Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

TULEE KALLIIKSI

Anonyymi-ap

koko tämä saamelaishömppä. Vaalikoon saamelaiset/ koltat itse henk. koht. tasolla perinteitään. Opettakoon lapsilleen sen kielen mitä kukanenkin katsoo tarpeelliseksi,ei siihen kielipesiä tarvita. Toisekseen ei noilla eri, kielillä saame, koltta jne.kielillä mitä nyt tuodaan esille parjää muualla kuin kotinurkilla. Maailmalla pitää osata muutakin. Johtavana ajatuksena pitää olla harrastusten ja kulttuurin hinta ja kuka sen joutuu loppupelissä maksamaan. Koko saamelaisuus kaikkineen on paisunut niin mahtavaksi kokonaisuudeksi, että pystyykö kukaan tätä hahmottamaan laskennalliseen muotoon. Sitten erikseen tämä riitelevä porukka ja niiden ja aiheuttamat välittömät ja välilliset kustannukset. Itse nämä aiheuttajat ei mitä ilmeisimmin maksa mistään mitään vaan kaikki on tuotu kuin tarjottimella ja meinataan tuoda edelleenkin. Loppupelissä mitä ilmeisemmin tavallinen kansanosa on se tämän saamelaishömpän todellinen maksaja,

20

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      nämä satojen vuosien takaiset totuuden etsinnät ja niiden perässä matkustavat porukat eivät ilmaiseksi kulje ja jokuhan se maksaa palkkiot, palkat, matkakulut, majoitukset ym. ja kun tuo totuuden etsintä kestää eräiden tietojen mukaan vuoden 2025 loppuun niin voi siitä koitua melkoinen lasku yhteskunnalle.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­N­y­m­f­o­m­­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­­N­­y­m­­f­o­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      nämäki rahat panisi Orpo ja Purra johonni tarpeelliseen

      • Anonyymi

        Omaan taskuun luultavasti.


    • Anonyymi

      Saamelaiset taitaa olla samanlainen ongelma Lapissa kuin muslimit etelässä.

      • Anonyymi

        Totta. Saamelaiset ovat mielestäni pahempia.


      • Anonyymi

        on todellinen ongelma ja nimenomaan taloudellinen


    • Anonyymi

      Jossain muussa työpaikassa annettaisiin lakimiehelle potkut.

    • Anonyymi

      kattokaa netistä saamelaiskäräjien tulo ja menoarvio, aikaisemmatki laskelmat eri vuosilta o n nähtävissä. On niin hirveitä lukuja , että heikkopäistä huimaa ja ku tietämme, että lähes kaikki raha on tullu suomen valtiolta mitä tuo lähes sata sivuinen tiedosto pitää sisällään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo kovin saamelaiskäräjien budjetti kovin kummonen ole.
        https://samediggi.fi/tietoa-meista/saamelaiskarajat/

        Saamelaiskäräjien yleiseen toimintaan on varattu valtion talousarviossa 2,539 miljoonaa euroa (2023).

        Jos vertaa Inarin kunta saa valtionosuuksia siis samoja verovaroja about 30 miljoonaa

        https://www.inari.fi/media/tiedostot-2021/hallinto-2021/talousarvio-2022-ja-talous-ja-toimintasuunnitelma-2022-2024.pdf#page52

        Samanlaisia elättejä.

        Nuohan onki Venäjän ja Kiinan kommunisteja!

        Suomen kommunistit ajattelee kaikkien suomalaisten parasta.
        SKDL:ä istu kunnanvaltuustossa/hallituksessa päättämässä kuntalaisten asioista niin asiat hoidettiin niin, kuin kuulu!

        Keskusta, Persut, Kokoomus ja Saamelaiset päättää Inarin kunnassa vuodesta toiseen asioista!

        Vasemmisto ja SDP istuu hiljaa, koska nuo jotka päättää ovat haukkuneet ikänsä vasemmisto puolueen sekä demarit KOMMUNISTEIKSI Inarin kunnassa!

        Nyt tässä ollaan kateltu miten kuntaa pyöritetään ja riistetään kaikki palvelut, koska kommunistit pitää turpansa kiinni!

        SDP puolue on hyvä puolue, mutta pakolaiset on pilanneet tuon puolueen.
        Olof Palme oli Ruotsin kovin DEMARI ja oli vielä alkuperäinen SUOMALAINEN!
        Hänen sukunimi oli PALMU jonka he oli vaihtaneet Ruotsissa Palmeksi!

        Olof Palme on ollut pääministerinä, kun meidän perhe asui Ruotsissa.

        Niissä kouluissa joissa minä kävin oli vain suomalaisia sekä ruotsalaisia oppilaita.
        Yksi pakolainen tuli ja hänet esiteltiin meille kaikille.

        Minä olen oppinut ala-asteella Ruotsissa koulussa asioita.
        Suomalaisena lapsena olin yhtenä edistämässä suomalaisten asioita Ruotsissa.
        Minulla on ollut aikuisia tukena ja minä olen vain sanonut kotona, että ” Minä meen pyöräilemään.”
        Minä olen tuolla tavalla tutustunut ruotsalaisiin.
        Olen yksin mennyt Ruotsissa kerhoihin ja kaikki toiset on olleet ruotsalaisia.
        He itse pyysi ja lopetin kerhon siihen, kun oli lähdössä mukaan.
        En kai minä suomea puhuvaa siskoa ota mukaan kerhoon jossa kaikki puhuu ruotsia.
        Minä opin ruotsia samalla, kun kerhoissa leivottiin tai askarreltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan onki Venäjän ja Kiinan kommunisteja!

        Suomen kommunistit ajattelee kaikkien suomalaisten parasta.
        SKDL:ä istu kunnanvaltuustossa/hallituksessa päättämässä kuntalaisten asioista niin asiat hoidettiin niin, kuin kuulu!

        Keskusta, Persut, Kokoomus ja Saamelaiset päättää Inarin kunnassa vuodesta toiseen asioista!

        Vasemmisto ja SDP istuu hiljaa, koska nuo jotka päättää ovat haukkuneet ikänsä vasemmisto puolueen sekä demarit KOMMUNISTEIKSI Inarin kunnassa!

        Nyt tässä ollaan kateltu miten kuntaa pyöritetään ja riistetään kaikki palvelut, koska kommunistit pitää turpansa kiinni!

        SDP puolue on hyvä puolue, mutta pakolaiset on pilanneet tuon puolueen.
        Olof Palme oli Ruotsin kovin DEMARI ja oli vielä alkuperäinen SUOMALAINEN!
        Hänen sukunimi oli PALMU jonka he oli vaihtaneet Ruotsissa Palmeksi!

        Olof Palme on ollut pääministerinä, kun meidän perhe asui Ruotsissa.

        Niissä kouluissa joissa minä kävin oli vain suomalaisia sekä ruotsalaisia oppilaita.
        Yksi pakolainen tuli ja hänet esiteltiin meille kaikille.

        Minä olen oppinut ala-asteella Ruotsissa koulussa asioita.
        Suomalaisena lapsena olin yhtenä edistämässä suomalaisten asioita Ruotsissa.
        Minulla on ollut aikuisia tukena ja minä olen vain sanonut kotona, että ” Minä meen pyöräilemään.”
        Minä olen tuolla tavalla tutustunut ruotsalaisiin.
        Olen yksin mennyt Ruotsissa kerhoihin ja kaikki toiset on olleet ruotsalaisia.
        He itse pyysi ja lopetin kerhon siihen, kun oli lähdössä mukaan.
        En kai minä suomea puhuvaa siskoa ota mukaan kerhoon jossa kaikki puhuu ruotsia.
        Minä opin ruotsia samalla, kun kerhoissa leivottiin tai askarreltiin.

        Noiden kerhojen kautta tutustuin myös ruotsalaisiin tyttöihin jotka kävi samaa koulua.
        Olin välitunnilla heidän kanssa ja kerroin, että käyn suomalaista luokkaa.
        Ei minulla ollut ruotsalaisten kanssa ongelmia, mutta ei hekään tykänneet pakolaista.
        Kutsuttiin heitä kerjäläisiksi eli ” TATTERE”

        Televisiossa tuli lasten sarja joka kertoi Romanian romaneista jotka eli sitä vanhaa mustalaisten elämää.
        He kulki kerjäämässä ihmisten ovilla tuossa sarjassa ja ihmiset haukku heitä sanomalla ” Jävlä tattar unge!”
        Mitäs me lapset muuta voitiin oppia, kuin haukkumaan pakolaisia KERJÄLÄISIKSI.

        Kerjäilisiä he on jotka tulee muista maista vaatimaan oikeuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden kerhojen kautta tutustuin myös ruotsalaisiin tyttöihin jotka kävi samaa koulua.
        Olin välitunnilla heidän kanssa ja kerroin, että käyn suomalaista luokkaa.
        Ei minulla ollut ruotsalaisten kanssa ongelmia, mutta ei hekään tykänneet pakolaista.
        Kutsuttiin heitä kerjäläisiksi eli ” TATTERE”

        Televisiossa tuli lasten sarja joka kertoi Romanian romaneista jotka eli sitä vanhaa mustalaisten elämää.
        He kulki kerjäämässä ihmisten ovilla tuossa sarjassa ja ihmiset haukku heitä sanomalla ” Jävlä tattar unge!”
        Mitäs me lapset muuta voitiin oppia, kuin haukkumaan pakolaisia KERJÄLÄISIKSI.

        Kerjäilisiä he on jotka tulee muista maista vaatimaan oikeuksia!

        Kerjäilen suuttu mulle aikoinaan Virossa, kun oli rahaa vailla. Suomessa oli eurot käytössä, mutta Virossa ei ollut.
        Sanoin : Ei minulla ole rahaa antaa sinulle.
        Virolainen alotti räkyttämään sekä inttämään, että minä valehtelen.
        Minä kaivoin taskun pohjalta euroja sekä senttejä mitä löyty sekä annoin. Keräjäläinen suuttu ja nakkas ne kolikot päin näköä sekä haukku ” Suomi huoraksi!”

        Olen Ruotsissa antanut lapsille myös senttejä sekä sanonut : Annetaan kerjäläiselle rahaa, kun lähetään kaupasta pois.
        Jäin vielä katsomaan, että eikö kerjäläiselle raha kelpaa!
        Kerjäläinen on sen näkönen, että teki mieli valittaa.

        Kerroin tuosta sukulaisille Ruotsissa, että miten he voivat edistää kerjäläisten asioita Ruotsissa.
        Mentiin äidin kanssa kauppaan tuon jälkeen.
        Äiti näki kerjäläisen niin sano mulle : Minä kyllä ostan leivän ja annan tuolle kerjäläisen sen.
        Äitini osti leivän, mutta keräjäilen oli siirtynyt toisen kaupan eteen kerjäämään. Meinas jäädä leipä antamatta, mutta satuin huomaamaan kerjäläisen autolta kun ostoksia nostettiin autoon.
        Sanoin äidille : Tuollahan tuo saatanan tattare lymyää joten käyhän viemässä leipää!

        Kyllä oli suomalaiset rekkarit ja me käytiin monta kertaa tuolla samalla autolla Ruotsissa ja joka kerta Ruotsin kerjäläiset sai leipää tai sentin kolikoita joita taskun pohjalla pyöri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerjäilen suuttu mulle aikoinaan Virossa, kun oli rahaa vailla. Suomessa oli eurot käytössä, mutta Virossa ei ollut.
        Sanoin : Ei minulla ole rahaa antaa sinulle.
        Virolainen alotti räkyttämään sekä inttämään, että minä valehtelen.
        Minä kaivoin taskun pohjalta euroja sekä senttejä mitä löyty sekä annoin. Keräjäläinen suuttu ja nakkas ne kolikot päin näköä sekä haukku ” Suomi huoraksi!”

        Olen Ruotsissa antanut lapsille myös senttejä sekä sanonut : Annetaan kerjäläiselle rahaa, kun lähetään kaupasta pois.
        Jäin vielä katsomaan, että eikö kerjäläiselle raha kelpaa!
        Kerjäläinen on sen näkönen, että teki mieli valittaa.

        Kerroin tuosta sukulaisille Ruotsissa, että miten he voivat edistää kerjäläisten asioita Ruotsissa.
        Mentiin äidin kanssa kauppaan tuon jälkeen.
        Äiti näki kerjäläisen niin sano mulle : Minä kyllä ostan leivän ja annan tuolle kerjäläisen sen.
        Äitini osti leivän, mutta keräjäilen oli siirtynyt toisen kaupan eteen kerjäämään. Meinas jäädä leipä antamatta, mutta satuin huomaamaan kerjäläisen autolta kun ostoksia nostettiin autoon.
        Sanoin äidille : Tuollahan tuo saatanan tattare lymyää joten käyhän viemässä leipää!

        Kyllä oli suomalaiset rekkarit ja me käytiin monta kertaa tuolla samalla autolla Ruotsissa ja joka kerta Ruotsin kerjäläiset sai leipää tai sentin kolikoita joita taskun pohjalla pyöri!

        Minulla tapana kerätä 5 ja 10senttisiä.
        Sitten kun olen saanut niitä kerättyä tarpeeksi niin mene KIRKKOON ja laitan kolehtiin nuo rahat!

        Toiset antaa yhden tai kaks rahaa niin minä KÖYHÄ ANNAN REILUSTI KOURALLISEN RAHAA!

        Viimeksi olin tytön kanssa ja kysyin häneltä : Onko sulla rahaa laittaa kolehtiin?
        Sano : Ei ole joten voitko antaa mullekki.
        Minulla takin taskussa reilusti rahaa joten kaivoin tytölle REILUSTI KOURALLISEN RAHAA niin sai laittaa.
        Me laitettiin yhdessä REILUSTI AINAKIN 2 kourallista RAHAA kolehti haaviin!


    • Anonyymi

      Me pojat emme välitä etelän varisten ja harakoiden kommenteista

    • Anonyymi

      suomi on rikas valtio kun ylläpidetään tuota saamelaisuutta tuollaisena loisijoiden tyyssijana

    • Anonyymi

      Me olemme lain yläpuolella

      • Anonyymi

        Marja Toivio: Lain yläpuolellä . Noin 200 sivua.
        Me-sanan väärinkäyttö on tämän päivän tutkintaprojeksti. Koodi 203?


    • Anonyymi

      ei pitäs maksattaa ulkpuolisilla

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe