää aikaa miksi sitten ängetä? On siinä toki sitten se haittakin että on sitten änkeämättä sellaisissakin tilanteissa joissa olisi ehkä pitänyt jäa jälkeenpäin se voi vähän harmittaa kun tietää että kemiaa oli mutta antoi sen mennä.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Miten olisi puolisosiaalinen perhekeskeinen erakko, syö kaiken kokkaamansa ja jos joku perheessä valittaa ruuasta niin seuraavalla kerralla samaa lajia kokataan tupla-annos ilman eri pyyntöä, erittäin kustannustehokasta 😋
- Anonyymi
Mä kaipaan mukavaa, kilttiä ja lämmintä sekä välittävää seuraa, joten ei kiitos. Pelkkä itsestään ja omasta mahastaan välittäminen ei oikein toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kaipaan mukavaa, kilttiä ja lämmintä sekä välittävää seuraa, joten ei kiitos. Pelkkä itsestään ja omasta mahastaan välittäminen ei oikein toimi.
niin, tarve ja kysyntä harvoin kohtaavat nykymaailmassa syystä tai toisesta, aika usein syynä on huono tulkinnanvarainen ilmaisu tai sitten puutteellinen lukutaito
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin, tarve ja kysyntä harvoin kohtaavat nykymaailmassa syystä tai toisesta, aika usein syynä on huono tulkinnanvarainen ilmaisu tai sitten puutteellinen lukutaito
Voi ollakin, jos etsii seuraa kirjallisesti.
Viimeisen lauseen rajoitusten vuoksi, en endottomasti sovi kuvioon.
- Anonyymi
Ei se mitään. Ei kukaan täällä sovi, ei missään todellisessa mielessä. Tämä nyt ei vain ole sellainen paikka. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään. Ei kukaan täällä sovi, ei missään todellisessa mielessä. Tämä nyt ei vain ole sellainen paikka. 😀
Vaikutat kyllä mukavalta ja kunnolliselta ihmiseltä.
Paikkoja on paljon ja jos ei tärppää, niin sitten vain seuraavaan paikkaan.
(kalastuksessa on sama systeemi)
- Anonyymi
Miehellä on paljon työtä ja murkina valmiina
- Anonyymi
No ... kotihommiahan on lopulta juuri niin paljon kun niitä itse kerryttää. Aloittaja on kuitenkin (tilanteen pakottamana, sillä vihaa siivoamista) suht siisti yksilö, joka ei kylvä ympärilleen roskaa ja epäjärjestystä, jota sitten pitäisi siistiä, tuottaa vähäisesti pyykkiä, on melko pieniruokainen jne. Minä en siis miehelle juurikaan lisätyötä teettäisi. Jos hän itse on suht samanmoinen, niin aika kevyellä tuossa pääsisi, kunhan nyt tykkäisi noista kotihommista.
- Anonyymi
Naiset pilasivat parisuhteen. Nauttikoot nyt pelimiehistään.
"Sellaisen, että kotona olisi kodin tuntu, paikat aina kunnossa, asiat järjestyksessä ja murkina valmistumassa."
Tuo on naisen tehtävä, ettei asunto ole kämppä tai miesluola, kuten miehillä tapaa olla. Tosin kaikki on pilattu, niin eivät naisetkaan enää pidä kotia. Avioerossa ei etsitä syyllistä, ja sopimuksen voi purkaa ja rikkoa koska haluaa, sukupuolta voi vaihtaa säännöllisesti, eikä mikään ole enää pyhää.
Sopimus jonka voi rikkoa koska tahansa ilman seuraamuksia on arvoton tai jopa vaarallinen, joka voi tuhota koko elämän. Ei kukaan viisas sellaisessa yhteiskunnassa enää perusta perhettä tai sitoudu omaan tuhoonsa.- Anonyymi
Miehet pilasivat parisuhteen pettämällä vaimojaan ja itkevät nyt, kun jotkut naiset käyttäytyvät samoin kuin miehet.
- Anonyymi
"Naiset pilasivat parisuhteen. Nauttikoot nyt pelimiehistään."
Minulla ei ole mitään tekoa tuollisen kanssa, enkä aio tuhlata elämääni tuollaisiin turhakkeisiin.
"Tuo on naisen tehtävä, ettei asunto ole kämppä tai miesluola, kuten miehillä tapaa olla."
Sinä et siis missään tapauksessa ole mies, jota ikinä huolisin.
- Anonyymi
oikeastaan, aloitaja oli oikeassa minkalainen kodin pitäsi olla, mutta nykyään arvot ole keski pisteessä koska elätään siinä hetkessä,
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea
Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja3252225En luovuta
Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail631397Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?
Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi601087Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta51076- 135987
Keskusteluista julkisia.....
Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko131984No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi15952- 63836
Rakas nainen
Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e22789Päivän aforismi
Mitä vaikeampi nainen on saavuttaa, sitä varmemmin saatte hänestä kumppanin, joka ei lähde ensimmäisen liehittelijän mat84755