miten paljon käytätte rahaa omaan hyvinvointiin kuussa,
omaan hyvinvointiin
23
345
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin siitä miten tuon "omaan hyvinvointiin" määrittää. Voisitko siis vähän tarkentaa millaisia kuluja tarkoitat?
- Anonyymi
Itsellä nimittäni ainakin summa vaihtelee suuresti, riippuen siitä mitä lasken mukaan. Laskenko ruokakulut, jos yksi tärkeimmistä kriteereistäni on ruoan terveellisyys ja monipuolisuus ja sen vaikutus hyvinvointiini? Entä asuinkulut, kun asun asunnossa, jossa todella viihdyn, enkä vain sellaisessa jossa nyt pystyy asumaan? Entä vaikkapa sähkö- tai lämmityskulut, jos peruste on se, että asuintilojeni lämpötil on sellainen jossa viihdyn ja minun on hyvä olla, eikä suositeltu lämpötila, jossa palelisin jatkuvasti? Jos lasken mukaan kaiken sen kulutuksen, joka on ns. ylimääräistä verrattuna tasoon, jolla selviäisin, mutta viihtymiseni ja hyvinvointini ei olisi läheskään nykytasolla, niin kyllä me puhumme varmaan lähemmäs tonnista kuussa.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18267595
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
esimerkiksi vaikka hierontaan tai sali maksuihin,
- Anonyymi
Vaihtelevasti, jos ei ruokaostoksia lasketa mukaan. Mulla näet on omavaraisuutta luonnosta sekä puutarhastani. Suurin kulutus ehkä maidon, kerman, turkkilaisen jukurtin, sekä kahvin kohdalla. Jokin euro menee kilpirauhas lääkkeisiin, sekä D- ja A-vitamiin, näin talvikuukausina. ½litran konjakki pullo vuodessa; yskänlääkkeeksi itselleni tarvittaessa, suurimman osan tarjoan kuitenkin vieraille kahvin kanssa, ja osa menee kakkutaikinaan maustekakussa.
Mä uskon ett käytän autooni enemmän varallisuutta, mitä itseeni. Mulla on myös kaksi kollikissaa ja uroskoira, joiden eläinlääkärilaskut mä hoidan.
Samoin on kolmivuotiaan tyttäreni osalta tulevien kustannusten kanssa; kuten päivähoito maksut, jos mä olen töissä. Tällä hetkellä mä vielä elättelen toivoa löytää vakituinen päivätyö, vaikka on mulla töitä kotonakin, perheeni parissa.
Siitä mä en vaan saa toimeentuloani, joten säästöjäni ns. syön, mutt erittäin niukasti.
Mitään tiettyä rahasummaa sen kuukautisen käytön suhteen ei mulla ole. Ehkäpä
200 -500€ per kuukausi. Vanhempani maksavat sähkölaskut meidän kummankin huusholleista nyt talviaikaan; kun olen työttömänä. Mä puolestani pesen ja silitän pyykit. Siivoan molempien taloudet ja keittelen ruuat ja paistan leivät, sekä pullat.
Näillä mennään toistaiseksi, kunnes muuta tehtävää itselleni löydän.
Enkä kuulu mihinkään kortistoon, joten mun työttömyyteni maksan ihan itse!
trollikka- Anonyymi
Eikö kannattais mennä kortistoon et saisit työmarkkinatukea ja voisit maksaa sähkölaskun ja ruuat ym ja jos et pärjää niin toimeentulotukea tai sossuun ja sanot nyt ei trollikka pärjää
- Anonyymi
Vitosen.
- Anonyymi
Vähemmän mitä toisten.
Kaikki turhat hankinnat ovat olleet panostusta hyvinvointiin. En halua ajatella mitä se on maksanut kuukautta kohti, mutta uskoisin että pian tämä tuhlaaminen loppuu.
- Anonyymi
Sitä ei mitata rahassa vaikka sillä saa ostettua palveluita esim. jonkin asian poistamiseen jne🤭
Kaikki menee mitä tulee.
- Anonyymi
1-20 euroa kyllä välillä tulee ostettua munkki tai viineri tai keksiä kahvin kanssa
- Anonyymi
,🥰🥰
- Anonyymi
Aika paljon, kun käytän rahani perheeni ja myös eläintemme tarpeisiin. Kun heillä on kaikkea mitä pitää olla hyvinvoinnikseen, niin minäkin voin hyvin.
Henkilökohtaisia juttuja ostan harvoin. Mitkä olis vain mun, lähinnä lääkkeeni ja vaatteeni. Vaatteitakin päivitän harvoin, en edes joka vuosi. Viimeksi ostin 70 rurolla paitoja ja housuja alennuksesta, 18 euron kengät. Sitä ennen parit rintaliivit 40 eurolla mallia sportti. Eli tänä vuonna oon ostanut itselleni 70 eurolla henkilökohtaisia juttuja, viime vuonna meni noin 100 euroa. Plus mitä lääkkeisiin menee.
Jasu- Anonyymi
Se 18 euroa sisältyy tuohon 70 euroon siis. Ruoka on yhteistä mistä enemmän syö mies ja lapset, minä en paljon syö. Syön hyvin kevyesti muutenkin. Tänään ostin vesipulloihin magneetteja, 4 kg heinää, pesuaineita kodin pesuun ja desinfiointiin (terraarioita desinfioin eläimeltä toiselle), roskapusseja eri kokoisia. Hmm, eilen ostin lapsen synttäreille syötävää ja muuta ruokaa. Itsellenikin ostin muuten 99 centin kismetin! Kahvin kanssa vetäsin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se 18 euroa sisältyy tuohon 70 euroon siis. Ruoka on yhteistä mistä enemmän syö mies ja lapset, minä en paljon syö. Syön hyvin kevyesti muutenkin. Tänään ostin vesipulloihin magneetteja, 4 kg heinää, pesuaineita kodin pesuun ja desinfiointiin (terraarioita desinfioin eläimeltä toiselle), roskapusseja eri kokoisia. Hmm, eilen ostin lapsen synttäreille syötävää ja muuta ruokaa. Itsellenikin ostin muuten 99 centin kismetin! Kahvin kanssa vetäsin.
JasuAiniin ja uudet vesipullot muksuille.
Jasu
- Anonyymi
Vastaukset ovat olleet mielestäni nopeasti annettuja.
Ainakin omasta palkastani lähtee 24 % nykyisille eläkeläisille, 22 % muuhun yhteiskunnallisiin toimintoihin, sosiaaliturvamaksut siihen päälle jne. Kun ostan jotain lähtee verosta riippuen varmaan ainakin se 16 % johonkin.
Bensaa ostaessa lähtee 74 % muille, ei itselle.
Lopputulos on se ettei saamastani palkasta ole jäänyt käteen kuin 35 %, siitä mitä joku olisi maksanut?
Piiloverot kunniaan, mutta miksi suomalaisille tulee maksaa liian paljon palkkaa:) En senttiäkään, mutta pahoinvoinnin poistoon jokunen euro saattaa lipsahtaa
- Anonyymi
En yhtään mitä nopeammin Kuolema niin sitä parempi.
Terveisin 49 vuotias mies. - Anonyymi
En käy kuussa. Maassa en ole laskenut.
Käytän hyvin vähän rahaa itseeni .. pääasiassa rahani menevät elämiseen.
Saatan laittaa vieraideni kestitsemiseen yhdessä illassa koko kuukauden ruokarahani verran. On ollut monia kuukausia, kun olen elänyt 50 euron kuukausibudjetilla ja se on riittänyt.
Jos laskujen jälkeen jää se viisikymppiä, niin ei sillä hirveästi juhlita tai itseään hemmoitella.. mutta kyllä sillä elää.
Olen tarjoushaukka ja en osta täydellä hinnalla mitään kallista. Olen ennemmin ilman, kun maksan enemmän kuin minulla on varaa. Jos hemmottelen itseäni, se tarkoittaa sipsipussia joka maksaa 2.5 ekulia.
Olen vähävarainen ja siten myös pienikustannuksinen nainen.- Anonyymi
Laskeskelin juuri ison talon lämmityskustannuksia vuositasolla.
Sitten katsoin ulkolämpömittaria ja totesin että halpaahan tämä on :)))
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kaikki rahat menee omaan hyvinvointiin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1672604Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n882424Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi712054- 1371937
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1091838Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1051576Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241564Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki431461- 811224
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191211