Ei puhuttavaa puolison kanssa

Anonyymi-ap

Pääsiäisen aika toi taas sen esiin, että meillä ei ole puolison kanssa mitään keskusteltavaa. Hän on ns. yhden asian mies, hänelle harrastus on ainoa mielenkiinnon kohde josta puhuu ihan kokoajan.
Harrastaa siis ihan kaiken vapaa aikansa, nyt pyhinä käynyt välillä vain syömässä kotona, kohta lähtee taas ja iltapuolella kotiutuu.
Jos menemme vierailulle, hän vaihtaa omaan asiaansa, puhuu muiden päälle, keskeyttää. Puhuu harrastuksestaan loputtomia monologeja. Koskaan ei kysy toisten kuulumisia, ei minunkaan.
Kotona hän saattaa käyttää parikin tuntia puhumalla pelikavereidensa kanssa tämän harrastuksensa asioista.
Meillä ei rupatella niitä tai näitä, päivällispöydässäkin saan kuulla loputonta höpötystä tästä harrastuksesta. Joskus olen huomannut että jos kerron oman päiväni tapahtumista ja kysyn hänen mielipidettä johonkin, on vastauksena hiljaisuus. Ei kuuntele, miettii omiaan.
Mitään läheisyyttä ei ole enää lainkaan, actionia pitäisi olla tarjolla kun hän viimein ehtii sänkyyn. Miten syttyä kun mies tuntuu jo ihan vieraalle, kun ei ole yhteisiä puheenaiheita, ei edes jutella, eikä ole läheisyyttä.
Ihan kauhea olo. Seinien läpi kuulen miten naapurista kuuluu elämisen ääniä, katson miten pariskunnat lähtevät yhdessä pihasta, kaupungilla näen yhdessä kulkevia.
Olen todella ihmeissäni ja yksin tässä parisuhteessa.

12

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä se harrastaa?

      • Anonyymi

        Salibandya harrastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salibandya harrastaa

        Voi ihme...

        ...mä luulin että on joku vegaani golffari tai jotain: sisäsyntyinen tarve julistaa ja harrastus joka vie kaiken ajan.


    • Anonyymi

      Kiinnostaako sinua sitten miehesi puhumiset? Eli kuunteletko jos hän kertoo itselleen tärkeästä asiasta? Jos et, miksi odotat että hän kuuntelisi? Nämä parisuhdejutut on aina vastavuoroisia ja ainoa tapa tehdä muutoksia, on tutkia omaa käyttäytymistä ja muuttaa sitä

      • Anonyymi

        Ei selitä miksi puhuu samaa kaikkialla.


    • Anonyymi

      No voi että kun on harmi juttu.

    • Anonyymi

      Olet valinnut väärin. Aiotko jatkaa? Itse huomatessani tuollaista kenessä tahansa, käännän selän.

    • Anonyymi

      Aloita sinäkin pelaamaan salibandya. vaikka eri joukkueessa. Sitten teillä olisi ainakin yksi yhteinen puheenaihe.

      • Anonyymi

        Mitä on salibandy? Jotain urheiluako jossa viskataan mailalla jotain palloa maaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on salibandy? Jotain urheiluako jossa viskataan mailalla jotain palloa maaliin?

        On mailapeliä. Joo vaikea tilanne jos harrastus on noin merkittävä osa elämää ettei mitään muuta siihen mahdu. Tuo käy aika rasittavaksi lopulta ja syö suhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mailapeliä. Joo vaikea tilanne jos harrastus on noin merkittävä osa elämää ettei mitään muuta siihen mahdu. Tuo käy aika rasittavaksi lopulta ja syö suhdetta.

        Jos joku asia on noin tärkeä ja aikaa vievä, niin kyllä siitä pitäis jo palkkaa saada. Miehesi on siis säbäpelaaja. Se on kyllä miehellesikin liian rasittavaa pidemmän päälle, jos ei pysty töistään irtautumaan ja puhuu vain työasioista.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe