Miksi hiivasieni ja ihminen ovat geneettisesti samankaltaisia?

Anonyymi-ap

Miksi ihmisalkiolla on kidukset?
Vaikka eläinlajit ovat ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan hyvinkin erilaisia, niiden kehitysgeenit ovat pääpiirteissään samanlaisia. Aikanaan oli melkoinen yllätys, kun huomattiin, että sukkulamadon ja ihmisen ohjelmoitunutta solukuolemaa säätelevät samat geenit. Myös kudosten tunnusomaisia piirteitä säätelevät homeoottisen geeniperheen jäsenet ovat pääpiirteissään samoja banaanikärpäsestä ihmiseen. Ne jopa sijaitsevat kromosomistossa samassa järjestyksessä kummassakin lajissa - joskin monistuneina ihmisess

8

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkiolla ei ole kiduksia vaan kiduskaarten jäänteet

      • Anonyymi

        Ja se ei taas ole ihme, kun ihmisen sisäelimet, silmät, selkäranka, selkäydin ja hermoston pääpiirteet ovat suora kopio kalasta.

        Nykyään moni biologi on sitä mieltä, että luokan "luukalat" (Osteichthyes) tulisi sisältää myös tetrapodit eli maaselkärankaiset (ml. nisäkkäät). Jos näin ei tehdä, niin luukalat ovat ns. parafyleettinen ryhmä, josta on karsittu pois osa samasta kantamuodosta kehittyneitä lajeja, mutta osa jätetty. Jos emme halua, että kuulumme samaan luokkaan kuin ahven, niin silloin luonteva jako olisi viuhkaeväiset ja lihaseväsiet, jolloin tetrapodit ja me kuuluisimme jälkimmäisiin.

        On helppo nähdä, että ero vaikka Etiopiankeuhkokalan ja salamantereiden välillä on keinotekoinen.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­N­­y­­m­­­f­o­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Eiköhän syy ole ilmeinen. Olemme sukulaisia samassa Maan eliöiden sukupuussa. LUCA on meidän kaikkien esieliö ameebasta sinivalaaseen ja ihmiseen.

      Asia, joka minua hätkähdytti, kun ensi kertaa tulin sitä ajatelleeksi.
      Minä kuulun yli 3,5 miljardia vuotta katkeamattomana jatkuneeseen elämän jatkumoon yhtenä pienennä osana. Ei ainuttakaan katkosta sukupuussa LUCA;sta tähän päivään. Kun minun atomini siirytyvät takaisin kiertokulkuun, niin ainakin kaksi seuraavaa polvea sama jatkumo kestää.

      Kreationistien puhe Nooan jälkeläisistä tuntuu melko laimealta tuon ajatuksen rinnalla.

    • Anonyymi

      Hiivasienet ovat meidän serkkuja alenevassa polvessa.

      • Anonyymi

        Usein alapäässä, eli alenevassa kosteassa päässä. Yläpää on kuivassa, pinnan yläpuolella täällä elämän meressä.


    • Anonyymi

      Mitäs ihmettelet, alkiohan ui akvaariossa, kunnes saa huoltotiet valmiiksi.

      Kun siis keksitään jokin toimiva ohjelma niin kaikki myöhempi perustuu siihen alkuperäiseen vain monipuolistuen.

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍑 ­­­V­­­i­­­t­­t­u­ ­­­t­­­ä­­m­ä­ ­­­k­­u­­u­­­m­­­a­ ­­n­­­a­r­­­t­­­t­u­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe