Palstalla pahaa ainesta.

En nyt lähde yksilöimään, mitä nimimerkkejä tai hahmoja yleisesti vaan tämä selkeästi paha "aines" käyttää, mutta on selkeää, että trollaamista on enempi taas palstalla.

Koittakaa kirjoitella vaan sellaisten kanssa täällä, jotka pystyvät asialliseen keskusteluun. Miettikää mikä on tarkoituksenhakuista provoamista, elkääkä huomioida trolleja.

Jollain tyypillä taitaa olla joku maaninen vaihe menossa ja jutut sen mukaisia. Mitä vähemmän trolli saa huomiota, sen lyhyemmän aikaa hän jaksaa tuota touhua.

161

1363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin on.

    • Anonyymi

      Siinä vain on sellainen ongelma, että jos trolleille ei vastattaisi, aloittaja jäisi yksin.

      • Luuletko, että olen huolissani?


      • Disseisback kirjoitti:

        Luuletko, että olen huolissani?

        Nyt itse vastasit trollin väräjävään kutsuhuutoon.

        Pitäisi elää kuten opettaa. 😉


      • kollimaattori kirjoitti:

        Nyt itse vastasit trollin väräjävään kutsuhuutoon.

        Pitäisi elää kuten opettaa. 😉

        Tiedän. Mutta tämä aloitus saa saada huomiota. 😄


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Nyt itse vastasit trollin väräjävään kutsuhuutoon.

        Pitäisi elää kuten opettaa. 😉

        Pappi saarnassaan: "Älkää tehkö, niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä opetan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi saarnassaan: "Älkää tehkö, niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä opetan."

        Noinhan se yleensä menee paitti jot mä lisään ai perää vie sen et pitääkö olla yhtä tyhmä kun minä jos sen valihhitten ni ihan voitte mennä peilin eteen iteänne syyttämään oman elämänne pilaamisesta


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Luuletko, että olen huolissani?

        Olet huolissasi kuin Sanna Marin yksityisyydestään!


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Nyt itse vastasit trollin väräjävään kutsuhuutoon.

        Pitäisi elää kuten opettaa. 😉

        Tuo on erittäin sanottu.

        Älkää vastatko trolleille koskaan mitään. Ikinä!


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, että nämä eräät kannattaisi jättää mahdollisimman vähälle huomiolle ja keskittyä juttelemaan heidän kanssaan, ,joilla on järkevääkin sanottavaa asioista (toisinaan 😉).

      • Joo. Kollektiivisesti kun saisi ajatuksen läpi, loppuisi joutava inhottava provoilu.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Kollektiivisesti kun saisi ajatuksen läpi, loppuisi joutava inhottava provoilu.

        Pieni provoilu on mun mielestä ihan ok. Tuon tyypin ongelma (mun mielestäni) on kuitenkin noiden juttujensa pahantahtoisuus ja tarkoituksellinen pahan mielen levittäminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieni provoilu on mun mielestä ihan ok. Tuon tyypin ongelma (mun mielestäni) on kuitenkin noiden juttujensa pahantahtoisuus ja tarkoituksellinen pahan mielen levittäminen.

        No näinpä...


    • Ilkeää trollaamista ja herjaamista ei tarvitse sietää. On ikävää, että jotkut katsovat asiakseen haastaa riita ja käyttäytyvät moukkamaisesti. Itse hyppään loukkaavien viestien yli. En anna trollille sitä, mitä se kaikkein eniten haluaa, eli huomiota.
      Älkää ruokkiko trollia.

      • No kieltämättä joskus itse tulee "v.ttuiltua" idiootille, mutta sekin on huomiota.

        Riippuu mielentilasta...

        Mutta usein eivät tartu siihen, vaan itse jättävät sitten siihen...hyvä niin. 😃


      • Anonyymi

        Tämä niin totta. Siinä vaan varmaan monella käy niin, että niihin älyttömimpiin trollauksiin ynm, jos kirjoittaa nicillä, niin haluaa edes korjata, tai kuitata. Ja siitähän se taas yltyy. Ne nyt ymmärtää, jotka jonkun aikaa täällä pyörineet, mutta ei kukaan voi tietää, kuinka monta uutta lukijaa voi olla ja mitä taas luulla, kun joku mustamaalaa tai maalittaa jotakuta. Ihmetellyt sitä itsekin, mutta todennäköisesti tosta kyse, jos miettisin omalle kohdalle, että miksi edes vastata mitään, jollekin, joka ei sillä vastauksella mitään tee. Se onkin niitä muita varten, ei sitä, joka sitä älytöntä vääntää. Vaikeinta varmaan on jättää asia vaan monesti siihen, kun silläkin voidaan yrittää luoda jotain ihme kuvaa ja taas ties mistä. Kunhan mietin. Mutta toi ruokkiminen on juuri sitä, että edes kommentoi. Se tosiaan riittää, se huomio, sitä pahentamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä niin totta. Siinä vaan varmaan monella käy niin, että niihin älyttömimpiin trollauksiin ynm, jos kirjoittaa nicillä, niin haluaa edes korjata, tai kuitata. Ja siitähän se taas yltyy. Ne nyt ymmärtää, jotka jonkun aikaa täällä pyörineet, mutta ei kukaan voi tietää, kuinka monta uutta lukijaa voi olla ja mitä taas luulla, kun joku mustamaalaa tai maalittaa jotakuta. Ihmetellyt sitä itsekin, mutta todennäköisesti tosta kyse, jos miettisin omalle kohdalle, että miksi edes vastata mitään, jollekin, joka ei sillä vastauksella mitään tee. Se onkin niitä muita varten, ei sitä, joka sitä älytöntä vääntää. Vaikeinta varmaan on jättää asia vaan monesti siihen, kun silläkin voidaan yrittää luoda jotain ihme kuvaa ja taas ties mistä. Kunhan mietin. Mutta toi ruokkiminen on juuri sitä, että edes kommentoi. Se tosiaan riittää, se huomio, sitä pahentamaan.

        Jokainen viesti hänelle nostaa keskustelua etusivulla. Voi hän toki tehdä sitä itsekin, vastaamalla omiin viesteihin.

        Mutta mitä syvemmälle miettii, sen enempi käy sääliksi tuollaista tyyppiä. 🙄
        Hänellä mahtaa olla vaikea elämä...


      • Disseisback kirjoitti:

        No kieltämättä joskus itse tulee "v.ttuiltua" idiootille, mutta sekin on huomiota.

        Riippuu mielentilasta...

        Mutta usein eivät tartu siihen, vaan itse jättävät sitten siihen...hyvä niin. 😃

        Itse en viitsi vaivautua. Jätän trollin sinne ketjuun vikisemään ja kuljen yli, kohti uutta keskusteluketjua.

        Hiljaisuus on vahva kannanotto. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä niin totta. Siinä vaan varmaan monella käy niin, että niihin älyttömimpiin trollauksiin ynm, jos kirjoittaa nicillä, niin haluaa edes korjata, tai kuitata. Ja siitähän se taas yltyy. Ne nyt ymmärtää, jotka jonkun aikaa täällä pyörineet, mutta ei kukaan voi tietää, kuinka monta uutta lukijaa voi olla ja mitä taas luulla, kun joku mustamaalaa tai maalittaa jotakuta. Ihmetellyt sitä itsekin, mutta todennäköisesti tosta kyse, jos miettisin omalle kohdalle, että miksi edes vastata mitään, jollekin, joka ei sillä vastauksella mitään tee. Se onkin niitä muita varten, ei sitä, joka sitä älytöntä vääntää. Vaikeinta varmaan on jättää asia vaan monesti siihen, kun silläkin voidaan yrittää luoda jotain ihme kuvaa ja taas ties mistä. Kunhan mietin. Mutta toi ruokkiminen on juuri sitä, että edes kommentoi. Se tosiaan riittää, se huomio, sitä pahentamaan.

        Vaikka provosoidaan, ei pidä provosoitua. Parasta, kun ohittaa trollaamisen ja jatkaa omaa palstailua. Ilman häiriöitä.
        Trolleihin ei kannata haaskata kallisarvoista aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia.

        Jos joku haluaa tulla kohteliaasti keskusteleman, juttelen mielelläni.
        Häiriökäyttäytymiseen suhtaudun kylmän välinpitämättömästi. Jätän ne riehumaan itsekseen. EVVK!


      • Disseisback kirjoitti:

        Jokainen viesti hänelle nostaa keskustelua etusivulla. Voi hän toki tehdä sitä itsekin, vastaamalla omiin viesteihin.

        Mutta mitä syvemmälle miettii, sen enempi käy sääliksi tuollaista tyyppiä. 🙄
        Hänellä mahtaa olla vaikea elämä...

        Olen antanut itseni ymmärtää, että heikkolahjainen trolli ei kykene normaaliin keskusteluun. Mikäli kykenisi, hän käyttäytyisi toisin ja keskustelisi normaalisti muiden palstalaisten kanssa.
        Tähän vaaditaan näyttöä pitemmältä ajanjaksolta.

        Trollit eivät ole tätä teoriaani vielä kumonneet. Sitä odotellesa ... 🤔😊


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Vaikka provosoidaan, ei pidä provosoitua. Parasta, kun ohittaa trollaamisen ja jatkaa omaa palstailua. Ilman häiriöitä.
        Trolleihin ei kannata haaskata kallisarvoista aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia.

        Jos joku haluaa tulla kohteliaasti keskusteleman, juttelen mielelläni.
        Häiriökäyttäytymiseen suhtaudun kylmän välinpitämättömästi. Jätän ne riehumaan itsekseen. EVVK!

        Noinhan se linja on järkevin. Pysyä ulkopuolella kokonaan. Jokaisen oma valinta toki. Ja siihen on paha sanoa kenenkään muun puolesta mitään.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse en viitsi vaivautua. Jätän trollin sinne ketjuun vikisemään ja kuljen yli, kohti uutta keskusteluketjua.

        Hiljaisuus on vahva kannanotto. 😁

        Se olisi viisautta...🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kieltämättä joskus itse tulee "v.ttuiltua" idiootille, mutta sekin on huomiota.

        Riippuu mielentilasta...

        Mutta usein eivät tartu siihen, vaan itse jättävät sitten siihen...hyvä niin. 😃

        He tuskin lukevat kirjoituksiasi kattos kun me nimettömät ei olla niin hölmöjä et jaksettas ettimäl etsiä idioottien vastauksia kirjoituksiamme


      • Anonyymi

        Sekin on trollaamista kun yksi sanoo minun olevan naimisissa äitini kanssa. Onneksi häntä ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on trollaamista kun yksi sanoo minun olevan naimisissa äitini kanssa. Onneksi häntä ei usko kukaan.

        Olen naimisissa isäsi kanssa


    • Anonyymi

      Anna mä arvaan. Se pahin trolli reagoi tähän alotukseen kaikista nopeimmin.

      • Luultavasti. Ja muutenkin varmaan tästä ideasta saan lukea vielä lisää kaikkea shaibaa häneltä. 😄


    • Anonyymi

      Sopii kyllä, uskokaa ja toistelijan trollaukseen olen jättänyt jo vastaamatta. Ehkä pitäisi pyytää ne poistoon, ettei omia kirjoituksiaan säikkyisi, jos mielenterveys niin heittää?

    • Anonyymi

      Kun trollille vastaa, että hänen kommenttinsa eivät ole tervetulleita, hän tunkeutuu kuitenkin vastaamaan selittäen, että hänellä on oikeus vastata, jos haluaa. Trollista ei pääse eroon sillä, että jättää hänet huomiotta. Trollin tarve esiintyä on kuin holistilla juoda.

      • Pitää opetella ignoorauksen salat. Mikä ei miellytä itseä, jättää vastaamatta.


      • Anonyymi

        Koville näyttää aloittajalle ottavan, että häntä itseään pidetään trollina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koville näyttää aloittajalle ottavan, että häntä itseään pidetään trollina.

        "Koville näyttää aloittajalle ottavan, että häntä itseään pidetään trollina."

        Se on vähän sama juttu, kun mt-ongelmaiselta usein puuttuu sairaudentunto. Ei osaa arvioida tilaansa.


    • Anonyymi

      On ollut selkeästi aistittavissa, että yhdellä kirjoittelijalla on maniavaihe menossa.

      • Anonyymi

        Sekin on ollut havaittavissa, että kun hän on saanut selkeästi vähemmän huomiota nikeillään tekemilleen aloituksille ja viesteille, niin pukkaa enemmän myös rekkaamattomana tuottamaansa sisältöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on ollut havaittavissa, että kun hän on saanut selkeästi vähemmän huomiota nikeillään tekemilleen aloituksille ja viesteille, niin pukkaa enemmän myös rekkaamattomana tuottamaansa sisältöä.

        Joskus lipsauttaa nikilläkin, kun unohtaa ruksata anonyymiks itsensä... on sitäkin nähty...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joskus lipsauttaa nikilläkin, kun unohtaa ruksata anonyymiks itsensä... on sitäkin nähty...

        Joo ja tykää jutella itsensä kanssa myös. Se kuuluu ihan vakiojuttuihin aina näissä maniavaiheissa, jos ei meinaa oikein muuten saada ketjuihinsa vipinää aikaiseksi. Välillä myös komppailee itseään ja joskus on tosiaan jäänyt nuo ruksimiset tekemättä. Siihenkin on vakioselitys jo (tapahtunut sen verran usein) 😀.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja tykää jutella itsensä kanssa myös. Se kuuluu ihan vakiojuttuihin aina näissä maniavaiheissa, jos ei meinaa oikein muuten saada ketjuihinsa vipinää aikaiseksi. Välillä myös komppailee itseään ja joskus on tosiaan jäänyt nuo ruksimiset tekemättä. Siihenkin on vakioselitys jo (tapahtunut sen verran usein) 😀.

        Jep. Huvittavaa, mutta toisaalta surullista ja säälittävää. 🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jep. Huvittavaa, mutta toisaalta surullista ja säälittävää. 🙄

        Välillä mä kuitenkin mietin, että iskeekö jollekin ylläpidosta myös välillä mania. Toisinaan meinaan ovat täällä säilyvät tekstit sellaisia, että ei niitä kovin monelta muulta täällä jätettäisi sensuroimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä mä kuitenkin mietin, että iskeekö jollekin ylläpidosta myös välillä mania. Toisinaan meinaan ovat täällä säilyvät tekstit sellaisia, että ei niitä kovin monelta muulta täällä jätettäisi sensuroimatta.

        Olen huomioinut saman. Eilenkin palstalla oli aloituksia vinkeistä varhaisteini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöön . Tein testillä niistä useamman poistoilmoituksen, eivät ainakaan iltaan mennessä olleet hävinneet. Tiedä onko ne vielä listalla...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioinut saman. Eilenkin palstalla oli aloituksia vinkeistä varhaisteini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöön . Tein testillä niistä useamman poistoilmoituksen, eivät ainakaan iltaan mennessä olleet hävinneet. Tiedä onko ne vielä listalla...

        xLiner

        Vielä näytti olevan. Pedofiilit saavat siis vapaasti pitää agendaansa esillä ja antaa vinkkejä toisilleen Suomi24:lla.

        Ylläpito hyväksyy.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioinut saman. Eilenkin palstalla oli aloituksia vinkeistä varhaisteini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöön . Tein testillä niistä useamman poistoilmoituksen, eivät ainakaan iltaan mennessä olleet hävinneet. Tiedä onko ne vielä listalla...

        xLiner

        Sama. Huomannu aiemmin, että niillä kestää. Useammastakin ilmoituksesta voi mennä viikkokin, että mitään tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä näytti olevan. Pedofiilit saavat siis vapaasti pitää agendaansa esillä ja antaa vinkkejä toisilleen Suomi24:lla.

        Ylläpito hyväksyy.

        xLiner

        Joo, nuo eivät häviä mihinkään. Itsekin olen tehnyt niistä kokeella poistopyyntöjä, mutta eivät ne mihinkään häviä. Selkeästi pedofilialla siis on ylläpidon hyväksyntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välillä mä kuitenkin mietin, että iskeekö jollekin ylläpidosta myös välillä mania. Toisinaan meinaan ovat täällä säilyvät tekstit sellaisia, että ei niitä kovin monelta muulta täällä jätettäisi sensuroimatta.

        Totta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, nuo eivät häviä mihinkään. Itsekin olen tehnyt niistä kokeella poistopyyntöjä, mutta eivät ne mihinkään häviä. Selkeästi pedofilialla siis on ylläpidon hyväksyntä.

        Pitäis laittaa noista linkkejä jonnekin koko sivuston etusivulle tms 🤔
        Että miten täällä sallitaan tälläistä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Pitäis laittaa noista linkkejä jonnekin koko sivuston etusivulle tms 🤔
        Että miten täällä sallitaan tälläistä...

        Tai vinkata jollekin toimittajalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioinut saman. Eilenkin palstalla oli aloituksia vinkeistä varhaisteini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöön . Tein testillä niistä useamman poistoilmoituksen, eivät ainakaan iltaan mennessä olleet hävinneet. Tiedä onko ne vielä listalla...

        xLiner

        Minä tein samoista aloituksista ilmoituksen eli ei kovin tehokkaasti näytä toimivan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai vinkata jollekin toimittajalle.

        Niin... jos tämä media ei itse niistä kiinnostu, ehkä toinen kiinnostuu?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin... jos tämä media ei itse niistä kiinnostu, ehkä toinen kiinnostuu?

        Ainakin noista mainituista saattaisi kiinnostuakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin noista mainituista saattaisi kiinnostuakin.

        Eikun vaan tekemään ilmoitusta...

        Randehan jotain kuvakaappauksia otti ja kaiketi ilmoitteli eteenpäin. Voiskin Randelle laitella viestiä, että jos tekis isomman porukkailmoituksen. Ottelisi näyttökuvia enemmän ja laittelis niitä jonnekin toimittajalle. Se vois selvittää hommaa ja sais itse jutun. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioinut saman. Eilenkin palstalla oli aloituksia vinkeistä varhaisteini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöön . Tein testillä niistä useamman poistoilmoituksen, eivät ainakaan iltaan mennessä olleet hävinneet. Tiedä onko ne vielä listalla...

        xLiner

        Tuolla oli kolmsnnella sivulla kysymys alaikäsiin tyttöihin liittyvästi, mistä itaekin olen tehnyt poistoilmoituksia elisestä asti, eikä ole poistunut.

        Pitää vielä napata näyttökuva siitä...

        Mutta tein ylläpitoon ilmoituksen. Ja tehdään tästä häiriköinnistä nyt isompi juttu. Jospa tämä alkais purkautumaan. Kyselen mitä ja mihin Rande on laitellut juttuja. Voin vinkata vaikka Ylelle tai vst;llekin, jos tämä ei ala selviimään.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tuolla oli kolmsnnella sivulla kysymys alaikäsiin tyttöihin liittyvästi, mistä itaekin olen tehnyt poistoilmoituksia elisestä asti, eikä ole poistunut.

        Pitää vielä napata näyttökuva siitä...

        Mutta tein ylläpitoon ilmoituksen. Ja tehdään tästä häiriköinnistä nyt isompi juttu. Jospa tämä alkais purkautumaan. Kyselen mitä ja mihin Rande on laitellut juttuja. Voin vinkata vaikka Ylelle tai vst;llekin, jos tämä ei ala selviimään.

        Hyvä Disse! 👍

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Disse! 👍

        xLiner

        Katsellaan mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.

        Mä laitoin, että välillä häviää asiallisiakin viestejä ja välillä tulee törkyä, mikä häviää välittömästi...

        Kysyin, mitenkä modeja seuraillaan ja miten he saavat osallistua palstan kirjoitteluun itse.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Katsellaan mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.

        Mä laitoin, että välillä häviää asiallisiakin viestejä ja välillä tulee törkyä, mikä häviää välittömästi...

        Kysyin, mitenkä modeja seuraillaan ja miten he saavat osallistua palstan kirjoitteluun itse.

        Saat jonkun "kiitos palautteestasi, olemme huomioineet sen" - tyyppisen vastauksen, jos sitäkään. Joku valmiiksi kirjoitettu, joka sopii niin syntymäpäiväonnitteluihin, pommiuhkaan kuin osanottoon kuolemantapauksen johdosta 🙄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat jonkun "kiitos palautteestasi, olemme huomioineet sen" - tyyppisen vastauksen, jos sitäkään. Joku valmiiksi kirjoitettu, joka sopii niin syntymäpäiväonnitteluihin, pommiuhkaan kuin osanottoon kuolemantapauksen johdosta 🙄

        xLiner

        Joo. Sit seuraava viesti Ylen vihjepostiin. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Katsellaan mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.

        Mä laitoin, että välillä häviää asiallisiakin viestejä ja välillä tulee törkyä, mikä häviää välittömästi...

        Kysyin, mitenkä modeja seuraillaan ja miten he saavat osallistua palstan kirjoitteluun itse.

        Kannattaa laittaa vähän ylemmäksi kuin ylläpitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa laittaa vähän ylemmäksi kuin ylläpitoon.

        Täällä tarjotaan ylläpitoa.. jos se ei toimi, etsitään jotain ohi koko talon.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Toiset eivät näe omassa tekemisessä mitään väärää tai huonoa, koska eivät kykene asettumaan toisen asemaan. Monesti koetaan, et oma huono käytös on aina sallittua, kun mielikuva asioista on jonkun kokeman myrkyttämä, sen itse ainakin ymmärrän paremmin.

      Mut järjettömyys ja älyn puute asioihin, joita esittää valheellisesti on tyhmyyttä, jolloin ryssii kaiken myös oman uskon itseensä helpommin. Jotkut ei kasva aikuiseksi koskaan, mut täällä uskon monen trollin olevan teini, joukossa on varmaan niitä ikiteinejäkin?

      Toisilla on välillä huonoja päiviä ja tulee tänne purkamaan pahaa oloaan. Silloin teksti voi olla sekavaa, näihin tullut välillä vastailtua, kun siinä ollut jotain järkeäkin mukana. Meitä on moneksi, toisilla on enemmän halua ymmärtää toista ja toisilla haluttomuutta ymmärtää ketään, jos mieli on allapäin.

      • Joku raja pitäisi löytyä... oli teini tai ei.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joku raja pitäisi löytyä... oli teini tai ei.

        Olen samaa mieltä, kiva olisi tietää miten siihen voisi vaikuttaa. Tietenkin toi, et jättää ne omaan arvoonsa on hyvä ja sitä olen toteuttanutkin omassa tavassa toimia täällä.


    • Anonyymi

      Ei täällä juuri muita trolleja ole kuin se 34-vuotias joka floodaa palstaa pahimmillaan kymmenillä tyhjillä aloituksilla päivässä.

      • On muitakin...ja sekin voi olla sama..


    • Anonyymi

      Hulluus ruokkii järjettömyyttä. Vaikka kuinka luulisi, että tunnistelee täällä joitakin ja muuta, niin kellään ole mitään varmaa tietoa, kuka täällä käy ja kuka tekeytyy kenenkin oloiseksi ja vaan jatkaa siitä, mistä edellinen jäyhää tyhjää. Noi vastenmielisimmät sais kyllä mennä vaikka rikospalstoille tai viha palstalle. Kaikkea ei haluisi edes ohimennen selaten nähdä, saati alitajuntaan. Yök.

      • Joo, ei kannata itse koettaa miettiä kuka on kuka...
        Siitäkin saattaa tulla eripuraa, mikä taas ruokkii myös trollia.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei kannata itse koettaa miettiä kuka on kuka...
        Siitäkin saattaa tulla eripuraa, mikä taas ruokkii myös trollia.

        Saahan niitä toki itse miettiä ja jokaisella varmasti mietteensä onkin. Mutta että niitä täällä pyörittelee on toinen juttu. Saahan niinkin tehdä, mutta onko tosiaan osa ongelmaa vai ratkaisua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan niitä toki itse miettiä ja jokaisella varmasti mietteensä onkin. Mutta että niitä täällä pyörittelee on toinen juttu. Saahan niinkin tehdä, mutta onko tosiaan osa ongelmaa vai ratkaisua.

        No täällä on nähty jo kaikenlaisia syyttelyitä ristiin ja rastiin. Niistä ei ole kuin haittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan niitä toki itse miettiä ja jokaisella varmasti mietteensä onkin. Mutta että niitä täällä pyörittelee on toinen juttu. Saahan niinkin tehdä, mutta onko tosiaan osa ongelmaa vai ratkaisua.

        Ja jokainenhan on vastuussa vain itsestään. Muusta ei voikaan olla. En sitä ratkaisulla tarkoita. Mutta se ruokkiminen vaan.


      • Anonyymi

        "Hulluus ruokkii järjettömyyttä"

        Ja päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainenhan on vastuussa vain itsestään. Muusta ei voikaan olla. En sitä ratkaisulla tarkoita. Mutta se ruokkiminen vaan.

        "jokainenhan on vastuussa vain itsestään"

        Anonyymipasltalla ei ole vastuussa edis itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jokainenhan on vastuussa vain itsestään"

        Anonyymipasltalla ei ole vastuussa edis itsestään.

        No, se oli sinun tulkintasi. Tarkoitin vaan, että on harhaluulo kuvitella voivansa vaikuttaa toisten tekemisiin. Mutta voi yrittää olla pahentamatta tai ruokkimatta tilannetta enempää. Tähän asiaan olen nyt sen sanonut, mitä sanottavaa olikin.


    • Anonyymi

      Välillä tuntuu kuin palstalla olisi henkilö, jolla on monta persoonaa ja siksi ne sujuvasti keskustelee (kolmenkin saman henkilön nimimerkkiä) keskenään. En ole oikea henkilö diagnosoimaan, mutta mallikkonankin oireet näyttää vierestä dissosiatiiviseltä identiteettihäiriöltä. Peruspersoonallisuus on nyt ollut enimmäkseen poissa pidemmän aikaa, mutta muita halveksiva, tylyttävä ja provosoinnilla riitaa ja yleisen oikeustajun ja ihmisarvon rajoja tahallaan kyseenalaistavat sivupersoonat on sen sijaan on aktiivisempia. Jo ennen tätä aloitusta mietin, että kyllä pappa on käynyt kummalliseksi, ihan kuin olisi kaksi tai useampi eri ihmistä kyseessä.

      Btw: Käypähoito ohjeistaa hakeutumaan kyseissä haasteissa lääkäriin ja kertoo, että taustalla on juurisyynä usein lapsuuden traumoja. Palsta, jossa toiset antaa takaisin (jokainen antaa kun tarpeeksi tylytetään) tai ignoorataan (epätoivotun käytöksen kitkemiseksi) ei ole paras paikka vakavista mielenterveyden sairauksista kärsiville. Siis lääkäriin olisi hyvä hakeutua omaisten avulla, jotta vaiva ei pahene!

      Palsta ei voi olla avohoidon nyrkkeilyalusta, vaikka kuinka kuinka ymmärtäisi ettei sairas hillitse itseään. Jokainen joskus sanoo tyhmästi tai ärähtää liian pienestä, se on ihan normaalia. En siis puhu sellaisesta vaan toiminnasta, jonka voi pelkällä maalaisjärjellä huomaa, että nyt menee rajusti yli äyräiden.


      t. Cit-Lounalla eikä jaksa kirjautua

      • No jonkun pitäisikin puuttua, mutta miten?

        Ilmoitukset ylläpitoon ei toimi ja jos korkeibtaan bannaavat ip;een tms, se ei auta...

        Jonkun läheisen pitäisi toimia, mutta jos läheiset ei tiedä tai niitä ei ole? 🙄


      • Sinäkin olet sanonut häiriköineesi...


      • Disseisback kirjoitti:

        Sinäkin olet sanonut häiriköineesi...

        Se on maku asia.


    • Anonyymi

      Ollu aina ja tulee olemaan. Ihmiset on mitä on. Moni ihan päästään sekaisin.

      Jasu

      • Anonyymi

        Kyllä täällä viime päivinä on ollut normaalia enemmän sellaista tavaraa, että jollain iso pyörä heittää.


      • On... mutta eipä aina tarvitsisi olla, kun tekisi ennakkotapauksen. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä viime päivinä on ollut normaalia enemmän sellaista tavaraa, että jollain iso pyörä heittää.

        En ole nyt lueskellut palstaa mitenkään tiiviisti. Ollut tuota autoilua pitkin niin paljon. Mutta paskan määrä on vakio, ropinassa on vaihtelua.

        Jasu


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On... mutta eipä aina tarvitsisi olla, kun tekisi ennakkotapauksen. 😄

        Voi olla vaikeeta, kun avohoito on ulkoistettu muiden harteille.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nyt lueskellut palstaa mitenkään tiiviisti. Ollut tuota autoilua pitkin niin paljon. Mutta paskan määrä on vakio, ropinassa on vaihtelua.

        Jasu

        Tällä hetkellä muutama on suorastaan vaarallisen oloisessa vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä muutama on suorastaan vaarallisen oloisessa vaiheessa.

        Sitten taidan pysytellä poissa ja jatkaa nikkarointia. Viimeistelen terran verkkokannet. On sitten nätimmät silmällekin. Pitäkää jöötä.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten taidan pysytellä poissa ja jatkaa nikkarointia. Viimeistelen terran verkkokannet. On sitten nätimmät silmällekin. Pitäkää jöötä.

        Jasu

        Pahin tapaus tuntuu olevan jo tiukasti kohteensa perässä, joten hänen suhteensa sun tuskin tarvitsee olla huolissasi.


    • Rakuunapataljoonassa minulla oli ikätoveri, joka uskoi olevansa savolainen huumorimies. Teki koko ajan huumoriksi selittämiään ilkeyksiä toisille. Muut rakuunat saivat tarpeekseen ja vaihtoivat yöpuvun housut paitaan.

      Rakuuna sai raivokohtauksen. Huusi kurkku suorana: "Minä olen kyllä huumorimies, mutta tämä on kyllä liikaa."

      'Savolaisilta huumorimiehiltä' unohtuu aikaa myöten, mitä itse ovat tehneet. Ap. kirjoitti: "No kieltämättä joskus itse tulee "v.ttuiltua" idiootille, mutta sekin on huomiota. Riippuu mielentilasta..."

      Hän puhuu 'idiootista', siis henkisen tason alimmasta asteesta, mutta kun kerroin hänen oman henkisen tasonsa olevan intelligentia subnormalis levis, eli lievästi heikkolahjainen, hän pillastui.

      Tämän sanoin sitten, kun hän moneen kertaan oli viitannut siihen, että itsestäni kertomani ei olisi ollut totta. Selitykseni oli tietysti se, ettei matalatasoinen saata ymmärtää korkeammalla tasolla olevaa korkeatasoiseksi. Olin tehnyt havaintoni hänen kirjallisen tuotoksensa perusteelle, mikä on varmin älykkyystason mitta. Itse hän itse uskoo olevansa hyvin kyvykäs.

      Minun oli taas helppo huomata, ettei hän ymmärtänyt tieteestä mitään, mutta esitti siitä varmoja mielipiteitä. Juuri se pisti silmään, kuinka paljon hän luuli tietävänsä.

      Alun perin, kun tulin palstalle, kerroin vain, mitä tieteellinen tutkimus sanoo eräistä palstalla käsitellyistä aiheista, enkä suinkaan kommenttina hänelle. Silti hän loukkautui syvästi, ja alkoi moittimaan minua, sillä hänhän tiesi, miten asiat ovat.

      Kerroin, että olin koulun toiseksi paras oppilas, kaskiarvolla 9.50, laudaturylioppilas, kaksi maisterintutkintoa, kummatkin sivulaudaturilla ja sen lisäksi n. 10 erillistä arvosanaa, ÄO144.

      Kun nämä kerroin, hän rupesi useaan kertaan kiusaamaan, ettei usko. Luulisin, että hän tarkoittaa minua, kun puhuu trollista ja selittää 'palstalla olevan pahaa ainesta'.

      • Anonyymi

        Kynis, mieli järkkyy myös kympin oppilailla ja heillä vielä useammin kuin taviksilla, joiden ei tarvitse saada älliä kelvatakseen itselleen. Ylioppilas tai maisteri ei tee asiantuntijaa edes omalla osa-alueella. Se pohja mille asiantuntijuus kasvaa, jos alalla alkaa työskentelemään.

        1800-luvulla ylioppilas oli suuri osaaja, tällä hetkellä lukio on oppimaan oppimista, laajaa yleistiedon ja sivistyksen hankkimista varten.


      • Anonyymi

        Jaa, ÄO ei kerro vielä fiksuudesta mitään, vain älykkyydestä jotain.

        Viisas ei tiedä kaikkea, viisas tietää mikä on tärkeää.


        Jasu


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä Kynis sinun älykkyytesi ei näy lainkaan sinun kirjallisissa tuotoksissasi. Ja ei, heikkotasoiset tuotoksesi eivät muutu korkeatasoisiksi sillä, että koet olevasi väärinymmärretty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kynis, mieli järkkyy myös kympin oppilailla ja heillä vielä useammin kuin taviksilla, joiden ei tarvitse saada älliä kelvatakseen itselleen. Ylioppilas tai maisteri ei tee asiantuntijaa edes omalla osa-alueella. Se pohja mille asiantuntijuus kasvaa, jos alalla alkaa työskentelemään.

        1800-luvulla ylioppilas oli suuri osaaja, tällä hetkellä lukio on oppimaan oppimista, laajaa yleistiedon ja sivistyksen hankkimista varten.

        Minullakin on ollut suuria hankaluuksia alkoholismin ja siihen liittyvän ahdistuneisuuden kanssa, mutta olen silti onnistunut pysymään kuivilla 46 vuotta. En ole tutkija, mutta koulutuksellani tiedän toki enemmän, minkä heikkolahjainen tietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä Kynis sinun älykkyytesi ei näy lainkaan sinun kirjallisissa tuotoksissasi. Ja ei, heikkotasoiset tuotoksesi eivät muutu korkeatasoisiksi sillä, että koet olevasi väärinymmärretty.

        Näissä asioissa ymmärrys kulkee yksisuuntaisesti. Matalatasoinen harvoin ymmärtää korkeampitasoista kirjallista tuotosta, korkeampitasoinen havaitsee heikomman tason.

        En tunne olevani VÄÄRINymmärretty. Kullakin on ymmärrys vain siihen asti, mitä pystyy.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Näissä asioissa ymmärrys kulkee yksisuuntaisesti. Matalatasoinen harvoin ymmärtää korkeampitasoista kirjallista tuotosta, korkeampitasoinen havaitsee heikomman tason.

        En tunne olevani VÄÄRINymmärretty. Kullakin on ymmärrys vain siihen asti, mitä pystyy.

        Olet siis niin matalatasoinen, että en kykene sinua ymmärtämään? Se voi tietenkin olla, mutta silloinkin pitää paikkansa, että korkeatasoisia sinun kirjoitukseistasi ei saa tekemälläkään.


    • Anonyymi

      Trollollolloo. No joo. Ei se trollaaminen ja eriävien mielipiteiden alas painaminen kivalta tunnu.

      Kannattaisi ylläpidonkin hieman keskittyä siihen, ennen kuin koko sivusto kuihtuu normaalien ihmisten osalta.

      Voisi jopa sanoa, että ylläpito kaivaa itselleen työttömyyden kuoppaa. Turha se on jälkeenpäin ihmetellä, että miten tässä näin kävi?

      >simiti<

      • Anonyymi

        "ennen kuin koko sivusto kuihtuu normaalien ihmisten osalta."

        Melkein tukehduin croissantiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ennen kuin koko sivusto kuihtuu normaalien ihmisten osalta."

        Melkein tukehduin croissantiini.

        No jopas. Ota rauhallisesti ja pureskele kunnolla. Itse tykkään niistä juustosarvista. Yleensä kyllä ostan kahvin kanssa punaisen pullan tai suklaakääretorttua.

        Ihan sama vaikka onkin 2 tyyppi, kuolee sitä kuitenkin jossain vaiheessa. Jopa entinen naisystäväni kuoli elinsiirtojonoon.

        Ota löysin rantein, älä jännitä. Ota vastaan mitä tarjoo elämä...
        https://youtu.be/8a1t78JQ5OU?si=Z6wvW2yh-d2kb6-9

        >simiti<


    • Ote sivulta: https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

      ❛Erityiset käytännöt Keskusteluissa

      Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että jokainen kirjoittaja on itse vastuussa omien viestiensä sisällöstä. Kirjoittajia sitoo Suomen laki.

      Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa.❜

      Mutta, ovat unohtaneet mainita että lisäksi (palstan) aiheeseen kuuluvia viestejä voidaan myös poistaa. Toki, sellaisia viestejä on niin vähäinen lukumäärä että se varmaan tuntuu turhalta mainita.

    • Trolleja olen tavannut erityisesti kaksi, jotka sikäli ovat samanlaisia, että inhovat minua, mutta muuten ovat erilaiset.

      1) Toinen, ap., on erikoistunut kiusaamaan sillä, että sanoo ei uskovansa, mitä olen itsestäni kertonut. 2) Toinen luuli heti alkuunsa, että olisin sovinisti ja pedofiili, ja toistaa näitä teemojaan vuosienkin jälkeenkin.

      Olen selvästi sanonut, että pedofiilit pitäisi mielestäni kastroida uusintarikollisuuden välttämiseksi, ja en tunne mitään myötätuntoa vihaideologioita kohtaan, kuten sovinismi ja feminismi.

      • Niin, se näillä molemmilla trolleilla on vielä yhteistä, että kumpikaan ei tunne matemaattis-loogista ja empiiristä menetelmää, jota luonnontieteitten piirissä pidetään ainoana keinona saada tietoa.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Niin, se näillä molemmilla trolleilla on vielä yhteistä, että kumpikaan ei tunne matemaattis-loogista ja empiiristä menetelmää, jota luonnontieteitten piirissä pidetään ainoana keinona saada tietoa.

        Oletko aikuinen ihminen?


    • Huoh, ei jaksa. Mitä porukka taas täällä melskaa. Töissä kaikki oli toistensa kurkuissa kiinni, ja nyt sitten täälläkin. Tekisi mieli mennä vaan nukkumaan ZZzzzz

      • Ei kai sitä täöllä ainakaan kukaan kiellä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei kai sitä täöllä ainakaan kukaan kiellä.

        Ei passaa sotkea rytmejä.


    • Anonyymi

      Enpä tiedä älykkyydestä, mutta jos se on sellaista kuin eräällä kirjoittajalla, en tahtoisi olla älykäs.

      🌹🫡

    • Anonyymi

      Mitä olen palstaa seurannut, on aloittaja itse yksi pahimmista trolleista.
      Huutaa omavastuun perään kun vittuilee toisille? Omaa vastuuta hänellä ei tunnu olevan?
      Rinki ilman langan kiertämää, se on jo osin poistunut, päässeet parempiin työtehtäviin.

      • Samaa kuin eräässä maassa, joka pommittaa erityisesti SIVIILIEN asumuksia, mutta moittii puolustautujaa juuri siitä, mitä itse tekee. Trolli luulee, että selviää puhtain paperein, kun syyttää toisia siitä, mitä itse on moninkertaisessa määrin.


    • Anonyymi

      Jos mua meinaat ni ihan yhdentekevää huomioit tai et jatkan vittuilua siitä huolimatta mä kun en harrasta sitä trollaamista nimettömänä niin kuin sinä teet nimimerkilläkin vai onnistut yrittämään keskustella asiallisesti

      • Anonyymi

        Ja se nimimerkki oli?
        Taisi kännissä unohtua?


      • V.ttuilu ei minua haittaa... mulle saa ja mua saa dissata ihan niin paljon kuin sielu sietää...ei se mua kirpaise.

        Mutta täällä pitäisi olla tietyt säännöt ja niitä pitäis noudattaa ja jonkun pitäisi valvoa ja jonkun pitäisi myös tietää, ketkä valvoo ja miten...

        Jokaisen kommentin nurkassa on kolme pistettä, sitä painettaessa tulee jaa/ilmoita. Jos joku ilmoittaa sääntöjen vastaisesta viestistä ja se ei poistu, on jotain mätää tässä systeemissä.

        Se, että täältä poistuu ihan asiallisiakin viestejä ei ole ongelma, mutta jos alaikäisiin liittyvää seksuaalista viestiä ei saada pois, on jo huolestuttavaa.

        Tämä ei vaikuta tosiaankaan hyvältä...jos sitä ikinä on ollutkaan..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        V.ttuilu ei minua haittaa... mulle saa ja mua saa dissata ihan niin paljon kuin sielu sietää...ei se mua kirpaise.

        Mutta täällä pitäisi olla tietyt säännöt ja niitä pitäis noudattaa ja jonkun pitäisi valvoa ja jonkun pitäisi myös tietää, ketkä valvoo ja miten...

        Jokaisen kommentin nurkassa on kolme pistettä, sitä painettaessa tulee jaa/ilmoita. Jos joku ilmoittaa sääntöjen vastaisesta viestistä ja se ei poistu, on jotain mätää tässä systeemissä.

        Se, että täältä poistuu ihan asiallisiakin viestejä ei ole ongelma, mutta jos alaikäisiin liittyvää seksuaalista viestiä ei saada pois, on jo huolestuttavaa.

        Tämä ei vaikuta tosiaankaan hyvältä...jos sitä ikinä on ollutkaan..

        No sepä, kun tällä paikalla pitäisi olla myös oma vastuu sisällöstä. Ihan täällä kirjoittaviakin ajatellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sepä, kun tällä paikalla pitäisi olla myös oma vastuu sisällöstä. Ihan täällä kirjoittaviakin ajatellen.

        No tavallaan joo, mutta entäpäs jos ajatellaankin näin:

        Tänne saa kirjoittaa mitä kystää...asiattomat poistetaan ja ääritapauksien kohdalla viranomaisille ilmoitetaan mistä viesti tuli...viranomainen käy tsekkaamassa tapauksen ja kyselelee miksi lähti tälläinen viesti tänne jne...

        Täällä on ollut koulusurmaajia ja ties mitä hulluja, mitkä on jakaneet nettiin vaikka sun mitä ennen kuin ovat tehneet typerää... Ihan varmaan pystyisi erottamaan jyvät skanoista kun asioille oikeasti ruvettais tekemään jotain...

        Täälläkin moni varmaan pelleilee huvikseen, mutta osa on oikeasti avun tarpeessa. Kun hyväksytään perseily, ei voida ihmetellä miten jonkun kirjoittelua ei oteta tosissaan...

        Putin sanoi jo enben hyökkäystään Ukrainaan tosi painavia kommentteja...kuka otti ne tosissaan...ja mikä on nyt tilanne?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tavallaan joo, mutta entäpäs jos ajatellaankin näin:

        Tänne saa kirjoittaa mitä kystää...asiattomat poistetaan ja ääritapauksien kohdalla viranomaisille ilmoitetaan mistä viesti tuli...viranomainen käy tsekkaamassa tapauksen ja kyselelee miksi lähti tälläinen viesti tänne jne...

        Täällä on ollut koulusurmaajia ja ties mitä hulluja, mitkä on jakaneet nettiin vaikka sun mitä ennen kuin ovat tehneet typerää... Ihan varmaan pystyisi erottamaan jyvät skanoista kun asioille oikeasti ruvettais tekemään jotain...

        Täälläkin moni varmaan pelleilee huvikseen, mutta osa on oikeasti avun tarpeessa. Kun hyväksytään perseily, ei voida ihmetellä miten jonkun kirjoittelua ei oteta tosissaan...

        Putin sanoi jo enben hyökkäystään Ukrainaan tosi painavia kommentteja...kuka otti ne tosissaan...ja mikä on nyt tilanne?

        No, sitä juurikin tarkoitin tuolla aiemmin. Mutta nyt tämä touhu alkaa näyttämään enemmän joltain woodoo juhlilta, kuin siltä että tolkkua tulisi. Ihan irti rooleistaan näyttää ajautuvan kukakin. Trilleriä tästä vois pyöritellä pikkuhiljaa, odotan vaan millon joku huutaa poikki. Ja otos purkissa. Vitsi vitsi. Ihan tosi himmeetä settiä lukipa mitä tahansa oikeestaan mistä tahansa.


    • Anonyymi

      Eiköhän tuo dissosaatiohäiriöstä kärsivä ja naisia esittävä sekopåå ole saanut ihan tarpeeksi jo elämänsä aikana riehua netissä. Selkeästi uhka lapsillekin jo, joten minä teen ainakin kaikkeni että pääsee ja joutuu sinne minne kuuluukin.

      Mania, psykoosi, pakkomielle ja pedofilia on sellainen värisuora että ei varmasti pahemmaksi voi ihminen mennä.

      • Anonyymi

        Kuuluisa hyrylän ätmikäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluisa hyrylän ätmikäs

        Jaa palstahäirikkö heräsi, tässä on se mistä puhutte . Tämä pedosekoilija. Änkee joka vjuttuun ja epäilee kaikki yhdeksi ja sa
        maksi mieheksi. Aina kun näette näitä ätmi juttuja tiedätte et tämä se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa palstahäirikkö heräsi, tässä on se mistä puhutte . Tämä pedosekoilija. Änkee joka vjuttuun ja epäilee kaikki yhdeksi ja sa
        maksi mieheksi. Aina kun näette näitä ätmi juttuja tiedätte et tämä se on

        Ja kehtaa mua sanoa ätmiksi.


      • Anonyymi

        Hae apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua.

        Ehkä se avuntarve on enemmän paikallaan käppänälle joka esittää 11 vuotiaita tyttöjä netissä, kyllähän sen tietää mitä käy kun nämä tulee julkisuuteen alkaa olemaan palstapedarilla ns epätoivon päivät nettisirkuksessaan meneillään.


    • Anonyymi

      Olet mies varma, ettet tuota tuota maanisuutta, kuten mainitsit aivan itseksesi?

    • Jaa että on elämää taas pitänyt, niin sanotusti? Vaan eikö se ole kivakin, ettei tartte yksin itteksiin jutustella?

      Justiinsa tänään käytiin pientä palaveerosta tuottavuuspaikalla erinäisistä asioista ja minä vain kuuntelin. Yksi kollega kysyi puolimatkan krouvissa, että Rande, mitä ajatuksia on herännyt, onko kommentteja, olet aika hiljainen. Totesin, että mää nyt vielä kuuntelen että mikä homma teillä tässä on käsillä. Ei niinkään siksi, etteikö mulla olisi ollut asiaan mielipidettä tai oikeammin mielipiteitä, mutta ei sitä viitti päsäyttää parin vartin vatkaamisen jälkeen että onpa taas hiton paskoja ideoita ja tehty tunti tolkulla byrokraattista näpertelyä turhaan, vaikka ihan oikeaakin tekemistä olisi.

      Niin joskus on vaan parempi kuunnella sitä hölötystä ja keskittyä lepuuttamaan verbaalisen ulosannin mahdollistavia ruuminosiaan.

      • Kuullostaa tutulta...

        Välillä palavereissa unohtuu se varsinainen idea, miksi se on edes kutsuttu koolle, kun jotkut sinkoilee...😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Kuullostaa tutulta...

        Välillä palavereissa unohtuu se varsinainen idea, miksi se on edes kutsuttu koolle, kun jotkut sinkoilee...😃

        Noo, toi oli sellanen aiemmin yhdessä sovittujen käytäntöjen täyskäännössuunnitelma tai oikeammin kaksi sellaista, mutta siten että kaksi kaveria on ilmeisesti yhdessä asioista puhuneet ja samalla "päättäneet", että tulee linjamuutos. No ei siinä vielä mitään, mutta jos niin meinaa tehdä, pitää osata ottaa huomioon kaikkien työnkuvien erityisominaisuudet ja -tarpeet.

        Muuten käy niin, että kuvitteellisesti linjamuutoksessa kaksi kaveria yhdessä päättää, että jatkossa pihaa ei hiekoiteta missään tilanteessa, koska Teslan pintaan voi tulla pölyä, jopa naarmuja. Tää nyt siis kärjistettynä esimerkkinä, mutta toi oli peruslinja siinä hommassa.

        Ja kun pelikenttä on tuolla asetelmalla avattu, niin mulla ei ole kommentteja asiaan, ei se asia ole kommenttien arvoinen, eikä ainakaan toteuttamisen arvoinen, teen niinku itte tykkään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, toi oli sellanen aiemmin yhdessä sovittujen käytäntöjen täyskäännössuunnitelma tai oikeammin kaksi sellaista, mutta siten että kaksi kaveria on ilmeisesti yhdessä asioista puhuneet ja samalla "päättäneet", että tulee linjamuutos. No ei siinä vielä mitään, mutta jos niin meinaa tehdä, pitää osata ottaa huomioon kaikkien työnkuvien erityisominaisuudet ja -tarpeet.

        Muuten käy niin, että kuvitteellisesti linjamuutoksessa kaksi kaveria yhdessä päättää, että jatkossa pihaa ei hiekoiteta missään tilanteessa, koska Teslan pintaan voi tulla pölyä, jopa naarmuja. Tää nyt siis kärjistettynä esimerkkinä, mutta toi oli peruslinja siinä hommassa.

        Ja kun pelikenttä on tuolla asetelmalla avattu, niin mulla ei ole kommentteja asiaan, ei se asia ole kommenttien arvoinen, eikä ainakaan toteuttamisen arvoinen, teen niinku itte tykkään.

        Mä tuumsisin, että ajakaa Teslanne sit kilometrin päähän ja kävelkää sinne. Täällä hiekoitetaan, koska ei haluta liukastumisia tämän alueen sisään.

        Ulkopuolella tehkää mitä tykkäätte.

        Noin karkeesti esinerkkiin...

        Pomolle pein henkilökohtaisen ripityksen vst aiheesta. Kahden kesken...ja tehtiin myöhemmin siitä pöytäkirjakin. Tai sentapainen...mustaa valkoiselle...

        Hän ei tosin ollut ksikkea meille kertonut, mitä oli saanut tietoon tilaajan puolelta ja neukannut...mutta kirjattiin sinne, että tieto muutoksista pitää edetä työnjohtajankin ohi...koska muuten työntekijöitten pitää puuttua poikkeuksiin...

        No minähän puutuin...kun en tiennyt poikkeuksista...selvis se sit kun aukaisin turpani...mut kahden kesken...


      • No mä oon oivaltanut nykyään, että tavat tehdä työjuttuja on aivsn erilaista kun mihin mä kasvoin...

        Mun aikana tehtiin, mietittiin sitten miten laaditaan siitä kuvat...

        Nyt siihen samaan työhön käytetään aikaa tuplatyötunnit jos joskus enemmänkin, ennenkuin edes ollaan kohteessa. Tuntuu hullulta, mutta mä uskon, että joko senkin on miettinyt niin fiksuksi...

        Mua aikaisempi ikäryhmä piti ok;na olla tilipäivinä töissä kännissä...ja taatusti olivat rehellisesti sitä mieltä, että se on ihan ok. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä oon oivaltanut nykyään, että tavat tehdä työjuttuja on aivsn erilaista kun mihin mä kasvoin...

        Mun aikana tehtiin, mietittiin sitten miten laaditaan siitä kuvat...

        Nyt siihen samaan työhön käytetään aikaa tuplatyötunnit jos joskus enemmänkin, ennenkuin edes ollaan kohteessa. Tuntuu hullulta, mutta mä uskon, että joko senkin on miettinyt niin fiksuksi...

        Mua aikaisempi ikäryhmä piti ok;na olla tilipäivinä töissä kännissä...ja taatusti olivat rehellisesti sitä mieltä, että se on ihan ok. 😁

        Niin, nykyään usein joku joka ei ymmärrä sitä työmaan arkitodellisuutta tekee ne suunnitelmat. Sitten ne päätyy työmaalle toteutettaviksi ja niitä käskystä yritetään toteuttaa, mutta lopulta työ keskeytetään, että kun ei vaan pysty. Ja sitten tehdään korjauksia, muutoksia ja lisäyksiä suunnitelmiin, hommat etenevät taas. Lopulta työmaalla vähän fixataan asioita että saadaan homma maaliin, tehdää suunnitelmiin punakynät ja lopuksi joku piirtää ne suunnitelmat kaikkien muutosten, korjausten ja punakynien jälkeen uusiksi, homma jota kukaan ei halua tehdä, koska se on hiton aikaa vievää ja epäkiitollista, homma josta ei yleensä maksetakaan. Niin sitä ei sitten tehdä. Ja ensi kerralla kukaan ei ole oppinut mitään, vaan kerran päin hanuria mennyttä prosessia toistetaan, koska jos sitä riittävän kauan toistaa, on se pakko joskus onnistuakin, eikö? 😂

        Mä olen nähnyt työpiirustuksia, jossa uudet kaukokylmälinjat on piirretty vedettäväksi isoon kiinteistöön kohdasta jossa menee taloon tulevat sähköt ja valokuidut, ne samaiset sähköt ja kuidut oli piirretty siihen työpiirustukseenkin. Poikki vaan? Ja kaksi metriä talon sisäpuolella kaukokylmälinja puhkaisi ajorampin hulevesiviemärilinjan niissä piirustuksissa. Ne työkuvat nyt kuitenkin oli jo ns. hyväksytyt ja monttua hyvän matkaa avattuna, niin aina välillä on usko koetuksella jopa hyviin aikomuksiin.

        Mä muistan vielä ne ajat, kun oli ok olla perjantaisin, etenkin joka toinen perjantai (palkkapäivä) hutikassa duunissa. Tai no snadissa hutikassa, ei kunnon töötissä, mutta kuitenkin. Kyllä sitä teini-Rande hiukan ihmetteli, mutta se oli sitä aikaa.


    • Jos seuraatte, mitä minulle kirjotellaan ja vastaillaan, niin ne todelliset häiriköt ja hullut löytyy aika nopeasti.

      • Ne kyllä on kytänneet sua jostain pitkästi...🤔


      • Anonyymi

        Juu, sä olet se josta tuolla vähän aiemmin mainitsin. Noi sun vainoojas alkavat vaikuttaa jo pikkuhiljaa jopa vaarallisilta. Niiden touhu on jo täysin neuroottista ja menee jo stalkkaamisen puolelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sä olet se josta tuolla vähän aiemmin mainitsin. Noi sun vainoojas alkavat vaikuttaa jo pikkuhiljaa jopa vaarallisilta. Niiden touhu on jo täysin neuroottista ja menee jo stalkkaamisen puolelle.

        Niin ja joku niistä oli minua jo tappamassa eilen. Lyömässä jollain piikillä aivoihin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin ja joku niistä oli minua jo tappamassa eilen. Lyömässä jollain piikillä aivoihin.

        Tuollainen voisi ainakin jatkuessaan hyvinkin täyttää laittoman uhkauksen tunnusmerkit. Sun kannattaa ottaa noita todisteina talteen.


    • Anonyymi

      Varmastikin on joku 1 ja ainoa henkilö joka kiusaa.

      Joka haluaa nettikameran ja Elli-nettikaverin videon välityks4ellä.

    • Tuossa edellä kirjoitin, että ap-trolli aikoinaan jatkuvasti teki kiusaa väittämällä, että mitä kerroin itsestäni ei pidä paikkaansa. Sen lisäksi, että teki kiusaa, on myös mahdollista, että hän oikeasti luuli niin.

      Tällä trollillahan on pöhöttynyt itseluottamus. Uskoo tietävänsä tieteestäkin oleellisen, vaikka on vain funtsimisen ja vatkaamisen tasolla. Tieteen oikeasti tunteva heti tunnistaa toisen, joka myös tuntee, mutta ylikehittyneellä itsetunnolla varustettu kuvittelee hössönpööksi kaiken, mitä itse ei hallitse.

      Olen kertonut jo useammin, että vastaavanlainen oli vaimoni isä. Hän oli syntynyt 1900-luvun alussa ja käynyt 2-vuotisen kansakoulun. Tietojaan hän oli laajentanut Egyptiläis-kaldealaisella unikirjalla ja paikallislehdellä.

      Aikana ennen digitalisointia ja välimuistin käyttöä, radion aikamerkin viivästymä oli suoraan laskettavissa ohjelmaketjun pituudesta ja valonnopeudesta. Kellona käytettiin sen ajan tarkinta, eli teeveen juovasignaalin taajuutta.

      Vaimoni isä aivan vakavissaan kertoi, että hänellä on niin tarkka kello, että voi sen avulla havaita radion aikamerkin heittävän pari sekuntia puoleen tai toiseen. Hänkin oli heikkolahjainen ja hänellä oli yhtä pöhöttynyt itseluottamus kuin mainitulla trollilla.

      • Mikä oikein oot miehiäsi?


      • Voi olla, että moderaattorivuorossa oli saman suunnan raivofeministi.


      • Anonyymi

        Kynis, sähän suorastaan panikoit. Mikä sua nyt noin ahdistaa, että pitää tuoda kaikki palstahahmosi toisiaan komppailemaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kynis, sähän suorastaan panikoit. Mikä sua nyt noin ahdistaa, että pitää tuoda kaikki palstahahmosi toisiaan komppailemaan?

        Sinun kohdallasi en pääse samaan tulokseen kuin Disse-trollin, sillä kirjoituksesi viittaavat paranooisiin ajatuksiin. Johtunevat otsalohkon epätoimisuudesta. Ilman lääkitystä niihin ei pääse käsiksi.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Sinun kohdallasi en pääse samaan tulokseen kuin Disse-trollin, sillä kirjoituksesi viittaavat paranooisiin ajatuksiin. Johtunevat otsalohkon epätoimisuudesta. Ilman lääkitystä niihin ei pääse käsiksi.

        Jakomielitautisen diagnooseilla nyt ei paljon painoarvoa ole, eli jätän höpinäsi omaan arvoonsa. Se, että oket ketjussa panikoimassa kaikkien palstahahmojesi voimin kertoo selvää kieltä siitä, että tällaiset jutut olisivat kolahtamassa juuri sinuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynis, sähän suorastaan panikoit. Mikä sua nyt noin ahdistaa, että pitää tuoda kaikki palstahahmosi toisiaan komppailemaan?

        Jep, Kynis on ketjua ainoa, jota selvästi ahdistaa. Toi tuo kanakoipi alter egonsakin itseään komppailemaan.


    • Laitan tämän tännekin. Wikipediasta on poistettu suomenkielinen esittely Suomi24:stä. Vielä jokunen aika se siellä oli. Siinäkin jutussa kritisoitiin suom24 ylläpitoa siitä, ettei kiusaamiseen puututtu tarpeeksi. Nyt siellä on vain englannin kielinen esittely.

      • S24:llä om dilemma. Omistajafirma pyrkii hyvään taloudelliseen tulokseen, mutta mitä enemmän kiusaamista suitsitaan, sit vähemmän klikkauksia ja mainosmyyntiä.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        S24:llä om dilemma. Omistajafirma pyrkii hyvään taloudelliseen tulokseen, mutta mitä enemmän kiusaamista suitsitaan, sit vähemmän klikkauksia ja mainosmyyntiä.

        On myös ongelmia, joista kielii mm. se että yläpalkkissa on tänäänkin edelleen "BLACK FRIDAY 2023".


      • Anonyymi

        Kyllä sieltä löytyy suomenkielinenkin esittely


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sieltä löytyy suomenkielinenkin esittely

        Miten minä en löytänyt sitä?


      • Kynis.mi kirjoitti:

        S24:llä om dilemma. Omistajafirma pyrkii hyvään taloudelliseen tulokseen, mutta mitä enemmän kiusaamista suitsitaan, sit vähemmän klikkauksia ja mainosmyyntiä.

        Niin, pitäisihän keskustelun olla riittävän mielenkiintoista. Draama kiinnostaa ihmisiä ja kaikenlainen sosiaaliporno yleensä.


      • Goldmember kirjoitti:

        On myös ongelmia, joista kielii mm. se että yläpalkkissa on tänäänkin edelleen "BLACK FRIDAY 2023".

        Niin, kauanko tuosta viime vuoden mustaperjantaista onkaan?

        Ja miksi tuota viestiäni ei ole 'kiusapoistettu, vaikka edellinen, täsmälleen saman sisältöinen, kiusapoistetiin?


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin, pitäisihän keskustelun olla riittävän mielenkiintoista. Draama kiinnostaa ihmisiä ja kaikenlainen sosiaaliporno yleensä.

        Voiko sen sattuvammin sanoa, draama ja sosiaaliporno.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Miten minä en löytänyt sitä?

        oikeasta yläkulmasta voit vaihtaa kieleksi suomen


      • Anonyymi kirjoitti:

        oikeasta yläkulmasta voit vaihtaa kieleksi suomen

        Ah just... Miksi se ei heti tarjoa suomenkielistä sivua?!


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ah just... Miksi se ei heti tarjoa suomenkielistä sivua?!

        no kysy sitä suomi24:lta


      • Anonyymi kirjoitti:

        no kysy sitä suomi24:lta

        En nyt kysele keltään. Ihan kiitollinen saa olla, että tämä toimii edes jotenkin.


    • Olen selvittänyt selkeästi, miksi sain lievästi heikkolahjaisen (intelligentia subnormalis levis) Disse-nimisen trollin aikoinani kimppuuni ja kuinka hän ryhtyi näykkimään ja kiusaamaan.

      Ehdotin hänelle aikoinaan, ettei meillä olisi mitään yhteyttä, mutta hän ei suostunut siihen, vaan vastaili minulle ilkeillen. Nyt näyttää siltä, että on tajunnut pitää etäisyyttä, koska olen kirjoittanut selostukseni hänen aloittamassaan ketjussa, mikä näkyy hänen vellikellossaan.

      Mikäli hän jatkossakaan ei pidä minuun mitään yhteyttä, eikä muutenkaan viittaa epäsuorastikaan minuun, en kirjoita hänestä mitään. Mutta jos kirjoittaa jotakin minuun viittaavaa, vastaan uusimalla kertomukseni.

      • Anonyymi

        Joo joo, me tiedetään jo kaikki, että sä olet intelligentia subnormalis levis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo, me tiedetään jo kaikki, että sä olet intelligentia subnormalis levis.

        En usko, että sinusta voi päästä eroon, kuten Disse-trollista. Syyt ovat syvemmällä aivotoiminnassa.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        En usko, että sinusta voi päästä eroon, kuten Disse-trollista. Syyt ovat syvemmällä aivotoiminnassa.

        Juu, sinun toimintasi syyt ovat varmasti hyvin syvällä aivotoiminnassasi. Ihminen ei toimi kuten sinä, jollei hänessä ole jotain pahemman laatuisesti vialla.


    • Anonyymi

      Tehkää kilpailu kuka aloittaja saa eniten poistettuja viestejä ketjuunsa, voittaa miljoonan.

      Jos saa miljoonan poistoa, voittaa miljoonan, jos saa 10000 poistoa voittaa 10 euroa

    • Anonyymi

      Hallitus voi tänne kaa järkätä "Narauta trolli" salapoliiseja.

    • Anonyymi

      Siinä on mirhrn mi66s: 37 vuotta rehkit moottorisahan kanssa rankame6sässä jotta oliirt edes mi3s, vi6un Jonns ;:D
      ¨

    • Anonyymi

      Kaikki trollaaminen ei näytä olevan tahallista.

      Näyttää siltä, että joiltain on kadonnut todellisuudentaju.

      Täällä on taas ihan psykoottista sekoilua.

      Palstailu ei sovi kaikkien psyykeelle.

      xLiner

      • No itse en tavallaan toitota niinkään mitään agendaa, vaan huomioin, miksi maailma kallistuu johonkin suuntaan...

        Koitan toki itsekin oppia, mikä missäkin on ideana...


    • Anonyymi

      mitä viisaampi ihminen luulee olevansa, sitä karmeanpaa elämän loppu on...
      '

    • Anonyymi

      Viisaus on tyhmyden merkki.

    • Anonyymi

      Metsästyspalstalla on trolli, joka haukkuu kaikki mielipiteet, jos niissä pikkuisenkaan moittii metsästyksen epäkohtia. Hänen kirjoituksensa sisältää sanat; Metsästyksen vastustaja, trolli ja vastasit siis itsellesi sekä, sinun itsesi aloittama keskustelu. Yhtään omaa mielipidettä hän ei suvaitse, vaan kyttää muka metsästäjän ominaisuudessa oikeita harrastajia.

      • Anonyymi

        Hän on tietysti metsästäjien tyyliin aina passissa😂


    • Anonyymi

      On joo. Pedofilia miehiä,eri muodoissaan,pilvinpimein,ja monilla nikeillä. Ne tiedetään.Ulostepervostelioita ja seksi vonkaajia,jotka ei kuulu tälle palstalle. Heille on ihan oma genree. Tupakki ja viinamiehiä jotka huutaa omaa uskomustaan. Naista alistavia ja eritavoin mustamaalaavia ätminkäisiä ja naisvihamielisiä katkeria gubbeja. Ja niitä,jotka tuputtaa rekkautumaan,keskustelemaan 24/7, jokainen päivä vuodessa,ollaksesi muiden arvon ' palsalaisten' mieleen ,ja hyväksymä. Eli ihan joka lähtöön. 💩
      .

      • Anonyymi

        Sinulla on hallussa koko palstan genre 😂

        Huh huh, et onkin tasoa tarjonnassa. Jos meinaa vakuuttaa naiset täyspäisyydellään, niin pitää kirjoitta vuositolkulla rekattuna, että kukaan uskaltaa ottaa yhteyttä.

        Ja joku vielä ihmettelee, että meinaako kaikki palstailla ikuisesti 🤣


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe