Venäjän kaksoiskansalaisuus pois?

Minusta toi tutkija kyllä sanoi hyvän pointin:

"Davydova-Minguet sanoo, että Venäjä käsittää niin sanottuna maanmiehenä ”hyvin löysin perustein henkilön, joka on syntynyt entisen Neuvostoliiton alueella, Venäjän alueella tai puhuu venäjää”. Hänen mukaansa kyse ei siis ole pelkistä Venäjän kansalaisista."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010126023.html

Niin, oikesti olipa kaksoisksnsalainen tai kokonaan venäläinen, suomalainen venäjällä syntynyt, niin Venäjä silti voi "suojella" häntä/heitä ja käyttää sitä syynä uhkailuun, tai jopa konfliktin järjestää...

Täältä pitäisi ajaa kaikki vähän Venäjälle kuullostavatkin Venäjälle...🤣

129

1555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuohan se suurin ongelma juuri on. Venäjä laskee venäläisiksi kaikki, jotka se edes jollain perustein voi venäläisiksi laskea ja ihan täysin riippumatta siitä haluavatko nämä itse edes olla venäläisiä.

• Jep. Ehkei noita kaksoiskansalaisuuksia tartte lähtee purkamaan. Jatkossa tietty vois ihan olla vain suomalaisia, eikä tuplakansalaisia. Eiköhän sitä jokaiselle riitä se yksi kansalaisuus?

Jos mä vaikka asuisin itse vaikka Ruotsissa ja ois talot ja muut, niin voisin olla ruotsalainen...ois varmaan helpompi kaikella tavalla..en oikein edes ymmärrä noita kaksoiskansalaisuuksia...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jep. Ehkei noita kaksoiskansalaisuuksia tartte lähtee purkamaan. Jatkossa tietty vois ihan olla vain suomalaisia, eikä tuplakansalaisia. Eiköhän sitä jokaiselle riitä se yksi kansalaisuus?

Jos mä vaikka asuisin itse vaikka Ruotsissa ja ois talot ja muut, niin voisin olla ruotsalainen...ois varmaan helpompi kaikella tavalla..en oikein edes ymmärrä noita kaksoiskansalaisuuksia...

No jaa. Mun lapsellani on kaksoiskansalaisuus (ei tosin Suomi-Venäjä), enkä mä näe siinä mitään ongelmaa. Hän saa itse sitten aikanaan päättää, että haluaako pitää molemmat vai luopuuko toisesta. Tällä hetkellä kaksoiskansalaisuudesta kuitenkin vielä monta potentiaalista etua mm. opiskelujen suhteen. Jos mä itse muuttaisin jonnekin pysyvästi, niin pitäisin Suomen kansalaisuuteni.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jep. Ehkei noita kaksoiskansalaisuuksia tartte lähtee purkamaan. Jatkossa tietty vois ihan olla vain suomalaisia, eikä tuplakansalaisia. Eiköhän sitä jokaiselle riitä se yksi kansalaisuus?

Periaatteessa mä ajattelen, että vaikka joissain tietyissä ammateissa toimiville voitaisiin vaatia edellytys, että on vain yksi kansalaisuus ja jos noihin haluaa töihin, niin sitten siitä toisesta täytyisi luopua. Venäjän kohdalla tosin taitaa tuossa olla se ongelma, että Venäjä ei varsinaisesti hyväksy sen kansailaisuudesta luopumista tai näin olen ainakin antanut itselleni kertoa. Eli vaikka olisi luopunut Venäjän kansalaisuudesta ja passista, niin Venäjä silti edelleen laskee henkilön venäjän kansalaiseksi ja venäläiseksi. Kerran Venäjän kansalainen, aina Venäjän kansalainen. Lisäksi kansalaisuutta suurempi ongelma taitavat kuitenkin olla siellä kyseisessä maassa mahdollisesti asuvat läheiset, joiden kautta voidaan painostaa. Eli lopulta sitä kansalaisuutta suurempi turvallisuusriski ovat ne siteet sinne toiseen maahan.

• Anonyymi kirjoitti:

No jaa. Mun lapsellani on kaksoiskansalaisuus (ei tosin Suomi-Venäjä), enkä mä näe siinä mitään ongelmaa. Hän saa itse sitten aikanaan päättää, että haluaako pitää molemmat vai luopuuko toisesta. Tällä hetkellä kaksoiskansalaisuudesta kuitenkin vielä monta potentiaalista etua mm. opiskelujen suhteen. Jos mä itse muuttaisin jonnekin pysyvästi, niin pitäisin Suomen kansalaisuuteni.

Etua niistä varmaan on ihmiselle, mutta valtioille ja vaikka Suomelle siitä ei taida olla kuin haittaa.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Etua niistä varmaan on ihmiselle, mutta valtioille ja vaikka Suomelle siitä ei taida olla kuin haittaa.

Eipä siitä juuri kansalaisuudesta mitenkään ihmeemmin haittaa ole. Ne samat haitat tulevat jo oleskelun ja mahdolisten siteiden kautta. Pitäisi siis estää kokonaan sellaisten henkilöiden oleskelu maassa, jolla on siteitä muihin maihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Periaatteessa mä ajattelen, että vaikka joissain tietyissä ammateissa toimiville voitaisiin vaatia edellytys, että on vain yksi kansalaisuus ja jos noihin haluaa töihin, niin sitten siitä toisesta täytyisi luopua. Venäjän kohdalla tosin taitaa tuossa olla se ongelma, että Venäjä ei varsinaisesti hyväksy sen kansailaisuudesta luopumista tai näin olen ainakin antanut itselleni kertoa. Eli vaikka olisi luopunut Venäjän kansalaisuudesta ja passista, niin Venäjä silti edelleen laskee henkilön venäjän kansalaiseksi ja venäläiseksi. Kerran Venäjän kansalainen, aina Venäjän kansalainen. Lisäksi kansalaisuutta suurempi ongelma taitavat kuitenkin olla siellä kyseisessä maassa mahdollisesti asuvat läheiset, joiden kautta voidaan painostaa. Eli lopulta sitä kansalaisuutta suurempi turvallisuusriski ovat ne siteet sinne toiseen maahan.

Niin... No mutta toisaalta nyt jatkossa kun ei kaksoiskansalaisuuksia myönnä, niin se mulle riittäis.

Se, että jos Venäjä alkaa käyttämään oman maan edellistä kansalaistaan ilkeästi hyväkseen on minusta voi voi...harmi...

Mutta venäläusten pitäisi tehdäkin rosvohsllinnolleen jotain.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin... No mutta toisaalta nyt jatkossa kun ei kaksoiskansalaisuuksia myönnä, niin se mulle riittäis.

Se, että jos Venäjä alkaa käyttämään oman maan edellistä kansalaistaan ilkeästi hyväkseen on minusta voi voi...harmi...

Mutta venäläusten pitäisi tehdäkin rosvohsllinnolleen jotain.

Kun ei se kansalaisuus oikeasti ole se riski. Riski tulee jo siitä, jos ihmisellä on mitään sellaisia siteitä, joiden kautta voidaan painostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ei se kansalaisuus oikeasti ole se riski. Riski tulee jo siitä, jos ihmisellä on mitään sellaisia siteitä, joiden kautta voidaan painostaa.

Samaa mieltä. Tämä kaksoiskansalaisuuskeskustelu keskittyy mun mielestäni vähän vääriin asioihin. Meillä on lopulta hyvin vähän sellaisia asioita, joita vain kansalaiset voivat tehdä, eikä pelkää kansalaisuus lopulta ole niin hirveän suuri turvallisuusnäkökohta. Tästä tän hetkisestä keskustelusta saa usein sen kuvan kuin ongelma muka ratkeaisi pelkällä kansalaisuuskysymyksellä ja se on minusta hyvin sinisilmäistä ajattelua. Ikäänkuin kansalaisuus muka olisi tae jostain lojaalisuudesta. Jos kaksoiskansalaisuuteen ei ole mahdollisuutta, niin uskooko joku oikeasti, että se vaikka nyt Venäjän kansalaisuudesta luopuminen olisi jotenkin ylitsepääsemätön este? Jos ihminen haluaa käyttää hyväkseen Suomen kansalaisuutta, niin miten se vaatimus luopu toisesta, estäisi sitä.

Kun Supoki tekee turvallisuusselvityksiä, niin se selvittää nimenomaan siteitä sinne "lähtömaahan", kansalaisuudesta riippumatta. Ei ihmistä ole mahdollista painostaa pelkässä kansalaisuudella ja mun mielestäni pitäsi päästä yli siitä luulostaa, että nimenomaan kansalaisuus olisi ongelma tai tae mistään.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, siis ei kaikkia tarvitse painostaakaan. Kyllähän noita supisuomalaisiakin löytyy, mitkä haluavat pelata vaikka Venäjän pussiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä siitä juuri kansalaisuudesta mitenkään ihmeemmin haittaa ole. Ne samat haitat tulevat jo oleskelun ja mahdolisten siteiden kautta. Pitäisi siis estää kokonaan sellaisten henkilöiden oleskelu maassa, jolla on siteitä muihin maihin.

Ehkä niin...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin, siis ei kaikkia tarvitse painostaakaan. Kyllähän noita supisuomalaisiakin löytyy, mitkä haluavat pelata vaikka Venäjän pussiin.

Kyllä, eikä se pakko luopua toisesta kansalaisuudesta hidasta yhtään sellaisia, joilla on tarkoitus käyttää hyväkseen nimenomaan kansalaisuutta. Kyllä se vaikka nyt Venäjän kansalaisuuden aina halutessaan takaisinkin saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Tämä kaksoiskansalaisuuskeskustelu keskittyy mun mielestäni vähän vääriin asioihin. Meillä on lopulta hyvin vähän sellaisia asioita, joita vain kansalaiset voivat tehdä, eikä pelkää kansalaisuus lopulta ole niin hirveän suuri turvallisuusnäkökohta. Tästä tän hetkisestä keskustelusta saa usein sen kuvan kuin ongelma muka ratkeaisi pelkällä kansalaisuuskysymyksellä ja se on minusta hyvin sinisilmäistä ajattelua. Ikäänkuin kansalaisuus muka olisi tae jostain lojaalisuudesta. Jos kaksoiskansalaisuuteen ei ole mahdollisuutta, niin uskooko joku oikeasti, että se vaikka nyt Venäjän kansalaisuudesta luopuminen olisi jotenkin ylitsepääsemätön este? Jos ihminen haluaa käyttää hyväkseen Suomen kansalaisuutta, niin miten se vaatimus luopu toisesta, estäisi sitä.

Kun Supoki tekee turvallisuusselvityksiä, niin se selvittää nimenomaan siteitä sinne "lähtömaahan", kansalaisuudesta riippumatta. Ei ihmistä ole mahdollista painostaa pelkässä kansalaisuudella ja mun mielestäni pitäsi päästä yli siitä luulostaa, että nimenomaan kansalaisuus olisi ongelma tai tae mistään.

Toisaalta itänaapurista tullut kasoiskansalainen olisi jo helpompi tutkia turvallisuusriskiä miettiessä. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siitä kauaa ole, kun oli se kalabaliikki siitä, että "miten vain se, että vaimoni vanhemmat ovat Kiinassa, voi muka estää nimityksen?!?". En mä nyt muista kuka ja mitä se oli, mutta joku Persujen poliittinen virkanimitys se oli. No miksiköhän se on este? Tietenkin se on este ja vaikka se on melko epäreilua, niin juuri tuollaiset aidosti ovat niitä riskitekijöitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, eikä se pakko luopua toisesta kansalaisuudesta hidasta yhtään sellaisia, joilla on tarkoitus käyttää hyväkseen nimenomaan kansalaisuutta. Kyllä se vaikka nyt Venäjän kansalaisuuden aina halutessaan takaisinkin saa.

No kyllä...

Hyvä pohtia näitä, eikä vaan mesoa. 😬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansalaisuus on täysin varmasti suurempi riski kuin pelkästään siteiden kautta painostaminen.

- Sheena

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Toisaalta itänaapurista tullut kasoiskansalainen olisi jo helpompi tutkia turvallisuusriskiä miettiessä. 🤔

Eikun päinvastoin. Jos Suomi-Venäjä kaksoiskansalainen tekee duunia Putinin piikkiin, sitä on todella hankala Suomen viranomaisten tutkia mitä tyyppi puuhaa. Ihan turha pyytää tietoja Venäjältä, ei saa mitään. Tai sitten vaihtoehtoisesti valheita.

- Sheena

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ja vielä; itselläni on venäläisiä sukujuuria perhepiiristä. Haluan vain mainita, ettei edes pelkkä sukujuurieni tutkiminen Venäjällä ole mahdollista! Siinä maassa ei vaan onnistu mikään.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansalaisuus on täysin varmasti suurempi riski kuin pelkästään siteiden kautta painostaminen.

- Sheena

Et ole kuitenkaan vielä onnistunut keskustelussa osoittamaan yhtään ainutta kohtaa jossa noin olisi. Ihmiset ovat kaikkein haavoittuvimmillaan juuri niiden siteiden kautta. Pelkällä kansalaisuudella ei kukaan ole painostettavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikun päinvastoin. Jos Suomi-Venäjä kaksoiskansalainen tekee duunia Putinin piikkiin, sitä on todella hankala Suomen viranomaisten tutkia mitä tyyppi puuhaa. Ihan turha pyytää tietoja Venäjältä, ei saa mitään. Tai sitten vaihtoehtoisesti valheita.

- Sheena

Siis sä kuvittelet, että Suomen viranomainen saa Venäjän viranomaiselta tietoa yhtään kenestäkään, joka toimii Putinin piikkiin? Et sä nyt noin naiivi voi olla, että kuvittelet heidän toimivan noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vielä; itselläni on venäläisiä sukujuuria perhepiiristä. Haluan vain mainita, ettei edes pelkkä sukujuurieni tutkiminen Venäjällä ole mahdollista! Siinä maassa ei vaan onnistu mikään.

- Sheena

Aivan, eli aivan jokainen, jolla on sinne mitään siteitä, on riski. Kansalaisuus on pienoinen jäävuoren huippu tuossa ongelmassa, mutta kun rohkeus ei riitä puhua siitä todellisesta ongelmasta, niin keskitytään nyt sitten siihen pikkujuttuun, jonka muutos ei muuta yhtään mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

No uskon... mutta ei tänne Suomeen vaan tupsahdeta. Jos täällä annetaan lailla viranomaisille valtuudet tutkia, ne tutkii....

Mutta täällä nyt (minusta) on vääränlaiset lait, jotka estää viranomaisten toimintaa. Viranomaisethan Suomessa lukee lakia kuin piru raamattua. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

No luuletko, että sitä tietoa saa enempi, jos hän ei ole kaksoiskansalainen? 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sä kuvittelet, että Suomen viranomainen saa Venäjän viranomaiselta tietoa yhtään kenestäkään, joka toimii Putinin piikkiin? Et sä nyt noin naiivi voi olla, että kuvittelet heidän toimivan noin.

Etkä sinä voi olla niin naivi, että luulet Venäjän viranomaisten antavan Suomen viranomaisille sellaista oikeaa tietoa, joka on hyödyllistä Suomelle ja haitaksi Venäjälle. "Lievinä" esimerkkeinä lapsikaappaukset Venäjälle.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, eli aivan jokainen, jolla on sinne mitään siteitä, on riski. Kansalaisuus on pienoinen jäävuoren huippu tuossa ongelmassa, mutta kun rohkeus ei riitä puhua siitä todellisesta ongelmasta, niin keskitytään nyt sitten siihen pikkujuttuun, jonka muutos ei muuta yhtään mitään.

Venäjän kanssa tarvitaan kaikkia mahdollisia toimenpiteitä ja lakimuutoksia, joita tähän mennessä ei ole saatu aikaiseksi. Kaksoiskansalaisuuden poistaminen on yksi pieni toimenpide.

- Sheena

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No uskon... mutta ei tänne Suomeen vaan tupsahdeta. Jos täällä annetaan lailla viranomaisille valtuudet tutkia, ne tutkii....

Mutta täällä nyt (minusta) on vääränlaiset lait, jotka estää viranomaisten toimintaa. Viranomaisethan Suomessa lukee lakia kuin piru raamattua. 😁

Ei ihan vaan tupsahdeta, mutta viranomaiset eivät ehdi kaikkia ja kaikkea tutkia. Ja jos vaikka selvittävätkin , niin saavat selvittää, selvittää, selvittää.. kaiken pitää tosiaan mennä miljoonan ohjeen ja lakipykälän mukaan, rahaa palaa.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siitä kauaa ole, kun oli se kalabaliikki siitä, että "miten vain se, että vaimoni vanhemmat ovat Kiinassa, voi muka estää nimityksen?!?". En mä nyt muista kuka ja mitä se oli, mutta joku Persujen poliittinen virkanimitys se oli. No miksiköhän se on este? Tietenkin se on este ja vaikka se on melko epäreilua, niin juuri tuollaiset aidosti ovat niitä riskitekijöitä.

Riskitekijä on. Ei niitä turvallisuusselvityksiäkään ihan muodon vuoksi tai huvikseen tehdä.

- Sheena

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei ole kuin haittaa. Suurin osa heistä valittaa kun eivät pääse Venäjälle kun siellä on sairas vanha äiti tai sitten on lapsia. Kuka jättää sairaat vanhempansa tai lapsensa??Haloo tai mitä tekevät täällä ? Sanovat ettei venäjällä ole sellaista turvajärjestelmää kuin meillä! Siis sosiaaliturvajärjestelmää! Meillä sellainen löytyy todella riittää viedä rahaa venäjällekin. Suurin osa heistä kannattaa sotaa ja ihailee putinin nykyhallintoa. Joko olet Suomalainen tai sitten olet venäläinen. Suora rajan veto sen lauluja laulat kenen leipää syöt! Näin meillä ja Urpilaisen jutut asiasta todella ihmeellisiä. Tiedän itse esim. 6-lapsisen mamu-perheen joka muutti Tanskasta Suomeen ja sanoi, että muuttivat siksi koska Suomessa on paremmat tuet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä sinä voi olla niin naivi, että luulet Venäjän viranomaisten antavan Suomen viranomaisille sellaista oikeaa tietoa, joka on hyödyllistä Suomelle ja haitaksi Venäjälle. "Lievinä" esimerkkeinä lapsikaappaukset Venäjälle.

- Sheena

Minä en ole misdään kkohraa kirjoittanut, että kuvittelisin Venähän viranomaisten toimivan Suomelle hyödyllisellä tavalla. Se olis sinä itse, joka kirjoitit uskomattoman naiivisti, että Venäjän viranomaisista. Minä sen sijaan sanoin, että sieltä suunnasta ei kannata mitään yhteistyötä odottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riskitekijä on. Ei niitä turvallisuusselvityksiäkään ihan muodon vuoksi tai huvikseen tehdä.

- Sheena

Kyllä, se juuri on se riskitekijä. Kansalaisuus itsessään taas ei ole riskitekijä, eikä tae millekään. Vaikka ihmisen kansalausuus on mikä tahansa, niin se ei kerro mitään varmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kuin haittaa. Suurin osa heistä valittaa kun eivät pääse Venäjälle kun siellä on sairas vanha äiti tai sitten on lapsia. Kuka jättää sairaat vanhempansa tai lapsensa??Haloo tai mitä tekevät täällä ? Sanovat ettei venäjällä ole sellaista turvajärjestelmää kuin meillä! Siis sosiaaliturvajärjestelmää! Meillä sellainen löytyy todella riittää viedä rahaa venäjällekin. Suurin osa heistä kannattaa sotaa ja ihailee putinin nykyhallintoa. Joko olet Suomalainen tai sitten olet venäläinen. Suora rajan veto sen lauluja laulat kenen leipää syöt! Näin meillä ja Urpilaisen jutut asiasta todella ihmeellisiä. Tiedän itse esim. 6-lapsisen mamu-perheen joka muutti Tanskasta Suomeen ja sanoi, että muuttivat siksi koska Suomessa on paremmat tuet!

"Tiedän itse esim. 6-lapsisen mamu-perheen joka muutti Tanskasta Suomeen ja sanoi, että muuttivat siksi koska Suomessa on paremmat tuet!"

Kansalaisuus ei liity tuohon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan nimenomaan sillä verukkeella, että se menee sinne puolustamaan venäläisten (Venäjän kansalaisuuden omaavia) henkilöitä. Siis aseellinen hyökkäys (aloitti sodan). Tämä voi tullamyös Suomen kohtaloksi. Suomessa on melkein 40 000 Venäjän kansalaisuuden (kaksoiskansalaisuuden) omaavia ihmisiä ja 100 000 Venäjän kielistä. Nämä kaksoiskansalaisuuden omaavat henkilöt valittavat yhä enenemässä määrin muka heidän huonoa ja epäoikeudenmukaista kohtelua Suomessa. Mitäs luulet Putinin,hänen seuraajansa ja lähipiirinsä tästä ajattelevan. Lienee tämän asian suhteen ei ole mitään epäselvää. Myöskään Venäjä omassa maassaan ei hyväksy kaksoiskansalaisuutt Miksi siis Suomen pitäisi hyväksyä venäjä- suomi kaksoiskansalaisuuden. Ei todellakaan pidä. Kyllä nyt jo tämän naiviuden pitäisi loppua ja äkkiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muihin maihin. Vain viholliseen eli Venäjään. Sodan aloittaneseen aloittaneeseen aggressiiviseen maahan. Joka käyttää muissa maussa asuvia venäläisiä hyväksi ja oikeutettuna hyökkäämään sotilaallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei itse täällä asuvat Venäjän kansalaiset niinkään riski ole. Riski syntyy siitä että Venäjä hyökkää itsenäiseen suvereenivaltioon muka puolustamaan siellä asuvien venäläisten oikeuksia. 40 000 Venäjän kansalaista Suomessa ja 100 000 Venäjän kelistä. Siinä tarpeeksi tekosyitä hyökkäykseen!!!!!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei itse täällä asuvat Venäjän kansalaiset niinkään riski ole. Riski syntyy siitä että Venäjä hyökkää itsenäiseen suvereenivaltioon muka puolustamaan siellä asuvien venäläisten oikeuksia. 40 000 Venäjän kansalaista Suomessa ja 100 000 Venäjän kelistä. Siinä tarpeeksi tekosyitä hyökkäykseen!!!!!!!

Venäjä kuule keksii syyn hyökätä vaikka lillukanvarsista. Ei se tarvitse oikeaa syytä, syyt on niiden omassa päässä ja selitykset on mitä ihmeellisimpiä. Valehtelu omirn etujen puolesta on hyväksyttyä Venäjän kulttuurissa.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍑 ­­N­­y­m­f­­o­­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Tarvittaisiin lakimuutos että rikolliseen toimintaan osallistuvilta voidaan ottaa Suomen kansalaisuus pois, jos on olemassa jonkun muun maan kansalaisuus ? Toimisi hyvin myös näille jengirikollisille , Suomen passi pois ja hyvästi vaan ?

• Anonyymi

Toivottavasti poistuu tämä älyttömyys ja mahdollisimman pian. Kuka olikaan muuten silloin vallassa kun tämä laki alunperin Suomeen hyväksyttiin?

• Oisko se ollut Koiviston Manen idea?

• Anonyymi

Erikoinen on Venäjän tapa suojella entisen Neuvostoliiton alueella syntyneitä esimerkiksi nyt Ukrainassa.

• Joo, sillä on monta muutakin erikoista auttamisideaa...kuten esimerkiksi niitä Syyrialaisia tyyppejä työntää rajoilta läpi...

• Anonyymi

Ja Espanjan varsinkin, sinnehän kaikki velalliset talousrikolliset pakenevat velkojia piiloon.

• Niin, mä en ymmärrä mikä idea kaksoiskansalaisuudella on oikein...???

Olihan se joku venäläinen saanut Krekan passin ja sitten osti saaren Suomesta ja teki sinne militarisen helikopterikentän...

Ei noi kansalaisuudet sinäällään juuri mitään kerro...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin, mä en ymmärrä mikä idea kaksoiskansalaisuudella on oikein...???

Olihan se joku venäläinen saanut Krekan passin ja sitten osti saaren Suomesta ja teki sinne militarisen helikopterikentän...

Ei noi kansalaisuudet sinäällään juuri mitään kerro...

No ... minun identiteettini on suomalainen ja Suomen kansalainen. Jos muutan muuhun maahan pysyvästi, niin voin ottaa sen toisen maan kansalaisuuden käytännön asioiden takia, mutta identiteetistäni en luovu.

• Anonyymi kirjoitti:

No ... minun identiteettini on suomalainen ja Suomen kansalainen. Jos muutan muuhun maahan pysyvästi, niin voin ottaa sen toisen maan kansalaisuuden käytännön asioiden takia, mutta identiteetistäni en luovu.

Siis nyt kun mietin, niin mitäpä sillä kaksoiskansalaisuudellakaan on väliä?
        Siis edes Suomelle...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Siis nyt kun mietin, niin mitäpä sillä kaksoiskansalaisuudellakaan on väliä?
        Siis edes Suomelle...

Kyllähän kansalaisuutta voi käyttää hyväkseen ja sillä saa tässä massa etuja, joita kaikki ei kansalaiset eivät saa. Toisaalta oleskeluluvalla saa hyvin pitkälle jo lähes kaiken, ei ihan, mutta melkein. Mä itse en oikeastaan tajua, että miksi kansalaisuudesta on tullut erityisesti turvllisuuspoliittinen näkökohta. Onko se van sellanen helppo keskustelunaihe?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän kansalaisuutta voi käyttää hyväkseen ja sillä saa tässä massa etuja, joita kaikki ei kansalaiset eivät saa. Toisaalta oleskeluluvalla saa hyvin pitkälle jo lähes kaiken, ei ihan, mutta melkein. Mä itse en oikeastaan tajua, että miksi kansalaisuudesta on tullut erityisesti turvllisuuspoliittinen näkökohta. Onko se van sellanen helppo keskustelunaihe?

No minustakin kaikkia turvallisuuslakeja pitäis muutella, jos joku kansalaisuus niihin vaikuttaa.

Jotenkin huvittaisi, että Saimaalta saisi ruotsalainen Nikolai Svetnikov ostettua saaren, mutta ei venäläinen Nikolai Svetnikov...(sama tyyppi... tai venäläisyys ratsataan läpikotaisin, mutta ruotsalaisuus ei. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä sellaisia etuja ei juurikaan ole, joihin Suomessa tarvittaisiin nimenomaan kansalaisuus.

• Anonyymi

Ilman muuta pois ja kotiinsa !

• Saattaisi moni asia täälläkin mennä pieleen, jos kaikki venäläistaustaisetkin ajettaisiin pois.

• Anonyymi

"– Tämä keskustelu on täysin irrallaan todellisuudesta. Se johtaa vain siihen, että syyttömiä ihmisiä syyllistetään."

Vähän huvittavaakin se että juuri te tyypit jotka meuhkaatte aina ihmisoikeuksista, joita ei muka Venäjällä ole, mutta meillä Suomessa mainiolla mallilla olette oitis valmiita natsimeininkiin kun se hyödyttäisi teitä itseä. Juuri sun kaltaiset varmaan saksassakin aikoinaan taputtivat pieniä karvaisia käsiään kun valtion johto halusi päästä eroon juutalaisista. Kun olisi edes jonkinlaista logiikkaa noissa teidän jutuissa mutta ei koskaan, aina tilanteen mukaan voi olla natsi kun kuvittelette sen olevan teille parempi.

-harmiseikrj-

• Niin, siis ei Venäjältä paenneet venäläisetkään sen hurskaampia ole. Tosin eihän kukaan sillekään mitään itse voi, jos syntyy noin p.skaan maahan.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin, siis ei Venäjältä paenneet venäläisetkään sen hurskaampia ole. Tosin eihän kukaan sillekään mitään itse voi, jos syntyy noin p.skaan maahan.

Sinä nyt kuitenkin olet natsi. Vaihda nikkisi Disseisnaziksi :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä nyt kuitenkin olet natsi. Vaihda nikkisi Disseisnaziksi :D

-harmiseikirj-

Miten niin? Eiköhän noi Venäjän johto ole natseja. Koettavat hävittää ukrainalaiset. 😁
        Ja sä fanittajana samassa nipussa. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Miten niin? Eiköhän noi Venäjän johto ole natseja. Koettavat hävittää ukrainalaiset. 😁
        Ja sä fanittajana samassa nipussa. 😁

Venäjän johtohan pitää ukrainalaisia harhaanjohdettuna veljeskansana, siksi ei ole siviilikohteisiin tarkoituksella iskenyt toisin kuin ukrainan natsihallinto joka dombassissa yritti tuhota kaikki venäjänkieliset siviilit ja siihen oli pakko Venäjän puuttua.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Venäjällä ei ole ihmisoikeuksia kuten ei monessa muussakaan maassa. Mutta Venäjä on ainoa Suomen naapurimaa, jossa ihmisoikeuksia ei ole, ja sitä Venäjän hallinto myös käyttää hillittömästi Suomea vastaan.

Demokratian ja diktatuurin välinen ero: Demonkratiassa valtio on kansaa varten - diktatuurissa kansa on valtiota varten. Tässä näkyy Suomen ja Venäjän ero. Sinä harmis saat kirjoittaa täällä SUOMI24 vapaasti ja hehkuttaa Venäjää ja Putinia. Jos olisit venäläinen Venäjällä (tai suomalainenkaan Venäjällä), siellä ei ole Venäjä24 palvelua, jonne kirjoitella vapaasti mitä haluaa ja mitä mieltä, koska sananvapaus on estetty valtion hallinnon toimesta. Toisinajattelelijat vangitaan, he raatavat ja kuolevat pakkotyössä (Venäjän TE-toimisto) . Ihmisarvolla ei paskan vertaa väliä.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Venäjän johtohan pitää ukrainalaisia harhaanjohdettuna veljeskansana, siksi ei ole siviilikohteisiin tarkoituksella iskenyt toisin kuin ukrainan natsihallinto joka dombassissa yritti tuhota kaikki venäjänkieliset siviilit ja siihen oli pakko Venäjän puuttua.

-harmiseikirj-

Ai ei iske siviilikohteisiin? 🤣🤣🤣

Nythän murjot sellaista skeidaa, että. 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjällä ei ole ihmisoikeuksia kuten ei monessa muussakaan maassa. Mutta Venäjä on ainoa Suomen naapurimaa, jossa ihmisoikeuksia ei ole, ja sitä Venäjän hallinto myös käyttää hillittömästi Suomea vastaan.

Demokratian ja diktatuurin välinen ero: Demonkratiassa valtio on kansaa varten - diktatuurissa kansa on valtiota varten. Tässä näkyy Suomen ja Venäjän ero. Sinä harmis saat kirjoittaa täällä SUOMI24 vapaasti ja hehkuttaa Venäjää ja Putinia. Jos olisit venäläinen Venäjällä (tai suomalainenkaan Venäjällä), siellä ei ole Venäjä24 palvelua, jonne kirjoitella vapaasti mitä haluaa ja mitä mieltä, koska sananvapaus on estetty valtion hallinnon toimesta. Toisinajattelelijat vangitaan, he raatavat ja kuolevat pakkotyössä (Venäjän TE-toimisto) . Ihmisarvolla ei paskan vertaa väliä.

- Sheena

Jäkä jäkä :D Täällä juurkin kansa on hallintoa varten. Siltä lypsetään milloin mhinkin tarkoitukseen maailmalle rahaa. Valtion johto toimii muiden hyödyksi ja omaa kansaa vastaan ja tekee sitä ihan avoimesti. Joissakin sinun mielestä diktatuureissa sentään edes esitetään että toimittaisiin oman kansan eduksi.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä. Ja nämä eniten venäläisiä puolustelevat vihervasurit samaan junaan ilman paluulippua Lii punalippunsa kanssa kärjessä ensimmäisessä vaunussa.

• Vissiin presidenttivaaleissa jo Sdp;n blondi sanoi, että miksi puhutaan sodasta, eikä rauhasta...???

Venäjästähän se on ollut kiinni.

• Anonyymi

Onkohan tuolla joku Stefan Thurman jo 10 miljardin veroveloatkin Suomeen ja ruotsalainen`?

• Ainakin olisi järkevää poistaa kaksoikansalaisuuden mahdollisuus uusissa hakemuksissa. Vanhasta pitää luopua ennen kuin Suomen kansalaisuuden voi saada. Samoin syntyvien lapsien pitäisi harkita kumman maan kansalaisuuden ottavat, jos vanhemmat tai toinen vanhempi on muuta kansalaisuutta. Identiteettinsä jokainen saa tietysti pitää. Toki jos vaikka saksalaisuus on vanhempi identiteetti kuin suomalainen tai on todennäköinen paluumuuttaja, ei kaksoiskansalainen ehkä vaihda kansalaisuutta.

Aiempien kaksoiskansalaisuuksien poisto on haastavampi ja monimutkaisempi operaatio ja vaatisi tarkkaa harkintaa.

• Niin, mutta mitä se kaksoiskansalaisuus Suomea haittaisi?

• Anonyymi

Tarvitaan lakimuutos kansalaisuuslakiin ennenkuin mitään voidaan tehdä. Mitäköhän kaikkea "jäynää" Venäjä ehtii tehdä ennenkuin sellainen saadaan aikaan.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Tarvitaan lakimuutos kansalaisuuslakiin ennenkuin mitään voidaan tehdä. Mitäköhän kaikkea "jäynää" Venäjä ehtii tehdä ennenkuin sellainen saadaan aikaan.

- Sheena

Niin... miksi tarvitaan?

Tuossa tuo tutkija sanoi, että vaikka olisi suomalainen, niin kun on syntynyt rajan toisella puolen tai on sukua siellä, voi Venäjä silti "suojella".

Eli mikä muuttuu, jos kaksoiskansalaisuutta ei ole? 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Niin, mutta mitä se kaksoiskansalaisuus Suomea haittaisi?

Haitta on se, että Venäläiset voivat asua täällä suomalaisina, suomalaisten oikeuksilla (esim. vapaa liikkuminen rajan yli ilman viisumia ja työlupaa jne.) ja myyrän työ on helpompaa mitä se olisi venäläisenä. Samoin suomalaisen lähettäminen takaisin Venäjälle on mahdotonta, mutta törppöilevä venäläinen on helppo karkoittaa. Venäläisten liikkuminen täällä tulee luvan ja harkinnan varaiseksi. Putinin tai seuraavan yksivaltijaan lähipiirissä ei olisi Suomen kaksoiskansalaisia, niin kuin nyt on. Näen paljon etuja Suomen turvallisuuden kannalta.

Valitettavasti se enemmistö fiksuja ja sotimista vihaavia venäläisiä kärsii suuresti pienen törppöilevän vähemmistön takia, mutta silti Suomen etu on etusijalla tässä.

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Niin tarvitaan, mutta jos se katsotaan tarpeelliseksi, laki saadaan kyllä nopeutettuna aikaiseksi.

• Disseisback kirjoitti:

Niin... miksi tarvitaan?

Tuossa tuo tutkija sanoi, että vaikka olisi suomalainen, niin kun on syntynyt rajan toisella puolen tai on sukua siellä, voi Venäjä silti "suojella".

Eli mikä muuttuu, jos kaksoiskansalaisuutta ei ole? 🤔

Paskan puhuminen ei mene kuin omalle kansalle läpi. Ja osalla ei edes mene läpi (se fiksuin osuus), mutta hybin vaikea omaa mielipidettä on siellä sanoa ilman, että harrastuksiin tulee basehyppyjä ikkunasta.

Muu maailma katsoo oikeaa tilannetta. Venäjän sisäisiä sanomisia ei kukaan täysjärkinen käytä perusteena, väittävät ihan mitä vaan. Jos suojeltavia venäläisiä ei ole, alkavat suojelemaan ruotsalaisia tai saamelaisia. 😂

• Citrinella kirjoitti:

Haitta on se, että Venäläiset voivat asua täällä suomalaisina, suomalaisten oikeuksilla (esim. vapaa liikkuminen rajan yli ilman viisumia ja työlupaa jne.) ja myyrän työ on helpompaa mitä se olisi venäläisenä. Samoin suomalaisen lähettäminen takaisin Venäjälle on mahdotonta, mutta törppöilevä venäläinen on helppo karkoittaa. Venäläisten liikkuminen täällä tulee luvan ja harkinnan varaiseksi. Putinin tai seuraavan yksivaltijaan lähipiirissä ei olisi Suomen kaksoiskansalaisia, niin kuin nyt on. Näen paljon etuja Suomen turvallisuuden kannalta.

Valitettavasti se enemmistö fiksuja ja sotimista vihaavia venäläisiä kärsii suuresti pienen törppöilevän vähemmistön takia, mutta silti Suomen etu on etusijalla tässä.

No olisiko parempi säätää laki, jolla suomalaisen tai kasoiskansalaisen liikkuvuutta tarkkaillaan?

Jos kansalaisuus on perusta laille, niin miten Kreikan kansalaisuuden saanut venälinen ostaa Saimaalta saaren ja tekee sinne militäärikopterikentän noin vaan...

• Disseisback kirjoitti:

No olisiko parempi säätää laki, jolla suomalaisen tai kasoiskansalaisen liikkuvuutta tarkkaillaan?

Jos kansalaisuus on perusta laille, niin miten Kreikan kansalaisuuden saanut venälinen ostaa Saimaalta saaren ja tekee sinne militäärikopterikentän noin vaan...

Euroopan kansalaisilla on oikeus täällä liikkua ja ostaa.
        Emme voi korjata kuin omat valuvikamme ja painostaa EU säätämään kaikkia koskevia lakeja.

Kaksoiskansalaista voi olla vaikea seurata ilman perustetta, heitä on kohdeltava yhdenvertaisesti suomen kansalaisten kanssa. Se tuskin on asia mitä voidaan lailla säätää rikkomatta vielä perustavanlaatuisempia lakeja, luulen.

• Citrinella kirjoitti:

Emme voi korjata kuin omat valuvikamme ja painostaa EU säätämään kaikkia koskevia lakeja.

Kaksoiskansalaista voi olla vaikea seurata ilman perustetta, heitä on kohdeltava yhdenvertaisesti suomen kansalaisten kanssa. Se tuskin on asia mitä voidaan lailla säätää rikkomatta vielä perustavanlaatuisempia lakeja, luulen.

No mitenkä tilanne muuttuisi, kun kaksoiskansalaisesta tulisi suomalainen?

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Ei ulkomaalaistakaan voi seurata ilman perusteita. Eivät he ole myöskään Suomessa mitään lainsuojattomia.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mitenkä tilanne muuttuisi, kun kaksoiskansalaisesta tulisi suomalainen?

Näyttää, että harva kaksoiskansalaisuutta vastustava tajuaa, että jos oikeasti on tekemässä pahaa ja siihen tarvitaan oikea ja sopiva kansalaisuus, niin se ei ole mikään este. Kun Venäjästä puhutaan, tai mistä tahansa autoritäärisestä maasta, niin meidän suomalaisten pitäisi viimein päästä eroon naiiviudestamme, että kaikki muutkin noudattavat lakeja. Lisäksi meidän pitäisi päästä eroon siitä kuvitelmasta, että suomalaisuus (edes kantasuomalaisuus) olisi tae lojaalisuudesta.

• Anonyymi

Vuoden 2003 kansalaisuuslaki oli virhe koko laki muiltakin kuin kaksoiskansalaisuuden osalta.

Venäjä ei salli kaksoiskansalaisuutta, mutta venäläiset ovat suurin ryhmä, jotka ovat saaneet Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaisuuden. Koska muut Suomen rajanaapurit ovat luotettavia toisin kuin Venäjä, on kertakaikkisen älyvapaata sallia senkään vuoksi Suomen ja Venäjän kansalaisuutta. Toki on paljon muitakin tai ehkä etupäässä muita maita, joille Suomen kansalaisuuden saaminen on Suomelle vahingollista.

Vuonna 2003 Suomen kansalaisuuden hakemisen asumisvaatimusta laskettiin kuudesta neljään vuoteen. Olisi pitänyt nostaa kuudesta vähintään 15 vuoteen. Suomessa voi aivan yhtä hyvin oleskella pysyvällä oleskeluluvalla.

- Sheena

• No mä oon miettinyt, että turkkilaiset taitaa tehdä jotain bisnestä noilla pitsapaikoillaan, että saavat omilta rahaa, kun ottavat töihin joksikinaikaa...sit kohta vaihtuu pitsanpyörittäjät...

Mutta siinähän kyse kai on ihan Suomen kansalaisuuden saamisesta...

Mutta kukaan ei vielä ole sanonut tässä keskustelussa, että mitä haittaa Suomelle on kaksoiskansalaisuudesta?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä oon miettinyt, että turkkilaiset taitaa tehdä jotain bisnestä noilla pitsapaikoillaan, että saavat omilta rahaa, kun ottavat töihin joksikinaikaa...sit kohta vaihtuu pitsanpyörittäjät...

Mutta kukaan ei vielä ole sanonut tässä keskustelussa, että mitä haittaa Suomelle on kaksoiskansalaisuudesta?

Ihan käytännön haittaa on etenkin juuri tuosta Venäjän ja Suomen kaksoiskansalaisuudesta. Miten voi esimerkiksi noudattaa molempien maiden lakeja, kulttuuria, ja olla molemmille maille lojaali? Ei mitenkään. Kun kumartaa toiselle, pyllistää toiselle.

Suomelle on niinikään haittaa, kun Suomen kansalaisuuden saanut syyllistyy vakaviin rikoksiin, se ei ole ihan harvinaista, jolloin rikollista ei tietenkään voi karkottaa kotimaahansa. Meillä on myös naurettavan lepsu rikoslainsäädäntökin, joka herättää paitsi ulkomaalaisissa, myös tietyissä kaksoiskansalaisuusryhmissä hilpeyttä. Rikoksista saa paljousalennusta. Erikseen ovat vielä ne, jotka eivät syyllisty (tai eivät jää kiinni) Suomessa rikoksiin, mutta joiden touhuja Venäjällä tai muualla maailmalla Suomen kansalaisena on Suomen viranomaisten mahdotonta seurata.

Ikävä kyllä Suomessa on suomettuminen vielä hyvässä käynnissä.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan käytännön haittaa on etenkin juuri tuosta Venäjän ja Suomen kaksoiskansalaisuudesta. Miten voi esimerkiksi noudattaa molempien maiden lakeja, kulttuuria, ja olla molemmille maille lojaali? Ei mitenkään. Kun kumartaa toiselle, pyllistää toiselle.

Suomelle on niinikään haittaa, kun Suomen kansalaisuuden saanut syyllistyy vakaviin rikoksiin, se ei ole ihan harvinaista, jolloin rikollista ei tietenkään voi karkottaa kotimaahansa. Meillä on myös naurettavan lepsu rikoslainsäädäntökin, joka herättää paitsi ulkomaalaisissa, myös tietyissä kaksoiskansalaisuusryhmissä hilpeyttä. Rikoksista saa paljousalennusta. Erikseen ovat vielä ne, jotka eivät syyllisty (tai eivät jää kiinni) Suomessa rikoksiin, mutta joiden touhuja Venäjällä tai muualla maailmalla Suomen kansalaisena on Suomen viranomaisten mahdotonta seurata.

- Sheena

Eipä nyt näkynyt tuossa yhtään ainoaa todellista ongelmaa.

"Miten voi esimerkiksi noudattaa molempien maiden lakeja, kulttuuria, ja olla molemmille maille lojaali? Ei mitenkään. Kun kumartaa toiselle, pyllistää toiselle."

Samalla tavalla kuin jokinen ilman kansalaisuuttakin. Maassa eletään tietenkin maan lakien mukaan ja omaa kulttuuriaan saa noudattaa, kunhan se ei ole lakien vastaista. Ei tuo nyt niin kovin vaikeaa ole.

Eikä meiltä ilman kansalaisuuttakaan voi karkoittaa maahan, jossa vankeusrangaistuksen katsotaan jotenkin loukkaavan ihmisoikeuksia ja Venäjä hyvin monilta osiltaan kuuluu juurikin noihin maihin. Ei meiltä passiteta Venäjälle kärsimään vankeusrangaistusta, kuin hyvin harvoin, edes niitä vain Venäjän kansalaisia.

Ihan kantasuomalaisetkin touhuavat maailmalla monenmoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Tuo on juuri tuollaista hörhöilyä, johon voi todeta vain, että voitasiinko keskustella joskus oikeista ongelmista lillukanvarsien sijaan. 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

No olisiko sitten parempi muuttaa lakeja, kun kansalaisuusjuttuja, varsinkin jos kaksoiskansalaisuuden jo saaneiden kansalaisuusstatusta on vaikea muuttaa?

Minusta tämä kansalaisuuskeskustelu oikeasti menee siihen suuntaan, että halutaan vaan kusemalla housuun lämmittää itseä hetkeksi...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No olisiko sitten parempi muuttaa lakeja, kun kansalaisuusjuttuja, varsinkin jos kaksoiskansalaisuuden jo saaneiden kansalaisuusstatusta on vaikea muuttaa?

Minusta tämä kansalaisuuskeskustelu oikeasti menee siihen suuntaan, että halutaan vaan kusemalla housuun lämmittää itseä hetkeksi...

Mun mielestä on aidosti varsin huolestuttavaa, jos ihmiset oikeasti kuvittelelvat, että 1) suomen kansalaisena voi tehdä ulkomailla mitä tahansa, ilman että Suomen viranomaisille tulee tieto ja erityisesti 2), uskovat, että Suomessa asuvia ulkomaiden kansalaisia ja heidän touhujaan ulkomailla seurataan automaattisesti. Tuo jälkimmäinen on erityisen huolestuttavaa, koska se luo täysin perusteetonta turvallisuudentunnetta ja osoittaa, että ei tunneta Suomen lakeja, jotka sitovat meidän viranomaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

"Erikseen ovat vielä ne, jotka eivät syyllisty (tai eivät jää kiinni) Suomessa rikoksiin, mutta joiden touhuja Venäjällä tai muualla maailmalla Suomen kansalaisena on Suomen viranomaisten mahdotonta seurata."

Kuvitteleeko joku oikeasti, että Suomen viranomainen kykenee seuraamaan Venäjän kansalaisen toimintaa Venäjällä yhtään tehokkaammin kuin Suomen kansalaisen? Millä perusteella Venäjän viranomaiset antaisivat Suomen viranomaisille tehokkaammin tietoa omista kansalaisistaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä on aidosti varsin huolestuttavaa, jos ihmiset oikeasti kuvittelelvat, että 1) suomen kansalaisena voi tehdä ulkomailla mitä tahansa, ilman että Suomen viranomaisille tulee tieto ja erityisesti 2), uskovat, että Suomessa asuvia ulkomaiden kansalaisia ja heidän touhujaan ulkomailla seurataan automaattisesti. Tuo jälkimmäinen on erityisen huolestuttavaa, koska se luo täysin perusteetonta turvallisuudentunnetta ja osoittaa, että ei tunneta Suomen lakeja, jotka sitovat meidän viranomaisia.

No mä myönnän, että tässä asiassa aikaisemmin mietin vain keihään kärkeä...

Kùullostaa vankasti siltä, että tärkeintä Suomen turvallisuuden puolesta olisi antaa lakikirjan puolelta viranomaisille vapautta, kuin rajoitella kansalaisuuksia...

Oonko kärryillä ideassa?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä oon miettinyt, että turkkilaiset taitaa tehdä jotain bisnestä noilla pitsapaikoillaan, että saavat omilta rahaa, kun ottavat töihin joksikinaikaa...sit kohta vaihtuu pitsanpyörittäjät...

kaksoiskansalaisuuteen liittynee näitä mahdollisia lojaliteettiongelmia tosipaikan tullen, että kenen joukoissa viime kädessä seisoneekaan, olemme Venäjän naapurimaista poikkeus kun on tämä optio kaksoiskansalaisuuteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaksoiskansalaisuuteen liittynee näitä mahdollisia lojaliteettiongelmia tosipaikan tullen, että kenen joukoissa viime kädessä seisoneekaan, olemme Venäjän naapurimaista poikkeus kun on tämä optio kaksoiskansalaisuuteen

Miten vain Suomen kansalainen olisi automaattisesti yhtään lojaalimpi? Eivätkö esimerkiksi Putinin lukuun toimivat muka osaa halutessaan olla vain yhden maan kansalaisia, vaikka se olisi jokin muu kuin Venäjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten vain Suomen kansalainen olisi automaattisesti yhtään lojaalimpi? Eivätkö esimerkiksi Putinin lukuun toimivat muka osaa halutessaan olla vain yhden maan kansalaisia, vaikka se olisi jokin muu kuin Venäjä?

tietenkin ihmisen elämänhistoriasta voi yrittää päätellä lojaliteettejaan, riippumatta minkä kansallisuuden ottanut, myös aatemaailmasta, kommunisteja passitettiin vankilaan sotien aikaan, amerikanjapanilaisten internointileirit joista suurimmalla osalla yhdysvaltojen kansalaisuus, ja no loikkareita syistä jos mistä

• Anonyymi

Tämä koko kaksoiskansalaisuuskeskustelu on tällä hetkellä kovin populistista. Ei siinä mitään, tietenkin kaksoiskansalaisuudesta ja siihen liittyvistä ongelmista pitää voida puhua. Tällä hetkellä kuitenkin puhutaan kuin se olisi ratkaisu oikeasti paljon monimutkaisempaan ongelmaan. Noinhan se aina menee populistisessa keskustelussa, että esitetään yksinkertaista ratkaisua, joka ei oikeasti ratkaise sitä itse ongelmaa yhtään mihinkään. Vaikka kaksoiskansalaisuus poistettaisiin huomenna, niin se ei poistaisi ihmisten mahdollisia jakautuneita lojaliteetteja ja sidoksia eri maihin. Vaikka suomen kansalaisuuden saaminen tehtäisiin kuinka vaikeaksi tahansa, niin se ei mitenkään muuttaisi sitä turvallisuuskysymystä, että meillä on maassamme ihmisiä, joilla on sidoksia kaikenlaisiin maihin tällä planeetalla. Ylipäänsä se, että ihmisellä on lupa oleskella maassa, jos hänellä on sidoksia johonkin autoritäärisesti hallittuun valtioon on riski, mutta mitä meidän pitäisi sille asialle tehdä? Tämä huomattavasti paljon monimutkaisempi kysymys jää nyt kokonaan tän kaksoiskansalaisuuskeskustelun alle ja se on todella paha juttu. Ihmiset ovat liian yksinkertaisia ja hinkuvat yksinkertaisia ratkaisuja, kun se totuuden monimutkaisuus ahdistaa liikaa.

• Niin, mäkin heräsin tuohon tuon lehtijutun perusteella.

Venäjällehän ei joku paperilappunen merkkaa mitään. Ei sille kansainväliset laitkaan merkkaa mitään...

Minusta kyllä Suomessa pitäisi muuten katsella turvallisuushommia vähän toisella silmällä. Jotain lakeja muutella silleen, että hybridivaikuttamiseen ja pakotteiden kiertoon jne. lyötäisiin ihan toisenlaista kapulaa.

Venäjä juurikin käyttää sitä hyväkseen, että täällä on tietyt lait. Itse ne ei lakiasioista noin muuten välitä, mutta manipuloivat mielinmäärin muuten kaikkea länsimaissa.

• Anonyymi

"Vaikka kaksoiskansalaisuus poistettaisiin huomenna, niin se ei poistaisi ihmisten mahdollisia jakautuneita lojaliteetteja ja sidoksia eri maihin. "

Ei poistaisi ei, mutta Suomessa asuvien ulkomaalaisten liikkeitä maailmalla voi viranomaiset seurata, Suomen kansalaisia ei.

- Sheena

• Anonyymi

Jaha, venäläinen osallistui keskusteluun. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vaikka kaksoiskansalaisuus poistettaisiin huomenna, niin se ei poistaisi ihmisten mahdollisia jakautuneita lojaliteetteja ja sidoksia eri maihin. "

Ei poistaisi ei, mutta Suomessa asuvien ulkomaalaisten liikkeitä maailmalla voi viranomaiset seurata, Suomen kansalaisia ei.

- Sheena

Voivat ihan yhtälailla, jos siihen on jokin syy. Ei niitä ulkomaalaisiakaan voi siellä seurata syyttäsuotta. Viranomaiset tarvitsevat toimintaansa aina perustellun syyn. Eivät suomen kansalaiset ole Suomen viranomaiselle yhtään sen näkymättömämpiä, jos on syytä seurata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaha, venäläinen osallistui keskusteluun. xD

Ai suomalaisetko ovat sinun mielestä niin tyhmiä, että eivät kykene kuin populismiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Sä oikeasti kuvittelet, että voit Suomen kansalaisena rötöstellä tuolla ulkomailla miten tahdot ja tehdä mitä vain epäilyttävää ja että Suomen viranomaiset eivät sun toimistasi saa mitään vihiä? Ihanko tosissasi kuvittelet moista? Ja sitten kuvittelet, että jos Suomessa asuva venäläinen toihuilee hämäräperäisiä, niin se jotenkin automaattisesti Suomen viranomaisille toimitetaan se tieto? Tai, että Suomen viranomaiset seuraavat 24/7/365 kaikkien Suomessa asuvien ulkolaisten touhuja? Jo on hyvä luotto viranomaisiin ja samalla uskomattoman kova luotto omaan huomaamattomuuteen. 😲

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Johan onkin. Mitenhän tuo tullikaan onnistuu koskaan saamaan kiinni yhtään suomen kansalaista, kun ei heitä kerta koskaan ulkomailla seurata.

• Anonyymi

suomessa asuvan venäläisen voi tosipaikan tullen passittaa pois, kaksoiskansalaista ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomessa asuvan venäläisen voi tosipaikan tullen passittaa pois, kaksoiskansalaista ei

Tosipaikan tullen sen kansalaisuuden voi myös ottaa pois. Esimerkiksi valtiopetos on peruste poistaa kansalaisuus kaksoiskansalaiselta. Mutta jos sallitaan vain Suomen kansalaisuus, niin sittenpä ei enää onnistukaan. Ihmisen ainoaa kansalaisuutta ei voikaan noin vain poistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voivat ihan yhtälailla, jos siihen on jokin syy. Ei niitä ulkomaalaisiakaan voi siellä seurata syyttäsuotta. Viranomaiset tarvitsevat toimintaansa aina perustellun syyn. Eivät suomen kansalaiset ole Suomen viranomaiselle yhtään sen näkymättömämpiä, jos on syytä seurata.

Monikansalaisuudella peitetään rutosti helpommin jälkiä, joka tekee seuraamisesta vaikeaa tai mahdotonta. Tai ei siinä aina ole kysymys monikansalaisuudestakaan, vaan siitä että henkilö käyttää eri nimiä.

Suomi-Venäjä kansalaisuus on kätevä vain Venäjän valtiolle.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosipaikan tullen sen kansalaisuuden voi myös ottaa pois. Esimerkiksi valtiopetos on peruste poistaa kansalaisuus kaksoiskansalaiselta. Mutta jos sallitaan vain Suomen kansalaisuus, niin sittenpä ei enää onnistukaan. Ihmisen ainoaa kansalaisuutta ei voikaan noin vain poistaa.

mut ei ennen kuin jää kiinni jostain, siihen asti voi toimia toisen isänmaansa hyväksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monikansalaisuudella peitetään rutosti helpommin jälkiä, joka tekee seuraamisesta vaikeaa tai mahdotonta. Tai ei siinä aina ole kysymys monikansalaisuudestakaan, vaan siitä että henkilö käyttää eri nimiä.

- Sheena

Monikansalaisuus ja eri henkilöllisyydet ovat aivan eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mut ei ennen kuin jää kiinni jostain, siihen asti voi toimia toisen isänmaansa hyväksi

Ihan samoin Suomen kansalainen voi toimia kiinnijäämiseensä saakka jonkin toisen valtion hyväksi. Kansalaisuus ei muuta tuota asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Eri henkilöllisyysksillä tietenkin on noin. Monikansalaisuus taas ei vaikuta tuohon mitenkään.

• Anonyymi

Kaikki venäjän kansalaisuuden omaavat pitäisi siirtää suoraan venäjälle, on Suomen kansalaisuutta tai ei.
      Jos haluaa pysyä Suomessa, niin venäjän kansalaisuus on peruttava.

• Anonyymi

Ruotsalaisten kaksimielisyys.

• Olen jo aikaisemmin ilmoittanut omana kantanani, että kaksoiskansalaisuuden pitäisi perustua vastavuoroisuuteen, eli molempien maiden olisi lainsäädännössään tunnustettava se ja tuettava sitä.

Eli Suomen kansalaisuus pois kaikilta heiltä, joilla on ollut ja on edelleen jonkin kaksoiskansalaisuutta tukemattoman maan kansalaisuus ennen Suomen kansalaisuutta. Mitenkään Venäjää erityisesti syrjimättä.

• Anonyymi

Mikä on Ruotsi-Suomi sossukaksoiskansalaisten eläkkeensaantitilanne. Saavatko molemmista maista eläkkeen?

• Nyt pitää asettaa foliohattu päähän...näin...

Entäs jos kaksoiskansalaisuuden vastustaminen onkin hybridivaikuttamista?

Koitetaan saada huomio kiinnittymään epäoleelliseen?

Tässä keskustelun avauksessa ei vieläkään kukaan ole toimttanyt vakuuttavia perusteita siihen, miten kaksoiskansalaisuuden evääminen vaikuttaisi Suomen turvallisuuteen positiivisesti...

Odottelen...tinapaperihattu päässä...😁

• Anonyymi

Jokaisen tätä miettivän kannattaa myös pitää mielessä, että kun puhutaan vaikka nyt Venäjästä, niin se Venäjän kansalaisuudesta luopuminen on usein helpommin sanottu kuin tehty. Hyvin moni Venäjän kansalaisuudesta luopumista yrittävä törmää seinään, kun sitä kansalaisuudesta luopumista ei syystä tai toisesta Venäjän päässä käsitellä. Me voidaan ajatella, että sen kun luopuu, ei mitään ongelmaa. Meillä nämä hommat toimivat lakien ja asetusten mukaan. Kun menee tuosta rajan itäpuolelle, niin tilanne on täysin eri. Voinpa jopa todeta, että jos meillä alettaisiin vaatimaan Venäjän kansalaisuudesta luopumista, niin Venäjällä todennäköisesti lakattaisiin käsittelemästä noita ja käsiteltäisiin korkeintaan ne, joille heidän halintonsa tavoitteiden vuoksi olisi kannattavaa säilyttää/saada Suomen kansalaisuus.

• No nyt lähennellän asiaa, jota sietää miettiä..

Täällä Suomessa on laki, jota noudatetaan,.pre siis..

Kun menään rajan yli itään, se ei ole sama asia...siellä se on muuttuva käsite...mikä vasn käy parhaiten itselle. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No nyt lähennellän asiaa, jota sietää miettiä..

Täällä Suomessa on laki, jota noudatetaan,.pre siis..

Kun menään rajan yli itään, se ei ole sama asia...siellä se on muuttuva käsite...mikä vasn käy parhaiten itselle. 😁

Mä luulen, että se on jopa hyvin helppoa saada olemaan heidän lakiensa mukaistakin, siis ettei käsitellä. Venäjähän ei tunnusta kaksoiskansalaisuutta, eli niillä ihmisillä on Venäjän mukaan vain yksi kansalaisuus eli venäjän. Ja kansainvälisen lain mukaan ihmisellä nyt kuitenkin pitäisi se kansalaisuus olla ja ihmiseltä ei voi sitä ainoaa kansalaisuuttaan pois ottaa. Eli miten he oikeastaan muka edes voisivat tuollaisia hakemuksia hyväksyä? Kyllä siellä osataan pilkku vääntää just siihen asentoon, joka on heille sopivin siinä hetkessä.

• Anonyymi

Mihin kontekstiin tällaiset jutut tulevatkaan kun maailma taas rauhoittuu?
      Syyllisiä ja uhkakuvia, niitä tulee hakea ja rummuttaa. Tuossa on jotain samaa mitä 1939 palavissa kirjakasoissa, kun kirjallisuuden nähtiin olevan ongelma numero yksi.
      Tällä hetkellä koko maailma antaa myötätuntoa heille, joita kohtaan tuolla tavalla käyttäydyttiin. Niin se maailma aina muuttuu. Mikä aikaisemmin oli trendikästä, onkin kansallinen häpeä.

• Njoo, onhan noissa viime päivien keskusteluissa kaksoiskansalaisuudesta heitetty hyviäkin pointteja, mutta itse ehkä nyt vain löisin hetkeksi jarrut pohjaan ja odottelisin pressavaalien yli, käsitellään asiaa sitten normaalin parlamentaarisen prosessin mukaan, jos mitään tärkeämpää ei "ilmene".

Sinällään jotain etua voisi ollakin siinä, että Venäjän kansalaisille ei myönnetä myös Suomen kansalaisuutta, ei edes sillä ehdolla että henkilö luopuu samalla Venäjän kansalaisuudesta, sillä kun ei ammattilaisille ole mitään merkitystä.
      Mutta entä muut kansalaisuudet? Kymmenen vuotta Ruotsissa asunut ex-venäläinen, haluaa myös Suomen kansalaisuuden, mitä tehdään? Puolletaan kun vain venäläisyys oli punainen vaate? Entäpä jos se henkilö on nukkuva solu? Ai jai....

Sinällään mulla on naapureina venäläisiä, en tiedä monellako tai millä kansalaisuudella täällä asustelevat, mutta asustelevat, ovat asustelleet jo pitkään. Paha sanoa ovatko desantteja, vakoojia, nukkuvia soluja tai ihan vain tavan ihmisiä, edelleen moikataan ja vaihdetaan kuulumiset.

• Anonyymi

Tässä asiassa taitaa paljon parjattu Kiina olla oikeassa, kaksoiskansalaisuus on kielletty.
        Tulisiko jokaisen maan seurata samaa ja ottaa käytäntö arkipäiväiseksi. Otetaan jokaiselta henkilöltä kaksoiskansalaisuus pois, maasta riippumatta.
        Mitä hyötyä on kaksoiskansalaisuudesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä asiassa taitaa paljon parjattu Kiina olla oikeassa, kaksoiskansalaisuus on kielletty.
        Tulisiko jokaisen maan seurata samaa ja ottaa käytäntö arkipäiväiseksi. Otetaan jokaiselta henkilöltä kaksoiskansalaisuus pois, maasta riippumatta.

Kiina onkin totalitäristinen maa, kuten Venäjäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiina onkin totalitäristinen maa, kuten Venäjäkin.

noin puolet maailman valtioista hyväksyy kaksoiskansalaisuuden

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noin puolet maailman valtioista hyväksyy kaksoiskansalaisuuden

Mailmassa on hyvin vähän demokraattisia oikeusvaltioita.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli rajatkin kiinni, sehän se turvan ulkomaisilta agenteilta tuo? Paluu 30-luvulle, se oli kultainen vuosikymmen, paljon tapahtui isoja asioita.

Ihminen oppii parhaiten, kun sattuu paljon. Ja koska ihminen on maapallon älykkäimpänä nisäkäslajina (luultavasti...) käsittämättömän typerä, tarvitaan paljon kipua toistuvasti, kunnes oppi todella menee perille, jos on mennäkseen ikinä.

Sinällään koomista, että nimellisesti maapallon älykkäin nisäkäs on lajina kaikkein hitaimmin oppiva nisäkäs. Älykkyys voi olla huomattavan vaarallista.

• Anonyymi

Dissen ihmisoikeudet olisi syytä ottaa pois. Kuka kannattaa dissen ajamista maanpakoon?

>simiti<

• Anonyymi

Kaksoiskansalaisen omistusoikeutta ei voine rajoittaa, maapalojen, kiinteistöjen hankkimista.

• Anonyymi

Kaikki paitsi Saamelaiset pitää ajaa pois. Kaikki muut on matuja.

• Anonyymi

Kansanedustajalta suorat sanat presidenttiehdokkaiden kaksoiskansalaisuuspuheista
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000010127041.html

Tässä taas yksi vihreän aatteen ulostulo. Eikö Suomessa ole jo opittu että näiden ajatukset, teot, sanomiset ja kirjoitukset ole just sitä Putinin pussiin puhumista jota on jo vuosi kaudet kuultu ja todettu.
      Vihreä aate on manipuloinnilla saatettua aktivismia suomalaisuutta vastaan.

• Anonyymi

Mikä tuossa sitten on väärin sinusta? Suomen lainsäädäntö ei tunne taannehtivaa lainsovellusta missään muodossa. Päinvastoin, se on lain vastaista. Ja Venäjä tosiaan ei varsinaisesti edes tunne sellaista kuin kansalaisuudesta luopuminen, vaikka se periaatteessa on mahdollista.

• Anonyymi

Perinteisesti on oidetty oikeusvaltioperiaatteen vastaisena lain soveltamista takautuvasti. Pitäiskö mahdollisuus siihen aukaista sitten muihinkin lakeihin ja niiden muutoksiin liittyen?

• Anonyymi

Pilkun nu simista

• Anonyymi

Jos kaksoiskansalaisuus halutaan pois, niin se pitää ottaa kaikilta. Silloin oltaisiin oikealla tiellä.

• Anonyymi

Mä tein jo aiemmin aloituksen noista Saara Hyrkön puheista kansanedustajana: hänen ihmetellessään presidenttiehdokkaiden halua poistaa kaksoiskansalaisuus.
      " Vai aikovatko Stubb ja Halla-aho ja kumppanit ajaa myös näiden ihmisten karkotuksia?" Nämä kumppanit ovat Sari Essayah ja Harry Harkimo.

Kaikki neljä poistaisivat kaksoiskansalaisuuden, lähinnä suomalaisten turvaksi.
      Lainopillisesti ehkä tällä hetkellä hankalaa, mutt ehkä niin ett jokainen kaksoiskansalainen saisi itse päättää; kumman kansalaisuuden haluaa pitää.
      Venäjän kansalainen saisi vapaasti poistua maasta, ja jos on omistusasunto, valtio lunastaisi sen käypään hintaan tai vaihtoehtoisesti asunto vuokralle ja tuotto menisi omistajalle vaikka venäjälle! Vuokraaminen ei koskisi esim. Airiston helmeä, se kun on jotain aivan muuta kuin asunto. Se on venäläinen huippuluokan linnoituskasarmi.

Jatkossa ei ainakaan kaksoiskansalaisuuksia tulisi sallia, samalle viivalle kaikki, jotka Suomessa asuvat ja täällä kouluttautuvat verorahoillamme.
      trollikka

• Anonyymi

Kaikki kaksoiskansalaisuudet pois.

• Anonyymi

Tällä hetkellä ketään venäläisiä ei pidä päästää maahan. Venäjälle riittää, että on siellä syntynyt tai vaikka puoliso sieltä. Ja Venäjä lopettaa eläkkeenmaksun luopujilta. Meillä on jo liikaa eläkeläisiä. Kuka hullu on antanut heille kaksoiskansalaisuuksia? Kyllähän me maan tiedämme. Täysin yksipuolinen sopimus, me emme saa ostaa sieltä asuntoa tai kiinteistöä.

• Anonyymi

Tuo on täysin tyhjää leuanlouskutusta, jos rehellisiä ollaan. Venäjän kansalaisuudesta luopuminen on hyvin vaikeaa tai oikeastaan likipitäen mahdotonta valtaosalle. Tietenkin paperit siitä luopumisesta voi lähettää, mutta kun Venäjä ei käsittele niitä, ei ilmoita mitään, ei vastaa mitään. Niille papereille ei yksinkertaisesti tapahdu yhtään mitään. Korkeintaan joku virkailija heittää ne mappiin ö. Ihminen itse ei saa siitä tilanteest tietoa, sitä ei voi seurata, eikä valvoa. Suomen viranomainenkaan ei saa minkäänlaista tietoa siitä, että mikä noiden tilanne on. Suomen viranomainen ei voi auttaa, ei painostaa, ei tehdä yhtään mitään noiden edistämiseksi. Ne paperit katoavat jonnekin sinne Venäjän viranomaisten mustaan aukkoon. Ainoat, joille Venäjän kansalaisuudesta luopuminen on helppoa, ovat ne Putinin kätyrit. Heille se koneisto toimii kuin rasvattuna.

Lisäksi tuntuu, että moni kuvittelee sen riittävän, että et uusi passia. Pyhä yksinkertaisuus sentään. Passi on vain matkustusasiakirja, ei mitään muuta. Itselläni ei ollut yli kymmeneen vuoteen suomen passia, mutta kyllä minä koko ajan olen Suomen kansalainen ollut. Ei kansalaisuus riipu passista ja sen voimassaolosta. 🙄

• Anonyymi

Suurin piirtein ainoa järkiperäinen kirjoitus tässä ketjussa.

Hieman jäitä hattuun. Suomessa asuu liki 40 000 Venäjän kaksoiskansalaista, ja hyvin suuri osa heistä on työelämässä. Täällä on helppo huudella, että kaikki venäläiset pois Suomesta miettimättä asiaa yhtään sen pidemmälle. Suomessa työskentelee mm. aikamoinen joukko lääkäreitä ja sairaanhoitajia, joilla on Venäjän kaksoiskansalaisuus. Siis ammateissa, joissa tekijöistä on jatkuvaa pulaa. Millähän heidätkin korvattaisiin? Länsimaista täkäläisillä veroilla ja liksoilla ei liiemmin riitä työperäisiä tulijoita.

Tuokin on totta, että Venäjän kansalaisuudesta on käytännössä mahdoton luopua. Varsinkin, kun Venäjän konsulaatit ainakin Suomessa ja Virossa ovat lakanneet käsittelemästä koko asiaa.

• Anonyymi

Ainakin Venäjän kansalaisuus pois.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82