Taas 180 Linuxin päällä pyörivää webbisivustoa kräkätty ja sotkettu. Mikä on ettei sitä Linux-reikäjuustoa vieläkään ole saatu riittävän turvalliseksi tuotantokäyttöön?
http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=743338
Linux tietoturva /cstä
8
793
Vastaukset
winukka saadaan siihen kuntoon että sitä voi käyttää tuotannossa? Eli tarkoitan että esim. matojen/troijalaisten/virusten tuhot saadaan pois (tuossa pari viikkoa sitten meni erään hallintoverkon koneiden puhdistukseen noin viikko...)!
;-)- Rölle
Ja jos linux olis samassa hommassa niin ei auta puhdistuksetkaan vaan koko homma uusiksi
- ...
Rölle kirjoitti:
Ja jos linux olis samassa hommassa niin ei auta puhdistuksetkaan vaan koko homma uusiksi
...taas mies joka ei edes tiedä miltä serveri näyttää.
- Knockando
Linuxin vikako?
Lainaus Länsi-Savon kotisivuilta:
"Siposen mukaan useilla kotisivuilla käytettävä PHP-ohjelmointikieli lisää tietomurtojen riskiä, sillä tottumaton PHP:n käyttäjä tekee helposti virheitä, joita hakkerit osaavat hyödyntää."
http://www.lansi-savo.fi/
Jutun linkki löytyy etusivun alalaidasta.- tässä
Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
jne... - linuxissa..
tässä kirjoitti:
Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
jne...Linux on käyttöjärjestelmä. Nuo luettelemasi on kolmannen osapuolen tekemiä softia ja laajennuksia jotka vain paketoidaan samaan pakettiin itse linuxin kanssa. Vai väitätkö että esim. Real Player on sama kuin linux? Eli jos vika on Real Playerissa ja se vuotaa niin onko silloin vika linuxissakin? Entä jos Windows-versio Realista vuotaa niin onko vika silloin windowsissakin? Veikkaan että jälkimmäiseen vastaat "ei"
- m30-joku on rekisteröinyt sen?
tässä kirjoitti:
Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
jne...Kyllä vikaa on GNU/Linuxissa. GNU/Linux kun ei ole pelkkä käyttöjärjestelmä, vaan rajattomasti (>i386) skaalautuva valikoima erilaisia distribuutioita, (kymmenin)tuhansin sovelluksin. Korjaamista, ylläpitoa, kehitettävää ja parannettavaa riittää ja sitä myös tehdään.
Kotikäyttäjän / tuttavapiirin / työelämän ½ virallisen atk-tuen silmin Linux on käytännössä 24/7 saatava palvelu, jossa ei tarvitse pelleillä boottausten ja virustutkien kanssa.
Windows on hävettävä rahasampo, jonka toimivuus, tehokkuus, skaalautuvuus, luotettavuus jne ei ole koskaan saavuttanut, satojen miljardien kassavirroista huolimatta, yhdenkään UNIXIn tasoa. Miksi olisikaan, kun monopoliasema mahdollistaa kommunistisen paskan pakkomyymisen markkinoille. Säälittävää tässä on ihmisten harhakuva että Windows olisi jotenkin "hyvä" tuote.. - Knockando
tässä kirjoitti:
Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
jne...http://www.google.fi/search?q=windows unknown error&hl=fi&lr=&start=0&sa=N
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644