Kapteeni talvi puree omia.

No niin, rupeaa paukkumaan omat systeemit, kun kaikki saa varastaa ja rosmota Venäjällä.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010112806.html

Eikö joku uskonut, että kehitysmaa tuosta sopasta Venäjästä tulee.
Vielä ehkä vuosi tuota sotaa ja alkaa olla Venäjä kypsä. Voipihan se jo pamahtaa tänä keväänä, kun Putin valitaan yksimielisesti ja sitten alkaa mobilisaatio. Ja nyt varmaan katsotaan, ettei ukot karkaa maasta.

63

571

Vastaukset 63

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi niiltä loppuivat jo miehet, tankit ja ammukset.
      Ei tästä muuten mitään tulisi?

• No on niillä vielä niitä NL;n aikuisia tankkeja, mitä vähän retusoivat ja ajavat räjäytettäviksi, ukot on vähissä, mutta eipä ne kun makaavat montuissa ja käyvät asemasotaa. Jotain tykistöammuksiahan ne sai P.Korealta...
        Mutta keväästä voi tulla jo mielenkiintoinen... kyllä jotain äksöniä niiden pitää saada aikaan...😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No on niillä vielä niitä NL;n aikuisia tankkeja, mitä vähän retusoivat ja ajavat räjäytettäviksi, ukot on vähissä, mutta eipä ne kun makaavat montuissa ja käyvät asemasotaa. Jotain tykistöammuksiahan ne sai P.Korealta...
        Mutta keväästä voi tulla jo mielenkiintoinen... kyllä jotain äksöniä niiden pitää saada aikaan...😁

Juu, ei niiltä museotankit ihan heti lopu ja saa niistä ainakin puolet ajettavaan kuntoon, kun kannibalisoi sen toisen puolen varaosiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, ei niiltä museotankit ihan heti lopu ja saa niistä ainakin puolet ajettavaan kuntoon, kun kannibalisoi sen toisen puolen varaosiksi.

Jep. Ja samalla saadaan se kuuluisa bruttokansantuote ylemmälle tasolle. Töitähän siellä kaikille kynnelle kykeneville on.

• Anonyymi

Ihan kamalaa siel jäätyy jengi :( ja heil on viel joku munapula...eikä siis sellanen munapula, jonka vois olettaa johtuvan siitä, ettei suomalaiset miehet pääse sinne rajan yli, vaan kananmunapula...

• Eli lettuja ei voi tehdä? Harmi...

• Disseisback kirjoitti:

Eli lettuja ei voi tehdä? Harmi...

Pula-aikana kompensoidaan puuttuvia muita proteiininlähteitä, kuten lihan ja kalan tuotantoa kananmunilla, mikä on kustannustehokasta ja nopeaa tuottaa, hyvä säilymään ja yksinkertaista rahdata. Yhdysvallat esimerkiksi ei koskaan aikaisemmin eikä jälkeen kuluttanut niin paljon kananmunia kuin v. 1945.

Jos kananmunantuotantokin takkuaa, ollaan jo syvillä vesillä...

• kollimaattori kirjoitti:

Pula-aikana kompensoidaan puuttuvia muita proteiininlähteitä, kuten lihan ja kalan tuotantoa kananmunilla, mikä on kustannustehokasta ja nopeaa tuottaa, hyvä säilymään ja yksinkertaista rahdata. Yhdysvallat esimerkiksi ei koskaan aikaisemmin eikä jälkeen kuluttanut niin paljon kananmunia kuin v. 1945.

Jos kananmunantuotantokin takkuaa, ollaan jo syvillä vesillä...

Se on kyllä monessa ruuassa mukana...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Se on kyllä monessa ruuassa mukana...

Yksi tärkeimmistä survivalistinkin proteiinin lähteistä 😁

xLiner

• Olisihan se pitänyt arvata. Putin uhoaa aina siitä mistä on puute. Uhkasi jäädyttää euroopan, mutta se tarkoittikin omaa maata xD

• Niin, se ei paljoa auta, että saa lähes ilmaiseksi kaasua ja öljyä, jos vehkeet ei toimi.

• Disseisback kirjoitti:

Niin, se ei paljoa auta, että saa lähes ilmaiseksi kaasua ja öljyä, jos vehkeet ei toimi.

Venäjä on riippuvainen länsimaisesta teknologiasta. Toki he ovat alkaneet tuottamaan teknologiaa omiin tarpeisiinsa, mutta se on vielä lapsen kengissä.

• Palstakamu kirjoitti:

Venäjä on riippuvainen länsimaisesta teknologiasta. Toki he ovat alkaneet tuottamaan teknologiaa omiin tarpeisiinsa, mutta se on vielä lapsen kengissä.

No siellä voi olla paljon hommia jo retuperällä...

Mitenkähän vielä näkyy länsimaisia citymaastureita Moskovassa?

• Disseisback kirjoitti:

No siellä voi olla paljon hommia jo retuperällä...

Mitenkähän vielä näkyy länsimaisia citymaastureita Moskovassa?

Jep. Jotenkin veikkaan että asiat vain kertautuvat ja menevät entistä enemmän päin honkia, vaikka yritys on varmasti kova tilanteen muuttamiseksi. Tällä hetkellä Venäjän ainut pelastus taitaa olla Kiina. Mutta mitenköhän pitkään nekään jaksavat tukea uppoavaa laivaa.

• Palstakamu kirjoitti:

Jep. Jotenkin veikkaan että asiat vain kertautuvat ja menevät entistä enemmän päin honkia, vaikka yritys on varmasti kova tilanteen muuttamiseksi. Tällä hetkellä Venäjän ainut pelastus taitaa olla Kiina. Mutta mitenköhän pitkään nekään jaksavat tukea uppoavaa laivaa.

Siis Kiina kuppaa halpaa öljyä ja kai kaasuakin Venäjältä. Ehkä jotain tekniikkaakin mutkien kautta, mutta laatu ei sekään hääppöistä.

• Anonyymi

Näinpä siinä nyt käy eli kehitysmaa on lopputulos

• Anonyymi

Koskahan ihmiset Venäjällä havahtuu kurjuussotaan? Ehkä kun viimeinenkin mökki on läpeensä jäätynyt.

Jasu

• Anonyymi

Varman suomalaisten kaikkitietävien pitää käydä se siellä kertomassa, jookos?
        Sitä vaan tulee tässä ihmetelleeksi kuinka me suomalaiset jaksammekaan olla huolissamme venäläisten asioista...

• Onhan se käsittämätöntä, mutta moni ei tiedä paremmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varman suomalaisten kaikkitietävien pitää käydä se siellä kertomassa, jookos?
        Sitä vaan tulee tässä ihmetelleeksi kuinka me suomalaiset jaksammekaan olla huolissamme venäläisten asioista...

En ole yhtään huolissani. Kunhan totesin mikä on venäläinen mentaliteetti. Kaikki hyvin, vaikka oma isä tappaisi. Muissa aina syy.

Jasu

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Onhan se käsittämätöntä, mutta moni ei tiedä paremmasta.

Eikä ikinä opi tietämäänkään, koska niin se on aina ollut. Suuri ja mahtava maa, jopa jääkylmänä. Ja kuolleena.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä ikinä opi tietämäänkään, koska niin se on aina ollut. Suuri ja mahtava maa, jopa jääkylmänä. Ja kuolleena.

Jasu

Niinhän sanotaan, ettei Venäjä sanaa usko, se pitää nuijia maahan.

• Anonyymi

Edelleen vanha sodankäynnin totuus on:
      Vallankumous on kolmen lämpimän aterian päässä.

Pätee erityisesti venäjän tyyppisessä maassa.

Sitten kun yli puolella venäläisistä on se tilanne, että kolmas lämmin ateria ei ole enää tiedossa, alan uskoa että jotain tapahtuu. Kyllähän me toivossa voimme täällä elää, mutta realismi ratkaisee. Jos joku datsa jäätyy, se on pikku juttu.

-keinovaginamies-

• No sen verran Kreml on varmaan miettinyt, etä sapuska ei lopu, se ajoi NL;nkin loppuun paljolti...

• Anonyymi

Joku uskovainen voisi tähän todeta, että tämä todistaa vain sen, että Jumala on olemassa 🙏 itse olen ateisti, silti tämä sopii hyvin tähän ketjuun 🤭

• Anonyymi

Nauks!

Ja hauks!

• Anonyymi

Suurinta osaa Venäjää asutaan hyvin alkeellisesti. Veikkaan että se porukka hermostuu vasta kun miehet on tapettu sodassa. Ruokaa saavat jo nyt itse kasvattamalla, myös äärisäät saisi tilanteen kaaoottiseksi.

Kun kylmä ja nälkä saavuttavat suuret kaupungit kuten Moskovan ja Pietarin, alkaa vasta tapahtumaan. Sotimaankin lähetetään porukkaa köyhemmiltä seuduilta, joissa ollaan kurjuuteen totuttu.

Korkeaan elintasoon tottuneen kermapeput järkyttyvät paljon pienemmästä kuin kovaan raadantaan ääriolosuhteissa tottuneet, joille sama tilanne on vain tavallista elämää....

xLiner

• Joo, noi poksahdukset lämpölinjoissa ois hyvä alku. Ja korruptio saattaa levitä nopeasti karsimaan muitakin infraa toiminnasta... mutta sekin voi olla hidasta, tosin voi poksahtaa ihan milloin vaan.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten venäjällä palaa. Taas... 😆

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/77c7a2e5-e17a-4f7a-92e7-8fcd834e9f33

xLiner

Joo, mä mietin, että mahtaa olla kiva olla Venäjän viranomainen....😁

Ikinä aamulla et tiedä, mitä saattaa tapahtua. Tulee tulipslo tai Ukrainassa vimmastuneet taistelijat ajaa tankeilla läpi kaupungin. 🤣

Pidä siinä pokkasi. 😁

• Anonyymi

Tuohon onnelaan on harmiksenkin hyvä mennä karaistumaan.

• Joo, kyllä moni muukin Venäjäfani voisi nyt ottaa hotelliviikonlopun Venäjällä. Henki hönkää ja aamupalaksi hapankaalia aamumunakkaan sijasta...😄

• Anonyymi

Venäjällä vitsailtiin viime talvena, että eurooppa jäätyy, kuin venäläisen kansantarussa suden häntä jäätyy, kun ei enää saa sähköä ja energiaa venäjältä.
      Suomi ei ole kertaakaan vitsaillut, että venäjä jäätyy, koska sellaiselle ei ole aihetta vitsailla, vakava asia.
      Miten venäjällä riittäisi sähköä ja energiaa euroopalle, kun ei omalle maallekaan näytä riittävän.

• Riitäishän niillä energiaa, mutta vehkeet siihen on mitä on. Lisäksi kukaan ei jaksa välittää niistä vehkeistä.

Korruptio, mitä Venäjällä on sitä, että palkat ei ole häävejä, mutta työtekijät varastaa sen minkä irti saavst. Merkkaavat huollot, mutta eivät tee niitä.

Huoletonta menoa, eikä tavallaan kellään ole penniäkään kiinni missään. Saattaa tulla linnaa, jos jää kiinni, mutta saattaa sitä tulla, jos sanot vääriä sanojakin.

Ja usein se menee vielä niin, että johtajatkin varastaa ja myy, niin jos työntekijä poltetaan, saattaa se polttaa pomonkin, joten samassa veneessä on koko popula.

Valtion kirjoissa voi olla vaikka mitä laitettu kuntoon, mutta rahat on käytetty ihan muuhun ja kohta ollaankin sormi suussa, kun ei olekaan mitään laitettu...

• Anonyymi

Niin. Se mitä yrittää toiselle, tapahtuu itselle. On asioita, joilla ei pidä kenenkään pelleillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Se mitä yrittää toiselle, tapahtuu itselle. On asioita, joilla ei pidä kenenkään pelleillä.

Venäjällä se juurtunut kulttuuri on välinpitämättömyys. Siihen kun päälle lyödään mahtavuuden romantisointi, on soppa valmis.

Jotenkin koko Venäjää kuvaa heidän lfntotukialuksen tekele. Jenkeillä niitä on monta ja toimivia, mutta Venäjällä yksi ja sitäkin joudutaan hinailemaan, kun moottori ei toimi.

Siis tehdään kyllä vaikka mitä ihmeellistä kikotinta, mutta ne ei välttämättä toimi hyvin.

Toinen esimerkki: Armeijan kourma-auto Kratz...eri porukka teki vaihteiston ja toinen moottorin...v8 moottori. Muuten ihan jees, mutta kun kytki 1-vaiheen päälle, auto liikkui taaksepäin. No sillähän siitä selvittiin, että laitettiin moottori pyörimään toiseen suuntaan, mutta koska v-mallin moottorissa männät on vinossa, moottori ei kestä väärinpäin pyörimistä pitkään...niimpä ne on vähän väliä telakalla...

Siellä on hyviä innovaatioita, mutta usein ne törmää siihen välinpitämättömyyteen...ei ketään oikeasti kiinnosta.

Vai tiedätkö montakin Venäläistä tai NL;sta innovatiota Tetriksen lisäksi...senkin keksiä ei ole miljonääri muuten.

• Anonyymi

Uskotko sä tosiaan ett Venäjältä on päässyt reservin sotilaat karkaamaan ennen liikepanokannan voimaan tuloa? Entä uskotko sä joulupukkiin?
      Oikeesti mä uskon enemmän tuohon jälkimmäiseen!
      Muutama vuos takaperin; mä elin yhden joulunajan, sellaisen kanssa!
      Mutt se kupla hajosi jo ennen kevättä!

Tänään se paskanokka ei hakenut Mimmiä ajoissa, kuten lupasi. Mulla näet olisi ollut työpäivä, jouduin soittamaan ett lapsi on sairas, valitettavasti mä en nyt pääse töihin.
      Krapulainen äijä soitteli puolilta päivin portilta ovikelloa ja mä sanoin käyväni ulkona. Iitu jäi Mimmin kanssa tupaan ja mä kävin ilmoittamassa; sulle tuli nyt hukkareissu; Mimmi ei nyt sun mukaasi lähde! Olet 5 tuntia myöhässä, sovitusta ajasta! Sai hiton moisen raivarin siellä portin takana, nimitellen mua.
      Mä kävelin ulko-ovea kohden ja ilmoitin soittavani poliisille, sinne ISI jäi möykkäämään, mutt älysi lopulta kävellä linjuripysäkille ja häipyi!

Onneksi Mimmi ei tiedä asianlaitaa ja surettaa kun tyttö odottaa yhä isäänsä.
      Se helvatin retku tiesi tarkkaalleen ett mulla on työpäivä, hölmöyttäni mä kerroin ja sovittiin ett on ½8 portilla, mä oisin heittänyt heidät kaupungin keskustaan ja samalla mennyt itse töihin, klo 9. Soitin työnantajalle ½9 ett valitettavasti Mimmi on sairas ja etten mä nyt pääse tänään töihin.
      Kovin montaa sopimusta en tuon retaleen kanssa enää tule tekemään ja pilaamaan omia työ mahdollisuuksiani.

Taitaa olla aika tehdä perheelle päivällinen, eli lämmitän soppakattilan.
      Kohta systerikin on palannut kaupunki matkaltaan, käy vaan ostamassa uudet pakkassaappaat, entiset sen verran räjähtäneet, ja taas oli vetoketju ratkennut.
      trollikka

• 270 t miestä lähti Venäjältä, kun viimeisin mobilisaatio kävi...

Ja sen voi uskoa, kun ilmoittaja ei ollut Venäjä, vaan maat, jonne miehet lähti...

No tuohon sun tilanteeseen voin tuumia vain, että sinähän et ole pyytänyt mitään vastuuta isältä. Mutta olet suostunut tapaamisiin jne. (Tytön puolesta/hyväksi) Tuollaiset toilailut voit kirjata ja pyytää vaikka todistajat tilanteelle.

Ei lasta tarvitse luovuttaa tyypille, jonka omakin srlviytyminrn on niin ja näin....

Tuo sentään on selkeää sulla...

Mä luovutin lapset, kun en edes tiennyt missä kunnossa ex oli...välillä piti hakea pois...

Mun ri tarvinnut kuin kertoa, miksi niin tein.. äitinsä tajusi heti.. todin vain hetkeksi...

Ehkä nyt tilanne on toinen, kun on käynyt Minnesota-hoidon...

Ja lapset asuu omillaan jo.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

270 t miestä lähti Venäjältä, kun viimeisin mobilisaatio kävi...

Ja sen voi uskoa, kun ilmoittaja ei ollut Venäjä, vaan maat, jonne miehet lähti...

No tuohon sun tilanteeseen voin tuumia vain, että sinähän et ole pyytänyt mitään vastuuta isältä. Mutta olet suostunut tapaamisiin jne. (Tytön puolesta/hyväksi) Tuollaiset toilailut voit kirjata ja pyytää vaikka todistajat tilanteelle.

Ei lasta tarvitse luovuttaa tyypille, jonka omakin srlviytyminrn on niin ja näin....

Tuo sentään on selkeää sulla...

Mä luovutin lapset, kun en edes tiennyt missä kunnossa ex oli...välillä piti hakea pois...

Mun ri tarvinnut kuin kertoa, miksi niin tein.. äitinsä tajusi heti.. todin vain hetkeksi...

Ehkä nyt tilanne on toinen, kun on käynyt Minnesota-hoidon...

Ja lapset asuu omillaan jo.

"No tuohon sun tilanteeseen voin tuumia vain, että sinähän et ole pyytänyt mitään vastuuta isältä. Mutta olet suostunut tapaamisiin jne."

Pitää paikkaansa! En ole nytkään pyytänyt lapsenpiiaksi; hän kysyi voiko Mimmi tulla viikonlopuksi Portsaan, hänen luokseen.
        Mä vastasin ett sopii hyvin mulle ja varmaan Mimmikin ilahtuu, kun taas tapaatte!
        Mä muuten olen töissä lauantaina klo 09.00 - 16.30 tulisitko jo aamulla ennen klo 8, niin heitän teidät autolla kaupunkiin, kaikkine tavaroinenne! Mulla on textiviestit tallessa, ja
        näin sovittiin! Kuten myös ett keitän lihakeiton, heille viikonloppu evääksi.
        Sitä keittoa me syötiin tänään, porukalla täällä, koska niin keitto kuin muksukin jäi kotiin.

Mä olen palkkatyössä, jonkin näköinen apuhenkilö, vajaavaisia viikkotunteja ja se sopi mulle. Mutt ei taatusti käy työnantajalle, mun poissaoloni sovituista työ rupeamista.
        Kyllä aikuisen miehen se pitää tajuta. Mä puolestani tajuan asian niin ett silkasta pirullisuudesta, teki oharin.
        Ilmeisesti luuli mun vievän Mimmin naapuriin Faijalleja hän olisi ehtinyt hakea Mimmi ennen mun kotiin palua, jos kuvitteli mun pääsevän lähteen töihin.
        Portilla ilmoitti ett sori, meni vähän myöhään eilen illalla ja heräsin vasta kymmeneltä.
        Jos naapurista joku oli kuulolla niin toivottavasti ei ainakaan lapset; sellaista kielenkäyttöä.. etten kehtaa edes tänne kirjoitaa! En kyllä toiseksi jäänyt!!!
        Taisi siinä tullut aika moni elukka mainituksi!

Nyt hävettää; mikään pakko mun ei ollut siihen jäädä loukkauksia kuuntelemaan, eikä niitä takaisin laukomaan! Lapsellista käytöstä, mutt mä olin niin kiukkuinen, käsitin ett olen aika heikoilla työpaikan suhteen, jos noita pois oloja kasaantuu.
        Ja näköjään Mimmin isän sanaan; ei ole mitään luottamista... taaskaan!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

"No tuohon sun tilanteeseen voin tuumia vain, että sinähän et ole pyytänyt mitään vastuuta isältä. Mutta olet suostunut tapaamisiin jne."

Pitää paikkaansa! En ole nytkään pyytänyt lapsenpiiaksi; hän kysyi voiko Mimmi tulla viikonlopuksi Portsaan, hänen luokseen.
        Mä vastasin ett sopii hyvin mulle ja varmaan Mimmikin ilahtuu, kun taas tapaatte!
        Mä muuten olen töissä lauantaina klo 09.00 - 16.30 tulisitko jo aamulla ennen klo 8, niin heitän teidät autolla kaupunkiin, kaikkine tavaroinenne! Mulla on textiviestit tallessa, ja
        Sitä keittoa me syötiin tänään, porukalla täällä, koska niin keitto kuin muksukin jäi kotiin.

Mä olen palkkatyössä, jonkin näköinen apuhenkilö, vajaavaisia viikkotunteja ja se sopi mulle. Mutt ei taatusti käy työnantajalle, mun poissaoloni sovituista työ rupeamista.
        Kyllä aikuisen miehen se pitää tajuta. Mä puolestani tajuan asian niin ett silkasta pirullisuudesta, teki oharin.
        Ilmeisesti luuli mun vievän Mimmin naapuriin Faijalleja hän olisi ehtinyt hakea Mimmi ennen mun kotiin palua, jos kuvitteli mun pääsevän lähteen töihin.
        Portilla ilmoitti ett sori, meni vähän myöhään eilen illalla ja heräsin vasta kymmeneltä.
        Jos naapurista joku oli kuulolla niin toivottavasti ei ainakaan lapset; sellaista kielenkäyttöä.. etten kehtaa edes tänne kirjoitaa! En kyllä toiseksi jäänyt!!!

Nyt hävettää; mikään pakko mun ei ollut siihen jäädä loukkauksia kuuntelemaan, eikä niitä takaisin laukomaan! Lapsellista käytöstä, mutt mä olin niin kiukkuinen, käsitin ett olen aika heikoilla työpaikan suhteen, jos noita pois oloja kasaantuu.
        trollikka

Turhaa sä kiukkuat.

Teet vaan olostasi kireemmän. Mä kuule opin exästä sen, ettei mihinkään sen sanaan voinut luottaa. Paperille kaikki ja silti varasuunnitelma...lasten vuoksi...

Lapsethzn ei voi valita vanhempiaan. Vanhemmat elää, kuten elää...

Ihan vaikka kuinka mä olisin vastuuttanut, sanonut hyvällä tai pahalla, niin mun exä eli tavallaan...ja niin teki...

Minun, eikä sinun filosofiat lapsen kanssa olrmisesta ei tartu siihen ukkoon, mikä on Mimmin isä...unohda se...mutta Mimmi on sen lapsi. Hyväksy sekin eläkä pelkää...kyllä Mimmi tietää kuka huolehtii...😊

Minunkin lapset tietää tassn tarkkaan minne pitää nojata. Mutta he tarvitsevat sen huononkin...ainakin joksikinaikaa. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

On se omituista jos toiseen ihmiseen ei voisi luottaa.
        Voiko se johtua siitä ettei voi luottaa kumpaisenkaan, kaksi samanlaista syyttelee toisiaan?
        Vai olisiko kysymyksessä vallan halu, vaikuttaminen toiseen vaikka asema ei enää sitä järkevästi mahdollistaisi.
        Elämässä voi kohdata myös ihmisiä joihin voi luottaa 100 %, jopa exänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se omituista jos toiseen ihmiseen ei voisi luottaa.
        Voiko se johtua siitä ettei voi luottaa kumpaisenkaan, kaksi samanlaista syyttelee toisiaan?
        Vai olisiko kysymyksessä vallan halu, vaikuttaminen toiseen vaikka asema ei enää sitä järkevästi mahdollistaisi.
        Elämässä voi kohdata myös ihmisiä joihin voi luottaa 100 %, jopa exänä.

Täysin sivusta kysäisen, että mitä omituista siinä on? Luulisi aikuisen ihmisen tietävän, että kaikkiin ihmisiin ei voi luottaa ja heihin voi korkeintaan luottaa siinä, että eivät ole luotettavia. Sellaista se tässä maailmassa on. Täällä on ihmisiä, joihin voi luottaa aina, tosiaan myös eksänä. Omaan eksääni voi nyt eksänä luottaa oikestaan ehkä jopa enemmän kuin silloin nyksänä. Sitten on niitä ihmisiä, joihin ei voi luottaa missään tilanteessa ja aina täytyy olla varautunut muutoksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin sivusta kysäisen, että mitä omituista siinä on? Luulisi aikuisen ihmisen tietävän, että kaikkiin ihmisiin ei voi luottaa ja heihin voi korkeintaan luottaa siinä, että eivät ole luotettavia. Sellaista se tässä maailmassa on. Täällä on ihmisiä, joihin voi luottaa aina, tosiaan myös eksänä. Omaan eksääni voi nyt eksänä luottaa oikestaan ehkä jopa enemmän kuin silloin nyksänä. Sitten on niitä ihmisiä, joihin ei voi luottaa missään tilanteessa ja aina täytyy olla varautunut muutoksiin.

Älä käytä jos et luota.

• Disseisback kirjoitti:

Turhaa sä kiukkuat.

Teet vaan olostasi kireemmän. Mä kuule opin exästä sen, ettei mihinkään sen sanaan voinut luottaa. Paperille kaikki ja silti varasuunnitelma...lasten vuoksi...

Lapsethzn ei voi valita vanhempiaan. Vanhemmat elää, kuten elää...

Ihan vaikka kuinka mä olisin vastuuttanut, sanonut hyvällä tai pahalla, niin mun exä eli tavallaan...ja niin teki...

Minun, eikä sinun filosofiat lapsen kanssa olrmisesta ei tartu siihen ukkoon, mikä on Mimmin isä...unohda se...mutta Mimmi on sen lapsi. Hyväksy sekin eläkä pelkää...kyllä Mimmi tietää kuka huolehtii...😊

Minunkin lapset tietää tassn tarkkaan minne pitää nojata. Mutta he tarvitsevat sen huononkin...ainakin joksikinaikaa. 😁

Niin. Sä et voi vaikuttaa siihen mieheen, millainen isä hän on. Hän vain voi.

Ja Mimmi lapsena haluaa vielä hänet elämäänsä. Nythän Mimmuka on vielä pieni, joten sun kannattaa katsoa perään...

Mutta varaudu siihenkin, että jossain vaiheessa sun pitää myös luottaa siihen, että Mimmi itse ottaa vastuun haluistaan olla isällään...sillä on oma kännykkä, se voi soittaa/laittaa viestiä ja oot yhden puhelun päässä.

Tulet vielä siihen, että sinä voit vaikuttaa liikaa likkaan, eikä se saa itse oppia tätä maailmaa, vaan sille muotoutuu vaan sun maailma...ihan kuten isäs on juurruttanut sinuun omaa maailmaansa...ja oot sanonutkin, että kapinoit siitä ulos...

Nää jutut sulla on vielä edessä...sun pitää vielä opetella monta juttua...ja tulet oppimaan, tavalla jos toisella. 😊

• Anonyymi

No joo, olet monessa asiassa oikeessa. Mulla vaan on niin hiton kova halu pitää omista asioistani huolta! Menen jopa lapsellusiiksiin; kun ihan hyvin olisin voinut vain kääntää selkäni ja kävellä kylmän rauhallisesti kotiini portilta.
      Nyt mua harmittaa se; huuto kilpailu ja nimittely; - ohjelmanumero naapurustolle!
      Kyllä tämä tästä, jos ens viikolla vastaisin noihin "isin" viesteihin, muhitkoon nyt epätietoisuudessa. Se on selvää ett Mimmillä on ikävä isäänsä, jonka odotti tapaavansa jo eilen!

Kuule Mimmi; isi ei nyt päässyt tulemaan, sovitaan joku toinen päivä, tämän tilalle.
      Eihän tuokaan täysin totta ole! Tulihan se isi sinä päivänä kun lupasikin; mutt n. 5 tuntia sovittua aikaa myöhemmin... ja multa meni työpäivä siinä sivussa pilalle!
      Ihan rehellisesti; kostohan se oli, etten mä antanut Mimmiä, krapulaisen hoiviin, en tarjonnut heille matkaa kaupungin keskustaan, eikä lähtenyt lihasoppa mukaansa.

Saattaahan se olla vielä niinkin, ett mulle on seurauksia tästä poissa olostani, eihän mulla ole mitään todisteita ett lapsi oli sairas! Se oli pelkkä hätävale!
      En mä työnantajalleni ala kertomaan mun yksityisistä vaikeuksistani; exmiehen ja lapsen tapaamisen suhteen, joka vaikutti mun töihin tulemiseen.
      Täällä anonyyminä on helppo kertoa vaikeuksistaan, mutt nokatusten mä en siihen ala, kerjäämään ymmärtämystä. Sitähän mä oikeesti tavoittelen, täälläkin.

Päivänjatkoja ->Mä vien Mimmin ja Pojun kävelylle, naapuri metsikköön, lumen sekaan. Kulkee siellä oikein tallottu polkukin jo, kuulin naapuriltani.
      Sitten kun palaan sieltä, teen sienirisoton ja sekaan myös wokki vihanneksia!
      Ei maistuisi ainakaan sulle; muistaakseni inhoat sieniä. Mulla on niin paljon kanttarellejä, ja niitäkin tulee käytetyä ( jlmaista ruokaa) hyvää makua antamaan. Sinkkiä, rautaa, seleeniä, B- ja Dvitamiinia luonnosta, eikä Apteekin purkista!
      trollikka

• No alkuun heti. Sun ei tarvitse selitelläkään kaikkea kaikille omasta elämästäsi...ei täällä, eikä irl.

Ja sä saat huolehtia Mimmin turvallisuudestakin...neiti on vielä niin pieni...

Mutta koetan valmentaa sinua siihenkin...että joskus sinun ei pidä enää suojella Mimmiä maailmalta, vaan antaa kokea tämä ksikki raadollisuus...

Sinun vanhempasi, varsinkin isäsi...on koettanut pitää sinua kuplassa. Suojella. Nyt näet, mitä kaikkea sellsista, mitä et pysty edes käsittämään, tapahtùu silmiesi edessä.

Minun vanhemmat on olleet upeita. Mutta he vähän ovat pitäneet mua kuplassa...kuten oletan sinunkin vanhempien tehneen..🙄

Elä pidä Mimmiä kuplassa...tee sille se palvelus..

Anna kokea pettymyksiä, vaikka katsot perään. 😊

Niin minäkin koetsn tehdä omien muksujen kaa. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No alkuun heti. Sun ei tarvitse selitelläkään kaikkea kaikille omasta elämästäsi...ei täällä, eikä irl.

Ja sä saat huolehtia Mimmin turvallisuudestakin...neiti on vielä niin pieni...

Mutta koetan valmentaa sinua siihenkin...että joskus sinun ei pidä enää suojella Mimmiä maailmalta, vaan antaa kokea tämä ksikki raadollisuus...

Sinun vanhempasi, varsinkin isäsi...on koettanut pitää sinua kuplassa. Suojella. Nyt näet, mitä kaikkea sellsista, mitä et pysty edes käsittämään, tapahtùu silmiesi edessä.

Minun vanhemmat on olleet upeita. Mutta he vähän ovat pitäneet mua kuplassa...kuten oletan sinunkin vanhempien tehneen..🙄

Elä pidä Mimmiä kuplassa...tee sille se palvelus..

Anna kokea pettymyksiä, vaikka katsot perään. 😊

Niin minäkin koetsn tehdä omien muksujen kaa. 😊

Mä mietin sanomiasi asioita... ja omiakin sanomisiani!

Mimmin isä oli krapulainen, mutt ei varmaan jurrissa; kyllä hän Mimmin kanssa olisi kotonaan selvinnyt. Eikä olisi tarvinnut edes baariin, tai Heselle lähteä syömään: mähän keitin sen lihakeiton heille jo valmiiksi! Ruokahuolto oli kunnossa.
        Mulla paloi vaan pinna! Miks mä pitäisin kiinni sopimukistamme, jos toinen osapuoli vähät välittää pitää sovituista asioista kiinni???

Ja alunalkaen HÄN pyysi saada tavata Mimmiä lauantaina! Mä onneton suostuin mielihyvin; ja kerroin vielä syynkin hänelle!
        Eli annoin tilaisuuden; iskeä todella kipeään kohtaan! Ei mun asemassani olevalla;
        Ole oikeuksia olla tukematta töihin, joista on jo sovittu, viikkoa aikaisemmin!
        Asia on aivan eri silloin kun tekee omia urakoitaan! Mä olen palkkatyöläinen nykyään ja teen töitä työnantajalleni sopimuksen mukaan tilapäisesti ja tuntityönä!

Päivänjatkoja ja kiitti mielipiteistäsi... mä harkitsen noita asioita, joista tänne kirjoitit!
        trollikka

• Anonyymi

Onhan sitä jo satoja vuosia odotettu, että Venäjästä tulisi kehitysmaa. Vaan kun ei! Alikehitysmaana se vain pysyy ja pysyy.
      Jotkut uskovat, että ihminen on kehittynyt apinasta. Minä tunnen kyllä montakin, jotka eivät ole kehittyneet, ei sitten vähääkään!

• No jotkut rahoitusmaailman tyypit gategorisoi Venäjän "nousevien talouksien" maaksi vielä. Bruttokansantuote-lukema kun näyttää plussaa, mutta Venäjä on vaikea mitata läntisillä mittareilla mihinkään. 🤔

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1124
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      758
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      602
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe