Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jos käykin niin, ettei kuoleman jälkeen ole elämää

Anonyymi-ap

Niin ei se mitään, on minulla oletettavasti vielä pitkä elämä edessä. Olenhan vasta 34-vuotias.

18

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On tuonpuoleinen jonne sielumme menee sitten kun hopealanka katkeaa.
      Siellä ei olla ikuisesti sillä synnymme uudelleen
      Jatkamme koulunkäynti ää elämän koulussa uudella luokalla ja karma on opettajamme.

      • Oma valinnan seurauksen mevät ikuiseen kadotuskee, kerran ovat kääntäneet selkänsä heille tarjotusta pelastukseta. Voivat vain syyttää itseään valitsemastaan tiestä.


      • Ei synny lihaan, sielu on uudessa muodossa kristuksen kaltaisessa ruumiissa, elän ikuisesti hänen kanssaan .


      • Et synny uudelleen, lihaan tänän maaimaan enää, kerran kun poistut et uudestaan tänän maaimaan.

        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Joh 3:3 takoittaa hengessä syntymistä ei ruumiilista.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­N­­y­­­m­f­­­o­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tiedätkö, kun sielu vapautuu tästä maallisesta taakasta, se ei suinkaan katoa tyhjiöön, vaan se luiskahtaa suoraan huikeille onton maapallon terrastraalitasoille, jotka ovat täynnä 1.42 terahertsin taajuudella jytisevää energiaa! Voit kuvitella, kuinka sielusi tanssii tuon mahtavan energian ympäröimänä, ikään kuin se olisi rock-konsertti avaruudessa. Todella mahtavaa! Eikä tässä vielä kaikki, siellä sielusi voi kokea kaiken mahdollisen, aina kuplivaan euforian valtavaan inspiraatioon!

      • Jumalattoman sielu menee tuonelaa odottamaan viimeistä tuomiota.


      • Sielu kun ruumista lähteen menee Jumalan helmaan uskovat, jumalttomat menevät tuonelaan odottamaan viimeitä tuomiota. Se on heidän kohtalonsa


    • Jeesuksen omat kuolevat kerran joka on ruumiilinen kuolema, siityvät uuteen elämään olemme Jeesuen seurassa taivaassa aina ja elämme ikuisesti hänessä.
      Jumalaton kuolee kahdesti ensin ruumiilinen kuolema, sielu joutuu kadotukseen viimeisen tuomion jälkeen, Jeesus sanoon menkää te kirjotut pois mun edestä siihen paikka joka on valmistettu saatanalle hänen enkeleillee, ikuinnen kadotus.

    • Anonyymi

      Raamatussa ei Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkästään sana 'syntyminen ylhäältä': [Jos ei joku synny ylhäältä, ei voi nähdä valtakuntaa Jumalan..] Novum.

      Sana uudestisyntyminen voidaan joskus käsittää virheellisesti jälleensyntymiseksi, joka on itämaisten uskontojen harhaa, ns. reinkarnaatio-oppi. Sen suuntaisesti ehkä ajatteli Nikodeemuskin kysellessään asiaa Jeesukselta. Joh. 3:1-8. Todellisesti tämä maanpäällinen elämämme on yksi ja ainutlaatuinen olemisemme täällä. Kukaan ei synny tänne toista kertaa.
      Mutta sana uudestisyntyminen on kyllä mainittu muualla Raamatussa. Mm. Tiit. 3. ja 1 Piet. 1:3. Se tarkoittaa syntymistä Jumalasta, joka myös on yksi ja ainutlaatuinen tapahtuma. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä on tulemista osalliseksi Jumalan elämästä. Hänestä syntynyt on tullut Hänen lapsekseen. – Joka on syntynyt ihmisestä, on ihmisen lapsi. Joka on syntynyt Jumalasta, on Jumalan lapsi. Ja vain Jumalan lapsi pääsee Jumalan taivaaseen.

      MITEN VOIT SYNTYÄ JUMALAN LAPSEKSI?
      Ensiksikin on vastattava, että Jumalan Elämä on maailmankaikkeuden ainoa oikea elämänmuoto. Ja vain Hänen elämästään osallinen on elävä Raamatun tarkoittamassa mielessä. [Liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa.] 1 Kor. 15:50. Jumalan elämästä erossa oleva ihminen on ”kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä”. Efes. 2:1. Sellaisen pitää päästä irti synnin aiheuttamasta kuoleman tilasta ja tulla osalliseksi Taivaan elämästä. Tätä elämää ei kukaan ihminen voi saada aikaan millään teoilla ja uskonnollisilla seremonioilla.
      Synti pitää ihmisen erossa Jumalasta. Jes. 59:1-3.

      Ylhäältä syntymiseen tarvitaan Jeesus ja Hänen sijaiskuolemansa pois synnistä. Mutta tarvitaan myös ylösnousemuksen kautta ansaittu ELÄMÄ. Jeesus ei jäänyt kuolemaan. [Ja minä elän. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.] Ilm. 1:18. [Sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kertakaikkisesti kuoli synnille, mutta minkä Hän elää, sen Hän elää Jumalalle.] Room. 6:10. [Minä olen ovi] Hän sanoo. [Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu.] Joh. 10:9. [Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.] Joh. 14:6.

      Jeesus on siis ainoa pelastava Elämä. Sinun pitää ottaa Hänet vastaan elämäksesi. [Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan, ja Hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. …
      Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan Hän: [Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.] Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.] 2 Kor. 5:19- 6:2. Tänään on mahdollisuus saada synnit anteeksi Jeesuksen veren kautta! Ja seuraavaksi kasteelle Jeesuksen nimeen. Apt. 2:38,41.
      Jeesus sovitti syntisi sijaiskärsimyksellään ja kuolemallaan Golgatan ristillä. Näin Hän ansaitsi sinulle kuoleman pois syntitilastasi ja antoi syntisi anteeksi. Ja Hän nousi ylös kuolleista ansaiten näin sinulle Taivaan Elämän. [Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan Hän on Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon.] 1 Piet. 1:3.

      Tämän armon saat nyt ottaa vastaan katumalla syntejäsi ja hylkäämällä synnissä elämisen. Syntitilasi muuttuu armon tilaksi. Ja armo alkaa kasvattaa sinua. Tiit. 3:
      Ota siis vastaan Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin synnyt Jumalan lapseksi, etkä joudu kadotukseen vaan pääset taivaan kotiin ajallisen elämäsi jälkeen.

      https://Jeesusonherraturku.wordpress.com

      • Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Joh 3:3.


      • Anonyymi

        Raamatusta on poistettu jälleensyntymisoppi.


    • Kuoleman jäleen on elämä niillä, Jota ovat Jeesusen opetus lapsia,meillä akaa taivaallinen elämä ikuiseti kiittä mässä lunastaani.
      Elämä ulko puolisilla on ikuin kadotus Jumalan hyvyydestä, kuten Jeesus mainitsee siellä kiristelvät hampaitaan.

    • Anonyymi

      Ei siellä tuon ilmaisessa ole mitään jumalaa , Jeesusta tai sarvipää pirua helekutissa. Uskovaisten sairaissa päissä syntynyttä .mielikuvitusta. Jumalat on kyllä paljon vanhempaa keksintöä. Ehkä jonkinlaisia jeesuksia on ihmiskunnan historiassa ollut montakin esim John Lennon.
      Tuonilmainen on valon ja rauhan maailma jossa levätään ja lopulta valmistaudutaan jälleensyntymiseen.

    • Kuoleman jälkeen uusi elämä on Jeesuksen kassa uudessa maailmassa, tämä maailma on kadonnut täysin. Mikä sen ihanampaa kun ei ole minkään laista sairautta eikä syntiä.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.

        Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.

        Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.

        Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.

        Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne

        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        Vedoissa sanotaan, että ihminen koostuu kolmesta perusrakenteesta: fyysisestä kehosta, hienojakoisesta kehosta eli psyykestä ja sielusta, joka on tietoisuuden lähde. Fyysinen keho on meille ilmeisin todellisuus. Vedan mukaan fyysisellä keholla on neljä perustarvetta: ravinto, uni, parittelu ja puolustautuminen. Tunnemme nämä tarpeet hyvin voimakkaasti. Ja ruumiillisen mukavuuden vuoksi pyrimme täyttämään ne mahdollisimman hyvin. Maatalous, elintarviketeollisuus ja kauppaverkosto ovat olemassa ravitsemuksen vuoksi. Mukavan unen vuoksi ihmiset yrittävät varustaa kotinsa kaikilla mukavuuksilla, joita moderni teollisuus, rakennustekniikka, sohvat, vuodevaatteet ja niin edelleen tarjoavat.

        Fyysisen kehon kolmas tarve on seksi. Tätä varten on olemassa viihdeteollisuus, joka herättää miehen ja naisen kiinnostuksen toisiinsa jne.
        Fyysisen kehon neljäs tarve on puolustautuminen. Niinpä on olemassa järjestelmä, joka suojaa kehoamme ja hyvinvointiamme. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi on olemassa ovilukkoja, kurkistusluukkuja, hälyttimiä, kaasupulloja ja muita itsepuolustusvälineitä. On olemassa vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltojärjestelmä jne.

        Mitä enemmän yhteiskunta tarjoaa meille näitä neljää tarvetta, sitä enemmän yhteiskuntaa pidetään aineellisesta näkökulmasta katsottuna kehittyneenä. Mutta kuten sanotaan, ihminen ei elä pelkästään leivästä. Hänellä on muitakin, hienovaraisempia tarpeita. Herää kysymys: mistä ne tulevat? Hienovaraiset tarpeet tulevat tietysti hienovaraisemmasta rakenteesta. Eli hienojakoisesta kehostamme tai psyykestämme. Mitkä ovat tämän hienovaraisen kehon tarpeet? Hienojakoinen keho tarvitsee tietoa, se tarvitsee tunteita ja luovaa ilmaisua. Joskus sanomme: "Miten menee?", "Mitä kuuluu?". Luemme sanomalehtiä, katsomme elokuvia, kommunikoimme ihmisten kanssa saadaksemme jotain, jotain uutta tietoa. Ja siksi tämä hienojakoisen kehon tarve ilmenee siinä, että ihmiset voivat vaatia sananvapautta, ajatuksenvapautta, luovuuden vapautta, lehdistönvapautta. Ja tämän itseilmaisun kautta hienojakoinen kehomme ilmentää itseään. Joskus tämä hienojakoinen keho voidaan nähdä aurana, joka ylittää fyysisen kehon. Hienoainekehon tarpeiden täyttämiseksi on olemassa oppilaitoksia, joukkotiedotusvälineitä, internet, kirjastoja, konsertti- ja näyttelytiloja, teattereita, elokuvateattereita, harrastekerhoja.

        Näyttäisi siis siltä, että analysoimalla fyysistä ja hienojakoista kehoa voimme saattaa ihmisen kuvauksen päätökseen. Fysiologia tutkii fyysistä kehoa, psykologia tutkii hienojakoista kehoa, mutta uupuuko ihminen tähän? Olemmeko ottaneet huomioon kaikki hänen tarpeensa? Vedojen mukaan on olemassa vielä hienovaraisempia tarpeita, jotka tulevat itse sielun syvyyksistä, joka on hienovaraisempi kuin mentaalikehomme. Vedojen mukaan sielu on itsemme ikuinen ja muuttumaton puoli, kun taas fyysinen keho ja hienojakoinen keho muuttuvat vähitellen.


    • Et tiedä elämäsi pituutta, minne sitä menen kun tämä eläämä päätty, toiseen elämään Jeesuen kassa tai ikuiseen eroon jumaalasta, uskot sen tai et, vapaus on valita.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe