Korpimökki

Anonyymi-ap

Ihmisen kuuluu asua korpimökissä yksin. Vain se on oikeaa elämää ja pitää ihmisen jalat maassa, järjen päässä ja lämmön sydämessä.

72

589

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se kaikilla toimi. Korpimökistä on vaan niin hankala lähteä hätätöihin.

• Anonyymi

Hätä keinot keksii.

• Anonyymi kirjoitti:

Hätä keinot keksii.

Lentämään pitäisi opetella. Liian vaivalloista.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Hommaa kaupunkihätäkakkoskoppi.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Nyt vähän luonnetta lisää eli ryhdistäydy

• Anonyymi kirjoitti:

Hommaa kaupunkihätäkakkoskoppi.

Sitähän minäkin. Ei yhdellä korpimökillä selviä.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Sitähän minäkin. Ei yhdellä korpimökillä selviä.

Mutta ei siellä asuta

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt vähän luonnetta lisää eli ryhdistäydy

Eikös sen korpimökin pitänyt olla levon tyyssija?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Eikös sen korpimökin pitänyt olla levon tyyssija?

Niinhän se onkin. Hermoilu kuuluu kaupunkiin. Hermoilet siellä lepäät korpimökissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se onkin. Hermoilu kuuluu kaupunkiin. Hermoilet siellä lepäät korpimökissä.

Jeps. Ja ongelle kauniissa kesäsäässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ja mitä kaupungissa pitää sun mielestäs hermoilla? Opettelet vain rentoutumaan.

• Anonyymi

Korpimökistä on hankala lähteä yhtään minnekään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korpimökistä on hankala lähteä yhtään minnekään

Ovesta vaan ulos, helppo

• Anonyymi

Tai sitten ei, mutta siitä sekoilusta ei tarvitse muiden kärsiä...

• Anonyymi

Korpimökissä sielu lepää. Korpimökissä ei kärsi kukaan.

• Anonyymi

Näin se pitkälle on Suomessa miehen elämä.

• Anonyymi

Kaikkien elämä pitäisi olla niin.

• Anonyymi

Ihminen, joka ei osaa perinnetaitoja, ei voi asua korpimökissä.

• Anonyymi

Ja vaikka osaisi, niin sen ei silti tarvitse kiinnostaa yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vaikka osaisi, niin sen ei silti tarvitse kiinnostaa yhtään.

Miksi sinua ei kiinnosta korpimökkiasuminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinua ei kiinnosta korpimökkiasuminen?

Koska sellainen elämä olisi perceestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska sellainen elämä olisi perceestä.

Miksi? Perustelut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi? Perustelut?

Henkilökohtainen mielipide. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja minun mieleistäni sellainen elämä olisi kaikin tavoin perseestä. Ei aloitusviestissäkään sen kummempia perusteluja ole, kunhan nyt vain on aloittajan henkilökohtainen mielipide.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkilökohtainen mielipide. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja minun mieleistäni sellainen elämä olisi kaikin tavoin perseestä. Ei aloitusviestissäkään sen kummempia perusteluja ole, kunhan nyt vain on aloittajan henkilökohtainen mielipide.

Opettele hakkaamaan jää rikki, että saat vettä, lämmittämään ja tekemään puita metsästä. Opettele käymään ulkosaunassa ja huussissa. Opettele saalistamaan riistaa. Viljelemään perunaa. Opettele kävelemään kaupoille jne. Siinä karaistut ja ilostut ja reipastut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele hakkaamaan jää rikki, että saat vettä, lämmittämään ja tekemään puita metsästä. Opettele käymään ulkosaunassa ja huussissa. Opettele saalistamaan riistaa. Viljelemään perunaa. Opettele kävelemään kaupoille jne. Siinä karaistut ja ilostut ja reipastut.

Osaan kaiken tuon. Noissa ei ole mitään sen ihmeempää opeteltavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin sinulle selvästi olisi noissa opeteltavaa, kun kerta kuvittelet, että ovat kovinkin vaikeita taitoja. 🙂

• Anonyymi

Korpimökeissähän asuvat maan suurimmat kylähullut.

• Anonyymi

Mihin tämä perustuu?

• Anonyymi

Mikäs siellä asuessa. Siellä eivät kylähullun touhut häiritse muita. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin tämä perustuu?

Tosiasioihin, perinnetietoon ja kokemusperäisiin toteamuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs siellä asuessa. Siellä eivät kylähullun touhut häiritse muita. 👍

Joku kateellinen huutelija korpimökkiläisille.
        Saitko joskus pakit korpimökistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiasioihin, perinnetietoon ja kokemusperäisiin toteamuksiin.

Eli ei mihinkään. Olet ehkä vain savustanut itse itsesi ulos kunnon korpimökistä. Muista avata pellit et ole niin savussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku kateellinen huutelija korpimökkiläisille.
        Saitko joskus pakit korpimökistä?

Ei vaan perinnetietoa. Siellä ne kylähullut ovat kautta historian elelleet korpimökiessään, kyläyhteisön ulkopuolella, jossa heitä on silleen hyväntahtoisesti hymähdellen ymmärretty. Sinne ei kukaan muu halua, mutta hyvä, että kylähullu saa siellä rauhassa toteuttaa itseään, eikä ole muille häiriöksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei mihinkään. Olet ehkä vain savustanut itse itsesi ulos kunnon korpimökistä. Muista avata pellit et ole niin savussa.

El ikaikkeen oleellisen, jolla oikeasti on väliä. Korpimökkiin ei kukaan muu halua, joten kylähullu saa olla aivan rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan perinnetietoa. Siellä ne kylähullut ovat kautta historian elelleet korpimökiessään, kyläyhteisön ulkopuolella, jossa heitä on silleen hyväntahtoisesti hymähdellen ymmärretty. Sinne ei kukaan muu halua, mutta hyvä, että kylähullu saa siellä rauhassa toteuttaa itseään, eikä ole muille häiriöksi.

Just noinhan se on. Keutta historian on kyläyhteisöissä puhuttu ohikulkiessa siihen tyyliin, että " Niin tuolla asustelee se Mäkelän talon keskimmäinen veljes. Se on vähän kummallinen ja sillä on outoja tapoja, mutta se on ihan harmiton."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just noinhan se on. Keutta historian on kyläyhteisöissä puhuttu ohikulkiessa siihen tyyliin, että " Niin tuolla asustelee se Mäkelän talon keskimmäinen veljes. Se on vähän kummallinen ja sillä on outoja tapoja, mutta se on ihan harmiton."

Joo ja tuttavat ja kylänmiehet osaavat kertoa, että se oli ja lapsena vähän kummallinen. Tais pudota päälleen puusta jo ihan pienenä. Siellä se viihtyy omissa oloissaan ja ei sitä kannata mennä häirittemään. Se on ihan harmiton, mutta parempi silti pysyä poissa.

• En välttämättä haluaisi asua korpimökissä, mutta sellaisessa voisi olla ihanaa viettää lomaa.
      Kaukana ihmisistä. Ihmisiin välillä menee hermo totaalisesti.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Mulla on vanha erämaamökki, jossa on tullut jo lapsena vietettyä paljon aikaa. Se on oikea todellinen korpimökki, järven rannassa, vailla mitään moderneja mukavuuksia. Siellä on kivaa käydä olemassa kuukausi kesällä ja talvella viikon parin pätkissä. Ikinä en kuitenkaan suostuisi asumaan siellä.

• Tuosta tulee mieleen tubettaja Korpimuija, ainut tubettaja mitä tulee seurattua. Mieli lepää juttuja kuunnellessa, eikä satu silmiinkään 🙂

• Anonyymi

Korpimuija on ihmeellinen kurjuuden maksoimoija. Vaikka mikä siinä on ollessa jos kurjasta nauttii.

• Anonyymi kirjoitti:

Korpimuija on ihmeellinen kurjuuden maksoimoija. Vaikka mikä siinä on ollessa jos kurjasta nauttii.

Eihän se nyt tokikaan kurjuutta ole jos elää miten haluaa eikä vaadi mahdottomia itselleen. Mukavuuksista tingitään mutta mieli voi hyvin, ymmärrän tyylin hyvinkin. Järkevä omalla vaatimattomalla tavallaan, nöyräkin...pisteet siitä 👍

• Anonyymi

Riittää mökki maallakin, missä ei ole kaupungin hulinaa eikä ihmisten vilinää. Näkyy peltoja, metsiä ja vesistöä. Eläimiäkin.

Talvi tuntuu talvelta, kesä kesältä. Täydellistä hetkeen sulautumista ei kaupungissa koe. En minä ainakaan, liian hektistä minun hermostolleni.

Jasu

• Anonyymi

On teillä kummallisia hermostoja. Tulisin hulluksi maalla mökissä alle vuorokaudessa.

• Anonyymi

Sitten rakastan tehdä fyysistä työtä. Kerrostalossa asuessa turhauduin tekemisen vähyyteen ja pyöräilin saadakseni tekemistä. Tauisin olla ylikunnossa silloin. 😄

Tulen olemaan aina tekijä, en olija niin kauan kun jalat kantaa. Siksi asuinpaikkakin on oltava siihen suotuisa tai kuolen ennen aikojani. Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On teillä kummallisia hermostoja. Tulisin hulluksi maalla mökissä alle vuorokaudessa.

Mulla onkin. Olin lapsena ylivilkas, juoksin joka paikkaan. Utelias. Nykyäänkin oon virtaa täynnä usein ja kaikki aistit avoinna. Otan vastaan jatkuvasti tietotulvaa ympäristöstäni, sanatontakin. Mulla onkin varmaan jokin häikkä jossain oikeasti, en kestä hälyä ja levottomuutta kovin pitkään, kun on pakko paera omaan rauhaani ja olen aivan rättiväsynyt muuten. Ja palautuminen kestää....

Joku vaurio jossain..mutta onneksi olen keksinyt siihen itse "lääkkeet".

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla onkin. Olin lapsena ylivilkas, juoksin joka paikkaan. Utelias. Nykyäänkin oon virtaa täynnä usein ja kaikki aistit avoinna. Otan vastaan jatkuvasti tietotulvaa ympäristöstäni, sanatontakin. Mulla onkin varmaan jokin häikkä jossain oikeasti, en kestä hälyä ja levottomuutta kovin pitkään, kun on pakko paera omaan rauhaani ja olen aivan rättiväsynyt muuten. Ja palautuminen kestää....

Joku vaurio jossain..mutta onneksi olen keksinyt siihen itse "lääkkeet".

Jasu

Luonto, lemmikit, eläimet ylipäänsä, oma rauha, kiva tekeminen, puutarha, aistit nauttii kaikesta luonnonläheisestä. Ei tarvi mitään synteettistä lääkettä, vain näitä ja omaa rauhaa. Pois stressipesäkkeistä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonto, lemmikit, eläimet ylipäänsä, oma rauha, kiva tekeminen, puutarha, aistit nauttii kaikesta luonnonläheisestä. Ei tarvi mitään synteettistä lääkettä, vain näitä ja omaa rauhaa. Pois stressipesäkkeistä.

Jasu

Ja mä olen aika huono orientoitumaan toisten kaavoihin. Mielummin luon omat kaavani ja kaavioni minkä mukaan elän ja olen, niin voin paremmin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mä olen aika huono orientoitumaan toisten kaavoihin. Mielummin luon omat kaavani ja kaavioni minkä mukaan elän ja olen, niin voin paremmin.

Jasu

Mettäpököläisenä on ihan kivaa. 😄

Harmi kun palkkatyöt on laatua ihmisten parissa taino, tykkään kyllä työni ihmisistä. Lapsista erityisesti.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuo se vasta kummaa on.

• Anonyymi

Ihmisen kuuluu asua kerrostalossa yksin, lähellä muita ihmisiä, kaikenlisäksi on ekologisempaa.

• Anonyymi

🤣🤣

• Anonyymi

Oikein ja niin naapurin ei tule kompastuttua johtooni.

• Voisin kesällä viettää viikonloppun korpimökissä, mutta asumaan en jää. Liian karua ja alkukantaista.
      Yhden viikonlopun voisin hakata takkapuita, kantaa vesiä ja elää kynttilänvalossa, mutta se riittää. Kaikella on rajansa.
      Pitemmän päälle en suostu luopumaan mukavuuksista.

• Anonyymi

Rehkisit viikonlopun polttopuiden kanssa? No huhhuh. Itse voin viettää pitkän viikonlopun, huvilassa kaikilla mukavuusilla. Vielä pitäisi olla ikkunaseinät merelle ja rannikkomäntyjä siinä pihalla.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Rehkisit viikonlopun polttopuiden kanssa? No huhhuh. Itse voin viettää pitkän viikonlopun, huvilassa kaikilla mukavuusilla. Vielä pitäisi olla ikkunaseinät merelle ja rannikkomäntyjä siinä pihalla.

- Sheena

En ole mikään eränkävijä, mutta yksi viikonloppu menisi, jos seura olisi muuten miellyttävää. Mielummin tietysti viettäisin aikaa siellä viiden tähden huvilassa. 😊

• Anonyymi

Ainakin minun kuuluisi. En vaan jaksa tätä nykymenoa. Sieluraastetta.

xLiner

• Anonyymi

Ei Korpimökissä asuminen ole mitään elämää, ehdottomasti ei minun makuun, täysin poissuljettava vaihtoehto.

- Sheena

• Mummielestä korpiksessa on kehno niiku asuu. Tarttee tehlä polttopuita ja hakee kaukaa herkkusapuskaa. Mää kyl asun mieluummin kaupunkitalossa, misson kaikki palvelut, eikä tarvii tehä mitään.

• Vihaan mökkeilyä. Se on vain työleiri. Jos haluan olla luonnon keskellä, lähden pururadalle.

• Anonyymi

Pururata ei ole luontoa. Se on vain rata, jossa on purua 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pururata ei ole luontoa. Se on vain rata, jossa on purua 🤣

Ei ole korpimökkikään luontoa. Se on vain mökki.

• Jaaa paskat.... pitää olla oikeesti aika himmeä, että yksin pönöttää. 😁

• Anonyymi

Mutta dissehän palstalaisista eniten juuri noin pönöttää 🧐🤔

• Anonyymi

Mulle se himmeys on ihan luksusta. Kotona on parasta yksinolo ja hiljaisuus. Kun ei tarvitse kuunnella kenenkään moilotusta eikä olla täyttämässä kenenkään tarpeita, oli ne sitten mitä tahansa.

Luulen että voisin elää lopun elämääni ihan erakkona jossain yksinäni. Mitä enemmän on tullut ikää, sen enemmän kuormitun muista ihmisistä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle se himmeys on ihan luksusta. Kotona on parasta yksinolo ja hiljaisuus. Kun ei tarvitse kuunnella kenenkään moilotusta eikä olla täyttämässä kenenkään tarpeita, oli ne sitten mitä tahansa.

Luulen että voisin elää lopun elämääni ihan erakkona jossain yksinäni. Mitä enemmän on tullut ikää, sen enemmän kuormitun muista ihmisistä.

xLiner

Lineristä tulee kiukkuinen vanha mummo hoivakotiin:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lineristä tulee kiukkuinen vanha mummo hoivakotiin:)

eikä tule vaan on selvästi korpimökkiläisasennetta.

• Anonyymi

Haavekuvat eivät vastaa todellisuutta.
      Moni erämökistä puhuu, ja sodastakin.
      Erämökissä elämän olisi sotaa lämmöstä, vedestä, vapaasta kulkemisesta ja sisäisestä yksinolosta tulisi tykätä. Talvella ympärillä täyspimeys.

• Anonyymi

Toiset pitävät siitä, että olen aitojen asioiden äärellä ja jos jotain täytyy saada, sen saaminen vähän tuntuu ja pitää vähän heilahtaa sohvapaikaltaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset pitävät siitä, että olen aitojen asioiden äärellä ja jos jotain täytyy saada, sen saaminen vähän tuntuu ja pitää vähän heilahtaa sohvapaikaltaankin.

on*

• Anonyymi

Se on vaan niin että askeettinen elämän tapa ei oo kaikkien juttu . Omalla kohtaa se on sitä mitä haluan. . en halua hienoa autoa. en hienoa taloa
      eikä mukavuuksia . En halua asua kaupungissa en lähiöissä en missään missä on paljo. Ihmisiä.. Se mitä haluan on vapaus . Ja se on omaa valintaa

• Anonyymi

Ymmärrän tuon, mutta 24/7 en haluaisi siihen sitoutua

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe