Sinä tarvitset Pyhän Hengen

Anonyymi-ap

Voi hyvät ihmiset, tarvitsemme Pyhää Henkeä kaikkeen hengelliseen työhön ja uskossa elämiseen!

Jeesus lähetti Pyhän Hengen meille jokaiselle koska me TARVITSEMME Häntä. Hän ei anna meille sellaista, mitä emme tarvitse. Pyhä Henki kirkastaa meille meidän oman syntisen tilamme ja Kristuksen täytetyn työn. Hän osoittaa ja selittää Jeesusta Kristusta ja tuo mukanaan, ja ANTAA, armolahjoja ja VAIKUTTAA niiden toimivuuden.

Pyhä Henki on Puolustajamme, Opettajamme ja johdattajamme. Hän on Auttajamme kaikessa ja kaikissa elämämme tilanteissa. Hän ei ole teoriaa. Hän on Todellinen Elävä Persoona, joka tahtoo olla meissä ja meidän kanssamme em. syistä.

Tästä johten Pyhä Henki on ihan ratkaiseva sinun ja minun hengelliselle elämälle ja Herran työssämme, siis nimenomaan HERRAN työssä, ei omassa työssä, siihen emme tarvitse Jumalan Voimaa, mutta Herran työ menestyy vain Pyhän Hengen antamalla kyyvllä, voimalla sekä rakkaudella. Pyhä Henki tuo ja antaa elämän ja rakkauden sinun ja minun työhön ja julistukseen.

"Tule Pyhä Henki, jotta näen, jotta kuulen
Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämeen!"

https://www.youtube.com/watch?v=Wsf3e7KAq78
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625722

Mvh J - K

126

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi siis Pyhä Henki ei paljasta sinulle itsellesi syntejäsi ja vääriä toimiasi ?

      Mikä on siis vikana sinulla itselläsi ?

      • Kyllä se paljastuu. Kehotan oikeauskoista täyttämään pesuvadin vedellä, useimmillahan ei enää kylpyammetta löydy.

        Tähän pesuvatiin istuu aitouskova ja ottaa mukaan vedellä täytetyn pullon, jonka suu kohdistetaan veden alle haaroväliä kohti.

        Pyhän hengen saa siepattua pulloon kuplina sen tullessa sokeasta silmästä ulos. Helle lujaa!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä se paljastuu. Kehotan oikeauskoista täyttämään pesuvadin vedellä, useimmillahan ei enää kylpyammetta löydy.

        Tähän pesuvatiin istuu aitouskova ja ottaa mukaan vedellä täytetyn pullon, jonka suu kohdistetaan veden alle haaroväliä kohti.

        Pyhän hengen saa siepattua pulloon kuplina sen tullessa sokeasta silmästä ulos. Helle lujaa!

        Hengen herja oli anteeksi antamaton herja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hengen herja oli anteeksi antamaton herja

        Arvaa jännittääkö?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä se paljastuu. Kehotan oikeauskoista täyttämään pesuvadin vedellä, useimmillahan ei enää kylpyammetta löydy.

        Tähän pesuvatiin istuu aitouskova ja ottaa mukaan vedellä täytetyn pullon, jonka suu kohdistetaan veden alle haaroväliä kohti.

        Pyhän hengen saa siepattua pulloon kuplina sen tullessa sokeasta silmästä ulos. Helle lujaa!

        Herjaajapilkkaajalle tiedoksi turmio on sinut vienyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herjaajapilkkaajalle tiedoksi turmio on sinut vienyt.

        Kippis sille!

        Jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa, muista laahustaessasi epäjumalanpalvojien häpeäjonossa nostaa katseesi. Vilkutan sinulle siemaillessani oikean jumalan kanssa virvoittavia drinkkejä.


    • Anonyymi

      Palautetaan mieliin, ettei unohdu:

      Voi näitä sinun lapsellisuuksiasi / tyhmyyksiäsi Mvh J - K !

      " Jokaisessa seurakunnassa on vikoja ja virheitä koska ihmiset ovat virheellisiä.
      Täydellistä uskovien joukkoa ei ole olemassa. Mutta kuten sanoin alussa:
      "Enemmistö voittaa". Hyvät asiat ovat siis suuressa enemmistössä. "

      Tuon mukaan katolisella kirkolla on oikein oppi !

      Siis jos määrä kertoo laadusta.

      Tässä lisää samaa sokeuden tuottamaa huttua:

      " Pyhä Henki oli seurakunnassa ja toimi siellä antaen Sanaa ja Henkeä. Siksikin tiedän, että Jumala hyväksyy helluntaiseurakunnissa opetetut opit. "

      Helluntai seurakunnissa opetetaan useita Raamatun vastaisia oppeja, jotka ovat siis vain ihmisviisautta, jota väitetään vain Jumalan viisaudeksi.

      Ne väärät opit aiheuttavat sitten väärää toimintaa.

      Otetaan vain yksi esimerkki:

      Eli helluntailaisuuden perus oppi jakaa seurakunnan jäsenet kahteen kastiin.

      Alemmassa ovat "vain" uudestisyntyneet.

      Ylemmässä ne jotka ovat "hengellä täyttyneet".

      Eli "hengellä täyttyneet kemuilevat esiintymislavoilla, mutta "täyttymättömät" istuvat toimettomina penkeissään, voimatta tuoda Herralta itselle saatua seurakunnalle.

      Kuitenkin Sana sanoo näin:

      1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, ON JOKAISELLA JOTAIN ANNETTAVAA: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

      Tämä siis ei toteudu millään seurakunnissa !

      Ja moni kärsii siellä penkissä siitä, kun ei saa jakaa seurakunnalle sitä Herralta saatua antia.

      Kemuilu vain jatkuu jatkumistaan ja siten se kastijako.

      Jumala ei säätänyt kastijakoa Seurakuntaan !

      • Anonyymi

        Varastettujen vaatteiden ruokien jakaminen on hellareissa pääteema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastettujen vaatteiden ruokien jakaminen on hellareissa pääteema.

        Hellarilla on kaapissa varastetut juomalasit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastettujen vaatteiden ruokien jakaminen on hellareissa pääteema.

        >>>Varastettujen vaatteiden ruokien jakaminen on hellareissa pääteema.<<<

        Jos tiedät tällaista toimintaa, se on rikollista toimintaa.
        Sinun tulee välittömästi tehdä asiasta rikosilmoitus.
        Jos et tiedä tällaisia tapauksia, et yhtään, älä valehtele
        tahallisesti. Se on paha synti.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Norjalainen homo Gerhard Olsen-Smidt kirjoitti helluntailaisten hengellisten laulujen kirjan.

      • Anonyymi

        Klink. klank silmät pyöriii päässää.... kilikili kalikali sitten homosta puhe ja taas panettelijan kilistytä silmät päässä pyörien. Aika tyhmä ja tyhjänpäiväinen sölkkääjä tämä ollseenia rakastava - piilohomo- kili kali. Kaliseeko housuissasi? kellit

        oikea homomies- sielultaan ja siksi hän aina puhuu huonon omantuntonsa tähden kourien haarojaan näppylähanksoilla, kunne hänen päässää pyörähtää silmät ja taas kirjoittaaman oooolsenista.... Aika sairas kaveri. Siitä puhe, hänellä, mistä puute.


    • Anonyymi

      Tavallinen virsikirja ei käy hellareille, koska siellä on suoria lainauksia Raamatusta.

      • Anonyymi

        Älä ole tyhmä sinäkään. Kasva jo aikuiseksi- älä ole pentu


    • Anonyymi

      Keskustelun aloittajalle kiitos kirjoituksesta, johon opettajamme Pyhä Henki on antanut viisautta!

      Kehoittaisin kaikkia, jotka lukevat Raamattua alleviivaamaan kynällä kaikki sanat Pyhä Henki tai Henki, niin huomaat, että ei ole kristinuskoa, jossa Pyhä Henki ei ole mukana ja ohjaamassa joka päivä!
      Pyhä Henki kirkastaa aina Jeesusta Kristusta ja Isä Jumalaa!

      • Anonyymi

        Eli kehoitat siis itse luopumaan aloittajasta !

        Kuitenkin kehut häntä ja hänen kirjoituksiaan !

        Mites se nyt näin menee.

        Mielestäni sekavaa touhua, jopa tuntuu jakomieliseltä, eli väittelet itse itsesi kanssa.


      • Anonyymi

        Sinä annoit jo vastauksen ehkä joidenkin ihmettelyyn siitä, miksi heti joku/jotkut
        ryhtyivät räikeästi vastustamaan ja johdattamaan keskustelua pois aloituksen tärkeästä
        aiheesta.

        Tarvitsemme Pyhää Henkeä enemmän kuin ehkä koskaan aikaisemmin koska
        pimeys lisääntyy. Silloin tarvitaan kirkkaampaa lamppua, suurempaa valoa.
        Siksi Jumala antaa Pyhän Hengen valon loistaa kirkkaammin kuin ehkä koskaan aikaisemmin.
        Ja tätä Valoa monet tahot vastustavat tavalla tai toisella.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä annoit jo vastauksen ehkä joidenkin ihmettelyyn siitä, miksi heti joku/jotkut
        ryhtyivät räikeästi vastustamaan ja johdattamaan keskustelua pois aloituksen tärkeästä
        aiheesta.

        Tarvitsemme Pyhää Henkeä enemmän kuin ehkä koskaan aikaisemmin koska
        pimeys lisääntyy. Silloin tarvitaan kirkkaampaa lamppua, suurempaa valoa.
        Siksi Jumala antaa Pyhän Hengen valon loistaa kirkkaammin kuin ehkä koskaan aikaisemmin.
        Ja tätä Valoa monet tahot vastustavat tavalla tai toisella.

        Mvh J - K

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Sinä itse sanot aloituksessasi sen, että me tarvitsemme Pyhää Henkeä kirkastamaan oman syntisen tilamme:

        " Pyhä Henki kirkastaa meille meidän oman syntisen tilamme ja Kristuksen täytetyn työ "

        Minä nyt vain kysyin sitä, että miksi Pyhä Henki ei pääse paljastamaan sinun omaa syntistä tilaasi eli syntejäsi ja vääriä toimiasi ja omaksumiasi vääriä oppeja ???

        Tämä menee ihan sinun oman aloituksesi mukaan !

        Joten miksi purnaat, vaikka olen ihan asian ytimessä !

        No, ethän syvän sydämen paatumuksesi vuoksi halua nähdä / kuulla Totuutta.

        Siksi Herra ei pääse sinua vapauttamaan vaan jäät elämään synneissäsi !

        Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Mutta ensin siis tulisi tunnustaa synnit, mutta siihen sinulla ei ole halua !

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kehoitat siis itse luopumaan aloittajasta !

        Kuitenkin kehut häntä ja hänen kirjoituksiaan !

        Mites se nyt näin menee.

        Mielestäni sekavaa touhua, jopa tuntuu jakomieliseltä, eli väittelet itse itsesi kanssa.

        Mistä sait noi korvikset keneltä otit tuon astian kenen kengät sun jalassa on. Tunnusta omat syntisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kehoitat siis itse luopumaan aloittajasta !

        Kuitenkin kehut häntä ja hänen kirjoituksiaan !

        Mites se nyt näin menee.

        Mielestäni sekavaa touhua, jopa tuntuu jakomieliseltä, eli väittelet itse itsesi kanssa.

        Hellari elää avustuksilla ja varastamalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellari elää avustuksilla ja varastamalla

        HELLAREILLA on varastetut rahat huijarit ja huonekalut varastetut koirat ja kattilat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HELLAREILLA on varastetut rahat huijarit ja huonekalut varastetut koirat ja kattilat.

        Varastettu pusero päällä varastettu kännykkä.


    • Anonyymi

      millä mittasit ko henkilön syntisen tilan, , kerro mikä oli se mittaustapa ja mihin se perustuu?

      "Minä nyt vain kysyin sitä, että miksi Pyhä Henki ei pääse paljastamaan sinun omaa syntistä tilaasi eli syntejäsi ja vääriä toimiasi ja omaksumiasi vääriä oppeja ???"

      • Anonyymi

        Lutteri aikanana mittasi omalla mitallaan juutalaiset ja aikansa uskovaiset ja kirjoitti kauhutekstinsä saman mittakepin antamalla valolla !

        mistähän se valo mahtoi olla kotoisin kuka tietää?

        Jumalako käski tuhoamaan oman silmäteräkansansa , niinkö siinä kävi ?!


      • Anonyymi

        Tuossa edellä on jo kirjoitus siitä, että miten ap uskoo ja toimii.

        Ja vaikka kyseiselle henkilölle tuo eriseuraisuus syntiasia on kerrottu jo vuosia sitten, niin mitään parannuksentekoa ei ole näkyvissä yhäkään.

        Eli ap siis ELÄÄ tahallisessa synnissä, sillä vaikka hän on selvästi lukenut ja ymmärtänyt asian, niin parannusta hän ei suostu tekemään.

        Siis kyse on nyt vuosista ilman muutosta tai edes tunnustusta !

        Jos ap olisi kysynyt Herralta ja pyytänyt / hakenut opetusta Raamatusta Pyhältä Hengeltä, niin muutos olisi siis tapahtunut jo vuosia sitten, mutta näinhän ei ole tapahtunut, vai onko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellä on jo kirjoitus siitä, että miten ap uskoo ja toimii.

        Ja vaikka kyseiselle henkilölle tuo eriseuraisuus syntiasia on kerrottu jo vuosia sitten, niin mitään parannuksentekoa ei ole näkyvissä yhäkään.

        Eli ap siis ELÄÄ tahallisessa synnissä, sillä vaikka hän on selvästi lukenut ja ymmärtänyt asian, niin parannusta hän ei suostu tekemään.

        Siis kyse on nyt vuosista ilman muutosta tai edes tunnustusta !

        Jos ap olisi kysynyt Herralta ja pyytänyt / hakenut opetusta Raamatusta Pyhältä Hengeltä, niin muutos olisi siis tapahtunut jo vuosia sitten, mutta näinhän ei ole tapahtunut, vai onko ?

        Kuka on eriseurainen j akuka sen on määritellyt ?

        et suinkaan vaan kuvittele että luterilaisuus olisi joku uskon standardi joka määrittelee kaikkien muiden uskon ethän sentään?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on eriseurainen j akuka sen on määritellyt ?

        et suinkaan vaan kuvittele että luterilaisuus olisi joku uskon standardi joka määrittelee kaikkien muiden uskon ethän sentään?!

        ei ainakaan helluntailaisuus ole sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on eriseurainen j akuka sen on määritellyt ?

        et suinkaan vaan kuvittele että luterilaisuus olisi joku uskon standardi joka määrittelee kaikkien muiden uskon ethän sentään?!

        Mitä Raamattu sanoo ja miten se määrittää Seurakunnan ?

        1) Seurakuntaa, eli paikallista seurakuntaa nimitetään sen paikkakunnan nimellä pelkästään !

        2) Mitään etuliitteitä ei siihen kuulu, kuten lutherilainen tai helluntailainen, tai mikä muu tahansa -lainen -läinen !

        Eli aina kun Seurakunnan nimen eteen liitetään jotain, on kyse puolueesta / eriseurasta / lahkosta.

        Tällöin on Kristus, eli se todellinen paikallinen Seurakunta jaettu ihmisten oppirakennelmilla ja niiden vuoksi raja aidoilla erilleen, eli Kristus on jaettu silloin.

        Silloin ei enää rakennuta yhtenä ja yhdessä, vaan jäsenet on erotettu aidoilla toisistaan väkivaltaisesti !

        Tästä samasta asiasta Paavali kirjoitti ja varoitti jo silloin, kun Seurakunta vielä oli yhdessä ja yhtenä, sillä silloin jo alkoi olla puolueita Seurakunnan sisällä, mutta nyt siis Seurakunta, eli Kristus on jo jaettu !

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        13 Onko Kristus jaettu?

        Siis nyt voimme laittaa Paavalin ja Apolloksen tilalle ne kaikki eriseurat / lahkot / puolueet, eli hellarit, lutherilaiset, ym ym .........

        Ymmärrä se, että Jumalan silmin nähtynä, on vain yksi paikallinen Seurakunta, johon kuuluvat kaikki sen paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat.

        Jumalan mukaan kaikki eriseuraisuus on syntiä / lihan tekoa !

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Joko selvenee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Raamattu sanoo ja miten se määrittää Seurakunnan ?

        1) Seurakuntaa, eli paikallista seurakuntaa nimitetään sen paikkakunnan nimellä pelkästään !

        2) Mitään etuliitteitä ei siihen kuulu, kuten lutherilainen tai helluntailainen, tai mikä muu tahansa -lainen -läinen !

        Eli aina kun Seurakunnan nimen eteen liitetään jotain, on kyse puolueesta / eriseurasta / lahkosta.

        Tällöin on Kristus, eli se todellinen paikallinen Seurakunta jaettu ihmisten oppirakennelmilla ja niiden vuoksi raja aidoilla erilleen, eli Kristus on jaettu silloin.

        Silloin ei enää rakennuta yhtenä ja yhdessä, vaan jäsenet on erotettu aidoilla toisistaan väkivaltaisesti !

        Tästä samasta asiasta Paavali kirjoitti ja varoitti jo silloin, kun Seurakunta vielä oli yhdessä ja yhtenä, sillä silloin jo alkoi olla puolueita Seurakunnan sisällä, mutta nyt siis Seurakunta, eli Kristus on jo jaettu !

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        13 Onko Kristus jaettu?

        Siis nyt voimme laittaa Paavalin ja Apolloksen tilalle ne kaikki eriseurat / lahkot / puolueet, eli hellarit, lutherilaiset, ym ym .........

        Ymmärrä se, että Jumalan silmin nähtynä, on vain yksi paikallinen Seurakunta, johon kuuluvat kaikki sen paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat.

        Jumalan mukaan kaikki eriseuraisuus on syntiä / lihan tekoa !

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Joko selvenee ?

        >>>Joko selvenee ?<<<

        Sinun harhaisuus ja ymmärtämättömyytesi selveni, kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Joko selvenee ?<<<

        Sinun harhaisuus ja ymmärtämättömyytesi selveni, kyllä.

        Siunausta vain sinullekin !

        1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Raamattu sanoo ja miten se määrittää Seurakunnan ?

        1) Seurakuntaa, eli paikallista seurakuntaa nimitetään sen paikkakunnan nimellä pelkästään !

        2) Mitään etuliitteitä ei siihen kuulu, kuten lutherilainen tai helluntailainen, tai mikä muu tahansa -lainen -läinen !

        Eli aina kun Seurakunnan nimen eteen liitetään jotain, on kyse puolueesta / eriseurasta / lahkosta.

        Tällöin on Kristus, eli se todellinen paikallinen Seurakunta jaettu ihmisten oppirakennelmilla ja niiden vuoksi raja aidoilla erilleen, eli Kristus on jaettu silloin.

        Silloin ei enää rakennuta yhtenä ja yhdessä, vaan jäsenet on erotettu aidoilla toisistaan väkivaltaisesti !

        Tästä samasta asiasta Paavali kirjoitti ja varoitti jo silloin, kun Seurakunta vielä oli yhdessä ja yhtenä, sillä silloin jo alkoi olla puolueita Seurakunnan sisällä, mutta nyt siis Seurakunta, eli Kristus on jo jaettu !

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        13 Onko Kristus jaettu?

        Siis nyt voimme laittaa Paavalin ja Apolloksen tilalle ne kaikki eriseurat / lahkot / puolueet, eli hellarit, lutherilaiset, ym ym .........

        Ymmärrä se, että Jumalan silmin nähtynä, on vain yksi paikallinen Seurakunta, johon kuuluvat kaikki sen paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat.

        Jumalan mukaan kaikki eriseuraisuus on syntiä / lihan tekoa !

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Joko selvenee ?

        Nämä ominaisuudet käyvät pakkovauvakastettuihin rienaajiin!

        haureus, saastaisuus, irstaus,
        vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, kateus, juomingit,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ominaisuudet käyvät pakkovauvakastettuihin rienaajiin!

        haureus, saastaisuus, irstaus,
        vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, kateus, juomingit,

        Nuo ominaisuudet käyvät hyvin useamman kerran kylvetettyyn joka herjaa uskovia "pakkovauvakastetuiksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellä on jo kirjoitus siitä, että miten ap uskoo ja toimii.

        Ja vaikka kyseiselle henkilölle tuo eriseuraisuus syntiasia on kerrottu jo vuosia sitten, niin mitään parannuksentekoa ei ole näkyvissä yhäkään.

        Eli ap siis ELÄÄ tahallisessa synnissä, sillä vaikka hän on selvästi lukenut ja ymmärtänyt asian, niin parannusta hän ei suostu tekemään.

        Siis kyse on nyt vuosista ilman muutosta tai edes tunnustusta !

        Jos ap olisi kysynyt Herralta ja pyytänyt / hakenut opetusta Raamatusta Pyhältä Hengeltä, niin muutos olisi siis tapahtunut jo vuosia sitten, mutta näinhän ei ole tapahtunut, vai onko ?

        PILKKAAJAT ei pelastu


    • Anonyymi

      On se vaan kumma, kun aloittaja kirjoittaa Pyhän Hengen tärkeydestä.

      Mutta hänelle ei kymmenienkään vuosien jälkeen ole Pyhä Henki päässyt opettamaan edes sitä, että mikä on oikea Seurakunta ja mikä taas eriseura / lahko / puolue.

      Siis yhä ihan perusteetkin ovat kateissa, vaikka niin kovin itse kehuu Pyhän Hengen tarpeellisuutta ja siten viittaa itseensä.

      Ei mene linjassa opetus ja käytäntö, ei todellakaan.

      Uskovan tulisi elää / olla elänyt todeksi se, mitä kirjoittaa.

      Mutta nythän näin ei todellakaan ole asian laita aloittajan kohdalla.

    • Anonyymi

      Huomasin aloituksessa yhden käsittämättömän virheen, jota viljellään nykyaikana herätysliikkeissä, eli tämä tälläinen:

      " "Tule Pyhä Henki, jotta näen, jotta kuulen
      Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämeen!" "

      Siis mitä ihmettä ?

      Uskova sanoo, että "tule Pyhä Henki" !

      Pyhä Henki vuodatettiin jo 2000v. sitten, ei sitä enää tarvitse huutaa / anoa !

      Lisäksi uudestisyntyneellä uskovalla on Pyhä Henki, joten mitä järkeä on sanoa, että "tule Pyhä Henki" ?

      No ei niin mitään järkeä !

      Mutta jos uskova ei edes ymmärrä sen vertaa, eikä tunne sitä, että Henki on hänessä, niin todella heikkoa silloin on !

      Muistui tässä mieleeni:

      2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

      • Anonyymi

        Miksi ph ei ole tullut sinuun, oletko miettinyt asiaa?

        Taikka lutkirkon satoihin pappeihin ja miljooniin jäseniin, miten on?@


    • Anonyymi

      >>Voi hyvät ihmiset, tarvitsemme Pyhää Henkeä kaikkeen hengelliseen työhön ja uskossa elämiseen!<<

      Hohhoijaa.

      Helluntai-uskon oppi ilmenee tässäkin: heidän uskonsa perustuu ihmisvoimaan, väitettyyn vapaaseen ratkaisuvaltaan, mutta ei näytä kantavan kovin pitkälle tuo omien ratkaisujen oppi. On sitten kuitenkin "niin vajavaista", että täytyy pyytää Pyhä Henki apuun, tukemaan näitä lihantekoja, jotta uskonelämä edes ulospäin näyttäisi hurskaalta, vaikka sisältä olisikin pelkkää tyhjää.

      Uudestisyntynyt kristitty taas ei elä omasta uskostaan ja voimastaan, vaan kaikki hänessä on Jumalan työtä: Isän kutsu sekä usko, jonka Jeesus vaikuttaa että Pyhän Hengen voima.

      Pyhä Henki aloittaa ja lopettaa tämän Jumalan säätämän pelastustyön, muttei Hän, Pyhä Henki myöskään vastaavasti, pyydä ihmiseltä apua. Ihmisen ei tarvitse muuta kuin olla vaan ja suostua Jumalan pelastamaksi.

      • Anonyymi

        >>>"sinä tarvitset Pyhää Henkeä"<<<


        Pyhä Henki annetaan KAIKILLE kasteessa ,
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38

        eihän Pyhää Henkeä tarvitse , huutaa , anoa , pyytää , koska Pyhä Henki annetaan
        LAHJAKSI , - kasteessa.
        "sillä katso , Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk: 17:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"sinä tarvitset Pyhää Henkeä"<<<


        Pyhä Henki annetaan KAIKILLE kasteessa ,
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38

        eihän Pyhää Henkeä tarvitse , huutaa , anoa , pyytää , koska Pyhä Henki annetaan
        LAHJAKSI , - kasteessa.
        "sillä katso , Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk: 17:

        Kas vain veivikonetta on taas käyty pyöräyttelemässä ja noin jumalan valtakunta siirtyi sakastiin !

        On se hauskaa seurata mitä kaikkea selityksiä sieltä tulviikaan.


    • Anonyymi

      Olipa erikoinen aloitus. Ihan kuin ihminen itse voisi Pyhää Henkeä saada. Vaikka ei voi.

      • Anonyymi

        Anokaa niin teille annetaan.

        Kysmys kuuluu miksi miljoonat lutkirkon jäsenet eivät ano, eivät kolkuta ?
        Miksi niin ?


      • Anonyymi

        Helluntailaista oppia. He itse eivät huomaa tuossa mitään outoa, sillä koko heidän uskonsa asetelma ja perustus kaikkineen, joka kohdaltaan, on toinen kuin kristityillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anokaa niin teille annetaan.

        Kysmys kuuluu miksi miljoonat lutkirkon jäsenet eivät ano, eivät kolkuta ?
        Miksi niin ?

        Pyhä Henki annetaan lahjana, kun ihminen tekee parannuksen ja uudestisyntyy.

        Uskossa oleva voi anoa Pyhän Hengan täyteyttä, lahioja ym., mutta ei Pyhää Henkeä silloinkaan automaattisesti saa. Jumala sen siinäkin tapauksessa päättää, mitä hän antaa ja milloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki annetaan lahjana, kun ihminen tekee parannuksen ja uudestisyntyy.

        Uskossa oleva voi anoa Pyhän Hengan täyteyttä, lahioja ym., mutta ei Pyhää Henkeä silloinkaan automaattisesti saa. Jumala sen siinäkin tapauksessa päättää, mitä hän antaa ja milloin.

        Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Raamatun jokainen sana , "on tulessa koeteltu" (Snl: 30:5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Raamatun jokainen sana , "on tulessa koeteltu" (Snl: 30:5)

        Selitä sitten, miksei olla käytännössä saatu Pyhää Henkeä, vaikka kuinka on kastettu vedessä? Senhän voi todeta siitä, ettei enin kirkon jäsenistä usko koko Raamatun sanaan, vaikka on vauvana kastettu.

        Sama juttu aikuisella ja kaiken muunkin ikäisillä. Ei auta, vaikka kuinka kävisi altaassa kasteella. Jos ei usko, ei saa Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä sitten, miksei olla käytännössä saatu Pyhää Henkeä, vaikka kuinka on kastettu vedessä? Senhän voi todeta siitä, ettei enin kirkon jäsenistä usko koko Raamatun sanaan, vaikka on vauvana kastettu.

        Sama juttu aikuisella ja kaiken muunkin ikäisillä. Ei auta, vaikka kuinka kävisi altaassa kasteella. Jos ei usko, ei saa Pyhää Henkeä.

        KAIKKI saavat kristillisessä kasteessa , >"Pyhän Hengen LAHJAN" (Apt: 2: 38)

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 5

        tosin , raamattu myös sanoo:
        "Älkää murehduttako Pyhää Henkeä , joka teille annettiin
        sinetiksi LUNASTUKSEN päivään saakka" Ef: 4: 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI saavat kristillisessä kasteessa , >"Pyhän Hengen LAHJAN" (Apt: 2: 38)

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 5

        tosin , raamattu myös sanoo:
        "Älkää murehduttako Pyhää Henkeä , joka teille annettiin
        sinetiksi LUNASTUKSEN päivään saakka" Ef: 4: 3

        Kerro sitten, miksi Suomi on luopumuksen kärkimaita.

        Kerro miksi kastetut kieltävät Raamatun ilmoittaman Jumalan?

        Tukeeko Raamatun ilmoitus sellaista Jeesuksen kieltämistä ihmisten edessä Pyhän Hengen saaneiden osalta?

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, miksi Suomi on luopumuksen kärkimaita.

        Kerro miksi kastetut kieltävät Raamatun ilmoittaman Jumalan?

        Tukeeko Raamatun ilmoitus sellaista Jeesuksen kieltämistä ihmisten edessä Pyhän Hengen saaneiden osalta?

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jumala valvoo KAIKKEA LUOMUKUNTAANSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Raamatun jokainen sana , "on tulessa koeteltu" (Snl: 30:5)

        >> Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38 >>

        Eikös paholainenkin siteeraa kirjoituksia vastaavalla tavalla, pyrkien hävittämään todellisen sanoman.

        Hakkelusta tekemällä voidaan eksyttää aivan samalla tavalla kuin paholainenkin.

        Onko Pyhä Henki luvattu kasteessa?

        Jeesuksen mukaan Pyhän Hengen saa uskomalla Häneen.

        Katsotaanpa tuota tekstikohtaa enemmän asiayhteydessään.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        Kysymyksessä on omakohtaisen kääntymyksen kautta mahdollinen tapahtuma.

        19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ei ole siis kysymys "kukin teistä kasteen" "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan", vaan parannuksen ja kääntymyksen kautta etenevä tapahtuma.

        Ja Raamatun ilmoitus puhuu sydämen kääntymyksestä Herran puoleen.

        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2Kor 3)

        Miksi usko Herraan Jeesukseen Kristukseen "kasteopista" poistettu?

        Usko on henkilökohtainen, toisen puolesta ei voi uskoa, toisen puolesta ei voi tehdä kääntymystä hänen pahuudestaan.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        "Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksi"
        "Jos uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt"

        Ja ei feikki usko, vaan sydämen usko, "uskot sydämessäsi".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38 >>

        Eikös paholainenkin siteeraa kirjoituksia vastaavalla tavalla, pyrkien hävittämään todellisen sanoman.

        Hakkelusta tekemällä voidaan eksyttää aivan samalla tavalla kuin paholainenkin.

        Onko Pyhä Henki luvattu kasteessa?

        Jeesuksen mukaan Pyhän Hengen saa uskomalla Häneen.

        Katsotaanpa tuota tekstikohtaa enemmän asiayhteydessään.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        Kysymyksessä on omakohtaisen kääntymyksen kautta mahdollinen tapahtuma.

        19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ei ole siis kysymys "kukin teistä kasteen" "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan", vaan parannuksen ja kääntymyksen kautta etenevä tapahtuma.

        Ja Raamatun ilmoitus puhuu sydämen kääntymyksestä Herran puoleen.

        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2Kor 3)

        Miksi usko Herraan Jeesukseen Kristukseen "kasteopista" poistettu?

        Usko on henkilökohtainen, toisen puolesta ei voi uskoa, toisen puolesta ei voi tehdä kääntymystä hänen pahuudestaan.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        "Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksi"
        "Jos uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt"

        Ja ei feikki usko, vaan sydämen usko, "uskot sydämessäsi".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Pietari sanoo selvästi että parannuksen JA kasteen kautta Pyhä Henki saadaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo selvästi että parannuksen JA kasteen kautta Pyhä Henki saadaan.

        parannus , > ottaa kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo selvästi että parannuksen JA kasteen kautta Pyhä Henki saadaan.

        Pietari sanoo sen tosiaankin selvästi:

        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

        Parannuksen tekoon liittyy myös kääntyminen, kuten tuossa sanotaan, "kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen".

        Ja samasta asiasta Pietari vieläkin selkeästi todistaa:

        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

        Eihän Pietari todista, että tämä olisi tapahtunut vesikasteen ottamisessa, vaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Tämä on todistus Pyhän Hengen kasteesta, joka annetaan uskosta Jeesukseen.

        "Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla".

        Onko Pietarin todistus vastoin Herran Jeesuksen todistuksia?

        Katsotaanpa:

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        Siis, Pyhä Henki heille, jotka uskovat Häneen.

        Vielä kirkastamisensa jälkeen Jeesus todistaa:

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Ja Paavali tuo sitä kaikessa esille:

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Tätä tekstikohtaa ja Jeesuksen todistusta vertaamalla, voimme nähdä Paavalin toimineen saamansa käskyn mukaan, julistaa, että synnita saa anteeksi ja Pyhän Hengen ( perintöosan pyhitettyjen joukossa ) uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo sen tosiaankin selvästi:

        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

        Parannuksen tekoon liittyy myös kääntyminen, kuten tuossa sanotaan, "kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen".

        Ja samasta asiasta Pietari vieläkin selkeästi todistaa:

        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

        Eihän Pietari todista, että tämä olisi tapahtunut vesikasteen ottamisessa, vaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Tämä on todistus Pyhän Hengen kasteesta, joka annetaan uskosta Jeesukseen.

        "Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla".

        Onko Pietarin todistus vastoin Herran Jeesuksen todistuksia?

        Katsotaanpa:

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        Siis, Pyhä Henki heille, jotka uskovat Häneen.

        Vielä kirkastamisensa jälkeen Jeesus todistaa:

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Ja Paavali tuo sitä kaikessa esille:

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Tätä tekstikohtaa ja Jeesuksen todistusta vertaamalla, voimme nähdä Paavalin toimineen saamansa käskyn mukaan, julistaa, että synnita saa anteeksi ja Pyhän Hengen ( perintöosan pyhitettyjen joukossa ) uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Paavali opettaa seurakuntaa , ja seurakuntaan on aina ja vielä nytkin kuuluneet ainoastaan
        kristillisen kasteen saaneet , Paavali opettaa siis kasteen saaneita , > seurakuntaa.

        yhtä hyvin voi tänä päivänä sanoa monille eksyttäville lahkoille:

        "kuka on lumonnut teidät , joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on
        kuvattu ristiinnaulittuna :" Gal: 3: 1 > kristilliset kirkot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Raamattu sanoo
        : "kukin teistä kasteen" , >>> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38 >>

        Eikös paholainenkin siteeraa kirjoituksia vastaavalla tavalla, pyrkien hävittämään todellisen sanoman.

        Hakkelusta tekemällä voidaan eksyttää aivan samalla tavalla kuin paholainenkin.

        Onko Pyhä Henki luvattu kasteessa?

        Jeesuksen mukaan Pyhän Hengen saa uskomalla Häneen.

        Katsotaanpa tuota tekstikohtaa enemmän asiayhteydessään.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        Kysymyksessä on omakohtaisen kääntymyksen kautta mahdollinen tapahtuma.

        19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ei ole siis kysymys "kukin teistä kasteen" "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan", vaan parannuksen ja kääntymyksen kautta etenevä tapahtuma.

        Ja Raamatun ilmoitus puhuu sydämen kääntymyksestä Herran puoleen.

        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2Kor 3)

        Miksi usko Herraan Jeesukseen Kristukseen "kasteopista" poistettu?

        Usko on henkilökohtainen, toisen puolesta ei voi uskoa, toisen puolesta ei voi tehdä kääntymystä hänen pahuudestaan.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        "Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksi"
        "Jos uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt"

        Ja ei feikki usko, vaan sydämen usko, "uskot sydämessäsi".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >"kasteen"< , - "silloin te saatte Pyhän Hengen"

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 5
        Pyhä Henki , > "sinetiksi annettu lunastuksen päivään saakka" Ef: 4: 30

        ja siihen "sinettiin" ei pääse Usko Toivonenkaan käsiksi , vaikka kuinka arvostelisi
        lähimmäisten uskoa , uskottomuutta ,
        "jos me olemme uskottomat , on hän uskollinen , sillä itseänsä kieltää hän ei saata"
        2 Tim: 2: 13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >"kasteen"< , - "silloin te saatte Pyhän Hengen"

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 5
        Pyhä Henki , > "sinetiksi annettu lunastuksen päivään saakka" Ef: 4: 30

        ja siihen "sinettiin" ei pääse Usko Toivonenkaan käsiksi , vaikka kuinka arvostelisi
        lähimmäisten uskoa , uskottomuutta ,
        "jos me olemme uskottomat , on hän uskollinen , sillä itseänsä kieltää hän ei saata"
        2 Tim: 2: 13

        Tässä ketjussa on nyt käyty keskustelua, miten ja koska Pyhä Henki saadaan.

        Aloituksen linkeissä kerrotaan Pyhästä Hengestä ja YouTuben linkissä
        Leif Nummela ja Johan Candelin kertovat ja vastaavat ketjussa esitettyihin
        pohdintoihin.

        Yksikään Pyhästä Hengestä osaton ihminen ei voi käsittää hengellisiä
        totuuksia. Pyhä Henki kirkastaa ja selittää sekä osoittaa
        Herraa Jeesusta Kristusta. Hän avaa meille Raamatun Kirjoituksia niin,
        että me voimme ne käsittää oikein, niin kuin Jumala on tarkoittanut meidän
        ne käsittävän. Ilman Pyhää Henkeä Opettajana ihminen ei, ei edes uskova,
        kykene käsittämään näitä asioita. Tämä ilmenee tässäkin ketjussa.

        Ja kun puhumme tässä ketjussa, ja näissä aloituksen linkeissä,
        Pyhästä Hengestä, puhumme nimenomaan henkikasteesta, jossa
        Pyhä Henki tulee uskovaan ja täyttää Hänen olemuksensa läsnäolollaan.
        Uskoon tulossa saatu Pyhä Henki on toinen asia, se on sinetti, joka on
        annettu meille pelastusta varten. Se ei ole Pyhän Hengen täyteys.
        Apostolit olivat saaneet Pyhän Hengen sinetin. Siitä huolimatta heitä
        täytettiin Pyhällä Hengellä joka päivä. Tämä on mahdollista
        myös meille. Tarvitsemme Pyhän Hengen sinetin mutta myös
        Pyhän Hengen täyteyttä joka päivä.

        Usko Toivonen on ansiokkaasti pyrkinyt selittämään asiaa Raamatulla.
        Mutta kuinka moni ottaa opetuksen vastaan ja voi sitä käsittää koska
        se opetus on Pyhästä Hengestä? Kuunnelkaa nyt te vastaan sanojat
        mitä Leif ja Johan sanovat Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen tehtävistä.
        Tässä videossa on aivan alusta alkaen voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wsf3e7KAq78

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa on nyt käyty keskustelua, miten ja koska Pyhä Henki saadaan.

        Aloituksen linkeissä kerrotaan Pyhästä Hengestä ja YouTuben linkissä
        Leif Nummela ja Johan Candelin kertovat ja vastaavat ketjussa esitettyihin
        pohdintoihin.

        Yksikään Pyhästä Hengestä osaton ihminen ei voi käsittää hengellisiä
        totuuksia. Pyhä Henki kirkastaa ja selittää sekä osoittaa
        Herraa Jeesusta Kristusta. Hän avaa meille Raamatun Kirjoituksia niin,
        että me voimme ne käsittää oikein, niin kuin Jumala on tarkoittanut meidän
        ne käsittävän. Ilman Pyhää Henkeä Opettajana ihminen ei, ei edes uskova,
        kykene käsittämään näitä asioita. Tämä ilmenee tässäkin ketjussa.

        Ja kun puhumme tässä ketjussa, ja näissä aloituksen linkeissä,
        Pyhästä Hengestä, puhumme nimenomaan henkikasteesta, jossa
        Pyhä Henki tulee uskovaan ja täyttää Hänen olemuksensa läsnäolollaan.
        Uskoon tulossa saatu Pyhä Henki on toinen asia, se on sinetti, joka on
        annettu meille pelastusta varten. Se ei ole Pyhän Hengen täyteys.
        Apostolit olivat saaneet Pyhän Hengen sinetin. Siitä huolimatta heitä
        täytettiin Pyhällä Hengellä joka päivä. Tämä on mahdollista
        myös meille. Tarvitsemme Pyhän Hengen sinetin mutta myös
        Pyhän Hengen täyteyttä joka päivä.

        Usko Toivonen on ansiokkaasti pyrkinyt selittämään asiaa Raamatulla.
        Mutta kuinka moni ottaa opetuksen vastaan ja voi sitä käsittää koska
        se opetus on Pyhästä Hengestä? Kuunnelkaa nyt te vastaan sanojat
        mitä Leif ja Johan sanovat Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen tehtävistä.
        Tässä videossa on aivan alusta alkaen voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wsf3e7KAq78

        Mvh J - K

        "Tule Pyhä Henki, jotta näen, jotta kuulen
        Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämeen!"

        Muistan Raamattuopistolla meitä oppilaita oli
        koolla ehkä 6- 8 henkilöä. Olimme keskustelleet
        hengellisistä asioista jonkun aikaa. Sitten alettiin
        muistaakseni laulaa. Me lauloimme tuota edellä
        esittämääni laulua ja laulun sanoja. Silloin siihen
        tilanteeseen tuli voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.
        Se oli koettavissa konkreettisesti, että Herra tuli.

        Tästä seurasi ...

        Me kaikki puhkesimme puhumaan kielillä kenenkään
        kehottamatta tai käskemättä. Se oli automaatio.
        Pyhän Hengen voimakkaassa läsnäolossa tämä
        armolahja virittyi palavaksi vaikka emme tehneet
        muuta kuin lauloimme. Sama koskee muitakin
        armolahjoja. Ilman Pyhän Hengen läsnäoloa
        uskovalla ei ole uskoa eikä voitelua käyttää
        armolahjoja.

        Voimme siis rukoilla "Tule Pyhä Henki!"

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tule Pyhä Henki, jotta näen, jotta kuulen
        Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämeen!"

        Muistan Raamattuopistolla meitä oppilaita oli
        koolla ehkä 6- 8 henkilöä. Olimme keskustelleet
        hengellisistä asioista jonkun aikaa. Sitten alettiin
        muistaakseni laulaa. Me lauloimme tuota edellä
        esittämääni laulua ja laulun sanoja. Silloin siihen
        tilanteeseen tuli voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.
        Se oli koettavissa konkreettisesti, että Herra tuli.

        Tästä seurasi ...

        Me kaikki puhkesimme puhumaan kielillä kenenkään
        kehottamatta tai käskemättä. Se oli automaatio.
        Pyhän Hengen voimakkaassa läsnäolossa tämä
        armolahja virittyi palavaksi vaikka emme tehneet
        muuta kuin lauloimme. Sama koskee muitakin
        armolahjoja. Ilman Pyhän Hengen läsnäoloa
        uskovalla ei ole uskoa eikä voitelua käyttää
        armolahjoja.

        Voimme siis rukoilla "Tule Pyhä Henki!"

        Mvh J - K

        Voi hyvää päivaa sentään näitä sinun juttujasi !

        Pyhä Henki on uudestisyntyneellä ja siten läsnä kaiken aikaa !

        Sinun mukaasi se tulee ja menee, ja pääosin olet ilman sitä siis !

        Ihan kauheaa puppua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tule Pyhä Henki, jotta näen, jotta kuulen
        Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämeen!"

        Muistan Raamattuopistolla meitä oppilaita oli
        koolla ehkä 6- 8 henkilöä. Olimme keskustelleet
        hengellisistä asioista jonkun aikaa. Sitten alettiin
        muistaakseni laulaa. Me lauloimme tuota edellä
        esittämääni laulua ja laulun sanoja. Silloin siihen
        tilanteeseen tuli voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.
        Se oli koettavissa konkreettisesti, että Herra tuli.

        Tästä seurasi ...

        Me kaikki puhkesimme puhumaan kielillä kenenkään
        kehottamatta tai käskemättä. Se oli automaatio.
        Pyhän Hengen voimakkaassa läsnäolossa tämä
        armolahja virittyi palavaksi vaikka emme tehneet
        muuta kuin lauloimme. Sama koskee muitakin
        armolahjoja. Ilman Pyhän Hengen läsnäoloa
        uskovalla ei ole uskoa eikä voitelua käyttää
        armolahjoja.

        Voimme siis rukoilla "Tule Pyhä Henki!"

        Mvh J - K

        Miten muuten sovitat tuon tapauksen tähän Sanaan :

        27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivaa sentään näitä sinun juttujasi !

        Pyhä Henki on uudestisyntyneellä ja siten läsnä kaiken aikaa !

        Sinun mukaasi se tulee ja menee, ja pääosin olet ilman sitä siis !

        Ihan kauheaa puppua !

        Sinun kirjoituksistasi huokuu epäusko ja sellainen ikävä asia, että sinä et ole kokenut, etkä koe, Pyhän Hengen Voimaa ja läsnäoloa erilaisissa tilanteissa. Se huomio tekstistäsi nousee.

        Minä olen lukenut vuosia sinun tekstejäsi, ja kun puhummen näistä asioista, todistat aina tavalla tai toisella että et ole täyttynyt Hengellä. Kirjoituksissasi vastustat Pyhän Hengen täyteyttä. Se todistaa sinusta ja opeistasi paljon.

        Minä olen kokenut seurakunnissa ja omassa yksityisessä elämässäni Pyhän Hengen läsnäoloa ja voimaa. Sitä ei ole aina joka päivä ja joka hetki koettavissa yhtä voimakkaasti. Mutta kun Hän tulee Voimalla johonkin tilanteeseen, se on koettavissa. Sitä ei tarvitse kysyä keneltäkään, että onko täällä Pyhä Henki vai ei. Ja kun Pyhä Henki tulee, silloin siinä on elämä ja usko ja KAIKKI mitä Jumala on ja mitä Hän vaikuttaa. Silloin myös armolahjat toimivat Hänen vaikutuksestaan.

        On suurta eksytystä vähätellä Pyhän Hengen merkitystä uskovalle ja seurakunnalle.
        On suurta eksytystä opettaa uskovalle. että hänellä on jo Pyhä Henki koska hän on uskossa. Opetuslapset olivat uskossa, mutta heillä ei vielä ollut Pyhän Hengen täyteyttä.
        He saivat Pyhän Hengen (täyteyden ja läsnäolon) vasta helluntaipäivänä. Mekin tarvitsemme oman helluntain,

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa on nyt käyty keskustelua, miten ja koska Pyhä Henki saadaan.

        Aloituksen linkeissä kerrotaan Pyhästä Hengestä ja YouTuben linkissä
        Leif Nummela ja Johan Candelin kertovat ja vastaavat ketjussa esitettyihin
        pohdintoihin.

        Yksikään Pyhästä Hengestä osaton ihminen ei voi käsittää hengellisiä
        totuuksia. Pyhä Henki kirkastaa ja selittää sekä osoittaa
        Herraa Jeesusta Kristusta. Hän avaa meille Raamatun Kirjoituksia niin,
        että me voimme ne käsittää oikein, niin kuin Jumala on tarkoittanut meidän
        ne käsittävän. Ilman Pyhää Henkeä Opettajana ihminen ei, ei edes uskova,
        kykene käsittämään näitä asioita. Tämä ilmenee tässäkin ketjussa.

        Ja kun puhumme tässä ketjussa, ja näissä aloituksen linkeissä,
        Pyhästä Hengestä, puhumme nimenomaan henkikasteesta, jossa
        Pyhä Henki tulee uskovaan ja täyttää Hänen olemuksensa läsnäolollaan.
        Uskoon tulossa saatu Pyhä Henki on toinen asia, se on sinetti, joka on
        annettu meille pelastusta varten. Se ei ole Pyhän Hengen täyteys.
        Apostolit olivat saaneet Pyhän Hengen sinetin. Siitä huolimatta heitä
        täytettiin Pyhällä Hengellä joka päivä. Tämä on mahdollista
        myös meille. Tarvitsemme Pyhän Hengen sinetin mutta myös
        Pyhän Hengen täyteyttä joka päivä.

        Usko Toivonen on ansiokkaasti pyrkinyt selittämään asiaa Raamatulla.
        Mutta kuinka moni ottaa opetuksen vastaan ja voi sitä käsittää koska
        se opetus on Pyhästä Hengestä? Kuunnelkaa nyt te vastaan sanojat
        mitä Leif ja Johan sanovat Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen tehtävistä.
        Tässä videossa on aivan alusta alkaen voimakas Pyhän Hengen läsnäolo.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wsf3e7KAq78

        Mvh J - K

        mitä sä puhut , - >>>"ilman Pyhää Henkeä Opettajana ei edes uskova"<<<

        eihän kukaan Opettajaksi tuskin ryhtyisikään , jos ei usko .
        teette niin monimutkaisen asian , "kuinka Pyhä Henki saadaan " , kun Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .

        itseänsä , ja henkisiä , hengellisiä aistejansa voi kyllä kehittää , mutta Pyhä Henki on JOKAISESSA kristillisen kasteen saaneessa , JOS uskotte Raamatun sanan.

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muuten sovitat tuon tapauksen tähän Sanaan :

        27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Tuota Sanaa käytetään vastustamaan kielilläpuhumista.
        Jumalan Henki ei vastusta kielilläpuhumista, niin tuollainen
        vaikutus ei ole Jumalasta vaikka siteerataan Raamattua.
        Jumala tahtoo, että jokainen uskova täyttyy Hengellä
        ja puhuu kielillä. Hän jopa käskee täyttyä Hengellä
        ja TOIVOO, että jokainen uskova puhuisi kielillä.

        Raamatun Sanassa tulee olla myös Henki, jotta se olisi
        Jumalasta ja Jumalan ilmoitus. Sana ilman Henkeä ei
        ole Totuus eikä Jumalasta.

        Mistä tuossa siis oli kysymys? Kyse oli siitä, että
        Korintton seurakunnassa oli sekamelska ja Paavali
        joutui ohjeistamaan miten armolahjoja tulee käyttää
        ja miten ne toimivat. Kaikki uskovat puhuivat kielillä
        yhtä aikaa, eikä mitään järjestystä siinä ollut. Siksi
        Paavali opetta asiasta. Mutta hän ei vastusta
        uskovan kielilläpuhumista vaan kehottaa siihen.

        Meillä Suomessa ja Ruotsissa ei tietääkseni ole
        missään seurakunnassa sitä ongelmaa, että kaikki
        puhuvat kielillä samaan aikaan ja koko ajan.
        Meillä on toisenlainen ongelma: harva uskova puhuu
        kielillä. Siksi kielilläpuhumista ei tarvitse rajoittaa
        meidän seurakunnissa.

        Oma kokemukseni henkikasteesta on sellainen, että
        kun Herra täyttää uskovansa Pyhällä Hengellä ja uskovalla
        on kielilläpuhumisen armolahja, uskova voi puhua kielillä
        voimakkaasti ja koko ajan lakkaamatta. Ja se on Jumalasta.
        Kielilläpuhumista voi todella jossakin tilanteessa olla vaikea
        hallita koska Herra voi kaataa Henkeä niin paljon, että
        uskova kokee maljansa vuotavan yli ja Herran hyvyys
        seuraa minua kaikkina elinpäivinäni. Joka ei ole tätä
        itse kokenut, ei voi käsittää.

        Tästä johtuen ...

        Luultavasti Korintossa oli niin voimakas Pyhä Henki
        kokouksissa, että siellä oli aivan "liian helppo"puhua kielillä.

        Tämä on minun omia kokemuksia ja ajatuksia, ei
        Raamatun oppia asiasta, vaikka Pyhä Henki voikin
        panna aamenensa tähän.

        1 Kor 14:1-5 "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. TAHTOISIN TEIDÄN KAIKKIEN
        PUHUVAN KIELILLÄ, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu"

        Ef 5:18 "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan TÄYTTYKÄÄ
        HENGELLÄ,"

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opettaa seurakuntaa , ja seurakuntaan on aina ja vielä nytkin kuuluneet ainoastaan
        kristillisen kasteen saaneet , Paavali opettaa siis kasteen saaneita , > seurakuntaa.

        yhtä hyvin voi tänä päivänä sanoa monille eksyttäville lahkoille:

        "kuka on lumonnut teidät , joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on
        kuvattu ristiinnaulittuna :" Gal: 3: 1 > kristilliset kirkot

        Se ero tässä vaan on, että Paavali kirjoittaa seurakunnan koostuvan uskovista.
        Kyllähän he olivat myös kasteen ottaneita, ei saaneita.

        Kuten Paavali itsekin, hän otti uskossa kasteen.

        Jos tämän päivän Suomessa olisi sellaiset uskovien vainot, kuin Paavalin aikaan, niin suurin osa tämän kansakunnan ihmisistä jäisi vainojen ulkopuolelle, vaikka heidän nimensä ovatkin kirkon kirjoissa.

        Silloinhan vangittiin ja tuhottiin heidät, jotka oikeasti uskoivat Herraan Jeesukseen Kristukseen, eikä sitä kieltäneet edes kidutettaessa.

        Ja mistä heidät tunnistettiin?

        Siitäpä tunnistettiin, että he avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta, johon uksoivat.

        Ja miksi he eivät kuoleman edessäkään saattaneet Herraansa kieltää?

        Sen vuoksi, että Pyhässä Hengessä he eivät sitä voineet tehdä. Hehan olivat uskovia, Jeesuksen pyhiä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä.

        Saulus kylläkin kovasti yritti saada heidät kiroamaan Jeesusta, mutta turhaan.

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        No, miten on tämän päivän Suomessa, pitääkö rangaistusta käyttää, että ihmiset kieltävät uskonsa Herraan Jeesukseen?

        Ei todellakaan.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Kukaan Pyhässä Hengessä ei voi kieltää Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Kyllä kirkkoon kuuluukin kastetut, mutta ei sillä ole sellaista merkitystä, että he olisivat kaikki uskovia, ilman kääntymystä ei voi tulla uskoon ja ilman uskoa ei voi saada Pyhää Henkeä.

        Ei Raamatun ilmoituksesta löydy sellaista kohtaa, että ilman uskoa Jeesukseen, voisi saada Pyhän Hengen.

        Vielä tuosta seurakunnasta, josta kirjoitit.

        Esim.

        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)

        6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)

        Ja tuo on todellakin niin kuin kirjoitit:

        >> "kuka on lumonnut teidät , joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on
        kuvattu ristiinnaulittuna :" Gal: 3: 1 > kristilliset kirkot >>

        Kuka on lumonnut "kristilliseen kirkkoon" kuuluvat suomalaiset, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen, siis nuokin rippikoulun käyneet kirkkoon kuuluvat, joista vain pieni osa uskoo Raamatun ilmoittamaan Jumalaan.

        Vika ei ole heissä, vaan juuri siinä "kritillisessä kirkossa", maallistuneisuudessa.
        Minkäs teet, jos ihminen ei ole tullut evankeliumin kuulemisen kautta uskoon?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sä puhut , - >>>"ilman Pyhää Henkeä Opettajana ei edes uskova"<<<

        eihän kukaan Opettajaksi tuskin ryhtyisikään , jos ei usko .
        teette niin monimutkaisen asian , "kuinka Pyhä Henki saadaan " , kun Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .

        itseänsä , ja henkisiä , hengellisiä aistejansa voi kyllä kehittää , mutta Pyhä Henki on JOKAISESSA kristillisen kasteen saaneessa , JOS uskotte Raamatun sanan.

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 4

        Luit huonosti tekstini tai et lukenut ollenkaan.
        Lue tästä mitä kirjoitan.

        >>>On suurta eksytystä vähätellä Pyhän Hengen merkitystä uskovalle ja seurakunnalle.
        On suurta eksytystä opettaa uskovalle. että hänellä on jo Pyhä Henki koska hän on uskossa.

        Opetuslapset olivat uskossa, mutta heillä ei vielä ollut Pyhän Hengen täyteyttä.
        He saivat Pyhän Hengen (täyteyden ja läsnäolon) vasta helluntaipäivänä. Mekin tarvitsemme oman helluntain,<<<

        Pyhän Hengen sinetti ja Pyhän Hengen täyteys on kaksi eri asiaa.
        Lue Raamattua ja tutki asiaa niin huomaat tämän.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivaa sentään näitä sinun juttujasi !

        Pyhä Henki on uudestisyntyneellä ja siten läsnä kaiken aikaa !

        Sinun mukaasi se tulee ja menee, ja pääosin olet ilman sitä siis !

        Ihan kauheaa puppua !

        Kun valo puuttuu sytämestä, Pyhä Henki ei ole vielä tullut sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sä puhut , - >>>"ilman Pyhää Henkeä Opettajana ei edes uskova"<<<

        eihän kukaan Opettajaksi tuskin ryhtyisikään , jos ei usko .
        teette niin monimutkaisen asian , "kuinka Pyhä Henki saadaan " , kun Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .

        itseänsä , ja henkisiä , hengellisiä aistejansa voi kyllä kehittää , mutta Pyhä Henki on JOKAISESSA kristillisen kasteen saaneessa , JOS uskotte Raamatun sanan.

        "Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu" Snl: 30: 4

        >>>Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .<<<

        Ei kerro selvästi, eikä epäselvästi, eikä mitenkään muutenkaan,
        että Pyhä Henki saadaan kasteessa automaationa. Ei varsinkaan
        vauvakasteessa saada Pyhää Henkeä koska Raamatun lupaus
        Pyhästä Hengestä ei koske vauvakastetta.

        Raamattu lupaa Pyhän Hengen uskovana kastetulle uskovalle.
        Jos sinut on siis kastettu upottamalla uskoontulosi jälkeen,
        sinulle tämä lupaus kuuluu ja sinä saat Pyhän Hengen kun
        pyydät, tahdot ja otat vastaan.

        Kastettava uskova voi kyllä saada Hengen jo kasteessa mutta usein
        myöhemmin. Ja kun Henki tulee uskovaan, se on koettavissa ja
        nähtävissä, kuten voimme Raamatusta lukea, miten uskovat kokivat
        Pyhän Hengen saamisen itse ja miten todistajat näkivät ja totesivat sen.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625722

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .<<<

        Ei kerro selvästi, eikä epäselvästi, eikä mitenkään muutenkaan,
        että Pyhä Henki saadaan kasteessa automaationa. Ei varsinkaan
        vauvakasteessa saada Pyhää Henkeä koska Raamatun lupaus
        Pyhästä Hengestä ei koske vauvakastetta.

        Raamattu lupaa Pyhän Hengen uskovana kastetulle uskovalle.
        Jos sinut on siis kastettu upottamalla uskoontulosi jälkeen,
        sinulle tämä lupaus kuuluu ja sinä saat Pyhän Hengen kun
        pyydät, tahdot ja otat vastaan.

        Kastettava uskova voi kyllä saada Hengen jo kasteessa mutta usein
        myöhemmin. Ja kun Henki tulee uskovaan, se on koettavissa ja
        nähtävissä, kuten voimme Raamatusta lukea, miten uskovat kokivat
        Pyhän Hengen saamisen itse ja miten todistajat näkivät ja totesivat sen.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625722

        Mvh J - K

        Tuohon tuli väärä linkki, Tarkoitin panna tämän
        opetuskirjoituksen aiheesta

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamattu kertoo täysin selvästi , Pyhän Hengen LAHJAN , > kasteessa .<<<

        Ei kerro selvästi, eikä epäselvästi, eikä mitenkään muutenkaan,
        että Pyhä Henki saadaan kasteessa automaationa. Ei varsinkaan
        vauvakasteessa saada Pyhää Henkeä koska Raamatun lupaus
        Pyhästä Hengestä ei koske vauvakastetta.

        Raamattu lupaa Pyhän Hengen uskovana kastetulle uskovalle.
        Jos sinut on siis kastettu upottamalla uskoontulosi jälkeen,
        sinulle tämä lupaus kuuluu ja sinä saat Pyhän Hengen kun
        pyydät, tahdot ja otat vastaan.

        Kastettava uskova voi kyllä saada Hengen jo kasteessa mutta usein
        myöhemmin. Ja kun Henki tulee uskovaan, se on koettavissa ja
        nähtävissä, kuten voimme Raamatusta lukea, miten uskovat kokivat
        Pyhän Hengen saamisen itse ja miten todistajat näkivät ja totesivat sen.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625722

        Mvh J - K

        Raamattu liittää kasteen ja Pyhän Hengen selvästi yhteen. Puhe vauvakasteesta on uudelleen kastajien keksintöä. Kaikille on yksi ja sama kaste

        Jos jollakin ei ole Pyhää Henkeä, hän ei voi olla Jeesuksen oma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu liittää kasteen ja Pyhän Hengen selvästi yhteen. Puhe vauvakasteesta on uudelleen kastajien keksintöä. Kaikille on yksi ja sama kaste

        Jos jollakin ei ole Pyhää Henkeä, hän ei voi olla Jeesuksen oma

        Löytyykö Raamatun ilmoituksesta, että alkuseurakunnan ajoista alkaen olisi kastettu uskosta osattomia?

        Löydätkö sellaisen kohdan, missä ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen joku olisi saanut Pyhän Hengen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö Raamatun ilmoituksesta, että alkuseurakunnan ajoista alkaen olisi kastettu uskosta osattomia?

        Löydätkö sellaisen kohdan, missä ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen joku olisi saanut Pyhän Hengen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        En löydä kohtaa jossa joku uskosta osaton olisi saanut Pyhän Hengen. Uskovia - lapsia ja aikuisia - on kastettu aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löydä kohtaa jossa joku uskosta osaton olisi saanut Pyhän Hengen. Uskovia - lapsia ja aikuisia - on kastettu aina

        Onhan myös niin, että kirkko on kastanut lapsia myös sillä perusteella, että heidän omaisensa huolehtisivat kastetun lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Silloinhan siinä ei ole kasteen perusteena usko, eikä henkilökohtainen kääntymys.

        Tämä tulee ilmi tänäkin päivänä uskovien lasten vähäisenä määränä suhteessa kastettuihin lapsiin.

        Esimerkkinä kirkon tutkimus vuodelta 2012.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Vain pieni osa näistä lapsista ja nuorista on uskovia.

        Ja Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskovien osuus kansasta on pieni vähemmistö.

        On hienoa kohdata todistuksia, joissa lapset todistavat tulleensa uskoon esim. rippikoulussa ja useasti taustalla on uskovan kodin lapsen todistus uskosta osattomalle.

        Uskohan tulee vieläkin kuulemisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan myös niin, että kirkko on kastanut lapsia myös sillä perusteella, että heidän omaisensa huolehtisivat kastetun lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Silloinhan siinä ei ole kasteen perusteena usko, eikä henkilökohtainen kääntymys.

        Tämä tulee ilmi tänäkin päivänä uskovien lasten vähäisenä määränä suhteessa kastettuihin lapsiin.

        Esimerkkinä kirkon tutkimus vuodelta 2012.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Vain pieni osa näistä lapsista ja nuorista on uskovia.

        Ja Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskovien osuus kansasta on pieni vähemmistö.

        On hienoa kohdata todistuksia, joissa lapset todistavat tulleensa uskoon esim. rippikoulussa ja useasti taustalla on uskovan kodin lapsen todistus uskosta osattomalle.

        Uskohan tulee vieläkin kuulemisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Siinä on perusteena Jeesuksen käsky. Uskoon kasvetaan kuten monelle on käynyt.

        On todellakin hienoa kuulla todistuksia joissa joku on tullut uskoon Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on perusteena Jeesuksen käsky. Uskoon kasvetaan kuten monelle on käynyt.

        On todellakin hienoa kuulla todistuksia joissa joku on tullut uskoon Jeesukseen.

        >> Uskoon kasvetaan >>

        Ajatuksena voisi olla, mutta löytyykö Raamatun ilmoituksesta sille vahvistusta?

        Siellä yleensä ilmoitetaan uskoon tulemisesta ja uskomisesta, ja uskon kasvamisesta, mutta uskoon kasvamisesta, miten on sen kanssa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Uskoon kasvetaan >>

        Ajatuksena voisi olla, mutta löytyykö Raamatun ilmoituksesta sille vahvistusta?

        Siellä yleensä ilmoitetaan uskoon tulemisesta ja uskomisesta, ja uskon kasvamisesta, mutta uskoon kasvamisesta, miten on sen kanssa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ajatus on että lapsi elää Sanan vaiktuuspiriissä ja siten kasvaa uskoon Pyhän Hengen vaikutuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus on että lapsi elää Sanan vaiktuuspiriissä ja siten kasvaa uskoon Pyhän Hengen vaikutuksesta

        Eli tulee uskoon.

        Eikös voitaisi ajatella niin, että synti kasvaa ihmisessä ensin ja ihminen huomaa tarvitsevansa Jumalan armoa, ottamalla vastaan Jumaan armon, antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

        Ja siihen ihminen tarvitsee kuulla evankeliumin sanan, sanan rististä.

        Saa ymmärryksen, että minunkin syntieni vuoksi on Herra Jeesus antanut itsensä ristiinnaulittavaksi ja kärsinyt valtavasti kivusta ruoskittuna, hakattuna, piikkikruunu päähän painettuna, verta vuotavana. Minun syntieni vuoksi.

        Evankeliumin saarnassa sellainen kuva piirtyy kuulijoiden silmäin eteen.

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal 3)

        Evankeliumi on Jumalan voima, eli Pyhä Henki on läsnä, kun evankeliumia julistetaan.
        "Saitte Hengen uskossa kuulemisesta".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Uskoon kasvetaan >>

        Ajatuksena voisi olla, mutta löytyykö Raamatun ilmoituksesta sille vahvistusta?

        Siellä yleensä ilmoitetaan uskoon tulemisesta ja uskomisesta, ja uskon kasvamisesta, mutta uskoon kasvamisesta, miten on sen kanssa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ihminen tulee uskoon ja kasvaa uskossa, johon on tullut sisälle.
        Näin se on Raamatun mukaan.

        Mutta täällä on "Jumalaa viisaampia" ihmisiä, joiden mielestä
        asia on toisin. Vahinko kun nämä "viisaat" eivät olleet sanelemassa
        Raamatun tekstejä. Oltaisiin saatu Raamattuun muitakin asioita,
        joita siellä ei ole. Kuten esimerkiksi lapsen kastaminen
        ymmärtämättömässä iässsä muutamalla vesitipalla Jumalan
        lapseksi ja Pyhän Hengen saaminen lapsikasteessa.

        Ja tietysti nämä "viisaat" olisivat kirjoituttaneet Raamattuun
        kummien uskon lapsen puolesta, sekä tietysti "kasteen armoliiton",
        joka pelastaa kadotukselta. Puhumattakaan syntisistä uskovista.

        He olisivat varmaan panneet Paavalin kirjoittamaan armosta
        pelastetuille Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille syntisille
        uskoville. Tämä 1 Kor 1.luvun alku olisi siis erilainen. Mutta
        nyt kun sen on Pyhä Henki sanellut, siinä ei ole syntistä uskovaa
        vaan se kuuluu seuraavasti:

        "Paavali, Jumalan tahdosta kutsuttu Kristuksen Jeesuksen apostoliksi,
        ja veli Soostenes Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle,
        Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, kutsutuille pyhille ja kaikille,
        jotka huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        nimeä kaikilla paikkakunnilla, niin omillaan kuin meidänkin."

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tulee uskoon ja kasvaa uskossa, johon on tullut sisälle.
        Näin se on Raamatun mukaan.

        Mutta täällä on "Jumalaa viisaampia" ihmisiä, joiden mielestä
        asia on toisin. Vahinko kun nämä "viisaat" eivät olleet sanelemassa
        Raamatun tekstejä. Oltaisiin saatu Raamattuun muitakin asioita,
        joita siellä ei ole. Kuten esimerkiksi lapsen kastaminen
        ymmärtämättömässä iässsä muutamalla vesitipalla Jumalan
        lapseksi ja Pyhän Hengen saaminen lapsikasteessa.

        Ja tietysti nämä "viisaat" olisivat kirjoituttaneet Raamattuun
        kummien uskon lapsen puolesta, sekä tietysti "kasteen armoliiton",
        joka pelastaa kadotukselta. Puhumattakaan syntisistä uskovista.

        He olisivat varmaan panneet Paavalin kirjoittamaan armosta
        pelastetuille Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille syntisille
        uskoville. Tämä 1 Kor 1.luvun alku olisi siis erilainen. Mutta
        nyt kun sen on Pyhä Henki sanellut, siinä ei ole syntistä uskovaa
        vaan se kuuluu seuraavasti:

        "Paavali, Jumalan tahdosta kutsuttu Kristuksen Jeesuksen apostoliksi,
        ja veli Soostenes Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle,
        Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, kutsutuille pyhille ja kaikille,
        jotka huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        nimeä kaikilla paikkakunnilla, niin omillaan kuin meidänkin."

        Mvh J - K

        Kummien uskosta puhuvat vain uudestikastajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus on että lapsi elää Sanan vaiktuuspiriissä ja siten kasvaa uskoon Pyhän Hengen vaikutuksesta

        Lainaus: "Ajatus on että lapsi elää Sanan vaiktuuspiriissä ja siten kasvaa uskoon Pyhän Hengen vaikutuksesta"

        Kyllä, tuota voi sanoa apostoliseksi käsitykseksi uskovaisten vanhempien lasten osana.

        Olisikin kummallista, että järjestys sisältäisi sen että aina, jokaisen kohdalla, ensin täytyy olla lyhyempään tai pidempään uskosta osaton, ei Jumalan lapsi. Sitten vasta voi tulla uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: "Ajatus on että lapsi elää Sanan vaiktuuspiriissä ja siten kasvaa uskoon Pyhän Hengen vaikutuksesta"

        Kyllä, tuota voi sanoa apostoliseksi käsitykseksi uskovaisten vanhempien lasten osana.

        Olisikin kummallista, että järjestys sisältäisi sen että aina, jokaisen kohdalla, ensin täytyy olla lyhyempään tai pidempään uskosta osaton, ei Jumalan lapsi. Sitten vasta voi tulla uskoon.

        On uskovien kotien lapsia, jotka eivät tiedä, koska ovat tulleet uskoon.
        He ovat aina olleet uskossa. Tällaisia todistuksia on paljon.

        Nämä lapset ovat kasvaneet uskovien vanhempien kasvattina.
        Heidän vanhemmat ovat olleet jatkuvassa seurakuntayhteydessä
        ja olleet mukana seurakunnan järjestämissä hengellisissä tilaisuuksissa
        lastensa kanssa, lapsi on silloin aina kuullut Jumalan sanaa ja on
        voinut aina uskoa. Pieni lapsi ei kyseenalaista sitä, mitä vanhemmat
        ja aikuiset puhuvat totena. Lapsi uskoo mitä sille aikuinen puhuu.

        Mutta monissa perheissä, joissa vanhemmat eivät edes sano
        itseään uskoviksi, ei kukaan puhu Jumalasta eikä Jeesuksesta.
        Vanhemmat eivät itse käy kirkossa, ei seurakunnassa eivätkä siksi
        itsekään kuule Jumalan sanaa eivätkä usko Jumalaa ja Jeesusta.
        He elävät ilman Jumalaa ja katsovat sellaisen elämän normaaliksi.
        Uskovia ja uskovan elämää he halveksivat ja jopa herjaavat.

        Tällaisen uskosta osattoman kodin kasvatti ei kasva seurakunta-
        yhteydessä eikä saa kuulla Jumalan sanaa. Hän ei voi
        raamatullisella tavalla "kasvaa uskoon".

        Usein vasta aikuisiällä tai nuorena tällainen ihminen pääsee ensimmäisen
        kerran kosketuksiin Jumalan Sanan kanssa. Nyt hän voi tulla uskoon kun
        hän voi itsenäisesti, ilman aikuisten vaikutusta, ottaa Sanan sydämeensä
        ja päättää lähteä seuraamaan Jeesusta. Tällaisia uskoontuloja on suurin
        osa kaikista uskoontuloista koska hyvin harvassa perheessä vanhemmat
        ovat uskovia seurakuntayhteydessä eläviä uskovia.

        Uskoon voi siis kasvaa, raamatullisesti, vain seurakuntayhteydessä
        olevien elävän uskon omistavien vanhempien lapset.
        Uskosta ja seurakuntayhteydestä osattomien kotien lapset tarvitsevat
        tulla uskoon.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On uskovien kotien lapsia, jotka eivät tiedä, koska ovat tulleet uskoon.
        He ovat aina olleet uskossa. Tällaisia todistuksia on paljon.

        Nämä lapset ovat kasvaneet uskovien vanhempien kasvattina.
        Heidän vanhemmat ovat olleet jatkuvassa seurakuntayhteydessä
        ja olleet mukana seurakunnan järjestämissä hengellisissä tilaisuuksissa
        lastensa kanssa, lapsi on silloin aina kuullut Jumalan sanaa ja on
        voinut aina uskoa. Pieni lapsi ei kyseenalaista sitä, mitä vanhemmat
        ja aikuiset puhuvat totena. Lapsi uskoo mitä sille aikuinen puhuu.

        Mutta monissa perheissä, joissa vanhemmat eivät edes sano
        itseään uskoviksi, ei kukaan puhu Jumalasta eikä Jeesuksesta.
        Vanhemmat eivät itse käy kirkossa, ei seurakunnassa eivätkä siksi
        itsekään kuule Jumalan sanaa eivätkä usko Jumalaa ja Jeesusta.
        He elävät ilman Jumalaa ja katsovat sellaisen elämän normaaliksi.
        Uskovia ja uskovan elämää he halveksivat ja jopa herjaavat.

        Tällaisen uskosta osattoman kodin kasvatti ei kasva seurakunta-
        yhteydessä eikä saa kuulla Jumalan sanaa. Hän ei voi
        raamatullisella tavalla "kasvaa uskoon".

        Usein vasta aikuisiällä tai nuorena tällainen ihminen pääsee ensimmäisen
        kerran kosketuksiin Jumalan Sanan kanssa. Nyt hän voi tulla uskoon kun
        hän voi itsenäisesti, ilman aikuisten vaikutusta, ottaa Sanan sydämeensä
        ja päättää lähteä seuraamaan Jeesusta. Tällaisia uskoontuloja on suurin
        osa kaikista uskoontuloista koska hyvin harvassa perheessä vanhemmat
        ovat uskovia seurakuntayhteydessä eläviä uskovia.

        Uskoon voi siis kasvaa, raamatullisesti, vain seurakuntayhteydessä
        olevien elävän uskon omistavien vanhempien lapset.
        Uskosta ja seurakuntayhteydestä osattomien kotien lapset tarvitsevat
        tulla uskoon.

        Mvh J - K

        Tähän täytyy lisätä, ettei tule väärinkäsityksiä tai "värin ymmärtämisiä".

        Monesti uskovien kotien kasvatti on jossakin lapsuutensa tai
        nuoruusvuosiensa aikana tullut uskoon. Hän todistaa, että hän sen
        ikäisenä päätti antaa elämänsä Jeesuksella ja teki sen. Tai hän sanoo,
        että hän sen ikäisenä tuli Jumalan kiinniottamaksi ja päätti lähteä
        Jeesusta seuraamaan. Hän voi kertoa vuoden, kuukauden ja jopa
        päivämäärän tai kelloajan jolloin hän uudestisyntyi, ts.tuli uskoon.
        Tämä vaikka hänen vanhemmat olisivat olleet hänen koko ikänsä
        elävässä uskossa ja aktiivisesti seurakunnassa mukana.

        Tärkeintä on se, että on uskossa tänään. Ei se, miten ja koska,
        on tullut uskoon, jossa nyt on.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummien uskosta puhuvat vain uudestikastajat.

        Onko luterilainen kirkko poistanut kummien uskon
        lapsen puolesta lapsen kasteen yhteydessä?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko luterilainen kirkko poistanut kummien uskon
        lapsen puolesta lapsen kasteen yhteydessä?

        Mvh J - K

        Kukaan ei voi uskoa toisen puolesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi uskoa toisen puolesta

        >>>Kukaan ei voi uskoa toisen puolesta<<<

        En minä kysynyt, voiko joku toinen uskoa minun
        puolesta. Kysyin, onko luterilainen kirkko poistanut
        kummien uskon lapsen puolesta.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kukaan ei voi uskoa toisen puolesta<<<

        En minä kysynyt, voiko joku toinen uskoa minun
        puolesta. Kysyin, onko luterilainen kirkko poistanut
        kummien uskon lapsen puolesta.

        Mvh J - K

        Luterilainen kirkko ei opeta mitään kummien uskoa lapsen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko ei opeta mitään kummien uskoa lapsen puolesta.

        Kiitos infosta!

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anokaa niin teille annetaan.

        Kysmys kuuluu miksi miljoonat lutkirkon jäsenet eivät ano, eivät kolkuta ?
        Miksi niin ?

        Luterilaiset tekee työtä rakentaa kouluja eikä herjaa. Käyt kristittyjä vainoomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opettaa seurakuntaa , ja seurakuntaan on aina ja vielä nytkin kuuluneet ainoastaan
        kristillisen kasteen saaneet , Paavali opettaa siis kasteen saaneita , > seurakuntaa.

        yhtä hyvin voi tänä päivänä sanoa monille eksyttäville lahkoille:

        "kuka on lumonnut teidät , joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on
        kuvattu ristiinnaulittuna :" Gal: 3: 1 > kristilliset kirkot

        Gal 3 ja risti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset tekee työtä rakentaa kouluja eikä herjaa. Käyt kristittyjä vainoomassa.

        >>>Luterilaiset tekee työtä rakentaa kouluja eikä herjaa.<<<

        Ketkä täällä herjaa ja syyttää jatkuvasti helluntailaisia
        valheellisilla väitteillään koska luterilaiset eivät sitä tee?
        Itse olen sitä mieltä, että luterilaiset uskovat eivät
        herjaa toisia uskovia, ei helluntailaisia eikä muitakaan
        laisia uskovia. Ketkä täällä sitten herjaavat?

        Uskovien herjaajat eivät ole uskovia ollenkaan.
        Tämä tulisi olla jo järjellä ymmärrettävää.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Miksei se helluntailaisten "pyhä henki" ei paljastanut Ylivainiolle, että kukaan ei ollut parantunut ihmeellisesti eikä muutenkaan hänen kokouksissaan?

      Valhetta vaan syötti.

      • Anonyymi

        Oikea lääkäri paljasti väitöskirjassaan, että kaikki Ylivainion väittämät ihmeparantamiset oli pelkkiä valheellisia kertomuksia, joilla ihmisiä oli eksytetty.


      • Anonyymi

        >>>Miksei se helluntailaisten "pyhä henki" ei paljastanut Ylivainiolle, että kukaan ei ollut parantunut ihmeellisesti eikä muutenkaan hänen kokouksissaan?<<<

        Ehkä siksi koska Pyhä Henki on Totuuden Henki.
        Hän ei valehtele niin kuin ihmiset valehtelee.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Miksei se helluntailaisten "pyhä henki" ei paljastanut Ylivainiolle, että kukaan ei ollut parantunut ihmeellisesti eikä muutenkaan hänen kokouksissaan?<<<

        Ehkä siksi koska Pyhä Henki on Totuuden Henki.
        Hän ei valehtele niin kuin ihmiset valehtelee.

        Mvh J - K

        Asia on tutkittu.


    • Anonyymi

      Ihminen uudestisyntyy kun Jumala tulee henkensä kautta ihmisen sydämeen. Ihminen tulee kastetuksi Pyhällä Hengellä.

      Pyhä Henki toimii mm. opastajana ja voimana.

      Mihin sitten voimaa tarvitaan. Voimaa tarvitaan pitämään eli säilyttämään usko Jumalaan.

      • Anonyymi

        Vain hullut ja humalaiset uskoo jumalaan.


    • Anonyymi

      Pyhän hengen pössyttely on Suomessa yhä kiellettyä vaikka Jeesuskin käytti sitä jo pikkupoikana. Minkä nuorena temppelissä oppii sen vanhana erämaassa taitaa. Jeesus toimi siis varoittavana esimerkkinä sen psyykkisistä vaikutuksista.

    • Anonyymi

      Kaikilla kristityillä on Pyhä Henki. Ei sen läsnäoloa tarvitse pyydellä, sitä tarvitsee vain kuunnella. Jotkut karismaatikot sotkevat Pyhän Hengen läsnäolon ja lahjat.

    • Anonyymi

      ei Pyhää Henkeä HAETA eikä TUODA mistään , vaan Pyhä Henki annetaan lahjaksi,

      "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi ,
      silloin te saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 39

      hakemalla haettu henki , > "ei kannettu vesi kaivossa pysy"
      "älkää kaikkia henkiä uskoko" 1 Joh: 4: 1

    • Anonyymi

      Jos on lahja ei siitä voi herjata. Minulla olisi paremmat joululahjat kuin sinulla kun olen ollut kiltimpi.

      • Anonyymi

        Mistä ihminen tietää, että on saanut Pyhän Hengen eikä väärää henkeä?

        Jos uskosta osatonta ihmistä alkaa uskonasiat kiinnostaa ja näkee ja kokee
        itsensä syntiseksi ja synti alkaa vaivata kovastikin, se on Pyhän Hengen työtä
        ihmisessä. Jos uskonasiat eivät kiinnosta ja kokee itsensä hyvänä ihmisenä mutta
        näkee syntiä toisessa ihmisessä, se ei ole Pyhä Henki. Pyhä Henki on kaukana
        sellaisesta ihmisestä. Pyhän Hengen länsäolossa uskosta osaton
        näkee syntisyytensä ja tarpeen saada synnit anteeksi.

        Uskova tietää saaneensa Pyhän Hengen kun Jeesus Kristus tulee suureksi,
        todelliseksi, läheiseksi ja rakkaaksi. Raamattu alkaa kiinnostaa ja sitä ilman
        ei tahdo elää. Raamatun Sana alkaa elää aivan eri tavalla kuin aikaisemmin.
        On kuin joku olisi sytyttänyt kirkkaan lampun, joka valaisee Sanan ja uskova
        näkee Sanasta selvästi sellaista, mitä hän ei ole aikaisemmin huomannut
        siellä olevan. Raamattua on helppo lukea ja käsittää. Rukous tulee normaaliksi
        elämäntavaksi, rukous, jota ei aikaisemmin ole edes ajatellut. Jeesus on aina
        mielessä ja "silmien edessä". Toisten ihmisten pelastus ja hengelliset tarpeet
        tulevat tärkeiksi ja niiden puolesta tahtoo tehdä jotakin. Uskovien yhteys
        kiinnostaa kovasti, ja jos sitä ei ole, uskova kärsii.

        Pyhän Hengen saanut uskova on aina saanut jonkun armolahjan.
        Pyhä Henki tuo mukanaan armolahjoja, ei tule "tyhjin käsin".

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihminen tietää, että on saanut Pyhän Hengen eikä väärää henkeä?

        Jos uskosta osatonta ihmistä alkaa uskonasiat kiinnostaa ja näkee ja kokee
        itsensä syntiseksi ja synti alkaa vaivata kovastikin, se on Pyhän Hengen työtä
        ihmisessä. Jos uskonasiat eivät kiinnosta ja kokee itsensä hyvänä ihmisenä mutta
        näkee syntiä toisessa ihmisessä, se ei ole Pyhä Henki. Pyhä Henki on kaukana
        sellaisesta ihmisestä. Pyhän Hengen länsäolossa uskosta osaton
        näkee syntisyytensä ja tarpeen saada synnit anteeksi.

        Uskova tietää saaneensa Pyhän Hengen kun Jeesus Kristus tulee suureksi,
        todelliseksi, läheiseksi ja rakkaaksi. Raamattu alkaa kiinnostaa ja sitä ilman
        ei tahdo elää. Raamatun Sana alkaa elää aivan eri tavalla kuin aikaisemmin.
        On kuin joku olisi sytyttänyt kirkkaan lampun, joka valaisee Sanan ja uskova
        näkee Sanasta selvästi sellaista, mitä hän ei ole aikaisemmin huomannut
        siellä olevan. Raamattua on helppo lukea ja käsittää. Rukous tulee normaaliksi
        elämäntavaksi, rukous, jota ei aikaisemmin ole edes ajatellut. Jeesus on aina
        mielessä ja "silmien edessä". Toisten ihmisten pelastus ja hengelliset tarpeet
        tulevat tärkeiksi ja niiden puolesta tahtoo tehdä jotakin. Uskovien yhteys
        kiinnostaa kovasti, ja jos sitä ei ole, uskova kärsii.

        Pyhän Hengen saanut uskova on aina saanut jonkun armolahjan.
        Pyhä Henki tuo mukanaan armolahjoja, ei tule "tyhjin käsin".

        Mvh J - K

        Pyhällä Hengellä täyttymistä seuraa:

        1. Uskova kokee Jeesuksen todellisena elävänä persoonana itsessään.
        2. Uskova kokee Jumalan rakkauden itseään kohtaan, rakkaus valtaa uskovan.
        3. Uskova kokee Jumalan rakkautta toisia ihmisiä kohtaan.
        4. Raamatun henkilöt eivät enään ole pelkkiä historian henkilöitä.
        5. Uskova puhuu kielillä.
        6. Uskova kuulee Jumalaa ja tietää Jumalan tahdon itseään kohtaan.
        7. Uskova kokee, että Jumala on tullut kulkemaan kanssani ja johdattaa.
        8. Uskova huomaa, että hän tekee Jumalan johdatuksessa Jeesuksen tekoja.
        9. Uskova rukoilee toisten ihmisten puolesta.
        10. Uskova saa rukousvastauksia, Jumala vahvistaa uskovalle, että Hän On.
        11. Uskova saa kyvyn erottaa väärä oikeasta (hengestä).
        12. Uskovasta tulee kristuskeskeinen ja hän tahtoo puhua vain Jeesuksesta.

        Tässä joitakin Jumalan Hengen vaikutuksia Pyhän Hengen saaneessa uskovassa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttymistä seuraa:

        1. Uskova kokee Jeesuksen todellisena elävänä persoonana itsessään.
        2. Uskova kokee Jumalan rakkauden itseään kohtaan, rakkaus valtaa uskovan.
        3. Uskova kokee Jumalan rakkautta toisia ihmisiä kohtaan.
        4. Raamatun henkilöt eivät enään ole pelkkiä historian henkilöitä.
        5. Uskova puhuu kielillä.
        6. Uskova kuulee Jumalaa ja tietää Jumalan tahdon itseään kohtaan.
        7. Uskova kokee, että Jumala on tullut kulkemaan kanssani ja johdattaa.
        8. Uskova huomaa, että hän tekee Jumalan johdatuksessa Jeesuksen tekoja.
        9. Uskova rukoilee toisten ihmisten puolesta.
        10. Uskova saa rukousvastauksia, Jumala vahvistaa uskovalle, että Hän On.
        11. Uskova saa kyvyn erottaa väärä oikeasta (hengestä).
        12. Uskovasta tulee kristuskeskeinen ja hän tahtoo puhua vain Jeesuksesta.

        Tässä joitakin Jumalan Hengen vaikutuksia Pyhän Hengen saaneessa uskovassa.

        Mvh J - K

        Ainakin yksi tärkeä ja mainitsemisen arvoinen asia jäi tuosta listasta pois.
        Käsitämme, että Pyhä Henki mullistaa ihmisen koko elämän sisäisesti.
        Uskova saa siis kokea lukemattomia Pyhän Hengen antamia ja vaikuttamia
        asioita itsessään. Siksi lisäisin tähän listaan vielä

        13. Uskova saa Jeesuksen rauhan ja kokee sitä.
        14. Uskova kokee voimakkaasti, että entinen elämä on jäänyt ja uusi on alkanut.
        15. Uskova kokee syntien anteeksisaamisen täydellisenä, synti ei enää paina.
        16. Uskova kokee elämän valoisana ja onnellisena sekä toivorikkaana.

        Tämän elämän mahdolliset ongelmat eivät enään paina koska hänen elämäänsä
        on tullut kaikkien ongelmien voittaja, Hän, joka on kaikkien ongelmiemme ylöpuolella
        niiden voittajana. https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/452130022

        Jos joku uskova löytää itsensä näistä listaamistani asioista, hän voi olla
        turvallisella mielellä, sillä silloin on kaikki hyvin. Olet saanut Pyhän Hengen
        elämääsi, et mitään vääriä henkiä. Mutta mikäli mikään ei stemmaan, tai vain
        harva kohta, tilasi on vakava.

        Miksi kirjoitan näistä asioista? Siksi koska tällä palstalla herjataan ja
        syytetään, jopa tässäkin ketjussa, helluntailaisten saaneen väärän hengen.

        Pyhän Hengen saanut ihminen ei herjaa helluntailaisia eikä heidän uskoaan
        eikä Henkeä, joka heissä vaikuttaa koska Pyhän Hengen saaneessa uskovassa
        on sama Henki. Pyhä Henki ei herjaa itseään.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Pyhää Henkeä ei tarvitse , anoa , huutaa , pyydellä , sillä Pyhä Henki annetaan kaikille kasteessa,

      "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi
      silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
      LUPAUS on ANNETTU" Apt: 2: 38-39

      lahjaksi , "sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

      • Anonyymi

        Miksi apostolien teoissa uskovilta kysyttiin: "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi apostolien teoissa uskovilta kysyttiin: "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?"

        Apostolisena aikana "Pyhän Hengen uudistuksen kautta" , sillä Apostoleilla oli olemassa jo Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto ,"Iankaikkiseksi liitoksi" ( 1 Moos: 17: 12-13)

        ei meidän tule matkia Apostoleita , jotka olivat jo Jumalan liitossa , (1 Moos: 17: 12-13 > ja joka vaihtui 2000 vuotta sitten Uuden liiton kasteeseen Kristukseen.

        Kristuksessa alkoi UUSI LIITTO , nykyisen ajanlaskun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolisena aikana "Pyhän Hengen uudistuksen kautta" , sillä Apostoleilla oli olemassa jo Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto ,"Iankaikkiseksi liitoksi" ( 1 Moos: 17: 12-13)

        ei meidän tule matkia Apostoleita , jotka olivat jo Jumalan liitossa , (1 Moos: 17: 12-13 > ja joka vaihtui 2000 vuotta sitten Uuden liiton kasteeseen Kristukseen.

        Kristuksessa alkoi UUSI LIITTO , nykyisen ajanlaskun alussa.

        Apostolien teoissa oli runsaasti uskovia eri paikkakunnilla, jotka eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä koska apostolit joutuivat ensi töikseen sitä heiltä kysymään. Heille selitettiin Pyhä Henki ja Hengen täyteys. Kun Sanaa oli saarnattu heille OIKEIN ja apostolit rukoilivat heidän puolestaan, he saivat Pyhän Hengen. Se oli näkyvä ja kuuluva tapaus. Kaikki Pyhän Hengen saaneet ihmiset olivat ensin tulleet uskoon. Pyhä Henki on luvattu ja annettu vain uskoville, tarvitsee vain saada Jumalalta Sanaa asiasta, ja ottaa vastaan. - Sana ja Henki, Jumala, yhteistyössä.

        Jeesus lupasi Pyhän Hengen jokaiselle uskovalle kaikkina aikoina ja kaikkialla.
        Se ei ole Raamatussa asia, jota ei voi todeta.,vaan se on todettavissa ja jopa nähtävissä kun joku saa Pyhän Hengen.

        Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        Raamatun ilmoitusta voi käyttää sikäli väärin, kuten :

        >> Pyhää Henkeä ei tarvitse , anoa , huutaa , pyydellä , sillä Pyhä Henki annetaan kaikille kasteessa,

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi
        silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
        LUPAUS on ANNETTU" Apt: 2: 38-39 >>

        Pietarin puheen tuolloin vastaanottaneet kastettiin, eikä Pietari puhunut pelkästään kasteesta, vaan Pietari julisti evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Pyhän Hengen vuodattamisen lupauksen todentumisesta.

        Jos nyt Pietarin puhe sensuroidaan ja siitä poimitaan vain sensuroinnin kautta jakeen palasia, niin silloin on ilmeistä, että kysymyksessä on ihmisoppi, mikä ei siedä Raamatun ilmoitusta sellaisenaan, vaan oppin vaatimus näkyy sensuroinnissa.

        Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen pelastuksen evankeliumin kautta ja niin tapahtui tuon helluntain osalta, jotka ottivat evankeliumin sanoman vastaan, heidät kastettiin.

        Ja mitä tuo "hänen sanansa" pitää sisällään?

        Se on jokaisen luettavissa Apt 2:14- 40.

        Ja Jumalan kutsuun vastasi n. 3000 ihmistä.

        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Eli, "hänen sanansa", ei ollut kastekeskeinen, vaan uskon vaikuttava evankeliumi kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Tämä käy hyvin ilmi, kun Apostolien tekoja luetaan eteenpäin.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)

        Pietarin puheen lupaus:

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ( Apt 2)

        Evankeliumi vaikuttaa uskon sen kuulleissa ja sen seurauksena tapahtuu henkilökohtainen kääntymys Jumalan puoleen, Herran nimen avukseen huutaminen.

        " monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ilmoitusta voi käyttää sikäli väärin, kuten :

        >> Pyhää Henkeä ei tarvitse , anoa , huutaa , pyydellä , sillä Pyhä Henki annetaan kaikille kasteessa,

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi
        silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
        LUPAUS on ANNETTU" Apt: 2: 38-39 >>

        Pietarin puheen tuolloin vastaanottaneet kastettiin, eikä Pietari puhunut pelkästään kasteesta, vaan Pietari julisti evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Pyhän Hengen vuodattamisen lupauksen todentumisesta.

        Jos nyt Pietarin puhe sensuroidaan ja siitä poimitaan vain sensuroinnin kautta jakeen palasia, niin silloin on ilmeistä, että kysymyksessä on ihmisoppi, mikä ei siedä Raamatun ilmoitusta sellaisenaan, vaan oppin vaatimus näkyy sensuroinnissa.

        Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen pelastuksen evankeliumin kautta ja niin tapahtui tuon helluntain osalta, jotka ottivat evankeliumin sanoman vastaan, heidät kastettiin.

        Ja mitä tuo "hänen sanansa" pitää sisällään?

        Se on jokaisen luettavissa Apt 2:14- 40.

        Ja Jumalan kutsuun vastasi n. 3000 ihmistä.

        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Eli, "hänen sanansa", ei ollut kastekeskeinen, vaan uskon vaikuttava evankeliumi kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Tämä käy hyvin ilmi, kun Apostolien tekoja luetaan eteenpäin.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)

        Pietarin puheen lupaus:

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ( Apt 2)

        Evankeliumi vaikuttaa uskon sen kuulleissa ja sen seurauksena tapahtuu henkilökohtainen kääntymys Jumalan puoleen, Herran nimen avukseen huutaminen.

        " monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Johannes Kastaja kehotti ihmisiä tekemään parannuksen.
        Parannuksen tekeminen tässä tapauksessa oli luopumusta
        syntisestä elämästä ja Jumalan puoleen kääntyminen.

        Johannes valmisti Herralle Jeesukselle tietä, että kansa
        uskoisi Jeesukseen, tulisi Hänen luokseen ja seuraisi Häntä,
        ei syntiä. Jeesus kutsuikin itselleen seuraajia: "Seuraa minua!"

        Parannus Raamatussa ei ole pelkästään sitä, että minä
        luovun synneistäni ja pyrin elämään paremmin. Parannus
        on Jumalan puoleen kääntyminen uskossa Jeesukseen.
        Silloin se on elämän muutos jolloin synnit jätetään taakse
        ja seurataan Herraa Jumalaa uskossa Jeesukseen (Ef 5:1).

        Pietari käski kansaa kääntymään Jeesuksen Kristuksen
        puoleen ja uskomaan Häneen ja niin seuraamaan Jeesusta.
        Apt 3:19 "Tehkää parannus ja kääntykää että teidän syntinne
        pyyhittäisiin pois". Apt 26:15-20.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja kehotti ihmisiä tekemään parannuksen.
        Parannuksen tekeminen tässä tapauksessa oli luopumusta
        syntisestä elämästä ja Jumalan puoleen kääntyminen.

        Johannes valmisti Herralle Jeesukselle tietä, että kansa
        uskoisi Jeesukseen, tulisi Hänen luokseen ja seuraisi Häntä,
        ei syntiä. Jeesus kutsuikin itselleen seuraajia: "Seuraa minua!"

        Parannus Raamatussa ei ole pelkästään sitä, että minä
        luovun synneistäni ja pyrin elämään paremmin. Parannus
        on Jumalan puoleen kääntyminen uskossa Jeesukseen.
        Silloin se on elämän muutos jolloin synnit jätetään taakse
        ja seurataan Herraa Jumalaa uskossa Jeesukseen (Ef 5:1).

        Pietari käski kansaa kääntymään Jeesuksen Kristuksen
        puoleen ja uskomaan Häneen ja niin seuraamaan Jeesusta.
        Apt 3:19 "Tehkää parannus ja kääntykää että teidän syntinne
        pyyhittäisiin pois". Apt 26:15-20.

        Mvh J - K

        parannus : > "tehkää parannus JA ottakaa kaste"

        Apostolisena aikana kaikki eivät uskoneet , että Kaste Kristukseen riittää ILMAN YMPÄRILEIKKAUSTA , Alkuseurakunnan aikaan Vanha liitto VAIHTUI Uuteen liitoon Kristuksessa.

        "parannus" ei ole oman elämänsä parantamista kelvollisemmaksi Jumalalle , vaan
        uskoa kaste Kristukseen .
        - omaa elämäänsä saa ja on lupa parantaa ihan jokaisena päivänä koko elämänsä ajan ,
        eikä sittenkään ole valmis Jumalalle omissa teoissaan

        menneinä sukupolvina kristillisissä valtioissa annettiin kaste heti 8 päivän vanhoille
        KAIKILLE lapsille.

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva ,
        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
        Kol: 2: 11-12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ilmoitusta voi käyttää sikäli väärin, kuten :

        >> Pyhää Henkeä ei tarvitse , anoa , huutaa , pyydellä , sillä Pyhä Henki annetaan kaikille kasteessa,

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi
        silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
        LUPAUS on ANNETTU" Apt: 2: 38-39 >>

        Pietarin puheen tuolloin vastaanottaneet kastettiin, eikä Pietari puhunut pelkästään kasteesta, vaan Pietari julisti evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Pyhän Hengen vuodattamisen lupauksen todentumisesta.

        Jos nyt Pietarin puhe sensuroidaan ja siitä poimitaan vain sensuroinnin kautta jakeen palasia, niin silloin on ilmeistä, että kysymyksessä on ihmisoppi, mikä ei siedä Raamatun ilmoitusta sellaisenaan, vaan oppin vaatimus näkyy sensuroinnissa.

        Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen pelastuksen evankeliumin kautta ja niin tapahtui tuon helluntain osalta, jotka ottivat evankeliumin sanoman vastaan, heidät kastettiin.

        Ja mitä tuo "hänen sanansa" pitää sisällään?

        Se on jokaisen luettavissa Apt 2:14- 40.

        Ja Jumalan kutsuun vastasi n. 3000 ihmistä.

        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Eli, "hänen sanansa", ei ollut kastekeskeinen, vaan uskon vaikuttava evankeliumi kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Tämä käy hyvin ilmi, kun Apostolien tekoja luetaan eteenpäin.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)

        Pietarin puheen lupaus:

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ( Apt 2)

        Evankeliumi vaikuttaa uskon sen kuulleissa ja sen seurauksena tapahtuu henkilökohtainen kääntymys Jumalan puoleen, Herran nimen avukseen huutaminen.

        " monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>>"monet niistä , jotka olivat kuulleet sanan , uskoivat"<<<<

        helluntailaiset ei usko vieläkään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parannus : > "tehkää parannus JA ottakaa kaste"

        Apostolisena aikana kaikki eivät uskoneet , että Kaste Kristukseen riittää ILMAN YMPÄRILEIKKAUSTA , Alkuseurakunnan aikaan Vanha liitto VAIHTUI Uuteen liitoon Kristuksessa.

        "parannus" ei ole oman elämänsä parantamista kelvollisemmaksi Jumalalle , vaan
        uskoa kaste Kristukseen .
        - omaa elämäänsä saa ja on lupa parantaa ihan jokaisena päivänä koko elämänsä ajan ,
        eikä sittenkään ole valmis Jumalalle omissa teoissaan

        menneinä sukupolvina kristillisissä valtioissa annettiin kaste heti 8 päivän vanhoille
        KAIKILLE lapsille.

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva ,
        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
        Kol: 2: 11-12

        Aika selvästi Raamatun ilmoitus tuo esille, että itsekunkin on käännyttävä pois pahuudestaan.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 26)

        Toisen pahuudesta ei kukaan pysty kääntymään, tekemään parannusta.

        Ja jo se on pahuutta, jos käyttää Raamatun ilmoitusta väärin perustein.

        Kuten tässä tapauksessa pyritään uskon kohteeksi esittämään kaste, vaikka uskon kohde on kuolleista ylösnoussut syntiemme sovittaja Herra Jeesus Kristus.

        Suomessahan on paljon kastettuja, mutta vähän uskonsa Jeesukseen Kristukseen tunnustavia.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Eihän kukaan voi avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta, ellei usko.

        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? .. ( Room 10)

        Siis se lupaus ( Apt 2) tulee tästä ilmi.

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Eihän kukaan Pyhän Hengen saanut saata Herraansa, jota avuksensa huutaa, kieltää.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"monet niistä , jotka olivat kuulleet sanan , uskoivat"<<<<

        helluntailaiset ei usko vieläkään .

        Helluntailaiset saarnaavat ihmisille ristiiinnaulittua kuollutta mutta kuolleista ylösnoussutta syntiemme sovittajaa, Jeesusta Kristusta. Näin tekivät myös apostolit. Mistä helluntailaiset ovat tämän esimerkin ja käytännön oppineet ja saaneet? Onko peräti Parhamilta tai Olsenilta? Mihin sillon jäi Raamattu??? Mitä luulet?

        Helluntailaiset lukevat Raamattua ja tutkivat kaikki hengelliset asiat ja opit Raamatusta.
        Mitään muita oppikirjoja ei helluntailaisten keskuudessa tutkita eikä hyväksytä Raamatun auktoriteetin yläpuolelle. Kaikki Raamattua opettavat uskovat sekä evankelistat lukevat Raamattua ja saavat sanomansa Raamatun sivuilta Pyhän Hengen avaamana ja antamana.
        Helluntailaiset julistavat Jumalalta saamaansa sanaa. Helluntailaiset tulevat kokouksiin kuuntelemaan ja kuulemaan Jumalan Sanaa, ei ihmisten mielipieteitä tai tulkintoja Sanasta.

        Helluntailaisille uskoville tyypillistä onkin se, että he sitovat kaiken opin
        Raamatun Sanaan ja osoittavat Raamatun Kirjoituksia. Kukaan helluntailainen
        Raamatun opettaja ei viittaa mihinkään muuhun kirjoitukseen.
        He perustavat kaiken yksin Raamattuun.

        Minä olen helluntailainen ja viittaan sivustollani aina Raamattuun.
        En nosta esille minkään muun kirjan tai kirjoituksen tekstiä, johon
        perustaisin oppiani.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Niitä syntejään ei saa itse pois.

    • Anonyymi

      Pyhä Henki on välttämätön jokaiselle uskovalle.
      Pyhällä Hengellä on ratkaiseva merkitys uskovan elämässä.
      Siksi Jeesus suorastaan tyrkyttää Pyhää Henkeä jokaiselle
      uskovalleen.

      Mutta näistä asioista harvassa seurakunnassa opetetaan (oikein).
      Ehkä vain helluntaiseurakunnissa opetetaan Pyhästä Hengestä,
      niin kuin Raamattuun on kirjoitettu. Siksi helluntailaiset käsittävät
      Pyhän Hengen alueita ja ottavat vastaan Pyhän Hengen ja
      Hengen lahjoja.

      Monet muiden seurakuntien uskovat jäävät Pyhästä Hengestä
      osattomiksi väärän opetuksen tähden, tai opetuksen kokonaan
      puuttumisen tähden. Uskovia voidaan jopa "rokottaa" Pyhää Henkeä
      vastaan, etteivät ottaisi vastaan Pyhää Henkeä. Tämä on surkuteltavaa

      Pyhä Henki on Raamatun Opettaja. Pyhä Henki valaisee ja avaa,
      selittää uskovalle Raamatun Kirjoituksia niin, että yksinkertainenkin
      kouluja käymätön uskova voi käsittää niitä paremmin kuin joku älykäs
      teologian tohtori. Tämän on käytäntö osoittanut ja osoittaa jatkuvasti.
      Siksikin vihollinen vastustaa uskovan Pyhän Hengen saamista.

      Sielujemme vihollinen ei tahdo, että yksikään uskova löytää
      Sanasta Pyhän Hengen lahjan ja armolahjat. Vielä vähemmän
      vihollinen tahtoo, että uskova saa Pyhän Hengen ja täyttyy
      Pyhällä Hengellä.

      Pyhästä Hengestä osaton uskova on melko vaaraton viholliselle.
      Vihollinen pelkää Pyhän Hengen saanutta uskovaa koska sellainen
      uskova vaeltaa Herran kanssa Pyhän Hengen voimassa. Hänellä on
      myös johdatus ja uskoa tehdä Jeesuksen tekoja. Tätä vihollinen
      pelkää ja vastustaa omien palvelijoidensa kautta.

      Jos ei näitä asioita käsitä, voidaan jopa ryhtyä arvostelemaan ja
      pilkkaamaankin helluntailaisia, joissa on Pyhä Henki. Siksi tällä
      palstalla, ja tässäkin ketjussa, monet vastustavat kirjoituksillaan
      Pyhän Hengen lahjaa uskoville.

      Pyhää Henkeä vastustavat ihmiset eivät ole uskovia vaikka he
      tekeytyisivät joksikin uskoviksi. Pyhä Henki ihmisessä ei vastusta
      itseään. Tämä pitäisi olla jo järjellekin selvä asia.

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on SUURI eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on SUURI eksytys.

        Sinun tulisi tutustua Raamattuun ja sitten mennä helluntaiseurakunnan kokoukseen
        kuuntelemaan julistusta ja verrata sitä Raamatun ilmoitukseen. Sitten vasta voit tehdä arvoioita. Nyt sinä perustat luultavasti oppisi ja arviosi jonkun kirkkokunnan oppiin ja käytäntöön. Helluntailaiset perustavat kaiken Raamattuun.

        Uskon, että helluntailaiset panevat aamenensa näiden linkkien teksiin.
        Panetko sinä oman aamenesi, vai mihin perustat?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulisi tutustua Raamattuun ja sitten mennä helluntaiseurakunnan kokoukseen
        kuuntelemaan julistusta ja verrata sitä Raamatun ilmoitukseen. Sitten vasta voit tehdä arvoioita. Nyt sinä perustat luultavasti oppisi ja arviosi jonkun kirkkokunnan oppiin ja käytäntöön. Helluntailaiset perustavat kaiken Raamattuun.

        Uskon, että helluntailaiset panevat aamenensa näiden linkkien teksiin.
        Panetko sinä oman aamenesi, vai mihin perustat?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

        Mvh J - K

        tiedän helluntailaisuuden tasan tarkkaan , älä mulle tu kertoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän helluntailaisuuden tasan tarkkaan , älä mulle tu kertoon !

        Jos tunnet helluntailaisuuden, sinä tiedät, että se perustuu Raamatun ilmoitukseen.
        Silloin sinä et vastusta sitä vaikka sinä jostakin syystä et itse tahdo olla mukana
        helluntaiseurakunnassa. Sinulla on terve Jumalan pelko sydämessäsi. Silloin sinä
        jätät ne asiat, jotka ovat sinulle vaikeita, Jumalan tuomittavaksi, sinä et itse
        ryhdy tuomariksi koska sitä oikeutta ei Jumala ole ihmiselle antanut. Sinä olet
        myös nöyrä ja käsität, että sinä itsekin voit olla väärässä monissa asioissa ja
        että helluntailaisilla olisi sinussa paljon tuomitsemista.

        En väitä, että helluntailaiset ovat täydellisiä uskovia opissa ja käytönnössä.
        Väitän, että helluntailaisuus on Jumalasta Jumalan synnyttämä.
        Helluntailaisuus perustuu virheellisiin tavallisiin ihmisiin.
        Kaikki uskovien yhteys perustuu vajaviin virheellisiin ihmisiin.

        Jumalan Hengessä elävä uskova antaa anteeksi, niin kuin Jumala
        antaa meille anteeksi. Pyhällä Hengellä on paljon anteeksiantamusta,
        kärsivällisyyttä sekä laupeutta. Niin tulisi olla Häneen uskovalla ihmiselläkin.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tunnet helluntailaisuuden, sinä tiedät, että se perustuu Raamatun ilmoitukseen.
        Silloin sinä et vastusta sitä vaikka sinä jostakin syystä et itse tahdo olla mukana
        helluntaiseurakunnassa. Sinulla on terve Jumalan pelko sydämessäsi. Silloin sinä
        jätät ne asiat, jotka ovat sinulle vaikeita, Jumalan tuomittavaksi, sinä et itse
        ryhdy tuomariksi koska sitä oikeutta ei Jumala ole ihmiselle antanut. Sinä olet
        myös nöyrä ja käsität, että sinä itsekin voit olla väärässä monissa asioissa ja
        että helluntailaisilla olisi sinussa paljon tuomitsemista.

        En väitä, että helluntailaiset ovat täydellisiä uskovia opissa ja käytönnössä.
        Väitän, että helluntailaisuus on Jumalasta Jumalan synnyttämä.
        Helluntailaisuus perustuu virheellisiin tavallisiin ihmisiin.
        Kaikki uskovien yhteys perustuu vajaviin virheellisiin ihmisiin.

        Jumalan Hengessä elävä uskova antaa anteeksi, niin kuin Jumala
        antaa meille anteeksi. Pyhällä Hengellä on paljon anteeksiantamusta,
        kärsivällisyyttä sekä laupeutta. Niin tulisi olla Häneen uskovalla ihmiselläkin.

        Mvh J - K

        helluntailaisuus -eksytys
        Jeesus varoittaa raamatussa :

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä : `Herra, Herra `, emmekö me sinun nimessäsi
        profetoineet ja sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon
        voimatekoja ?` Silloin minä vastaan heille : `Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut , menkää
        pois minun tyköäni , te laittomuuden tekijät." Mt: 7: 22-23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus -eksytys
        Jeesus varoittaa raamatussa :

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä : `Herra, Herra `, emmekö me sinun nimessäsi
        profetoineet ja sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon
        voimatekoja ?` Silloin minä vastaan heille : `Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut , menkää
        pois minun tyköäni , te laittomuuden tekijät." Mt: 7: 22-23

        Voisimme väittää, että on syntiä käyttää Raamatun Sanaa
        Jumalan palvelijoita vastaan. Sinä voit käyttää Jumalan Sanaa
        oman asiasi esille tuomisessa. On kokonaan toinen asia kun
        Jumala, Sana ja Henki, käyttää uskovaa oman asiansa esille
        tuomisessa.

        Meidän tulisi koetella itseämme, käytämmekö me
        Jumalan Sanaa, vai käyttääkö Jumalan Sana meitä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisimme väittää, että on syntiä käyttää Raamatun Sanaa
        Jumalan palvelijoita vastaan. Sinä voit käyttää Jumalan Sanaa
        oman asiasi esille tuomisessa. On kokonaan toinen asia kun
        Jumala, Sana ja Henki, käyttää uskovaa oman asiansa esille
        tuomisessa.

        Meidän tulisi koetella itseämme, käytämmekö me
        Jumalan Sanaa, vai käyttääkö Jumalan Sana meitä.

        Mvh J - K

        hyvin olet eksytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvin olet eksytetty.

        Kuka minut on eksyttänyt ja miten?
        Jos kerrot niin, että kolahtaa, minä
        olen eksytetty. Mutta jos ei kolahda,
        minä en ole eksytetty. Sinun tulee
        siis kertoa asioita, jotka ovat totta.
        Silloin vasta kolahtaa - muuten ei.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Jo Jeesuksen aikaan oli käsitys ettei valtakunta voi riitautua itsensä kanssa.

      Sikdi Pyhä Henki ei herjaa.

      Vaikka aihetta olisi.

      • Anonyymi

        kenestäkään ihmisestä ei tule jotain "yli-ihmistä " maan päällä eläessään , kaikki on vajavaista ja jokaisella on ns. inhimillinen olemus , jossa "liha" sotii Henkeä vastaan.
        ja sitä taistelua käydään niin kauan kuin elämää on.


    • Anonyymi

      Ei kaikki kuitenkaan herjaa.
      Siten on pyhitystä.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan:
        "liha sotii Henkeä vastaan ja Henki sotii lihaa vastaan ; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan"
        Gal: 5
        "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa , eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta"
        1 Kor: 15

        kukaan ei voi elää fyyisessä kehossa pelkästään Hengessä , = mahdotonta.


    • Anonyymi

      Jos kaikki herjaisi lähtemättömästi, eläisi siinä synnissä, niin uskovat olisivat aivan turmiolla.

      Uskottomia pahempia sanoisi Paavali.

      Niin laittomasti ei kuitenkkaan ole.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      266
      2647
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      205
      1710
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1191
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1053
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      79
      1005
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      44
      910
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      64
      768
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe