Poliisit pyytää tekemään rikosilmoituksia.

Anonyymi-ap

Poliisi kehottaa viime vuoden vaaleissa vaaliluettelon ulkopuolelle jääneitä henkilöitä tekemään rikosilmoituksen 21.4.2024 mennessä.

– Ilmoitusta tehdessä epäillyn rikoksen tapahtumakunnaksi tulee merkitä Inari riippumatta siitä, mikä on ilmoittajan kotikunta tai minkä kunnan alueella hän olisi vaaleissa äänestänyt. Tekoajankohdaksi tulee merkitä päivä, jolloin vaalilautakunta on tehnyt ilmoittajaa koskevan päätöksen vaaliluetteloon hyväksymättä jättämisestä, poliisi ohjeistaa.

Ilmoitukseen pyydetään myös liittämään Korkeimman hallinto-oikeuden viimeisin päätös vaaliluetteloon kuulumisesta tai muu selvitys siitä, millä perusteella ilmoittaja katsoo olevansa oikeutettu äänestämään saamelaiskäräjävaaleissa.

https://yle.fi/a/74-20079015

10

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rahat pois saamelaisilta niin rauhoittuu tuo öyhötys.

      • Anonyymi

        He syrjii meitä kaikkia alkuperäisiä suomalaisia, koska he on itse kumonneet sen Korkeimman Hallinto-oikeuden päätöksen.


    • Anonyymi

      Onko poliisitki kommunisteja. Siltä vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Poliisit tutkii rikosta josta oli rikos-ilmoitus tehty.

        Ei tuossa lukenu mistä olivat tehneet rikosilmoituksen.


      • Anonyymi

        minulla on henk.koht. käsitys poliisin puoluellisuudesta. Oli julkisuudessa esllä kun Kari Kyrö oli menossa äänestämään niin poliisi kutsuttiin paikalle poistamaan Kari Kyrö äänestyspaikalta. Lehtitietojen mukaan poliisi oli tapauksen selvittelysssä ollut yhteydessä Martin Scheinin nimiseen asianajajaan, joka on tunnetusti näiden väärintekijöiden neuvonantaja. Onko poliisi vajonnut toimissa näin alas, että ottaa ohjeet tämän kaltaiselta taholta . Sopisi vertaus hyvin ja kysymys onko poliisi politisoitunut ja kommunisti. Yleisen käsityksen mukaan poliisilla on pällystöön kuuluva poliisivirkamies ns. kotivaralla joka toimii vaikeissa kysymyksissä kentällä toimivan poliisin ohjaajana ja neuvonantajana. Onko nyt menty siihen että saamelaiskysymksissä otetaan ohjeet kyseiseltä avustajalta Martin Scheiniltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on henk.koht. käsitys poliisin puoluellisuudesta. Oli julkisuudessa esllä kun Kari Kyrö oli menossa äänestämään niin poliisi kutsuttiin paikalle poistamaan Kari Kyrö äänestyspaikalta. Lehtitietojen mukaan poliisi oli tapauksen selvittelysssä ollut yhteydessä Martin Scheinin nimiseen asianajajaan, joka on tunnetusti näiden väärintekijöiden neuvonantaja. Onko poliisi vajonnut toimissa näin alas, että ottaa ohjeet tämän kaltaiselta taholta . Sopisi vertaus hyvin ja kysymys onko poliisi politisoitunut ja kommunisti. Yleisen käsityksen mukaan poliisilla on pällystöön kuuluva poliisivirkamies ns. kotivaralla joka toimii vaikeissa kysymyksissä kentällä toimivan poliisin ohjaajana ja neuvonantajana. Onko nyt menty siihen että saamelaiskysymksissä otetaan ohjeet kyseiseltä avustajalta Martin Scheiniltä

        Martin Scheini on kommunisti ja SaKä:n hyväksymissä saamelaisissa on kommunisti maista tulleiden vanhempien siittämiä lapsia jotka on hyväksytty SaKä:n rekisteriin.
        Kiinasta adoptoidut lapset on alkuperäisiä KIINALAISIA ei suomalaisia eikä saamelaisia vaikka adoptio vanhemmat ovatkin saamelaisia/suomalaisia.
        Kiina on kommunisti maa joten yhdenvertaisuuslain mukaan kaikki SaKä:n jäsenet on kommunisteja.
        Kiinalaiset käyttää saamenpukuja joka on vahva todiste, että ovat saamelaisia.

        Suomalainen on opettajana opettamassa saamea ja koltankieltä ja syyttelee minua kunnianloukkauksesta vaikka tuo on totta, että HÄN RAISKAS SAAMELAISEN MIEHEN joka on hänen lapsen isä ja nyt he porukalla RAISKAAVAT minua, koska minä olen samaisen saamelaisen miehen toisen lapsen äiti!

        Minä en ole edes pukua tehnyt lapselleni ja SAAK:iin hain aikoinaan opiskelemaan artesaaniksi, mutta en aloittanut opintoja koskaan.
        Ei ole minun velvollisuus opettaa lapselle saamelaisuutta vaan minun velvollisuus äitinä on opettaa ISÄNMAALLISUUTTA jota ei opeteta armeijassa vaan opetus alkaa syntymästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martin Scheini on kommunisti ja SaKä:n hyväksymissä saamelaisissa on kommunisti maista tulleiden vanhempien siittämiä lapsia jotka on hyväksytty SaKä:n rekisteriin.
        Kiinasta adoptoidut lapset on alkuperäisiä KIINALAISIA ei suomalaisia eikä saamelaisia vaikka adoptio vanhemmat ovatkin saamelaisia/suomalaisia.
        Kiina on kommunisti maa joten yhdenvertaisuuslain mukaan kaikki SaKä:n jäsenet on kommunisteja.
        Kiinalaiset käyttää saamenpukuja joka on vahva todiste, että ovat saamelaisia.

        Suomalainen on opettajana opettamassa saamea ja koltankieltä ja syyttelee minua kunnianloukkauksesta vaikka tuo on totta, että HÄN RAISKAS SAAMELAISEN MIEHEN joka on hänen lapsen isä ja nyt he porukalla RAISKAAVAT minua, koska minä olen samaisen saamelaisen miehen toisen lapsen äiti!

        Minä en ole edes pukua tehnyt lapselleni ja SAAK:iin hain aikoinaan opiskelemaan artesaaniksi, mutta en aloittanut opintoja koskaan.
        Ei ole minun velvollisuus opettaa lapselle saamelaisuutta vaan minun velvollisuus äitinä on opettaa ISÄNMAALLISUUTTA jota ei opeteta armeijassa vaan opetus alkaa syntymästä!

        Yhdenvertaisuuslaki ei oikein taivu minun kautta, koska minä otin kunnianloukkaus tuomion ja vaadin sakot muuntoon eli vankeudeksi. Suomen valtio tuon hyväksy sekä laittoi täytäntöön, koska riitaa olin yhden lapsen sekä hänen puolison kanssa!

        En minä edusta, kuin itseäni ja annoin kunniaa sekä arvostusta kaikille ÄIDEILLE JA ISEILLE jotka kasvattaa omia sekä toisten lapsia!
        En puuttunut edes omien lasteni kasvatukseen, koska minä olen huono esimerkki ja enkä ymmärrä miten kuuluu toimia!

        Edes vankiloissa edes vankeja jotka on YHDENVERTAISIA minun kanssa ja ei ole edes ollut, koska minähän olen AINUT AIVOVAMMANEN SUOMESSA ja AINUT RIKOLLINEN!

        Yhdenvertaisuuslakia kuuluu kunnioittaa!
        OULUUN olen tähtäämässä, koska siellä voi vaati tietulli maksuja ja siellä on LINNAKIN valmiina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdenvertaisuuslaki ei oikein taivu minun kautta, koska minä otin kunnianloukkaus tuomion ja vaadin sakot muuntoon eli vankeudeksi. Suomen valtio tuon hyväksy sekä laittoi täytäntöön, koska riitaa olin yhden lapsen sekä hänen puolison kanssa!

        En minä edusta, kuin itseäni ja annoin kunniaa sekä arvostusta kaikille ÄIDEILLE JA ISEILLE jotka kasvattaa omia sekä toisten lapsia!
        En puuttunut edes omien lasteni kasvatukseen, koska minä olen huono esimerkki ja enkä ymmärrä miten kuuluu toimia!

        Edes vankiloissa edes vankeja jotka on YHDENVERTAISIA minun kanssa ja ei ole edes ollut, koska minähän olen AINUT AIVOVAMMANEN SUOMESSA ja AINUT RIKOLLINEN!

        Yhdenvertaisuuslakia kuuluu kunnioittaa!
        OULUUN olen tähtäämässä, koska siellä voi vaati tietulli maksuja ja siellä on LINNAKIN valmiina!

        En siirry ennen, kuin tämä kunnianloukkaus paska asia on selvitetty!
        Minua ei voi velvoittaa elämään rikollisten ja puli-piri-nistien eikä noin TÄYDELLISTEN IHMISTEN KANSSA joita he edustaa jotka vaatii kunnoittamaan heitä!

        Minusta on helpompaa poistaa Oulusta tuollaiset ihmiset, kuin alkaa putsamaan koko LAPIN LÄÄNIÄ sekä VAASAN KAUPUNKIA minun takia.
        Satun tietämään, että oululaiset on kyllästyneet tuollaisiin ihmisiin joiden kunnialle minä käyn!

        Tuo opettajakin on häpeäksi Oulun yliopistolle jossa on opettajaksi opiskellut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siirry ennen, kuin tämä kunnianloukkaus paska asia on selvitetty!
        Minua ei voi velvoittaa elämään rikollisten ja puli-piri-nistien eikä noin TÄYDELLISTEN IHMISTEN KANSSA joita he edustaa jotka vaatii kunnoittamaan heitä!

        Minusta on helpompaa poistaa Oulusta tuollaiset ihmiset, kuin alkaa putsamaan koko LAPIN LÄÄNIÄ sekä VAASAN KAUPUNKIA minun takia.
        Satun tietämään, että oululaiset on kyllästyneet tuollaisiin ihmisiin joiden kunnialle minä käyn!

        Tuo opettajakin on häpeäksi Oulun yliopistolle jossa on opettajaksi opiskellut!

        Lapin läänistä kyllä AIVOVAMMAISIA löytyy mm poliiseista ja käräjäoikeudesta joten kyllä hekin mahtuu Ouluun asumaan, mutta ensin kyllä siivootaan porukalla Oulun kaupunki ja RAKENNETAAN MUURI kaupungin ympärille niin ei tarvi miettiä kuka hullu tulee kaupunkiin omilla luvilla!

        Saa lääkärit ja hoitajatkin tulla jotka minua on hoitaneet, koska ei heidän tarvi sentään hulluja hoitaa jotka ei usko mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapin läänistä kyllä AIVOVAMMAISIA löytyy mm poliiseista ja käräjäoikeudesta joten kyllä hekin mahtuu Ouluun asumaan, mutta ensin kyllä siivootaan porukalla Oulun kaupunki ja RAKENNETAAN MUURI kaupungin ympärille niin ei tarvi miettiä kuka hullu tulee kaupunkiin omilla luvilla!

        Saa lääkärit ja hoitajatkin tulla jotka minua on hoitaneet, koska ei heidän tarvi sentään hulluja hoitaa jotka ei usko mitään!

        Oulussa mulla on sentään virallinen lupa VALTIOLTA käyttää nettiä.
        Minä anoin luvan, koska minun piti soittaa työvoimatoimistoon ja laittaa netin kautta asuntohakemus menemään!
        Hain Rovaniemeltä, mutta ei ole tullut kirjettä eli ilmoitusta että olen saanut asunnon!
        Ei ole Inarin kunnastakaan tullut apua.
        Lääkäri oli kirjoittanut minun tietoihin, että olivat yrittäneet soittaa mutta en ollu vastannut. Ilmotti siinä, että CORONARIAN kuntoukseen he ei minua päästä toista kertaa, mutta ilmoitti että töihin pitää alkaa!

        Lääkärit ei päästä Coronarian kuntoutukseen minua takaisin, koska edellisellä kerralla kaltoinkohtelivat sekä syrjivät minua!
        He käveli lääkärin sekä psykiatrin lausunnon yli joilla kuntoutukseen haettiin.
        Ei Inarin kunnasta tullut apua vaikka sosiaalitoimen työntekijät toimi tuolloin vielä kunnan työntekijöinä ja he minut kuntoutukseen oli halunneet.
        Työvoimatoimisto ja Kela halusi lähteä mukaan, kun ilmoitin että kunnasta sossu määräs kuntoutukseen!

        Coronariaa ja Inarin kuntaa pyörittää myös KOMMUNISTIT jotka nostelee palkkoja joita VERON MAKSAJAT MAKSAA ja jos et toimi niin, kuin he vaatii niin pääset AJO JAHTIIN JOSSA TARKOITUS on saada ihminen tappamaan itsensä, koska hän tietää asioita mutta EI SUOSTU NUOLEMAAN KUNNAN HIENOSTO VÄEN PERSEITÄ VAAN VITTUILEE SEKÄ RÄKYTTÄÄ MENEMÄÄN!

        Olen useita kertoja laittanut VIRTUN kautta palvelu palautteen Inarin kuntaan jossa olen kehoittanut tekemään KUNNIANLOUKKAUS RIKOSILMOITUKSIA niin pääsevät minusta eroon ja saan vankilasta ASUNNON LOPPU IÄKSI!
        Eivät edes suostu auttamaan ASUNNON SAANNIN KANSSA VALTIOLTA niin minä voisin lopettaa netin kautta VITTUILUT, koska saisin sentään ASUA RAUHASSA VANKILASSA eikä tarvis miettiä kuka vitun KYLÄ KYYLÄ seisoo oven takana tai MÄHÖÄ VANHEMPIEN OLOHUONEEN SOHVALLA!
        Eilen loju taas kylä kyylä juoru-akka miesten TYÖVAATTEET PÄÄLLE! Oranssit ensteksit joissa lapset kulki -80 luvulla koska ne oli muotia. Nykysin nuo kulkee nimellä DIMEXIT!
        Kusi hätä iski ämmälle joten nousin niin, kuin AURINKO tukka takussa ja mulla UUSI PYJAMA päällä ja OIKEIN RAITA PYJAMA niin kuin ennen vanhaan vangeilla!
        Näin että pannussa oli kahvia ja ajattelin, että voisin ottaa kupillisen kun tulen vessasta!
        Kusin vitullisen kusta jonka jälkeen kävelin takaisin omaan rauhaan!
        Sanoin kyllä hänelle päivää, mutta en olis edes poistunut omasta huoneesta jos olisin tiennyt, että ARVO KYLÄN PASKAN JAUHAJA KYLÄ KYYLÄ JUORU-AKKA istuu olohuoneessa MIESTEN TYÖVAATTEET PÄÄLLÄ!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe