Kevät on tullut..

Kello ei ole vielä kuusi aamulla ja täällä säksättävät jo aamuvirkut linnut. Varma kevään merkki. Talvi on taitettu.

160

873

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, kiva juttu.

      Sunkin säksätys kuuluu jo. Varma palsta-addiktin merkki, tehdä aloitus ei-mistään.

      Mukavaa päivää sullekin.

      • Niin.. olen tosiaan ollut viimeaikoina kovasti palstalla.

        Aloitus lähti siitä, kun niin kovasti ilostuin lintujen laulusta. Seuraava mikä tekee minut onnelliseksi, on se, kun lokit aloittavat pesinnän. Ja sen jälkeen tulee perhoset ja lopuksi pääskyt. Sit on kesä ja voi kuoriutua kotelostaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. olen tosiaan ollut viimeaikoina kovasti palstalla.

        Aloitus lähti siitä, kun niin kovasti ilostuin lintujen laulusta. Seuraava mikä tekee minut onnelliseksi, on se, kun lokit aloittavat pesinnän. Ja sen jälkeen tulee perhoset ja lopuksi pääskyt. Sit on kesä ja voi kuoriutua kotelostaan.

        Kaupunkilokeista on aina huoli. Huolehtivat pienistä palleroisistaan, eikä ihmiset ymmärrä sitä. Poikasille tuppaa käymään huonosti.

        Onneksi nykyään tuostakin tiedoitetaan ihmisille, "lokit kuuluvat kaupunkiin", ja fiksuimmat kipittävät sateenvarjon suojissa nokkavaara-alueella, jolleivät pysty kiertämään nokatonta reittiä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkilokeista on aina huoli. Huolehtivat pienistä palleroisistaan, eikä ihmiset ymmärrä sitä. Poikasille tuppaa käymään huonosti.

        Onneksi nykyään tuostakin tiedoitetaan ihmisille, "lokit kuuluvat kaupunkiin", ja fiksuimmat kipittävät sateenvarjon suojissa nokkavaara-alueella, jolleivät pysty kiertämään nokatonta reittiä.

        xLiner

        Mulla on aika lähellä tässä järvi ja siitä on osa rauhoitettu lintujen pesimäalueeksi. Lokit siinä pääasiassa pesii ja niiden ääntely kuuluu tänne sisälle asti.

        Kyllä meillä kaupunkilaisilla on ihan sääntönä rauhoittaa tuo alue silloin. Ei ulkoilua alueella, eikä ulkoilmatapahtumia.

        Lokki on yllättävän kaunis lintu. Tykkään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla on aika lähellä tässä järvi ja siitä on osa rauhoitettu lintujen pesimäalueeksi. Lokit siinä pääasiassa pesii ja niiden ääntely kuuluu tänne sisälle asti.

        Kyllä meillä kaupunkilaisilla on ihan sääntönä rauhoittaa tuo alue silloin. Ei ulkoilua alueella, eikä ulkoilmatapahtumia.

        Lokki on yllättävän kaunis lintu. Tykkään.

        Paitsi, että lokit syö pienempien luntujen munat...

        Hanhet taas kaiken muun... pienemmät linnut jyrätään.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Paitsi, että lokit syö pienempien luntujen munat...

        Hanhet taas kaiken muun... pienemmät linnut jyrätään.

        ...sanoo lihaa syövä autoileva heteromies...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...sanoo lihaa syövä autoileva heteromies...

        xLiner

        Jep. Isot linnut jyrää penemmät. En olisi huolissaan yhtään lokkien pesinnästä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jep. Isot linnut jyrää penemmät. En olisi huolissaan yhtään lokkien pesinnästä.

        Eläinrääkkäystapaukset huolestuttaa aina.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläinrääkkäystapaukset huolestuttaa aina.

        xLiner

        No joo. Mutta lokit ei välillä mieti liioin, mihin ne pesän tekee. Ja varmaan yksi syy onkin se, että niitä on niin paljon. Ei ole fiksuja mestoja tehdä pesiä, varsinkin kaupunkialueella. Kyllä sinäkin miettisit lokkeja toisin, kun linja-autoa odotellessa lokit syöksyis kohti ja paskois sinut, kun pesä on katoksen katolla...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joo. Mutta lokit ei välillä mieti liioin, mihin ne pesän tekee. Ja varmaan yksi syy onkin se, että niitä on niin paljon. Ei ole fiksuja mestoja tehdä pesiä, varsinkin kaupunkialueella. Kyllä sinäkin miettisit lokkeja toisin, kun linja-autoa odotellessa lokit syöksyis kohti ja paskois sinut, kun pesä on katoksen katolla...

        Ei ole muuttanut ajatuksia. Sateenvarjo..

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joo. Mutta lokit ei välillä mieti liioin, mihin ne pesän tekee. Ja varmaan yksi syy onkin se, että niitä on niin paljon. Ei ole fiksuja mestoja tehdä pesiä, varsinkin kaupunkialueella. Kyllä sinäkin miettisit lokkeja toisin, kun linja-autoa odotellessa lokit syöksyis kohti ja paskois sinut, kun pesä on katoksen katolla...

        Ja tuo on vielä kevyt juttu. Siirryt käyttämään aikaisempaa tai seuraavaa pysäkkiä.

        Työpaikoilla ja kerrostaloissa täytyy jo vähän suunnitella kulkemisensa, kun sisäpihoilla hoidellaan untuvikkoja.

        Mä en nyt näe tuossa ongelmaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo on vielä kevyt juttu. Siirryt käyttämään aikaisempaa tai seuraavaa pysäkkiä.

        Työpaikoilla ja kerrostaloissa täytyy jo vähän suunnitella kulkemisensa, kun sisäpihoilla hoidellaan untuvikkoja.

        Mä en nyt näe tuossa ongelmaa.

        xLiner

        Eihän se välttämättä sinua haittaakaan, eikä minua, kun voidaan valita. Mieti sitä rollaattorilla kulkevaa mummoa/pappaa tai rattaita työntävää äitiä.

        Ja lokit osaa olla oikeasti ärhäkkiä. Ne saattaa oikeesti hyökätä yks kaks vaikka lapsen kimppuun.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eihän se välttämättä sinua haittaakaan, eikä minua, kun voidaan valita. Mieti sitä rollaattorilla kulkevaa mummoa/pappaa tai rattaita työntävää äitiä.

        Ja lokit osaa olla oikeasti ärhäkkiä. Ne saattaa oikeesti hyökätä yks kaks vaikka lapsen kimppuun.

        No oho, urbaanit city-ihmiset ovat paremmin sujut (kaupunki)luonnon kanssa kuin susisuolla asuva disse!

        Ne mummot osaavat kyllä, kun ovat ikänsä kaupungissa asuneet...

        Ja kakarat oppivat siinä kuin tien ylityksenkin, ilman auton alle jäämistä 🙄

        Oikeesti!? 🤣

        xLiner


      • Disseisback kirjoitti:

        Paitsi, että lokit syö pienempien luntujen munat...

        Hanhet taas kaiken muun... pienemmät linnut jyrätään.

        Siksipä alue tunnetaankin lokkien pesimäalueena. Ei siellä muut linnut pesi.
        Eikä näin keskustaan tulekaan muita kuin urbaaneja lintuja. Sorsia, varpusia, lokkeja, variksia, harakoita, puluja, naakkoja ja tiaisia. Pääskyt kesäisin.

        Olen joskus nähnyt tuossa pihapiirissä tilhen, kottaraisen, punatulkun ja jopa meriharakan. Mutta eipä juuri noita ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo on vielä kevyt juttu. Siirryt käyttämään aikaisempaa tai seuraavaa pysäkkiä.

        Työpaikoilla ja kerrostaloissa täytyy jo vähän suunnitella kulkemisensa, kun sisäpihoilla hoidellaan untuvikkoja.

        Mä en nyt näe tuossa ongelmaa.

        xLiner

        En mäkään. Luonto on osa meitä ja me ollaan osa luontoa. Molemminpuolista kunnioitusta vaaditaan.

        Ei lokitkaan tunkeudu sun kotiisi sisälle häiriköimään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oho, urbaanit city-ihmiset ovat paremmin sujut (kaupunki)luonnon kanssa kuin susisuolla asuva disse!

        Ne mummot osaavat kyllä, kun ovat ikänsä kaupungissa asuneet...

        Ja kakarat oppivat siinä kuin tien ylityksenkin, ilman auton alle jäämistä 🙄

        Oikeesti!? 🤣

        xLiner

        Oikeesti. En mä täällä susisuolla jaksa nähdä lokkien pesimistä minkäänlaisena ongelmana lokeille. Kyllä mä oon paljon kiinnostuneempi pienempien lintujen pesimisestä ja siitä, että lintulajeja olisi useampiakin, kuin pelkkiä isoja lintuja..

        Onneksi täällä susisuolla löytyy vielä pikkutirppojakin ja satakieli on mun tässä tontin läheisyydessä hauskimmankuuloinen veijari...ei sitä juurikaan näy, mutta kuuluu kyllä. 😁

        Mutta saathan sä toki lokkeja digata ja pistää vaikka touhuissas pelastakaa city-okit-ry;yyn joutessasi. 😁 Tosin kun katsot minne vaan, lokkipopulaatio voi hyvin. Samoin naakat ja muut vastaavat.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Siksipä alue tunnetaankin lokkien pesimäalueena. Ei siellä muut linnut pesi.
        Eikä näin keskustaan tulekaan muita kuin urbaaneja lintuja. Sorsia, varpusia, lokkeja, variksia, harakoita, puluja, naakkoja ja tiaisia. Pääskyt kesäisin.

        Olen joskus nähnyt tuossa pihapiirissä tilhen, kottaraisen, punatulkun ja jopa meriharakan. Mutta eipä juuri noita ole.

        Joo, Mä oon huomannut, että pienimmät linnut on alkaneet jäädä isompien varjoon tälläisissä pikkukaupungeissakin.

        Ja naakat lentelee jo maaseudullakin parvissa. Ennen ne oli vain kaupungeissa. Se tarkoittaa sitä, että pienemmät linnut häviää pikkuhiljaa isompien jaloista. Naakat ja varikset, lokit jne syö pienempien munia niiden pesistä.

        Isommilla linnuilla ei taas liiemmin ole niitä karsivia uhkia, joten uskon, että moni pienempi lintulaji tulee katoamaan vielä jonkun kymmenen vuoden aikana...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, Mä oon huomannut, että pienimmät linnut on alkaneet jäädä isompien varjoon tälläisissä pikkukaupungeissakin.

        Ja naakat lentelee jo maaseudullakin parvissa. Ennen ne oli vain kaupungeissa. Se tarkoittaa sitä, että pienemmät linnut häviää pikkuhiljaa isompien jaloista. Naakat ja varikset, lokit jne syö pienempien munia niiden pesistä.

        Isommilla linnuilla ei taas liiemmin ole niitä karsivia uhkia, joten uskon, että moni pienempi lintulaji tulee katoamaan vielä jonkun kymmenen vuoden aikana...

        Sehän sitten auttaa, kun aletaan vihaamaan ja hävittämään isompia lintuja?

        Se kuule sellaista, että ne joilla on ravintoa elinolosuhteet kunnossa, lisääntyvät. Aika usein se menee aaltomaisesti. Kun ravinto loppuu, popula vähenee ja antaa tilaa jollekin muulle lajille vuorostaan... Ihan normaalia luonnossa.

        Lajien väheneminen noin yleisesti taitaa olla ihmisen syytä. Ihminen on se pahin haittaeläin...

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, Mä oon huomannut, että pienimmät linnut on alkaneet jäädä isompien varjoon tälläisissä pikkukaupungeissakin.

        Ja naakat lentelee jo maaseudullakin parvissa. Ennen ne oli vain kaupungeissa. Se tarkoittaa sitä, että pienemmät linnut häviää pikkuhiljaa isompien jaloista. Naakat ja varikset, lokit jne syö pienempien munia niiden pesistä.

        Isommilla linnuilla ei taas liiemmin ole niitä karsivia uhkia, joten uskon, että moni pienempi lintulaji tulee katoamaan vielä jonkun kymmenen vuoden aikana...

        Lintulajien väheneminen ei ole uskon asia vaan ihan tutkittuakin.

        Mistä omista elintavoistasi olisit valmis luopumaan, jotta niin ei kävisi?

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, Mä oon huomannut, että pienimmät linnut on alkaneet jäädä isompien varjoon tälläisissä pikkukaupungeissakin.

        Ja naakat lentelee jo maaseudullakin parvissa. Ennen ne oli vain kaupungeissa. Se tarkoittaa sitä, että pienemmät linnut häviää pikkuhiljaa isompien jaloista. Naakat ja varikset, lokit jne syö pienempien munia niiden pesistä.

        Isommilla linnuilla ei taas liiemmin ole niitä karsivia uhkia, joten uskon, että moni pienempi lintulaji tulee katoamaan vielä jonkun kymmenen vuoden aikana...

        Kuvat näyttävät | Vain tyngät jäivät jäljelle kymmenistä puista Helsingin Töölössä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010240147.html

        Kunhan nyt tuli tuokin uutinen mieleen 😁 Saa liittää aiheeseen jos tykkää. Tai olla liittämättä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän sitten auttaa, kun aletaan vihaamaan ja hävittämään isompia lintuja?

        Se kuule sellaista, että ne joilla on ravintoa elinolosuhteet kunnossa, lisääntyvät. Aika usein se menee aaltomaisesti. Kun ravinto loppuu, popula vähenee ja antaa tilaa jollekin muulle lajille vuorostaan... Ihan normaalia luonnossa.

        Lajien väheneminen noin yleisesti taitaa olla ihmisen syytä. Ihminen on se pahin haittaeläin...

        xLiner

        Kuka tässä on puhunut vihaamisesta? Sinä...

        En mä ole väittänytkään, että vihaisin lokkeja, tai isompia lintuja.

        Mutta en minä näe, että niillä olisi mitään hätääkään..kyllä ne voi lopulta hyvin...ja näkeehän sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän sitten auttaa, kun aletaan vihaamaan ja hävittämään isompia lintuja?

        Se kuule sellaista, että ne joilla on ravintoa elinolosuhteet kunnossa, lisääntyvät. Aika usein se menee aaltomaisesti. Kun ravinto loppuu, popula vähenee ja antaa tilaa jollekin muulle lajille vuorostaan... Ihan normaalia luonnossa.

        Lajien väheneminen noin yleisesti taitaa olla ihmisen syytä. Ihminen on se pahin haittaeläin...

        xLiner

        No se, että pienet linnut häviää isompien lintujen edestä voi ollakin ihmisten vika, en kielläkään. Kaupungistuminen edesauttaa sitä ja isot pelltopinta-alat.

        Turun saaristossa pyörähtäminen joku vuosi taaksepäin kyllä näytti hyvin sen, mitä isoiksi populaatioiksi kasvaneet isommat linnut saa aikaiseksi luonnossa... ja tuskin ne kasvaisi noin isoiksi populaatioiksi, ilman ihmisen aikaansaannoksia.

        Samalla näin miten isoja peltoaukeita ilman mitään erityisempää puustoa se ranta oli...kilometreittäin aakeaa laakeaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lintulajien väheneminen ei ole uskon asia vaan ihan tutkittuakin.

        Mistä omista elintavoistasi olisit valmis luopumaan, jotta niin ei kävisi?

        xLiner

        No ruokahävikkiä vähemmäksi, että fn ruoki kaatopaikkojen isoja lintulajeja.

        En tiedä muuta muutosta...

        En halua aukkoja metsiin, vaan poimintahakkuita. Dn halua kaupungistumista, enkä tehomaanviljelyä.

        Mutta ei taida olla minusta kiinni...globaali maailma sen tekee... ihmiset muuttaa kaupunkeihin ja maanviljely keskittyy rannikolle, pellot isonee ja isommilta ja isommilta alueilta pienet lajit tapetaan, kun elinolot lähtee pois...

        Esimerkiksi se, että naakkaparvet lentelee jo täällä maaseudulla, kertoo minulle ainakin selkeästä muutoksesta. Voipihan se olla, että on luonnollista, mutta minusta huolestuttavaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvat näyttävät | Vain tyngät jäivät jäljelle kymmenistä puista Helsingin Töölössä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010240147.html

        Kunhan nyt tuli tuokin uutinen mieleen 😁 Saa liittää aiheeseen jos tykkää. Tai olla liittämättä.

        xLiner

        Joo. Viemäröinnit, nettikaapelit ja muu kiva infra on hyvä suojata ilkeiltä puunjuurilta. 😁

        Laittaa tilalle vaan rautatangot ja pujottelee niihin kiinalaiset jouluvalot ja blingblingiä, niin hyvä tulee... lisäksi tietysti katulämmitys, että Elokapinan aktivisteille ei tule virtsatietulehduksia istuessaan siellä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ruokahävikkiä vähemmäksi, että fn ruoki kaatopaikkojen isoja lintulajeja.

        En tiedä muuta muutosta...

        En halua aukkoja metsiin, vaan poimintahakkuita. Dn halua kaupungistumista, enkä tehomaanviljelyä.

        Mutta ei taida olla minusta kiinni...globaali maailma sen tekee... ihmiset muuttaa kaupunkeihin ja maanviljely keskittyy rannikolle, pellot isonee ja isommilta ja isommilta alueilta pienet lajit tapetaan, kun elinolot lähtee pois...

        Esimerkiksi se, että naakkaparvet lentelee jo täällä maaseudulla, kertoo minulle ainakin selkeästä muutoksesta. Voipihan se olla, että on luonnollista, mutta minusta huolestuttavaa...

        Kaatopaikkoja ei enää ole. On jätteenkäsittelylaitoksia.

        Biojätteitä ei siis päädy ulos lintujen ruuaksi. Ehkä myöhemmässä vaiheessa siitä möhnästä voi vedellä herkkumatoja, kun se on levitetty taas kiertoon.

        Ihminen mahdollistaa viljelyllä naakkaparvien ravinnon saannin.

        Naakkaparvista on oltu huolissaan jo ainakin 20 vuotta. Vielä eivät levitä ihmisiä tappavia tauteja. Luultavasti sellaiset virukset tulevat muuttolintujen mukana, jollei sitten kotimaisilla turkistarhoilla kehity sopivaa varianttia. Ihmisiä on liikaa...

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Viemäröinnit, nettikaapelit ja muu kiva infra on hyvä suojata ilkeiltä puunjuurilta. 😁

        Laittaa tilalle vaan rautatangot ja pujottelee niihin kiinalaiset jouluvalot ja blingblingiä, niin hyvä tulee... lisäksi tietysti katulämmitys, että Elokapinan aktivisteille ei tule virtsatietulehduksia istuessaan siellä. 😁

        Tekstin mukaan puille on armollisesti suoritettu eutanasia.

        Oli niin kituuttamista niiden elo sellaisessa paikassa.

        xLiner


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Viemäröinnit, nettikaapelit ja muu kiva infra on hyvä suojata ilkeiltä puunjuurilta. 😁

        Laittaa tilalle vaan rautatangot ja pujottelee niihin kiinalaiset jouluvalot ja blingblingiä, niin hyvä tulee... lisäksi tietysti katulämmitys, että Elokapinan aktivisteille ei tule virtsatietulehduksia istuessaan siellä. 😁

        Hauska.. sivusta. Sait minut nauramaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaatopaikkoja ei enää ole. On jätteenkäsittelylaitoksia.

        Biojätteitä ei siis päädy ulos lintujen ruuaksi. Ehkä myöhemmässä vaiheessa siitä möhnästä voi vedellä herkkumatoja, kun se on levitetty taas kiertoon.

        Ihminen mahdollistaa viljelyllä naakkaparvien ravinnon saannin.

        Naakkaparvista on oltu huolissaan jo ainakin 20 vuotta. Vielä eivät levitä ihmisiä tappavia tauteja. Luultavasti sellaiset virukset tulevat muuttolintujen mukana, jollei sitten kotimaisilla turkistarhoilla kehity sopivaa varianttia. Ihmisiä on liikaa...

        xLiner

        Se nimi ei paljoa muuta sitä tosiasiaa, että lokit ja varikset käy sitten näiltä "jätteenkäsittelypaikoilta" syömisensä sankoin joukoin. 🤣


        Minä en pelkää mitään lintupöpöjä. Ei mun tontilla ja täällä kaupungissa lokit ja varikset yms ole niin riesa.

        Ainoa riesa niistä on keväällä, kun ne viikon pari kiljuu tuossa sulassa vedessä vähän matkan päössä. Ja se on mulle ok. 😄

        Mua yhä harmittaa ne pikkutirppaset, mutta en mä tälle globalisaatiolle mitään voi...kerkesin jo lapsetkin tehdä, joten ei voi mitään. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekstin mukaan puille on armollisesti suoritettu eutanasia.

        Oli niin kituuttamista niiden elo sellaisessa paikassa.

        xLiner

        Joo. Eikä jossain Hesassa kadulla tarviikkaan mitään puita. Betonia baan ja rautaa... sekä katokset, missä Elokapunan pojille ja tytöille öeflettejä. 🤣


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hauska.. sivusta. Sait minut nauramaan..

        Olen huolissani myös Elokapinallisten voinnista...kylmällä ei pitäis ustua. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Olen huolissani myös Elokapinallisten voinnista...kylmällä ei pitäis ustua. 😄

        Älä huoli. Heillä on lämpöalustat ja minä maksan heidän sakkonsa. Kyllä he pärjäävät.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Se nimi ei paljoa muuta sitä tosiasiaa, että lokit ja varikset käy sitten näiltä "jätteenkäsittelypaikoilta" syömisensä sankoin joukoin. 🤣


        Minä en pelkää mitään lintupöpöjä. Ei mun tontilla ja täällä kaupungissa lokit ja varikset yms ole niin riesa.

        Ainoa riesa niistä on keväällä, kun ne viikon pari kiljuu tuossa sulassa vedessä vähän matkan päössä. Ja se on mulle ok. 😄

        Mua yhä harmittaa ne pikkutirppaset, mutta en mä tälle globalisaatiolle mitään voi...kerkesin jo lapsetkin tehdä, joten ei voi mitään. 😄

        Voi disse... 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi disse... 😁

        xLiner

        No voi kuule Linukka. 😄


      • Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli. Heillä on lämpöalustat ja minä maksan heidän sakkonsa. Kyllä he pärjäävät.

        xLiner

        Enköhän minäkin maksa heidän sakkojaan. 😄

        Jossain pohjoisissa varmaan "porukalla" maksettiin ambulanssikyytikin metsästä pois, kun oli pakkasella poloinen paleltunut jonnekin. 😄

        Mä voisin oikeastaan koittaa kerätä rahaa, jos elokapinalliset menis porukalla jonnekin Intiaan ja Kiinaan osoittamaan mieltä liikakansoittamista vastaan...

        Ja jos he vaikka alkaisivat puhua kulttuureja vastaan, missä on tavallista tehdä mahdollisimman paljon lapsia.

        Yk, amnesty ja moni muu vastaava alkais tosiaan muuttaa uskontoja ja kulttuureja kolmansissa maissa, niin varmaan innostuisin. 😃

        Ihmisien lisääntymistä ei tarvitse suojella...

        Kyllä sitten ympäristökin ja muu pääsee vähemmällä. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        Olen huolissani myös Elokapinallisten voinnista...kylmällä ei pitäis ustua. 😄

        🤣😅😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oho, urbaanit city-ihmiset ovat paremmin sujut (kaupunki)luonnon kanssa kuin susisuolla asuva disse!

        Ne mummot osaavat kyllä, kun ovat ikänsä kaupungissa asuneet...

        Ja kakarat oppivat siinä kuin tien ylityksenkin, ilman auton alle jäämistä 🙄

        Oikeesti!? 🤣

        xLiner

        Lineri täällä taas purkaa tapansa mukaan vuosikausia kestänyttä ahdistustaan ja vihaansa kaikkiin jotka eivät ole samaa mieltä.🤣
        Et siis edelleenkään ole saanut mielenterveyttäsi kuntoon? Ainiin, kyllä ne kaupungissa asuvat ovat yleensä sitä porukkaa joille luonto on ongelma, mutta luonnosta saa sopivan ideologisen lyömäaseen "väärämielisiä" maaseutuasujia vastaan.😅


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuka tässä on puhunut vihaamisesta? Sinä...

        En mä ole väittänytkään, että vihaisin lokkeja, tai isompia lintuja.

        Mutta en minä näe, että niillä olisi mitään hätääkään..kyllä ne voi lopulta hyvin...ja näkeehän sen.

        Niinpä. "Viha" on synonyymi näille luonnosta erkaantuneille muunmuassa jos puhutaan metsästyksestä.
        Tarkoituksellinen väärinymmärtäminen myös vallankäytön välineenä. Tavallinen ihminen ymmärtää mitä tarkoitat kommenteissasi edellä, mutta henkistä vihaa sisällään hautova haluaa ilmaista kommenttisi "vihana".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatopaikkoja ei enää ole. On jätteenkäsittelylaitoksia.

        Biojätteitä ei siis päädy ulos lintujen ruuaksi. Ehkä myöhemmässä vaiheessa siitä möhnästä voi vedellä herkkumatoja, kun se on levitetty taas kiertoon.

        Ihminen mahdollistaa viljelyllä naakkaparvien ravinnon saannin.

        Naakkaparvista on oltu huolissaan jo ainakin 20 vuotta. Vielä eivät levitä ihmisiä tappavia tauteja. Luultavasti sellaiset virukset tulevat muuttolintujen mukana, jollei sitten kotimaisilla turkistarhoilla kehity sopivaa varianttia. Ihmisiä on liikaa...

        xLiner

        Aina voit aloittaa ihmisten vähentämisen itsestäsi. Kaltaisiasi idiootteja täällä ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli. Heillä on lämpöalustat ja minä maksan heidän sakkonsa. Kyllä he pärjäävät.

        xLiner

        Sossupummi "maksaa sakkoja"🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. "Viha" on synonyymi näille luonnosta erkaantuneille muunmuassa jos puhutaan metsästyksestä.
        Tarkoituksellinen väärinymmärtäminen myös vallankäytön välineenä. Tavallinen ihminen ymmärtää mitä tarkoitat kommenteissasi edellä, mutta henkistä vihaa sisällään hautova haluaa ilmaista kommenttisi "vihana".

        Niin... ihmisen ruokavalioon kuuluu liha, on kuulunut tuhsnsia vuosia...

        Ruuansulatus toimii lihalle ja vihanneksille ja ties mille...

        Mutta sitäpä tavallinen ihminen tekeekin...syö monipuolisesti kaikkea. 🙂

        Voi tietysti "kukkahattuilla" ja pitää suloisia eläimiä viettomina ihguina ihanina...

        Mutta Linerikin syöttää sille ihanalle kollivanhukselleen lihaa. .joku on heittänyt henkensä sen eteen ja se kollikissa on niin viaton. 😄

        Se nielasis undulaatin jo tapais...heti. 😄

        Ja kehräis yhtä viattomasti pyrstösulat suupielessä. 😄

        Onhan sellainrn jeesustelua...

        Syöttäis Linukkakin Kollivanhukselleen härkäpapua. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin... ihmisen ruokavalioon kuuluu liha, on kuulunut tuhsnsia vuosia...

        Ruuansulatus toimii lihalle ja vihanneksille ja ties mille...

        Mutta sitäpä tavallinen ihminen tekeekin...syö monipuolisesti kaikkea. 🙂

        Voi tietysti "kukkahattuilla" ja pitää suloisia eläimiä viettomina ihguina ihanina...

        Mutta Linerikin syöttää sille ihanalle kollivanhukselleen lihaa. .joku on heittänyt henkensä sen eteen ja se kollikissa on niin viaton. 😄

        Se nielasis undulaatin jo tapais...heti. 😄

        Ja kehräis yhtä viattomasti pyrstösulat suupielessä. 😄

        Onhan sellainrn jeesustelua...

        Syöttäis Linukkakin Kollivanhukselleen härkäpapua. 🤣

        Tämä🤣 Mainiosti kiteytetty.👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä🤣 Mainiosti kiteytetty.👍

        No Linukka tykkää esinerkiksi syyllistää minua "yläluokkaisesta" elämäntyylistä. 😃

        Syön lihaa ja ahan moottoripyörällä...

        Mutta hän myös sanoo pitävänsä kissoja...en tiedä montako on...mutta miksi?

        Hänen mieliksihän ne on...

        Ne tuottaa hänelle mielihyvää ja siksi yksikin kissa hänen avullaan elää..

        Täällä Suomessakin lihaa/kalaa syötetään eläimille jotka ovat vain lemmikkejä, eli tuottavat mielihyvää omistajilleen on liki miljoona. Ja sitten noista osa sanoo, että elä kukuta suotta maailman varoja loppuun...

        Mä tykkään naapurin koirista yli kaiken, ne on tärkeitä ja tykkään tirppasesta omppupuuni oksalla.. mutta jokainen täällä elävä elää...ja jotkut syö toisiaan...se kuuluu luontoon. 🙃


      • Disseisback kirjoitti:

        No Linukka tykkää esinerkiksi syyllistää minua "yläluokkaisesta" elämäntyylistä. 😃

        Syön lihaa ja ahan moottoripyörällä...

        Mutta hän myös sanoo pitävänsä kissoja...en tiedä montako on...mutta miksi?

        Hänen mieliksihän ne on...

        Ne tuottaa hänelle mielihyvää ja siksi yksikin kissa hänen avullaan elää..

        Täällä Suomessakin lihaa/kalaa syötetään eläimille jotka ovat vain lemmikkejä, eli tuottavat mielihyvää omistajilleen on liki miljoona. Ja sitten noista osa sanoo, että elä kukuta suotta maailman varoja loppuun...

        Mä tykkään naapurin koirista yli kaiken, ne on tärkeitä ja tykkään tirppasesta omppupuuni oksalla.. mutta jokainen täällä elävä elää...ja jotkut syö toisiaan...se kuuluu luontoon. 🙃

        En kukuta, enkä kuluta enempi kuin on tarvis...

        Mutta en minä lihansyöntiäni lopeta..kuuluu menyyseeni. 😃

        Sori kanat, kalat, possut sekä naudat...😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No voi kuule Linukka. 😄

        Voit kertoa tuolle PRM:llekin, että ne biojätteet käsitellään suljetussa prosessissa.

        Höpönassut... 😅

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kertoa tuolle PRM:llekin, että ne biojätteet käsitellään suljetussa prosessissa.

        Höpönassut... 😅

        xLiner

        Linerin kaipaus joihinkin vanhoihin ihastuksiinsa se näkyy edelleen olevan kova, kun säännöllisesti täällä huutelee heidän peräänsä.🤣
        Katkera vanhanpiian elämä ja 24/7 palstailu pää täynnä vihaa, niin tuossa on tulos.😅


    • Anonyymi

      maaqliskuu maata näyttää ja koirien kaqkat lumien altqa paljas5tuu

      • No nyt ollaan jo melkein kuin maaliskuussa. Kakkakeot täällä jo paljastuu. Tosin kinoksia on vielä. Rumia ruskeita möykkyjä, jotka sulavat hitaasti.


    • Anonyymi

      Märkää näyttää olevan. Ei -30° pakkasista tietoakaan. Maaliskuussa viimeistään alkaa varovainen kevät, eli ihan just kohta... 😊

      Muuttolintuja saa odotella vielä jonkin aikaa.

      xLiner

      • Täällä satoi vettä koko eilisen päivän. Lätäköt jään päällä ovat kuin pieniä lampia. Paikoin jääkerros on vielä monta senttiä paksu, paikoin paistaa jo asfaltti.

        En ole mikään lintubongari, mutta lintuja seuraamalla voi seurata vuoden kiertoa.
        Kesä on esmes ohi, kun pääskyt lähtee jne...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Täällä satoi vettä koko eilisen päivän. Lätäköt jään päällä ovat kuin pieniä lampia. Paikoin jääkerros on vielä monta senttiä paksu, paikoin paistaa jo asfaltti.

        En ole mikään lintubongari, mutta lintuja seuraamalla voi seurata vuoden kiertoa.
        Kesä on esmes ohi, kun pääskyt lähtee jne...

        Bongailu on liian laskelmoivaa mun makuuni. Minä fiilistelen lintuja katselemalla. Linnut ovat niin kauniita. Niiden touhuja katsellessa saa kummasti ajan kulumaan 😊

        Vuoden tärkeimmät tapahtumat ovat lintujen kevät- ja syysmuutot. Kaikki pyörii niiden ympärillä...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bongailu on liian laskelmoivaa mun makuuni. Minä fiilistelen lintuja katselemalla. Linnut ovat niin kauniita. Niiden touhuja katsellessa saa kummasti ajan kulumaan 😊

        Vuoden tärkeimmät tapahtumat ovat lintujen kevät- ja syysmuutot. Kaikki pyörii niiden ympärillä...

        xLiner

        Samaa mielrä kanssasi. Itse en näin kaupunkilaisena huomaa kuin nämä citylinnut, mutta elän ja hengitän niiden mukaan.

        Kesällä saatan vaan maata hiljaa ja katsella pääskysten lentoa. Ja olen tyytyväinen.

        Harmi tavallaan kun naapuritaloyhtiö verkotti räystäät, niin linnut eivät pääse pesimään enää siellä. Oli suuri nautintoni katsella pääskysten pesintää siellä.

        Kerran Bulgarian matkalla meillä oli penthouse 7. kerroksessa ja parvekkeella pesi pääskyjä. Sellaisia harmaanruskeita. Olin niin iloinen niistä. Olisin voinut viettää koko lomani siinä parvekkeella.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Samaa mielrä kanssasi. Itse en näin kaupunkilaisena huomaa kuin nämä citylinnut, mutta elän ja hengitän niiden mukaan.

        Kesällä saatan vaan maata hiljaa ja katsella pääskysten lentoa. Ja olen tyytyväinen.

        Harmi tavallaan kun naapuritaloyhtiö verkotti räystäät, niin linnut eivät pääse pesimään enää siellä. Oli suuri nautintoni katsella pääskysten pesintää siellä.

        Kerran Bulgarian matkalla meillä oli penthouse 7. kerroksessa ja parvekkeella pesi pääskyjä. Sellaisia harmaanruskeita. Olin niin iloinen niistä. Olisin voinut viettää koko lomani siinä parvekkeella.

        Tästä on aika lyhyt matka joka suuntaan, niin on metsässä tai pellolla. Näkemistä riittää.

        Varikset on fiksuja otuksia. Kun saan maapaikkani, aion hankkiutua hyviin väleihin heidän kanssaan 😁 Ajattelin diiliä, multa saa vähän safkaa ja he ilmoittavat kun joku normaalista poikkeava lähestyy.

        Kurkia voisin katsella vaikka kuinka pitkään. Ovat tosi varovaisia suuruuksia.. mutta niin uljaita ja kauniita!

        Ja nuorten joutsenten harmaa puku! Siinä harmaassa on hopeat ja timantit!

        No niin... Täytyy vähän malttaa odottaa vielä, kaikkea. Toisaalta, mielikuvissa pääsee minne vaan 😊

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on aika lyhyt matka joka suuntaan, niin on metsässä tai pellolla. Näkemistä riittää.

        Varikset on fiksuja otuksia. Kun saan maapaikkani, aion hankkiutua hyviin väleihin heidän kanssaan 😁 Ajattelin diiliä, multa saa vähän safkaa ja he ilmoittavat kun joku normaalista poikkeava lähestyy.

        Kurkia voisin katsella vaikka kuinka pitkään. Ovat tosi varovaisia suuruuksia.. mutta niin uljaita ja kauniita!

        Ja nuorten joutsenten harmaa puku! Siinä harmaassa on hopeat ja timantit!

        No niin... Täytyy vähän malttaa odottaa vielä, kaikkea. Toisaalta, mielikuvissa pääsee minne vaan 😊

        xLiner

        "Tästä on aika lyhyt matka joka suuntaan, niin on metsässä tai pellolla."

        Tai vedessä 😄

        Hyvä paikka tämä on ollut asua, ja on, mutta kun mieli vetää vielä kauemmaksi ihmisistä omaan rauhaan.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tästä on aika lyhyt matka joka suuntaan, niin on metsässä tai pellolla."

        Tai vedessä 😄

        Hyvä paikka tämä on ollut asua, ja on, mutta kun mieli vetää vielä kauemmaksi ihmisistä omaan rauhaan.

        xLiner

        Niin.. mä olen hieman urbaanimpi kuin sinä.

        Minä tod. näk. tulen kuitenkin invalidisoitumaan jossakin määrin tuon ms-taudin myötä. Siksi kaupunkiyksiö keskustassa ja ensimmäisestä kerroksesta. Palvelut lähellä, ei lemmikeitä ja pihakin on soralla katettu. Kaikki helppohoitoista ja ja simppeliä.

        Pitää olla fiksu ja käytännönläheinen. Unohtaa haihattelut.

        Sulla toisin.. sä oikeasti voit toteuttaa haaveesi. Erämaamökistäsi. Ja mä kai pikkuisen elän sitä sun haavetta sen myötä.

        Minun haaveeni kuoletin jo vuosia sitten. Otin järjen käteen ja suunittelin loppuelämäni funktionaaliseksi. Elämä on. Se ottaa ja antaa.

        Mut oikeasti toivon, että toteutat haaveesi edes puolittain ennenkuin on myöhästä. Kun tulet liian vanhaksi, se jää vain asioihin joita kadut.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. mä olen hieman urbaanimpi kuin sinä.

        Minä tod. näk. tulen kuitenkin invalidisoitumaan jossakin määrin tuon ms-taudin myötä. Siksi kaupunkiyksiö keskustassa ja ensimmäisestä kerroksesta. Palvelut lähellä, ei lemmikeitä ja pihakin on soralla katettu. Kaikki helppohoitoista ja ja simppeliä.

        Pitää olla fiksu ja käytännönläheinen. Unohtaa haihattelut.

        Sulla toisin.. sä oikeasti voit toteuttaa haaveesi. Erämaamökistäsi. Ja mä kai pikkuisen elän sitä sun haavetta sen myötä.

        Minun haaveeni kuoletin jo vuosia sitten. Otin järjen käteen ja suunittelin loppuelämäni funktionaaliseksi. Elämä on. Se ottaa ja antaa.

        Mut oikeasti toivon, että toteutat haaveesi edes puolittain ennenkuin on myöhästä. Kun tulet liian vanhaksi, se jää vain asioihin joita kadut.

        Juu... Tää on nyt vähän junnannut paikoillaan tää mun tilanteeni sen torpan suhteen. Tai ei ihan, mutta kuitenkin liian hidasta mun makuuni. En avaa sen enempää... 😁

        Puolittainkin olisi ok, ainakin hyvinä aikoina.

        En mä usko katuvani mitään. Olen sopeutuvainen, ja ymmärrän kyllä että kaikki voi muuttua silmänräpäyksessä.

        Mulla ei ole ollut tapana haaveilla realistisista asioista, oikeastaan ennen tätä. Eipähän ole tarvinnut pettyä.. toisaalta, mitä sitten jos pettyykin? Minähän olen tosi hyvä vetämään uudet linjat jos jokin suunta käy mahdottomaksi. Tapana varautua vähän kaikkeen.. 😊

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu... Tää on nyt vähän junnannut paikoillaan tää mun tilanteeni sen torpan suhteen. Tai ei ihan, mutta kuitenkin liian hidasta mun makuuni. En avaa sen enempää... 😁

        Puolittainkin olisi ok, ainakin hyvinä aikoina.

        En mä usko katuvani mitään. Olen sopeutuvainen, ja ymmärrän kyllä että kaikki voi muuttua silmänräpäyksessä.

        Mulla ei ole ollut tapana haaveilla realistisista asioista, oikeastaan ennen tätä. Eipähän ole tarvinnut pettyä.. toisaalta, mitä sitten jos pettyykin? Minähän olen tosi hyvä vetämään uudet linjat jos jokin suunta käy mahdottomaksi. Tapana varautua vähän kaikkeen.. 😊

        xLiner

        Että ihan vähän antaisin potkua sullekin. Haaveile vaan, tee mitä haluat tehdä. Saatat saada elää hetken unelmissasi. Eipähän tarvitse sitten myöhemmin miettiä, että siinä välissä olin voinut vielä... 😉

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että ihan vähän antaisin potkua sullekin. Haaveile vaan, tee mitä haluat tehdä. Saatat saada elää hetken unelmissasi. Eipähän tarvitse sitten myöhemmin miettiä, että siinä välissä olin voinut vielä... 😉

        xLiner

        Niin.. olet oikeassa, mutta olen aika pragmaattinen luonne. En juurikaan haaveile, keskityn siihen mitä on ja laitan sen toimimaan.
        Parhaalla mahdollisella tavalla.

        Ajatuksesi on kyllä kaunis, mutta ehkä joudun pureskelemaan sitä enempi. Siis että haaveilisin..

        Ensireaktio toki oli etten halua haaveilla, mutta jos nyt antaisin tilaisuuden edes ajatuksen tasolla. :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. olet oikeassa, mutta olen aika pragmaattinen luonne. En juurikaan haaveile, keskityn siihen mitä on ja laitan sen toimimaan.
        Parhaalla mahdollisella tavalla.

        Ajatuksesi on kyllä kaunis, mutta ehkä joudun pureskelemaan sitä enempi. Siis että haaveilisin..

        Ensireaktio toki oli etten halua haaveilla, mutta jos nyt antaisin tilaisuuden edes ajatuksen tasolla. :)

        Kokeile haaveilua ja sen toteuttamista joskus jollain ihan pienen pienellä jutulla... 🤫 (Silleen ihan salaa, mutta tiedostaen...)

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile haaveilua ja sen toteuttamista joskus jollain ihan pienen pienellä jutulla... 🤫 (Silleen ihan salaa, mutta tiedostaen...)

        xLiner

        Ehkä multa puuttuu mielikuvitusta tuohon haaveiluun. Tai sit olen jo niin maahan lyöty elämän käsissä, etten jaksa enää haaveilla.

        Toisaalta olen saanut jo elämässäni kaiken mitä olen halunnutkin ja nyt en jaksa haluta enää mitään.. olen hyvin tyytyväinen pieneen elämääni. En tarvitse yhtään enempää.

        Ehkäpä käytännönläheinen elämänkatsomukseni ja vaatimattomuuteni on syynä, mutta haaveilu ei tunnu edes ajatuksena hyvältä tai omalta. Ja luotan siihen tunteeseen.

        Olen hedonisti ja teen vain mikä tuntuu hyvältä. Ja se, etten haaveile.. se tuntuu hyvältä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ehkä multa puuttuu mielikuvitusta tuohon haaveiluun. Tai sit olen jo niin maahan lyöty elämän käsissä, etten jaksa enää haaveilla.

        Toisaalta olen saanut jo elämässäni kaiken mitä olen halunnutkin ja nyt en jaksa haluta enää mitään.. olen hyvin tyytyväinen pieneen elämääni. En tarvitse yhtään enempää.

        Ehkäpä käytännönläheinen elämänkatsomukseni ja vaatimattomuuteni on syynä, mutta haaveilu ei tunnu edes ajatuksena hyvältä tai omalta. Ja luotan siihen tunteeseen.

        Olen hedonisti ja teen vain mikä tuntuu hyvältä. Ja se, etten haaveile.. se tuntuu hyvältä.

        Okei... Varmasti sulle oikein hyvä tyyli. Mun on vaan vaikea kuvitella millaista elämä olisi ilman mielikuvitusta... Ja olen tyytyväinen elämääni näinkin.

        Mulla on todella hyvä mielikuvitus. Kun joku asia oikeasti kiinnostaa, voin uppoutua suunnitteluun ja tekemiseen mielessäni melkein kuin oikeasti jo tekisin...

        Hyvää harjoittelua tositoimiin 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei... Varmasti sulle oikein hyvä tyyli. Mun on vaan vaikea kuvitella millaista elämä olisi ilman mielikuvitusta... Ja olen tyytyväinen elämääni näinkin.

        Mulla on todella hyvä mielikuvitus. Kun joku asia oikeasti kiinnostaa, voin uppoutua suunnitteluun ja tekemiseen mielessäni melkein kuin oikeasti jo tekisin...

        Hyvää harjoittelua tositoimiin 😄

        xLiner

        Hyvä jos on mielikuvitusta.
        Minulla taitaa olla puute siitä. Ja olen hieman tosikkomainenkin. Joskus hoksottimeni raksuttavat pitkään joidenkin twistien kohdalla. Mut hei.. se, että olen vähän hidas, ei haittaa. Osa minua ja tiedostan tämän puutteeni.

        Mielikuvitus on rikkaus. :)


    • Anonyymi

      Odotas kun viskisiepot alkaa visertämään. Niitä näkee usein nurmikolla makailemassa parvina.

      • Juu.. olen huomannut niitä kesäisin suurina parvina järven rannalla ja talvehtivat yleensä ostoskeskuksissa..


    • Anonyymi

      Ja luuserit laitetaan hakemaan TÖITÄ.

      • Häh? Mikä sun ongelmasi on?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Häh? Mikä sun ongelmasi on?

        Näyttäisi olevan työttömyys.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi olevan työttömyys.

        xLiner

        Niin taitaa olla. Mitä hän nyt silti tuolla agendallaan muka saa aikaiseksi muuta kuin pahaa mieltä?

        Kuka nyt lauantaina töitä hakisi?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin taitaa olla. Mitä hän nyt silti tuolla agendallaan muka saa aikaiseksi muuta kuin pahaa mieltä?

        Kuka nyt lauantaina töitä hakisi?

        Jotkut ovat kovia ruoskimaan itseään.

        Kerää varmaan kiukkutsemppiä itselleen, niin saa lähetettyä hakemuksensa... 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat kovia ruoskimaan itseään.

        Kerää varmaan kiukkutsemppiä itselleen, niin saa lähetettyä hakemuksensa... 😁

        xLiner

        Heh.. näinpä🤣


    • Anonyymi

      Humenta! Sateista oli torstai ja perjantai ainakin uudellamaalla.Kyllä minä liikuin kun omistan kumisapaat.Linnun laulua en kuulut kyseisinä päivnä,mutta asunkin kerostalon lähiö.Töihinkään ei tarvitse mennä tai hakea töitä.Olen ihan työnteosta eläkellä,Työ histriani alko 15 vuotiaana.Koska olin jo tuolloin orpo ja ei elätäjiä,Työ aikana maksoin eläkemaksut jo.Joten en syö en elä sosialituilla.En kelan eläkellä.Oikein hyvää airinkoista päivää,

      • Toivotaan, että aurinkokin paistaisi.. tai no paistaahan se aina.. ei vaan nyt näy kun ollut pilvistä.

        Tänne luvattuna tänään sadetta, joten pilvet tuskin rakoilee. Mieleni kuitenkin säilyy aurinkoisena. Toivottavasti sinullakin on hyvä mieli. Hyvää alkavaa aamua sinulle.


    • Anonyymi

      Minun piti joskus lukiossa kirjoittaa kirje äidinkielen opet5tajalle essee-jutt5u, kirjoi6tin tahakkusesti että miten koirat kakkivat js pisiväy minne satuu..

      Kokeilin vielä kaataa bensiiniäkin kengill4 jotta tuo koiran lemu läh6idi poid


      Sain sain 0 pistettä eli hylätty essee.

      • No voi harmi. Olisitkos saanut suullisen mahdollisuuden. Nykyään se on mahdollista jos on häiriöitä kirjoittamisen hahmottamisessa.

        On kylläkin omistajan vastuulla korjata koiran kakat maastosta. Sittisontiaiset ovat hieman hitaita asian suhteen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No voi harmi. Olisitkos saanut suullisen mahdollisuuden. Nykyään se on mahdollista jos on häiriöitä kirjoittamisen hahmottamisessa.

        On kylläkin omistajan vastuulla korjata koiran kakat maastosta. Sittisontiaiset ovat hieman hitaita asian suhteen.

        Tielätkös, miten on mahdollista, että sittikset on eläny jo jo kauan ennen ku lehmiä ja koiria oli? Ne eli ennen meidän hirmuliskojen ähillä. Mut sit ne sopeutu uuteen herkkuruokavalioon.


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Tielätkös, miten on mahdollista, että sittikset on eläny jo jo kauan ennen ku lehmiä ja koiria oli? Ne eli ennen meidän hirmuliskojen ähillä. Mut sit ne sopeutu uuteen herkkuruokavalioon.

        Uskon sinua. Edellinen viestisi taisi mennä poistoon..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Uskon sinua. Edellinen viestisi taisi mennä poistoon..

        Taisi mennä. Vaan ei siinä mitään 'sääntojen vastaisuutta' ollut. Siinä oli kertomus, miten isoilla eväillä varustetut Kyniksen vaimo ja poika 50-vuotta sitten tulivat Hesaan. Linja-autoasemalla oli iso lokki. Poika, joka oli huomattavan iso, sanoi että ei se lokki mitään sille mahda, että on niin iso, ja pyysi ottamaan eväät esille. Liikkistä.

        Vaikka eväitä oli koko päiväksi, lokki hotki ne parissa sekunnissa. Kävivät sitten ravintelissa. Oli siinä myös kertomus, kuinka Kynis ja poika olivat kesämökkijärvellä soutelemassa, kun lokki teki uhkaavia syöksyjä. Vasta sinun selostuksesi jälkeen Kynis bonjasi, et sehän suojeli poikasiaan.

        Näyttääpi siltä, että firman poistava 'tekoäly' toimii kuin pajatso, tai himopoistattaja on ollut työssään.


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Taisi mennä. Vaan ei siinä mitään 'sääntojen vastaisuutta' ollut. Siinä oli kertomus, miten isoilla eväillä varustetut Kyniksen vaimo ja poika 50-vuotta sitten tulivat Hesaan. Linja-autoasemalla oli iso lokki. Poika, joka oli huomattavan iso, sanoi että ei se lokki mitään sille mahda, että on niin iso, ja pyysi ottamaan eväät esille. Liikkistä.

        Vaikka eväitä oli koko päiväksi, lokki hotki ne parissa sekunnissa. Kävivät sitten ravintelissa. Oli siinä myös kertomus, kuinka Kynis ja poika olivat kesämökkijärvellä soutelemassa, kun lokki teki uhkaavia syöksyjä. Vasta sinun selostuksesi jälkeen Kynis bonjasi, et sehän suojeli poikasiaan.

        Näyttääpi siltä, että firman poistava 'tekoäly' toimii kuin pajatso, tai himopoistattaja on ollut työssään.

        No niin.. palstalla ollut aika ihmeellisiä poistoja viimeaikoina.

        Kiitos kun jaksoit toistaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin.. palstalla ollut aika ihmeellisiä poistoja viimeaikoina.

        Kiitos kun jaksoit toistaa.

        Vanhoissa perheraamatuissa oli mukana Jeesus Syyrakin kirja. Syyrakki totesi, että enemmän on annettu ihmisen nähdä, kuin ihminen ymmärtää.


      • Pikku-pirpana
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Vanhoissa perheraamatuissa oli mukana Jeesus Syyrakin kirja. Syyrakki totesi, että enemmän on annettu ihmisen nähdä, kuin ihminen ymmärtää.

        No mä en ymmärrä raamatusta tai jeesustelusta. Ne on niin vanhoja juttuja, että en oikein vällää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä en ymmärrä raamatusta tai jeesustelusta. Ne on niin vanhoja juttuja, että en oikein vällää.

        Emmää muuta tarkottanu, ku et ollaan niiku nähty, miten palstan arpakone tuottaa millom mitäki, mut mei sitä ymmärretä. Ollaan siis nähty sellasta, mitä ei bonjata.

        Otetaan esimerkki toisesta asiasta. Kiinalaiselle vilosohville Lin Ju Tangille kerottin, että joku oli juossu sata meetrii 10. osa sekunnin nopeemmin, ku edellinen. Lin kysy, et mihin se käytti sen 10. osan sekuntii.

        Tää juttu kerrottiin sen takii, et Lin osas sanoo sattuvasti, eikä sen takii, et sillä pyrittäs markkinoimaan kiinalaista vilosohviaa.


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Emmää muuta tarkottanu, ku et ollaan niiku nähty, miten palstan arpakone tuottaa millom mitäki, mut mei sitä ymmärretä. Ollaan siis nähty sellasta, mitä ei bonjata.

        Otetaan esimerkki toisesta asiasta. Kiinalaiselle vilosohville Lin Ju Tangille kerottin, että joku oli juossu sata meetrii 10. osa sekunnin nopeemmin, ku edellinen. Lin kysy, et mihin se käytti sen 10. osan sekuntii.

        Tää juttu kerrottiin sen takii, et Lin osas sanoo sattuvasti, eikä sen takii, et sillä pyrittäs markkinoimaan kiinalaista vilosohviaa.

        Niin. Pointtisi tuli selväksi.

        Tuosta ymmärtämisestä mulla on ihan oma filosofia.. kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää. On asioita, jotka vaan ovat ja eivät sillä ymmärtämisellä mihinkään muutu.

        Kuten uskon asiat. Ei mun tarvitse ymmärtää miksi joku uskoo mihin ikinä uskoo. Ne perimmäiset syyt voi olla äärettömän monitahoisia ja yksilöpohjaisia.

        Nytkin esmes valtakunta uskoo, että mä kiusaan sitä. En kykene hänen uskoaan asiasta ymmärtämään, mutta muuttaisiko se, että ymmärrän hänen uskoaan asiaa mihinkään.
        Ei.

        Hän uskoo mihin uskoo ja minun ymmärtämykselläni ei ole mitään tekoa asiaan. Kunnioitan ihmisen oikeutta uskoon. Vaikka itse en asiaan uskoisikaan.

        Snaijaatko?

        Ymmärrys on valtavan ponnistuksen takana. En haaskaa aikaa tai energiaa ymmärtääkseni asioita joihin en kykene.
        Niin pikkuisen ymmärrän vaikkapa maapallon ilmastosta, että tiedän järjestelmän olevan käsityskykyni ulkopuolella. Liian suuri ja mahtava kokonaisuus minulle ymmärtää.
        Kun pitäisi ymmärtää planktonin joukkokuoleman vaikutus yläilmakehän koosteeseen.. ei vaan kykene.

        Samoin ihminen on yksilöllinen kombinaatio miljardeja yksityiskohtia. Ymmärrä siinä sitten toista..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Pointtisi tuli selväksi.

        Tuosta ymmärtämisestä mulla on ihan oma filosofia.. kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää. On asioita, jotka vaan ovat ja eivät sillä ymmärtämisellä mihinkään muutu.

        Kuten uskon asiat. Ei mun tarvitse ymmärtää miksi joku uskoo mihin ikinä uskoo. Ne perimmäiset syyt voi olla äärettömän monitahoisia ja yksilöpohjaisia.

        Nytkin esmes valtakunta uskoo, että mä kiusaan sitä. En kykene hänen uskoaan asiasta ymmärtämään, mutta muuttaisiko se, että ymmärrän hänen uskoaan asiaa mihinkään.
        Ei.

        Hän uskoo mihin uskoo ja minun ymmärtämykselläni ei ole mitään tekoa asiaan. Kunnioitan ihmisen oikeutta uskoon. Vaikka itse en asiaan uskoisikaan.

        Snaijaatko?

        Ymmärrys on valtavan ponnistuksen takana. En haaskaa aikaa tai energiaa ymmärtääkseni asioita joihin en kykene.
        Niin pikkuisen ymmärrän vaikkapa maapallon ilmastosta, että tiedän järjestelmän olevan käsityskykyni ulkopuolella. Liian suuri ja mahtava kokonaisuus minulle ymmärtää.
        Kun pitäisi ymmärtää planktonin joukkokuoleman vaikutus yläilmakehän koosteeseen.. ei vaan kykene.

        Samoin ihminen on yksilöllinen kombinaatio miljardeja yksityiskohtia. Ymmärrä siinä sitten toista..

        Kyl niiku sillei bonjaan, ja oon bonjaavinani tuon kiusaamiskysymyksenkin. Ton niiku Kyniksen vaimon sisko on sairastanu jo jonniin aikaa otsalohkodementilaa. Aivojen otsalohkot plakkiutuvat ja toimii niiku virheellisesti. Se sit tuottaa vainoharhasii ajatuksii, joita ei voi muuttaa.

        Soon samallaine ku muistisairaus, mut eri kohassa aivoo.

        Ens se rupes kuvitteleen, et sen nuorin sisko, joka oli auttanu sitä isosti, oli toiminu väärin sitä kohtaan. Sit ku se huomas, et muut sukulaiset jutteli sen nuorimman siskon kanssa, se rupes ajatteleen, et niillon salaliitto, ja nysseon pannu välit poikki kaikkien kanssa. Tilanteellehan ei voi mitään. Toinen sisar joutu jo hiljan samaan niiku jamaan, mut korola sit kuiteskin lopetti sen kärsilyksen.

        Kyl sää bonjaat tän niiku asian. Terkkuu niiku Kynikseltä. Se pyysi lähettään sulle tän 🌹👀.
        Nii, ja Dinoki lähettää terkkuu. Se on sattuneesta syystä mun kaverii jo 65 miljuunan vuolen takaa. 🐱‍🐉


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Kyl niiku sillei bonjaan, ja oon bonjaavinani tuon kiusaamiskysymyksenkin. Ton niiku Kyniksen vaimon sisko on sairastanu jo jonniin aikaa otsalohkodementilaa. Aivojen otsalohkot plakkiutuvat ja toimii niiku virheellisesti. Se sit tuottaa vainoharhasii ajatuksii, joita ei voi muuttaa.

        Soon samallaine ku muistisairaus, mut eri kohassa aivoo.

        Ens se rupes kuvitteleen, et sen nuorin sisko, joka oli auttanu sitä isosti, oli toiminu väärin sitä kohtaan. Sit ku se huomas, et muut sukulaiset jutteli sen nuorimman siskon kanssa, se rupes ajatteleen, et niillon salaliitto, ja nysseon pannu välit poikki kaikkien kanssa. Tilanteellehan ei voi mitään. Toinen sisar joutu jo hiljan samaan niiku jamaan, mut korola sit kuiteskin lopetti sen kärsilyksen.

        Kyl sää bonjaat tän niiku asian. Terkkuu niiku Kynikseltä. Se pyysi lähettään sulle tän 🌹👀.
        Nii, ja Dinoki lähettää terkkuu. Se on sattuneesta syystä mun kaverii jo 65 miljuunan vuolen takaa. 🐱‍🐉

        Lähetäppä Kynikselle ja Dinolle terkkuja takaisin. Kyllä tämä tästä.


    • Anonyymi

      niin ei ole mitään sinänsä koiria vastaan kunhan ovat kovia pystyvia

    • Anonyymi

      Ei kyllä "säksätä" pimeässä koska yölaulajiakaan ei ole vielä tullut. Tai asut tietenkin jossain kaupunkikeskustassa missä linnut laulaa pimeälläkin, kun katuvalojen loiste saa niiden päivärytmin sekaisin.

      • Kyllä.. asun todellakin kaupungin ydinkeskustassa. Totta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä.. asun todellakin kaupungin ydinkeskustassa. Totta.

        No sitten sinulla on kevät jo marraskuussakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitten sinulla on kevät jo marraskuussakin.

        Kevättä rinnassa aina ja kaikkialla. Sellainen hölmö olen.. :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kevättä rinnassa aina ja kaikkialla. Sellainen hölmö olen.. :)

        olet mukavan iloinen ihminen,


      • Anonyymi kirjoitti:

        olet mukavan iloinen ihminen,

        Iloa ja valoa elämään. Siitä on hyvä lähteä. :)

        Elämä tarjoaa pihlajanmarjoja, niin minä teen niistä makeaa hilloa. Hillon levitän aamiaiseksi leivän päälle ja nautin sen hymyillen.


    • Anonyymi

      Olet kauniin näköinen pikku, pirpana,

      =)

      N

      ikävä kyllä, olen mitä olen,

      ja, silti toivon sinulle parhainta, elämää, juuri sinulle ja rakkaimmillesi,

      ja, tieteen järjettömän kasvun myötä joka ikinen, vuosi, unelmissani ja

      haaveissani, jopa ikuista elämää sinulle ja rakkaimmillesi,


      =)

      N

      • Kiitos kehusta, mutta kuva on tietokoneella sievistelty kuva. Ei todenmukainen.

        Kuori on kuorta. Sisältö ratkaisee ja sinä olet kaunis sisältä. Se, jos mikä merkkaa enemmän.

        Hyväntahtoisuus on harvinaista, ihmisten pahoinvointi ja huoli omista asioistaan saa ihmiset ilkeilemään toisilleen. Mikä on sääli.

        Hyvä tuo hyvää ja jokainen hyvä sana luo hyvää mieltä. Rakkaus ihmisyyttä kohtaan on jo harvinaista ja sitä sinulla on.

        Minä pidän sinua kauniina.


    • Anonyymi

      Eräs firma misrä ostaqn monestikin osia tie6okoneiiini... toimivana myy6y jjoo hyvin ne osat... mutta jos er4ittäin väsayneenä kauppareissult6a jotain muisipii5reä' åäu6'lpme4esem

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      siivotessa kuin joku zztopin levyn Rio G5rande Mud... löy6tyi sänkyn alta e6u8kuo45i..

    • Anonyymi

      matto l5R5RIALLA MIKÄ bakteerien ja onkaan matto latrtrialla... ja siivotessq ei3asa

    • Ihanaa! 🌞
      Minä olen niin aamu-uninen, että olen harvoin saanut nauttia tuosta merkistä, mutta olen iloinen siitä, että kerroit meille. 🙂 Se tuo tosiaan toivoa siitä, että pian kevät on täällä!
      Minä olen myös iloinen melko hyvin nukutusta yöstä. Olin viikon kunnon flunssassa ja kolme yötä meni melkein äänikirjaa kuunnellessa, mutta vihdoin eilen sain sellaiset tropit, että vointi alkaa helpottaa, sain nukuttuakin ja pääsen kauan odottamalleni talvilomalle suht terveenä.
      Vietä hyvä viikonloppu Pikku-pirpana 🤗

      • Uni on niin mielen kuin ruumiinkin lääke. Harmi kuulla, että olet ollut kipeänä. Kyllä vointisi kohenee tuosta.

        Minä ymmärrän aamu-unisuuttasi, olen ennen vanhaan ollut aamutorkku itsekin.

        Vuosia kuitenkin herännyt viiden aikaan töihin, niin se on asettanut sisäisen kellon herättämään aikaisin. Valitettavasti sisäinen kelloni ei tiedä milloin on vapaapäivä töistä.. 🙄

        Toivottelen sinullekin hyvää viikonloppua ja pikaista paranemista. 😊


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Uni on niin mielen kuin ruumiinkin lääke. Harmi kuulla, että olet ollut kipeänä. Kyllä vointisi kohenee tuosta.

        Minä ymmärrän aamu-unisuuttasi, olen ennen vanhaan ollut aamutorkku itsekin.

        Vuosia kuitenkin herännyt viiden aikaan töihin, niin se on asettanut sisäisen kellon herättämään aikaisin. Valitettavasti sisäinen kelloni ei tiedä milloin on vapaapäivä töistä.. 🙄

        Toivottelen sinullekin hyvää viikonloppua ja pikaista paranemista. 😊

        Kiitos Pikku-pirpana. ❣️ Istuin vihdoin aamupuuron ja teekuppini ääreen 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos Pikku-pirpana. ❣️ Istuin vihdoin aamupuuron ja teekuppini ääreen 😄

        Oih.. mä tässä nukuin pari tuntia lisää ja loikoilen vielä raukeasti sängyllä palstaillen.

        Puuron voisin nousta keittämään. Kuulostaa niin hyvältä. Oikeastaan niin hyvältä, että nousen samantien kaurapuuroa tekemään.

        Kiitos Xena. :)


    • Anonyymi

      on hyvä juttu nyt kun haqluan lait6taa samzazan kuvsn yhtyäsiks lämpömiytin kuvan jas sdääkuvsn... noniin 2 kam4r5aa kuvss juyyujs js hrlppos kun ohjrlmoijs niin lsiyyss nr kubdsy yhteen ne hsh

    • Mullakin oli erityisen rauhallinen yö, mutta pikkutipusien laulua ei enää oikein kuule, kun vielä pihaovikin pitää pitää kiinni. Mut kyl ne siellä on. Pikku-pirpulin ja Randen aloittamia ketjuja on kiva lukea, kun vanhuksia pilkkaavat trollit karttavat näitä.

      • Olemme kuulemma liian vi.ttumaisia niille. Trollit jäävät ilman huomiota ketjuissamme. Siks.


    • Vähän herkässä kaasujalka näin kevään tullen, sain 170€ sakon

      • Mihin oli noin kiire?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mihin oli noin kiire?

        Eipä juuri kiirettä ollut, on sellanen paikka missä yleensä tulee ajettua ylinopeutta, jos muistat kun käytiin ankkapurhalla, niin siinä lähellä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Eipä juuri kiirettä ollut, on sellanen paikka missä yleensä tulee ajettua ylinopeutta, jos muistat kun käytiin ankkapurhalla, niin siinä lähellä

        Voi kulta sun kanssasi. Hillitse himosi ja kahlitse kaasujalkasi.. mitäs teet jos toistamiseen jäät kiinni..?

        Kortti kuivumaan? Mitens sitten suu pannaan? Tai pippeli?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voi kulta sun kanssasi. Hillitse himosi ja kahlitse kaasujalkasi.. mitäs teet jos toistamiseen jäät kiinni..?

        Kortti kuivumaan? Mitens sitten suu pannaan? Tai pippeli?

        Täytyy hillitä kaasujalkaa, paitsi tietysti silloin kun olen ajelemassa luoksesi :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Täytyy hillitä kaasujalkaa, paitsi tietysti silloin kun olen ajelemassa luoksesi :D

        Kyllä sä joudut silloinkin himmaamaan.. XD.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä sä joudut silloinkin himmaamaan.. XD.

        No en tiiä, kyllähän silloin aika kova kaipuu läheisyyteen on. Nyt hiekoittamaan pihateitä, en todellakaan halua että joku kaatuu. Mukavaa päivänjatkoa sinulle kultaseni


      • pujotteIija kirjoitti:

        No en tiiä, kyllähän silloin aika kova kaipuu läheisyyteen on. Nyt hiekoittamaan pihateitä, en todellakaan halua että joku kaatuu. Mukavaa päivänjatkoa sinulle kultaseni

        Päivänjatkoja hurjastelijani.❤️


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voi kulta sun kanssasi. Hillitse himosi ja kahlitse kaasujalkasi.. mitäs teet jos toistamiseen jäät kiinni..?

        Kortti kuivumaan? Mitens sitten suu pannaan? Tai pippeli?

        Tänkin voisit poistaa. Koen että on jotenkin loukkaava mun turvalliselle tilalle :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänkin voisit poistaa. Koen että on jotenkin loukkaava mun turvalliselle tilalle :(

        No.. voi pahoitteluni, jos viestittely rakastajani kanssa saa olosi turvattomaksi. Se ei ole tarkoitus ollenkaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. voi pahoitteluni, jos viestittely rakastajani kanssa saa olosi turvattomaksi. Se ei ole tarkoitus ollenkaan.

        Mistäpä sitä voi tietää mikä kenenkin motiivi on kirjoitella, mutta tuossa puhutaan liian ronskia kieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäpä sitä voi tietää mikä kenenkin motiivi on kirjoitella, mutta tuossa puhutaan liian ronskia kieltä.

        Olen yksinkertaisesti eri mieltä. Jos loukkaannut noin pienestä, niin ...


    • Niin. Se on tuo valon lisääntyminen kun herättää luonnon. Alkaa aurinko jo vähitellen myös lämmittämään. Tosin täällä ei paista aurinko taas moneen päivään. Vettä vaan satelee. Mutta lumet lähtee ja se on hyvä.

      • Nuo rumat mustanpuhuvat kasat, joita lumeksi vielä kutsutaan .. joutavatkin mennä. Saisi tulla kolme viikkoa pelkkää vettä, niin sulaisivat pois.

        Aurinko paistaa siellä sadepilven takana ja se tieto lämmittää mieltä. Kyllä niitä pilvettömiäkin päiviä tulee.

        Hyvää viikonloppua sinulle. 🌦


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nuo rumat mustanpuhuvat kasat, joita lumeksi vielä kutsutaan .. joutavatkin mennä. Saisi tulla kolme viikkoa pelkkää vettä, niin sulaisivat pois.

        Aurinko paistaa siellä sadepilven takana ja se tieto lämmittää mieltä. Kyllä niitä pilvettömiäkin päiviä tulee.

        Hyvää viikonloppua sinulle. 🌦

        Sitten kun se aurinko viimein näkyy ja lämmittää, niin kyllä se tuntuukin super hyvältä. Kiitos samoin sulle, kivaa viikonloppua. 🌞


    • Anonyymi

      Olin joskus ihaqs6unu6 johonkin naiseen, niin jos tulee kevcään au4rinko, niin ajaqtellaq hän65ä vähän ...

      t. palsta-poids6taqjaq-mulkku-pette4ri

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      aqikainen mato linnun syö.

      katsoin että mikä tämä firmma netflix oikein on.. blackroxck... ostin heiltä joo kupongin jotta voin katsoa juttuja..

    • Talvi tosiaan taitettu, ihanaa. Olen nautiskellut erinäisten lintusten ääntelyistä minäkin ja katsellut tyytyväisenä lumien sulamista.

      Kiva ketju, seesteisiä vuoropuheluitasi muiden kanssa mukava seurata eikä vielä ole pilattu sonnalla.

      Minut määrättiin kauppaan ja asioille ja sen ansiosta saan siivousapua. Ihan tervetullutta. Suunnitelmani menivät mönkään viikonlopun suhteen, mutta aion sen verta lauantaista ottaa iloa irti, että laitan jossain vaiheessa dekantteriin punaista ja nautiskelen sen pehmeydestä ja hedelmällisestä mausta. Tuo punainen oli suunnitelmissa kyllä tuhota ystävien kesken, mutta voinhan heitä muistella kun pistän illalla kaiuttimet kaakkoon. Vaikuttaa siltä, ettei tänään tarvita sairaalaankaan mennä, joka on todella suuri ilon aihe ja helpotus sekin.

      Hyvää lauantaita ja viikonloppua sinulle Pirppis. Halauksia täältä jostain :)

      • Voih, miten mukavia ja ikäviä uutisia samalla kertaa.

        Hyvä, että kaikki järjestyi kotona parhain päin ja ikävää, että suunitelmat meni uusiksi.
        Mutta asiat aina tärkeysjärjestykseen.

        Minä olen ottanut ihan levon kannalta. Ensi viikonloppuna on ylitöitä, eikä lepoa ole vähään aikaan tiedossa. Lepäänkin vähän niin kuin varastoon. Kerään voimiani.

        Musiikkia ja pari paukkua voisi olla minunkin illan suunitelmat. Ei kuulosta pahalta ollenkaan.

        Kivaa on ollutkin rupatella kevyesti tässä ketjussa. Ilman sen vakavampaa. Aamulla tuli vain niin hyvä mieli kun kuuntelin lintuja, että aloitus purskahti siitä.

        Joskus .. otetaan uusiksi.


    • Anonyymi

      Niin no, kevättä on ilmassa +2 astetta lämpömittarissa ja talitintit laulaa sirenipensaissa sekä linnunpönttöjen katolla. Mutt älkää vielä nuolasko; talvi ei ole päättynyt, koska talitintit asuu yhä mun pihapiirissä, linnunpöntöissäkin muutamat onnekkaat, ja panssariaidan toisella puolen olevissa puissa, lähinnä kuusissa!

      Tiedän vanhakseltaan ett pakkaset ainakin täällä tulevat vielä jatkumaan, koska tintit pysyy pihapiirissäni, muuttavat vasta pakkasten loputtua ja maan sulattua.
      Kesäksi kokonaan syvemmälle metsään, silloin pitää pöntöt puhdistaa; koska kesäasukkaat muutaa pönttöihin. Kottaraisten saavuttua ei ole enää varpusia, eikä tinttejä pihapiirissä, fasaanitkin vain satuumalta käyvät, kun maa on täysin sulana.

      Tänä talvena olen nähnyt lintulaudalla ainoastaan yhden punatulkku uroksen, naaraita ehkä useammankin. Pariin otteeseen tilhijäkin on puissa istunut, ne ovatkin tuon maanviljelijän pihapiirin lintuja olleet, iät ja ajat, kotiutuneet hänen pihapiiriinsä talveksi. Ja kevään tullessa katoavat metsän suojiin pesimään ilmeisesti.

      Kuunnellaan nyt titityytä; tai ainakin jotain sen suuntaista siritystä! Faija sanoo
      ett tintitkin laulaa nykyään ehkä englanniksi, koska eivät ainakaan niin kuin ennenvanhaan suomalaiset talitintit lauloivat, muotivirtaukset on muuttuneet, eikä suomenkielisiä tinttejä enää laula, ei edes ruokapalkalla! Myrrr!

      Kyvättä odotellessamme, haukataan raitista ulkoilmaa näin kauniilla säällä.
      Mä taidan kantaa jo täkit takaisin sisälle, ovat jo vilvoitelleet mattotelineellä toista tuntia, ja illalla puhtaat lakanat, eilen en ehtinyt lakanoitakaan vaihtamaan.
      trollikka

      • Saattaapi olla että vielä pakkasia saadaan ja luntakin, mutta kyllä talven selkä on jo taittunut. Kevättä kohden mennään. Kovaa vauhtia.

        Kiva jos teilläpäin ollut hieno sää. Täällä pilvistä ja lonkeronharmaata. En tosin ole nokkaani ulos pistänyt. Minulla on lepopäivä tänään. Viikonlopun suunitelmat meni uusiksi, niin ajattelin pitää älä tee mitään päivän.

        Tosin ruokaa pitää laittaa ja vähän siivoilla. Pikkuisen vain. Hyvää päivän jaltkoa sinulle.


    • Anonyymi

      Tykkään. Kirjoitin samasta asiasta, ennen kuin huomasin aloituksesi.

      >simiti<

      • Tulee paremmat kelit ulkoiluun, ei ole liukasta, eikä pimeää. Saa kuoriutua keveämpiin tamineisiin ja voi viettää aikaa ulkosalla. Kiva juttu.


    • Kyllähän se keväältä vaikuttaa kun aamu kuudelta pyöräilee töistä kotiin ja tie imee kaiken pyörän valon. Pitää vaan miettiä onko edessä oleva musta pinta jäätä vai märkää asvalttia. Samoin alikulut on täynä vettä kun vesi sinne valuu mutta kaivot ja viemärit ovat jäässä.

      Mitä lintuihin tulee niin pitäisi varmaan tehdä aloite muutaman vanhanmallisen katulampun säästämiseksi. Jättää vaikka siihen uusien ledivalaisimien viereen ilman sähköä. Täällä on yksi palokärki, ilmeisesti uros, joka käy siinä rummuttamassa. Muut naputtaa puunrunko kun tämä yksi kunnolla rummuttaa käyttäen kupua kaikupohjana. Ei tarvi ihmetellä kenen lähioksalla naarat parveilee.

      Toinen asia mikä tulee tarkistettavaksi on yksi huuhkajan pesä. Oli viime vuonna tehnyt pesän lähelle maastopyöräilyreittiä ja ilmeisesti sen verran häiriöitä että pesintä oli epäonnistunut. Talkoiltiin sitten leveärenkaisille spandekx kiitureille toinen reitti ja nyt jännitetään olnko pesäpaikka kokonaan hylätty vai palaisiko samaan paikkaan. Ilmeisesti talvehtinut ihan hyvin kun jäniksen raatoja ja muiden lintujen sulkakasoja on kuulemma lähistöltä havaittu.

      • Ihanaa luonnon huomioimista. Todella arvostan tekoanne. Ite olen tälläinen lähiökasvatti citykani. En osaa, enkä ymmärrä auttaa luontoa. Lintuja olen ruokkinut, mutta nyt se on kielettyä rottien takia.

        En edes aloittanut lintujen talviruokintaa kun noita rottia on alueellamme ollut.


    • Anonyymi

      je3erran joku tyttö niin piti jutella jot5ain m3nin käymään hän avasi ovcen näki jaaha, mutta hän soitti sitten puhelimeeni että jostain syysträ ei pystyisi puhumaan..

    • Anonyymi

      hyvä juttu tuolaihenkin saa asioi6ta se4lviksi kun 6ty66tö soi6twaa 6akwaisin jo6t4n voi yhmä5rää jo6twain.. a

    • Anonyymi

      Mustarastaan laulu on täällä eteläisessä Suomessa varma kevään merkki. Kuulin jo tässä yhtenä iltana jonkin eksoottisen kuuloisen lurituksen. Saattoi olla mustarastas. Silti vappuna voi sataa räntää koko Suomea myöten. Tuntuu kuin maaliskuussa tulisi hetken ajaksi sellainen arktinen ilmamassa ja maisema ylle. Huhtikuussa satelee kaikkea mahdollista miten sattuu ja lumikuurot ovat mielenkiintoisia samalla kun aurinko paistelee pilvien lomasta. Toukokuun alku on aina kolea mutta lämpenee sitten yhtäkkiä 15-20.5. Kun asuin jonkin verran pohjoisemmassa niin yhden erityisen mukavan kesän muistan. Se oli sellainen että koko ajan oli mukavan lämmintä noin toukokuun puolivälistä syyskuun puoliväliin. Hieman yli +20 tasaisesti on se juttu. Kyllä siihen tottuu vaikka suomalaisten tutkittu ihannelämpötila onkin vain +13.

      • Jaa..? Oletko joku sammakkokuiskaaja?

        Juu, tuli mitä tuli keväästä ja kesästä, silloin ei tarvii käyttää nastakenkiä ja toppahousuja. Pyöräily on mukavaa ja pihalla viihtyy pitkälle iltaan. Riipputuolissa lekotellen ja musiikkia kuunnellen tai hyvässä seurassa...

        Odotan kesää.


    • Anonyymi

      Pihapiirisssä ovat linnut äännelleet koko talven, merkitseekö se että on ollut koko ajan kevät? Aika kylmää kevättä oli tuossa kuukauden päivät sitten ihan täällä Suomenlahden rantamillakin, miinus 25 viiva 30 ja silleen...
      Vaan eipä tuolla västäräkkejä yms. vielä näy eikä ääntele!

      • No juu.. eip ole täälläkään västäräkkejä vielä näkynyt. Tosin aika vähän on tullut ulkoiltua viimeaikoina.. jos vaikka olisikin västäräkkien invaasio alkanut, en tietäisi siitä. :)


    • Anonyymi

      näin kaupassa suuriwa päästäisiä eli päästräisiä, pääsiäisen munia, munqswoluja.

      oikeasrti ihme5655öö hqf3ilja..

      • Niin. Pääsiäinen on jo ovella. Kohta.


    • Anonyymi

      Tuli ulkona grillattua tänään ,chorizoa ja Albani Blålys :)

      Skånepåg

      • Oho.. aika mageeta. Sä avasit grillikauden. Ei paha, ei ollenkaan.


    • Anonyymi

      joku huvi6ytsbsw juyytu siskoksey bäiyuvät; t6uo näy6t6tel4e4 CSi-sarjasa ei se on NCISA...
      y

    • Mistähän me saadaan vähän enemmän tätä lämpöö. Pääsis vesipuistoon siihen kirkon viereen. Paitsi sitten ne tulee kysyyn, että onko myydä huumeita. Onks tosiaan niin ettei ulkona voi vaan olla, ilman että ois joku diileri.

      • Ääh..ikävää tuommoinen. Oletko sä sitten jonkun diilerin näköinen heppu..? Ja kysymys on oikeasti ihan viaton.


      • Kannattaa huomata hänen todellinen käytös😞 todella ilkeä on😞 olen pahoillani hänen puolestaan. Joku sovittu paikan päälle on todenäköisesti tapaaminen ja satuit huonoon hetkeen paikalle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ääh..ikävää tuommoinen. Oletko sä sitten jonkun diilerin näköinen heppu..? Ja kysymys on oikeasti ihan viaton.

        En omasta mielestä ainakaan. Ilmeisesti sitten vaatetuksesta luulee.


      • JeroP kirjoitti:

        En omasta mielestä ainakaan. Ilmeisesti sitten vaatetuksesta luulee.

        Niin.. tuli vaan mieleen kun jos sulta useinkin kysellään fixiä..
        Minua luullaan taas itseäni nuoremmaksi pienen kokoni vuoksi.
        Vaikka kuinka välttelee ulkomuotoaan, sen antamia vaikutelmia ei voi kokonaan välttää.

        Siis tarkoitan, et joskus ulkomuoto harhauttaa pahasti.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. tuli vaan mieleen kun jos sulta useinkin kysellään fixiä..
        Minua luullaan taas itseäni nuoremmaksi pienen kokoni vuoksi.
        Vaikka kuinka välttelee ulkomuotoaan, sen antamia vaikutelmia ei voi kokonaan välttää.

        Siis tarkoitan, et joskus ulkomuoto harhauttaa pahasti.

        Joo, mä itekin ihmettelin, että ymmärtäsin kyllä jossain briteissä hupparit ja kollarit tuo enemmän sen alamailman vaikutelman, etenkin nike tuotemerkki, mutta mulle noi on lähinnä urheiluvaatteita. Katteelleet vähän liika telkkaria. Eipä tosta nyt haittaakaan oo.


      • JeroP kirjoitti:

        Joo, mä itekin ihmettelin, että ymmärtäsin kyllä jossain briteissä hupparit ja kollarit tuo enemmän sen alamailman vaikutelman, etenkin nike tuotemerkki, mutta mulle noi on lähinnä urheiluvaatteita. Katteelleet vähän liika telkkaria. Eipä tosta nyt haittaakaan oo.

        Niin. Sulla on ihan hyvä asenne. Jättää nuo kyselijät omaan arvoonsa. Huumeisiin ei kannatakaan sekaantua.

        Elämä. Se on parasta huumetta.


    • Anonyymi

      Nyt on talvi.

      • Niin.. olet oikeassa. Mutta talven selkä on taittunut ja kevät kohti kolkuttaa..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. olet oikeassa. Mutta talven selkä on taittunut ja kevät kohti kolkuttaa..

        Ja sais kolkuttaa vähän enemmänkin. Sillon kun äitin kissa oli vielä hengissä, niin tosissaan nautti ensimmäisistä lämpimistä päivistä. ja niin ihminenkin, mutta meillä kun on se sosiaalinen kaava, ettei tyytyväisyyttä saa näyttää vaan pitää olla aina liian kylmä tai liian kuuma.


      • JeroP kirjoitti:

        Ja sais kolkuttaa vähän enemmänkin. Sillon kun äitin kissa oli vielä hengissä, niin tosissaan nautti ensimmäisistä lämpimistä päivistä. ja niin ihminenkin, mutta meillä kun on se sosiaalinen kaava, ettei tyytyväisyyttä saa näyttää vaan pitää olla aina liian kylmä tai liian kuuma.

        Juu..toi tuntuu musta ihan pälliltä, ettei saisi tyytyväisyyttään näyttää.
        Parempi pyy pivossa kuin kaksi oksalla..

        Kyllä tyytyväinen olo saa näkyä ja kuulua.


    • Oon vienyt linnuille lihamakaronilaatikko pakkaukset putsattaviksi, pirun puhtaaksi nokkivatkin

    • Anonyymi

      Keväässä parasta on kun naiset alkaa vähentää vaatetta! Ei noita talvisäkkejä ja -kaapuja jaksa ihminen katsella.

      • No mukavaa niitä vaatteita on vähentääkin.. ei noihin kaapuihin ole mukavaa kietoutuakaan.


    • Anonyymi

      Maaliskuu multaa näyttää, mene siis mullan alle... mutta oikein ihastunut tuohon netflixin jut55uun t5oimii niin hyvin tuolla bluray-soittimella t6uo

    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      🍒 K­­u­­u­­m­a­t­ ­­­t­­­y­­t­­­ö­t­­ ­o­­d­o­­t­­t­a­­v­­­a­t­­ ­s­i­­­n­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18284086

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe