Pelkäätkö vanhuutta?

Anonyymi-ap

Pelottaako vanheneminen ja vanhuus ja jos niin miksi ja mikä siinä eritoten? Oletko jo varautunut pahimman varalta?

41

376

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on just siitä paskaa, että vanhuus tulee niin nopeasti. Enää ei saa nauttia mistään, mistä nuorena sai.

      • Anonyymi

        sekö takia sä haluut parisuhteen teinitytön kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        sekö takia sä haluut parisuhteen teinitytön kanssa

        En yksin sen takia, mutta on silläkin vaikutusta.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        En yksin sen takia, mutta on silläkin vaikutusta.

        kait sä ymmärrät että ole 51 vuotias ja teinityttö ei halua sun kaa suhteeseen


    • Aion päättää päiväni oman käden kautta sitten kun elämä ei ole enää mukavaa. Vähän niin kuin semmoinen inkkarikuolema homma. Että sitä vaan lähdetään kun tiedetään ajan koittaneen.

      • Anonyymi

        Minä kuolen aikanaan luonnollisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuolen aikanaan luonnollisesti.

        Ehkä muutan mieleni sitten vanhana ja kituutan niin kauan kuin henki pihisee. Tosin olen nähnyt kun oma ukkini valitsi inkkarikuoleman ja sekään ei mielestäni ole huono vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Eli meinaatko ajaa rekan alle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli meinaatko ajaa rekan alle?

        Todennäköisesti lopetan syömisen ja juomisen ja hiivun pois. Sekin on tosin kivuliasta, mutta jotenkin se omassa pääkopassa tuntuu luonnolliselta.


      • Anonyymi

        Tuo on hyvä. Kannatan. Näin olen minäkin ajatellut tehdä. Omaisuus jo myyty ja hävitetty..


    • Anonyymi

      Ei pelota. Ja jos vaikka pelottaisikin, niin minkäs teet? Hiekka valuu tiimalasissa väjäämättömästi.

    • Anonyymi

      Jos ei osannut äänestää oikeaa hallitusta, niin syytäkin pelätä.

    • Anonyymi

      Ei pelota mut se ikävää ettei elinaikaa ole paljoo jäljellä eli kirkkomaa kutsuu

    • Joo... siis oon varautunut. Oon kirjoitellut post in-lappuihin valokytkimen kohdalle sammuta, jos et tartte valoa. Ulko-ovella lukee, tarkista onko avaimet, kännykkä j tupakit...tosin tupakit on yliviivattu ja siinä lukee alla kysymys, että poltanks mä muka?

      Tälleen näitä on varmisteltu...😃

      Mistäs sä kysyitkään? Hitto, tekis mieli tupakkaa, mut poltankos minä???🤔

      • Pitääkö sinua tulla jo heti auttaan🥶 entä jos sitten nimittelet minua silloinkin?
        Miksi et niitä FFP2 käytä😰


    • Ei pelota, olen tietysti varautunut, kehittelen tässä vieläkin erilaisia anti-aging terapioita. Olisi hyvä saada muutamia koekaniineja vaikka tältä palstalta testaamaan näitä minun ja muiden keksintöjä. Muistan että sain aikaisemmin muutaman koekaniinin netistä kokeisiini yli 15 vuotta sitten, mutta he sitten hävisivät jossakin vaiheessa, en tiedä miten heidän kävi. Itselleni ainakin kävi hyvin.

      Nyt siis haluaisin testata NAD+ boostereita (aluksi niasiiniamidi + alfalipoiinihappo, mutta myös ehkä NR ja NMN, jos niiden saatavuus EU-alueella joskus paranee). Ja luteiini + zeaksantiini silmien hoitoon (esim. silmänpohjan rappeuman ehkäisy + muuta), ja sitten tuo Q10 + seleeni sydän & verisuonitauteihin (KiSel-10 tutkimus).

      Noilla ylläolevilla ei kyllä vielä pärjää niin pitkälle, pitää olla myös sopiva kokoelma antimikrobiaaleja (suolisto on lähes aina yksi ongelma kaikille).

      Olen tekemässä myös kirjoitusta, jossa linkit tutkimuksiin, ja biokemiallinen perusta hoidoille, vie kyllä vielä aikaa.

    • Anonyymi

      Ei pelota. Mihinkään laitokseen en mene mätänemään ja kun kunto alkaa loppua kesken niin lopetan elämäni, tämä on suunniteltu ennalta. Hyvät vuodet elän mielelläni, vähän huonommatkin menettelee.

      Eipä elokuvissakaan lopputekstejä tule katsottua vaikka ne siellä ruudulla valuvatkin.

    • En pelkää vanhuutta. Se tulee joka tapauksessa joskus, niin mitä sitä pelkäämään.

      Mikä on sinusta se "pahin", mihin pitäisi varautua? - Olen kyllä pohtinut tekeväni edunvalvontavaltuutuksen ja olen keskustellut lasteni kanssa, että nimeäisin siihen tyttäreni. - En ole vain hoitanut asiaa vielä käytännössä.

    • Anonyymi

      Eipä tuo ole henkisesti vaikuttanut. En ole varautunut millään tavoin ja ensiajatus tuosta on ollut, että missä toiveympyröissä lähdön hetki olisi. Ei ainakaan sairaalassa, jos siihen voin vaikuttaa. Oikeastaan ainoa toive on, että sillä hetkellä silmien edessä olisi jotakin kaunista. - cu-

    • Anonyymi

      Pelkään. Nykyään vanhustenhoito jo niin surkeaa. Ymmärrän miksi jotkut mieluummin tappaa itsensä.

    • Anonyymi

      Ei pelota mutta ketuttaa kun kipuja joka paikassa.

    • Anonyymi

      niin jooh hassua jos haluaiisn jutella haaceilija kanssqa jotqain varmaqsti tietokone löytää, koska 3n ol3 P4dofiili-Poppe :D

    • Anonyymi

      Jos eläimet jäävät heitteille.

      Kyllä mä voin maata lattialla tai pihalla viikon ennen kuolemaani sairauskohtauksen saatuani kun tiedän että se loppuu siihen, mutta jonkun täytyisi hoitaa eläimet, ruokkia, siivota, järjestää uusi koti. Tuo on se suurin murhe ja huolen aihe.

      Muuten vanheneminen on oikein mukavaa, ainakin vielä kun kroppa toimii. Ja pääkin välillä.

      xLiner

      • Anonyymi

        Eikö sinulla ollut kissoja? Ne pärjää varmasti aika pitkään puputtamalla sinua ja poliisi sitten vie ne jonnekin löytöeläinkotiin etsimään uutta ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ollut kissoja? Ne pärjää varmasti aika pitkään puputtamalla sinua ja poliisi sitten vie ne jonnekin löytöeläinkotiin etsimään uutta ihmistä.

        Vanhat hampaattomat kissat syövät vain pehmeää moussea kalliista pikku purkista...

        Mutta ajatellaan omavaraistaloutta. Vahtikoira, hiirikissa, kanoja, vuohia.. Siinä voi käydä painajaismaisesti, jollei hälytysrinki toimi.

        xLiner


    • Anonyymi

      hassu ohjelma ruokin joka tekee nimiä ...

    • Vanhuudessa on kyllä enemmän vaivoja kuin nuoruudessa, mutta vanhuudessa on se hyvä puoli, että on vain vähän enää jäljellä. Kun vain jaksaisi odottaa, että on lopullisesti vapaa.

    • Anonyymi

      pö5inäy67 ja villiinytyy mopoillakin t6ulr4r ääniä niidsyä

    • Anonyymi

      No jaa. Olenhan jo puoli vuosisataa hengaillut ja paljon kokenut, sekä nähnyt. Eipä sen pahan onnettomuuden jälkeen ole pitänyt jännittää/pelätä kuolemaa.

      Se tulee sitten kun on tullakseen. Siinä ei omat jännittämiset tai toiveet vaikuta yhtään mitään.
      Otetaan nyt vain ihan löysin rantein ja levitetään iloa ympärillemme. Tehdään yhteiskunnastamme onnellisempi ja iloisempi. Ei riidellä, tai tyrmätä toisten ajatuksia.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Se oli kyllä paha juttu kun putosit sieltä rakennustelineiltä pää edellä nurmikolle. Hyvä kun selvisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli kyllä paha juttu kun putosit sieltä rakennustelineiltä pää edellä nurmikolle. Hyvä kun selvisit!

        Tjaa. Ei sellaista kyllä ole tapahtunut. Mutta tokihan sinullekin suodaan mielikuvituksesi.

        Tokihan vuosia palstalla olleet tietävät totuuden, joten olet ilmeisen uusi keskustelija?

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa. Ei sellaista kyllä ole tapahtunut. Mutta tokihan sinullekin suodaan mielikuvituksesi.

        Tokihan vuosia palstalla olleet tietävät totuuden, joten olet ilmeisen uusi keskustelija?

        >simiti<

        Joo, olen melko tuore tapaus. Psykologista kiertoilmaisua käyttäen, väittäessäni sinun tippuneen rakennustelineiltä, ajattelin sinun avautuvan enemmän onnettomuudestasi, koska ilmeisen merkityksellisestä tapauksesta on ollut kyse? Kahdesti sinun olen nähnyt siitä mainitsevan, joten jonkinlainen paine asian esille nostamiselle on ja ehkä haluat kertoa siitä enemmän? Suoraan en halunnut kysyä ja siksi tuon rakennusteline väitöksen kehitin avaimeksi, mutta ei se nyt toiminut kuten olisin halunnut!


    • Anonyymi

      haqssua jotenkin tuo haeilija kun pystyy nukuttamaankin itseä..

      mutts nin Kumms kimo jodytsin Konnrvrfrldytä kun ksupungin ääyry sind on niiyä

    • Kyllä pelottaa. Nyt kun omat vanhemmat ja tuttujen vanhemmat ovat kahdeksan kympin molemmin puolin, näkee millaista **skaa elämä voi loppumetreillä olla. Yhä paheneva terveydenhuollon kriisi ei ainakaan helpota tilannetta.


      En ole varautunut täsmälleen ottaen vanhuutta varten, mutta tehnyt elämässäni "muuveja", joilla vanhuudesta tulee todennäköisemmin helpompi.

      - minulla on lapset, joista toinen on tytär
      - minulla on 15 vuotta nuorempi kumppani
      - minulla on runsaasti rahaa säästössä (voin ostaa yksityisiä terveyspalveluja)
      - olen koko elämäni huolehtinut terveydestäni, myös mielenterveydestäni
      - minulla on aktiivinen sosiaalinen elämä

      • Se on hyvä että on aktiivinen sosialistinen elämä, mutta mulle toi puoluepolitiikka ei oo koskaan auennut. Ja mieluummin menisin kokoomuksen pippaloihin. Mutta sieltä tulee äkkilähtö sitten kun vanhenee ja sairastuu, ei tarjoo stubbi enää kahvia.


    • Anonyymi

      Tässä hyvä esimerkki siitä, mihin yksinäinen vanhuus nykypäivänä johtaa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-naky-pysaytti-millan-rollaattorivanhus-teputteli-pakkasessa-sentin-askelilla-housut-nilkoissa/8898088

      Olisi tämänkin rouvan vaan kannattanut hommata ajoissa puoliso ja iso liuta jälkikasvu niin ei nyt tarvitsisi housut nilkoissa turvautua vieraiden apuun!

      • Anonyymi

        Puoliso siihen vierelle samassa kunnossa vai?? 🤥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoliso siihen vierelle samassa kunnossa vai?? 🤥

        Lapset hoitaa vanhempiaan! Sehän on koko lasten hommaamisen ajatus. Eihän niissä muuten mitään järkä olisikaan, pelkkiä rahareikiä, jos se ei olisi investointi vanhuuden päiville!


      • Anonyymi

        Tuohon se voi johtaa oli vanhus yksin asuva tai parisuhteessa, jos on muistisairas. Muutamia tapauksia tiedän, jossa muistisairas vanhus karkailee kotoa ties minne ja millä tahansa vaatetuksella. Ei tosiaan haluaisi olla ko. vanhus, mutta ei myöskään hänen puoliso tai joku muu jonka kanssa vanhus asuu. Itse en saisi nukuttua hetkeäkään, jos joku vaeltaisi asunnossa öisin.

        Artikkelin rouva teki auttaessaan virheen. Hänen olisi pitänyt soittaa hätäkeskukseen.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ei pelota, harmittaa vain, kun ihminen vanhenee niin nopeasti 🙈. Todella ärsyttävää.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe