Huhhuh...olipahan.

84

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis tässä joku juttu puoluekannatuksesta...

      https://yle.fi/a/74-20078055

      Onhan persut ottaneet pakkia, mutta luultavasti se kotona loikoileva ulkomaalaia syyttävä sakki on pettynyt...😄

      Persut on vieläkin populistipuolue, joten sen kannatus elää..

    • Anonyymi

      Mitä eilisestä? Ethän vain ottanut etanolipohjaista virkistysjuomaa? Minä otin ja vasta nyt juon aamukahvia.

      >simiti<

      • Kyllä käytin etanolia sisältäviä tuotteita vissiin lahjakkaasti. 😆

        Ei siinä...🙂

        Mä en oo vielä aamukahvia edes sun tavalla sanoen "uuttanut", mutta sen voisi tehdä. Lisäksi tarkoitus olisi tehdä tänään merimiespataa kunnon satsi ensiviikolle. 😋

        Pottuja on ja valmiiks paisteltua naudan paahtopaistia. Niin ja tietysti sipulia. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä käytin etanolia sisältäviä tuotteita vissiin lahjakkaasti. 😆

        Ei siinä...🙂

        Mä en oo vielä aamukahvia edes sun tavalla sanoen "uuttanut", mutta sen voisi tehdä. Lisäksi tarkoitus olisi tehdä tänään merimiespataa kunnon satsi ensiviikolle. 😋

        Pottuja on ja valmiiks paisteltua naudan paahtopaistia. Niin ja tietysti sipulia. 😄

        Mulla on vieläkin sitä hernekeittoa, johon laitoin sekaan makaronia ja eineslihapullia, jotta tulisi ruokaisampaa.

        Tosin ne makaronit söivät kaiken hernekeiton ja nyt se onkin makaronipataa.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on vieläkin sitä hernekeittoa, johon laitoin sekaan makaronia ja eineslihapullia, jotta tulisi ruokaisampaa.

        Tosin ne makaronit söivät kaiken hernekeiton ja nyt se onkin makaronipataa.

        >simiti<

        Joo, makaronit vetää nopeesti nestettä..

        Lisäksi ne ei kovin pitkään säily sitten...että itse en tee isoja satseja makaroniruokia, tai ne pitää pakastaa heti. 🤔

        Mä oon huomannut lisäksi, että vehnätuotteet turvottaa...🤔
        Mun pakki ei ehkä diggaa venhähommista yhtään.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, makaronit vetää nopeesti nestettä..

        Lisäksi ne ei kovin pitkään säily sitten...että itse en tee isoja satseja makaroniruokia, tai ne pitää pakastaa heti. 🤔

        Mä oon huomannut lisäksi, että vehnätuotteet turvottaa...🤔
        Mun pakki ei ehkä diggaa venhähommista yhtään.

        Ainiin ja toinen muuten on herneet...toi sun satsi ois kuin ydinpommi täällä. 😜
        Makarooneista kaasu ja tainnuttava vaikutus herneistä... puulämmitteisessä talossa vaarallista. 😝🗯💥💨


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, makaronit vetää nopeesti nestettä..

        Lisäksi ne ei kovin pitkään säily sitten...että itse en tee isoja satseja makaroniruokia, tai ne pitää pakastaa heti. 🤔

        Mä oon huomannut lisäksi, että vehnätuotteet turvottaa...🤔
        Mun pakki ei ehkä diggaa venhähommista yhtään.

        Kokeile täysjyvä makaronia. Itse pidän tuosta halvimmasta Torinosta. Jep, ei ole mitenkään terveellistä, mutta ihan sama.
        On paljon asioita, mitkä eivät ole järkevää/terveellistä.

        Ota löysin rantein, älä jännitä. Tulevaisuudesta emme koskaan voi olla varmoja. Voihan se olla, että tänäänkin riipaisen muutaman tasoittavan ja siinä nyt ei ainakaan ole järkeä. Mutta katsellaan nyt, kuinka tulee toimittua.

        >simiti<ei


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ainiin ja toinen muuten on herneet...toi sun satsi ois kuin ydinpommi täällä. 😜
        Makarooneista kaasu ja tainnuttava vaikutus herneistä... puulämmitteisessä talossa vaarallista. 😝🗯💥💨

        🤣🤣🤣 voihan🐖💨

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile täysjyvä makaronia. Itse pidän tuosta halvimmasta Torinosta. Jep, ei ole mitenkään terveellistä, mutta ihan sama.
        On paljon asioita, mitkä eivät ole järkevää/terveellistä.

        Ota löysin rantein, älä jännitä. Tulevaisuudesta emme koskaan voi olla varmoja. Voihan se olla, että tänäänkin riipaisen muutaman tasoittavan ja siinä nyt ei ainakaan ole järkeä. Mutta katsellaan nyt, kuinka tulee toimittua.

        >simiti<ei

        Mä ryystin eiliseltä jääneet kitusiin... ei vaikutusta, mutta eivätpähän huutele hyllyltä enää. 😄

        Nyt kahvetta koneeseen ja sit teen ruuan, lämmitän varaajan täyteen ja iltasella pyörähdän mutsin luona. Sisko käymässä siellä. Sitten huomenna oli tarkoitus käydä vähän metsässä pyörähtää...😊
        Pitäis testiä "köyhän miehen juontokoura". 😁 Tein itse ja säästin. 🫡


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä ryystin eiliseltä jääneet kitusiin... ei vaikutusta, mutta eivätpähän huutele hyllyltä enää. 😄

        Nyt kahvetta koneeseen ja sit teen ruuan, lämmitän varaajan täyteen ja iltasella pyörähdän mutsin luona. Sisko käymässä siellä. Sitten huomenna oli tarkoitus käydä vähän metsässä pyörähtää...😊
        Pitäis testiä "köyhän miehen juontokoura". 😁 Tein itse ja säästin. 🫡

        Tuo kuulostaa jotenkin kovin epäilyttävältä: "Tein itse ja säästin."

        Nooh, kyllä jotkut osaavat ja jotkut eivät.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 voihan🐖💨

        >simiti<

        Joo, on kuules tarkkaa mitä mölyaukosta tunget sisään, tai kohta löytyy toinen mölyaukko. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa jotenkin kovin epäilyttävältä: "Tein itse ja säästin."

        Nooh, kyllä jotkut osaavat ja jotkut eivät.

        >simiti<

        No itsellekin tuote täysi mysteeri toimivuudessaan ja ennenkaikkea kestävyydessään. Tarkoitus olisi nostella jotain 3 m koivutukkeja sillä, niin ettei tarvitsisi peräsuolta pieraista ulos niitä siirrellessä. 😄

        Raportteeraan kyllä sunnuntai-iltana, mitkä ovat testien analyysit.... en maalannut vielä sitä, että mahdolliset päivitykset tulee tehtyä ja vasta sitten maalaa sen. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä käytin etanolia sisältäviä tuotteita vissiin lahjakkaasti. 😆

        Ei siinä...🙂

        Mä en oo vielä aamukahvia edes sun tavalla sanoen "uuttanut", mutta sen voisi tehdä. Lisäksi tarkoitus olisi tehdä tänään merimiespataa kunnon satsi ensiviikolle. 😋

        Pottuja on ja valmiiks paisteltua naudan paahtopaistia. Niin ja tietysti sipulia. 😄

        Toi merimiespata on siitä kinkkinen ruoka valmistettavaksi, että vaikka ruoka itse kaipaa vain yhden oluen, tarvitaan niitä viisi kokille, aina menee sixpäkki siihen ruokaan 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Toi merimiespata on siitä kinkkinen ruoka valmistettavaksi, että vaikka ruoka itse kaipaa vain yhden oluen, tarvitaan niitä viisi kokille, aina menee sixpäkki siihen ruokaan 😂

        Kerran vein rakkaan tyttären kouluun. Siitä kauppaan ja ostamaan aineksia karjalanpaistiin ja perunaa.

        Toki halusin siihen karjalanpaistiin lievän maltaisen vivahduksen. Myyjä kertoi, ettei voi myydä minulle.

        Kovasti kummastelin kunnes tajusin, ettei kello ole vielä yhdeksää. Kysäisin josko voisi sitten 1 olutta myydä?
        Ei ollut ihan varma ja kokeilimme. Sen se hyväksyi. Siispä ostin 10 ykkösolutta, josta puoli pulloa meni karjalanpaistiin ja loput janoon.

        Sitten minä ryökäle ajoin kouluunkin hakemaan tytärtäni.
        Hyi minua.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran vein rakkaan tyttären kouluun. Siitä kauppaan ja ostamaan aineksia karjalanpaistiin ja perunaa.

        Toki halusin siihen karjalanpaistiin lievän maltaisen vivahduksen. Myyjä kertoi, ettei voi myydä minulle.

        Kovasti kummastelin kunnes tajusin, ettei kello ole vielä yhdeksää. Kysäisin josko voisi sitten 1 olutta myydä?
        Ei ollut ihan varma ja kokeilimme. Sen se hyväksyi. Siispä ostin 10 ykkösolutta, josta puoli pulloa meni karjalanpaistiin ja loput janoon.

        Sitten minä ryökäle ajoin kouluunkin hakemaan tytärtäni.
        Hyi minua.

        >simiti<

        Mut on jonkun kerran koitettu hylätä kassalla aamusella ykkösoluiden takia, niin on saanut sitten kouluttaa kassahenkilöä, että kyllä se ykkönen sujahtaa siitä läpi siinä missä holitonkin olut. Ja kas, niinpä pentele tekikin, ei muuta kuin bonuskorttia esiin 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mut on jonkun kerran koitettu hylätä kassalla aamusella ykkösoluiden takia, niin on saanut sitten kouluttaa kassahenkilöä, että kyllä se ykkönen sujahtaa siitä läpi siinä missä holitonkin olut. Ja kas, niinpä pentele tekikin, ei muuta kuin bonuskorttia esiin 😂

        Heh. Vihreä liikkuu.. kivoja nuo nykyajan kassat. Ei muuta kuin heilauttaa korttia sinne päinkään, niin homma hoidettu.

        Kunhan vielä mennään eteenpäin, niin itsepalvelukassoilla saa ostaa kaljaa, tupakka ja kaupan ulko-ovella odottaa "Jorma" joka myy siihen kylkeen huumeita.

        Itse vastavirtaan ikuisesti taivaltavana ostan kaakaojauhetta ja kohtuuttoman voimakkaana revin Jorman pään irti.

        >simiti<


      • randombypasser kirjoitti:

        Toi merimiespata on siitä kinkkinen ruoka valmistettavaksi, että vaikka ruoka itse kaipaa vain yhden oluen, tarvitaan niitä viisi kokille, aina menee sixpäkki siihen ruokaan 😂

        Ei taida olla kuin ykköstä ja nelosta sixbägeissä, että joutuu laittaa 8, että kokille 7. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Vihreä liikkuu.. kivoja nuo nykyajan kassat. Ei muuta kuin heilauttaa korttia sinne päinkään, niin homma hoidettu.

        Kunhan vielä mennään eteenpäin, niin itsepalvelukassoilla saa ostaa kaljaa, tupakka ja kaupan ulko-ovella odottaa "Jorma" joka myy siihen kylkeen huumeita.

        Itse vastavirtaan ikuisesti taivaltavana ostan kaakaojauhetta ja kohtuuttoman voimakkaana revin Jorman pään irti.

        >simiti<

        Hei, se huumekauppias on Jonne.

        Jorma myy itsepolttoista ja saattaa sillä olla hämäriä puhelimiakin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa jotenkin kovin epäilyttävältä: "Tein itse ja säästin."

        Nooh, kyllä jotkut osaavat ja jotkut eivät.

        >simiti<

        Hyvin toimi käkötin ja ihan nousi nätisti isommatkin pöllit. Pikkuisen pitää sitä vielä hienosäätää, mutta toimiva jo noin. Kelpo laite. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei taida olla kuin ykköstä ja nelosta sixbägeissä, että joutuu laittaa 8, että kokille 7. 😄

        No niinpä, ei passaa arkena illalla merkkaria tehdä, muuten ei ole aamulla asiaa rattiin, vaikka ruokaa tulikin viikoksi 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No niinpä, ei passaa arkena illalla merkkaria tehdä, muuten ei ole aamulla asiaa rattiin, vaikka ruokaa tulikin viikoksi 😂

        No mä pykäsin sitä tuossa just...😄

        Piti tehdä aikaisemmin jo, mut tuli muuta. 😄

        Tosin en lorauttanut siihen siihrn yhtäkään olutta. 🙂

        Mutsi höyrys lihat siihen....tosin kätäytin ne vielä itse...😋


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä pykäsin sitä tuossa just...😄

        Piti tehdä aikaisemmin jo, mut tuli muuta. 😄

        Tosin en lorauttanut siihen siihrn yhtäkään olutta. 🙂

        Mutsi höyrys lihat siihen....tosin kätäytin ne vielä itse...😋

        Eli kaikki oluet meni kokkiin? No ei se väärin ole 😂

        Tarttenee itekin tehrä tuota pitkästä aikaa, edelliskerrasta on jo hyvä tovi. Mutta taidan tehdä sen jonain perjantaina tai lauantaina, niin voi rauhassa ottaa kokin osuuden "mausteista" 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Eli kaikki oluet meni kokkiin? No ei se väärin ole 😂

        Tarttenee itekin tehrä tuota pitkästä aikaa, edelliskerrasta on jo hyvä tovi. Mutta taidan tehdä sen jonain perjantaina tai lauantaina, niin voi rauhassa ottaa kokin osuuden "mausteista" 😁

        No mitä sitä tuhlata hyvää juomista sapuskaan..lihaliemijutut ja muut tsydemithän on sitä varten. 😄

        Kokiin 100% kaikki...😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mitä sitä tuhlata hyvää juomista sapuskaan..lihaliemijutut ja muut tsydemithän on sitä varten. 😄

        Kokiin 100% kaikki...😄

        Noinhan se on 😂
        Tuo voi olla se syy, miksi aikanaan tuli tehtyä usein burgundinpataa, tilkka punkkua pataan ja loppupullo kokkiin 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Noinhan se on 😂
        Tuo voi olla se syy, miksi aikanaan tuli tehtyä usein burgundinpataa, tilkka punkkua pataan ja loppupullo kokkiin 😁

        Piti kuitenkin lorauttaa? Tarvisko oikeesti? 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Piti kuitenkin lorauttaa? Tarvisko oikeesti? 😁

        Sen kanssa tarttee, se on olennainen osa sitä makua. Mutta jää siinä kokille vielä aimo tujaus, etenkin jos kokki on fiksu ja ostaa kolmen litran tonkan 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Sen kanssa tarttee, se on olennainen osa sitä makua. Mutta jää siinä kokille vielä aimo tujaus, etenkin jos kokki on fiksu ja ostaa kolmen litran tonkan 😂

        No silti liraus.... ei se voi desitolkulla voi vaatia...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No silti liraus.... ei se voi desitolkulla voi vaatia...🤔

        Kolmen litran tonkasta voi hulauttaa vähän reilumminkin pataan, mutta ei se tosiaan kovin paljoa vaadi se pata, paremmin toimii kokissa liemi 😁


    • Jaanpa minäkin yhden artikkelin, mihin kannattaisi perehtyä 😉

      "Toinen peruskivi on oikeudenmukainen voittojen jako työntekijöiden, työnantajien ja osakkeenomistajien kesken."

      "Suomessa ansiosidonnainen työttömyysturva on jo valmiiksi Ruotsia ja Tanskaa heikompi ja sitä ollaan edelleen leikkaamassa."

      "Suomessa tulkintaetuoikeus on työnantajalla eli työnantajan tulkinta erimielisyydestä pitää niin kauan, kunnes asia viedään oikeuteen.
      – Ruotsissa tulkintaetuoikeus on työntekijäpuolella. Se kannustaa ehkä enemmän neuvotteluun ja asioiden ratkaisemiseen työpaikoilla kuin riitelemiseen oikeudessa."

      Tässä koko artikkeli:

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsin-sak-n-paaekonomisti-ruotsissa-seurattu-kauhulla-mita-suomessa-tyomarkkinakentalla-tapahtuu/8793854#gs.6h4xw3

      Parempaa päivän jatkoa! 👍

      • Huomioin tuolta tälläisen...

        "Ruotsalaisen työmarkkinamallin hyviä puolia ovat hänen mukaansa reaalipalkkojen kasvaminen ja työrauhan säilyminen. Palkanmuodostus perustuu sopimiseen, ei lakiin."

        Tuohon täällä ei päästä, syystä että täällä on läpikäymättömiä asioita kansan ja päättävien elimien kanssa. Enkä tarkoita työnantajia...

        Tämä nykyinen tilanne kertoo hyvin sen, että puhutaan poliittisesta lakosta...ei työtaistelusta...

        Täällä pitäisi käydä "puhdistus", mitä Ruotsissa ja Tanskassa ei ole tarvinnut käydä...


      • Anonyymi

        Muistan kun olin aikoinaan muutaman vuoden osaston luottamusmiehenä ja ammattiosaston toimikunnassa.

        Oli oikeastaan aika tylsää, kun silloin omistajat, sekä johtajat arvostivat työntekijöitä. Nykymeininki kuulostaa ihan päinvastaiselta.
        Missä vaiheessa nuo omistajat rupesivat halveksumaan tuloksen tekijöitä?

        Eikö ne tajua, että loppujen lopuksi se kolahtaa omaan nilkkaan? Saattaapi sillä puolella olla kuitenkin enemmän menetettävää, kuin tavallisella työntekijällä.

        >simiti<


      • Disseisback kirjoitti:

        Huomioin tuolta tälläisen...

        "Ruotsalaisen työmarkkinamallin hyviä puolia ovat hänen mukaansa reaalipalkkojen kasvaminen ja työrauhan säilyminen. Palkanmuodostus perustuu sopimiseen, ei lakiin."

        Tuohon täällä ei päästä, syystä että täällä on läpikäymättömiä asioita kansan ja päättävien elimien kanssa. Enkä tarkoita työnantajia...

        Tämä nykyinen tilanne kertoo hyvin sen, että puhutaan poliittisesta lakosta...ei työtaistelusta...

        Täällä pitäisi käydä "puhdistus", mitä Ruotsissa ja Tanskassa ei ole tarvinnut käydä...

        Tuota tuota.. On ehkä parempi, etten kommentoi enempää, mutta on pakko avata sinulle tuo termistö. 🙂

        Nyt kyse on nimenomaan poliittisista lakoista, koska työehtosopimukset ovat voimassa. Näiden mielenilmaisujen tavoitteena on vaikuttaa hallitusohjelmassa ilmeneviin työelämäheikennyksiin.

        Esimerkiksi oman alani työehtosopimus umpeutunee vuodenvaihteessa ja siinä yhteydessä jos ja kun tulee tarvetta mielenilmauksille työehtosopimusneuvotteluja vauhdittamaan, silloin puhutaan työtaistelutoimenpiteistä. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun olin aikoinaan muutaman vuoden osaston luottamusmiehenä ja ammattiosaston toimikunnassa.

        Oli oikeastaan aika tylsää, kun silloin omistajat, sekä johtajat arvostivat työntekijöitä. Nykymeininki kuulostaa ihan päinvastaiselta.
        Missä vaiheessa nuo omistajat rupesivat halveksumaan tuloksen tekijöitä?

        Eikö ne tajua, että loppujen lopuksi se kolahtaa omaan nilkkaan? Saattaapi sillä puolella olla kuitenkin enemmän menetettävää, kuin tavallisella työntekijällä.

        >simiti<

        Itse en lainkaan huomaa työssäni, etteikö meitä arvostettaisi...

        Tuli mieleen yksi juttu...

        https://www.iltalehti.fi/talous/a/991e038b-58c0-40cb-9deb-7b0976dd7c70

        Äkkiä asiat ymmärretään väärin... jos ryyppäjäiset muuttuu selvinpäin käytäviin teatteri/kulttuuri/urheilutapahtumiin, ei se tarkoita, etteikö juurikin välitettäisi...


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuota tuota.. On ehkä parempi, etten kommentoi enempää, mutta on pakko avata sinulle tuo termistö. 🙂

        Nyt kyse on nimenomaan poliittisista lakoista, koska työehtosopimukset ovat voimassa. Näiden mielenilmaisujen tavoitteena on vaikuttaa hallitusohjelmassa ilmeneviin työelämäheikennyksiin.

        Esimerkiksi oman alani työehtosopimus umpeutunee vuodenvaihteessa ja siinä yhteydessä jos ja kun tulee tarvetta mielenilmauksille työehtosopimusneuvotteluja vauhdittamaan, silloin puhutaan työtaistelutoimenpiteistä. 🙂

        Kyllä kyllä...

        Nyt vaan ihmiset ymmärtää, että työtaistelumahdollisuuksia, siis lakkoilua halutaan rajoittaa...vaikka kyse on näistä poliittisista lakoista, joka on eri asia...🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun olin aikoinaan muutaman vuoden osaston luottamusmiehenä ja ammattiosaston toimikunnassa.

        Oli oikeastaan aika tylsää, kun silloin omistajat, sekä johtajat arvostivat työntekijöitä. Nykymeininki kuulostaa ihan päinvastaiselta.
        Missä vaiheessa nuo omistajat rupesivat halveksumaan tuloksen tekijöitä?

        Eikö ne tajua, että loppujen lopuksi se kolahtaa omaan nilkkaan? Saattaapi sillä puolella olla kuitenkin enemmän menetettävää, kuin tavallisella työntekijällä.

        >simiti<

        Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan oma työnantajani ja monet muutkin työnantajat arvostavatkin edelleen työntekijöitään, jotka kuitenkin ovat työnantajan tärkein voimavara.

        Siksi onkin kovin tuhoavaa, että poliitikot puuttuvat lakisääteisellä pakolla asioihin, joista vuosikymmenet on sovittu työnantajien ja työntekijöiden kesken. - Tästä väliintulosta ei seuraa mitään hyvää.

        Joskus aikanaan on jopa neuvoteltu kolmikannassa, sitten enää kahdenväisesti, mutta nyt tuo entinen kolmas neuvottelija onkin ottanut diktaattorin roolin. - Haluavat jopa sitoa valtakunnansovittelijankin kädet ja siten muuttaa tuon tehtävän tarpeettomaksi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä kyllä...

        Nyt vaan ihmiset ymmärtää, että työtaistelumahdollisuuksia, siis lakkoilua halutaan rajoittaa...vaikka kyse on näistä poliittisista lakoista, joka on eri asia...🙂

        Miksi tehdään ongelma asiasta, mikä ennen tätä ei ole ollut ongelma?


      • Xena-183 kirjoitti:

        Miksi tehdään ongelma asiasta, mikä ennen tätä ei ole ollut ongelma?

        En tiedä?

        En muutenkaan ymmärrä, miksi ruuti pitäisi keksiä täällä uudelleen..??

        Naapureissa on toimivampia ratkaisuja, miksi niitä ei voisi yhdessä miettiä tännekin?

        Mutta täällä ei ole tehty selvyyksiä siitä, kuka syö ja kenen kädestä....se hiertää vieläkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        En tiedä?

        En muutenkaan ymmärrä, miksi ruuti pitäisi keksiä täällä uudelleen..??

        Naapureissa on toimivampia ratkaisuja, miksi niitä ei voisi yhdessä miettiä tännekin?

        Mutta täällä ei ole tehty selvyyksiä siitä, kuka syö ja kenen kädestä....se hiertää vieläkin.

        Poliittisessa lakko-oikeudessa on kyse demokraattisessa valtiossa ihmisen oikeudesta osoittaa mieltään valtaa pitäviä kohtaan.

        Rankassa rynnätään kaduille ja poltetaan renkaita. Täällä sentään vaan lähdetään vappumarssille, heilutetaan vähän lippuja ja kylttejä ja hoilataan Tepsin kannutuslauluja..

        Ilmeisesti suuri osa Suomalaisista on siis sitä mieltä, että diktaattoria ei saa arvostella.
        Vai ovatko? 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Poliittisessa lakko-oikeudessa on kyse demokraattisessa valtiossa ihmisen oikeudesta osoittaa mieltään valtaa pitäviä kohtaan.

        Rankassa rynnätään kaduille ja poltetaan renkaita. Täällä sentään vaan lähdetään vappumarssille, heilutetaan vähän lippuja ja kylttejä ja hoilataan Tepsin kannutuslauluja..

        Ilmeisesti suuri osa Suomalaisista on siis sitä mieltä, että diktaattoria ei saa arvostella.
        Vai ovatko? 🤔

        Minusta täällä saa arvostella hyvinkin hallitusta.

        Mutta moniko sitä oikeasti tekee? Ja kysytäänkö heiltä siitä edes?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Poliittisessa lakko-oikeudessa on kyse demokraattisessa valtiossa ihmisen oikeudesta osoittaa mieltään valtaa pitäviä kohtaan.

        Rankassa rynnätään kaduille ja poltetaan renkaita. Täällä sentään vaan lähdetään vappumarssille, heilutetaan vähän lippuja ja kylttejä ja hoilataan Tepsin kannutuslauluja..

        Ilmeisesti suuri osa Suomalaisista on siis sitä mieltä, että diktaattoria ei saa arvostella.
        Vai ovatko? 🤔

        Tuohan on täysin kehäpäätelmä.

        Me olemme itse demokraattisesti valinneet nykyisen kansanedustuslaitoksemme ja sen voimasuhteet tässä demokraattisessa maassamme. Voimasuhteiden perusteella on sitten valittu pääministeri ja hallitus.

        Nyt siis alamme demokraattisesti osoittamaan mieltämme sitä vastaan, miten äänestimme demokraattisesti ihan vähän aikaa sitten.
        Miten selität tuon kehäpäätelmän järkevyyden?

        Sille emme voi mitään että kansa on hölmöä ja helposti vedätettävää. Demokratia on kuitenkin vaaleissa toiminut.
        Jos jotain pitäisi vaihtaa, niin kansa.

        Ilmeisesti iso osa suomalaisista on sitä mieltä, että demokraattisesti valitulla ylimmällä valtiojohdolla ja lainsäädäntöelimellä on oikeutus tehdä hommiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on täysin kehäpäätelmä.

        Me olemme itse demokraattisesti valinneet nykyisen kansanedustuslaitoksemme ja sen voimasuhteet tässä demokraattisessa maassamme. Voimasuhteiden perusteella on sitten valittu pääministeri ja hallitus.

        Nyt siis alamme demokraattisesti osoittamaan mieltämme sitä vastaan, miten äänestimme demokraattisesti ihan vähän aikaa sitten.
        Miten selität tuon kehäpäätelmän järkevyyden?

        Sille emme voi mitään että kansa on hölmöä ja helposti vedätettävää. Demokratia on kuitenkin vaaleissa toiminut.
        Jos jotain pitäisi vaihtaa, niin kansa.

        Ilmeisesti iso osa suomalaisista on sitä mieltä, että demokraattisesti valitulla ylimmällä valtiojohdolla ja lainsäädäntöelimellä on oikeutus tehdä hommiaan.

        Kirjaimellisesti, poliittiset mielenilmaisut eivät kohdistu vaaleilla valittuun hallitukseen vaan heidän vaalien jälkeen keskenänsä sorvaamaan hallitusohjelmaan, jossa jokaiselle on luvattu jotakin (Persuille, että Suomeen ei tule yhtään pakolaista eikä maahanmuuttajaa ja Kokoomukselle, että toteuttavat EK:n ja Suomen Yrittäjien märän päiväunen jne.)

        Kyllä äänestäjillä on oikeus ihmetellä, että onko siellä muutaman viikon kestäneissä hallitusneuvotteluissa ollut niin suuri viisaus läsnä, ettei hallitusohjelmassa voida edes pilkun paikasta neuvotella jälkeenpäin.

        Suomessa on oikeus osoittaa mieltään esimerkiksi työelämän tai sosiaaliturvan heikennyksiä vastaan, jopa riippumatta siitä, ketä olet äänestänyt. Suomi ei ole diktatuuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on täysin kehäpäätelmä.

        Me olemme itse demokraattisesti valinneet nykyisen kansanedustuslaitoksemme ja sen voimasuhteet tässä demokraattisessa maassamme. Voimasuhteiden perusteella on sitten valittu pääministeri ja hallitus.

        Nyt siis alamme demokraattisesti osoittamaan mieltämme sitä vastaan, miten äänestimme demokraattisesti ihan vähän aikaa sitten.
        Miten selität tuon kehäpäätelmän järkevyyden?

        Sille emme voi mitään että kansa on hölmöä ja helposti vedätettävää. Demokratia on kuitenkin vaaleissa toiminut.
        Jos jotain pitäisi vaihtaa, niin kansa.

        Ilmeisesti iso osa suomalaisista on sitä mieltä, että demokraattisesti valitulla ylimmällä valtiojohdolla ja lainsäädäntöelimellä on oikeutus tehdä hommiaan.

        Minä en ole valinnut ja varoitin muitakin.

        Jokaisen pitäisi perehtyä politiikkaan, ennen kuin menee äänestämään.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kirjaimellisesti, poliittiset mielenilmaisut eivät kohdistu vaaleilla valittuun hallitukseen vaan heidän vaalien jälkeen keskenänsä sorvaamaan hallitusohjelmaan, jossa jokaiselle on luvattu jotakin (Persuille, että Suomeen ei tule yhtään pakolaista eikä maahanmuuttajaa ja Kokoomukselle, että toteuttavat EK:n ja Suomen Yrittäjien märän päiväunen jne.)

        Kyllä äänestäjillä on oikeus ihmetellä, että onko siellä muutaman viikon kestäneissä hallitusneuvotteluissa ollut niin suuri viisaus läsnä, ettei hallitusohjelmassa voida edes pilkun paikasta neuvotella jälkeenpäin.

        Suomessa on oikeus osoittaa mieltään esimerkiksi työelämän tai sosiaaliturvan heikennyksiä vastaan, jopa riippumatta siitä, ketä olet äänestänyt. Suomi ei ole diktatuuri.

        Näin demokratiamme toimii. Kun äänestät kokkarit+persut suurimmaksi valtaa pitäväksi ryhmäksi, niin mitä muuta voit odottaa? Edelleen: vika on kansassa, kansa on tyhmää.

        Odotan edelleen maahamme ensimmäistä poliittista työsulkua, kun kansa äänestää demarit+vassarit suurimmaksi ryhmäksi ja hallitusohjelmaan otetaan työlainsäädännön muutos jossa maksimiviikkotyöaika rajataan 15 tuntiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin demokratiamme toimii. Kun äänestät kokkarit persut suurimmaksi valtaa pitäväksi ryhmäksi, niin mitä muuta voit odottaa? Edelleen: vika on kansassa, kansa on tyhmää.

        Odotan edelleen maahamme ensimmäistä poliittista työsulkua, kun kansa äänestää demarit vassarit suurimmaksi ryhmäksi ja hallitusohjelmaan otetaan työlainsäädännön muutos jossa maksimiviikkotyöaika rajataan 15 tuntiin.

        Tuohon en ota kantaa 🙂

        Katsotaan nyt, istuvatko Perussuomalaiset historiansa ensimmäisen kokonaisen kauden hallituksessa, vai repeääkö rivit seuraavien vaalien lähestyessä. - Jos edellisessä kannatusmittauksessa näkynyt kahden prosenttyksikön pudotus näyttää suuntaa, voi pieni hermostuneisuus alkaa kyteä. - Aika näyttää.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tuohon en ota kantaa 🙂

        Katsotaan nyt, istuvatko Perussuomalaiset historiansa ensimmäisen kokonaisen kauden hallituksessa, vai repeääkö rivit seuraavien vaalien lähestyessä. - Jos edellisessä kannatusmittauksessa näkynyt kahden prosenttyksikön pudotus näyttää suuntaa, voi pieni hermostuneisuus alkaa kyteä. - Aika näyttää.

        Hallituksen olisi kaaduttava tässä alkumetreillään, ei sillä muuten ole merkitystä kaavaltuihin toteutuksiin.

        Ja jos kunnon yleislakkoa ei tule, hallitus jatkaa.

        En usko suomen kansan yhtenäisyyteen tässä asiassa sillä tavalla, että yleislakko tulisi, joten....demokratia on puhunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksen olisi kaaduttava tässä alkumetreillään, ei sillä muuten ole merkitystä kaavaltuihin toteutuksiin.

        Ja jos kunnon yleislakkoa ei tule, hallitus jatkaa.

        En usko suomen kansan yhtenäisyyteen tässä asiassa sillä tavalla, että yleislakko tulisi, joten....demokratia on puhunut.

        Hallituskausi kestää kuitenkin vain neljä vuotta ja seuraavan hallituksen käsiä ei nykyinen hallitus todennäköisesti voi sitoa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hallituskausi kestää kuitenkin vain neljä vuotta ja seuraavan hallituksen käsiä ei nykyinen hallitus todennäköisesti voi sitoa.

        Niinpä... Ruotsissa ja Tanskassa ei ole tälläistä kahtiajakoa oikeiston ja vasemmiston välillä. Ay-liikkeet on yhtä kuin vasemmisto ja Ek on oikeisto.

        1918 touhua ei ole setvitty 1991 jälkeenkään.

        Työmarkkinahommiin kuin ei politiikkaa pitäis sotkea, mutta suloisesti se nyt tehdään...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niinpä... Ruotsissa ja Tanskassa ei ole tälläistä kahtiajakoa oikeiston ja vasemmiston välillä. Ay-liikkeet on yhtä kuin vasemmisto ja Ek on oikeisto.

        1918 touhua ei ole setvitty 1991 jälkeenkään.

        Työmarkkinahommiin kuin ei politiikkaa pitäis sotkea, mutta suloisesti se nyt tehdään...

        Tuo on aika yksipuolinen näkemys ay-liikkeen puoluekannatuksesta. 🙂

        Itse asiassa, en muista nyt nähneeni uudempaa aineistoa, mutta ainakin v. 2011 ja v. 2015 tehtiin kansallisia vaalitutkimuksia, mitkä muistan.

        Vuoden 2015 lopulla keskimäärin 90 prosenttia palkansaajista kuului ammatilliseen etujärjestöön tai työttömyyskassaan. Kolme neljästä palkansaajasta kuului SAK:n, STTK:n tai Akavan alaiseen ammattiliittoon.

        Siinä missä ylempinä toimihenkilöinä, johtajina ja asiantuntijoina työskentelevät Akavan jäsenet äänestivät entistä todennäköisemmin kokoomusta, SAK:n liittojen ­jäsenet äänestivät Sdp:tä yhtä todennäköisesti kuin ennenkin.

        SAK:n jäsenistössäkään vasemmistopuolueiden valta-asema ei silti ollut entisellään. Vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeen perussuomalaiset olivat houkutelleet perinteisen työväenluokan äänestäjiä. 2015 perussuomalaiset oli jo toiseksi eniten kannatusta saava puolue SAK:n liittoihin kuuluvien jäsenten keskuudessa.

        STTK luovi koko 2010-luvun kokoomukseen päin kallellaan olevan Akavan ja Sdp:n tukeman SAK:n välissä. - STTK:n jäsenistön puoluekannatus hajaantui 2010-luvulla tasaisesti neljän keskisuuren puolueen (Kok, Kesk, PS, SDP) kesken.

        Kun tänä päivänä puhutaan "Hakaniemen soppatykeistä", sillä tarkoitetaan lähinnä vain SAK:n alaisia liittoja, kuten Teollisuusliitto, mutta samalla unohdetaan, että myös STTK:ssa ja Akavassa on satojatuhansia ammattiliittojen jäseniä, jotka ovat nykyhallituksen työmarkkinauudistuksista pääosin samaa mieltä kuin Hakaniemen soppatykit, vaikka ovat äänestäneet valtiollisissa vaaleissa jotakin muuta puoluetta kuin perinteisiä vasemmistopuolueita (SDP ja Vas). Mielenosoituksiin ja lakkoihin siis osallistuu paljon nykyisiä hallituspuolueita äänestäneitä kansalaisia, jotka ovat ammattiliittojen jäseniä eli osa ay-liikettä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on aika yksipuolinen näkemys ay-liikkeen puoluekannatuksesta. 🙂

        Itse asiassa, en muista nyt nähneeni uudempaa aineistoa, mutta ainakin v. 2011 ja v. 2015 tehtiin kansallisia vaalitutkimuksia, mitkä muistan.

        Vuoden 2015 lopulla keskimäärin 90 prosenttia palkansaajista kuului ammatilliseen etujärjestöön tai työttömyyskassaan. Kolme neljästä palkansaajasta kuului SAK:n, STTK:n tai Akavan alaiseen ammattiliittoon.

        Siinä missä ylempinä toimihenkilöinä, johtajina ja asiantuntijoina työskentelevät Akavan jäsenet äänestivät entistä todennäköisemmin kokoomusta, SAK:n liittojen ­jäsenet äänestivät Sdp:tä yhtä todennäköisesti kuin ennenkin.

        SAK:n jäsenistössäkään vasemmistopuolueiden valta-asema ei silti ollut entisellään. Vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeen perussuomalaiset olivat houkutelleet perinteisen työväenluokan äänestäjiä. 2015 perussuomalaiset oli jo toiseksi eniten kannatusta saava puolue SAK:n liittoihin kuuluvien jäsenten keskuudessa.

        STTK luovi koko 2010-luvun kokoomukseen päin kallellaan olevan Akavan ja Sdp:n tukeman SAK:n välissä. - STTK:n jäsenistön puoluekannatus hajaantui 2010-luvulla tasaisesti neljän keskisuuren puolueen (Kok, Kesk, PS, SDP) kesken.

        Kun tänä päivänä puhutaan "Hakaniemen soppatykeistä", sillä tarkoitetaan lähinnä vain SAK:n alaisia liittoja, kuten Teollisuusliitto, mutta samalla unohdetaan, että myös STTK:ssa ja Akavassa on satojatuhansia ammattiliittojen jäseniä, jotka ovat nykyhallituksen työmarkkinauudistuksista pääosin samaa mieltä kuin Hakaniemen soppatykit, vaikka ovat äänestäneet valtiollisissa vaaleissa jotakin muuta puoluetta kuin perinteisiä vasemmistopuolueita (SDP ja Vas). Mielenosoituksiin ja lakkoihin siis osallistuu paljon nykyisiä hallituspuolueita äänestäneitä kansalaisia, jotka ovat ammattiliittojen jäseniä eli osa ay-liikettä.

        Joo. Mutta nyt näkee selvästi, että oppositio ja ay-liikkeet on ottaneet tämän lakkoasetelman poliittiseksi aseeksi.

        Koko hallituskauden on ollut suoranainen oikeistojahti käynnissä. Tämä on ihan älytöntä...

        Ja varmaan tulee jatkumaan vuorotellen...paitsi jos tämä hallitus saa aikaiseksi jotain, miksi porukka äänestäisi ne uudestaa seuraavalle kaudelle.

        Mutta onhan tää aikamoista pelletouhua jo. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Mutta nyt näkee selvästi, että oppositio ja ay-liikkeet on ottaneet tämän lakkoasetelman poliittiseksi aseeksi.

        Koko hallituskauden on ollut suoranainen oikeistojahti käynnissä. Tämä on ihan älytöntä...

        Ja varmaan tulee jatkumaan vuorotellen...paitsi jos tämä hallitus saa aikaiseksi jotain, miksi porukka äänestäisi ne uudestaa seuraavalle kaudelle.

        Mutta onhan tää aikamoista pelletouhua jo. 🤔

        Niin minustakin on ihan älytön tilanne. - Mutta juurikin tuo, että ay-ihmisissä on paljon muiden kuin perinteisten vasemmistopuolueiden kannattajia selittää sitä, miksi vasemmiston gallup-kannatus ei ole merkittävästi noussut tässä sekavassa tilanteessa.

        Hallituksessa tehdään aina kompromisseja, sanotaan niitä sitten lehmänkaupoiksi tai miksi hyvänsä. Ei hallitus Suomessa yleensä tee vain yhden hallituspuolueen näköistä politiikkaa, joten kyllä minun äänestämänikin puolue voi joskus olla mukana edistämässä sellaisia asioita, mistä en ole samaa mieltä. - Ei se silti muuta äänestyskäyttäytymistäni seuraavissa vaaleissa, välttämättä.


    • Anonyymi

      En suosittele klikkaamaan noita linkkejä tai ylipäätään mitään muitakaan tällä palstalla julkaisuissa olevia linkkejä. Vaikka esim. nämä iltalehden linkit viekin iltalehden sivuille uutiseen niin tuohon numerorimpsuun linkin lopouosassa on piilotettu skripti joka kierrättää liikenteen ulkopuolisen palvelimen kautta, joka kaappaa linkkiä klikanneen käyttäjän tietoja ja pahimmillaan saastuttaa tämän laitteen. Samalla tulee täysin ulkopuolisen tahon evästeet yms. Eli jos haluat lukea uutisia iöman pelkoa, että joku kaappaa tietokoneesi niin kannattaa mennä aina suoraan ko.lehden sivuille ilman että klikkailee linkkejä tai käyttää hakukoneita. Näin vältät tietojesi päätymisen ulkopuolisten käsiin!

      • Ai jaa? No jopas! 🤔

        Itse kyllä huomannut, että algoritmit toimii...😁
        Kyllä tulee tarjottuna sitä mitä muutenkin lukee...
        Facessa tyrkkäsee änärijuttuja joka väliin. 😁


    • Anonyymi

      Lue se loppuun ja huomaa miten niitä on tehty kansan ja ammattiliittojen kanssa yhteistyössä.
      Ole tarkkaavainen tekotavoissa, joka suomen hallituksen taholta 🤮

      Näkökulmasta riippuu se, pannaanko Suomen työmarkkinat nyt hallituksen ajamalla kertarytinällä kuntoon vaiko polvilleen.

      • Anonyymi

        Ja katso disse ympärillesi miltä täällä nyt näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja katso disse ympärillesi miltä täällä nyt näyttää.

        Täällä näyttää siltä minusta, että on hallitus, on ay-liikkeet räyhäämässä ja väsynyt kansa.

        Täällä on räkytetty pääasiassa sdp;n toimesta koko vaalien jälkeinen aika ihan kaikesta...

        Minusta ainakin tuo meno näyttää niin lapselliselle, että kuvottaa. 🤢

        En ole pelkästään hallituksen puolella, mutta vähiten haluaisin kuulua tuohon mullilaumaankaan, joka ei osaa käyttäytyä, keskustella ja joka elää vain jollain tunteella.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Täällä näyttää siltä minusta, että on hallitus, on ay-liikkeet räyhäämässä ja väsynyt kansa.

        Täällä on räkytetty pääasiassa sdp;n toimesta koko vaalien jälkeinen aika ihan kaikesta...

        Minusta ainakin tuo meno näyttää niin lapselliselle, että kuvottaa. 🤢

        En ole pelkästään hallituksen puolella, mutta vähiten haluaisin kuulua tuohon mullilaumaankaan, joka ei osaa käyttäytyä, keskustella ja joka elää vain jollain tunteella.

        No voi voi. Tavallisen kansan puolia pidetään, mutta sokea olet näkemään, vaikka sen sinulle näyttää. Sinulle valtionvelan lyhentäminen on ihanne, jonka eteen et usko itse joutuvasi maksamaan kalliisti, tai sinun läheiset.


      • Anonyymi

        No minäpä kommentoin sinulle, koska disse ei ehdi vastata minulle.

        Minusta disse vaikuttaa mieheltä, jonka kauna työkavereitaan kohtaan ajaa toimimaan koko kansan etua vastaan.

        Todellinen syy, ettei hänen työnantajansa halua vaikuttaa asiaan, voi olla joku taloudellinen. Välttämättä yritys ei toimi mitenkään tyhmästi, vaan oman edun mukaisesti. Voi myös olla, että disse on vain sen luonteinen ihminen, jonka olisi käytävä työpaikalla sovittelut työilmapiirin parantamiseksi

        Dissen pitäisi selvittää tarkasti asian taustat. Esim. työnantajat ovat saaneet tukia ulkomaalaisten palkkaamisesta. Ei ihmisten irtisanominen ole mahdotonta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Täällä näyttää siltä minusta, että on hallitus, on ay-liikkeet räyhäämässä ja väsynyt kansa.

        Täällä on räkytetty pääasiassa sdp;n toimesta koko vaalien jälkeinen aika ihan kaikesta...

        Minusta ainakin tuo meno näyttää niin lapselliselle, että kuvottaa. 🤢

        En ole pelkästään hallituksen puolella, mutta vähiten haluaisin kuulua tuohon mullilaumaankaan, joka ei osaa käyttäytyä, keskustella ja joka elää vain jollain tunteella.

        Dissellä on Dissemäiset mielipiteet.

        Suomeen on luvassa vuosia kestävä työmarkkinoiden myllerrys.
        Pohjoismaissa ei ole lähdetty "persumaisista" lähtökohdista liikkeelle, siellä on työntekijöiden edustus muutostyöryhmissä. Venäjä edustaa hallituksen nykyistä politiikkaa, se on aivan selvä asia.

        Työttömiä tulee Suomeen vauhdilla, Suomesta häviää 1/10 työpaikoista ihan jokainen vuosi.
        Tämä on se miksi Suomessa hehkutetaan sotaa, syytellään jotain osapuolta ihan päättömästi.

        Sama on menossa koko Euroopassa. Hyvinvoipa Eurooppa on jo osin historiaa.
        Sanonta, voi niitä vanhoja hyviä aikoja pitää paikkansa.

        Kenestä tulisi pitää huolta ja miten? Syrjäseuduilta poistetaan terveys ja koulutuspalvelut, tehdään suurempia asumiskeskittymiä. Syrjäseudun asukkaiden kustannukset nousevat ilman valtionapua. Tulisiko ne poistaa, jotta terve siirtymä suurkaupunkeihin olisi nopeampaa?
        Soteuudistuksen myötä tulee 15-20 % lisäys työttömien määrään, opettajat, hoitajat joutuvat etsimään uutta työtä ja uutta alaa missä tehdä töitä.

        Oudointa on miten aikuiskoulutus ja uudelleen kouluttautumisen tuki poistetaan kun siitä on kohta suurin tarve?

        Suomessa saa kohta ilmaisia asuntoja, ei töitä ja jos niitä on, palkalla ei paljon asuntolainoja makseta. Halutaan luoda kuva missä asuntojen myynti nousee, mikään talousindikaattori ei sitä kyllä kerro. Ainut on korkojen mahdollinen aleneminen, ja taas hehkutetaan miten velkarahalla voi investoida.

        Suomi, kylmä pimeä tuleva valkoinen Afrikka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dissellä on Dissemäiset mielipiteet.

        Suomeen on luvassa vuosia kestävä työmarkkinoiden myllerrys.
        Pohjoismaissa ei ole lähdetty "persumaisista" lähtökohdista liikkeelle, siellä on työntekijöiden edustus muutostyöryhmissä. Venäjä edustaa hallituksen nykyistä politiikkaa, se on aivan selvä asia.

        Työttömiä tulee Suomeen vauhdilla, Suomesta häviää 1/10 työpaikoista ihan jokainen vuosi.
        Tämä on se miksi Suomessa hehkutetaan sotaa, syytellään jotain osapuolta ihan päättömästi.

        Sama on menossa koko Euroopassa. Hyvinvoipa Eurooppa on jo osin historiaa.
        Sanonta, voi niitä vanhoja hyviä aikoja pitää paikkansa.

        Kenestä tulisi pitää huolta ja miten? Syrjäseuduilta poistetaan terveys ja koulutuspalvelut, tehdään suurempia asumiskeskittymiä. Syrjäseudun asukkaiden kustannukset nousevat ilman valtionapua. Tulisiko ne poistaa, jotta terve siirtymä suurkaupunkeihin olisi nopeampaa?
        Soteuudistuksen myötä tulee 15-20 % lisäys työttömien määrään, opettajat, hoitajat joutuvat etsimään uutta työtä ja uutta alaa missä tehdä töitä.

        Oudointa on miten aikuiskoulutus ja uudelleen kouluttautumisen tuki poistetaan kun siitä on kohta suurin tarve?

        Suomessa saa kohta ilmaisia asuntoja, ei töitä ja jos niitä on, palkalla ei paljon asuntolainoja makseta. Halutaan luoda kuva missä asuntojen myynti nousee, mikään talousindikaattori ei sitä kyllä kerro. Ainut on korkojen mahdollinen aleneminen, ja taas hehkutetaan miten velkarahalla voi investoida.

        Suomi, kylmä pimeä tuleva valkoinen Afrikka?

        Suomesta tulee ennenpitkää Neuvostoliitto 2, kun tyrkitään kaikki Valtion hoidettavaksi. Löytyy viskaalia ja virkamiestä ja valttustossa istujaa, kun laitetaan valttuskuntia valtuuskuntien päälle ja työryhmiä miettimään sitä ja tätä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Suomesta tulee ennenpitkää Neuvostoliitto 2, kun tyrkitään kaikki Valtion hoidettavaksi. Löytyy viskaalia ja virkamiestä ja valttustossa istujaa, kun laitetaan valttuskuntia valtuuskuntien päälle ja työryhmiä miettimään sitä ja tätä. 😁

        Välistä.

        Xena on puhunut sinulle faktaa rauhallisesti ja selkeästi kuin lapselle, hyvän yhteenvedon edellinenkin, mutta mies ei vaan halua uskoa ja ajatella erehtymisensä mahdollisuutta.

        Myönnätkö koskaan olevasi väärässä? Itse voin myöntää, ja nykymenoa katsellessa toivon jopa olevani väärässä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välistä.

        Xena on puhunut sinulle faktaa rauhallisesti ja selkeästi kuin lapselle, hyvän yhteenvedon edellinenkin, mutta mies ei vaan halua uskoa ja ajatella erehtymisensä mahdollisuutta.

        Myönnätkö koskaan olevasi väärässä? Itse voin myöntää, ja nykymenoa katsellessa toivon jopa olevani väärässä

        Siis minäkin toivon, että olen väärässä. Suomi ei ole konkurssin partaalla ja rahaa voidaan viskoa joka suuntaan.

        Työtä on ja sitä kannattaa teettää, vaikka sitä ei hotsittaisi oikein tehdäkään. 😄

        Saikkua saa aina ja liitot pitää huolen, että sitä saa.

        Ei ole ihan pakko tehdä työtä palkkansa eteen, jos vähän ahistaa. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Siis minäkin toivon, että olen väärässä. Suomi ei ole konkurssin partaalla ja rahaa voidaan viskoa joka suuntaan.

        Työtä on ja sitä kannattaa teettää, vaikka sitä ei hotsittaisi oikein tehdäkään. 😄

        Saikkua saa aina ja liitot pitää huolen, että sitä saa.

        Ei ole ihan pakko tehdä työtä palkkansa eteen, jos vähän ahistaa. 😄

        Niin ja kun ruuhkasuomessa on töitä simona ja jokaiselle jotakin, niin sitten kaikilla on samat työsopparit. Ei mitään paikallisia sopimuksia, vaan samat hommat jokaiselle täällä.

        Ei sillä ole väliä, kannattaako se, jos ei kannata, niin lappu luukulle ja porukka kortistoon. Suomella on sit vissiin varaa maksaa kaikille rahaa ja toimeentulo. 😄

        Utopiaa minusta... ja kun katsoo valtion velkaantumiskierrettä, niin ei heti näytä, että se olisi kannattavaa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja kun ruuhkasuomessa on töitä simona ja jokaiselle jotakin, niin sitten kaikilla on samat työsopparit. Ei mitään paikallisia sopimuksia, vaan samat hommat jokaiselle täällä.

        Ei sillä ole väliä, kannattaako se, jos ei kannata, niin lappu luukulle ja porukka kortistoon. Suomella on sit vissiin varaa maksaa kaikille rahaa ja toimeentulo. 😄

        Utopiaa minusta... ja kun katsoo valtion velkaantumiskierrettä, niin ei heti näytä, että se olisi kannattavaa...

        Niin ja mä mietin mun muksuja....

        Nehän kaiken meidänkin pröystäilyn maksaa...

        Vai luuletko sinä, että jos minä otan henkilökohtaisesti velkaa yli varojeni, että niitä ei pidä muksujen maksaa, jos tästä pieraisen viimeisen kerran?

        Kyllä kaikki minulta jäänyt omaisuus ensin realisoidaan ja sit kaikki mahdolliset henkivakuutushommat, mutta loppulasku tulee veloista ja perintöveroista...

        Tänään otettu valtionvelka muistetaan 2045 vielä... Saksakin maksaa vielä sotahommiaan toisen maailmansodan ajoilta...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siis minäkin toivon, että olen väärässä. Suomi ei ole konkurssin partaalla ja rahaa voidaan viskoa joka suuntaan.

        Työtä on ja sitä kannattaa teettää, vaikka sitä ei hotsittaisi oikein tehdäkään. 😄

        Saikkua saa aina ja liitot pitää huolen, että sitä saa.

        Ei ole ihan pakko tehdä työtä palkkansa eteen, jos vähän ahistaa. 😄

        Välistä

        >Ei ole ihan pakko tehdä työtä palkkansa eteen, jos vähän ahistaa. 😄>

        Höpö höpö. Sinä et tiedä, etkä osaa asettua muiden asemaan, vaikka tosi hyvä olet keskutelemaan. Huhkit itse luultavasti ylimääräistä ja näin tekevät kaikki, jotka ovat työhönsä motivoituneita ja terveitä.>

        Ihan vaan lyhyesti, että kyse on todellakin rahan jaosta ja keneltä se otetaan. Sitä ei pitäisi tyrkyttää parempiosaisille, eikä sen osuminen itseään heikompiian pitäisi aiheuttaa vahingoniloa, jos ei itse olisi välittömästi kärsimässäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välistä

        >Ei ole ihan pakko tehdä työtä palkkansa eteen, jos vähän ahistaa. 😄>

        Höpö höpö. Sinä et tiedä, etkä osaa asettua muiden asemaan, vaikka tosi hyvä olet keskutelemaan. Huhkit itse luultavasti ylimääräistä ja näin tekevät kaikki, jotka ovat työhönsä motivoituneita ja terveitä.>

        Ihan vaan lyhyesti, että kyse on todellakin rahan jaosta ja keneltä se otetaan. Sitä ei pitäisi tyrkyttää parempiosaisille, eikä sen osuminen itseään heikompiian pitäisi aiheuttaa vahingoniloa, jos ei itse olisi välittömästi kärsimässäkään.

        Kerroppa tuo niille ihmisille, jotka tämän maan rakensivat.

        En minäkään mahdottomia tee töissä. Koitan tehdä sen, mitä pyydetään. Enkä voi syyttää kuin itseäni, jos hoidan muidenkin hommia. ☺️

        Tässä maassa vaan on karannut kausn aikaa sitten se idea, mistä saadaan palkka ja mitä se työn tekeminen merkitsee. Uudet kaverit tulee töihin ja ensimmäisenä kyselee mitä on palkka...

        Kyllä pslkat muotoutuu... mutta pitäisi huolehtia siitä, mikä kuuluu työsopimukseen työn osalta.

        Tiedän hoitajia, jotka ovat töissä likipitäen siksi, että haluavat tehdä sitä työtä... mutta osa tekee sitä, koska sitä työnkuvaa on tarjolla...tekemättä sitä kunnolla...

        Sama muuallakin...

        Ei kenenkään tarvitse repiä itteensä hajalle, mutta kaikkien pitäis tehdäkin se oma ruutu...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minäpä kommentoin sinulle, koska disse ei ehdi vastata minulle.

        Minusta disse vaikuttaa mieheltä, jonka kauna työkavereitaan kohtaan ajaa toimimaan koko kansan etua vastaan.

        Todellinen syy, ettei hänen työnantajansa halua vaikuttaa asiaan, voi olla joku taloudellinen. Välttämättä yritys ei toimi mitenkään tyhmästi, vaan oman edun mukaisesti. Voi myös olla, että disse on vain sen luonteinen ihminen, jonka olisi käytävä työpaikalla sovittelut työilmapiirin parantamiseksi

        Dissen pitäisi selvittää tarkasti asian taustat. Esim. työnantajat ovat saaneet tukia ulkomaalaisten palkkaamisesta. Ei ihmisten irtisanominen ole mahdotonta.

        Helkatti... katosi eka kirjoitus avaruuteen...

        Mutta väärin olet tulkinnut. Ei mua työkaverit ahdista, että tälläisiä aloituksia laitan. Yksi tyyppi neljästä on laiskanlutvakka, mutta keksitään paikallisesti hälle potkiskeluja pyllyyn kyllä. 😄

        Sain työkaverini pikkupomoksi ja hänen kanssaan saadaan roti touhuun. 😄
        Etsitään keino tilaajan raportoinnista...sinne hänen on pakko ainakin merkata työt...kynäilyt kyllä näkyy...

        Mutta kerrompa sinulle tositarinan, mikä pistää .iettimään, että mikä suoraansanottuna "v.tuttaa".

        Meillä on noin 1000 hengen firma...me ollaan yks pikkup.ska täällä Savossa. 4-5 ukkoa. Mutta meillä on työsuojeluvaltuutettuja ja pääluottamusmiehiä...oikeen Tampesterista nääs. 😁

        Tulivat vuosia sit käymään...porukalla nääs... sanoin toiveikkaana, että aika kurja tilanne... 4 miehellä painetaan 24/7 putiikkia auki, eikä ole edes tuuraajaa...

        Tiedätkö mitä lopulta sanoivat, kun oli koko mestat nuuskittu ja kahvit juotu?

        Että lääkekaapissa ei saisi olla kuumemittaria! 🤣

        Kuume mitataan työterveydessä, joka meillä on 45 km päässä. 😂

        Suoraansanottuna! Ihan oikeasti... V.I.T.T.U M.I.T.Ä P.A.S.K.A.A!

        Kumpaakaan ei hetkauttanut yhtään se, että jos meistä joku olisi viikonkin kipeä, niin loput kolme painais ylitöitä pikkupakolla....

        Kyllä mä sitten jo tajusin, ettei Ay-miehiä ja kaikenmaailman muiya suojatyöpaikkapieruja kiinnosta muiiten työolot...

        Ja tää on nähty muutenkin....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Helkatti... katosi eka kirjoitus avaruuteen...

        Mutta väärin olet tulkinnut. Ei mua työkaverit ahdista, että tälläisiä aloituksia laitan. Yksi tyyppi neljästä on laiskanlutvakka, mutta keksitään paikallisesti hälle potkiskeluja pyllyyn kyllä. 😄

        Sain työkaverini pikkupomoksi ja hänen kanssaan saadaan roti touhuun. 😄
        Etsitään keino tilaajan raportoinnista...sinne hänen on pakko ainakin merkata työt...kynäilyt kyllä näkyy...

        Mutta kerrompa sinulle tositarinan, mikä pistää .iettimään, että mikä suoraansanottuna "v.tuttaa".

        Meillä on noin 1000 hengen firma...me ollaan yks pikkup.ska täällä Savossa. 4-5 ukkoa. Mutta meillä on työsuojeluvaltuutettuja ja pääluottamusmiehiä...oikeen Tampesterista nääs. 😁

        Tulivat vuosia sit käymään...porukalla nääs... sanoin toiveikkaana, että aika kurja tilanne... 4 miehellä painetaan 24/7 putiikkia auki, eikä ole edes tuuraajaa...

        Tiedätkö mitä lopulta sanoivat, kun oli koko mestat nuuskittu ja kahvit juotu?

        Että lääkekaapissa ei saisi olla kuumemittaria! 🤣

        Kuume mitataan työterveydessä, joka meillä on 45 km päässä. 😂

        Suoraansanottuna! Ihan oikeasti... V.I.T.T.U M.I.T.Ä P.A.S.K.A.A!

        Kumpaakaan ei hetkauttanut yhtään se, että jos meistä joku olisi viikonkin kipeä, niin loput kolme painais ylitöitä pikkupakolla....

        Kyllä mä sitten jo tajusin, ettei Ay-miehiä ja kaikenmaailman muiya suojatyöpaikkapieruja kiinnosta muiiten työolot...

        Ja tää on nähty muutenkin....

        Korvessa töitä teet, mutta miten kauan?
        Työpaikkasi ilmapiiri ei tunnu terveeltä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Helkatti... katosi eka kirjoitus avaruuteen...

        Mutta väärin olet tulkinnut. Ei mua työkaverit ahdista, että tälläisiä aloituksia laitan. Yksi tyyppi neljästä on laiskanlutvakka, mutta keksitään paikallisesti hälle potkiskeluja pyllyyn kyllä. 😄

        Sain työkaverini pikkupomoksi ja hänen kanssaan saadaan roti touhuun. 😄
        Etsitään keino tilaajan raportoinnista...sinne hänen on pakko ainakin merkata työt...kynäilyt kyllä näkyy...

        Mutta kerrompa sinulle tositarinan, mikä pistää .iettimään, että mikä suoraansanottuna "v.tuttaa".

        Meillä on noin 1000 hengen firma...me ollaan yks pikkup.ska täällä Savossa. 4-5 ukkoa. Mutta meillä on työsuojeluvaltuutettuja ja pääluottamusmiehiä...oikeen Tampesterista nääs. 😁

        Tulivat vuosia sit käymään...porukalla nääs... sanoin toiveikkaana, että aika kurja tilanne... 4 miehellä painetaan 24/7 putiikkia auki, eikä ole edes tuuraajaa...

        Tiedätkö mitä lopulta sanoivat, kun oli koko mestat nuuskittu ja kahvit juotu?

        Että lääkekaapissa ei saisi olla kuumemittaria! 🤣

        Kuume mitataan työterveydessä, joka meillä on 45 km päässä. 😂

        Suoraansanottuna! Ihan oikeasti... V.I.T.T.U M.I.T.Ä P.A.S.K.A.A!

        Kumpaakaan ei hetkauttanut yhtään se, että jos meistä joku olisi viikonkin kipeä, niin loput kolme painais ylitöitä pikkupakolla....

        Kyllä mä sitten jo tajusin, ettei Ay-miehiä ja kaikenmaailman muiya suojatyöpaikkapieruja kiinnosta muiiten työolot...

        Ja tää on nähty muutenkin....

        Erikoinen tapahtumasarja. En ihan ymmärrä, oliko tässä käynyt työsuojeluvaltuutettu vierailemassa ja päätynyt poistamaan vaarallisten aineiden joukosta elohopeaa sisältävän kuumemittarin. Työsuojelu on lakisääteistä isoilla työpaikoilla. En itseasiassa tiedä onko se edes ammattiyhdistystoimintaa. Työsuojeluun ja työterveyteen kuuluu tiettyjä lakisääteisiä tehtäviä ja ne toimivat yhteistyössä.

        Luottamusmies pystyy auttamaan oikeusteitse, jos työsopimuksia rikotaan.

        Eräässä työpaikassa luottamusmies ns. närästi, koska tuntui olen johtoon päin "liian kallellaan". Ehkä sellaisesta pitäisi ilmoittaa, mutta ilman varsinaista rikosta mahdotonta mitään osoittaa. Työntekijäthän kuitenkin valitsevat luottamusmiehen itse keskuudestaan, eikä s aiheuttamansa lisätyömäärä vuoksi kaikkia kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korvessa töitä teet, mutta miten kauan?
        Työpaikkasi ilmapiiri ei tunnu terveeltä.

        Höhö... luuletko, että jätin tuohon homman?

        En. En ole mikään Neuvostoliittolainen kommunisti.,.vaan ollaan saatu ääntä pitämällä hommia eteenpäin....

        Mutta noi edellämainitut suojatyöpaikkahönöt ei saaneet mitään...kuumemittarikin on yhä lääkekaapissa. 😄

        Noi hönöt ja niiden kaiffarit ei saa täältä kuin syvän keskarin. 🖕

        Voivat viskoa voltteja lämpimikseen.😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Höhö... luuletko, että jätin tuohon homman?

        En. En ole mikään Neuvostoliittolainen kommunisti.,.vaan ollaan saatu ääntä pitämällä hommia eteenpäin....

        Mutta noi edellämainitut suojatyöpaikkahönöt ei saaneet mitään...kuumemittarikin on yhä lääkekaapissa. 😄

        Noi hönöt ja niiden kaiffarit ei saa täältä kuin syvän keskarin. 🖕

        Voivat viskoa voltteja lämpimikseen.😃

        Otettiin työnantajatahoon kiinni puhuen faktoista...

        Tuuraaja tuli.

        Tuli myös sopimuksia, että jokainen osallistuva saa korvauksen.

        Homma toimii yhä....

        Ja mulle se kertoo sen, ettei mitään tule joku ulkopuolinen tekemään valmiiksi. Pitää itse herätä ja huomata.... ei joku Tapereen Ilveksen kannattaja sinusta välitä....😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tapahtumasarja. En ihan ymmärrä, oliko tässä käynyt työsuojeluvaltuutettu vierailemassa ja päätynyt poistamaan vaarallisten aineiden joukosta elohopeaa sisältävän kuumemittarin. Työsuojelu on lakisääteistä isoilla työpaikoilla. En itseasiassa tiedä onko se edes ammattiyhdistystoimintaa. Työsuojeluun ja työterveyteen kuuluu tiettyjä lakisääteisiä tehtäviä ja ne toimivat yhteistyössä.

        Luottamusmies pystyy auttamaan oikeusteitse, jos työsopimuksia rikotaan.

        Eräässä työpaikassa luottamusmies ns. närästi, koska tuntui olen johtoon päin "liian kallellaan". Ehkä sellaisesta pitäisi ilmoittaa, mutta ilman varsinaista rikosta mahdotonta mitään osoittaa. Työntekijäthän kuitenkin valitsevat luottamusmiehen itse keskuudestaan, eikä s aiheuttamansa lisätyömäärä vuoksi kaikkia kiinnosta.

        Siis työsuojelutyyppi ja luottamusmies yhdessä....

        Eikä kyse ollut mittarin mittausmetodista vaan siitä, että se toimenpide kuuluu työterveyspalveluita tarjoavsn tahon tehtäviin..

        Me edelleenkin mitataan epäilyttävä ruumiinlämpö itse.....eikä lähdetä aiheuttamaaan epäilyllä lämmöllä 90 km;n korvauksia ja ylitöitä työnantajaĺle. Koetaan se kohtuuttamattomana...

        Uskotaan mittarin antamaan osviittaan ihan ilman terveysslan ammatillista kokemusta. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siis työsuojelutyyppi ja luottamusmies yhdessä....

        Eikä kyse ollut mittarin mittausmetodista vaan siitä, että se toimenpide kuuluu työterveyspalveluita tarjoavsn tahon tehtäviin..

        Me edelleenkin mitataan epäilyttävä ruumiinlämpö itse.....eikä lähdetä aiheuttamaaan epäilyllä lämmöllä 90 km;n korvauksia ja ylitöitä työnantajaĺle. Koetaan se kohtuuttamattomana...

        Uskotaan mittarin antamaan osviittaan ihan ilman terveysslan ammatillista kokemusta. 😄

        No näin, hommat saitte toimimaan oikein päin.

        Sellaista vaan, että työnantaja joutuu maksamaan työntekijöiden terveyden ja työympäristön valvonnasta ja sekin on kustannus, johon moni työnantaja ei ilman lakimääräystä osallistuisi. Pienyrityksille taitaa kuulua uuden työntekijän työterveystarkastus. Se on sellainen tunnin kestävä tentti, mitä syöt ja juot, verenpaine ja verikoe.

        Tälläisestä voidaan joskus luopua. Ehkä se on säästö ja leikkaus tai työntekijän itse maksettava todistus työkyvykkyydestään. Tämäntyyppisiä toimia odotan nykyiseltä hallitukseltamme...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No näin, hommat saitte toimimaan oikein päin.

        Sellaista vaan, että työnantaja joutuu maksamaan työntekijöiden terveyden ja työympäristön valvonnasta ja sekin on kustannus, johon moni työnantaja ei ilman lakimääräystä osallistuisi. Pienyrityksille taitaa kuulua uuden työntekijän työterveystarkastus. Se on sellainen tunnin kestävä tentti, mitä syöt ja juot, verenpaine ja verikoe.

        Tälläisestä voidaan joskus luopua. Ehkä se on säästö ja leikkaus tai työntekijän itse maksettava todistus työkyvykkyydestään. Tämäntyyppisiä toimia odotan nykyiseltä hallitukseltamme...

        No terveyspalvelut on hyviä juttuja, mutta toisaalta minusta muutenkin ne terveyspalvelut pitäisi jokaisen hoitaa vakuuttamalla itsensä. Silloin saisi aina juuri sitä palvelua, mistä haluaa maksaa. Ja 24/7.

        Voisi mennä juuri sinne hoidattamaan itseään, kuin huvittaa ja milloin vaan.

        Ymmärtäisin sen jotenkin työnantajapuolelta sillä, että tapaturmat kuuluis niille.

        Nyt tuntuu, että työn lisäksi työnantajan pitäisi huolehtia kaikista mahdollisista työntekiän asioista. Työntekijän nippa nappa enää pitää tulla töihinkään enää... 😁


    • Anonyymi

      Mahtoi osua pahasti, kun kirjoittamani, täysin suoli 24:n omia sääntöjä noudattava viestini piti poistaa.

      Kertonee jotain noista nykyajan työläisiä vihaavista oikeistolaisista. Äänestihän maatalousporvaritkin äärioikeistoa keskustan sijaan.

      Maalla toki on perinteisesti vihattu maatilallisiakin elättäviä tehdasduunareita.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Tepsi voitti tänään 😯 Oliko kauden eka voitto?

      • Anonyymi

        Sulla vammanaama on kiihoittunut seksuaalinen halu tulla raiskatuksi perseeseen sen paiksllisen puulaaki joukkueen toimesta.

        Tietenkin jos asut hiemankaan isommassa kylässä, niin olet vain helv.. tyhmä vajakki.

        Mene toki tarjoamaan rumaa persettädi tepsille jos siltä junttivajakki tuntuu.

        Älä ihmettele vaikka nenään ottaa kipiää. Sehän tuoĺaisella vähä-älyisellä juntilla onkin toki tuttua.

        >simiti<


    • Kun yleisesti ihmiset vaan haluaa tehdä töitä ja töissä meni ihan hyvin. Että ainoa ongelma tässä on toi hallinto niin miksei sitä hallintoa voisi vaan potkaista pois, kun ei sitä oo saatu ees sadan vuoden aikana toimiin, niin tuskin tulee toimimaankaan. Yksittäisen työntekijän kannalta on ihan sama onko se hallinto Helsingissä vai Tukholmassa. Kun saadaan vaan tehdä töitä ja siitä saada oikeudenmukainen palkka. Lakkoilu aiheuttaa aina tappiota eniten työntekijälle.

      • No joitain asioita voi joutuakin lakkoilemalla setvimään, mutta käytännössä työntekijätkin on erilaisissa asemissa... hoitajat/lääkärit ei voi lakkoilla miten sattuu ja ahtajjat on nyt kovimpia vääntäjiä...

        Aiemmin paperimiehet ja metallimiehet oli...

        Lakkoiltiin saunslisistä ja muista ihan kirveen tärkeistä eduista...

        Nyt hiljasempaa...

        Ahneus yleensä käy lankeamuksen edellä... ja sitä mä mietin nyttenkin...


    • Anonyymi

      Otit siis viinaa(ko)?

      • En... ihan oltta vaan..😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En... ihan oltta vaan..😄

        Kiitos selonteosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selonteosta.

        Olkaa hyvä vaan. Onhan se varmaan varsin ratkaiseva asiaseikka..😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Olkaa hyvä vaan. Onhan se varmaan varsin ratkaiseva asiaseikka..😃

        Kyllä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe