ivalolaisia lovessa

Anonyymi-ap

Tänään lovessa ivalolaisa

15

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kös tuo pari pitänyt sijaoskotia ivalossa?

      • Anonyymi

        Eivät pitäneet vaan itse olivat vääntyneet sijaisvanhemmiksi, kun haki sijaisvanhempia!
        Ei lapsia voi huostata jos jotku IDIOOTIT EI ALA SIJAISVANHEMMIKSI tai pyörittämään jotain sijaiskotien jossa saavat käyttää lapsia hyväksi ja nyhtää YHTEISKUNNALTA rahaa!
        Tuo on eläkkeelle jäänyt vangin vartija joten olisko joku vanki käynyt vähän kolistelemassa, ku oli pyörätuoliin joutunut LASTEN KALTOINKOHTELIJA!
        Mitallin saaneen ÄITIN kanssa olivat päässeet televisioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pitäneet vaan itse olivat vääntyneet sijaisvanhemmiksi, kun haki sijaisvanhempia!
        Ei lapsia voi huostata jos jotku IDIOOTIT EI ALA SIJAISVANHEMMIKSI tai pyörittämään jotain sijaiskotien jossa saavat käyttää lapsia hyväksi ja nyhtää YHTEISKUNNALTA rahaa!
        Tuo on eläkkeelle jäänyt vangin vartija joten olisko joku vanki käynyt vähän kolistelemassa, ku oli pyörätuoliin joutunut LASTEN KALTOINKOHTELIJA!
        Mitallin saaneen ÄITIN kanssa olivat päässeet televisioon!

        Kerran kysyin Ivalon Ghetton pihalle, kun pojan joka oli muuttunu TYTÖKSI noiden sijaisvanhempien hyvässä hoidossa.
        Siinä pihalla oli vanhusten kolmipyöräinen pyörä niin kysyin minun pojalta, mutta heidän SIJAIS-TYTÖLTÄ : Kenen pyörä tuo on?
        Vastas : Se on Reijon pyörä ja sillä on SOKERITAUTI!
        Kysyn tietenki : Käykö se Reijo muka teidän kanssa pyöräilemässä?
        Ei Reijo kuulemma halunnut pyöräillä sijaislasten kanssa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran kysyin Ivalon Ghetton pihalle, kun pojan joka oli muuttunu TYTÖKSI noiden sijaisvanhempien hyvässä hoidossa.
        Siinä pihalla oli vanhusten kolmipyöräinen pyörä niin kysyin minun pojalta, mutta heidän SIJAIS-TYTÖLTÄ : Kenen pyörä tuo on?
        Vastas : Se on Reijon pyörä ja sillä on SOKERITAUTI!
        Kysyn tietenki : Käykö se Reijo muka teidän kanssa pyöräilemässä?
        Ei Reijo kuulemma halunnut pyöräillä sijaislasten kanssa…

        Sijaisperheessä olivat opettaneet, että Justeerin kerrostalot on Ivalon Ghetto!
        Siellähän se koltta-mies juoksi pitkin pihoja kuulemma naisten sukkahousut ja tissiliivit päällä päissään.
        Sunnuntai iltana alko siivoamaan sekä siirtelemään huonekaluja…
        Asu kuulemma heidän yläkerrassa.

        Elvis Presleystäkin tuli myös tähti ja hän syntyi sekä kasvoi Ghettos joten kyllä Palokankaan Reijostakin tulee jos Pertistäkin tuli… Voi olla että he on sukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijaisperheessä olivat opettaneet, että Justeerin kerrostalot on Ivalon Ghetto!
        Siellähän se koltta-mies juoksi pitkin pihoja kuulemma naisten sukkahousut ja tissiliivit päällä päissään.
        Sunnuntai iltana alko siivoamaan sekä siirtelemään huonekaluja…
        Asu kuulemma heidän yläkerrassa.

        Elvis Presleystäkin tuli myös tähti ja hän syntyi sekä kasvoi Ghettos joten kyllä Palokankaan Reijostakin tulee jos Pertistäkin tuli… Voi olla että he on sukua.

        Tuo akka olis voinut sanoa minulle, että ” Haluan eroon tuosta lima nuljaskasta!”
        Olisin kyllä auttanut ja KÄSKIN SOITTAMAAN POLIISIT niin asia olis saatu selvitettyä saman tien.
        Tuo ukkos istuis vankimielisairaalassa ja olis jäänyt monen elämä pilaamatta!
        Minä olen omien lasten isät ja monet muutkin miehet käskenyt poistumaan minun kotoa sekä sanonut : Ei tarvi näkyä minun oven takana ikinä!
        Naisille olen sanonut myös sekä ilmottanut, että jos et usko niin tapan sinut omin käsin!
        En vankilaa enää pelkää, mutta paskojen entisten kavereiden, ystävien ja sukulaisten en tee sopua koska ei voi pakottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo akka olis voinut sanoa minulle, että ” Haluan eroon tuosta lima nuljaskasta!”
        Olisin kyllä auttanut ja KÄSKIN SOITTAMAAN POLIISIT niin asia olis saatu selvitettyä saman tien.
        Tuo ukkos istuis vankimielisairaalassa ja olis jäänyt monen elämä pilaamatta!
        Minä olen omien lasten isät ja monet muutkin miehet käskenyt poistumaan minun kotoa sekä sanonut : Ei tarvi näkyä minun oven takana ikinä!
        Naisille olen sanonut myös sekä ilmottanut, että jos et usko niin tapan sinut omin käsin!
        En vankilaa enää pelkää, mutta paskojen entisten kavereiden, ystävien ja sukulaisten en tee sopua koska ei voi pakottaa!

        Tämä sijais-äiti alko vittuilemaan mulle ja suututti minut.
        Laitto talvivaatteet kesällä pojalle päälle ja minä ilmotin sossuun, että en laita poikaa Ivaloon takasin.
        Mulle sanottiin, että poliisit hakee jos en laita.
        Muutiin Ivaloon ja kävin hakemassa pojan tapaamiselle, ku oli voittanut jostain kilpailusta 4 lippua Puuhamaahan ja halus lähteä minun sekä siskonsa kanssa ja minun veli lähti kaveriksi ajamaan ja sain yöpaikan sukulaiselta niin lapset sai rahaa enemmän käyttöön.
        Sanoin : Haluan tarkistaa, että on asialliset vaatteet kun lähetään reissuun.
        Sijais-äiti nosti metelin ja kävin laukun läpi sekä näin huoneen jossa nämä pojat asu joilla piti olla omat huoneet mutta he oli halunneet samaan huoneeseen.
        Olin lähössä niin tuo nainen alko huutaan mulle rahasta.
        Sanoin hänelle : Minä en saa lapsestani rahaa, kun tapaan vaan kaikki menee sossuun eli MINÄ MAKSAN!
        ( Pillua revittiin EI HÄNEN, kun syntyi)
        Jotaki sönkkäsivät mulle niin NOSTIN NYRKIN ja VEDIN ILMASSA ROUVAN NOKAN EDESTÄ!
        Ukko väitti, että minä löin!
        Kävelin pojan kanssa autolle ja poika huusi ” ÄITI EI LYÖNY!”
        Huusin : SOITA VITTU POLIISIT NIIN SELVITETÄÄN ASIA !
        Ei soittanut joten me lähettiin menemään ja poika kävi vielä jotain hakemassa ennen, kuin lähettiin!
        Sossu soitti kun oltiin reissussa ja sanoin : Istun autossa lasten kanssa ja me ollaan menossa Puuhamaahan joten en voi keskustella tuosta asiasta!
        En ollut kuulemma päivää ja kellon aikaa milloin pojan palautan. Sanoin : Vittu tuon ootte ilmottaneet viestillä jo silloin, kun sovittiin tämä reissu ja sain 500€ jolla saan käytyä lasten kanssa Keski-Suomessa 3päivän reissun niin sovittiin!
        Sossu ei ole kiinnostanut mikään vaan sanottiin : Poliisit hakee jos et vie lasta niin, kuin on sovittu!
        Jos aikuinen vanha EUKKO EI OSAA SANOA, että minun mies pahoinpitelee minua sekä sinun lasta minun oman perheeni silmien edessä niin PERHE VOI SYYTTÄÄ ITSEÄÄN!
        Minä olen tuollaiset miehet ja naiset poistanut elämästäni ja MIEHIÄ VEDÄN TURPAAN NYRKILLÄ niin että tuntuu mutta naiset on PASKOJA joihin en KÄSIÄNI SOTKE ja ei minunkaan tarvi koskea!
        Miestä lyön siksi, että hän muistaa kenen kanssa alko haastamaan riitaa ja sanoo ” Vitun ämmä veti turpaan!”
        En nähnyt, mutta kuulin että jälki oli niin kuin mies olis lyönyt!
        Törkyjä äijiä kyllä saa vetää turpaan OMASSA KODISSA jos aseita kaivellaan päissään lasten nähden!
        Pesulan akat sitä suojaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sijais-äiti alko vittuilemaan mulle ja suututti minut.
        Laitto talvivaatteet kesällä pojalle päälle ja minä ilmotin sossuun, että en laita poikaa Ivaloon takasin.
        Mulle sanottiin, että poliisit hakee jos en laita.
        Muutiin Ivaloon ja kävin hakemassa pojan tapaamiselle, ku oli voittanut jostain kilpailusta 4 lippua Puuhamaahan ja halus lähteä minun sekä siskonsa kanssa ja minun veli lähti kaveriksi ajamaan ja sain yöpaikan sukulaiselta niin lapset sai rahaa enemmän käyttöön.
        Sanoin : Haluan tarkistaa, että on asialliset vaatteet kun lähetään reissuun.
        Sijais-äiti nosti metelin ja kävin laukun läpi sekä näin huoneen jossa nämä pojat asu joilla piti olla omat huoneet mutta he oli halunneet samaan huoneeseen.
        Olin lähössä niin tuo nainen alko huutaan mulle rahasta.
        Sanoin hänelle : Minä en saa lapsestani rahaa, kun tapaan vaan kaikki menee sossuun eli MINÄ MAKSAN!
        ( Pillua revittiin EI HÄNEN, kun syntyi)
        Jotaki sönkkäsivät mulle niin NOSTIN NYRKIN ja VEDIN ILMASSA ROUVAN NOKAN EDESTÄ!
        Ukko väitti, että minä löin!
        Kävelin pojan kanssa autolle ja poika huusi ” ÄITI EI LYÖNY!”
        Huusin : SOITA VITTU POLIISIT NIIN SELVITETÄÄN ASIA !
        Ei soittanut joten me lähettiin menemään ja poika kävi vielä jotain hakemassa ennen, kuin lähettiin!
        Sossu soitti kun oltiin reissussa ja sanoin : Istun autossa lasten kanssa ja me ollaan menossa Puuhamaahan joten en voi keskustella tuosta asiasta!
        En ollut kuulemma päivää ja kellon aikaa milloin pojan palautan. Sanoin : Vittu tuon ootte ilmottaneet viestillä jo silloin, kun sovittiin tämä reissu ja sain 500€ jolla saan käytyä lasten kanssa Keski-Suomessa 3päivän reissun niin sovittiin!
        Sossu ei ole kiinnostanut mikään vaan sanottiin : Poliisit hakee jos et vie lasta niin, kuin on sovittu!
        Jos aikuinen vanha EUKKO EI OSAA SANOA, että minun mies pahoinpitelee minua sekä sinun lasta minun oman perheeni silmien edessä niin PERHE VOI SYYTTÄÄ ITSEÄÄN!
        Minä olen tuollaiset miehet ja naiset poistanut elämästäni ja MIEHIÄ VEDÄN TURPAAN NYRKILLÄ niin että tuntuu mutta naiset on PASKOJA joihin en KÄSIÄNI SOTKE ja ei minunkaan tarvi koskea!
        Miestä lyön siksi, että hän muistaa kenen kanssa alko haastamaan riitaa ja sanoo ” Vitun ämmä veti turpaan!”
        En nähnyt, mutta kuulin että jälki oli niin kuin mies olis lyönyt!
        Törkyjä äijiä kyllä saa vetää turpaan OMASSA KODISSA jos aseita kaivellaan päissään lasten nähden!
        Pesulan akat sitä suojaa!

        Lapin Läänissä ON RIKOLLISTA ÄITINÄ PUOLUSTAA OMIA PENIKOITA, mutta TOISTEN LAPSIA SAA VAPAASTI KALTOINKOHDELLA!

        Kyllähän Ivalossa saa vaikka RÄJÄYTTÄÄ KOULULLISEN LAPSIA EIKÄ TUO HAITTAA MITÄÄN!
        JÄTÄPPÄ TAKSILLA HAKEMATTA LAPSET KOULUUN NIIN PIZZAN VEIVAAJA FAIJA KYLLÄ HIILTYY FACEBOOKISSA JA HAUKKUU KUKKA-KEPPINÄ KAIKKI!
        Minun lapset ei päässeet kouluun, koska MINÄ EN LÄHE HEITÄ VIEMÄÄN VAIKKA ITE OLEN KOTONA!

        Kuulin nyt vastakkain, että Nellimin vanhukset oli jääneet ilman taksi kyytiä ja he oli menossa kauppaan ostamaan ruokaa. 90 vuotias mummo oli hoidellu asiaa ja olivat päässeet 3 tunnin kauppaan.
        Minä sanoin mummolle : Olen tehnyt ilmoituksen jossa olen sinun toiveta hoidellut niin sieki pääset vielä omalla kylällä lääkäriin.
        Sanon aina hänelle : Siehän elät ainaki 120vuotiaaksi.
        Me ollaan sovittu, että me juodaan minun eläkkeelle jäänti kahvit yhdessä!
        Sanoin hänelle : Et jouda kuolemaan, koska sulla on niin paljon uusia asioita ja kokemuksia tulossa.
        Sillähän on se poikaki vielä siellä kotona ja eihän sitä voi yksin jättää heitteelle keskelle mettää!
        Ei Nellimistä pääse, kuin viinakauppaan Vappuna autolla. Se on Työväenjuhla ja kaikki on hotellissa töissä niin he on oppineet, että Vappuna juhlii työväki!

        Menin kerran siivoamaan ennen Vappua äidille kaverina. Sanoin, kun sisälle menin : Päivää ja en ole ikinä nähny tuommosta ruuhkaa Nellimin kylällä mitä äsken oli.
        Mummo oli silloin vasta 89v niin sano : Pojat lähti käymään Ivalossa viinakaupassa.
        Sanoin : Niin Vappuhan on täällä TYÖNVÄEN JUHLA!
        Nellimin hotelli oli heidän koulu ja nykysin työpaikka!

        Ei työväki kauppaan ole vielä oppinut hotellista menemään ruokaa ostamaan, koska he on vasta oppineet että ruokaa tehdään siellä ja he voi ostaa ruokaa ja syödä siellä hotellissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapin Läänissä ON RIKOLLISTA ÄITINÄ PUOLUSTAA OMIA PENIKOITA, mutta TOISTEN LAPSIA SAA VAPAASTI KALTOINKOHDELLA!

        Kyllähän Ivalossa saa vaikka RÄJÄYTTÄÄ KOULULLISEN LAPSIA EIKÄ TUO HAITTAA MITÄÄN!
        JÄTÄPPÄ TAKSILLA HAKEMATTA LAPSET KOULUUN NIIN PIZZAN VEIVAAJA FAIJA KYLLÄ HIILTYY FACEBOOKISSA JA HAUKKUU KUKKA-KEPPINÄ KAIKKI!
        Minun lapset ei päässeet kouluun, koska MINÄ EN LÄHE HEITÄ VIEMÄÄN VAIKKA ITE OLEN KOTONA!

        Kuulin nyt vastakkain, että Nellimin vanhukset oli jääneet ilman taksi kyytiä ja he oli menossa kauppaan ostamaan ruokaa. 90 vuotias mummo oli hoidellu asiaa ja olivat päässeet 3 tunnin kauppaan.
        Minä sanoin mummolle : Olen tehnyt ilmoituksen jossa olen sinun toiveta hoidellut niin sieki pääset vielä omalla kylällä lääkäriin.
        Sanon aina hänelle : Siehän elät ainaki 120vuotiaaksi.
        Me ollaan sovittu, että me juodaan minun eläkkeelle jäänti kahvit yhdessä!
        Sanoin hänelle : Et jouda kuolemaan, koska sulla on niin paljon uusia asioita ja kokemuksia tulossa.
        Sillähän on se poikaki vielä siellä kotona ja eihän sitä voi yksin jättää heitteelle keskelle mettää!
        Ei Nellimistä pääse, kuin viinakauppaan Vappuna autolla. Se on Työväenjuhla ja kaikki on hotellissa töissä niin he on oppineet, että Vappuna juhlii työväki!

        Menin kerran siivoamaan ennen Vappua äidille kaverina. Sanoin, kun sisälle menin : Päivää ja en ole ikinä nähny tuommosta ruuhkaa Nellimin kylällä mitä äsken oli.
        Mummo oli silloin vasta 89v niin sano : Pojat lähti käymään Ivalossa viinakaupassa.
        Sanoin : Niin Vappuhan on täällä TYÖNVÄEN JUHLA!
        Nellimin hotelli oli heidän koulu ja nykysin työpaikka!

        Ei työväki kauppaan ole vielä oppinut hotellista menemään ruokaa ostamaan, koska he on vasta oppineet että ruokaa tehdään siellä ja he voi ostaa ruokaa ja syödä siellä hotellissa.

        Koita pöljä nukkua yöllä


      • Anonyymi

        2 nuoremman lapsen tapaamiset on loppuneet, koska minä en kunnioita sijaisäitejä joita on myös isien uudet puolisot.
        Olen istunut vankilassa kunnianloukkaus sakot, mutta en tuommosia suostu kunnioittamaan jotka pilaa toisten lasten elämät ja eivät ole edes SYNNYTTÄNEET niitä minun tekemiä penikoita joita omina lapsina KALTOINKOHTELEVAT sekä tekevät samojen lasten äidistä RIKOLLISEN lastenvalvojan ja lastensuojelun tuella!
        Suomessa kyllä lapsia tappaa kotona vaikka tiedossa on, että heillä on päihdeongelmia.

        Jos naapuri pukkas lapsensa mulle hoitoon ja lähti itse juopottelemaan joka viikonloppu niin hän kaltoinkohteli minua sekä riisti minun vapauden ja tuon lisäksi hän syrji minua sekä minun lapsia omalla lapsellaan jonka tukki meille toistuvasti.
        Toiset yritettiin nukkua niin naapurin lapsi alko itkemään ja huutamaan äitiä.
        Huusin ja sanoin : Turpa kiinni koska äitis lähti juopottelemaan ja naimaan joten huuda sille aamulla!
        Poikansa meni kotia aamulla ja tuli takasin.
        Minä kysyin : Mikä siellä kotona oli ku takasin tulit?
        Sano : Äiti oli nukkumassa jonku miehen ja en viittiny sinne jäädä.
        Lasu asu naapurissa ja sanoin : Kyllä se ongelma on tuolla seinän takana naapurissa eikä meillä.
        Lapsi oli meillä niin ei se ollut ongelmat vaikka minusta tuo lapsi olis kuulunut isälleen!


      • Anonyymi

        Kova panomies joka naapurissa oli täytyy olla minun hyvän ystävän aviomies joka kyllä tietää, että hänen vaimo jos on minun ystävä niin minun naapuri ei ole niin hyvä eikä tärkeä YSTÄVÄ mulle, että hän saa loukata hänen vaimon kunniaa sekä syrjiä minua, kaltoinkohdella, riistää vapauden sekä pitää vielä ilmasena piikana niin hän saa ryypätä sekä naida vapaasti kenen kanssa huvittaa!

        Me ei olla mitään kommunisteja jotka pyöritään jonku vitun ympärillä ilmaisina orjina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova panomies joka naapurissa oli täytyy olla minun hyvän ystävän aviomies joka kyllä tietää, että hänen vaimo jos on minun ystävä niin minun naapuri ei ole niin hyvä eikä tärkeä YSTÄVÄ mulle, että hän saa loukata hänen vaimon kunniaa sekä syrjiä minua, kaltoinkohdella, riistää vapauden sekä pitää vielä ilmasena piikana niin hän saa ryypätä sekä naida vapaasti kenen kanssa huvittaa!

        Me ei olla mitään kommunisteja jotka pyöritään jonku vitun ympärillä ilmaisina orjina.

        Naapuri oli Sodankylän kunnalta puolelta muuttanut Inarin kuntaan, koska oli juttujensa pilannut jo kaikkien Sodankylän kuntalaisten maineet siellä.
        Minun suku on myös Sodankylän kunnasta alkujaan ja siellä he oli SOLDAATTEINA toimineet.
        Sodankylän kunnassa olisivat samalla tavalla paskoneet kaikkien maineet mitä nyt on naapuri onnistunut tekemään!

        Kittilä ja Sodankylä on ollut siihen aikaan sama kunta, kun suku on Petsamoon lähtenyt.
        Ruotsin vallan aikaan kuninkaan sotilaat on olleet töissä kuninkaalle Kittilä-Sodankylä kunnassa ja he olis nykyisin poliiseja tai armeijan isoja herroja.
        Sodankylän Jääkäriprikaatin pitäs jo nimenä kertoa, että tuo liittyy Kuningas kunta aikaan jolloin Sodankylän ja Kittilän kunnissa on ollut Kuninkaan palveluksessa olleita sotilaita.
        On siellä ollut muitakin sukuja eikä vain minun suku, mutta ihmiset EI VÄLITÄ eikä ARVOSTA Suomeen liittyvää historiaa koska heidän mielestä Suomessa arvostetaan juopottelua, huumeiden käyttöä ja naimista!


    • Anonyymi

      Ivalon ukot nukkuvat lovessa.

    • Anonyymi

      Holo se tuntee kaikki.ja mp riittää.

      • Anonyymi

        Kaikki se on käyny läpi.


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🍑 K­­­u­u­­m­­a­­­t­­ ­­­t­y­­­t­­ö­t­­­ ­­­o­d­o­t­t­a­­v­­­­a­­t­ ­­­s­i­n­­­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18297180

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe