Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuinka hoidat

Anonyymi-ap

..mielesi hyvinvointia, jaksamistasi?

75

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin sitä just, että mitenkä? Yritän nukkua tarpeeksi ja syön hyvin, mutta ehkä pitäisi liikkua vielä enemmän. Pitäisi myös olla enemmän ihmisten kanssa eikä yksin, mutta siinäpä se onkin, kun ei ole kenen kanssa mennä aikaa viettämään. Täälläkin jengi löytää parempaa seuraa tuosta vaan.

      • Anonyymi

        onhan sulla kaksi ystävää eli äiti ja isä


    • Anonyymi

      Minun kieroutunut mieleni elää omaa elämäänsä. Ei siitä tarvitse huolehtia.
      Jaksamisesta... ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Liikunnalla, liikunnalla ja liikunnalla.

      • Anonyymi

        Left right left, GI Joe


    • Anonyymi

      Liikunnalla ja levolla (uni). Terveellisellä ruokavaliollakin.

    • Anonyymi

      Olemalla yksin. Joskus on ollut viikonloppuja, että joku puskeutuu kylään. Maanantaina olen rättiväsynyt töissä. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla yksin. Ongelma on kuinka olla toisten kanssa.

    • Kova liikunta on parasta, valitettavasti vaatii aika kovaa kuntoa. Vähän kevyempikin auttaa. Asioiden tekeminen mistä saa mielihyvää, vaikka vain soittaminen ystävälle, kahvilla käyminen, poreallas uimahallissa, kynttilän polttaminen illan pimetessä, kukkien ja luonnon kauneus, halaus, lemmikin tai lasten helliminen, viikonloppukyläily tai puhelu miesystävän kanssa. Kylmäallas tai avantouinti ja sauna myös toimii.

      Tavoitteiden asettaminen ja niiden tavoittelu. Tavoite voi olla pieni vaikka siivota alakerta tai joku isompi vaikka työhön liittyvän haasteen ratkaisu tai jonkun vaikeasta asian hoitaminen. Erityisesti kun ponnistelee tavoitteensa eteen ja vihdoin huomaa työn tuloksien kantavan hedelmää, saa asiasta helposti kiksejä.

      Jos joku asia vaivaa, asian sanoittaminen ja kirjoittaminen ulos jo usein auttaa. Samoin asioista juttelu ystävien kanssa.

      Joskus kun elämä on kovin stressaavaa, arjesta irtautuminen auttaa. Lyhyt reissu Tallinnaan, Ruotsiin, Berliiniin, Munchen, mökille tai Suomen kaupunkeihin jo auttaa palautumaan kun pääsee normaalista arjesta hetkeksi eroon. Reissu voi olla yksin, lasten, miesystävän, perheen tai ystävien kanssa tilanteesta riippuen.

      • Anonyymi

        Tuohon luonnon kauneuden ihailemiseen liityn täysin ilolla. Jotkut valitettavasti näkevät luonnon vain fyysisesti hyödynnettävänä, mutta onneksi se on muuttumassa.

        Tuosta porealtaasta tuli mieleen. Kerran nuorena kun olin vielä terve menin uimahallissa poreammeeseen.
        Altaassa olevat wanhat ihmiset tuijottivat minua pahalla silmällä.

        Kuitenkin sitten hetken päästä jatkoivat pulinaansa, vaikka parikymppinen kossi oli samassa altaassa. 😄

        >simiti<


    • Anonyymi

      Vaihtelevasti, mutt tänään pääsin jo aamulla lähtemään maille, rusakko jahtiin!
      Mimmi lähti eilen yökylään, isänsä luokse. Mies pitää vapaapäivät nyt viikon alussa kun viikonloppu menikin työn parissa, Maskussa kuulemma.

      Meillä on mökillä Kustavissa omenapuusta jyrsitty kuori, nyt talvella, ja jäniksen jälkiä on omppupuiden ympärillä. Mä ja ase lähdettiin mökkeilemään, jätin auton naapuriin vajaan km päähän mökiltä. Pari tuntia sitten onnisti, iso rusakko hyppeli tuntillemme ja suunnisti suoraan omenapuille ja tietysti vielä sille jota ei vielä ole jyrsitty kuorettomaksi. Valkeakuulas ja Melpa ovat pääasiallisesti tuottaneet mökillä käytettävät omenat, vanha Åkeropuu ei enää pahemmin ole jaksanut hedelmää tuottaa; mutt se ei ole kelvannut kaluttavaksi, vaan nuo nuoremmat, vasta 5-vuotta vanhat ja satoisat puut.


      Hain myös kuusen taimia metsästä ja isommista kuusista ala oksia, Niputin niitä nyt omenapuiden ympärille, jos jotenkin estäisivät suuremmilta tuhoilta, lopputalven.
      Jätin rusakonpään, tassut ja suoliston sekä nahan, kalliomäkeen. Ketut tai supit luultavasti hoitavat puhdistuslaitos homman. Tai sitten korpit ja varikset, niiltäkin se käy... Mäyrää ei enää viime vuosina siellä ole nähnyt kukaan, kuollut vissiin jo vanhuuteen, monta vuotta se kierteli illanhämärtyessä, ruokaa etsien.

      Rusakko paistia tiedossa, viikon pakkasessa riiputuksen jälkeen. Riputan sen saunan katosta roikkumaan, sauna on viikon kylmänä, ja ovi lukossa, joten siellä se on turvassa ja roikkuu varmasti kylmässä! Sen jälkeenkin vielä sen voi pakastaa muutamaksi ajaksi, jos ei mene heti käyttöön.
      Mutt oikeesti, mulla oli ihan omaa aikaa ja sain oleskella ulkosalla, jonka jälkeen tein kaikke pientä; kuten sen rusakon teurastus, kuusen oksien kiinnytys ja perkeet kalliomökeen. Kävely takaisin autolle, aseen pakerointi ja kotimatka.

      Ruokaa olin tehnyt jo aikaisemmin, porukka keitti vain perunat; lihapulia sooseineen oli kattilassa valmiina ja mullekin oli jätetty ruokaa.
      Nyt mä odottelen Mimmiä kotiutumaan tai ainakin tietoa, milloin Mimmi tulee kotiin. Oli hiukan epämääräiset nuo vapaapäivät Mimmin isällä; työt hänellä ovat sopimuskohtaisia.
      trollikka

    • Anonyymi

      Ostan osakkeita

      • Anonyymi

        Impulssina?


    • Anonyymi

      Ryyppään.

    • Anonyymi

      Käyttämällä mahdollisimman vähän alkoholia, syömällä paljon ja nukkumalla paljon.

      Jos ei nukuta niin voin katsoa Netflix vaikka tai pelata jotain peliä tai keväisin voi siivotakin ihan ajan kuluksikin.

    • Tuhlaamalla. Ja se tulee kalliiksi. Talo on täynnä tavaraa. Pitäisi ostaa suurempi talo.
      Sellaiseen ei ole rahaa.
      Nyt alkoi ahdistaa...

      • Anonyymi

        Minäkin hamstraan kaiken maailman "aarteita" tämä 79m³ kolmio käy pian ahtaaksi. 😂

        Nooh, osan vien välillä hyvänmielentorille muiden hamstravaksi. Kerran vein sinne karaokelaitteen.
        Ei ollut enää seuraavana päivänä siellä.

        Tuli hyvä mieli, kun joku sai laitteen, johon ei välttämättä muuten olisi varaa. Tänään en löytänyt aarteita, mutta oli siellä kaupan ylijäämäleipää. Fazerin lisä-aineetonta limppua.

        Rakas ja kaunis itsekin tukea aikoinaan saanut ulkomaan pakolaisnainen tervehti minua iloisesti ja totesi, ettei nyt ole tullut "aarteita" mutta tuossa olisi Fazerin leipää.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin hamstraan kaiken maailman "aarteita" tämä 79m³ kolmio käy pian ahtaaksi. 😂

        Nooh, osan vien välillä hyvänmielentorille muiden hamstravaksi. Kerran vein sinne karaokelaitteen.
        Ei ollut enää seuraavana päivänä siellä.

        Tuli hyvä mieli, kun joku sai laitteen, johon ei välttämättä muuten olisi varaa. Tänään en löytänyt aarteita, mutta oli siellä kaupan ylijäämäleipää. Fazerin lisä-aineetonta limppua.

        Rakas ja kaunis itsekin tukea aikoinaan saanut ulkomaan pakolaisnainen tervehti minua iloisesti ja totesi, ettei nyt ole tullut "aarteita" mutta tuossa olisi Fazerin leipää.

        >simiti<

        Tuossa vähän enemmän tietoa. Toivoisin kyseisen toiminnan leviävän laajemmin Suomessa.
        https://www.koivuhakaseura.fi
        Vaikka tämä kaupunginosa on ainoastaan 6000 asukkaan osio, niin luulisin, että muutaman tuhannenkin asukkaiden kunnissa olisi kysyntää hyväntekeväisyydelle ja muiden auttamiseen.

        Vaikka teoriassa olen ollut/olen öky en silti suostu halveksumaan niitä, joita elämä on potkinut päähän.

        Hyvänä esimerkkinä eräs tuttuni, joka käy myös joka päivä hakemassa leipäpaketin ja kaupan ylijäämää. Hän omistaa useita sijoitusasuntoja sekä vie kauppojen ylijäämää liikuntarajoitteselle kaverilleen.

        Onneksi jotkut kaupat ovat tajunneet, että ylijäämää ei kannata roskiin heittää. Sen voi lahjoittaa tarvitseville.

        Kokopersut toki ovat äärioikeistolaisina eri mieltä.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vähän enemmän tietoa. Toivoisin kyseisen toiminnan leviävän laajemmin Suomessa.
        https://www.koivuhakaseura.fi
        Vaikka tämä kaupunginosa on ainoastaan 6000 asukkaan osio, niin luulisin, että muutaman tuhannenkin asukkaiden kunnissa olisi kysyntää hyväntekeväisyydelle ja muiden auttamiseen.

        Vaikka teoriassa olen ollut/olen öky en silti suostu halveksumaan niitä, joita elämä on potkinut päähän.

        Hyvänä esimerkkinä eräs tuttuni, joka käy myös joka päivä hakemassa leipäpaketin ja kaupan ylijäämää. Hän omistaa useita sijoitusasuntoja sekä vie kauppojen ylijäämää liikuntarajoitteselle kaverilleen.

        Onneksi jotkut kaupat ovat tajunneet, että ylijäämää ei kannata roskiin heittää. Sen voi lahjoittaa tarvitseville.

        Kokopersut toki ovat äärioikeistolaisina eri mieltä.

        >simiti<

        Kun vein, minulle rakkaan, elämäni ensimmäisen litteän television kierrätyskeskukseen, ajattelin, että joku vähäosainen siitä vielä iloitsee.

        Ne perhana lähetti mun telkkarin suoraan romuttamolle.

        😕😕😕

        Pojan kavereille olen myös lahjoittanut vanhempaa elektroniikkaa ja pelejä. He myivät ne Tori.fissä ja ryyppäsivät rahat.

        Kyllä olisi mullekin viina maistunut, mutta eihän tommoset porvaripennut voittojaan jakele.


    • Ulkoilemalla, liikkumalla ja syömällä terveellisesti (ei se aina onnistu, mutta yritystä on). Olemalla läheisiin ja ystäviin säännöllisesti yhteydessä.

      Yritän olla stressaamatta, mutta sitä on mahdotonta välttää ja se vaikuttaa unenlaatuun. Siinä on parantamisen varaa.

    • Anonyymi

      Miehekäs mies vastaisi, panemalla mahdollisimman usein, olisi kai suorituskeskeinen pillumagneetti.
      Mieli ja mielenterveys tulee omista odotuksista ja olettamuksista. Vastaan siis tutustuminen omaan minään auttaa jo paljon.

    • Tällö hetkellä mietin vain yhtä juttua eikä mieleeni riitä muuta, tällö hetkellä . Mies pyysi katsomaan kalenteria huomisen ja katsoin.
      https://aijaa.com/pjYUkA

      • 😁 siis hoiteluhetki nimenomaan? Teillä on tuo viestintäpuoli hallussa 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        😁 siis hoiteluhetki nimenomaan? Teillä on tuo viestintäpuoli hallussa 🙂

        Kyllä hän todella romanttinen.

        Onhan se aina välittää ja rakastaa myös minut haluisi vihillekin
        Elämän tilanne ei sovi hänelle hänelle koen liikaa stressiä kunhan rakas muistaa ottaa etäisyyttä asioihin, eikä niin henkilökohtaisesti syytäisi itseään.



      • valtakunta kirjoitti:

        Meni jo muuten viime öiseksi
        https://tenor.com/fi/view/kiss-make-out-make-love-kissing-gif-16408334

        kysyinkin pitääkö tuo tänään vielä paikkaansa sormien venytys. 🥰Vähän toivetta loin jo, ei lupautunut.

        Ei sitä nyt sanojaan saa syödä, se mikä on kalenteriin kirjoitettu on kuin kiveen hakattu, alkupalat olivat vain ensin 😊


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ei sitä nyt sanojaan saa syödä, se mikä on kalenteriin kirjoitettu on kuin kiveen hakattu, alkupalat olivat vain ensin 😊

        Oletpa suloinen, ei se ole valmis sanoo olevan väsynyt. Piti minun käydä tänään jo suihkussa.🤷🏻‍♀️ miehen täytyy antaa lataantua


        Enhän minä nyt pysty lisään sitä. Miehillä on lataantumisen aika. Aloin vetoamaan tähän😅

        ”Tutkimus: Miehen pitää saada orgasmi 21 kertaa kuukaudessa”

        Mies sano ”älä yritä”

        https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-146705


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ei sitä nyt sanojaan saa syödä, se mikä on kalenteriin kirjoitettu on kuin kiveen hakattu, alkupalat olivat vain ensin 😊

        Minulle oli yllätys että miehet harvoin saa sarjatulituksia. Mies uskoo johtuvan minusta😅Ei mies saanut muiden naisten kanssa ennen minua.

        https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/2016050621523422


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ei sitä nyt sanojaan saa syödä, se mikä on kalenteriin kirjoitettu on kuin kiveen hakattu, alkupalat olivat vain ensin 😊

        Millä sovelluksella tai netti sivulla tuo kuvasi.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ei sitä nyt sanojaan saa syödä, se mikä on kalenteriin kirjoitettu on kuin kiveen hakattu, alkupalat olivat vain ensin 😊

        Kokeilin nyt sovellusta cartoon (voila AI artis) ja tuli tuollainen jätti silmät😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Millä sovelluksella tai netti sivulla tuo kuvasi.

        En muista olisiko ollut se pica ai morph? Pitäisi kokeilla pääsisikö profiilikuvalla hahmoksi uusimpaan GTA versioon vaikkapa yakuzan jäseneksi 😁, poika GTA V aikoina sanoi että hahmoni ja tapani liikkua oli kuin pelin satamagangsterilla 🤣


      • valtakunta kirjoitti:

        Kokeilin nyt sovellusta cartoon (voila AI artis) ja tuli tuollainen jätti silmät😅

        Hauska, kuin suoraan disneystä


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulle oli yllätys että miehet harvoin saa sarjatulituksia. Mies uskoo johtuvan minusta😅Ei mies saanut muiden naisten kanssa ennen minua.

        https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/2016050621523422

        No ihan varmasti ei onnistu kenen kanssa tahansa vaikka miten olisi innostunut sonni 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Hauska, kuin suoraan disneystä

        Beauty otos fantasy 😂


      • valtakunta kirjoitti:

        Beauty otos fantasy 😂

        Liisa ihmemaassa 😀


      • E-Lukka kirjoitti:

        Liisa ihmemaassa 😀

        Ne on niin hitaita mainokset välissä ja minusta erittäin epärealistisia😅


      • E-Lukka kirjoitti:

        En muista olisiko ollut se pica ai morph? Pitäisi kokeilla pääsisikö profiilikuvalla hahmoksi uusimpaan GTA versioon vaikkapa yakuzan jäseneksi 😁, poika GTA V aikoina sanoi että hahmoni ja tapani liikkua oli kuin pelin satamagangsterilla 🤣

        Meillä ei ole koskaan pelattu GTA🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Ne on niin hitaita mainokset välissä ja minusta erittäin epärealistisia😅

        Kokeilin huvikseni ai voila ja nyt tuli kyllä ihan liian nätti poju 🤣🤣🤣, täytyy vaihtaa takaisin hetkenkuluttua muuten tulee sähköpostiin ryysis 😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kokeilin huvikseni ai voila ja nyt tuli kyllä ihan liian nätti poju 🤣🤣🤣, täytyy vaihtaa takaisin hetkenkuluttua muuten tulee sähköpostiin ryysis 😂

        🤔
        😂😂😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kokeilin huvikseni ai voila ja nyt tuli kyllä ihan liian nätti poju 🤣🤣🤣, täytyy vaihtaa takaisin hetkenkuluttua muuten tulee sähköpostiin ryysis 😂

        En löytänyt sitä sovellusta mitä sinä käytit. 😅


      • valtakunta kirjoitti:

        En löytänyt sitä sovellusta mitä sinä käytit. 😅

        Sitä samaa käytin tässä viimeisessä kuin sinäkin ,(voila AI artis), natural jotain, tuota olen käyttänyt (https://www.pica-ai.com/) tietokoneella, en tosin muista käytinkö sitä tähän nykyiseen 🤔.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Sitä samaa käytin tässä viimeisessä kuin sinäkin ,(voila AI artis), natural jotain, tuota olen käyttänyt (https://www.pica-ai.com/) tietokoneella, en tosin muista käytinkö sitä tähän nykyiseen 🤔.

        Noh ei ollut ilmaiskokeiluja montaa


      • E-Lukka kirjoitti:

        Sitä samaa käytin tässä viimeisessä kuin sinäkin ,(voila AI artis), natural jotain, tuota olen käyttänyt (https://www.pica-ai.com/) tietokoneella, en tosin muista käytinkö sitä tähän nykyiseen 🤔.

        Kaikki ei sovi😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh ei ollut ilmaiskokeiluja montaa

        Katoin just ja tuo pica se ei sittenkään ollut vaan jokin random palvelu mikä löytyi Luultavsti AI morph cartoon tai anime haulla


      • E-Lukka kirjoitti:

        Katoin just ja tuo pica se ei sittenkään ollut vaan jokin random palvelu mikä löytyi Luultavsti AI morph cartoon tai anime haulla

        Noh jaah mitäs pidit siitä kuvasta


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh jaah mitäs pidit siitä kuvasta

        Tjaa, prätkätyttö on ykkönen, sitten ehkä se hiljakkoin näkynyt tumma viehko olkapäänsä yli katsova mustapukuinen, pitsihihat? 🤔 Luonnollinen vaikutelma plussaa, siitä kuvasta mistä puhut niin ehkä värit vähän riitelivät, mulla on vain niin huono muisti etten muista kuin valikoituja paloja


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tjaa, prätkätyttö on ykkönen, sitten ehkä se hiljakkoin näkynyt tumma viehko olkapäänsä yli katsova mustapukuinen, pitsihihat? 🤔 Luonnollinen vaikutelma plussaa, siitä kuvasta mistä puhut niin ehkä värit vähän riitelivät, mulla on vain niin huono muisti etten muista kuin valikoituja paloja

        Nyt näet sen


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tjaa, prätkätyttö on ykkönen, sitten ehkä se hiljakkoin näkynyt tumma viehko olkapäänsä yli katsova mustapukuinen, pitsihihat? 🤔 Luonnollinen vaikutelma plussaa, siitä kuvasta mistä puhut niin ehkä värit vähän riitelivät, mulla on vain niin huono muisti etten muista kuin valikoituja paloja

        Pistän pois ettei tarvi vastata.


      • valtakunta kirjoitti:

        Nyt näet sen

        Enpä ehtinyt, toistekin ehtii


      • E-Lukka kirjoitti:

        Enpä ehtinyt, toistekin ehtii

        Ei se mitään. Kiva kun oot siellä.
        Minähän jarruttelen itseäni nyt. 😅


      • E-Lukka kirjoitti:

        Enpä ehtinyt, toistekin ehtii

        Nyt pistin sen takaisin mutta joo on muistettava nämä tekoälynmuokkaavia kuvia.🤷🏻‍♀️ nojoo..


      • E-Lukka kirjoitti:

        Enpä ehtinyt, toistekin ehtii

        Älä murehdi loppu elämä aikaa on nähdä. 🥰


    • Hä?, pitäisikö sitä hoitaakin jollain tavoin 🙂

    • Anonyymi

      Nukun kun on tarvetta, syön säännöllisesti pieniä aterioita ja välipaloja, touhuan kaikkea mistä tykkään ja nautin kotona olemisesta. Kaikki kiva on kotona. 🙂

      Jasu

    • Lukemalla työn filosofiaa. Ja sitten miettimällä näitä suomen ja vähän laajemminkin länsimaiden ongelmaa. Me tarvitaan niitä työpaikkoja, eikä mitään soteja tai muuta vippaskonstia, jotka ei tuo yhtään lisää rahaa. Se että miettis vaan jälkikasvun puutetta tai muita pieniä asioita, ei johda mihinkään, eikä myös taas liian suuria avaruusasioita.

    • Anonyymi

      Liikunnalla ja ihmissuhteilla. Vähän hemmottelen itseäni eri keinoin. Nukun huonosti ja mietin, pitäisikö käyttää edes jotain luonnonlääkettä, ettei peräti unilääkettä. Joutuuko siinä ojasta allikkoon.
      Toistaiseksi olen pärjäillyt näin, väsynyt tympääntyneisyys, lievästi paha olo 20 % ja tyytyväinen olo 80 %.

    • Lähinnä ihan arjen touhuiluilla. Esimerkiksi jos jotenkin masentaa tai on hiukan alavireinen mieli, saatan vaikka siivota kämpän kunnolla. Vetäisen hyväntuoksuisella lattianpesuaineella lopuksi koko kämpän ja lämmitän saunan. Katson leffan ja meen puhtaisiin petivaatteisiin vuorattuun sänkyyn nukkumaan. Kyllä tuntuu hyvälle ja toiveekkaalle taas.

      Jos taas hiukan joku yksinäinen olo hiipii, käyn kaverin tai sukulaisen luona, tai soiran jollekin.

      Joku nurmanleikkuu, rännien putsaus, puupinon tekeminen tai vaikka kattokuorman helpottaminen tuo myös hyvän fiilingin ja voittajaolon.

      Lisäksi käyn välillä pelailemassa ja muutenkin käyn urheilutapahtumissa, missä on tuttuja naamoja. Jutut on "omia" ja tietää kuuluvansa johonkin.

      Välillä sit tempaisee itsensä taas kaikesta tästä muualle. Sopii vaan jotain jonnekin tai kesällä hyppää moottoripyörän päälle ja ajaa jonnekin ja takas.

      Parasta herkkua mun päälle on ajatus: "koska voin, saan ja pystyn".

      Tässähän vaara piilee, että jos joku paikka räjähtää, niin sitten onkin ihmeissään. Mutta mulla jo hajosi polvi ja noin 3 viikkoa olin aika down. Mutta sitten kun muistaa, että tekemisen suhde pienenee vaan hetkeks, saa taas fiilikset nousemaan vähemmällä.

      Muistan kun keksin, että voin ajaa autolla, niin kävin kaupassa. Reppu selkään, kepeillä hyllyn viereen, kepit hyllyä vasten, tavara reppuun ja klenkkaklenkka toisen hyllyn luo jne. Pikkuostokset vei 45 min, mutta hitsi mikä voittofiilis. 😁

      Sama oli ruuanlaiton suhteen. Ruoka-astia monien tasojen kautta mikron alle. Yhdellä jalalla pomppimista, tuolia apuna käyttäen taistelin sapuskat pöytään. Pesumatkat kellariin suihkuun oli jänniä jne.

    • Anonyymi

      😍😍😘

    • Anonyymi

      Pelaan videopelejä yksiössäni. Joskus käyn julkisissa vessoissa ulostamassa raivoisasti enkä vedä vessaa. Joinain päivinä kauhistutan ihmisiä kertomalla etten ole seurustellut tai harrastanut seksiä.

      Kilteillä ja kunnollisilla miehillä ei ole oikeuksia tässä yhteiskunnassa jossa elämme.

    • Anonyymi

      Ne on ammattilaiset sitä varten! Annetaan koulun käyneet hoitaa homman. Mitä siitäkin nyt tulee jos hullut itseään analisoi...

    • Anonyymi

      Lähtökohdin lepäämällä eli populaarisemmin löhöämällä. Sitten suoritan löhöilyn ohessa aivojumppaa, esim. pelaamalla shakkia.

    • Anonyymi

      Unelmoimalla. Se on kyllä vaikeaa ajoittain, kun realiteetit estää innostuksen ja vetää mielen latteaksi.

    • No haluaisinpa sanoa, että välttämällä stressiä, mutta se ei kyllä ihan pidä paikkaansa..

      Yritän rentoutua nukkumalla riittävästi, ulkoilemalla, syömällä terveellisesti ja tapaamalla ystäviäni. Niin ja lomailemalla. 🌞

      Työtä, harrastuksia ja lepoa/omaa aikaa sopivassa suhteessa, niin siitä se lähtee. 👍

      Yritän myös opetella ajattelemaan hyviä, positiivisia ja luottavaisia ajatuksia itsestäni. Se on kyllä vähän työn alla vielä.. 😬

    • Oikeastaan voisi jakaa kolmeen sektoriin.

      Yksi on talous tai jopa materiaali. Pyrin siihen että aina kuun lopussa olen tienannut enemmän kuin käyttänyt. Aina ei onnistu mutta useimmin kyllä. Kun tietää että selviää kuukausia vaikka rahan tulo kokonaan tyssäisi antaa turvallisuuden tunnetta. Materiaalilla tarkoitan esineitä joilla pystyn reagoimaan mikäli tulee yllättäviä asioita eteen. Tällaisia esineitä ovat esim vaahtosammuttimet, ea-kaapit yms ja sitten myös kattavasti työkaluja mikäli remontti yllättää tai se remontti on suunniteltu.

      Toinen asia on fyysinen hyvinvointi. Tähän lasken myös unen ja ruuan joka muodostaa liikunnan kanssa kokonaisuuden. Mitään tavoitteellisuutta en ole asettanut paitsi säännöllisyyden. Työmatkapyöräily, hiihto ja vaellukset on ihan hyvä pohja aerobiselle ja siihen kun lisää salitreenit niin jos ei nyt kehity niin ainakin siirtää taantumista eteenpäin. Sellainen kohti hyvää ja toimintakykyistä vanhuutta tässä lähdetään tavoittelemaan.

      Kolmas asia on henkinen puoli ja kulkee itselläni ajatuksella "laadukas yksinäisyys". Siinä yksi kantava teema on kalenteri eli työkierron tiettyinä päivinä siivoan, pesen pyykiä jne eli satsaan kodin viihtyvyyteen. Ei täällä siis mitään viherlandiaa ole, saati tuoksukynttilöitä tai sohvatyynyjä vaan sellainen perussiisti kämppä jossa tavarat on paikoillaan.
      Parisuhdetta kun ei ole niin omien lapsien ja ystävien/kavereiden/tuttujen merkitys korostuu. Tuttuja ja kaveeita on tässä vuosien saatossa ehtinyt kertyä ja on ihan mukava vaihtaa muutama sana ja kysellä kuulumisia. Ystäviä nyt pari löytyy mutta enemmän heidänkin kanssa mennään keveimpien aihepiirien kautta kuin että avattaisiin syntyjä syviä.

    • Anonyymi

      Ai hitsi.
      Vapaapäiville ei mitään suunniteltua, ei kiirettä tai aikataulutettua.
      Pannullinen kahvia ja netti, syön, hengailen yömekossa koko päivän. Loikoilen soffalla ja katson ihan mitä sattuu tv tarjoamaan. Sauna, pari olutta ja tv.

      Kun työpäivä koittaa, herätys klo 5 , jos ilta- tai yövuoro niin nukun jopa 7:ään.
      Sitä viisi päivää ja taas vapaat ja sama alkaa alusta.

      Helvetti miten kuulostaakin niin oravanpyörältä.. kääk.

    • Aletheias

      Tekemällä mahdollisimman paljon asioita, joista nautin. Viettämällä aikaa läheisten ja ystävien kanssa, liikkumalla eri tavoin, nauttimalla hyvää ruokaa, lukemalla hyvää kirjaa, katsomalla hyvän leffan, nauttimalla viinilasillisen ilta-auringossa, viettämällä istand up-illan ystävän kanssa.. Teen joka päivä jotain, mistä nautin ja mistä minulle tulee hyvä olo.

      Olen opetellut armollisuutta itseäni kohtaan. En vaadi itseltäni kohtuuttomuuksia ja asetan rajat työnteolle. Työ on minulle tärkeää ja haluan tehdä sen hyvin, mutta en hinnalla millä hyvänsä. Jos koen hyvinvointini alkavan vaarantumaan työn takia, reagoin siihen.

      Yksi mielelle hyvää tekevä asia on myös uusien asioiden kokeileminen. Ei sen tarvitse olla mitään niin erityistä ja hurjaa, mutta jotain mitä ei ole joko tehnyt pitkään aikaan tai jotain ihan uutta. Minä esim aloitin tenniksen uudelleen pitkän ajan jälkeen ja menin äänimaljarentoutukseen ennakkoluuloistani huolimatta. Uudet asiat stimuloivat mieltä ja lisäävät mielihyvän tunteita. Kaikki se on kuin balsamia henkiselle hyvinvoinnille.

    • Anonyymi

      Hihittelen esim täällä? Ei tehdä nyt minkäänlaisia tarkennuksia, siinä se vitsi piileekin

      • Anonyymi

        Mutta mitä hiivattia se kenellekään kuuluu, mm dorkille tarinoille saa kai nauraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä hiivattia se kenellekään kuuluu, mm dorkille tarinoille saa kai nauraa

        Ja megalomaaniselle valtuuksien- ja vallanhimoille, mitkä ei istu lain henkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja megalomaaniselle valtuuksien- ja vallanhimoille, mitkä ei istu lain henkeen

        Vissiin pitää huutaa tsadiin saakka


    • Anonyymi

      En aina hoida, mutta olen huomannut itsessäni seikkoja, jotka lisäävät hyvinvointiani.
      Tärkein omaa jaksamistani tukeva seikka on palautuminen. Palautuminen liiallisista sosiaalisista suhteista, joka tapahtuu olemalla ihan itsekseni oman itseni hyvässä seurassa.
      Lepo, hyvä ruoka ja rauha. Ne on nämä kolme asiaa, jotka auttavat minua jaksamaan etenkin stressiä lisäävässä työssä.
      Myös liikunta ja luonto ovat elementtejä, joissa rentoudun. Ulkoilma, se on tärkeätä.

    • Anonyymi

      Niin ja musiikki sekä mukanalaulaminen. :))

    • Anonyymi

      Antamalla samalla mitalla takaisin. ⚖️

    • Anonyymi

      jos seksikumppani synnyttää lapsen niin automssttine4n 4-vuosen palkallinen isyttsloma Thaimaassakin

    • Anonyymi

      nää miesten vaihdevuodet on kojetellut mieli alaa laidasta laitaan, kun normaali arki vaatii erikois valmistelut,

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe