Minua kovin ihmetyttää tämän palstan aneemisuus.
Onko kyse keskustelun vähäisyydessä siitä, että
Vas.liiton julkisuuskuva on vaisu, vai edelleen
tuo vanha ja "pätevä" pelottelu kommunismilla?
vom
Onko täällä ketään...
21
875
Vastaukset
- Kotilainen
Nyt, kun tuo seriffiksi tituleerattu kummajainen näyttää lopettaneen tänne voisi kai jotain taas tauon jälkeen kirjoittaakin. Ei kuitenkaan väkisin, vaan aihettakin pitäisi olla.
Kommunistit vaikuttavat (?) nykyään muualla kuin Vasemmistoliitossa joten heistä ei täällä tarvinne pahemmin keskustella. Pääomakapitalistien provoporukat kyllä hoitaa huutelupuolen. - on raakaa
Itse en ainakaan tahdo olla tekemisissä kommunistien kanssa.
Kun nyt mainitsit tuon sanan "kommunismi" tällä palstalla, niin ehdotan Sinua tutustumaan
K.Marx´in teoksiin saadaksesi tietoa tuosta talousjärjestelmästä. Ystävyydellä...
vom- ...perusaate...
...on mitä loistavin, miksi kaikki haukkuvat sitä?
- aktiivi
...perusaate... kirjoitti:
...on mitä loistavin, miksi kaikki haukkuvat sitä?
koska sitä on toteutettu väärin ja pilattu sen nimi!
- herra yksilön vapaus
...perusaate... kirjoitti:
...on mitä loistavin, miksi kaikki haukkuvat sitä?
kommunismissa vietäisiin niiltä, jotka pärjäisivät. ja koska valtaosa kansasta kuitenkin tulee toimeen omillaan, he eivät halua luovuttaa omastaan heikkojen ja osaamattomien hyväksi.
kommunismi saattaa olla kaunis aate mutta hyötyäkseen siitä, kansalaisen pitäisi ensin elää köyhyysrajalla. aktiivi kirjoitti:
koska sitä on toteutettu väärin ja pilattu sen nimi!
Kerrotko minullekin, missä sitä on toteutettu??
vomherra yksilön vapaus kirjoitti:
kommunismissa vietäisiin niiltä, jotka pärjäisivät. ja koska valtaosa kansasta kuitenkin tulee toimeen omillaan, he eivät halua luovuttaa omastaan heikkojen ja osaamattomien hyväksi.
kommunismi saattaa olla kaunis aate mutta hyötyäkseen siitä, kansalaisen pitäisi ensin elää köyhyysrajalla." herra yksil" saa kotitehtäväkseen opiskella "kommunismi"-sanan alkuperää, ja sen ajatuk-
sellista sisältöä!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
" herra yksil" saa kotitehtäväkseen opiskella "kommunismi"-sanan alkuperää, ja sen ajatuk-
sellista sisältöä!
vomse meni vähän lekkeripeliksi silloin aikoinaan. nythän siitä sitten kärsii. jos olisin hoitanut hommat aikoinaan kotiin, voisin kenties nyt toteuttaa itseäni enkä joutuisi vuosittain verikokeisiin tarkastettavaksi, jotta vieläkö vuosi pusketaan vai suljetaanko lyijyarkkuun. kommunismi ei ikinä ole kiinnostanut mutta biologia senkin edestä; olisi hienoa olla vaikka valtion leivissä kalankasvattajana. soutelisin joella ja istuttelisin ankeriaanpoikasia. no, nyt karataan aiheesta.
läksyt on tekemättä mutta ei kai kommunismikaan kaikille voi hyväksi olla? meinaan vaan, että aatehan on tarkoitettu tasapuolisuuden luomiseen? ja jos minulla jo nyt on enemmän kuin laki sallii (köyhän miehen huumoria), niin kai minulta sitten "ylimääräiset" viedään jotta köyhemmälläkin veljellä menisi hyvin? ja tämä pätee koko kansaan; suurin osa suomalaisistahan ei kovin "riistetyssä" asemassa ole, vain pieni osa kansasta. ja jos taloudellista tasa-arvoa halutaan, kai pitää tasata niiltä, joilla on...? - käsityksen.
herra yksilön vapaus kirjoitti:
se meni vähän lekkeripeliksi silloin aikoinaan. nythän siitä sitten kärsii. jos olisin hoitanut hommat aikoinaan kotiin, voisin kenties nyt toteuttaa itseäni enkä joutuisi vuosittain verikokeisiin tarkastettavaksi, jotta vieläkö vuosi pusketaan vai suljetaanko lyijyarkkuun. kommunismi ei ikinä ole kiinnostanut mutta biologia senkin edestä; olisi hienoa olla vaikka valtion leivissä kalankasvattajana. soutelisin joella ja istuttelisin ankeriaanpoikasia. no, nyt karataan aiheesta.
läksyt on tekemättä mutta ei kai kommunismikaan kaikille voi hyväksi olla? meinaan vaan, että aatehan on tarkoitettu tasapuolisuuden luomiseen? ja jos minulla jo nyt on enemmän kuin laki sallii (köyhän miehen huumoria), niin kai minulta sitten "ylimääräiset" viedään jotta köyhemmälläkin veljellä menisi hyvin? ja tämä pätee koko kansaan; suurin osa suomalaisistahan ei kovin "riistetyssä" asemassa ole, vain pieni osa kansasta. ja jos taloudellista tasa-arvoa halutaan, kai pitää tasata niiltä, joilla on...?Kirjoituksestasi käy hyvin selville, että politiikan opiskelu on jäänyt vähälle. Toivottavasti biologiasi on todellakin vahvempi.
Olisikin mukavampi, että kirjoittelisit noita asiantuntija lausuntoja siellä biologian puolella. En minäkään mene biologiasta kirjoittamaan, kun en siitä tiedä juuri mitään.
Mutta meitähän jokapaikantietäjiä riittää. Määrällä koetetaan laatua parantaa. herra yksilön vapaus kirjoitti:
se meni vähän lekkeripeliksi silloin aikoinaan. nythän siitä sitten kärsii. jos olisin hoitanut hommat aikoinaan kotiin, voisin kenties nyt toteuttaa itseäni enkä joutuisi vuosittain verikokeisiin tarkastettavaksi, jotta vieläkö vuosi pusketaan vai suljetaanko lyijyarkkuun. kommunismi ei ikinä ole kiinnostanut mutta biologia senkin edestä; olisi hienoa olla vaikka valtion leivissä kalankasvattajana. soutelisin joella ja istuttelisin ankeriaanpoikasia. no, nyt karataan aiheesta.
läksyt on tekemättä mutta ei kai kommunismikaan kaikille voi hyväksi olla? meinaan vaan, että aatehan on tarkoitettu tasapuolisuuden luomiseen? ja jos minulla jo nyt on enemmän kuin laki sallii (köyhän miehen huumoria), niin kai minulta sitten "ylimääräiset" viedään jotta köyhemmälläkin veljellä menisi hyvin? ja tämä pätee koko kansaan; suurin osa suomalaisistahan ei kovin "riistetyssä" asemassa ole, vain pieni osa kansasta. ja jos taloudellista tasa-arvoa halutaan, kai pitää tasata niiltä, joilla on...?Lohdutuksen sana sallittanee.Jos koululaitoksessamme opiskeltaisiin tosissaan erilaisia ta-
lousjärjestelmiä ennakkoluulottomasti, niin ensinnäkin se hyödyttäisi demokratiaa kansalais-
ten tiedontason kohottajana, ja sitä kautta kokonaiskansantaloutta motivoituneiden työnteki-
jöiden kautta! Tunnut joka tapauksessa olevan jyvällä asiasta.
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Lohdutuksen sana sallittanee.Jos koululaitoksessamme opiskeltaisiin tosissaan erilaisia ta-
lousjärjestelmiä ennakkoluulottomasti, niin ensinnäkin se hyödyttäisi demokratiaa kansalais-
ten tiedontason kohottajana, ja sitä kautta kokonaiskansantaloutta motivoituneiden työnteki-
jöiden kautta! Tunnut joka tapauksessa olevan jyvällä asiasta.
vomkyllä meidän koululaitoksessa todellakin pitäisi opettaa erilaisia talousjärjestelmiä. lapset sen (meidänkin) tulevaisuuden rakentavat, oli tulevaisuuden vallitseva järjestelmä sitten hyvä tahi paha. siinä kansalaistiedot -ja taidot kasvaisivat. minä uskon, että jos lapset saisivat vilpitöntä tietoa erilaisista yhteiskuntajärjestelmistä, he ymmärtäisivät arvostaa vapauden ihanteita. toivotaan, että tulevaisuuden polvet rakentavat maailman, jossa yksilön vapaus olisi ensimmäinen käsky.
siitä en tiedä, jotta mistäkö revit motivoituneet työntekijät, jotka kohottaisivat kansantaloutta. - herra yksilön vapaus
käsityksen. kirjoitti:
Kirjoituksestasi käy hyvin selville, että politiikan opiskelu on jäänyt vähälle. Toivottavasti biologiasi on todellakin vahvempi.
Olisikin mukavampi, että kirjoittelisit noita asiantuntija lausuntoja siellä biologian puolella. En minäkään mene biologiasta kirjoittamaan, kun en siitä tiedä juuri mitään.
Mutta meitähän jokapaikantietäjiä riittää. Määrällä koetetaan laatua parantaa.tyhmiähän tässä ollaan kuin saappaat mutta olisin toivonut kommunistisen aatteen olevan edes senverran suvaitseva, että meitä vähäisempiäkin veljiä ymmärrettäisiin. ymmärrettäisiin ja opastettaisiin, millainen olisi tasa-arvoinen ja solidaarinen yhteiskunta. ja mikä olisi meidän oppimattomien velvollisuus tämän yhteiskunnan rakennustyössä; olisiko se työ meidän tietämättömien parhaan kykymme mukaan vai olisiko se velvollisuus olla vaiti oppineempien tovereiden edessä ja noudattaa kyselemättä käskyjä, jotka tähtäävät paremman yhteiskunnan luomiseen?
- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Lohdutuksen sana sallittanee.Jos koululaitoksessamme opiskeltaisiin tosissaan erilaisia ta-
lousjärjestelmiä ennakkoluulottomasti, niin ensinnäkin se hyödyttäisi demokratiaa kansalais-
ten tiedontason kohottajana, ja sitä kautta kokonaiskansantaloutta motivoituneiden työnteki-
jöiden kautta! Tunnut joka tapauksessa olevan jyvällä asiasta.
vomrunosuoni taas sykki mutta unohtui pääasia; se kysymykseni? jätit vastaamatta.
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kyllä meidän koululaitoksessa todellakin pitäisi opettaa erilaisia talousjärjestelmiä. lapset sen (meidänkin) tulevaisuuden rakentavat, oli tulevaisuuden vallitseva järjestelmä sitten hyvä tahi paha. siinä kansalaistiedot -ja taidot kasvaisivat. minä uskon, että jos lapset saisivat vilpitöntä tietoa erilaisista yhteiskuntajärjestelmistä, he ymmärtäisivät arvostaa vapauden ihanteita. toivotaan, että tulevaisuuden polvet rakentavat maailman, jossa yksilön vapaus olisi ensimmäinen käsky.
siitä en tiedä, jotta mistäkö revit motivoituneet työntekijät, jotka kohottaisivat kansantaloutta.Jopa tänä päivänäkin on työpaikkoja, joissa tyntekijöillä on todellinen mahdollisuus osal-
listua yrityksen strategiaan, tuotesuunnitteluun, y.m. ja niissä tuottavuus on korkeampi
kuin hierarkisissa yrityksissä! Oletan, että esim. sosialismissa (yhteisyritys!) tulos voi-
si olla vieläkin parempi!
vom- koivu
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kommunismissa vietäisiin niiltä, jotka pärjäisivät. ja koska valtaosa kansasta kuitenkin tulee toimeen omillaan, he eivät halua luovuttaa omastaan heikkojen ja osaamattomien hyväksi.
kommunismi saattaa olla kaunis aate mutta hyötyäkseen siitä, kansalaisen pitäisi ensin elää köyhyysrajalla.kapitalismissa viedään niiltä, jotka pärjäisivät. Kapitalismissa annetaan niille, joilla on jo (pääomaa ei voi kasvattaa jos sitä ei ole). Kapitalismissa palkitaan ja arvostetaan niitä, jotka ovat taitavia business-pelailussa, millä taasen ei ole välttämättä mitään yhteyttä hyvinvoinnin tuotantoon. Kommunismi ei tarkoita köyhäinapua, vaan tuotantovälineiden palauttamista yhteiskunnalle myös oikeudellisissa suhteissa (ei kapitalisti ole itse yhtäkään konetta tai tehdasta tehnyt), mikä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että kansalaiset päättävät demokraattisesti siitä, mitä yhteiskunnassa tuotetaan ja miten (esim. saastuttaen vai ympäristöystävällisesti). (Muuten, Neuvostoliitto ei todellakaan ollut kommunistinen järjestelmä.) Tämän vastakohtana on totaalisen vapaa talous, jossa saa myydä mitä vain (esim. kovat huumeet) ja tuottaa miten haluaa (esim. orjatyövoimalla). Jos haluaa taloudelta ja tuotannolta järkeviä tuloksia, ne on alistettava järjen kontrollille. Mielivaltaisesti omaa etuaan tavoittelevat yksilöt, joille on taloudellisen vallan myötä suotu oikeus päättää yhteiskunnallisesta tuotannosta, eivät aja yrityksiään konkurssiin välittämällä mm. sellaisista seikoista kuin työntekijöiden hyvinvointi tai ympäristön saasteettomuus ennen kuin on pakko, vaan tavoittelevat ensiarvoisinta päämääräänsä, taloudellista voittoa. Kapitalismin historia osoittaa myös, ettei kansa ole vapaaehtoisesti tilaansa valinnut, vaan ihmisiltä on pakkolunastettu maata tai on säädetty kiertolaisuuden ja asunnottomuuden kieltäviä lakeja, jotta heidät on voitu pakottaa töihin tehtaisiin. Toisin sanoen, nykypäivän rikkaudet perustuvat suoranaiselle rosvoamiselle eilisessä. (Mutta tämä on kaikille tuttua, käsittämätöntä on vain, kuinka yhteiskunnassa alistetussa asemassa olevienkin joukosta löytyy niitä, jotka katsovat että kurjuutensa on jotenkin perusteltua. Saavatko he jotain tyydytystä identifioitumisesta niihin, joita pitävät "vahvoina"?)
- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Jopa tänä päivänäkin on työpaikkoja, joissa tyntekijöillä on todellinen mahdollisuus osal-
listua yrityksen strategiaan, tuotesuunnitteluun, y.m. ja niissä tuottavuus on korkeampi
kuin hierarkisissa yrityksissä! Oletan, että esim. sosialismissa (yhteisyritys!) tulos voi-
si olla vieläkin parempi!
vomon yrityksiä, jotka antavat reilunkin korvauksen työntekijöilleen, jotka käyttävät tietotaitoansa hyväksi saadakseen yrityksensä ja leiväntuojansa pärjäämään tässä globalisaation ja kilpailun hallitsemassa maailmassa. tämä on minusta todella hienoa; siitä hyötyvät kaikki. työntekijä saa rahallisen korvauksen ja mikä vielä hienompaa, johtajien tunnustuksen osaamisestaan. voita leivän päälle ja tiedon siitä, että tuo homma muuten "pyörii meikäläisen suunnitelman pohjalta" vaikka suurimmat voitot siitä virityksestä nyt valuisikin muualle. en voi uskoa, että kommunistinen "yritys" voisi samaa työntekijöilleen tarjota. yhden keksintö ja korvaus keksijällehän olisi riistoa muita työläisiä kohtaan ja kääntäen, yhden keksijän idean hyödyn jakaminen kaikille olisi riistoa keksijää kohtaan.
mutta vom, alkuperäinen kysymys odottaa vielä vastaustasi...? herra yksilön vapaus kirjoitti:
runosuoni taas sykki mutta unohtui pääasia; se kysymykseni? jätit vastaamatta.
Ole hyvä, ja esitä se kysymyksesi uudelleen kun en löytänyt sitä!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Ole hyvä, ja esitä se kysymyksesi uudelleen kun en löytänyt sitä!
vom"läksyt on tekemättä mutta ei kai kommunismikaan kaikille voi hyväksi olla? meinaan vaan, että aatehan on tarkoitettu tasapuolisuuden luomiseen? ja jos minulla jo nyt on enemmän kuin laki sallii (köyhän miehen huumoria), niin kai minulta sitten "ylimääräiset" viedään jotta köyhemmälläkin veljellä menisi hyvin? ja tämä pätee koko kansaan; suurin osa suomalaisistahan ei kovin "riistetyssä" asemassa ole, vain pieni osa kansasta. ja jos taloudellista tasa-arvoa halutaan, kai pitää tasata niiltä, joilla on...?"
herra yksilön vapaus kirjoitti:
"läksyt on tekemättä mutta ei kai kommunismikaan kaikille voi hyväksi olla? meinaan vaan, että aatehan on tarkoitettu tasapuolisuuden luomiseen? ja jos minulla jo nyt on enemmän kuin laki sallii (köyhän miehen huumoria), niin kai minulta sitten "ylimääräiset" viedään jotta köyhemmälläkin veljellä menisi hyvin? ja tämä pätee koko kansaan; suurin osa suomalaisistahan ei kovin "riistetyssä" asemassa ole, vain pieni osa kansasta. ja jos taloudellista tasa-arvoa halutaan, kai pitää tasata niiltä, joilla on...?"
Vaikka tiedän Sinun "vedättävän" meikäläistä huumorin pilke silmäkulmassa, niin vastaan esittämääsi epäsuoraan kysymykseesi. Ymmärtänet sen itsekin, ett´ei kommunismi voi toteutua millään mahtikäskyllä, vaan se, jos mikä, vaatii ihmisten vapaaehtoisuutta enemmän kuin vaikkapa vapaapalokunta. Joten turha Sinunkaan on pelätä omaisuutesi tai säästöjesi puolesta. Kysymys on pitkälle tyulevaisuuteen tähyilevästä, mahdollisesta toisenlaisesta talousjärjestelmästä sen jälkeen kun olemme enemmän kuin kurkkua myöten täynnä nykymenon"ihanuutta"!!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Vaikka tiedän Sinun "vedättävän" meikäläistä huumorin pilke silmäkulmassa, niin vastaan esittämääsi epäsuoraan kysymykseesi. Ymmärtänet sen itsekin, ett´ei kommunismi voi toteutua millään mahtikäskyllä, vaan se, jos mikä, vaatii ihmisten vapaaehtoisuutta enemmän kuin vaikkapa vapaapalokunta. Joten turha Sinunkaan on pelätä omaisuutesi tai säästöjesi puolesta. Kysymys on pitkälle tyulevaisuuteen tähyilevästä, mahdollisesta toisenlaisesta talousjärjestelmästä sen jälkeen kun olemme enemmän kuin kurkkua myöten täynnä nykymenon"ihanuutta"!!
vomvaikka taisit sinäkin nyt vedättää meikäläistä, niin uskotaan nyt tämän aamun, että ihmiset ja heidän omaisuutensa saa olla rauhassa ja että ihminen saa rauhassa kartuttaa vaatimatonta pesämunaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602