Mitäpä mieltä tästä

Anonyymi-ap

EU:n uudesta direktiivistä, että korkki on pullossa kiinni avaamisenkin jälkeen? Kyllä ainakin näin suomalaisena on ….tanut, kun pienestä jogurttipurkista on aina ravat naamalla. Revin itse siis korkin irti. Korkki pitää kuulema olla siksi kiinteä ettei se huuhdoudu mereen; no sinnehän se ensimmäisenä täältä metsä-Suomesta joutuukin.

50

512

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Korkki irti!

• Anonyymi

Tämä riesa tuli vuoden lopussa pikku pulloihin.

• Anonyymi

Kenttä pullossa pysyy korkki mukana, sodan tuoksinnassa ei katoa.😎

• Anonyymi

Kenttäpullot on eri asia kuin se, että yritän marketin käytävällä saada välipalajogurtin juotua. Kenttäpullo yhdyssana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenttäpullot on eri asia kuin se, että yritän marketin käytävällä saada välipalajogurtin juotua. Kenttäpullo yhdyssana.

Olet siis rikollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis rikollinen.

Ilman muuta, mies on markettien salaryystäjä, voisit ilmoittaa tästä eteenpäin

• Anonyymi

Milloin tulee direktiivi viinapulloista joiden korkki pitää olla aina kiinni?

VA

• Anonyymi

Pian. Olen valmistelemassa sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pian. Olen valmistelemassa sitä.

Hyvä, saatko valmiiksi ennen puolta yötä:)

VA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, saatko valmiiksi ennen puolta yötä:)

VA

😂😂

• Anonyymi

Pelastaahan suomi yksin ilmastonkin verottamalla poliittisideologisilta vastapuoliltaan enemmän ja maksamalla yli 2e polttoaine hintoja. Ja kaikki tietenkin tietää, että kaikki suomessa käytetyt muovituotteet päätyy tyynenmeren jätepyörteeseen. Tämä on sitä niinsanottua viherideologiaa.

• Anonyymi

Ei, vaan tämä on täysin sinun omaa tietämättömyyttä sekä tyhmyyttä.

• Anonyymi

Itä-Suomen muovituotteet joutuvat suoraan Bermudan kolmioon eikö vain.

• Anonyymi

Viherideologia on pyrittävä pitämään mahdollisimman kaukana.

• Anonyymi

Kyllähän he turvekoneetkin hajotuttivat. Eiköhän tule pakkasissa mieleen lämmitys.

• Väität ettei täältä metsien keskeltä huutoudu mitään meriin? Niin sitä voisi kuvitella, vaan totuus on se, että kaikki joet virtaa meriä kohti. Kyllä se muovikorkki voi ajan kuluessa päätyä vaikka minne. Se kun ei tuhoudu luonnossa moniin satoihin vuosiin. Sen korkin on tarkoitus mennä kierrätykseen samalla kun palautat sen pullon pullonpalautukseen. Ihmettelen sitä, miksi tuota ei ollut keksitty jo aikoja sitten.
      Aika monissa maissa ei osata edes kierrättä pulloja.

• Anonyymi

Ei huuhtoudu kun palaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei huuhtoudu kun palaa.

Ei muovia saa polttaa... Myrkkykaasuja ja kasvihuonekaasuja...

• Anonyymi

mene itse kierrätykseen

• Anonyymi kirjoitti:

mene itse kierrätykseen

Menen kompostiin.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ei muovia saa polttaa... Myrkkykaasuja ja kasvihuonekaasuja...

Housussasi on kaasua. Puunpolton ohessa yhdisteet palavat niin kuumassa lämpötilassa ettei sieltä vapaudu kuin lämpöenergiaa. Sitä paitsi niissä tetroissa lukee ”voi polttaa”.

• Anonyymi

” Ihmettelen sitä, miksi tuota ei ollut keksitty jo aikoja sitten.”

Koska kaatonokka!

• Anonyymi kirjoitti:

” Ihmettelen sitä, miksi tuota ei ollut keksitty jo aikoja sitten.”

Koska kaatonokka!

Tarkoitan sitä, miksi ei ole tajuttu aiemmin, että se korkkikin olisi hyvä päätyä kierrätykseen. Onhan se varmaan tajuttu, mutta oletettu että ihmiset muka laittavat sen pulloon kiinni ja palauttavat... Harvoin on tainnut niin käydä. Korkkeja pyörii irrallaan joka paikassa.

• Anonyymi

Todella kätevä direktiivi!

Nyt on pullossa aina korkki kiinni ja silti voi ottaa hörppyä vaikka koko ajan!

• Anonyymi

Tuo kun tulisi kosanderipulloon.

• Anonyymi

Maitopurkeissahan joskus oli se pelkkä pahvinen avausmekanismi kaatonokka ja toimi hyvin, sitten jonkun neronleimauksen seurauksena alkoi tulemaan muovikorkit. Nyt jos palattaisiin kaatonokkaan ei olisi mitään ongelmaa mutta miksi yleensä piti välillä alkaa ongelmaa tekemään niillä muovikorkeilla? varmaan tuli EU.sta käsky että kaatonokka kiellettävä.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Älä muuta sano! Ihmisen oma tekemä ongelma!

Hyvä kun muistutit. Kaatonokka, mikä näppärällä sormiliikkeellä kurautettiin auki ja kaikki virtasi sinne minne piti.

Mitä pirua piti erillinen muovilärppä tullakaan.

Kaatonokka oli samaa pahvia! Niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano! Ihmisen oma tekemä ongelma!

Hyvä kun muistutit. Kaatonokka, mikä näppärällä sormiliikkeellä kurautettiin auki ja kaikki virtasi sinne minne piti.

Mitä pirua piti erillinen muovilärppä tullakaan.

Kaatonokka oli samaa pahvia! Niin.

Onhan kaatonokka vieläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan kaatonokka vieläkin.

Missä? Maidoissako? Eipä ole.

• Anonyymi

Tiedätkö mitä? Mä avaan aina sen pahvinokan, niin että korkki jää vasemmalle ja kaadan nokasta niinkuin ennenkin. En voi sietää niitä muovisia läpysköitä ja ovat aika lujassa huonokätisten avata, luulisin. Ja hyvää uuttavuotta 2024 t. Automaatti Yaris ja kuski. Vm. 2010. Ja 1956.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on, jos kaatonokalla tarkoitetaan täyspahvista tölkkiä missä nokka avataan ja suljetaan taittelemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on, jos kaatonokalla tarkoitetaan täyspahvista tölkkiä missä nokka avataan ja suljetaan taittelemalla.

Eikä ole! Siinä on se v*tun muovinen korkki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valion maitopurkeissa ainakin vielä tänään oli kaatonokka. Ostin 4 litran purkkia, ns. vapaan lehmän täysmaitoa, jossa rasvaprosentti on 3,5%. Käytän leivontaan, uuniriisipuuroon ja mannavellin keittoon. Tulee muuten maukkaanpaa ruokaa, kuin kevytmaidolla tehdystä!

Olen täysin samaa mieltä ett ne muovikorkkien käyttö pitäisi lopettaa, jos siitä kerta tosiaan on jotain ongelmaa. Mulla ei henkilökohtaisesti ole ollut, maitopurkit huuhtelen ja poltan puiden mukana kakluunissa, lämmittäessäni tupakeittiötä. Makkarissa on sähköpatteri, mutt harvoin sitä on tarvittu, energiaa säästävässä talossa.
        trollika

• Anonyymi

En juurikaan osta tuollaisia pulloja, mutta sen harvan kun ostan, niin kyllä mä sen korkin siitä irti otan. Ei ne meikäläisessä systeemissä mihinkään mereen joudu, kun palautan pullon kuitenkin korkkeineen.

• Anonyymi

Juuri näin! Ei se ole mikään vaiva veivata se korkki sitten kiinni ja palauttaa pullo.

• Itse olen aina pullon tyhjennyttyä kiertänyt korkin takaisin kiinni. Miten muutoin olisi luontevaa toimia?

• Anonyymi

Juuri näin!

• No eipä tuo haittaa. Ensin ihmettelin, että eikö korkkia saa kunnolla sivuun, mutta saa, ainakin vissypulloissa...sitä pitää vaan kiskaista kunnolla.

En ahdistu moisesta...

• Anonyymi

Minua haittaa! Olen laatutietoinen nainen!

• Anonyymi kirjoitti:

Minua haittaa! Olen laatutietoinen nainen!

Syytön mä siihen taas olen? 🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Syytön mä siihen taas olen? 🤣

No en lähtis varmaksi sanomaan! ☝️👋🏼

• Anonyymi

No ilmankos, luulin, että tehtaalla oli tullut virheitä. Oon yritellyt repiä niitä irti. Joskus tippuu niitä lattialle ja mulla on varakorkki kauppaan viemisiä varten, kun en jaksa kaivaa niitä jostan soffan alta ihan heti.

Kaikkea sitä narsistit keksiikin vallan himoissaan ja halussaan hallita muita ja tietenkin siksi, ettei tule kenkää, niin pitää keksiä kaikenmaailman järjettömyyksiä jotta työpaikka pysyy turhuuden keksijöilläkin ja tietty korkeakoulutus tai korkea palkka.

• Anonyymi

Hyvä! Käsitit sinäkin, minkälaista koiruutta kuluttajalle tehdään. Jatketaanpa repimistä. Ihmeellinen sääntömaailma. Jonninjoutavia ja kohta tajutaan ettei tämäkään nyt mikään älynväläys ollut!

• Onhan noi korkit muutenkin vaihdelleet. Ennen oli lasipulloissa siis kaljapullossa niin kuin vieläkin kruunukorkki, joka aukes vain kaljapullon avaajalla. Ja limska pulloissa sellainen veto läpyskä, joka lähti kiertään sitä pullon suuta, kunnes lähti irti. Oliko se sitten siksi, ettei lapset sais kaljapulloja auki. Viimeiset lasiset limskapullot oli kruunukorkilla kaikki eli tarvi olla kaljapullon avaaja. Mutta kyllä se korkki voi suomestakin mereen joutua, ainakin meillä noi katukaivot menee suoraan jokeen ja sieltä tietenkin mereen ilman mitään suodatuksia. Mulla putos sim korttikin tollaseen kaivoon.

• Meillä oli aikoinaan naapurissa kaupan vieressä pieni puistikko. Tähän puistikkoon tulivat alan miehet kaljanhakumatkaltaan puhumaan paskaa vertaistuen kanssa. Kaljan loputtua keräsivät tyhjät pullot ja lähdettiin hakemaan kaupasta uutta lastia yleensä niin pitkään, että joko ei enää myyty tai rahat loppuivat, kumpi ensin sattui.

Tämän puistikon luonnostaan syntyneet kävelyurat, polut olivat mielnkiintoisia. Näillä poluilla kävellessä kävi jaloissa ankara kilinä, eikä kaljapullonkorkeita nähnyt paljasta maata ollenkaan. Pullonkorkkeja oli etenkin poluilla usean senttimetrin kerros, koko metsikössä varmaan monia tonneja terästä.

• Anonyymi

Pitäisin hyvänä semmoista sitkeämuovista umpipulloa jossa ei olisi korkkia ollenkaan niin että sisällön verran kaloreita palaisi jo pelkästään avaustoimissa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Jos tuolla on jotain merkitystä, niin hyvä niin. Noin muutoinhan se on hieman hankala käytössä, mutta kyllä siihenkin varmaan tottuu.

• Anonyymi

Ei totu ja hankala on. Se on kuin virhe pullotuslinjassa.

• Anonyymi

Ihan jees, eipähän kahvimaidon korkki putoa lattialle...

- Sheena

• Anonyymi

Oliko Tarzan elokuvissa Sheenah-niminen apina muuten? Tuleeko nimimerkkisi siitä?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      306
      6663
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      50
      5817
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      186
      5292
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4073
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3338
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3333
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3247
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3018
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2242
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      1115
    Aihe