Miksi ostat VW konsernin autoja? Öljynkulutus tehdasviat?

Anonyymi-ap

34

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Että 9vuotiaan ja yli 190000km ajetun yksittäistapauksena voimalla yrität lieventää tuskaasi ja peitellä Toyotan huijauksia, vikoja ja toiseksi vajonnutta myyntiä.

      • Anonyymi

        ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
        ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!

        Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
        Mistä öljynkulutus johtuu?

        puutteellinen männänrenkaiden toiminta
        sylinterien kuluminen
        männän hajoaminen
        karstasta tukkeutuneet männärenkaat
        turboahdin
        öljyvuoto

        https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
        ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!

        Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
        Mistä öljynkulutus johtuu?

        puutteellinen männänrenkaiden toiminta
        sylinterien kuluminen
        männän hajoaminen
        karstasta tukkeutuneet männärenkaat
        turboahdin
        öljyvuoto

        https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

        Puutteellinen männänrenkaiden toiminta on öljynkulutuksen yleisin syy ja johtuu moottorin kulumisesta, pitkistä huoltoväleistä (30 000 km) sekä moottorin saastelaitteista (erg-pakokaasun takaisinkierrätys). Näiden seurauksena moottorin öljy likaantuu ja moottori karstoittuu voimakkaasti, mikä johtaa männänrenkaiden vioittumiseen ja öljyn palamisen.

        Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 ja 2.0 bensa- sekä 2.0TDI dieselmoottoreiden korjaukseen. Peugeot ja Citroen öljynkulutus ongelmaa esiintyy varsinkin 1.6 THP moottoreista. Myös Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 sekä BMW N-moottorit ovat tunnettuja öljysyöppö mootoreita.
        Volvo 2.0 D4-diesel moottoreita vaivaa myöskin liiallinen öljynkulutus.

        Seinäjoen Moottorihiomolla öljynkulutusremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!

        Tuntuuko välimatka pitkältä? Tarvittaessa noudamme autot ympäri Suomen ja toimitamme korjatun auton kotiovellesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutteellinen männänrenkaiden toiminta on öljynkulutuksen yleisin syy ja johtuu moottorin kulumisesta, pitkistä huoltoväleistä (30 000 km) sekä moottorin saastelaitteista (erg-pakokaasun takaisinkierrätys). Näiden seurauksena moottorin öljy likaantuu ja moottori karstoittuu voimakkaasti, mikä johtaa männänrenkaiden vioittumiseen ja öljyn palamisen.

        Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 ja 2.0 bensa- sekä 2.0TDI dieselmoottoreiden korjaukseen. Peugeot ja Citroen öljynkulutus ongelmaa esiintyy varsinkin 1.6 THP moottoreista. Myös Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 sekä BMW N-moottorit ovat tunnettuja öljysyöppö mootoreita.
        Volvo 2.0 D4-diesel moottoreita vaivaa myöskin liiallinen öljynkulutus.

        Seinäjoen Moottorihiomolla öljynkulutusremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!

        Tuntuuko välimatka pitkältä? Tarvittaessa noudamme autot ympäri Suomen ja toimitamme korjatun auton kotiovellesi!

        Toyotaan ei tarvi 10000e koneremonttia juu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÖLJYNKULUTUS VAIVANA? TYMPIIKÖ ÖLJYN JATKUVA LISÄÄMINEN?
        ÖLJYNKULUTUKSESTA PÄÄSET EROON ÖLJYNKULUTUSREMONTILLA SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!

        Auton liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Sen lisäksi että öljyä joutuu jatkuvasti lisäilemään, öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audi ja Vw öljynkulutus 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa on hyvinkin yleinen ongelma. Yleisimmin moottorin öljynkulutus johtuu kuluneesta moottorista, jolloin edessä on moottoriremontti.
        Mistä öljynkulutus johtuu?

        puutteellinen männänrenkaiden toiminta
        sylinterien kuluminen
        männän hajoaminen
        karstasta tukkeutuneet männärenkaat
        turboahdin
        öljyvuoto

        https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

        joko loppui vastaväitteet?

        myyjille paha paikka?


      • Anonyymi

        ajatko autoilla ainaa 30000km ja vaihdat pois? Kyllä se VWskoda sen kestää juu


      • Anonyymi

        Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu. Vikoja tulee kaikkiin autoihin. Katso katsastus hylkäystilastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu. Vikoja tulee kaikkiin autoihin. Katso katsastus hylkäystilastot.

        Ja oli 190000 ajettu ja työkäytössä ollut rakennusfirmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan ei tarvi 10000e koneremonttia juu

        Tojotassa onkin kaksitahti-moottori, pensaa tankkiin ja oljyä moottoriin.
        1-litra öljyä/1000 km ja tehdas ilmoittaa (ohjekirja), normaali kulutus.


      • Anonyymi

        jos et satu tietämään niin suomi ajaa juuri noilla vanhoilla autoilla

        oomimoktar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos et satu tietämään niin suomi ajaa juuri noilla vanhoilla autoilla

        oomimoktar

        hih moktar audi


    • Anonyymi

      Olen omistanut useita Toyotia ja VW-konsernin autoja. Ainoa auto joka on syönyt merkittäviä määriä moottoriöljyä on ollut uutena ostamani Toyota Avensis 1,6 VVT-i vm. 2002. Se alkoi horia öljyä n. 70000km ajettuna. 100000km:iin mennessä öljyä sai lisätä viikoittain. Tyyppivika joka tiukan väännön jälkeen korjattiin jatkettuun takuuseen puolimoottori vaihtamalla.
      Yhdessäkään Volkkarissa tai Audissa ei ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtojen välillä, jotka ovat kuitenkin olleet tuplapitkiä Toyotiin verrattuna.
      Nykyinen autoni on täyssähköauto jossa ei öljyjen kanssa lutrata ja tarkastushuoltokin on 2 vuoden välein ilman km-rajaa.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä:
        Kuulemani mukaan Toyotan sähköauto pitää käyttää huollossa 15000km:n välein, joka on täysin käsittämätöntä, koska niin tiuhaan ei hyvin suunnitellussa sähköautossa ole mitään huollettavaa. Voimalinjassa ei ole huoltokohteita ja raitisilmasuodattimelle ja jarrunesteille riittää vaihto 2 vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä:
        Kuulemani mukaan Toyotan sähköauto pitää käyttää huollossa 15000km:n välein, joka on täysin käsittämätöntä, koska niin tiuhaan ei hyvin suunnitellussa sähköautossa ole mitään huollettavaa. Voimalinjassa ei ole huoltokohteita ja raitisilmasuodattimelle ja jarrunesteille riittää vaihto 2 vuoden välein.

        minun veikkaus on että kohta paljastuu jokin VW huijaus tai valtava tehdasvika E autoissa...

        tiikeri ei raidoistaan pääse....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minun veikkaus on että kohta paljastuu jokin VW huijaus tai valtava tehdasvika E autoissa...

        tiikeri ei raidoistaan pääse....

        bZ4X oli fiasko heti ensi metreistä lähtien. Pikakorjauksia tehtiin ja jo nyt latausjärjestelmään tehtiin suuria muutoksia, että pääsisi lähellekään kilpailijoita, mutta edelleenkään eivät osanneet akun esilämmitystä tehdä. Kovasti on vielä kehitettävää kun norjalaisten vertailussa lievässä pakkasessa range oli vaivaiset 314km .
        Se on totta ettei tiikeri raidoistaan pääse, eikä Toyota osaa tehdä kunnon sähköautoa. Tämänkin kätöksen kohdalla jonkun huijauksen paljastuminen odottaa jo nurkan takana.


    • Anonyymi

      VW Golfin myynti on noussut Euroopassa alkuvuodessa 43%

    • Anonyymi

      oomi88

    • Anonyymi

      Guntherin viikset väpättää hiukan.🥸

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        skodaseataudiVW sama tekniikka


    • Anonyymi

      https://tammerdiesel.fi/blogi/oljynkulutus/

      Öljynkulutus

      Volgswagen-konsernia vaivaa suuri moottoriöljynkulutus; mitä täytyy tietää? Autoilijan ABC ongelmasta

      Suuri moottoriöljynkulutus vaivaa tiettyjä Volkswagen-konsernin, erityisesti vuosimallien 2009-2011, EA888-tyypin bensiinimoottoreita. Kyseistä moottoria on käytetty Seateissa, Skodissa ja Volkswageneissa, mutta ongelmia esiintyy erityisesti Audeissa. Öljynkulutuksen perimmäinen syy on puhtaasti suunnitteluvirhe, minkä takia vasta ajokilometrien karttuessa männän öljyrenkaiden liian pienet öljynpaluureiät tukkeutuvat öljykarstasta ja öljy pääsee niiden ohi palotilaan.
      Minkä takia se on ongelma autoilijalle?

      Kyseessä on tyyppivika, joka vaatii ehdottomasti korjausta. Korjaamatta jättäminen vaikuttaisi auton arvoon merkittävästi, pahimmillaan 9 000 euroa. Pelkästään öljyn vaihto tai lisääminen ei tässä tapauksessa riitä, sillä ongelma voi johtaa suurempiin vaurioihin, kuten sylintereiden naarmuuntumiseen ja kulumiseen, jonka seurauksena tehot alenevat. Sylinterissä palanut öljy kuormittaa katalysaattoria ja tuhoaa sitä vähitellen. Remontti kannattaa siis tehdä, sillä auton myynti helpottuu huomattavasti ja toimenpide nostaa ajoneuvon arvoa kiitettävästi. Rikkinäistä autoa ei kannata yrittää myydä päästäkseen helpommalla, koska siitä joutuu kuitenkin vastuuseen.

    • Anonyymi

      No tuo tapaushan riippuu täysin siitä mitä autolla oli tehty ne 190000 km. Moni tuumailee sähköjen ja lisäaineiden ja itse asennettavien teholastujen kanssa. Jos automaattivaihteisto on alkanut nykimään, niin varmaan vika on vaihteistossa.

    • Anonyymi

      Ei omassa 2L diesel volkkarissani ainakaan tarvinnut lisäillä öljyä ollenkaan. Vaihteistokin on kestovoideltu.

      • Anonyymi

        Älä vaan koskaan vaihteistoöljyä vaihda . Vaihdat sitten uuteen " kestovoideltuun " .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan koskaan vaihteistoöljyä vaihda . Vaihdat sitten uuteen " kestovoideltuun " .

        hih


    • Anonyymi

      -paras ajaa, pihi lämmin ja potkua turbon ansiosta (Skoda Kami1 1,5 tsi).

      • Anonyymi

        loppui keskustelu?


    • Anonyymi

      rankka valtio saksa....

    • Anonyymi

      Viimeinen öljy ongelmainen moottori tuli tehtaalta ulos 2011 ja kyseessä oli vain yksi konetyyppi ja vikaa oli vain osassa moottoreita.
      Tuosta on siis 13 vuotta ja kaikki moottorit on joko korjattu tai ajettu loppuun. Väärät öljyt ja yli 250tkm ajetuissa moottoreissa voi öljynsyöntiä esiintyä, oli moottori kenen valmistama tahansa.

    • Anonyymi

      kalliita ja huonosti suunniteltuja moottoreita korjattaviksi

      toyotan tekniikka on yksinkertaista ja kestää sanoo asiantuntijat

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      mrrrrr

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      206
      15046
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      126
      10500
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      115
      10060
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9331
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      52
      9152
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      16
      7018
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6925
    8. 181
      6497
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      163
      6157
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5588
    Aihe