Linux tietoturva /cstä

sinileima

Taas 180 Linuxin päällä pyörivää webbisivustoa kräkätty ja sotkettu. Mikä on ettei sitä Linux-reikäjuustoa vieläkään ole saatu riittävän turvalliseksi tuotantokäyttöön?

http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=743338

8

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • winukka saadaan siihen kuntoon että sitä voi käyttää tuotannossa? Eli tarkoitan että esim. matojen/troijalaisten/virusten tuhot saadaan pois (tuossa pari viikkoa sitten meni erään hallintoverkon koneiden puhdistukseen noin viikko...)!
      ;-)

      • Rölle

        Ja jos linux olis samassa hommassa niin ei auta puhdistuksetkaan vaan koko homma uusiksi


      • ...
        Rölle kirjoitti:

        Ja jos linux olis samassa hommassa niin ei auta puhdistuksetkaan vaan koko homma uusiksi

        ...taas mies joka ei edes tiedä miltä serveri näyttää.


    • Knockando

      Linuxin vikako?

      Lainaus Länsi-Savon kotisivuilta:

      "Siposen mukaan useilla kotisivuilla käytettävä PHP-ohjelmointikieli lisää tietomurtojen riskiä, sillä tottumaton PHP:n käyttäjä tekee helposti virheitä, joita hakkerit osaavat hyödyntää."

      http://www.lansi-savo.fi/

      Jutun linkki löytyy etusivun alalaidasta.

      • tässä

        Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
        Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
        jne...


      • linuxissa..
        tässä kirjoitti:

        Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
        Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
        jne...

        Linux on käyttöjärjestelmä. Nuo luettelemasi on kolmannen osapuolen tekemiä softia ja laajennuksia jotka vain paketoidaan samaan pakettiin itse linuxin kanssa. Vai väitätkö että esim. Real Player on sama kuin linux? Eli jos vika on Real Playerissa ja se vuotaa niin onko silloin vika linuxissakin? Entä jos Windows-versio Realista vuotaa niin onko vika silloin windowsissakin? Veikkaan että jälkimmäiseen vastaat "ei"


      • m30-joku on rekisteröinyt sen?
        tässä kirjoitti:

        Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
        Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
        jne...

        Kyllä vikaa on GNU/Linuxissa. GNU/Linux kun ei ole pelkkä käyttöjärjestelmä, vaan rajattomasti (>i386) skaalautuva valikoima erilaisia distribuutioita, (kymmenin)tuhansin sovelluksin. Korjaamista, ylläpitoa, kehitettävää ja parannettavaa riittää ja sitä myös tehdään.

        Kotikäyttäjän / tuttavapiirin / työelämän ½ virallisen atk-tuen silmin Linux on käytännössä 24/7 saatava palvelu, jossa ei tarvitse pelleillä boottausten ja virustutkien kanssa.

        Windows on hävettävä rahasampo, jonka toimivuus, tehokkuus, skaalautuvuus, luotettavuus jne ei ole koskaan saavuttanut, satojen miljardien kassavirroista huolimatta, yhdenkään UNIXIn tasoa. Miksi olisikaan, kun monopoliasema mahdollistaa kommunistisen paskan pakkomyymisen markkinoille. Säälittävää tässä on ihmisten harhakuva että Windows olisi jotenkin "hyvä" tuote..


      • Knockando
        tässä kirjoitti:

        Ei vika ole Linuxissa, se on KDE:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on Firefoxissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on RealPlayerissä
        Ei vika ole Linuxissa, se on GNomessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on gcc:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on PHP:ssä
        Ei vika ole Linuxissa, se on KDevelopissa
        Ei vika ole Linuxissa, se on OpenOfficessa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Javassa
        Ei vika ole Linuxissa, se on Apachessa
        jne...

        http://www.google.fi/search?q=windows unknown error&hl=fi&lr=&start=0&sa=N


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe