Mitä haittaa hyvännäköisestä kumppanista?

Suurin osa meistä toivoo hyvännäköistä kumppania ja erityisesti kuulemma miehet ovat visuaalisia.

Mitä haittoja teille tulee mielen jos kumppani on liian hyvännäköinen? Tässä muutama, jotka minulle tulevat mieleen. Omalta kohdaltani peilaan tätä heteromiehen näkökulmasta:

- muiden miesten iskuyritykset
- kumppani on tottunut jatkuvaan huomioon miehiltä ja odottaa sitä myös pitkäaikaiselta kumppaniltaan.
- paineet oman tason säilyttämisestä

74

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh.. liian hyvännäköinen kumppani! 🤣

      Mulla ainakin kumppaneiden kanssa on käynyt järjestään niin, että mitä paremmin mä tunnen kumppania, sen kauniimmaksi hän minusta muuttuu. 😁

      Onko tämä sitten uhka? 😁

      Ei tosiaan. En pelkää, että hänet joku toinen veisi, tai hän jättäisi, kun tulee komeampi tai "parempi" mies vastaan.

      Mulla on omasta mielestä aina ollut hitsin kauniita naisia suhteissa. Ja ovat saaneet sitä ollakin ihan rauhassa. 🙂

      • Anonyymi

        Mäkin tuossa mietin, että miten kumppani muka voisi olla liian hyvännäköinen. Se oma kumppanihan on kauneinta/komeinta mitä maa päällään kantaa, jos häntä rakastaa. Mä olen itsekin aina joskus tajunnut nauraa sitä omaa palvovaa katsettani, jolla mä kumppaniani katselen. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin tuossa mietin, että miten kumppani muka voisi olla liian hyvännäköinen. Se oma kumppanihan on kauneinta/komeinta mitä maa päällään kantaa, jos häntä rakastaa. Mä olen itsekin aina joskus tajunnut nauraa sitä omaa palvovaa katsettani, jolla mä kumppaniani katselen. 😀

        Niin ja jokaisella on vielä oma makunsa. Minusta kaunis ei taas toisesta ole sitä jne.

        Mutta itse miettisin jo tuota ajatusta, että joku on "liian kaunis"? 🤔
        Entäs "liian ihana"? "Liian mukava"?


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja jokaisella on vielä oma makunsa. Minusta kaunis ei taas toisesta ole sitä jne.

        Mutta itse miettisin jo tuota ajatusta, että joku on "liian kaunis"? 🤔
        Entäs "liian ihana"? "Liian mukava"?

        Voi sun jutuille on nyt taas pakko peukuttaa👍🏼

        voi sä oot vaan niin sä🙂


      • Anonyymi

        Mitä kauniimpi nainen on, sitä enemmän häneen haluaa tutustua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kauniimpi nainen on, sitä enemmän häneen haluaa tutustua.

        Mikä vimma oli siihen kommentoida?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin tuossa mietin, että miten kumppani muka voisi olla liian hyvännäköinen. Se oma kumppanihan on kauneinta/komeinta mitä maa päällään kantaa, jos häntä rakastaa. Mä olen itsekin aina joskus tajunnut nauraa sitä omaa palvovaa katsettani, jolla mä kumppaniani katselen. 😀

        "Se oma kumppanihan on kauneinta/komeinta mitä maa päällään kantaa, jos häntä rakastaa. "

        Tuo on kyllä kummallista, katoaako teiltä objektiivinen arvostelukyky rakastuessanne vai lopetatteko rakastamasta, jos kumppaninne ulkonäkö muuttuu.

        Ymmärrän kyllä, että vaikka kumppani lihoisi 25 kg, voi hän edelleen olla sinun mielestä paras kumppani sinulle, mutta se että edelleen pitäisit vaikkapa huonoryhtistä, lihaksensa menettäyttä rengasvyötäröä komeimpana, viittaa kyllä jonkinlaiseen mielenvikaisuuteen.

        Voiko tuollaiselle ihmiselle luottaa kotona esimerkiksi sohvan ostamista tai maalausta ollenkaan 🙂.


    • Ei hyvä ulkonäkö mikään haitta ole, jos suhde on kunnossa niin siinäpähän 🧐 kuolaavat

      • Eikö se saattaisi olla vaivaannuttavaa, jos olette esimerkiksi baarissa ja naisesi saa iskuyrityksiä, joíhin sinun pitäisi ehkä reagoida jollain tavalla?


      • Yogamies kirjoitti:

        Eikö se saattaisi olla vaivaannuttavaa, jos olette esimerkiksi baarissa ja naisesi saa iskuyrityksiä, joíhin sinun pitäisi ehkä reagoida jollain tavalla?

        Törkeyksiin tietysti puuttuisin, tosin baareissa ei tule rampattua


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Törkeyksiin tietysti puuttuisin, tosin baareissa ei tule rampattua

        Näin naisena totean, että monesti on parempi, kun ainakaan oma mies ei tule niihin puuttumaan. Mies saa miehen kanssa paljon helpommin väkivaltaisen tilanteen aikaiseksi, varsinkin jos ottaa turhan henkilökohtaiseksi. Mä hoidan törkimykset mielummin itse ja mieheni tietää pysyä kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin naisena totean, että monesti on parempi, kun ainakaan oma mies ei tule niihin puuttumaan. Mies saa miehen kanssa paljon helpommin väkivaltaisen tilanteen aikaiseksi, varsinkin jos ottaa turhan henkilökohtaiseksi. Mä hoidan törkimykset mielummin itse ja mieheni tietää pysyä kaukana.

        Sama kokemus mulla. On mennyt niin monta kertaa elämässäni hermo, kun mies tunkee "auttamaan" ja sitten siellä kohta jo tapellaan. Tilanne olisi eri, jos kysessä on oikea päällekarkaus ja paikalla ei ole muita jne. mutta jossain baarissa on vain parempi, että mies antaa mun ihan itse hoitaa sen tilanteen. 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin naisena totean, että monesti on parempi, kun ainakaan oma mies ei tule niihin puuttumaan. Mies saa miehen kanssa paljon helpommin väkivaltaisen tilanteen aikaiseksi, varsinkin jos ottaa turhan henkilökohtaiseksi. Mä hoidan törkimykset mielummin itse ja mieheni tietää pysyä kaukana.

        No joo ,vain sellaisiin törkeyksiin tosiaankin vain jos näyttää siltä ettei ilman väliintuloa asiasta selvitä, koskaan ei ole tarvinnut


    • Anonyymi

      Hyvännäköinen kumppani aiheuttaa riittämättömyyden tunnetta, jos itse on vaatimattoman näköinen.

      • Anonyymi

        Silloin on parempi olla yksin. Itsestäkin sanottu että miten tuon näköinen voi koskaan saada ketään, niinpä. Rumat sanat satuttaa ja niitä ei saa vedettyä takaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin on parempi olla yksin. Itsestäkin sanottu että miten tuon näköinen voi koskaan saada ketään, niinpä. Rumat sanat satuttaa ja niitä ei saa vedettyä takaisin!

        Antaa naurajien nauraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin on parempi olla yksin. Itsestäkin sanottu että miten tuon näköinen voi koskaan saada ketään, niinpä. Rumat sanat satuttaa ja niitä ei saa vedettyä takaisin!

        Älä välitä.


    • Jos nyt olisi ikinä edes mitään realismia saada hyvännäköinen kumppani, saati mitään kumppania, niin kyllä, nuo ne huonot puolet siinä kauniissa naisessa varmasti on.
      Jatkuvasti saisi pelätä, että joku itseä komeampi ja parempi adonis tulee ja vie sen daamin pois. Ja niin siinä varmasti lopulta kävisi.

    • Anonyymi

      hyvän näköisyys on yli arvostettua, kun ihminen leimaantuu kohteeksi vain sen vuoksi,

    • Anonyymi

      Visuaalisuus on kielletty.
      -Huurija-

    • kyllä sitä ihan kukanenkin noista kärsii
      Toisten päin kääännettynä.

      -muiden naisten iskuyritykset(osaako kieltäytyä? Onko luotettava, vaihtuuko kauniinpaa)
      - paineet oman tason säilyttämisestä
      -suhteen vakavuuden taso

    • Anonyymi

      Mahtaakohan mulla olla liian rautainen itsetunto, kun ei tuollaiset ole koskaan mietityttäneet? Mä en vain osaa olla lainkaan mustasukkainen. Joskus mulle on jopa sanottu, että mulla on liian kova itsetunto, kun mulle on ihan sama jos joku koettaa toista suoraan iskeäkin. Kyllä hän osaa ihan itse sanoa, että painupa nyt hevon kuuseen siitä ja minäkin osaan ihan itse toivottaa yrittelijät muihin maisemiin. En mä siihen kenenkään apua tarvitse, eikä tarvitse kumppaninikaan. Hittoako sellaiselle ylipäänsä tekee, joka ei osaa ihan itse pitää huolta tuollaisesta?

    • Anonyymi

      Itse olen tai seurustelen aina maailman kauneimman ja seksikkäimmän naisen kanssa tiedän että kaikki miehet haluaisi hänet omakseen ja naiset kateellisia hänelle

      • Anonyymi

        Herätys,hei! Näit unta!


    • Kyllä se oli jo seurusteluaikana tiedossa, että muut naiset mielellään flirttailevat miehelleni. En ole sairaalloisen mustasukkainen. Pidän kuitenkin rajoista kiinni.
      Asioista puhuttiin silloin ja sovittiin, että rajoista pidetään kiinni. Kaikille osakkaille on tehtävä selväksi, että olemme varattuja.

      Minun ei ole koskaan tarvinnut miestä muistuttaa tästä asiasta. Sovitut lupaukset pitää. 😍

    • Anonyymi

      Toi särähtää niin pahasti, että oletetaan että se hyvännäköinen nainen olisi tottunut jatkuvaan huomioon miehiltä ja odottaisi sitä myös kumppanilta. Siis kuka nainen ulkonäöllään haluaa sitä huomiota tuntemattomilta. Muuta, kuin perus kohteliaana käytöksenä tai kevyenä flifttinä, jos on asiallista ja kuuluu rentoon meininkiin. Kaikki sen ylittävä on yleisestikin häiritsevää. Ei niillä kauniilla tai hyvännäköisillä ihmisillä ole yhtään sen enemmän tarvetta saada normaalia huomioon ottamista ja puolison huomiota, kuin muillakaan. Ja sekin mieluummin niin, että perustuisi muulle, kuin ulkonäölle. Ihme yleistyksiä ja kuvitelmia siitä, mihin nainen olisi tottunut, ja mitä odottaisi. Ne, jotka kokevat tarvetta erityishuomioon varsinkaan miehiltä, ovat niitä, jotka eivät ymmärrä omaa arvoaan. Ja sillä nyt ole tekemistä välttämättä edes sen kanssa, miltä ihminen edes näyttää.

      • Anonyymi

        Kyllä ja kaunis/komea ihminen voi myös olla vaikkapa introvertti, joka ei lainkaan tykkää huomiosta. Ulkonäkö ei kerro mitään ihmisen persoonasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja kaunis/komea ihminen voi myös olla vaikkapa introvertti, joka ei lainkaan tykkää huomiosta. Ulkonäkö ei kerro mitään ihmisen persoonasta.

        olen miehenä juuri edellä mainittu, seuraa saisi etsimättäkin mutta introvertti kuormittuu ,suhteessa ja seuran etsimisestä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja kaunis/komea ihminen voi myös olla vaikkapa introvertti, joka ei lainkaan tykkää huomiosta. Ulkonäkö ei kerro mitään ihmisen persoonasta.

        Totta. Ja ei siinä huomiossa ole mitään pahaa itsessään. Jokainen saa valita milloin ja miten toivoo sen huomionsa saavan, ja keneltä. Ihmisillä on myös erilainen maku. Se, mikä näyttää toiselle itseään tasokkaammalta ja paremman näköiseltä ei ole sitä samaa välttämättä muiden mielestä, tai heidän silmissään. Kai se on jokaisen henk koht valinta. Eikä nyt tuskin ulkonäkö seikkoihin joku suhde kaatuisi. Miksi sitä olisi edes siihen ryhtynyt, jos ei alunperin toisen ulkonäkö tarpeeksi kiinnostanut. Ja jos siihen kaatuu, niin tuskin millään kovin kummosella pohjalla alkoikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ja ei siinä huomiossa ole mitään pahaa itsessään. Jokainen saa valita milloin ja miten toivoo sen huomionsa saavan, ja keneltä. Ihmisillä on myös erilainen maku. Se, mikä näyttää toiselle itseään tasokkaammalta ja paremman näköiseltä ei ole sitä samaa välttämättä muiden mielestä, tai heidän silmissään. Kai se on jokaisen henk koht valinta. Eikä nyt tuskin ulkonäkö seikkoihin joku suhde kaatuisi. Miksi sitä olisi edes siihen ryhtynyt, jos ei alunperin toisen ulkonäkö tarpeeksi kiinnostanut. Ja jos siihen kaatuu, niin tuskin millään kovin kummosella pohjalla alkoikaan.

        Kyllä ja koska ihmisillä on kovin erilaisia makuja, niin se kaunis/komea ei välttämättä itse pidä itseään kovin kummoisen näköisenä, vaikka olisikin sitten toisen mielestä kuuminta maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja koska ihmisillä on kovin erilaisia makuja, niin se kaunis/komea ei välttämättä itse pidä itseään kovin kummoisen näköisenä, vaikka olisikin sitten toisen mielestä kuuminta maailmassa.

        Se voi mennä niinkin. Toisille ulkonäköasiat on muutenkin enemmän tapetilla tai jotenkin oleellisia, toisille ne ei niin hirveesti pyöri mielessä tai on vaan osa elämää, ja keskittyvät enemmän muuhun.


      • Tässä vain muutamia kommentteja yhdestä keskustelusta:

        "Olen itse ollut 5 vuotta mieheni kanssa josta vuoden naimisissa, mutta minulle edelleen muilta miehiltä saatu huomio on jotenkin todella tärkeää. Käyn usein isolla porukalla juhlimassa ja miehenikin on useimmiten mukana, mutta hengaillaan ihan normaalisti silloin eikä selkeänä pariskuntana. Muiden miesten iskuyritykset, flirttailut sun muut ovat itselleni tosi mieluisia, flirttailen aika helposti ja juttelen vieraiden miesten kanssa"

        "Itse aloin seurustella mieheni kanssa kun olin 19 v ja alkuun kyllä oli mukavaa saada sitä huomiota muiltakin miehiltä, enkä osannut sitä flirttiä lopettaa."

        "En tunne ketään parisuhteessaa olevaa naista, kelle miesten huomio on niin tärkeää kuin minulle. En toisaalta ole keskustellutkaan tästä aiheesta koskaan, mutta uskoisin ainakin näin. Mieheni ei onneksi ole mustasukkaista sorttia, mutta silti tuntuu että käyttäydyn typerästi. Varsinkin kun välillä törmää niihin todella puoleensa vetäviin tapauksiin ja tunteet on jopa sellaista pientä ihastusta... Että miksi ylipäänsä hakeudun niihin tilanteisiin."

        "Olen 33-vuotias ja ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Käyn suht säännöllisesti kavereideni kanssa ulkona, ja yksi suurimmista syistä siihen on juuri tuo huomion hakeminen. En todellakaan ole mikään huomionhakuinen ihminen, noin niin kuin muuten, mutta tarvitsen säännöllistä itsetunnon kohottamista tämän perustylsän pikkulapsiarjen kanssa jaksaakseni."

        "Ei se tärkeää ole, mutta mieltä ylentävää. Oman miehen ollessa mukana vastaan kyllä miehelle/miehille jos kysyvät jotain jne."

        "Minä olen ollut oman mieheni kanssa yli 10 vuotta (olen nyt 29 vee), meillä on jo useampi lapsi. Mies on hiljainen eikä ole tainnut koskaan kehua ulkonäköäni...
        Nyt kun meillä menee vähän heikommin, huomaan kyllä että kaipaan sitä huomiota muilta miehiltä...ja sitä kyllä saan, kun vaan panostan hiukan."

        "Mä elän flirtistä, sekä oman mieheni että muiden miesten. "

        "Joo -olin juuri tuollainen ex-aviomiehen kanssa... sana ex- kertonee loput. Eli huomioo halus vaan aina lisää ja lisää ja lisää. Vaikka kotonakin sitä sain, perustu mun itsetunto baareissa kerättyihin kehuihin ja iskuyrityksiin. Juu, en silloin tuota myöntänyt edes itselleni "

        "Koen, että itselleni NAISEUS on todella tärkeää. Haluan tuntea olevani naisellinen nainen, seksikäs, eroottinen ja älykäs. Heterona juurikin se miesten huomio, osoitukset ja sanat siitä että olen ihana NAINEN on minulle erittäin tärkeää. Kyllä minulle aina ulkonäkö on merkinnyt paljon, niin omani kuin miestenkin,"


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tässä vain muutamia kommentteja yhdestä keskustelusta:

        "Olen itse ollut 5 vuotta mieheni kanssa josta vuoden naimisissa, mutta minulle edelleen muilta miehiltä saatu huomio on jotenkin todella tärkeää. Käyn usein isolla porukalla juhlimassa ja miehenikin on useimmiten mukana, mutta hengaillaan ihan normaalisti silloin eikä selkeänä pariskuntana. Muiden miesten iskuyritykset, flirttailut sun muut ovat itselleni tosi mieluisia, flirttailen aika helposti ja juttelen vieraiden miesten kanssa"

        "Itse aloin seurustella mieheni kanssa kun olin 19 v ja alkuun kyllä oli mukavaa saada sitä huomiota muiltakin miehiltä, enkä osannut sitä flirttiä lopettaa."

        "En tunne ketään parisuhteessaa olevaa naista, kelle miesten huomio on niin tärkeää kuin minulle. En toisaalta ole keskustellutkaan tästä aiheesta koskaan, mutta uskoisin ainakin näin. Mieheni ei onneksi ole mustasukkaista sorttia, mutta silti tuntuu että käyttäydyn typerästi. Varsinkin kun välillä törmää niihin todella puoleensa vetäviin tapauksiin ja tunteet on jopa sellaista pientä ihastusta... Että miksi ylipäänsä hakeudun niihin tilanteisiin."

        "Olen 33-vuotias ja ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Käyn suht säännöllisesti kavereideni kanssa ulkona, ja yksi suurimmista syistä siihen on juuri tuo huomion hakeminen. En todellakaan ole mikään huomionhakuinen ihminen, noin niin kuin muuten, mutta tarvitsen säännöllistä itsetunnon kohottamista tämän perustylsän pikkulapsiarjen kanssa jaksaakseni."

        "Ei se tärkeää ole, mutta mieltä ylentävää. Oman miehen ollessa mukana vastaan kyllä miehelle/miehille jos kysyvät jotain jne."

        "Minä olen ollut oman mieheni kanssa yli 10 vuotta (olen nyt 29 vee), meillä on jo useampi lapsi. Mies on hiljainen eikä ole tainnut koskaan kehua ulkonäköäni...
        Nyt kun meillä menee vähän heikommin, huomaan kyllä että kaipaan sitä huomiota muilta miehiltä...ja sitä kyllä saan, kun vaan panostan hiukan."

        "Mä elän flirtistä, sekä oman mieheni että muiden miesten. "

        "Joo -olin juuri tuollainen ex-aviomiehen kanssa... sana ex- kertonee loput. Eli huomioo halus vaan aina lisää ja lisää ja lisää. Vaikka kotonakin sitä sain, perustu mun itsetunto baareissa kerättyihin kehuihin ja iskuyrityksiin. Juu, en silloin tuota myöntänyt edes itselleni "

        "Koen, että itselleni NAISEUS on todella tärkeää. Haluan tuntea olevani naisellinen nainen, seksikäs, eroottinen ja älykäs. Heterona juurikin se miesten huomio, osoitukset ja sanat siitä että olen ihana NAINEN on minulle erittäin tärkeää. Kyllä minulle aina ulkonäkö on merkinnyt paljon, niin omani kuin miestenkin,"

        Sanoiko joku jossain, että yksikään nainen ei ole tuollainen? Osa miehistäkin on hyvin huomionkipeitä. Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tässä vain muutamia kommentteja yhdestä keskustelusta:

        "Olen itse ollut 5 vuotta mieheni kanssa josta vuoden naimisissa, mutta minulle edelleen muilta miehiltä saatu huomio on jotenkin todella tärkeää. Käyn usein isolla porukalla juhlimassa ja miehenikin on useimmiten mukana, mutta hengaillaan ihan normaalisti silloin eikä selkeänä pariskuntana. Muiden miesten iskuyritykset, flirttailut sun muut ovat itselleni tosi mieluisia, flirttailen aika helposti ja juttelen vieraiden miesten kanssa"

        "Itse aloin seurustella mieheni kanssa kun olin 19 v ja alkuun kyllä oli mukavaa saada sitä huomiota muiltakin miehiltä, enkä osannut sitä flirttiä lopettaa."

        "En tunne ketään parisuhteessaa olevaa naista, kelle miesten huomio on niin tärkeää kuin minulle. En toisaalta ole keskustellutkaan tästä aiheesta koskaan, mutta uskoisin ainakin näin. Mieheni ei onneksi ole mustasukkaista sorttia, mutta silti tuntuu että käyttäydyn typerästi. Varsinkin kun välillä törmää niihin todella puoleensa vetäviin tapauksiin ja tunteet on jopa sellaista pientä ihastusta... Että miksi ylipäänsä hakeudun niihin tilanteisiin."

        "Olen 33-vuotias ja ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Käyn suht säännöllisesti kavereideni kanssa ulkona, ja yksi suurimmista syistä siihen on juuri tuo huomion hakeminen. En todellakaan ole mikään huomionhakuinen ihminen, noin niin kuin muuten, mutta tarvitsen säännöllistä itsetunnon kohottamista tämän perustylsän pikkulapsiarjen kanssa jaksaakseni."

        "Ei se tärkeää ole, mutta mieltä ylentävää. Oman miehen ollessa mukana vastaan kyllä miehelle/miehille jos kysyvät jotain jne."

        "Minä olen ollut oman mieheni kanssa yli 10 vuotta (olen nyt 29 vee), meillä on jo useampi lapsi. Mies on hiljainen eikä ole tainnut koskaan kehua ulkonäköäni...
        Nyt kun meillä menee vähän heikommin, huomaan kyllä että kaipaan sitä huomiota muilta miehiltä...ja sitä kyllä saan, kun vaan panostan hiukan."

        "Mä elän flirtistä, sekä oman mieheni että muiden miesten. "

        "Joo -olin juuri tuollainen ex-aviomiehen kanssa... sana ex- kertonee loput. Eli huomioo halus vaan aina lisää ja lisää ja lisää. Vaikka kotonakin sitä sain, perustu mun itsetunto baareissa kerättyihin kehuihin ja iskuyrityksiin. Juu, en silloin tuota myöntänyt edes itselleni "

        "Koen, että itselleni NAISEUS on todella tärkeää. Haluan tuntea olevani naisellinen nainen, seksikäs, eroottinen ja älykäs. Heterona juurikin se miesten huomio, osoitukset ja sanat siitä että olen ihana NAINEN on minulle erittäin tärkeää. Kyllä minulle aina ulkonäkö on merkinnyt paljon, niin omani kuin miestenkin,"

        Oliko tuossa muuten kuvat mukana ja niiden todenmukaisuus varmistettu, kun olet niin varma, että nuo kaikki ovat juuri erityisen hyvännäköisiä yksilöitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko joku jossain, että yksikään nainen ei ole tuollainen? Osa miehistäkin on hyvin huomionkipeitä. Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä.

        "Osa miehistäkin on hyvin huomionkipeitä. "
        Enpä rajannutkaan alkuperäistä kysymystä koskemaan vain naisia, kerroin vain, että omat kokemukseni ovat heteromiehen.

        Hyvännäköisen miehen saama huomio rinnastuu vähemmän hyvännäköisen naisen kanssa samaan. Hyvännäköinenkään mies ei saa niin paljon aloitteita ja flirttiä, kuin norminäköinen nainen. Tämä johtuu osittain varmaan kulttuurista, missä miesten oletetaan tekevän aloitteita ja naisten aloitteen ovat lähinnä katseita ja hiusten sukimista.

        "Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä."
        Kyllä, mutta koska hän ei ole tottunut saamaan huomiota ulkonäöllään, ei romahdus sitten suhteen edetessä olekaan niin suuri, kun oma mies ei jaksakaan palvoa häntä ja muilta miehiltä huomiota tuntuisi riittävän


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        "Osa miehistäkin on hyvin huomionkipeitä. "
        Enpä rajannutkaan alkuperäistä kysymystä koskemaan vain naisia, kerroin vain, että omat kokemukseni ovat heteromiehen.

        Hyvännäköisen miehen saama huomio rinnastuu vähemmän hyvännäköisen naisen kanssa samaan. Hyvännäköinenkään mies ei saa niin paljon aloitteita ja flirttiä, kuin norminäköinen nainen. Tämä johtuu osittain varmaan kulttuurista, missä miesten oletetaan tekevän aloitteita ja naisten aloitteen ovat lähinnä katseita ja hiusten sukimista.

        "Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä."
        Kyllä, mutta koska hän ei ole tottunut saamaan huomiota ulkonäöllään, ei romahdus sitten suhteen edetessä olekaan niin suuri, kun oma mies ei jaksakaan palvoa häntä ja muilta miehiltä huomiota tuntuisi riittävän

        ""Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä."
        Kyllä, mutta koska hän ei ole tottunut saamaan huomiota ulkonäöllään, ei romahdus sitten suhteen edetessä olekaan niin suuri, kun oma mies ei jaksakaan palvoa häntä ja muilta miehiltä huomiota tuntuisi riittävän"

        Väärin. Todella karseankin näköiset ihmiset voivat olla tottuneet saamaan jatkuvasti positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Huomiota kun voi saada hyvin monella tavalla. Huomiohuoraamiseen ei tarvita kummoistakaan ulkonäköä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä."
        Kyllä, mutta koska hän ei ole tottunut saamaan huomiota ulkonäöllään, ei romahdus sitten suhteen edetessä olekaan niin suuri, kun oma mies ei jaksakaan palvoa häntä ja muilta miehiltä huomiota tuntuisi riittävän"

        Väärin. Todella karseankin näköiset ihmiset voivat olla tottuneet saamaan jatkuvasti positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Huomiota kun voi saada hyvin monella tavalla. Huomiohuoraamiseen ei tarvita kummoistakaan ulkonäköä.

        Aivan oikein. Anonyymipalstalla ei tarvita lainkaan ulkonäkö ja BMI voi olla vaikka 100. Positiivinen huomio on sellaista jonka positiiviseksi kokee. Katkerat ikänaiset kokevat saavansa huomiota kun saavat sättimiseensä "vastauksen" vaikka vastauksen tarkoituksen on ainoastaan nostaa ketjun otsikko ylös, sekä kutkutella uusi sättiminen.


      • Anonyymi
        Sinmate kirjoitti:

        Aivan oikein. Anonyymipalstalla ei tarvita lainkaan ulkonäkö ja BMI voi olla vaikka 100. Positiivinen huomio on sellaista jonka positiiviseksi kokee. Katkerat ikänaiset kokevat saavansa huomiota kun saavat sättimiseensä "vastauksen" vaikka vastauksen tarkoituksen on ainoastaan nostaa ketjun otsikko ylös, sekä kutkutella uusi sättiminen.

        Nimenomaan IRL tarkoitin, mutta jos sinä koet nämä keskustelupalstalta saamasi huomion positiivisiksi, niin enhän minä sille mitään mahda. Mä en ole vielä tavannut naista, joka olisi liian ruma voidakseen halutessaan saada roppakaupalla positiivista huomiota. Positiivista huomiota saa halutessaan myös suohirviö.


    • En osaa nähdä, että oma kumppani voisi olla liian hyvännäköinen. Oma kumppanihan on tietenkin itselle se kaikkein komein olipa hän sitten minkänäköinen tahansa. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos mies olisi liian ulkonäkökeskeinen tai liian tietoinen hyvästä ulkonäöstään, alkaisin kokemaan asian ongelmana.

      Muiden naisten lähestymiset eivät minua haittaisi, sillä luottamuksen tietenkin pitäisi olla kunnossa ja oletusarvona on, että mies ystävällisesti torjuu kaikki iskuyritykset. Ainoastaan siinä tapauksessa, että joku nainen ei uskoisi välittömästi tai tekisi itseään tykö minun läsnäollessani, saattaisin tilanteeseen reagoida jollain tavalla, mutta noin yleisesti luottaisin siihen, että aikuinen mies osaa omatoimisesti hoitaa liian innokkaat ihailijat.

      Olen joskus lopettanut tapailun miehen kanssa, jonka koin liian ulkonäkökeskeiseksi. Tietysti on hyvä asia huolehtia itsestään, mutta hän oli aivan liian keskittynyt ulkonäköönsä. Hänellä oli tatuointeja, lävistyksiä, hiukset ja kulmakarvat viimeisen päälle aseteltu, huolellisesti mietityt vaatteet.. Kaikki olo viimeisen päälle vaikka vietettiin koti-iltaa. Enhän minä tuollaista jaksanut katsella ja päästin miehen etsimään itselleen parempaa edustuspuolisoa.

    • Anonyymi

      Ei voi olla liian hyvännäköistä. Toki minua paremman näköinen helposti. Tunnenko alemmuutta tilanteessa, en. Olenhan minä aivan upea ihminen, vaikka ulkokuori olisi keskinkertainen.

      Eiköhän sekin ole kumppanista kiinni miten pyörii ulkonäkönsä ympärillä ja käyttää sitä taktiikkana. Moni hyvännäköinen ei myöskään ymmärrä olevansa hyvännäköinen ja kaikki hyvännäköiset ei piittaa ulkokuorensa vaikutuksista.

      Eli en tiiä mikä on ongelma, muu kuin se miten kumppani ulkonäkönsä lumoissa sitä hyväkseen käyttää.

      Jasu

    • Anonyymi

      Siihen tulokseen olen tullut, että kumppanin hyvännäköisyys lisää puolison menekkiä.

      Hyvännäköinen puoliso saa muut naiset kiinnostumaan miehestä, sillä se kertoo miehen markkinastatuksesta ja herättää kiinnostusta.

      Ehkä, tai sitten ei, mutta monien upeiden julkisuuden kaunottarien parisuhteet ovat päättyneet puolison uskottomuuteen ja eroon.

    • Ravintolassa, kun palasin vessasta pöytään, puolisoani viihdytti pari nuorta miestä.
      Toinen miehistä mulkaisi minua pahasti, kuin olisin ollut joku ulkopuolinen idiootti, joka änkee seuraan.

      Siinä sitten istuin mykkänä jonkin aikaa ja seurasin kiihkeää keskustelua.
      Kun puoliso myöhemmin esitteli minut aviomiehenä, sain ihmetteleviä katseita.
      Toinen miehistä totesi, että "kai sunssa pitää olla jotain, kun olet saanut noin upean naisen, että kuka sä oot?".

      Mulla taisi sitten olla liian kaunis nainen, kun Tinder-sukupolven kloppi ei nähnyt minua ja vaimoa parina.

      • 😂 tinder-sukupolvella tuntuu kyllä olevan varsin rajoittuneet käsitykset yleensäkin vähän kaikesta muustakin mukaanlukien huono realiteettien taju


      • Tuota tarkoitan.

        Muiden miesten jakama huomio kumppanille voi olla imartelevaa ainakin joskus, mutta rasittavaa pidemmän päälle. Tuossakin kloppi osoitti samalla pientä halveksuntaa sinun olemukseen.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tuota tarkoitan.

        Muiden miesten jakama huomio kumppanille voi olla imartelevaa ainakin joskus, mutta rasittavaa pidemmän päälle. Tuossakin kloppi osoitti samalla pientä halveksuntaa sinun olemukseen.

        No nyt mä ymmärrän aloituksen pointin. Se käy sinun itsetuntosi päälle. Kannattaa kasvattaa vähän paksumpi nahka.


    • Anonyymi

      Miehet on seksistisiä, ei visuaalisia.

      • Anonyymi

        miehet keski ikäiset jäävät yksin asuvaksi, kun halut jäi nuoruus vuosiin,


    • Minä olen heteromies, en peilaile mitään.

      Se että oma tyttö on kaunis ei aiheuta mitään ongelmaa miehelle. Minun kaikki tytöt ovat olleet kauniita, ja olen käskenyt heidän pukeutumaan ja käyttäytymään seksikkäästi, aina kun mahdollista.

      "muiden miesten iskuyritykset" ovat iso plussa, se pitää tytön 'vireessä'.

      "kumppani on tottunut jatkuvaan huomioon miehiltä ja odottaa sitä myös pitkäaikaiselta kumppaniltaan." Omalle tytölle on ihan aina osoitettava huomiota. Rumapainoinenkin haluaa huomiota, koska hän näkee meikkauspeilistään hoikan kaunottaren.

      "paineet oman tason säilyttämisestä" No nyt vaikuttaa siltä että avaus on katkeran munasarjakkaan laatima.

    • Anonyymi

      Oma kumppani on aina hyvännäköinen.

      Eksistä tulee usein rumia.

      Onneksi makuja on yhtä monta kuin ihmisiäkin.

      xLiner

      • Anonyymi

        "Onneksi makuja on yhtä monta kuin ihmisiäkin."

        Miksi sitten on niin paljon tahtomattaan yksinäisiä, sinkkuja?

        Vastaus: Miehet inhoavat rumapainoisia sekä -ei seksiä- munasarjakkaita joihin sisältyy vaihdevuotiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi makuja on yhtä monta kuin ihmisiäkin."

        Miksi sitten on niin paljon tahtomattaan yksinäisiä, sinkkuja?

        Vastaus: Miehet inhoavat rumapainoisia sekä -ei seksiä- munasarjakkaita joihin sisältyy vaihdevuotiset.

        Jos on päässä vikaa, ei voi auttaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on päässä vikaa, ei voi auttaa.

        xLiner

        Totta on. Päävikainen ei kykene auttamaan.


    • Anonyymi

      Mamuille kelpaa rumempi ja lihavempikin suomineito iskuyritykseen,kehuvat kauniiksi.

      • Noin on. Kutsuvat sellaisia rumiluksia kotivaimoksi (riippumatta siitä ovatko kirkollisesti aviossa vai eivät).


    • Vaimon hyvännäköisyys voi aiheuttaa miehessä ihanoitteellisuutta ja tuijotteellisuutta, mikä häiritsee työntekoa, kotiaskareita ja äijäporukoitteellisuutta.

    • Anonyymi

      En ole vaimoni hyvännäköisyydestä mitään huonoja puolia löytänyt. Hän saa katseita kaupassa ja lähestymisiä somessa, mut tuo nyt on miehille tyypillistä käytöstä joten ei se minua ainakaan haittaa, kun oma parisuhteemme on kunnossa muutenkin.

    • Aika haastava tuo termi liian hyvännäköinen mutta pari näkökulmaa tulee mieleen. Käytännössä liittyy pidempiaikaisiin vaikutuksiin tai heijastuksiin parisuhteessa.

      Ensin voisin ajatella näin jos ulkonäkö on hankittu terveyden kustannuksella tai terveyttä tietoisesti vaarantaen. Ensinnä tulee mieleen kauneus jota parannellaan kirurgisesti. Kun jostakin poistetaan tai johonkin lisätään ja rypyt prässätään suoriksi niin siinä on omat riskinsä. Terveysalan ihmiset varmaan osaavat paremmin niistä kertoa mutta verenmyrkytykset tai sisäiset vuodot nyt näin ihan maallikon näkökulmasta.
      Toinen asia joka varsinkin miehillä korostuu on toive isoista lihaksista ja matalasta rasvoista. Näitä lähdetään salilta tavoittelemaan mutta jos treemataan väärin, ruokailu on mitä sattuu eikä unikaan ole laadukasta niin liha ei vaan tartu luiden päälle. Tähän kun lisätään ettei geenitkään tuo lihaskasvua tai tavoitellaan pikavoittoja eikä treenata tarpeeksi pitkään saattaa olla että jossakin vaiheessa aletaan taikapapuja napsimaan.
      Tulosta alkaa sitten kertyä mutta sisuskaluille tulee muutakin ongelmaa kuin ilmavaivat ja pääkallon sisäosatkin ovat ihmeissään.
      Naisista kun en hirveästi ymmärrä niin saattaa olla että moni on ihan pähkinöissä kun aamukahvilla katsoo lihaksista kehoa ja miettii että mitähän jännää tänään on tiedossa kun mies nykyään kilahtaa niin helposti kun tunnesäätelyn mekanismit aivoissa eivät ole ihan jiirissä.
      Joku taas vaihtaisi lihakset ja kympin rasvat pieneen keskivartalopyöreyteen ja hoikempiin käsiin jos elämä olisi vakaanpaa eikä miestä tarvitsisi pelätä.

      Toinen ajatus tuli mieleen että vaikka itselle se kumppani ei ole liian hyvännäköinen niin saattaa muiden mielestä ollakin esim työelämässä aiheuttaen kateutta. Ei ehkä niinkään koske haalareissa ja maski päässä työtä tekeviä vaan enmmän jakkupuku- ja kravattikansalaisia. Saattaa olla että ulkonäkö on uraa edistänyt siihen malliin että on menty jo oman osaamisen, kokemuksen tai koulutuksen yläpuolelle ja tämä alkaa näkyä työsuorituksissa. Työpaikasta riippuen saattaa olla että virheen jälkeen ei tule tsemppitoivotuksia vaan ensin puukkoa selkään ja seuraavalla kerralla suolat perään. Tällainen tilanne saattaa sitten kuormittaa henkilöä ja se ajan mittaa heijastu parisuhteisiin.
      Tietysti on mahdollista että kumppani on saanut vaikka ylennyksen ihan työteknisillä ansioilla mutta työkavereille on jäänyt epäilys tai henkilö itse lulee niin. Tällöin tulee helposti tarve todistaa epäilyt vääräksi. Työpäivät pitenee, työtä tehdään kotona, stressataan eikä palauduta kunnolla vaan pidemmän ajan kuluessa väsytään tai jopa poltetaan kynttilä loppuun. Tämäkin kuormittaa sitten parisuhdetta ja arjen pyörittämistä.

      Ehkä noille esimerkeille löytyy parempaakin terminologiaa kuin liian hyvännäköinen mutta menköön nyt nämä näkökulmat sen alle.

      • AP kertoi selkeasti mitä "liian hyvännäköinen" hänelle tarkoitttaa. Kummallista että sitä et ymmärtänyt vaan ajatuksesi lähti harhailemaan noin hassusti. Ap arvostaa kumppanissaan sellaista rumuutta jota muut miehet karttavat.


      • Kiitos. Osasit ajatella oikeasti laatikon ulkopuolelta. Et jäänyt jumittamaan minun esimerkkeihin.

        Varsinkin tuo ensimmäinen asia on hyvä. Aika usein kauniina pysyminen käy työstä. Jos kaupungille meneminen tarvitsee tunnin laittautumisen, se voi ruveta ärsyttämään pikkuhiljaa tai jos kauneuden takia ei voi ottaa rennosti ja syödä välillä pitsaa ja olutta (mikä on sinänsä ihan hyvä) voi joskus tulla mieleen, että relaa vähän.

        Jos kääntää saman asian toisin päin, oman kokemuksen mukaan monesti lihavilla naisilla on rajoitteita, koska he eivät kehtaa tulla uimahalliin/kylpylään/uimarannalle tms.


    • Anonyymi

      nuodet naiset etsi seuraa ulkonäön perusteella mies seuraa, mutta vanhenmilla naisilla kokonaisuus ratkaisee mies ihanteen,

    • Anonyymi

      haaveilijqweeq on mysteeri-juttu, mutta kokeilepa pela Sudoku-peliä kirjaimilla?

    • Anonyymi

      Hyvän näköinen kumppani kyllästyy kaikkeen ympärillä vonkaamiseen ja lopulta kaikkeen. Huomattavan moni komeus mene elämänsä ulkonäöllisten avujensa kanssa alta riman aina kun voi. Neste tuntuu nousevan kohisten nuttuun ja sitä myöten omat arvot ja toisten arvostus hipoo nollaa. Se elämä vain pyörii oman ulkokuoren ja omien tunnekolhujen pyörittelyssä . Helposti loukkaantuvia ja väärin ymmärryksen olympia voittajia.
      Ehkä heidän kuoren alle pääsee mutta kohteen on oltava saman tyylinen ihminen.

    • Anonyymi

      Pisti vähän naurattamaan. johan on kummallinen aloitus, kun nyt voi kumppani olla jopa liian hyvän näköinen. Hieman pientä suurempaa itsetunto-ongelmaa ilmeisesti pukkaa.

    • Anonyymi

      Omakohtainen kokemukseni on, että no ehkä voi hetkittäin olla, mutta kyllä se siitä helpottuu.

      Mun miehelläni oli suhteemme alkuaikoina ongelmia sen kanssa, että muut ihmiset eivät monesti miellä meitä pariskunnaksi. Mua tuijotellaan usein turhankin avoimesti ja aina välillä tullaan jutullekin, vaikka mieheni on siinä ihan vieressä.

      Aloittajan jutusta poiketen mä en kuitenkaan kaipaa sitä saamaani huomiota, enkä itse koe sitä lainkaan positiivisena asiana. Tiedä sitten onko tuo syynä siihen, että tästä ongelmasta on pikkuhiljaa päästy yli, eikä asia enää käy mieheni itsetunnon päälle. Hän tietää, että mä olen valintani tehnyt, eikä hänen tarvitse lainkaan välittää, eikä mitenkään reagoida noihin tuijottelijoihin ja jututtajiin.

    • Anonyymi

      No panettais koko ajan eikä jaksaisi.

    • Anonyymi

      Luonne voi olla se suurin haitta?

      • Luonnehan se asian luultavasti ratkaisee. Toinen voi olla ruma tai kaunis, mutta jos on täysi kusipää, niin harva jaksaa. Toisaalta kyllä sitä vaimonhakkaajillakin on naisia.


    • Anonyymi

      Kauniin naisen kumppanina on hyvää se, että voi itsekin flirttailla muiden naisten kanssa hyvällä omalla tunnolla, koska kaunis nainenkin voi niin tehdä omalta osaltaan.

      Tämä on selvä etu vaatimattomapaan kumppaniin verrattuna, kun hän saattaa suutahtaa pikkuflirtistä.

      Tieteysti kumppanille annetaan huomiota jatkuvasti. Mikä ongelma tuossa nyt voisi olla??

      Paineita voi olla aina, mutta se johtuu sitten omasta heikosta itsetunnosta. Joten kannattaa parantaa itseluottamustaan, jos paineita tuntee.

      • "Kauniin naisen kumppanina on hyvää se, että voi itsekin flirttailla muiden naisten kanssa hyvällä omalla tunnolla"

        Meneekö se oikeasti noin, että ihmiset sallivat muillekin sen mitä itselleenkin. Aikuiset eivät syö herkkuja lapsiltaan salassa? Puolisot eivät petä toisiaan vaikka ovat parisuhteessa?

        "kaunis nainenkin voi niin tehdä omalta osaltaan."
        Eikös se ole kiinni siitä, että mitä ollaan yhdessä sovittu?

        "Tieteysti kumppanille annetaan huomiota jatkuvasti. Mikä ongelma tuossa nyt voisi olla??"
        Joillekin se on ongelma ja jotkut ovat vain tyytyväisiä. Toiset ovat sitä mieltä, että tilaisuus tekee varkaan ja flirtti toimii porttina vakavampaan.

        "Paineita voi olla aina, mutta se johtuu sitten omasta heikosta itsetunnosta. Joten kannattaa parantaa itseluottamustaan, jos paineita tuntee."

        Ei sitä itsetuntoa paranneta, kuten kielitaitoa, koska itsetunto-ongelmat voivat juontaa jo lapsuudesta saakka.


    • Hyvännäköisessä kumppanissa lienee se riski, että hän alkaa pitämään toista itsestäänselvänä eikä sen vuoksi näe itse vaivaa parisuhteen kunnossa pitämiseksi, kun saa helposti uuden kumppanin? En tiiä. 🤔

      • Olen samaa mieltä, että tuollainen riski voi olla olemassa.


      • Yogamies kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että tuollainen riski voi olla olemassa.

        Lisään kuitenkin, että jos kumppaniksi valikoituu ulkonäöllisesti samaa tasoa oleva ihminen, niin on todennäköistä, että molemmat huolehtivat suhteesta karrikoidusti yhtä vähän / paljon.


    • Siinon sellane niiku haitta, et pimuskolmisarvipärstät on sukupuuttosyistä harvinaisii, mut noon kaikki vähätki hirveen nättii. Ei niitä noin vain luovuteta, mut avaria saa olla tappelemassa. Ja se on kyl tylsää, kumme tykätään niinku levosta.

      • Anonyymi

        avaria > alvaria (= jatkuvasti), moikka vaan. T. Tri'is


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe