Mikä on verkon korkeus eri kohdissa maasta??
Eli tukikeppien kohdalta ja keskeltä??
verkon korkeudesta!
5
4367
Vastaukset
- on kehitetty
englannissa, joten myös mitat ovat tuumissa. Mittojen historiasta minulla ei ole mitään tarkempaa tietoa, mutta kuten yleensä asiat kuin asiat ihmiselämässä ovat aina sopimuksenvaraisia. Verkon korkeus on kuitenkin ollut perinteisesti (olosuhteiden pakosta) matalampi keskeltä tennistä muistuttavissa sisäpeleissä (real tennis). Vasta kun tennis tuotiin nurmelle, muotoutui siitä nykyistä vastaa peli field tenniksestä lawn tennikseen.
Verkon korkeus keskeltä on 3 jalkaa eli 0,914 metriä. Tolpat, jotka saavat olla läpimitaltaan korkeintaan 6 tuumaa eli 15 cm, ovat 3 jalkaa (0,914) kentän rajojen ulkopuolella sekä kaksin- että nelinpelissä. Jos kaksinpelissä käytetään nelinpelitolppien varaan kiristettyä verkkoa, kaksinpelikepit saavat olla läpimitaltaan korkeintaan 3 tuumaa eli 7,5 cm. Verkon valkoinen nauha saa olla korkeintaan 5 cm leveä ja verkkoa kannattava vaijeri 8 mm.- tolppien
korkeudet, jotka ovat 3½ jalkaa eli 1,07 metriä.
- ace
tolppien kirjoitti:
korkeudet, jotka ovat 3½ jalkaa eli 1,07 metriä.
näistä tiedoista!!!
- Nuorallakävelijä
Kuopion kaupungin ilmaisilla kentillä verkot viritetään (pelaajien toimesta) niin korkealla ja suoraksi kuin vain ilman hydraulisia apuvälineitä on mahdollista. Siinä sitten palloa läpsitään jos jonkinlaisilla tekniikoilla, mutta onpahan verkko ainakin yhtä kireällä kuin televisiossa. Oikea korkeus on turhaa hössöttämistä.
- samaa
ajatusmallia jatkaen...Tennistä pelataan pehmeillä ja/tai kuluneilla palloilla, sateella, epätasaisella, pehmeällä tai liian pienellä kentällä, syötetään kentän sisältä, unohdetaan herrasmiesmäisyys jne. ..., mutta se ei ole tennistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742