Jouko ym. porukka!

Anonyymi-ap

Mistä erotatte omat ajatukset ja Jumalan puheen? Yst. Terv. Ab

16

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koettelemalla ja tarkistamalla ajatuksen raamatunmukaisuuden.

      • Ok. Kiitos vastauksesta. Miten usein koet että Jumala puhuu sinulle?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok. Kiitos vastauksesta. Miten usein koet että Jumala puhuu sinulle?

        miksi tuohon tyyliin kyselet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        miksi tuohon tyyliin kyselet.

        En tiedä 😁
        Mä en enää tiedä milloin Jumala puhuu.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En tiedä 😁
        Mä en enää tiedä milloin Jumala puhuu.

        Ehkä yrität liikaa. Se on karismaattisissa piireissä tyypillistä. Minulle Jumala on puhunut elämän tärkeissä taitekohdissa. Pidän silloin asiat omana tietonani ja odotan rauhassa niiden toteutumista.

        Minut on esim. herätetty yöllä ja ilmoitettu, että tulet saamaan työtarjouksen, joka pitää hyväksyä. Näin kävi, ja päädyin toiselle puolelle maailmaa. Siellä oli taas ihminen, joka oli rukoillut ystävää. Törmäsimme suurkaupungin keskellä, ja hän koki heti, että tässä se nyt on. Ystävyys on kestänyt yli 20 vuotta.

        Kysyin kerran Jumalalta työkiireiden keskellä olisiko jotain pientä jota voisin tehdä? Minulle näytettiin nuoren naisen kasvot ja sanottiin: aloita tästä. Viikko myöhemmin hän käveli työpaikalleni. En sanonut mitään, vaan odotin. Lopulta hän tuli luokseni sanoi: hassua, mutta minusta tuntuu, että meidän on tutustuttava. Ymmärsimme pian miksi meidät saatettiin yhteen. Pieni homma on kestänyt 10 vuotta.

        Puhuin kerran työpuhelua ja sain vahvan kehotuksen kysyä puhekumppanilta kiinnostaisiko häntä yksi projektihomma. Hän ilahtui valtavasti. Paljon myöhemmin törmäsin tv:ssä hengelliseen ohjelmaan, jossa samaa asiantuntijaa haastateltiin. Hän kertoi kuinka rahat loppuivat väitöskirjaa tehdessä. Hän oli rukoillut Jumalalta apua ja yhtäkkiä eräs henkilö tarjosi hänelle työtä aivan muun asian yhteydessä. Minulle selvisi vasta silloin, että hän oli kristitty.

        Luonteeseeni ei kuulu hakea tällaisia kokemuksia. Suhtaudun niihin aina varovasti,
        enkä ryntää mihinkään. Odotan asioiden tapahtuvan luonnostaan.


    • Anonyymi

      Tosin se saattaa kertoa sellaisia asioita mitä UT:ssa ei ole ja pitää sellaisia mitä on käännösvirheinä.

      • Anonyymi

        Näin tämän päivän helluntailaisuus kiistää Raamatun sanan: jos jokin sanassa ei sovi heidän oppeihinsa, on se Raamatun itsensä syytä, "käännösvirhe"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tämän päivän helluntailaisuus kiistää Raamatun sanan: jos jokin sanassa ei sovi heidän oppeihinsa, on se Raamatun itsensä syytä, "käännösvirhe"!

        Pulun tuubaksikaan ei kelpaa panettelusi, sellaista ei tapahdu muualla kuin pahansuopapäässäsi!


    • Anonyymi

      He luulevat omia ajatuksiaan Jumalan puheeksi.

      Jotkut ovat kehittäneet itselleen sivupersoonan ja pitävät sitä Jumalana. Keskustelevat sen kanssa.

      Tällainen usko on lähellä mielisairautta. Tai on jo sitä.

      Moni uskovainen on kerskunut minulle puhuvansa Jumalan tai Jeesuksen kanssa niin kuin ihmisten kanssa puhutaan.

      • Anonyymi

        Älä höpötä kukaan todellinen uskova ei puhu sellaista ropaskaa, miksi et pysy totuudessa !


      • Anonyymi

        Jumalan puhe ei ole korvin kuultavaa. Siinä vaiheessa tosiaan epäilee onko tämä vain omia ajatuksiani. Itsensä epäileminen on terve reaktio. Eikä se estä asioiden toteutumista. Miksi Jumala sitten joskus puhuu. En tiedä teistä, mutta esim. minua pitää vähän etukäteen ravistella, ennen kuin pakkaan kamani, ja otan vastaan työn kahden viikon varoitusajalla toisessa maanosassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä kukaan todellinen uskova ei puhu sellaista ropaskaa, miksi et pysy totuudessa !

        Kyllä vain valitettavasti näitä tapauksia on. Itsepsyykkaus on taitolaji sekin. Ihminen yleensä kuulee/näkee sitä mitä haluaa kuulla/nähdä. Siihen kun sanoo joku pastori että se on Jumalan puhetta, niin soppa on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain valitettavasti näitä tapauksia on. Itsepsyykkaus on taitolaji sekin. Ihminen yleensä kuulee/näkee sitä mitä haluaa kuulla/nähdä. Siihen kun sanoo joku pastori että se on Jumalan puhetta, niin soppa on valmis.

        Kirjotitko siis nyt sellaista itsepsyykkauksen tulosta vai mistä tekstisi tuli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjotitko siis nyt sellaista itsepsyykkauksen tulosta vai mistä tekstisi tuli ?

        Omasta kokemuksesta.


    • Anonyymi

      Kai sen nyt luulisi tietävän mikä on sinun oma ajatuksesi? Taas jos tulee jotain erilaista mielen päälle, sellaista mitä ei ole aiemmin ajatellut, eli tietää että se ei ole sinun oma alitajuntasi. Silloin se voi kenties olla Jumalalta. Muuten ei.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🍑 K­­­u­­­u­­m­­­a­t­ ­t­y­­t­­­ö­­­t­­­ ­o­­d­­o­­­t­­­t­­a­v­­­­­a­t­­­ ­­­s­­i­n­­­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18292099

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe