https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/6f25f228-c2e6-4ded-9ba4-88835673052e?ref=ampparit:9e5a
niin niin
skodaseatVWaudi
Miksi ostat VW konsernin autoja? Öljynkulutus tehdasviat?
34
765
Vastaukset
- Anonyymi
Että 9vuotiaan ja yli 190000km ajetun yksittäistapauksena voimalla yrität lieventää tuskaasi ja peitellä Toyotan huijauksia, vikoja ja toiseksi vajonnutta myyntiä.
- Anonyymi
ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!
Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
Mistä öljynkulutus johtuu?
puutteellinen männänrenkaiden toiminta
sylinterien kuluminen
männän hajoaminen
karstasta tukkeutuneet männärenkaat
turboahdin
öljyvuoto
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!
Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
Mistä öljynkulutus johtuu?
puutteellinen männänrenkaiden toiminta
sylinterien kuluminen
männän hajoaminen
karstasta tukkeutuneet männärenkaat
turboahdin
öljyvuoto
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/Puutteellinen männänrenkaiden toiminta on öljynkulutuksen yleisin syy ja johtuu moottorin kulumisesta, pitkistä huoltoväleistä (30 000 km) sekä moottorin saastelaitteista (erg-pakokaasun takaisinkierrätys). Näiden seurauksena moottorin öljy likaantuu ja moottori karstoittuu voimakkaasti, mikä johtaa männänrenkaiden vioittumiseen ja öljyn palamisen.
Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 ja 2.0 bensa- sekä 2.0TDI dieselmoottoreiden korjaukseen. Peugeot ja Citroen öljynkulutus ongelmaa esiintyy varsinkin 1.6 THP moottoreista. Myös Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 sekä BMW N-moottorit ovat tunnettuja öljysyöppö mootoreita.
Volvo 2.0 D4-diesel moottoreita vaivaa myöskin liiallinen öljynkulutus.
Seinäjoen Moottorihiomolla öljynkulutusremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!
Tuntuuko välimatka pitkältä? Tarvittaessa noudamme autot ympäri Suomen ja toimitamme korjatun auton kotiovellesi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puutteellinen männänrenkaiden toiminta on öljynkulutuksen yleisin syy ja johtuu moottorin kulumisesta, pitkistä huoltoväleistä (30 000 km) sekä moottorin saastelaitteista (erg-pakokaasun takaisinkierrätys). Näiden seurauksena moottorin öljy likaantuu ja moottori karstoittuu voimakkaasti, mikä johtaa männänrenkaiden vioittumiseen ja öljyn palamisen.
Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 ja 2.0 bensa- sekä 2.0TDI dieselmoottoreiden korjaukseen. Peugeot ja Citroen öljynkulutus ongelmaa esiintyy varsinkin 1.6 THP moottoreista. Myös Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 sekä BMW N-moottorit ovat tunnettuja öljysyöppö mootoreita.
Volvo 2.0 D4-diesel moottoreita vaivaa myöskin liiallinen öljynkulutus.
Seinäjoen Moottorihiomolla öljynkulutusremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!
Tuntuuko välimatka pitkältä? Tarvittaessa noudamme autot ympäri Suomen ja toimitamme korjatun auton kotiovellesi!Toyotaan ei tarvi 10000e koneremonttia juu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!
Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
Mistä öljynkulutus johtuu?
puutteellinen männänrenkaiden toiminta
sylinterien kuluminen
männän hajoaminen
karstasta tukkeutuneet männärenkaat
turboahdin
öljyvuoto
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/joko loppui vastaväitteet?
myyjille paha paikka? - Anonyymi
ajatko autoilla ainaa 30000km ja vaihdat pois? Kyllä se VWskoda sen kestää juu
- Anonyymi
Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu. Vikoja tulee kaikkiin autoihin. Katso katsastus hylkäystilastot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu. Vikoja tulee kaikkiin autoihin. Katso katsastus hylkäystilastot.
Ja oli 190000 ajettu ja työkäytössä ollut rakennusfirmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaan ei tarvi 10000e koneremonttia juu
Tojotassa onkin kaksitahti-moottori, pensaa tankkiin ja oljyä moottoriin.
1-litra öljyä/1000 km ja tehdas ilmoittaa (ohjekirja), normaali kulutus. - Anonyymi
jos et satu tietämään niin suomi ajaa juuri noilla vanhoilla autoilla
oomimoktar - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos et satu tietämään niin suomi ajaa juuri noilla vanhoilla autoilla
oomimoktarhih moktar audi
- Anonyymi
Olen omistanut useita Toyotia ja VW-konsernin autoja. Ainoa auto joka on syönyt merkittäviä määriä moottoriöljyä on ollut uutena ostamani Toyota Avensis 1,6 VVT-i vm. 2002. Se alkoi horia öljyä n. 70000km ajettuna. 100000km:iin mennessä öljyä sai lisätä viikoittain. Tyyppivika joka tiukan väännön jälkeen korjattiin jatkettuun takuuseen puolimoottori vaihtamalla.
Yhdessäkään Volkkarissa tai Audissa ei ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtojen välillä, jotka ovat kuitenkin olleet tuplapitkiä Toyotiin verrattuna.
Nykyinen autoni on täyssähköauto jossa ei öljyjen kanssa lutrata ja tarkastushuoltokin on 2 vuoden välein ilman km-rajaa.- Anonyymi
Jatkan vielä:
Kuulemani mukaan Toyotan sähköauto pitää käyttää huollossa 15000km:n välein, joka on täysin käsittämätöntä, koska niin tiuhaan ei hyvin suunnitellussa sähköautossa ole mitään huollettavaa. Voimalinjassa ei ole huoltokohteita ja raitisilmasuodattimelle ja jarrunesteille riittää vaihto 2 vuoden välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä:
Kuulemani mukaan Toyotan sähköauto pitää käyttää huollossa 15000km:n välein, joka on täysin käsittämätöntä, koska niin tiuhaan ei hyvin suunnitellussa sähköautossa ole mitään huollettavaa. Voimalinjassa ei ole huoltokohteita ja raitisilmasuodattimelle ja jarrunesteille riittää vaihto 2 vuoden välein.minun veikkaus on että kohta paljastuu jokin VW huijaus tai valtava tehdasvika E autoissa...
tiikeri ei raidoistaan pääse.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minun veikkaus on että kohta paljastuu jokin VW huijaus tai valtava tehdasvika E autoissa...
tiikeri ei raidoistaan pääse....bZ4X oli fiasko heti ensi metreistä lähtien. Pikakorjauksia tehtiin ja jo nyt latausjärjestelmään tehtiin suuria muutoksia, että pääsisi lähellekään kilpailijoita, mutta edelleenkään eivät osanneet akun esilämmitystä tehdä. Kovasti on vielä kehitettävää kun norjalaisten vertailussa lievässä pakkasessa range oli vaivaiset 314km .
Se on totta ettei tiikeri raidoistaan pääse, eikä Toyota osaa tehdä kunnon sähköautoa. Tämänkin kätöksen kohdalla jonkun huijauksen paljastuminen odottaa jo nurkan takana.
- Anonyymi
VW Golfin myynti on noussut Euroopassa alkuvuodessa 43%
- Anonyymi
oomi88
- Anonyymi
Guntherin viikset väpättää hiukan.🥸
- Anonyymi
https://www.apu.fi/artikkelit/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan
sepä vain audiVW- Anonyymi
skodaseataudiVW sama tekniikka
- Anonyymi
https://tammerdiesel.fi/blogi/oljynkulutus/
Öljynkulutus
Volgswagen-konsernia vaivaa suuri moottoriöljynkulutus; mitä täytyy tietää? Autoilijan ABC ongelmasta
Suuri moottoriöljynkulutus vaivaa tiettyjä Volkswagen-konsernin, erityisesti vuosimallien 2009-2011, EA888-tyypin bensiinimoottoreita. Kyseistä moottoria on käytetty Seateissa, Skodissa ja Volkswageneissa, mutta ongelmia esiintyy erityisesti Audeissa. Öljynkulutuksen perimmäinen syy on puhtaasti suunnitteluvirhe, minkä takia vasta ajokilometrien karttuessa männän öljyrenkaiden liian pienet öljynpaluureiät tukkeutuvat öljykarstasta ja öljy pääsee niiden ohi palotilaan.
Minkä takia se on ongelma autoilijalle?
Kyseessä on tyyppivika, joka vaatii ehdottomasti korjausta. Korjaamatta jättäminen vaikuttaisi auton arvoon merkittävästi, pahimmillaan 9 000 euroa. Pelkästään öljyn vaihto tai lisääminen ei tässä tapauksessa riitä, sillä ongelma voi johtaa suurempiin vaurioihin, kuten sylintereiden naarmuuntumiseen ja kulumiseen, jonka seurauksena tehot alenevat. Sylinterissä palanut öljy kuormittaa katalysaattoria ja tuhoaa sitä vähitellen. Remontti kannattaa siis tehdä, sillä auton myynti helpottuu huomattavasti ja toimenpide nostaa ajoneuvon arvoa kiitettävästi. Rikkinäistä autoa ei kannata yrittää myydä päästäkseen helpommalla, koska siitä joutuu kuitenkin vastuuseen. - Anonyymi
No tuo tapaushan riippuu täysin siitä mitä autolla oli tehty ne 190000 km. Moni tuumailee sähköjen ja lisäaineiden ja itse asennettavien teholastujen kanssa. Jos automaattivaihteisto on alkanut nykimään, niin varmaan vika on vaihteistossa.
- Anonyymi
Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu.
- Anonyymi
Älä vaan koskaan vaihteistoöljyä vaihda . Vaihdat sitten uuteen " kestovoideltuun " .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaan koskaan vaihteistoöljyä vaihda . Vaihdat sitten uuteen " kestovoideltuun " .
hih
- Anonyymi
-paras ajaa, pihi lämmin ja potkua turbon ansiosta (Skoda Kami1 1,5 tsi).
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18330123/taydennetty-lista-volkswagen-konsernin-autoja-vaivaavista-yleisista-vioista#comment-127263517
VW lasit päässä ei tunnu miltään?- Anonyymi
loppui keskustelu?
- Anonyymi
rankka valtio saksa....
- Anonyymi
Viimeinen öljy ongelmainen moottori tuli tehtaalta ulos 2011 ja kyseessä oli vain yksi konetyyppi ja vikaa oli vain osassa moottoreita.
Tuosta on siis 13 vuotta ja kaikki moottorit on joko korjattu tai ajettu loppuun. Väärät öljyt ja yli 250tkm ajetuissa moottoreissa voi öljynsyöntiä esiintyä, oli moottori kenen valmistama tahansa. - Anonyymi
kalliita ja huonosti suunniteltuja moottoreita korjattaviksi
toyotan tekniikka on yksinkertaista ja kestää sanoo asiantuntijat - Anonyymi
hih
- Anonyymi
mrrrrr
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606264- 1003232
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252546- 212188
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271686
- 251470
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2251403- 491382
- 301341