Kuinka herkkä olet itkemään?

Anonyymi-ap

Itketkö koskaan, jos katsot vaikka lasten leffoja, mainoksia tai kuulet jonkin kappaleen, johon liittyy muistoja tai joka koskettaa? Itse itken vähän väliä, musiikille nyt enimmäkseen. Eilen taisin itkeä tälle.

Robyn / With every heartbeat

https://youtu.be/3vfLvZCdT9g?si=Ctl0VuyMkZltYMEd

Olipa jännä päivä tänään, kun hetkellisesti ukkosti ja salamoi. Nyt eletään kuitenkin huhtikuuta. Tänään on sähköä ilmassa. ⛈️

301

2188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä itken aika paljon näiden sivujen takia. Helpompaa ois laskea päiviä milloin en ole itkenyt.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tosi surulliselta. Mikä sinua itkettää täällä? Kiusataanko? Itsellä auttanut, kun ei vietä täällä liikaa aikaa, vaan keksii jotain muuta tekemistä. 🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi surulliselta. Mikä sinua itkettää täällä? Kiusataanko? Itsellä auttanut, kun ei vietä täällä liikaa aikaa, vaan keksii jotain muuta tekemistä. 🙏

        Feikkivuoropuhelusi on mies aika lapsentasoisia karmaisevalla tavalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi surulliselta. Mikä sinua itkettää täällä? Kiusataanko? Itsellä auttanut, kun ei vietä täällä liikaa aikaa, vaan keksii jotain muuta tekemistä. 🙏

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.

        En tiedä kuka olet ja miten tällainen sallitaan ja miksi sallitaan? Voimia.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feikkivuoropuhelusi on mies aika lapsentasoisia karmaisevalla tavalla

        Niin ja sama elämänkoululaisten sumutus se jatkuu vaan eri dialogeissa🥱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sama elämänkoululaisten sumutus se jatkuu vaan eri dialogeissa🥱

        Mä en ymmärrä et mikä sua pakkomielle hullua vaivaa? Jätä mut rauhaan. En tiedä millä mua seuraat ja miksi tulet jatkuvasti just mun kommentihin lässyttää tuota ihme sekoiluasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.

        No se nyt on ihan vakiokamaa ettei täällä juttua synny, siitä on turha loukkaantua. Hyvänä puolena on se että vaikka tunkisit tänne miten paksua tuubaa ikinä niin liikaa kommentointia ei tule esiintymään 😁


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No se nyt on ihan vakiokamaa ettei täällä juttua synny, siitä on turha loukkaantua. Hyvänä puolena on se että vaikka tunkisit tänne miten paksua tuubaa ikinä niin liikaa kommentointia ei tule esiintymään 😁

        Kyllä mulle kommentoidaan ei siitä ole kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.

        Mitäs jos kirjautuisit ja olisit todellinen keskustelija jonka keskusteluhistoria olisi kaikkien nähtävillä. Ehkä se auttaisi.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Mitäs jos kirjautuisit ja olisit todellinen keskustelija jonka keskusteluhistoria olisi kaikkien nähtävillä. Ehkä se auttaisi.

        En halua. Täällä sen verran sekaisin olevaa sakkia. Maalitetaan ja matkitaan. Ei kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En halua. Täällä sen verran sekaisin olevaa sakkia. Maalitetaan ja matkitaan. Ei kiinnosta.

        Niin, se on kyllä ihan totta. Mutta erottuisit heti anonyymien joukosta, ehkä sinuun suhtauduttaisiin vakavammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.

        Olen todennut saman asian. Parempi olla erossa ihmisistä niin menee paremmin...


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Niin, se on kyllä ihan totta. Mutta erottuisit heti anonyymien joukosta, ehkä sinuun suhtauduttaisiin vakavammin.

        En kaipaa näiltä mitään vakavasti suhtautumista. Enkä enempää huomiota. Suoraan sanoen suurin osa näistä ihmisistä karmii minua. Ihmisten ilkeys ja asenteen ja julmuus, mielipiteet minua eniten itkettää. Täällä nyt turha selittää kukaan ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomannut etten kelpaa edes anonyyminä keskusteluun. Parempi kun yritä enää missään tekemisissä olla kenenkään kanssa.

        Lähdetään nyt lomalle ei palata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa näiltä mitään vakavasti suhtautumista. Enkä enempää huomiota. Suoraan sanoen suurin osa näistä ihmisistä karmii minua. Ihmisten ilkeys ja asenteen ja julmuus, mielipiteet minua eniten itkettää. Täällä nyt turha selittää kukaan ymmärrä.

        Olet kyllä ihan oikeassa tuossa. Valitettavasti se on todellisuus täällä.
        Täällä näkee sen mitä ihmisen salaisessa mielessä liikkuu, se mitä ne ei puhu kenellekään normaalissa elämässä. Usein juuri ne normaalin elämän tosi mukavalta vaikuttavat ihmiset ovat täällä aivan kauheita, julmia, ja sadistisia. Mielipiteet nyt on vain mielipiteitä, mutta se ihminen siellä taustalla on se mikä on se ongelma, kauhistuttavat olennot joiden kuvailemiseen ihmisyys on aivan väärä sana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa näiltä mitään vakavasti suhtautumista. Enkä enempää huomiota. Suoraan sanoen suurin osa näistä ihmisistä karmii minua. Ihmisten ilkeys ja asenteen ja julmuus, mielipiteet minua eniten itkettää. Täällä nyt turha selittää kukaan ymmärrä.

        Mutta silti voisit ainakin kokeilla, kirjautuneet käyttäjät yleensä suhtautuvat toisiinsa asiallisesti. Ehkä huomaisit erillaisen asenteen itseäsi kohtaan jos olisit kirjautuneena käyttäjänä. Ainahan sen tilin voi poistaa jos ei tästä pitänytkään.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Mutta silti voisit ainakin kokeilla, kirjautuneet käyttäjät yleensä suhtautuvat toisiinsa asiallisesti. Ehkä huomaisit erillaisen asenteen itseäsi kohtaan jos olisit kirjautuneena käyttäjänä. Ainahan sen tilin voi poistaa jos ei tästä pitänytkään.

        Juu ei. Minusta parempi olla anonyymi. Mua ahdistaa ajatus että mut vois jotenkin löytää täällä
        tai joku ottaisi yhteyttä. Ei kyse ole edes siitä että minulle jotenkin ilkeitä oltaisiin. Se ilmapiiri ja reagoin herkästi kaikkeen negatiiviseen. En osaa selittää sitä. Mulle tulee joskus oikeasti paha mieli toistenkin puolesta. Jotenkin minusta tyhmää että aikuiset ihmiset eivät ole itse niin sinut itsensä kanssa. Että joku pimeä puoli pääsee nettikeskustelussa valloilleen. Itselläni ei ole moiseen tarvetta koen että olen rehellisesti se mitä olen ja sitäkin kyseenalaistetaan .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei. Minusta parempi olla anonyymi. Mua ahdistaa ajatus että mut vois jotenkin löytää täällä
        tai joku ottaisi yhteyttä. Ei kyse ole edes siitä että minulle jotenkin ilkeitä oltaisiin. Se ilmapiiri ja reagoin herkästi kaikkeen negatiiviseen. En osaa selittää sitä. Mulle tulee joskus oikeasti paha mieli toistenkin puolesta. Jotenkin minusta tyhmää että aikuiset ihmiset eivät ole itse niin sinut itsensä kanssa. Että joku pimeä puoli pääsee nettikeskustelussa valloilleen. Itselläni ei ole moiseen tarvetta koen että olen rehellisesti se mitä olen ja sitäkin kyseenalaistetaan .

        Jos välität toisista niin ehkä sitten voisit täällä puollustaa niitä joita vastaan hyökätään, jospa silloin tuntisit olosi paremmaksi, ja olisit tehnyt jotain asioiden muuttamiseksi.


        Ihmisillä on pimeä puoli.
        Itsekin luulin olevani kunnollinen ihminen kun aina noudatin lakia ja yritin toimia oikein, mutta kun tutustuin todelliseen itseeni sain nähdä että tuo edellä mainittu oli vain opittuja käyttäytymismalleja, vain pelkkää pintaa, ja pinnan alla oli jotain muuta, paljon synkempää. Ehkä se oli silloin jonkinlainen pettymys, tai järkytys, kun sitä oli pitkään luullut olevansa jotain mitä todellisuudessa ei oikeasti koskaan ollutkaan.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Jos välität toisista niin ehkä sitten voisit täällä puollustaa niitä joita vastaan hyökätään, jospa silloin tuntisit olosi paremmaksi, ja olisit tehnyt jotain asioiden muuttamiseksi.


        Ihmisillä on pimeä puoli.
        Itsekin luulin olevani kunnollinen ihminen kun aina noudatin lakia ja yritin toimia oikein, mutta kun tutustuin todelliseen itseeni sain nähdä että tuo edellä mainittu oli vain opittuja käyttäytymismalleja, vain pelkkää pintaa, ja pinnan alla oli jotain muuta, paljon synkempää. Ehkä se oli silloin jonkinlainen pettymys, tai järkytys, kun sitä oli pitkään luullut olevansa jotain mitä todellisuudessa ei oikeasti koskaan ollutkaan.

        Turha minun on tuulimyllyjä vastaan taistella. Minä olen ihminen joka ottaa toistenkin murheet helposti harteilleen ja minulla on niitä omistakin takaa. Jokainen huolehtikoon täällä itsestään. Miksi minun tarvitsisi tuntea oloni paremmaksi. Tunnen jo muutenkin kun en kirjoitta ihme kuraa muista. Jaa no minä olenkin löytänyt itseni. Tiedän ajatukseni. Enkä arvosta sitä yhtään että täälläkin yritetään syöttää ihmisille ajatuksia. Se mitä sinä olet itsestäsi löytänyt on minusta surullista ja tuntuu nyt anteeksi vaan teennäiseltä tulee joku teini angsti mieleen.Joku katkeruus elämälle jonka haluat nyt verhota omaa mustuuteen se on ihan ok. Kukin tavallaan. Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. Mutta kun pääsee niiden yli ja huomaa että se on karhunpalvelus vain itselleen voi alkaa elää tasapainoista elämää. Tieten poikkeuksellisesti luonnehäiriöiset joita ei mielestäni pitäisi kenenkään päästää elämäänsä myrkyttämään ja manipuloimaan. Niitäkin täällä varmasti on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turha minun on tuulimyllyjä vastaan taistella. Minä olen ihminen joka ottaa toistenkin murheet helposti harteilleen ja minulla on niitä omistakin takaa. Jokainen huolehtikoon täällä itsestään. Miksi minun tarvitsisi tuntea oloni paremmaksi. Tunnen jo muutenkin kun en kirjoitta ihme kuraa muista. Jaa no minä olenkin löytänyt itseni. Tiedän ajatukseni. Enkä arvosta sitä yhtään että täälläkin yritetään syöttää ihmisille ajatuksia. Se mitä sinä olet itsestäsi löytänyt on minusta surullista ja tuntuu nyt anteeksi vaan teennäiseltä tulee joku teini angsti mieleen.Joku katkeruus elämälle jonka haluat nyt verhota omaa mustuuteen se on ihan ok. Kukin tavallaan. Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. Mutta kun pääsee niiden yli ja huomaa että se on karhunpalvelus vain itselleen voi alkaa elää tasapainoista elämää. Tieten poikkeuksellisesti luonnehäiriöiset joita ei mielestäni pitäisi kenenkään päästää elämäänsä myrkyttämään ja manipuloimaan. Niitäkin täällä varmasti on.

        >>>Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. >>>


        Ei kyse ole asennoitumisesta tai suhtautumisesta tai ajatuksista, kyse on sielusta.

        En usko että sinunkaan sielusi on ollenkaan niin puhdas kuin kuvittelet.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. >>>


        Ei kyse ole asennoitumisesta tai suhtautumisesta tai ajatuksista, kyse on sielusta.

        En usko että sinunkaan sielusi on ollenkaan niin puhdas kuin kuvittelet.

        Mistä revittyä työhön jonkun sileunpuhtauden
        Ei varmaan sieluni ole puhdas. Mutta olen yrittänyt olla kovempi kuin olen oikeasti enkö ole sellainen. Miksi sinun on hirveän hankala uskoa minua? Miksi joudun puolustelemaa että olen tälläinen. Olen käynyt todella paljon itsetutkiskelua olen tuntenut ja läpi käynyt omat katkeruuden ja pettymykset elämässäni. En koe tällä hetkellä mitään vihaa tai katkeruutta ketään kohtaan. On kipeitä asioita jotka satuttaa aina mutta en koe niistä katkeruutta ketään kohtaan. Olen kokenut niin kovia aikoja elämässäni ettei moni tule ikinä kokemaan. Ja selvinnyt niistä. Ei minulla ole mitään syytä yrittää olla jotain mitä en ole.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. >>>


        Ei kyse ole asennoitumisesta tai suhtautumisesta tai ajatuksista, kyse on sielusta.

        En usko että sinunkaan sielusi on ollenkaan niin puhdas kuin kuvittelet.

        Jos minä ajattelen millaisia ajatuksia minulla oi jo pienenä. Minä tulin surulliseksi kun jollain ei ollut mitä vaikka meidän perheellä oli. Minusta tuntui jo silloin että on väärin tämä epäoikeudenmukaisuus mikä meillä maailmassa vallitsee. En minä ole ikinä tuntenut kuuluvani tähän maailmaan.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. >>>


        Ei kyse ole asennoitumisesta tai suhtautumisesta tai ajatuksista, kyse on sielusta.

        En usko että sinunkaan sielusi on ollenkaan niin puhdas kuin kuvittelet.

        Tämäkin keskustelu alkaa tuntumaan siltä että jos jatkan tätä minulle yritetään syöttää jotain ajatuksia itsestäni jotka eivät pidä paikkaansa. Tunnet itseni. Enkä anna muiden mielipiteiden siihen vaikuttaa. Eli en aio kirjautua. Piste.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Minä uskon kuitenkin että jokainen itse valitsee kuinka suhtautua elämään ja asennoituu. Vaikeat ajat voi mustata ne ajatukset. >>>


        Ei kyse ole asennoitumisesta tai suhtautumisesta tai ajatuksista, kyse on sielusta.

        En usko että sinunkaan sielusi on ollenkaan niin puhdas kuin kuvittelet.

        "Jos välität toisista niin ehkä sitten voisit täällä puollustaa niitä joita vastaan hyökätään, jospa silloin tuntisit olosi paremmaksi, ja olisit tehnyt jotain asioiden muuttamiseksi." Sekä tuo on mielestäni ihan mahdotonta. Kuinka kukaan voi täällä saada mitään muutosta aikaiseksi. En minä tiedä mikä ketään loukkaa. Sekö miksi se olisi juuri minun tehtävä. Ihmisen joka joutunut opettelemaan irl ettei kannata kaikkidn muiden murheita että jaksaa jotenkin itse. Ainut taho joka voi näille sivulle saada muutoksia on ylläpitävä
        taho. Mutta raha näitä pyörittää. Mitä kurjemmim ihmisillä menee sitö enemmän ne täällä aikaa viettää. Sillä tavalla täällä saadaa käviöitäkin enemmän. Jos jutus herättää närkästystä ja ristiriitoja ne kiinnostaa. Ja voidaan myydä taas lisää mainostilaa. Ei täällä kukaan kirjoittsja ilmapiiriä muuta. Sellaiset sivut kuin ylläpitäjät näin se menee. En ole mitenkään naivi tai sinisilmäinen asioiden suhteen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos välität toisista niin ehkä sitten voisit täällä puollustaa niitä joita vastaan hyökätään, jospa silloin tuntisit olosi paremmaksi, ja olisit tehnyt jotain asioiden muuttamiseksi." Sekä tuo on mielestäni ihan mahdotonta. Kuinka kukaan voi täällä saada mitään muutosta aikaiseksi. En minä tiedä mikä ketään loukkaa. Sekö miksi se olisi juuri minun tehtävä. Ihmisen joka joutunut opettelemaan irl ettei kannata kaikkidn muiden murheita että jaksaa jotenkin itse. Ainut taho joka voi näille sivulle saada muutoksia on ylläpitävä
        taho. Mutta raha näitä pyörittää. Mitä kurjemmim ihmisillä menee sitö enemmän ne täällä aikaa viettää. Sillä tavalla täällä saadaa käviöitäkin enemmän. Jos jutus herättää närkästystä ja ristiriitoja ne kiinnostaa. Ja voidaan myydä taas lisää mainostilaa. Ei täällä kukaan kirjoittsja ilmapiiriä muuta. Sellaiset sivut kuin ylläpitäjät näin se menee. En ole mitenkään naivi tai sinisilmäinen asioiden suhteen .

        Varmaankin se on niin että täällä ei haluta poistaa niitä ikäviä kirjoituksia, sen takia minunkaan kirjoituksiani ei sensuroida... ne herättävät tunteita/reaktioita (eräs jossain toisessa keskustelussa ihmetteli kun kirjoituksiani ei poisteta...).


        >>>Olen kokenut niin kovia aikoja elämässäni ettei moni tule ikinä kokemaan.>>>

        Minkälaisia nuo kovat ajat sinulle ovat olleet?


        >>>tulin surulliseksi kun jollain ei ollut mitä vaikka meidän perheellä oli. Minusta tuntui jo silloin että on väärin tämä epäoikeudenmukaisuus mikä meillä maailmassa vallitsee.>>>

        Entä jos sanon niin että maailma on oikeudenmukainen, ja jokainen täällä saa juuri sen mitä ansaitseekin. Silloin on turha surra muiden tilannetta.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Varmaankin se on niin että täällä ei haluta poistaa niitä ikäviä kirjoituksia, sen takia minunkaan kirjoituksiani ei sensuroida... ne herättävät tunteita/reaktioita (eräs jossain toisessa keskustelussa ihmetteli kun kirjoituksiani ei poisteta...).


        >>>Olen kokenut niin kovia aikoja elämässäni ettei moni tule ikinä kokemaan.>>>

        Minkälaisia nuo kovat ajat sinulle ovat olleet?


        >>>tulin surulliseksi kun jollain ei ollut mitä vaikka meidän perheellä oli. Minusta tuntui jo silloin että on väärin tämä epäoikeudenmukaisuus mikä meillä maailmassa vallitsee.>>>

        Entä jos sanon niin että maailma on oikeudenmukainen, ja jokainen täällä saa juuri sen mitä ansaitseekin. Silloin on turha surra muiden tilannetta.

        En halua niistä kanssasi keskustella tai ylipäätään täällä. Sano vaan se on sinun mielipiteesi se ei vaikuta minun mielipiteeseeni mitenkään. Minä ajattelen itse sekä muodostan mielipiteeni itse.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Varmaankin se on niin että täällä ei haluta poistaa niitä ikäviä kirjoituksia, sen takia minunkaan kirjoituksiani ei sensuroida... ne herättävät tunteita/reaktioita (eräs jossain toisessa keskustelussa ihmetteli kun kirjoituksiani ei poisteta...).


        >>>Olen kokenut niin kovia aikoja elämässäni ettei moni tule ikinä kokemaan.>>>

        Minkälaisia nuo kovat ajat sinulle ovat olleet?


        >>>tulin surulliseksi kun jollain ei ollut mitä vaikka meidän perheellä oli. Minusta tuntui jo silloin että on väärin tämä epäoikeudenmukaisuus mikä meillä maailmassa vallitsee.>>>

        Entä jos sanon niin että maailma on oikeudenmukainen, ja jokainen täällä saa juuri sen mitä ansaitseekin. Silloin on turha surra muiden tilannetta.

        "Varmaankin se on niin että täällä ei haluta poistaa niitä ikäviä kirjoituksia, sen takia minunkaan kirjoituksiani ei sensuroida... ne herättävät tunteita/reaktioita (eräs jossain toisessa keskustelussa ihmetteli kun kirjoituksiani ei poisteta...)." Minä selitin sinulle jo miksi niitä ei poisteta koska kukaan ei välitä mitä täällä lukee.
        Se on raha mikä kiinnostaa. Omistaja vaihtui niin tunnelma vaihtui. En tiedä onko nykyään edes enää ihmistä moderoimassa vai vaan joku kone. Monet tekstit rikkoo jo sivun omia sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Varmaankin se on niin että täällä ei haluta poistaa niitä ikäviä kirjoituksia, sen takia minunkaan kirjoituksiani ei sensuroida... ne herättävät tunteita/reaktioita (eräs jossain toisessa keskustelussa ihmetteli kun kirjoituksiani ei poisteta...)." Minä selitin sinulle jo miksi niitä ei poisteta koska kukaan ei välitä mitä täällä lukee.
        Se on raha mikä kiinnostaa. Omistaja vaihtui niin tunnelma vaihtui. En tiedä onko nykyään edes enää ihmistä moderoimassa vai vaan joku kone. Monet tekstit rikkoo jo sivun omia sääntöjä.

        "Minkälaisia nuo kovat ajat sinulle ovat olleet?" Sekä tässä huomaa sen että en edes halua vastata sinulle koska luin sinun empatia keskustelua. Tiedän ettet siihen olisi kykenevä en siis lähde itseäni vahingoittamaan sillä että kertoisin itsestäni jotain mikä vaatii toiselta kykyä empatiaan. Hyvää yötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minkälaisia nuo kovat ajat sinulle ovat olleet?" Sekä tässä huomaa sen että en edes halua vastata sinulle koska luin sinun empatia keskustelua. Tiedän ettet siihen olisi kykenevä en siis lähde itseäni vahingoittamaan sillä että kertoisin itsestäni jotain mikä vaatii toiselta kykyä empatiaan. Hyvää yötä.

        Ok... sinun täytyy sitten etsiä jostain toinen empaatikko kenen kanssa keskustella...


    • Anonyymi

      Hui joku urheilijatyttö joskus voi näkyä sääkamerassa brunetti hui aika kaunis...

      Lapsivero niin ensin pitää tehdä miljoona vuotta töitä jotta on oikeus tehdä lapsia..

      • Anonyymi

        Mitenhän lapset nyt liittyvät tähän asiaan?

        Ap


    • Anonyymi

      Juu olen. Esim. eläindokumentit ovat heikkouteni.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä totta.

        Ap


    • Itkin. Ennen aikaan itkin kaikille uusille hyville biiseille, kokettaville leffoille ja mainoksille. Olen tai olin hyvin herkkä.

      En itke enää. Tunnen toki surua ja muita tunteita, mutta kai olen joutunut patoamaan niin paljon, että on vaikea tuntea enää niin spontaanisti, ettei osaisi itseään estää.

      • Anonyymi

        Tosi surullista lukea tuollaista. Kun elämän turvaverkot pettävät riittävän pahasti, joutuu luopumaan uskostaan siihen, että lopulta käy kaikki hyvin. Jos ei mitään hyvää sanottavaa tuosta, niin ainakin se että varmaan ennen pitkään jokaisen elämässä tapahtuu jotakin. Esim. vanhuksena vou jäädä täysin yksin, mutta jos sen on jo kokenut nuorempana, ei ole niin suuri järkytys. Hieman huono esimerkki..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi surullista lukea tuollaista. Kun elämän turvaverkot pettävät riittävän pahasti, joutuu luopumaan uskostaan siihen, että lopulta käy kaikki hyvin. Jos ei mitään hyvää sanottavaa tuosta, niin ainakin se että varmaan ennen pitkään jokaisen elämässä tapahtuu jotakin. Esim. vanhuksena vou jäädä täysin yksin, mutta jos sen on jo kokenut nuorempana, ei ole niin suuri järkytys. Hieman huono esimerkki..

        Ei mua ole henkilökohtaiset kokemukset ja vastoinkäymiset yksin pettäneet. Niitä on ollut aivan syntymästä asti ja jokaisesta kolauksesta selvitty. Ja tiedän ettei ne vielä ole edes loppuneet.

        Vaikutuksensa on ollut varmaan sivustaseuraajana, miten julmaa voi elämä olla.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei mua ole henkilökohtaiset kokemukset ja vastoinkäymiset yksin pettäneet. Niitä on ollut aivan syntymästä asti ja jokaisesta kolauksesta selvitty. Ja tiedän ettei ne vielä ole edes loppuneet.

        Vaikutuksensa on ollut varmaan sivustaseuraajana, miten julmaa voi elämä olla.

        Niin, kyllä ympäristön tapahtumat voivat järkyttää myös mieltä. Itse itkun monta vuotta. Sitten lopetin yhtä'äkkiä enää välittämästä mistään, kun ensin ymmärsin ettei minustakaan välitetä. Ehkä aika teki tehtävänsä. Samalla tunsin, etten voi myöskään enää tuntea mitään. Ehkä tämä on dementian esiaste tai aivovaurio. En tiedä pitäisikö olla huolissaan. Joka tapauksessa en ole enää surullinen, mitenkään iloinen tai muutakaan. Tyhjä mutta kevyt olo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä ympäristön tapahtumat voivat järkyttää myös mieltä. Itse itkun monta vuotta. Sitten lopetin yhtä'äkkiä enää välittämästä mistään, kun ensin ymmärsin ettei minustakaan välitetä. Ehkä aika teki tehtävänsä. Samalla tunsin, etten voi myöskään enää tuntea mitään. Ehkä tämä on dementian esiaste tai aivovaurio. En tiedä pitäisikö olla huolissaan. Joka tapauksessa en ole enää surullinen, mitenkään iloinen tai muutakaan. Tyhjä mutta kevyt olo.

        Voitko väittää, että tunteet ovat kaupattavissa?

        Tiedän että moni masentunut purkittaa ne noin. Itse käytän sanaa kivettynyt tai suojakilpi. Jos sinä et voi rakastaa (tuntea), miten sinuakaan voidaan rakastaa? Tai ehkä joku rakastaa (kaikesta huolimatta) mutta haluat vain torjua sen. Miksi?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Voitko väittää, että tunteet ovat kaupattavissa?

        Tiedän että moni masentunut purkittaa ne noin. Itse käytän sanaa kivettynyt tai suojakilpi. Jos sinä et voi rakastaa (tuntea), miten sinuakaan voidaan rakastaa? Tai ehkä joku rakastaa (kaikesta huolimatta) mutta haluat vain torjua sen. Miksi?

        En voi vastata tuohon, koska en tiedä sitä itsekään. Ehkä olen vain jossakin suvantovaiheessa, niin että tosiasiat hyväksytty ja elän tässä päivässä. Tulevaisuudelta en odota yhtään mitään. Outo tilanne itsellenikin. Olisiko kivettyminen sitten tätä, ellei tunteiden katoamista lueta mukaan? Itkin ennen herkästi, en pystynyt katsomaan edes julmia luontodokumenttej tai lukemaan onnettomuuksista. Lisäksi kaipasin paljon ja surin asioita, mutta nyt en tunne niistä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä ympäristön tapahtumat voivat järkyttää myös mieltä. Itse itkun monta vuotta. Sitten lopetin yhtä'äkkiä enää välittämästä mistään, kun ensin ymmärsin ettei minustakaan välitetä. Ehkä aika teki tehtävänsä. Samalla tunsin, etten voi myöskään enää tuntea mitään. Ehkä tämä on dementian esiaste tai aivovaurio. En tiedä pitäisikö olla huolissaan. Joka tapauksessa en ole enää surullinen, mitenkään iloinen tai muutakaan. Tyhjä mutta kevyt olo.

        Mielestäni kevyt olo on hyvä asia, vaikka on kai se surullista, jos ei tunne enää mitään? 😥

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi vastata tuohon, koska en tiedä sitä itsekään. Ehkä olen vain jossakin suvantovaiheessa, niin että tosiasiat hyväksytty ja elän tässä päivässä. Tulevaisuudelta en odota yhtään mitään. Outo tilanne itsellenikin. Olisiko kivettyminen sitten tätä, ellei tunteiden katoamista lueta mukaan? Itkin ennen herkästi, en pystynyt katsomaan edes julmia luontodokumenttej tai lukemaan onnettomuuksista. Lisäksi kaipasin paljon ja surin asioita, mutta nyt en tunne niistä mitään.

        Kuulostaa erikoiselta. Täytyy sanoa että etten tiedä miten tunteet voi sulkea pois noin totaalisesti. Onko jotain itsesuojelua vai mitä? Kuulostaa todella kosketavalle. Mulle tulee surullinen olo puolestasi kun ajattelen tuota.

        *halaus*


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kevyt olo on hyvä asia, vaikka on kai se surullista, jos ei tunne enää mitään? 😥

        Ap

        Miten voisi olla surullista jos ei tunne enää yhtään mitään....? Haha... mieti nyt.. Miksi kaikki on aina surullista ja pitää itkeä joka asiaa, mitä järkeä siinä on.

        Entäs jos kontrolloisit itse sitä mitä tunnet ja mitä et. Eikö olisi loistavaa.
        Mitä haluaisit tuntea? Et varmaan surua (vai haluaisitko sittenkin, en tiedä).
        Itseäni ei kiinnosta muu kuin nauraminen, huvittuneisuus, muut tunteet ovat mielestäni melko turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi vastata tuohon, koska en tiedä sitä itsekään. Ehkä olen vain jossakin suvantovaiheessa, niin että tosiasiat hyväksytty ja elän tässä päivässä. Tulevaisuudelta en odota yhtään mitään. Outo tilanne itsellenikin. Olisiko kivettyminen sitten tätä, ellei tunteiden katoamista lueta mukaan? Itkin ennen herkästi, en pystynyt katsomaan edes julmia luontodokumenttej tai lukemaan onnettomuuksista. Lisäksi kaipasin paljon ja surin asioita, mutta nyt en tunne niistä mitään.

        Ei kyky tuntea mihinkään katoa. Tulevat toimimaan ehkä hieman eri asetuksilla ja arvoilla kuin aiemmin mutta kyllä ne sieltä vielä joskus palailevat jossain muodossa.


    • Anonyymi

      Never, i am a machine

      • Anonyymi

        Oletko ylpeä asiasta?

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ylpeä asiasta?

        Ap

        Yes it gives me ya yas.


    • No joskus saatan saada lapsistani sellaisen tunteen, että niin ne mun pikkuiset vaan joutuu kohtaamaan kovaa maailmaa...

      https://youtu.be/cY-uuIfYz6o?si=WScdF0EU_70EwOA_

      Toisaalta se on ilonkin itkeskelyä...kun ne on niin urheita ja uskomattomia ihmisiä. 🙂
      Minusta kaikki heidän kohdallaan ei mene aina ihan oikein... mutta kenenkä kohdalla menisi? 🥲

      Joskus pieni "roska" silmässä on vapauttava. 😊

      • Anonyymi

        Ei menekään. Maailmassa on paljon pahuutta ja se on tosi epäoikeudenmukaista. Lasten hyvinvointi on äärimmäisen tärkeää. Sitä yrittää etsiä keinoja, varsinkin silloin, jos omat eivät riitä. Keinoja, että heillä olisi kaikki hyvin. 🙏


        Ap


      • Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei menekään. Maailmassa on paljon pahuutta ja se on tosi epäoikeudenmukaista. Lasten hyvinvointi on äärimmäisen tärkeää. Sitä yrittää etsiä keinoja, varsinkin silloin, jos omat eivät riitä. Keinoja, että heillä olisi kaikki hyvin. 🙏


        Ap

        Ei tääällä lopulta paljoakaan oikeaa pahaa ole... on vaan paljon ymmärtämättömyyttä ja oletuksiin perustuvaa harhaa, mikä ajaa ihmisiä ihan hölmöihin hommiin.

        Puhetta, puhetta ja lisää puhetta. 😊

        Parempi tietää, kuin luulla. Sitä oon nakeroillenikin opettanut ja hyvin pärjäävät. Fiksumpia ne on kuin vanhempansa. 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tääällä lopulta paljoakaan oikeaa pahaa ole... on vaan paljon ymmärtämättömyyttä ja oletuksiin perustuvaa harhaa, mikä ajaa ihmisiä ihan hölmöihin hommiin.

        Puhetta, puhetta ja lisää puhetta. 😊

        Parempi tietää, kuin luulla. Sitä oon nakeroillenikin opettanut ja hyvin pärjäävät. Fiksumpia ne on kuin vanhempansa. 🙂

        No tuo pahuus on sellainen asia, että jos otetaan koko maailma ja mietitään hetki, niin onhan sitä pahuutta.

        Ehkä sellainen ratkaisukeskeinen asenne auttaa monesti. Eikä tietenkään sellaisia murheita voi kantaa mukanaan, mille ei voi mitään tai voi kantaa, mutta se ei ole kovin järkevää.

        Hienoa, että olet onnistunut lasten kasvatuksessa niin hyvin, että heistä on tullut fiksuja. Voit olla ylpeä itsestäsi. 😊

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuo pahuus on sellainen asia, että jos otetaan koko maailma ja mietitään hetki, niin onhan sitä pahuutta.

        Ehkä sellainen ratkaisukeskeinen asenne auttaa monesti. Eikä tietenkään sellaisia murheita voi kantaa mukanaan, mille ei voi mitään tai voi kantaa, mutta se ei ole kovin järkevää.

        Hienoa, että olet onnistunut lasten kasvatuksessa niin hyvin, että heistä on tullut fiksuja. Voit olla ylpeä itsestäsi. 😊

        Ap

        No minä mietin, että pahuus on jopa jostain toisesta näkökulmasta hyvyyttä...🤔

        Kun puheyhteys puuttuu välistä, jää vain kummallekin oletus ja se tuntuu pahuutena kumpaankin suuntaan...

        Jokainen näkee vain sen mitä itse näkee/kokee....

        Totuus on ihan muuta...jos siihen ei päästä...ollaan vain kiertoradoilla....vastakkain...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No minä mietin, että pahuus on jopa jostain toisesta näkökulmasta hyvyyttä...🤔

        Kun puheyhteys puuttuu välistä, jää vain kummallekin oletus ja se tuntuu pahuutena kumpaankin suuntaan...

        Jokainen näkee vain sen mitä itse näkee/kokee....

        Totuus on ihan muuta...jos siihen ei päästä...ollaan vain kiertoradoilla....vastakkain...

        No se on kyllä ihan totta, mutta en puhunut nyt varsinaisesti kahden ihmisen välisestä kommunikoinnista.

        Toki suoran kommunikoinnin puute on noin yleisesti ottaen mielestäni huono asia.

        Mitä suorempaa kommunikointi on, niin sen parempi. Tuli heti jotenkin yksi ihailemani ystävä mieleen. Hän kommunikoi suoraan, mutta osaa tehdä sen loukkaamatta ketään. Siinä on mielestäni hieno taito.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se on kyllä ihan totta, mutta en puhunut nyt varsinaisesti kahden ihmisen välisestä kommunikoinnista.

        Toki suoran kommunikoinnin puute on noin yleisesti ottaen mielestäni huono asia.

        Mitä suorempaa kommunikointi on, niin sen parempi. Tuli heti jotenkin yksi ihailemani ystävä mieleen. Hän kommunikoi suoraan, mutta osaa tehdä sen loukkaamatta ketään. Siinä on mielestäni hieno taito.

        Ap

        On hienoa kertos asioita loukkaamatta... mutta todellinen voima on ihmisillä, jotka eivät loukkaanu ja kuulevat, ymmärtävät...🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On hienoa kertos asioita loukkaamatta... mutta todellinen voima on ihmisillä, jotka eivät loukkaanu ja kuulevat, ymmärtävät...🙂

        Juu. Itse arvostan kyllä suoraa puhetta, vaikka puhuja ei osaisi suodattaa. En itse osaa aina suodattaa. Sitä saattaa säikäyttää tai säikähtää, mutta eipä jää tulkinnanvaraa.

        Ap


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On hienoa kertos asioita loukkaamatta... mutta todellinen voima on ihmisillä, jotka eivät loukkaanu ja kuulevat, ymmärtävät...🙂

        Lisään:
        Niin tietysti pitäisi osata myös kuulla asiat oikein ja loukkaantumatta. Hieno taito sekin. Pitäisi osata tulkita myös kirjoitettua tekstiä oikein.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään:
        Niin tietysti pitäisi osata myös kuulla asiat oikein ja loukkaantumatta. Hieno taito sekin. Pitäisi osata tulkita myös kirjoitettua tekstiä oikein.

        Ap

        Joo, tuo luetun ymmärrys on myös tärkeää. 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, tuo luetun ymmärrys on myös tärkeää. 🤔

        En tarkoittanut luetun ymmärtämistä varsinaisesti, vaan tulkitsemista. Kirjoitettu teksti on hankalaa, varsinkin jos se kirjoitetaan sarkastisesti eikä tunne kirjoittajaa niin hyvin, että tietäisi hänen olevan sarkastinen.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut luetun ymmärtämistä varsinaisesti, vaan tulkitsemista. Kirjoitettu teksti on hankalaa, varsinkin jos se kirjoitetaan sarkastisesti eikä tunne kirjoittajaa niin hyvin, että tietäisi hänen olevan sarkastinen.

        Ap

        No sekin...


    • Kyllä itken helposti. Leffaa katsoessa ja musiikkia kuunnellessakin, jos on tunteisiin menevää. Joskus pelkät omat ajatukset on saanut kyynelehtimään.

      • Anonyymi

        kuka tyttö haluaa tollasen itkupillin itelleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuka tyttö haluaa tollasen itkupillin itelleen

        Pitäköön vaan tunkkinsa silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuka tyttö haluaa tollasen itkupillin itelleen

        Minä haluankin vain tuntevan ja rakastavan ihmisen. En mitään jääpuikkoa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä haluankin vain tuntevan ja rakastavan ihmisen. En mitään jääpuikkoa.

        Jos omat ajatukset saa sut itkemään niin oot vitun herkkä. Sä varmaan itket kun sä luet päivän lehden


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä haluankin vain tuntevan ja rakastavan ihmisen. En mitään jääpuikkoa.

        Netta taitaa olla sitten jääpuikko kun ei rakasta sua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netta taitaa olla sitten jääpuikko kun ei rakasta sua

        Mistä minä tiedän onko vaiko ei, kun en häntä tunne. Totta kai ihminen on kylmä sitä kohtaan, jota ei halua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos omat ajatukset saa sut itkemään niin oot vitun herkkä. Sä varmaan itket kun sä luet päivän lehden

        Entä sitten?! Minusta herkkyys on vain hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka tyttö haluaa tollasen itkupillin itelleen

        Mitäpä jos laittaisit, että kommentoit sivusta, jos pitää kiusata. Kiitos.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos omat ajatukset saa sut itkemään niin oot vitun herkkä. Sä varmaan itket kun sä luet päivän lehden

        Sinä myös, sivusta, kiitos.

        Ap


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Mistä minä tiedän onko vaiko ei, kun en häntä tunne. Totta kai ihminen on kylmä sitä kohtaan, jota ei halua.

        netan kylmät tunteet sua kohtaan ei vaikuta suhun mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä myös, sivusta, kiitos.

        Ap

        oikeesti. itkeekö ihmiset kun ne lukee esim päivän sään. miten helvetin herkkä pitää olla että päivän sää itkettää


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Entä sitten?! Minusta herkkyys on vain hyvä asia.

        siis sua itkettää esim sään lukeminen ja päivän telkkaohjelmat. vähän voi olla kovempi jos tollaset asiat itkettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeesti. itkeekö ihmiset kun ne lukee esim päivän sään. miten helvetin herkkä pitää olla että päivän sää itkettää

        Nyt ei puhuttu mistään säästä. Nyt puhutaan sodasta, taiteesta tai mikä nyt ketäkin koskettaa tai surettaa.

        Jokaisella on lupa olla herkkä tai lupa olla olematta. Eipä siihen muilla ole arvostelemista. Enemmän olisin huolissani, jos tuntee vain vihan tai katkeruuden tunteita.

        Ap


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä haluankin vain tuntevan ja rakastavan ihmisen. En mitään jääpuikkoa.

        Täällä sitä tuntevaa ja rakastavaa ihmistä kannattaaki ootella 🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sitä tuntevaa ja rakastavaa ihmistä kannattaaki ootella 🤣🤣

        Samahan se on, missä sitä odotelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu mistään säästä. Nyt puhutaan sodasta, taiteesta tai mikä nyt ketäkin koskettaa tai surettaa.

        Jokaisella on lupa olla herkkä tai lupa olla olematta. Eipä siihen muilla ole arvostelemista. Enemmän olisin huolissani, jos tuntee vain vihan tai katkeruuden tunteita.

        Ap

        Jani sanoi että häntä itkettää päivän lehden lukeminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu mistään säästä. Nyt puhutaan sodasta, taiteesta tai mikä nyt ketäkin koskettaa tai surettaa.

        Jokaisella on lupa olla herkkä tai lupa olla olematta. Eipä siihen muilla ole arvostelemista. Enemmän olisin huolissani, jos tuntee vain vihan tai katkeruuden tunteita.

        Ap

        Eli olen tunnekylmä ihminen kun lehden lukeminen ei itketä mua. Aha. olen siis kylmä ihminen sen takia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jani sanoi että häntä itkettää päivän lehden lukeminen

        Sinä sellaista palturia puhut. En ole maininnut mistään lehdestä yhtään mitään. En edes lue mitään päivänlehtiä. Uutisia en jaksa enää seurata muutenkaan. Ne ei juurikaan säväytä eikä itketä. Aina samaa paskaa maailman tapahtumat vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olen tunnekylmä ihminen kun lehden lukeminen ei itketä mua. Aha. olen siis kylmä ihminen sen takia

        No sinä vaikutat kyllä sellaiselle.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Entä sitten?! Minusta herkkyys on vain hyvä asia.

        Hei herkkyys on eri asia kuin persoonallisuuden häiriö. Jos sul on omakohtainen ongelma jälkimmäisestä, ei herkkyydet siinä enää paljoa vaikuta suuntaan tai toiseen.

        Selväksi on käynyt että sun kiinnostus muiden herkkyyksiin johtuu puhtaasti siitä että yrität tietoa urkkimalla hankkia psykologista valuuttaa. Kun terve ihminen yrittää muilta oppia heidän ja itsensä takia, niin sä luulet voivas käyttää tietoa kiristämiseen ja manipuloimiseen. Kömpelöä ja niin säälittäväähän toi on, eikä se kovin kauaa aikuisiin ihmisiin uppoa. Jos yksinäisyys joskus alkaa todella harmittaa, niin kannattaa ammattilaisen kanssa palata tähän aiheeseen.

        Toinen vaihtoehto on tietenki edelleen jatkaa sun omien palstahahmojen seurassa. Niiltä saat loputtomasti huomiota 😅 Ne ei kyllästy sun uivellukseen ja vaikerrukseen koskaan. Aika kolkolta itsepetokselta se näin ulkoa päin katottuna näyttää, solmia ittensä omiin sepitteisiinsä. Mut tapansa elää kullakin 🤷


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei herkkyys on eri asia kuin persoonallisuuden häiriö. Jos sul on omakohtainen ongelma jälkimmäisestä, ei herkkyydet siinä enää paljoa vaikuta suuntaan tai toiseen.

        Selväksi on käynyt että sun kiinnostus muiden herkkyyksiin johtuu puhtaasti siitä että yrität tietoa urkkimalla hankkia psykologista valuuttaa. Kun terve ihminen yrittää muilta oppia heidän ja itsensä takia, niin sä luulet voivas käyttää tietoa kiristämiseen ja manipuloimiseen. Kömpelöä ja niin säälittäväähän toi on, eikä se kovin kauaa aikuisiin ihmisiin uppoa. Jos yksinäisyys joskus alkaa todella harmittaa, niin kannattaa ammattilaisen kanssa palata tähän aiheeseen.

        Toinen vaihtoehto on tietenki edelleen jatkaa sun omien palstahahmojen seurassa. Niiltä saat loputtomasti huomiota 😅 Ne ei kyllästy sun uivellukseen ja vaikerrukseen koskaan. Aika kolkolta itsepetokselta se näin ulkoa päin katottuna näyttää, solmia ittensä omiin sepitteisiinsä. Mut tapansa elää kullakin 🤷

        Mitä manipuloimista ja kiristämistä minä olen muka tehnyt ja kenelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olen tunnekylmä ihminen kun lehden lukeminen ei itketä mua. Aha. olen siis kylmä ihminen sen takia

        En kyllä missään vaiheessa puhunut lehden lukemisesta?

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä missään vaiheessa puhunut lehden lukemisesta?

        Ap

        Ei siitä puhunut kukaan muu, kuin tuo joka minua kiusaa joka ketjussa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Sinä sellaista palturia puhut. En ole maininnut mistään lehdestä yhtään mitään. En edes lue mitään päivänlehtiä. Uutisia en jaksa enää seurata muutenkaan. Ne ei juurikaan säväytä eikä itketä. Aina samaa paskaa maailman tapahtumat vuodesta toiseen.

        Jos omat ajatukset saa sut itkemään niin oot vitun herkkä. Sä varmaan itket kun sä luet päivän lehden

        vastasit entä sitten herkkyys on hyvä asia


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No sinä vaikutat kyllä sellaiselle.

        No sori nyt vaan ettei mun omat ajatukset itketä mua. Pitäiskö mun itkeä omille ajatuksille esim sille että ootan perjantai lätkämatsia. nyyh nyyh kun itkettää kun ajatteleekin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos omat ajatukset saa sut itkemään niin oot vitun herkkä. Sä varmaan itket kun sä luet päivän lehden

        vastasit entä sitten herkkyys on hyvä asia

        Niin ja mä en lue millekää päivänlehden jutulle. Sinä et tiedä miten synkissä vesissä saatan joskus soudella, joten pidä suus kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sori nyt vaan ettei mun omat ajatukset itketä mua. Pitäiskö mun itkeä omille ajatuksille esim sille että ootan perjantai lätkämatsia. nyyh nyyh kun itkettää kun ajatteleekin

        Tuo kertoo vaan sun narsismista.


      • Mä en usko että oot sama tyyppi, joka kirjoitti aiheesta. Joten odotan häneltä vastausta.


      • Milloin olen viimeksi uhonnut tappaa itseni sen takia? Et muutenkaan tajua, mun sielun elämästä juuri mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei herkkyys on eri asia kuin persoonallisuuden häiriö. Jos sul on omakohtainen ongelma jälkimmäisestä, ei herkkyydet siinä enää paljoa vaikuta suuntaan tai toiseen.

        Selväksi on käynyt että sun kiinnostus muiden herkkyyksiin johtuu puhtaasti siitä että yrität tietoa urkkimalla hankkia psykologista valuuttaa. Kun terve ihminen yrittää muilta oppia heidän ja itsensä takia, niin sä luulet voivas käyttää tietoa kiristämiseen ja manipuloimiseen. Kömpelöä ja niin säälittäväähän toi on, eikä se kovin kauaa aikuisiin ihmisiin uppoa. Jos yksinäisyys joskus alkaa todella harmittaa, niin kannattaa ammattilaisen kanssa palata tähän aiheeseen.

        Toinen vaihtoehto on tietenki edelleen jatkaa sun omien palstahahmojen seurassa. Niiltä saat loputtomasti huomiota 😅 Ne ei kyllästy sun uivellukseen ja vaikerrukseen koskaan. Aika kolkolta itsepetokselta se näin ulkoa päin katottuna näyttää, solmia ittensä omiin sepitteisiinsä. Mut tapansa elää kullakin 🤷

        Omat palstahahmot?! Tässäkin kohtaa on virhe. Mulla ei ole mitään hahmoja. Olen omana itsenäni tässä nyt, vaikka nimimerkillä tietysti. Muita en täällä esitä. Muut saattaa esittää ties mitä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No sinä vaikutat kyllä sellaiselle.

        Tällä tunnekylmällä naisella on sentään ystäviä toisin kuin sulla jani. paitsi se sun salikaveri jota näät salilla ja vaasassa asuva perheellinen mies jota näet syntymäpäivillä kerran vuodessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tunnekylmällä naisella on sentään ystäviä toisin kuin sulla jani. paitsi se sun salikaveri jota näät salilla ja vaasassa asuva perheellinen mies jota näet syntymäpäivillä kerran vuodessa

        Minä olen ihan tyytyväinen pieneen ympyrääni. Ne jotka eivät seurassani viihdy, eivät mitään kavereita olekaan.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin ja mä en lue millekää päivänlehden jutulle. Sinä et tiedä miten synkissä vesissä saatan joskus soudella, joten pidä suus kiinni.

        no miksi sanoit että itket kun luet päivän lehden


      • Anonyymi kirjoitti:

        no miksi sanoit että itket kun luet päivän lehden

        Se oli sun kommennti, ei minun. Ja minä itken mille itken. Se on kokonaan oma asiani.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tuo kertoo vaan sun narsismista.

        ite oot. minä en itke omille ajatuksille. toi oli sdarkasmia. ite sanoit että itket omille ajatuksille mikä on outoa jos kyseessä ei ole jonkun läheisen kuolema


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Milloin olen viimeksi uhonnut tappaa itseni sen takia? Et muutenkaan tajua, mun sielun elämästä juuri mitään.

        no ainakin sen tiedän että himoitset ja ihailet teinejä ja nuoria naisia ja inhoat 40 vuotiaita naisia jotka on sulle mummeleita,maatuskoja ja matameita esim


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Milloin olen viimeksi uhonnut tappaa itseni sen takia? Et muutenkaan tajua, mun sielun elämästä juuri mitään.

        ootas kun mä etin sun viesteistä ,menee hetki


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Milloin olen viimeksi uhonnut tappaa itseni sen takia? Et muutenkaan tajua, mun sielun elämästä juuri mitään.

        22.3.2024

        Niin just. Ei kiinnosta. Menkää te muut vaan pokaamaan niitä prinsessoja. Minä menen tappamaan itseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        no ainakin sen tiedän että himoitset ja ihailet teinejä ja nuoria naisia ja inhoat 40 vuotiaita naisia jotka on sulle mummeleita,maatuskoja ja matameita esim

        Tämäkin on sun omaa tulkintaa, jota pakkomielteisesti jankutat. Otit kaiken niin kirjaimellisesti. On tästä ollut vääntöö ennenki sun kanssa. Jo aika kauan itseasiassa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä olen ihan tyytyväinen pieneen ympyrääni. Ne jotka eivät seurassani viihdy, eivät mitään kavereita olekaan.

        niin miksiköhän kukaan ei viihdy livenä sun seurassa paitsi sen sun kaverin lapset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksi sanoit että itket kun luet päivän lehden

        Lopeta tuo sanojen laittaminen toisten suuhun. Kiitos.

        Ap


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tämäkin on sun omaa tulkintaa, jota pakkomielteisesti jankutat. Otit kaiken niin kirjaimellisesti. On tästä ollut vääntöö ennenki sun kanssa. Jo aika kauan itseasiassa.

        No musta netta oli muutama vuosi sitten 17 vuotiaana teini. korjaa toki jos susta 17 vuotias ei ole teini


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin miksiköhän kukaan ei viihdy livenä sun seurassa paitsi sen sun kaverin lapset

        Lapset onkin mitä hauskinta seuraa. Välittömiä ja aitoja.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Lapset onkin mitä hauskinta seuraa. Välittömiä ja aitoja.

        kuten olis ollut nettakin muutama vuosi sitten


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Lapset onkin mitä hauskinta seuraa. Välittömiä ja aitoja.

        mikset mene nuorten palstalle jos lapset on parasta seuraa sulle


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuten olis ollut nettakin muutama vuosi sitten

        Ai sää tunnet hänet niin hyvi?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ai sää tunnet hänet niin hyvi?

        17 vuotias on lain silmissä vielä lapsi ja netta oli 3 vuotta sitten vielä lapsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        17 vuotias on lain silmissä vielä lapsi ja netta oli 3 vuotta sitten vielä lapsi

        Lain silmissä lapsi. Kuitenkin ihan oli töissä kuten aikuiset. Tuo on sellasta hiusten halkomista jälleen kerran. Enkä mä ollut hänen kanssa sänkyyn hyppäämässä, taikka mitään muutakaan. En edes tutustua saanut. Mutta se on nyt ollutta ja mennyttä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Lain silmissä lapsi. Kuitenkin ihan oli töissä kuten aikuiset. Tuo on sellasta hiusten halkomista jälleen kerran. Enkä mä ollut hänen kanssa sänkyyn hyppäämässä, taikka mitään muutakaan. En edes tutustua saanut. Mutta se on nyt ollutta ja mennyttä.

        tiesitkö että esim nuoremmat teinit voivat olla kesätöissä myös


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Lain silmissä lapsi. Kuitenkin ihan oli töissä kuten aikuiset. Tuo on sellasta hiusten halkomista jälleen kerran. Enkä mä ollut hänen kanssa sänkyyn hyppäämässä, taikka mitään muutakaan. En edes tutustua saanut. Mutta se on nyt ollutta ja mennyttä.

        vastahan sä kaipailit nettaa täällä, haluatko että etsin ne viestit sulle


      • Anonyymi kirjoitti:

        tiesitkö että esim nuoremmat teinit voivat olla kesätöissä myös

        Ihan ku en olis niitä nähnyt. Ja olen huomannut miten inhoavat minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        vastahan sä kaipailit nettaa täällä, haluatko että etsin ne viestit sulle

        Ei tartte, koska hän saa nyt elellä rauhassa miehensä kanssa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ihan ku en olis niitä nähnyt. Ja olen huomannut miten inhoavat minua.

        tiesitkö että lasten aivot kehittyy vielä nuorena .eivät näe sussa sitä samaa mitä sä näet niissä teineissä


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ei tartte, koska hän saa nyt elellä rauhassa miehensä kanssa.

        kyllä mä voin etsiä jos sä haluat tietää milloin oot kaivannut nettaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        tiesitkö että lasten aivot kehittyy vielä nuorena .eivät näe sussa sitä samaa mitä sä näet niissä teineissä

        Olen siitä tietoinen hyvinkin. Onhan mulla omiaki lapsia ollu. Kyllä tiedän, että alle 25v voi olla hyvinki impulsiivinen, ailahtelevainen ja lapsellinen. Ja näkee minussa vaan jonku vanhuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä mä voin etsiä jos sä haluat tietää milloin oot kaivannut nettaa

        Kyllä minä muistan kaikki viestit ihan itseki mitä olen tänne 2021 syksystä saakka kirjoitellu. Sinä et ole niistä kaikista perillä ollenkaan. Minä muistan miltä ihastuminen tuntui ja millaista oli ku meni sydän rikki.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Olen siitä tietoinen hyvinkin. Onhan mulla omiaki lapsia ollu. Kyllä tiedän, että alle 25v voi olla hyvinki impulsiivinen, ailahtelevainen ja lapsellinen. Ja näkee minussa vaan jonku vanhuksen.

        Eiköhän niillä teinitytöillä ole jo isä niin eivät tartte toista isää itselleen


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä minä muistan kaikki viestit ihan itseki mitä olen tänne 2021 syksystä saakka kirjoitellu. Sinä et ole niistä kaikista perillä ollenkaan. Minä muistan miltä ihastuminen tuntui ja millaista oli ku meni sydän rikki.

        No kerro toki taas miltä tuntuu se yksipuolinen rakkaus ja kun saat teiniltä pakit


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä minä muistan kaikki viestit ihan itseki mitä olen tänne 2021 syksystä saakka kirjoitellu. Sinä et ole niistä kaikista perillä ollenkaan. Minä muistan miltä ihastuminen tuntui ja millaista oli ku meni sydän rikki.

        onko Netta ainoa tyttö maailmassa jonka haluat. muut kivan näköiste teinit ei ole mukavia


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko Netta ainoa tyttö maailmassa jonka haluat. muut kivan näköiste teinit ei ole mukavia

        En ole ollut kehenkään toiseen ihastunut.
        Siinähän se vähän on, kun eivät oikein ole mukavia. Varmaan kuulleet minusta ja välttelevät kuin ruttoa. Eivät edes tervehdi, esim töissä. Vihaisena vaan vilkuilevat jos ohi kävelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tunnekylmällä naisella on sentään ystäviä toisin kuin sulla jani. paitsi se sun salikaveri jota näät salilla ja vaasassa asuva perheellinen mies jota näet syntymäpäivillä kerran vuodessa

        No hyi mitä tunkeilua toisen yksityisasioita levitellen. Millä oikeudella hyökkäät aina saman kirjoittajan kumppuun? Olet kuin takiainen ja joka kerta hyökkäät nimettömänä pyreutumaa kaiken mitä stalkkerina toisesta selvittänyt. Mietitkö yhtään sairasta käytöstäsi?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tuo kertoo vaan sun narsismista.

        Narsissi katselemassa itseään peilistä


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        En ole ollut kehenkään toiseen ihastunut.
        Siinähän se vähän on, kun eivät oikein ole mukavia. Varmaan kuulleet minusta ja välttelevät kuin ruttoa. Eivät edes tervehdi, esim töissä. Vihaisena vaan vilkuilevat jos ohi kävelen.

        Vastahan sä kerroit että teinit hymyilee sulle. Nytkö ei enää hymyile. voin kyllä etsiä sulle sen viestin jos et itse muista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyi mitä tunkeilua toisen yksityisasioita levitellen. Millä oikeudella hyökkäät aina saman kirjoittajan kumppuun? Olet kuin takiainen ja joka kerta hyökkäät nimettömänä pyreutumaa kaiken mitä stalkkerina toisesta selvittänyt. Mietitkö yhtään sairasta käytöstäsi?

        no sori vaan mutta ite en ole kiinnostunut 17 vuotiaista pojista ja yritän ymmärtää mitä 32 vuotta vanhempi mies näkee teinissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olen tunnekylmä ihminen kun lehden lukeminen ei itketä mua. Aha. olen siis kylmä ihminen sen takia

        Mistä lie johtuu ja mikä nimitys, mutta luetun ymmärtämisessä ja ajatustesi kirjaamisessa tuntuu olevan vakavia puutteita.
        Vai olisiko ehkä empatiakykysi hukassa?
        Tai luonnontuomaa ilkeyttä ilmassa?


    • Anonyymi

      entä jos mustavesi tulisi lapsiveri tai verivesi`?

      • Anonyymi

        Mitäpä jos antaisit kaikkien ihmisten kirjoitella rauhassa täällä. Kiitos.

        Ap


      • Anonyymi

        Ihan peruskoulun biologiaa: uroksilta ei tule lapsivettä kun ne ei pysty hankkiutua tiineiksi. Yhel ei edes yo koulutus riitä tähän 🤦‍♂️


    • Anonyymi

      tuollaiset nimet kuin joku verivesi niin hassuja..

      • Anonyymi

        Salatutelämät itkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salatutelämät itkee

        Avaatko kenelle osoitat kommenttisi ja mitä tarkoitat?

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salatutelämät itkee

        Lisään:

        Mikäli sinä epärehellisin ja laittomin keinoin kaivelet jonkin ihmisen yksityisasioita, niin kysynpä vaan, että KENELLÄ se salattu elämä silloin on? Minulla ei nimittäin ole salattavaa. Eri asia on, että mitä asioita haluan julkisesti kertoa.

        Ap


    • Anonyymi

      niin jos tulee mieleenkin joku paha ajatus vaikka, en tiedä.

      • Anonyymi

        No pahoja ajatuksia voi olla, vaikka kiusaamista kohtaan. Mitähän pahaa ajatusta tarkoitat nyt?

        Ap


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on uhkailua ja kiusaamista. Miksi kukaan ei puutu asiaan?

      Ap

      • Anonyymi

        Siis miten tuohon puututaan? Toinen nillittää samaa asiaa ja toinen vastaa. Toisen pitäisi olla välittämättä pennin vertaa, eikä toisen pitäisi olla puhumatta asiasta joka loukkaa toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten tuohon puututaan? Toinen nillittää samaa asiaa ja toinen vastaa. Toisen pitäisi olla välittämättä pennin vertaa, eikä toisen pitäisi olla puhumatta asiasta joka loukkaa toista.

        Mikäli joku kirjoittaja haukkuu toista, niin siihen pitäisi aina puuttua. Olipa kyse kenestä tahansa.

        Ap


      • Ensinnäkin tämä on toistunut jo noin tuhat kertaa, tällaiseen ei voi kukaan muu puuttua kuin asianomaiset itse valikoimalla mitä sanovat tai paljastavat. Joillekuille palsta on väline, missä voi purkaa turhaumiaan kiusaamalla tai vähättelemällä muita silkkaa kusipäisyyttään.
        Täysin arkipäivää siis täällä.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Ensinnäkin tämä on toistunut jo noin tuhat kertaa, tällaiseen ei voi kukaan muu puuttua kuin asianomaiset itse valikoimalla mitä sanovat tai paljastavat. Joillekuille palsta on väline, missä voi purkaa turhaumiaan kiusaamalla tai vähättelemällä muita silkkaa kusipäisyyttään.
        Täysin arkipäivää siis täällä.

        Niin. Kiusaajat tuntuvat voittavan aina, kun kukaan ei jaksa loputtomiin taistella vastaan.

        Olet kuitenkin oikeassa, että turha tuota on jankuttaa, kun ei se asia muutu.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kiusaajat tuntuvat voittavan aina, kun kukaan ei jaksa loputtomiin taistella vastaan.

        Olet kuitenkin oikeassa, että turha tuota on jankuttaa, kun ei se asia muutu.

        Ap

        No eivät välttämättä voita, kohteitten tulisi vain hiukan tarkemmin kontrolloida ulostulojaan eikä antaa tartuntakohtia liian kanssa


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No eivät välttämättä voita, kohteitten tulisi vain hiukan tarkemmin kontrolloida ulostulojaan eikä antaa tartuntakohtia liian kanssa

        Eihän täällä voi oikeasti mitään kirjoittaa, koska kaikkeen tartutaan, jos tuolle linjalle lähtee. Puhun kokemuksesta.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän täällä voi oikeasti mitään kirjoittaa, koska kaikkeen tartutaan, jos tuolle linjalle lähtee. Puhun kokemuksesta.

        Ap

        Mä en luultavasti tiedä mistä puhun 🙂 mutta yritän puhua järjenkäytöstä


    • Anonyymi

      Jos on sellainen aika että on paljon stressiä silloin itkettää enemmän. Muuten en kovin paljon itke.

      • Anonyymi

        Noin olen kokenut itsekin, sitä on paljon itkuherkempi, jos on monta huolta päällekkäin. Onneksi aina jossain vaiheessa (yleensä) helpottaa.

        Ap


    • Anonyymi

      Itketkö koskaan aloituksessa olevissa tilanteissa. Ja kuinka herkkä olet itkemään?

      Tottakai. Mutta se on sitä herkistymistä. Itku on tunne. Siinä missä moni muukin. Nauran myös. Ja sen naurunkin takana voi olla montaa tunnetta. Ilosta miltei mihin tahansa suruunkin. Kysymys on kai kyvystä ylipäätään kokea monivivahteisesti ja vahvasti. Yleensä ne ovat niitä hyviä syitä. Tai asioita. Joiden vuoksi itketään. Ne saavat sen herkistymisen aikaan.

      En itke kovin helposti. Mutta itken kyllä. Ja silloin, kun se on paikallaan ja siltä tuntuu. Sillekin on aina oma määränsä ja oma aikansa.

      Tavallaan ehkä hiukan ihmettelen sitä että mikä olisi erikseen herkkyyttä itkeä. Jos ajatellaan mikä tunne ylipäätään olisi erikseen sellainen jolle pitäisi herkistyä. Joskus on mielenkiintoista olla vain. Ja tuntea monisävyisesti ja olla erittelemättä sitä sen enempää. Jos esimerkiksi tietyssä hetkessä ja ajassa näen jotakin hyvin kaunista. Ja kyyneleet virtaavat hiljaa poskilleni. En edes halua analysoida. Mitä ja mistä kaikesta se koostui. Vaan olen tavallaan vain siinä ja jopa kiitollinen.

      • Anonyymi

        Oletko opiskellut jotain tunteiden käsittelyä, koska osaat hyvin eritellä ja jaotella asioita, kuten tuota aikajanaa? Tarkoitan tuon kommentin perusteella "sillekin on aikansa ja paikkansa"
        Mielestäni tuo kertoo siitä, että sinulla on hyvä itsehillintä ja hyvät tunnetaidot.

        Ei tietenkään kaikkia itkuja ja tunteita tarvitse analysoida. Olen itse vain huomannut, että jos on pitkään padonnut tunteita, niin silloin itku tulee yllättävissäkin tilanteissa, sen takia niitä ei kannata padota, vaikka ei velloisikaan. Tuo on vain oma kokemukseni. Hyvähän se on, jos on tunteita ja pystyy olemaan kaikesta kiitollinen.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko opiskellut jotain tunteiden käsittelyä, koska osaat hyvin eritellä ja jaotella asioita, kuten tuota aikajanaa? Tarkoitan tuon kommentin perusteella "sillekin on aikansa ja paikkansa"
        Mielestäni tuo kertoo siitä, että sinulla on hyvä itsehillintä ja hyvät tunnetaidot.

        Ei tietenkään kaikkia itkuja ja tunteita tarvitse analysoida. Olen itse vain huomannut, että jos on pitkään padonnut tunteita, niin silloin itku tulee yllättävissäkin tilanteissa, sen takia niitä ei kannata padota, vaikka ei velloisikaan. Tuo on vain oma kokemukseni. Hyvähän se on, jos on tunteita ja pystyy olemaan kaikesta kiitollinen.

        Ap

        En ole opiskellut. Tai tavallaan jokainenhan on ihan vain elämällä ja tunteitaan tuntemalla ja kokemalla.

        Uskon tunteiden tuntemiseen, mutta en niiden manipuloimiseen. Sekään ei ole mitenkään väärin, jos ei halua aina tuntea tai kokee tuntevansa vähemmän tai vaikka ei tuntisi yhtään mitään. Sillä nekin kaikki ovat itseasiassa tunteita ja tuntemista. Toisen tasoiset tunteet ovat vain paikallaan pysyvämpiä ja siksi raskaampia. Silloin saattaa kokea ettei tuntisi tai jaksaisi tuntea. Mutta nekin ovat syystä siinä hetkessä ja tunnettavissa. Ja juuri niitä tunteita. Mitä kokee.

        On raskasta. Jos pitäisi tuntea jotakin muuta. Milloin tahansa. Kuin mitä kokee.
        Aina se ei vain tunnu hyvälle. Se tunteminen. Eikä aina pidäkkään. Muutoin tunne olisi itseasiassa väärä. Jos vääryyteen esimerkiksi voisikin suhtautua vilpittömällä ilolla. Tai se ei tuntuisi väärältä.

        Tunteista saa kuitenkin nauttia. Paljon tyhjempää olisi ilman niitä vaikeitakin. Ja loputon ilo, ilman vastapainoa tekisi kenestä tahansa mielensä menettäneen. Hyvinkin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole opiskellut. Tai tavallaan jokainenhan on ihan vain elämällä ja tunteitaan tuntemalla ja kokemalla.

        Uskon tunteiden tuntemiseen, mutta en niiden manipuloimiseen. Sekään ei ole mitenkään väärin, jos ei halua aina tuntea tai kokee tuntevansa vähemmän tai vaikka ei tuntisi yhtään mitään. Sillä nekin kaikki ovat itseasiassa tunteita ja tuntemista. Toisen tasoiset tunteet ovat vain paikallaan pysyvämpiä ja siksi raskaampia. Silloin saattaa kokea ettei tuntisi tai jaksaisi tuntea. Mutta nekin ovat syystä siinä hetkessä ja tunnettavissa. Ja juuri niitä tunteita. Mitä kokee.

        On raskasta. Jos pitäisi tuntea jotakin muuta. Milloin tahansa. Kuin mitä kokee.
        Aina se ei vain tunnu hyvälle. Se tunteminen. Eikä aina pidäkkään. Muutoin tunne olisi itseasiassa väärä. Jos vääryyteen esimerkiksi voisikin suhtautua vilpittömällä ilolla. Tai se ei tuntuisi väärältä.

        Tunteista saa kuitenkin nauttia. Paljon tyhjempää olisi ilman niitä vaikeitakin. Ja loputon ilo, ilman vastapainoa tekisi kenestä tahansa mielensä menettäneen. Hyvinkin nopeasti.

        Kerroin vain miten itse olen kokenut ja sanotin niitä tunteita ja sitä, mikä minua on auttanut. Jokaisella on omat keinonsa tietysti.

        Toisille tunteet ja reaktiot ovat ihan aitoja. Itse kuulun niihin ihmisiin, jotka ovat voimakkaasti tuntevia ja aitoja.

        En pystyisi teeskentelemään iloja ja suruja. Tunteet tulevat ja menevät ja ajattelen niin, että en halua padota niitä itseltäni. Toisen ihmisen tunteisiin en voi enkä halua ottaa kantaa.

        Ap


    • Anonyymi

      jemgot' syvään ja pohdiskele

      tietokoneen itse tekemiä aika huvittaviakin juttuja mtekee jos Xena-nimestä voi tehdä Xenon MEFABLAST.

      • Anonyymi

        Okei, tietokonejuttuja...

        Ap


    • Anonyymi

      En ollenkaan, vaikka muuten olenkin superherkkä. Poikkeuksena tietty aika kuusta, jolloin saa pidätellä tosissaan itkua jos vähänkään näkee/kokee vääryyttä maailmassa. Silloin asiat tuntuu vaan kamalilta potenssiin tuhat.

      • Anonyymi

        No se on varmasti totta.

        Ap


      • Anonyymi

        Jasu pidättelee itkua siihen aikaan kuusta ku alapää on niin kovana että nivustyrä paisuu ja peräsilmästä pullottaa pukama. Vertakin voi vuotaa ja IIK, se vasta on kamalaa !! Pappa viihtyy silloin vaikka päivittäin uimahalin lämpöaltaassa pukamaa kylvettämässä. Seuraavan illan ajan pukama pysyy rauhallisena ja silloin Jasu nauttii hitaista hivelyistä silmän seudulla.


    • Anonyymi

      olen katsonut aika paljon tuon Blaxkricj eku -betfkuxub hyttyham tidekka gaysjiha hitjyyt,

      hiy buub Sabrina yeininoita muyya kielletty alle 14 vuotiailta

      Unidemoni hassu juttukin....

    • Anonyymi

      Olen herkkä, jos päästän jotain tunteisiini, mutta olen oppinut myös sulkemaan ulkopuolelle tunteista asioita. Mitkä ropisee kuin betoniseinään, eikä uppoa minuun.

      Mutta itken kyllä hyvin herkästi niin ilosta kun surustakin. Jopa kertoessani tunteisiin käyviä asioita.

      Jasu

      • Anonyymi

        Mutta olen tavallaan hurjan tyytyväinen, että tunnen myös vahvasti ja osaan nauttia tunteistani. Osaan ottaa ne sieluni syövereissä voimakkaasti, elää ne vahvasti ja olla vahva niiden myötä.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olen tavallaan hurjan tyytyväinen, että tunnen myös vahvasti ja osaan nauttia tunteistani. Osaan ottaa ne sieluni syövereissä voimakkaasti, elää ne vahvasti ja olla vahva niiden myötä.

        Jasu

        Nuorena se tuntui kuin hallitsettomalta supervoimalta, ajokilta jota ei hallinnut lainkaan. Uuvutti itsensä. Mutta nykyään olen löytänyt hallinnan ja tasapainon.

        Jolloin osaan nauttia "supervoimistani".

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena se tuntui kuin hallitsettomalta supervoimalta, ajokilta jota ei hallinnut lainkaan. Uuvutti itsensä. Mutta nykyään olen löytänyt hallinnan ja tasapainon.

        Jolloin osaan nauttia "supervoimistani".

        Jasu

        Ja koen saavani elämästä irti valtavasti, pikkujutuistakin mistä joku muu totee ettei tunnu miltään missään.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koen saavani elämästä irti valtavasti, pikkujutuistakin mistä joku muu totee ettei tunnu miltään missään.

        Jasu

        Mielestäni tunteellisuus on vahvuus juuri silloin, kun sen osaa kanavoida oikein ja rakentavasti. 😊

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena se tuntui kuin hallitsettomalta supervoimalta, ajokilta jota ei hallinnut lainkaan. Uuvutti itsensä. Mutta nykyään olen löytänyt hallinnan ja tasapainon.

        Jolloin osaan nauttia "supervoimistani".

        Jasu

        Jasu poika on tunnollisesti lukenut self help annoksensa . Well done


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni tunteellisuus on vahvuus juuri silloin, kun sen osaa kanavoida oikein ja rakentavasti. 😊

        Ap

        Ei papparaisen kannattas puhua rakentavasta kanavoinnista mitää 😂😂😂


      • Anonyymi

        Vanhemmiten herkkyyteni on noussut arvoon arvaamattomaan kehon kuivumisen aiheuttaessa ominaispiirteideni korostumista niin henkisessä kuin fyysisessäkin ulottuvuudessa . Löytäessäni makuaistiani kutkuttavan makuelämyksen umamuumimaailmasta tai tuntiessani napatyräni pakahduttavan paisumisen, itken ja tunnen syvällä suden sielussani kaikki ne kuvittelemani tunteet, joita olen kuluneen kuukauden ajan hiljaa padonnut sisälleni. En koskaan itke muiden nähden, vaan heittäydyn noihin hetkiin aina yksityisesti, ja suuresti nauttien. En usko että muut edes arvaavat itkeväni kuukausittain, mikä on harmi, sillä kaikkien tulisi siitä kuulla.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koen saavani elämästä irti valtavasti, pikkujutuistakin mistä joku muu totee ettei tunnu miltään missään.

        Jasu

        Vahingon aiheuttaminen mille tahansa orgaaniselle rakennelmalle on aina saanut minut herkistymään. Vaikka voisin yhtä hyvin hyökätä kokoisteni miesten niskaan, se ei herätä minussa samanlaista liikutusta, kuin itseäni pienikokoisempien elollisten kiusaaminen. Pienikokoisten naisten ja eläinten sörkkiminen saa minut lähes kyyneliin. Mitä pienempi sen parempi.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahingon aiheuttaminen mille tahansa orgaaniselle rakennelmalle on aina saanut minut herkistymään. Vaikka voisin yhtä hyvin hyökätä kokoisteni miesten niskaan, se ei herätä minussa samanlaista liikutusta, kuin itseäni pienikokoisempien elollisten kiusaaminen. Pienikokoisten naisten ja eläinten sörkkiminen saa minut lähes kyyneliin. Mitä pienempi sen parempi.

        Jasu

        Vuolaanaan itken kun saan huitoa heinäsirkkoja tai itikoita. Mutta lähtemättömimmän jäljen minuun on jättänyt jäkälän, sammaleen ja naavan jauhaminen hampaideni välissä. Tuo hidas samana toistuva liike tuotti lähes transendenttisen kokemuksen ja palasin muistoissani johonkin infantiili ikäisen onnellisimpiin hetkiin äitini iholla.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmiten herkkyyteni on noussut arvoon arvaamattomaan kehon kuivumisen aiheuttaessa ominaispiirteideni korostumista niin henkisessä kuin fyysisessäkin ulottuvuudessa . Löytäessäni makuaistiani kutkuttavan makuelämyksen umamuumimaailmasta tai tuntiessani napatyräni pakahduttavan paisumisen, itken ja tunnen syvällä suden sielussani kaikki ne kuvittelemani tunteet, joita olen kuluneen kuukauden ajan hiljaa padonnut sisälleni. En koskaan itke muiden nähden, vaan heittäydyn noihin hetkiin aina yksityisesti, ja suuresti nauttien. En usko että muut edes arvaavat itkeväni kuukausittain, mikä on harmi, sillä kaikkien tulisi siitä kuulla.

        Jasu

        Kuules nyt, jasu on niitä yksiä harvoja täällä millä on kaikki palikat kohdallaan selvästi paremmin kuin höpöttelijöillä täällä keskimäärin. Kylvä myrkkysi jonnekin muualle


    • Anonyymi

      Itken surusta, ilosta ja muuten vaan. Vähän on tasaantunut onneksi vanhemmiten.

      Kaikenlainen musiikki vaikuttaa vahvasti, mutta etenkin klassinen musiikki saa kyynelehtimään. Niin ja tietysti hartaimmat joululaulut.. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen..

      - Sheena

      • Anonyymi

        Joo, kuulostaa tutulta.

        Mulla varma kyynelkanavien avaaja on Loirin "Sydämeeni joulun teen" ja Hallikaisen "Joulurauhaa" myös Edelmannin "Saunapolulla" on aika hyvä.

        Muutenkin ylipäätään musiikki, jossa on todella hyvät lyriikat tai jotenkin ajankohtaiset, se koskettaa aina.

        Ap


    • Anonyymi

      voisin kai laittyaa konwwn tekemään jortain huvittaviä nimijuttuja kun kone päällä..

      Xe-
      Kri-
      Nis-
      Es-
      Deu-
      Man-

    • En nyt sanoisi niin, että mitenkään todella herkkä olisin itkemisen suhteen. Sellaista herkistymistä tietyissä tilanteissa on yleisempää. Musiikki välillä herkistää ja saatan purskahtaa itkuunkin. Jonkun kipeän asian miettiminen ja varsinkin siitä puhuminen herkistää paljon. Myös se, jos näen jonkun toisen itkevän tai joku on sanonut jotain sellaista, minkä koen todella murheelliseksi ja synkäksi.

      • Ainiin ja tiettyyn aikaan kuusta itkuherkkyys voimistuu ja kaikki tuntuu aivan vitun paskalta. Minä ja koko elämäni on täysi farssi tällä maapallolla. Vähemmästäkin on itku herkässä. 🥲


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Ainiin ja tiettyyn aikaan kuusta itkuherkkyys voimistuu ja kaikki tuntuu aivan vitun paskalta. Minä ja koko elämäni on täysi farssi tällä maapallolla. Vähemmästäkin on itku herkässä. 🥲

        Tuntuu pahalta kuulla tuollaista, että et näe elämääsi muuta kuin farssina tiettyyn aikaan kuusta. Oletko löytänyt keinoja miten käsitellä asiaa? Mielelläni kuulisin tuon ja voi olla, että joku muukin haluaisi kuulla, jos siitä olisi hyötyä muillekin? Ei tietenkään pakko ole jakaa. Jaksamista sinulle.

        Ap


      • Anonyymi

        Niitä murheellisia ja synkkiä hetkiä papparaisella riittää 😅😅 ja riittää 😂😂 ja riittää 🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu pahalta kuulla tuollaista, että et näe elämääsi muuta kuin farssina tiettyyn aikaan kuusta. Oletko löytänyt keinoja miten käsitellä asiaa? Mielelläni kuulisin tuon ja voi olla, että joku muukin haluaisi kuulla, jos siitä olisi hyötyä muillekin? Ei tietenkään pakko ole jakaa. Jaksamista sinulle.

        Ap

        No tuo nyt oli vähän liioittelua. Naisilla se on menkkojen aikaan ihan normaalia, että kaikki, siis painosanalla KAIKKI, voi tuntua pahalta ja mieli on hyvin negatiivinen. Silloin mä yleensä menen sänkyyn ja vedän peiton korviin ja masennun. Se menee kyllä ohi. Tämä on aina jonkun pari päivää kestävä mielenhäiriö.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        No tuo nyt oli vähän liioittelua. Naisilla se on menkkojen aikaan ihan normaalia, että kaikki, siis painosanalla KAIKKI, voi tuntua pahalta ja mieli on hyvin negatiivinen. Silloin mä yleensä menen sänkyyn ja vedän peiton korviin ja masennun. Se menee kyllä ohi. Tämä on aina jonkun pari päivää kestävä mielenhäiriö.

        Sivusta totean, että minusta on aina yhtä hämmetävää kuulla miten kierto osaan naisista vaikuttaa. Itseeni vain sattuu. Sattuu tosi paljon, jos en ota särkylääkettä juuri oikeaan aikaan ja vähemmän, jos otan. Mitään muuta mulla ei ole.

        Ei kipu kivaa ole, mutta ei se mun mielialaani vaikuta. Heti kun kipu helpottaa, niin olen oma itseni. Se vuoto tietysti on ikävää ja etovaa, kun sitä on niin paljon, mutta jotenkin musta on alkanut tässä vuosien varrella runtua, että mä paljon mielummin kestän ja olen kestänyt sen kovan kivun ja runsaan vuodon, kuin nuo mielialavaihtelut joista monet kertovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että minusta on aina yhtä hämmetävää kuulla miten kierto osaan naisista vaikuttaa. Itseeni vain sattuu. Sattuu tosi paljon, jos en ota särkylääkettä juuri oikeaan aikaan ja vähemmän, jos otan. Mitään muuta mulla ei ole.

        Ei kipu kivaa ole, mutta ei se mun mielialaani vaikuta. Heti kun kipu helpottaa, niin olen oma itseni. Se vuoto tietysti on ikävää ja etovaa, kun sitä on niin paljon, mutta jotenkin musta on alkanut tässä vuosien varrella runtua, että mä paljon mielummin kestän ja olen kestänyt sen kovan kivun ja runsaan vuodon, kuin nuo mielialavaihtelut joista monet kertovat.

        On mulla myös kivut melko vaikeat kans, alussa ne on aina pahimmillaan. Se on niiiiin tuskallista odottaa, että se särkylääke alkaa vaikuttamaan. Olis hyvä aina muistaa ottaa se ennakkoon. Yleensä Burana 400mg riittää, mutta joskus oon joutunut ottaa 800mg, kun ei toi nelisatanen auttanut.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        On mulla myös kivut melko vaikeat kans, alussa ne on aina pahimmillaan. Se on niiiiin tuskallista odottaa, että se särkylääke alkaa vaikuttamaan. Olis hyvä aina muistaa ottaa se ennakkoon. Yleensä Burana 400mg riittää, mutta joskus oon joutunut ottaa 800mg, kun ei toi nelisatanen auttanut.

        Juu. Itselläni ne krampit ovat sellaisia, että mä oksennan siitä kivusta ja jos ei sitä lääkettä ota ajoissa, niin sitten se kestää ja kestää. Määrällä ei oikeastaan ole väliä. Normaali 400 mg riittää hyvin, jos sen ottaa ajoissa. Jos se kramppaaminen ehtii alkaa, niin ei lisäannos auta sen nopeampaa. Ihmettelin aikanaan synnytyksen jälkeen, että luulin sen olevan kivuliaampaa, kun eihän se vetänyt edes vertoja mun menkkakivuilleni, oli vain hieman erilaista.

        No mutta se siitä aiheesta. Mä olen vain monesti kuunnellut noita mielialanvaihtelutarinoita aivan kauhuissani, että kaikkea sitä joillakin on. Mä kestän kivun any day ennen tollasta.


      • Anonyymi

        Tässä sivusta totean, että se nyt olis ainakin itselleni kidutusta melkkojen aikana. Sattuisi niin maan saatanasti.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        No tuo nyt oli vähän liioittelua. Naisilla se on menkkojen aikaan ihan normaalia, että kaikki, siis painosanalla KAIKKI, voi tuntua pahalta ja mieli on hyvin negatiivinen. Silloin mä yleensä menen sänkyyn ja vedän peiton korviin ja masennun. Se menee kyllä ohi. Tämä on aina jonkun pari päivää kestävä mielenhäiriö.

        Mulla on menkat ja en ole ikinä itkenyt menkkojen takia. No tämä on vaan mun kokemus menkoista. Se vuoto itkemällä lopu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on menkat ja en ole ikinä itkenyt menkkojen takia. No tämä on vaan mun kokemus menkoista. Se vuoto itkemällä lopu.

        Ei ne menkat itsessään itketä, vaan se mitä päässä tapahtuu niiden aikana. Mielialat ja tunteet heittelee.


    • Anonyymi

      Ottakaas nyt voimaantumisitkut ja sitten soijalatte parsatikulla sen päälle!

      • Anonyymi

        No jos sinua ei mikään asia itketä ja se itkeminen on mielestäsi naurettavaa, niin voithan tuota olla kommentoimatta ja antaa meidän tässä vetäistä vaikka parit voimaannuttavat itkumuuvit päälle. Kyllä tästäkin asiasta pitää saada asiallisesti keskustella.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos sinua ei mikään asia itketä ja se itkeminen on mielestäsi naurettavaa, niin voithan tuota olla kommentoimatta ja antaa meidän tässä vetäistä vaikka parit voimaannuttavat itkumuuvit päälle. Kyllä tästäkin asiasta pitää saada asiallisesti keskustella.

        Ap

        Ei keskustelu riitä: Itkeä pitää.


    • Anonyymi

      Melko herkkä, mutta täysin kyllä asiasta riippuen. Minua liikuttavat pääasiassa tosielämän tapahtumat. Elokuvat, mainokset tai musiikki eivät juuri koskaan itketä mua, jollei niihin liity jotain tosielämän muistoja.

      • Anonyymi

        Musta on tullut selvästi herkempi tunteilleni tässä vuosien varrella. Teininä en oikein tuntenut mitään, ellei se ollut ihan maailmoja järisyttävän suurta, mutta jotenkin se, että elämässä on joutunut kokemaan paljon on tehnyt mut herkemmäksi tunteilleni, varsinkin mielenliikutukselle. Kun tiedän mitä suru on tai kipu on, niin olen herkempi myös muiden tunteille ja kivulle. Se on kai vähän ristiriitaistakin, sillä samalla sen herkkyyden kasvun kanssa olen oppinut myös paremmin hallitsemaan tunteitani ja selviämään niiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta on tullut selvästi herkempi tunteilleni tässä vuosien varrella. Teininä en oikein tuntenut mitään, ellei se ollut ihan maailmoja järisyttävän suurta, mutta jotenkin se, että elämässä on joutunut kokemaan paljon on tehnyt mut herkemmäksi tunteilleni, varsinkin mielenliikutukselle. Kun tiedän mitä suru on tai kipu on, niin olen herkempi myös muiden tunteille ja kivulle. Se on kai vähän ristiriitaistakin, sillä samalla sen herkkyyden kasvun kanssa olen oppinut myös paremmin hallitsemaan tunteitani ja selviämään niiden kanssa.

        Tuli vielä mieleeni, että mitä itkulla tarkoitat? Sellainen kunnollinen itku on mulle melkoisen harvinaista. Siihen tarvitaan, että tapahtuu jotain pahaa ja se tulee lähelle. Sen sijaan tosiaan liukutun varsin herkästi, ääni sortuu ja kyyneleen tulevat silmiin, mutta siitö on vielä pitkä matka kunnon itkuun.


      • Anonyymi

        Juu, kun kuuntelen musiikkia, niin kuuntelen sanoja äärimmäisen tarkkaan ja jos ne puhuttelevat ja varsinkin, jos niihin liittyy juuri muistoja, niin itken.

        Joskus häiritsee, jos jollekin soittaa jotain kappaletta eikä se toinen malta keskittyä sen vertaa, että kuuntelisi niitä sanoja, mutta eihän ne kaikille ole niin tärkeitä.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kun kuuntelen musiikkia, niin kuuntelen sanoja äärimmäisen tarkkaan ja jos ne puhuttelevat ja varsinkin, jos niihin liittyy juuri muistoja, niin itken.

        Joskus häiritsee, jos jollekin soittaa jotain kappaletta eikä se toinen malta keskittyä sen vertaa, että kuuntelisi niitä sanoja, mutta eihän ne kaikille ole niin tärkeitä.

        Ap

        No siis minulla pitää liittyä muistoja juuri siihennkyseiseen kappaleeseen. Eivät pelkät lyriikat saa minua liukuttumaan, vaikka olisivat millaisia. Ainoa poikkeus mulla on se, jos joku asia on jo valmiiksi pinnalla, niin sitten vaikka nyt musiikki voi lietsoa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis minulla pitää liittyä muistoja juuri siihennkyseiseen kappaleeseen. Eivät pelkät lyriikat saa minua liukuttumaan, vaikka olisivat millaisia. Ainoa poikkeus mulla on se, jos joku asia on jo valmiiksi pinnalla, niin sitten vaikka nyt musiikki voi lietsoa sitä.

        Minä en tarvitse aina niitä muistoja. Jos keskityn kuuntelemaan sanoja, niin ei niiden tarvitse liittyä mihinkään jo tapahtuneeseen. Ne voivat puhutella muuten vain, jos se kappale on taidokkaasti sanoitettu.

        Tämä nyt ei varsinaisesti liity itkemiseen, mutta kuinka moni on ajatellut esimerkiksi Leevien kappaleiden lyriikoita?

        Tosi monen laulun sanat menee kappaleittain riimissä ja ottaa kantaa tärkeisiin asioihin. Ai herranjestas, mikä sanoittaja siinä oli. Olen tainnut joskus ennenkin mainita asiasta.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse aina niitä muistoja. Jos keskityn kuuntelemaan sanoja, niin ei niiden tarvitse liittyä mihinkään jo tapahtuneeseen. Ne voivat puhutella muuten vain, jos se kappale on taidokkaasti sanoitettu.

        Tämä nyt ei varsinaisesti liity itkemiseen, mutta kuinka moni on ajatellut esimerkiksi Leevien kappaleiden lyriikoita?

        Tosi monen laulun sanat menee kappaleittain riimissä ja ottaa kantaa tärkeisiin asioihin. Ai herranjestas, mikä sanoittaja siinä oli. Olen tainnut joskus ennenkin mainita asiasta.

        Ap

        Olen kuunnelut leevejä aikoinaan paljonkin ja ajatuksen kera, mutta eivät ne minuun sen kummemmin vaikuta. Ensimmäinen poikaystäväni piti tuosta yhtyeestä tosi paljon ja lähinnä osaan niistä kappaleista liittyy muistoja häneen, hän kun kuoli. Eivät ne kuitenkaan enää itketä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuunnelut leevejä aikoinaan paljonkin ja ajatuksen kera, mutta eivät ne minuun sen kummemmin vaikuta. Ensimmäinen poikaystäväni piti tuosta yhtyeestä tosi paljon ja lähinnä osaan niistä kappaleista liittyy muistoja häneen, hän kun kuoli. Eivät ne kuitenkaan enää itketä.

        Juu, laitoinkin, että ei nyt varsinaisesti liity itkemiseen, mutta on esimerkki siitä mitä hyvät sanoitukset voivat olla.

        Ap


    • Anonyymi

      Juu, ehkä saa omalta osaltani riittää tämä aiheesta keskusteleminen. Parempaa illanjatkoa kaikille.

      Ap

    • Minulla on kyllä itku melko herkässä. En itkeskele mitenkään jatkuvasti ihmisten seurassa, mutta esim tänään minulla tuli tippa linssiin, kuin luin yhden perheen tarinan siitä, miten he menettivät toisen kaksosistaan vain parin päivän vanhana. Tieteelliset leffat, eläin- ja vauvavideot, jokin poikkeuksellisen kaunis näky.. Moni asia saattaa vierittää kyyneleen poskelle.

      • Anonyymi

        Tuo on aina surullista, jos pieni kuolee. Yhden edesmenneen tuttavan hautapaikan vieressä on juuri tällainen lapsi, joka on päivän vanhana nukkunut pois. Aina sydäntä kylmää, kun käy tuttavan haudalla ja ajattelee sen pienen kohtaloa.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aina surullista, jos pieni kuolee. Yhden edesmenneen tuttavan hautapaikan vieressä on juuri tällainen lapsi, joka on päivän vanhana nukkunut pois. Aina sydäntä kylmää, kun käy tuttavan haudalla ja ajattelee sen pienen kohtaloa.

        Ap

        Se on todella sydäntä raaatavaa, kun pieni lapsi jättää maailman aivan liian aikaisin. Se tuntuu epäreilulta ja väärältä eikä sitä soisi yhdenkään perheen kokevan.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Se on todella sydäntä raaatavaa, kun pieni lapsi jättää maailman aivan liian aikaisin. Se tuntuu epäreilulta ja väärältä eikä sitä soisi yhdenkään perheen kokevan.

        Vastasyntyneellä ole mitään menetettävää kun ei ole elänyt, vanhalla taas kokonainen elämän mittaan rakentunut ainutlaatuinen mielensä maisemineen. Se on itkemisen paikka se. Miten häviää tuo kaikki suurella vaivalla saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasyntyneellä ole mitään menetettävää kun ei ole elänyt, vanhalla taas kokonainen elämän mittaan rakentunut ainutlaatuinen mielensä maisemineen. Se on itkemisen paikka se. Miten häviää tuo kaikki suurella vaivalla saavutettu.

        Sori että korjaan: et mitenkään ole ainutlaatuisempi kuin vastasyntynyt vauva. Oikeastaan aivan päinvastoin. Vanhan kuuluu hävitä, vauvan ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastasyntyneellä ole mitään menetettävää kun ei ole elänyt, vanhalla taas kokonainen elämän mittaan rakentunut ainutlaatuinen mielensä maisemineen. Se on itkemisen paikka se. Miten häviää tuo kaikki suurella vaivalla saavutettu.

        Näen asian toisin päin. Vanha ihminen on saanut elää ja kokea paljon, hänellä on lukuisia kiitollisuuden aiheita, kokonainen rikas elämä täynnä tapahtumia, tunteita.. Vastasyntyneenä menehtynyt ei koskaan saa edes mahdollisuutta kokea maailmaa kaikissa sävyissään. Se on mielestäni surullista.

        Ja mitä tulee tuohon häviämiseen niin kaikkihan täällä lopulta on katoavaista. Ei kenenkään elämä ikuista ole ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Mies ei itke.

      • Anonyymi

        Sinulla on oikeus olla tuota mieltä.

        Ap


      • Anonyymi

        Mutta ihminen itkee. Joten mieskö ei ole ...


    • Anonyymi

      Saan miehen kyyneliin, se Helppoa on

      • Anonyymi

        Sinulla on oikeus olla tuota mieltä.
        Potku kiveksiin ja näkee tähtiä?
        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikeus olla tuota mieltä.
        Potku kiveksiin ja näkee tähtiä?
        Ap

        Et ole Ap, en ole kommentoinut tätä aamun jälkeen.

        Oikea Ao


    • Lasten leffat itkettää? Ei kait sellasia leffoja saa tehdä että se lapsia itkettää. Se on loppujen lopuks aika hirvee tilanne kun joku rupee kertoo, jotain surullista asiaa. Ja kun on vetäny siihen naamalle kovan psykologin naamarin. Ja siinä ymmärtäväisesti nyökit, mutta sisään päin itket jo täysillä, yritä sitten räpytellä siinä.

      • Anonyymi

        Miksi olet niin vihainen?

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet niin vihainen?

        Ap

        En kai mä vihanen oo. Mutta eihän lapsia saa turhaa itkettää.


    • En itke. Yleensä ihmiset kerjäävät vain toisilta sääliä itkemällä. Ihan turhaa puuhaa.

      • Anonyymi

        Sorry baby. Itku puhdistaa aivan samalla tavalla kuin uni ja naurukin. Ei siis turhaa lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry baby. Itku puhdistaa aivan samalla tavalla kuin uni ja naurukin. Ei siis turhaa lainkaan.

        Ehkä naisilla niin. Mutta ei se miehiä auta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ehkä naisilla niin. Mutta ei se miehiä auta.

        Meinaat siis, ettei mieäs ole ihminen. Vai mitä ihmettä.


      • Anonyymi

        No saathan tuota noin ajatella. Itse ajattelen eri tavalla.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat siis, ettei mieäs ole ihminen. Vai mitä ihmettä.

        Miäs on miäs.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Miäs on miäs.

        Yeap, ei siis ihmisen kanssa paljon mitään tekemistä.


    • En itke.

      Kuuntelen ARCH ENEMYä ja KAMELOTtia, ne ei itketä.

      Jos kuuntelet jotain ***kaa musiikkia, tai iskelmää etc. niin ei mikään ihme jos itkettää kokoajan. Ja miksi ihmeessä katsot jotain lasten leffoja tai mainoksia, älä tee semmoista.

      • Anonyymi

        Kyllä minä katson ihan laidasta laitaan ja kuuntelen kaikkea muuta, paitsi örinää (jos ei kännisten örinää lasketa) ei sitäkään niin kovin mielellään kuuntele.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä katson ihan laidasta laitaan ja kuuntelen kaikkea muuta, paitsi örinää (jos ei kännisten örinää lasketa) ei sitäkään niin kovin mielellään kuuntele.

        Ap

        Siis ymmärsinkö ihan oikein, et kuuntele "örinä"-musiikkia mutta kuuntelet kännisten örinää? Eikait sentään.

        En tiedä, mutta ei tuo ihan järkevältä kuullosta. Miksi haluat itkeä kokoajan kaikelle? Mitä hyötyä sinulle siitä on?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Siis ymmärsinkö ihan oikein, et kuuntele "örinä"-musiikkia mutta kuuntelet kännisten örinää? Eikait sentään.

        En tiedä, mutta ei tuo ihan järkevältä kuullosta. Miksi haluat itkeä kokoajan kaikelle? Mitä hyötyä sinulle siitä on?

        No et kyllä ymmärtänyt oikein. Olen vain monesti sellaisissa "tehtävissä" että joudun pakostakin kuuntelemaan kännissä olevia ihmisiä. En erityisemmin pidä siitä.

        En minä kyllä mikään 24/7 itkuvirren veisaaja ole pidemmässä juoksussa, mutta joskus on sellaisia päiviä, että tulee monta asiaa, joka koskettaa ja itkettää. Joskus menee pidempään, että en itke. Patosin itkuani pitkään, joten sitä on riittänyt enemmän. Nyt alkaa jo tuntumaan, että sävellaji menee enemmän duurissa kuin mollissa.

        Ao


      • Anonyymi kirjoitti:

        No et kyllä ymmärtänyt oikein. Olen vain monesti sellaisissa "tehtävissä" että joudun pakostakin kuuntelemaan kännissä olevia ihmisiä. En erityisemmin pidä siitä.

        En minä kyllä mikään 24/7 itkuvirren veisaaja ole pidemmässä juoksussa, mutta joskus on sellaisia päiviä, että tulee monta asiaa, joka koskettaa ja itkettää. Joskus menee pidempään, että en itke. Patosin itkuani pitkään, joten sitä on riittänyt enemmän. Nyt alkaa jo tuntumaan, että sävellaji menee enemmän duurissa kuin mollissa.

        Ao

        Ovatkohan nuo "tehtävät", mitä lie sitten ovatkaan, ihan sopivia sinun kaltaisellesi herkälle ihmiselle? Ehkä joku tuossa työssäsi(tai mitä lie onkaan) saa sinut herkistymään liiallisesti ja reagoimaan kaikenlaisiin ärsykkeisiin, kuten esim. musiikkiin tai elokuvaan.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ovatkohan nuo "tehtävät", mitä lie sitten ovatkaan, ihan sopivia sinun kaltaisellesi herkälle ihmiselle? Ehkä joku tuossa työssäsi(tai mitä lie onkaan) saa sinut herkistymään liiallisesti ja reagoimaan kaikenlaisiin ärsykkeisiin, kuten esim. musiikkiin tai elokuvaan.

        Kyllä ne "tehtävät" ovat oikein sopivia kaltaiselleni terveelle ihmiselle.

        Enhän missään vaiheessa sanonut, että herkistyn liiallisesti tai että ne "tehtävät" herkistävät.

        Perin kummallisia myös tuo, kun kappalejaolla ihan selvästi erotetaan aihe toisesta, niin silti väännät ne samaksi asiaksi.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne "tehtävät" ovat oikein sopivia kaltaiselleni terveelle ihmiselle.

        Enhän missään vaiheessa sanonut, että herkistyn liiallisesti tai että ne "tehtävät" herkistävät.

        Perin kummallisia myös tuo, kun kappalejaolla ihan selvästi erotetaan aihe toisesta, niin silti väännät ne samaksi asiaksi.

        Ap

        Ok, siis työssäsi olet kylmä ihminen, mutta kotiin päästyäsi itkeä pillität kun radiossa soi joku typerä musiikkikappale. Selvä, ihan normaalia, ja kaikki hyvin...


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, siis työssäsi olet kylmä ihminen, mutta kotiin päästyäsi itkeä pillität kun radiossa soi joku typerä musiikkikappale. Selvä, ihan normaalia, ja kaikki hyvin...

        Sinun kanssasi on turha yrittää kirjoittaa, koska vedät kirjoittaessasi mutkat suoraksi ja teet ylitulkintoja.

        Ap


    • Anonyymi

      - Herkkyyteeni kuuluvat ilon, sekä surun kyyneleet.
      - Itku tulee hyvin herkästi vaikka, kun toinen onnistuu/voittaa, elän niin kannustavana.
      - Itku tulee kaikesta myötäelämisestä.
      - Itku tulee toiselle aiheutuvasta surusta, "kanssa suren" tosi voimakkaasti ja avoimesti.
      - Itku tulee upeasta, hienosta musiikkiesityksestä.
      - Itku tulee elokuvien parissa, jotka ovat koskettavia (dramatiikka tai romantiikka) elän
      mukana.
      - Tallainen olen, enkä muuksi muutu. - "osaan purra hammasta" tilanteiden mukaan.

      • Anonyymi

        Tuttuja asioita itsellekin. Tekstisi oli helposti luettavissa.

        Ap


    • Anonyymi

      Itken aina kun jotkut tekee sovinnon,oli se sitten vaikka lastenohjelmissa. Tai kun joku sanoo toisesta kauniita asioita. Kauniit sanat saa itkemään, se on niin kaunista!😭 ♥️.💩

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Jos joku puhuu jostain kauniisti, niin se on aina mukava kuulla, koska mielestäni ihminen on taipuvaisempi negatiivisuuteen. Positiivisuus vaatii ehkä enemmän ponnistelua ja on siksi mielestäni arvostettava ominaisuus puheessa.

        Ap


    • Anonyymi

      Aina ja kaiken aikaa. Viimeksi iltapäivällä, kun menin ulkohommiin tarkoituksena levittää eilen ostamaani nurmikkokalkkia. Pussissa ei ollutkaan rakeita enkä pölyävää jauhoa, jonka tuuli vie mennessään ja sottaa jauholla kylväjänkin, enää ikinä käytä. Itku pääsi.

      • Anonyymi

        Miksi olet noin katkera?

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera?

        Ap

        Mikä siinä katkeruutta osoittaa? Onko sulla käsitteet sekaisin? Vai oletko itse? Harmi on aivan eri asia.


    • Anonyymi

      Kyllä itken jos vihastun riittävästi, mutta tuo itku johtuu vain siitä että minua kohtaan on tehty väärin. Samalla kyllä annan tulla aika vihaisestikin mielipiteeni esiin. Kuulijat yleensä eivät luo katsekontaktia vaan näppäilevät kovaan tahtiin hermostuneesti kännyköitään. Tunteellinen dokkari saa myös itkemään. Se on ihmisyyttä mitä ei saa kadottaa.

      • Anonyymi

        Nyt on sellainen kirjoitustyyli, että tässä on jotain tuttua. Väkisin nousi kyyneleet silmiin.

        Ap


    • Melko herkkä liikuttumaan, itkeminen on sitten vähän syvempi juttu, se vaatii paljon enemmän.
      Mutta kyllä silmät saa kosteaksi, vaikkei ehkä valuviksi, ihan helposti. Lääräisee ruutuun jotain iloisella tavalla liikuttavaa,kuten esim. liki jokaisen jakson Autojen ensiapu -sarjasta tai jos mikään muu ei tehoa, niin sitten Titanic-elokuvalla kyllä saa ukkelin herkistymään.

      • Anonyymi

        Titanic on kyllä varma itkuleffa. Autojen ensiavusta en tiedä.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Titanic on kyllä varma itkuleffa. Autojen ensiavusta en tiedä.

        Ap

        Juu, Titanic on pomminvarma. Autojen ensiapu, esimerkiksi, toimii mulle kun siinä fiksataan jonkun autoentusiastin sellainen auto, jota se henkilö itse ei enää oman elämänsä vastoinkäymisistä johtuen pystykään kunnostamaan. Siis varsin viihteellistettyä hyväntekeväisyyttä, mutta mulle se toimii, näkee kun joku yleensä vanhempi mieshenkilö hajoaa kappaleiksi kun toiset ovat salaa korjanneet sen romuna autotallissa olleen "projekti" klassikkoauton. Tai välillä ihan tavallisemmankin, mutta ikääntyneen projektiauton. Kai siinä koskettaa se että toinen on niin innoissaan omasta harrastuksestaan vaikkei sitä pystykään enää jatkamaan ja joku toinen toteuttaa sen unelman salaa, jotain sellaista.


      • >>> kyllä silmät saa kosteaksi, vaikkei ehkä valuviksi, ihan helposti>>

        Ensimmäinen hyödyllinen asia mitä olen liikuttumisesta kuullut.
        Silmien kostuminen olisi kieltämättä hyödyllinen ominaisuus, jos sen saisi toimimaan tarvittaessa. Minä en osaa sitä. Itse joudun käyttämään silmätippoja kun silmät on liian kuivat.


      • darknessin kirjoitti:

        >>> kyllä silmät saa kosteaksi, vaikkei ehkä valuviksi, ihan helposti>>

        Ensimmäinen hyödyllinen asia mitä olen liikuttumisesta kuullut.
        Silmien kostuminen olisi kieltämättä hyödyllinen ominaisuus, jos sen saisi toimimaan tarvittaessa. Minä en osaa sitä. Itse joudun käyttämään silmätippoja kun silmät on liian kuivat.

        No voithan aina kokeilla. Katso ensin Titanic kymmenen kertaa yhden viikon aikana. Näin opit joka ainoan nippelin, nuppelin ja käänteen leffasta, puhuttamattakaan jokaisesta äänestä ja etenkin musiikista. Kun seuraavan kerran silmät ovat kuivat, palautat vain mieleesi jonkin koskettavan kohtauksen elokuvasta, ääniin, tunnelmineen kaikkineen. Tämä nyt tietty edellyttää sitä, että ko. leffasta löytyy joku koskettava kohtaus...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, Titanic on pomminvarma. Autojen ensiapu, esimerkiksi, toimii mulle kun siinä fiksataan jonkun autoentusiastin sellainen auto, jota se henkilö itse ei enää oman elämänsä vastoinkäymisistä johtuen pystykään kunnostamaan. Siis varsin viihteellistettyä hyväntekeväisyyttä, mutta mulle se toimii, näkee kun joku yleensä vanhempi mieshenkilö hajoaa kappaleiksi kun toiset ovat salaa korjanneet sen romuna autotallissa olleen "projekti" klassikkoauton. Tai välillä ihan tavallisemmankin, mutta ikääntyneen projektiauton. Kai siinä koskettaa se että toinen on niin innoissaan omasta harrastuksestaan vaikkei sitä pystykään enää jatkamaan ja joku toinen toteuttaa sen unelman salaa, jotain sellaista.

        Ai niin joo, nyt taidan tietää mitä sarjaa tarkoitat. Nyt kun mietin, niin olen itsekin joskus katsonut tuota sarjaa. Kaunis ajatushan siinä on.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin joo, nyt taidan tietää mitä sarjaa tarkoitat. Nyt kun mietin, niin olen itsekin joskus katsonut tuota sarjaa. Kaunis ajatushan siinä on.

        Ap

        Juupelis, kyllä varmaankin tiedät, arvaisin. En ole sinällään autoista innostunut erityisemmin, mutta onhan monet vanhat autot tosi kauniita objekteja ja vaikka kyse olisi vanhasta pirttijakkarasta, niin kyllä se mun mieltä lämmittää, jos joku osaava sellaisen laittaa kuntoon alkuperäistä kunnioittaen.


      • randombypasser kirjoitti:

        No voithan aina kokeilla. Katso ensin Titanic kymmenen kertaa yhden viikon aikana. Näin opit joka ainoan nippelin, nuppelin ja käänteen leffasta, puhuttamattakaan jokaisesta äänestä ja etenkin musiikista. Kun seuraavan kerran silmät ovat kuivat, palautat vain mieleesi jonkin koskettavan kohtauksen elokuvasta, ääniin, tunnelmineen kaikkineen. Tämä nyt tietty edellyttää sitä, että ko. leffasta löytyy joku koskettava kohtaus...

        Tuo kuvailemasi alkaa kuullostamaan Kellopeliappelsiinilta.... missä se yksi pakotettiin katsomaan jotain soopaa ikuisuuden ajan.

        Olen nähnyt sen Titanicin, en pitänyt siitä. En aio sitä enää katsoa uudestaan, typerä elokuva. Ainoa hyvä kohta oli se kun ne viulunsoittajat jatkoivat soittoaan kun laiva upposi mereen... hahaa!.. Se on vissiin tositapaukseen perustuva kohtaus. Tuo oli ainoa minua koskettava kohtaus koko elokuvassa, mutta en nauranut niin paljoa että silmäni olisivat kostuneet.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Tuo kuvailemasi alkaa kuullostamaan Kellopeliappelsiinilta.... missä se yksi pakotettiin katsomaan jotain soopaa ikuisuuden ajan.

        Olen nähnyt sen Titanicin, en pitänyt siitä. En aio sitä enää katsoa uudestaan, typerä elokuva. Ainoa hyvä kohta oli se kun ne viulunsoittajat jatkoivat soittoaan kun laiva upposi mereen... hahaa!.. Se on vissiin tositapaukseen perustuva kohtaus. Tuo oli ainoa minua koskettava kohtaus koko elokuvassa, mutta en nauranut niin paljoa että silmäni olisivat kostuneet.

        Huomasin sun kiukuttelevan tässäkin ketjussa ja päätin tulla antamaan sulle toisen halin 🤗.

        Muistakaa kaikki halata häntä aina kun näette, että häntä alkaa kiukuttaa. Hän tarvitsee paljon haleja. 🙂


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Tuo kuvailemasi alkaa kuullostamaan Kellopeliappelsiinilta.... missä se yksi pakotettiin katsomaan jotain soopaa ikuisuuden ajan.

        Olen nähnyt sen Titanicin, en pitänyt siitä. En aio sitä enää katsoa uudestaan, typerä elokuva. Ainoa hyvä kohta oli se kun ne viulunsoittajat jatkoivat soittoaan kun laiva upposi mereen... hahaa!.. Se on vissiin tositapaukseen perustuva kohtaus. Tuo oli ainoa minua koskettava kohtaus koko elokuvassa, mutta en nauranut niin paljoa että silmäni olisivat kostuneet.

        Aivan, Kellopeliappelsiinin kohtaukset olivat soopaa ja Titanicista et pitänyt. No mikähän se elokuva sitten on, mikä sinulla aiheuttaa jotain reaktiota, eli koskettaa?

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, Kellopeliappelsiinin kohtaukset olivat soopaa ja Titanicista et pitänyt. No mikähän se elokuva sitten on, mikä sinulla aiheuttaa jotain reaktiota, eli koskettaa?

        Ap

        Kellopeliappelsiini oli itseassa lievästi mielenkiintoinen, en sitä nyt uudestaan kuitenkaan katsoisi. En ole ihan varma mitä tällä "koskettamisella" tarkoitetaan mutta koitetaan:

        "Sicario" on tällä hetkellä suosikkini, se tuli juuri televisiosta, olen nähnyt sen ehkä neljään kertaan ja katson vielä uudestaankin. Sen jatko-osa ei ollut mitenkään kummoinen, huomasin että siinä oli eri ohjaaja kuin alkuperäisessä.
        "The Dark Knight" missä Heath Ledger esitti Jokeria oli erinomainen, se taisi jäädä Ledgerin viimeiseksi elokuvaksi ennen kuolemaa.
        Ei nyt tule mieleen muita, mutta varmaan vaikuttavia elokuvia on muitakin. Myös joku näistä Kummisetä elokuvista taisi olla aika vaikuttava, Al Pacino pääosassa.


      • randombypasser kirjoitti:

        No voithan aina kokeilla. Katso ensin Titanic kymmenen kertaa yhden viikon aikana. Näin opit joka ainoan nippelin, nuppelin ja käänteen leffasta, puhuttamattakaan jokaisesta äänestä ja etenkin musiikista. Kun seuraavan kerran silmät ovat kuivat, palautat vain mieleesi jonkin koskettavan kohtauksen elokuvasta, ääniin, tunnelmineen kaikkineen. Tämä nyt tietty edellyttää sitä, että ko. leffasta löytyy joku koskettava kohtaus...

        Täytyy miettiä asiaa, tuo on kyllä hyvä idea. On vaan niin vaikea löytää mitään sellaista ajatusta mikä liikuttaisi minua niin että silmät kostuisivat. Se olisi kyllä erittäin hyödyllinen ominaisuus. Silmätipat on loppuneet aikoja sitten enkä ole jaksanut hommata lisää, joskus aamulla kun herään niin silmät on kuivaneet kiinni eivätkä aukea, ja pitää sormin repiä silmäluomet auki, ihan sama minulle sinänsä. Tuossa tilanteessa olisi kätevää palauttaa mieleen joku asia mikä saisi silmät kostumaan. Ehkä empatian tunteilla, tai sympatialla, on sittenkin joitain hyödyllisiä käyttötarkoituksia.


      • darknessin kirjoitti:

        Tuo kuvailemasi alkaa kuullostamaan Kellopeliappelsiinilta.... missä se yksi pakotettiin katsomaan jotain soopaa ikuisuuden ajan.

        Olen nähnyt sen Titanicin, en pitänyt siitä. En aio sitä enää katsoa uudestaan, typerä elokuva. Ainoa hyvä kohta oli se kun ne viulunsoittajat jatkoivat soittoaan kun laiva upposi mereen... hahaa!.. Se on vissiin tositapaukseen perustuva kohtaus. Tuo oli ainoa minua koskettava kohtaus koko elokuvassa, mutta en nauranut niin paljoa että silmäni olisivat kostuneet.

        Eihän se ollut edes ikuisuutta, mutt ajoo, ymmärrän pointin.

        Eikä siinä, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas ehkä pastorista, niin turha niistä makuasioista on jauhaa. Mitä tulee leffojen osalta nauramiselle asioista, jotka toisista ovat jotain muuta kuin naurua herättäviä, niin en ole ikinä nauranut leffassa niin paljon kuin nähdessäni elokuvan The Killer Inside Me ensimmäisen kerran. Siinä oli komediaa kerrakseen, voi veljet että olikin.


      • darknessin kirjoitti:

        Täytyy miettiä asiaa, tuo on kyllä hyvä idea. On vaan niin vaikea löytää mitään sellaista ajatusta mikä liikuttaisi minua niin että silmät kostuisivat. Se olisi kyllä erittäin hyödyllinen ominaisuus. Silmätipat on loppuneet aikoja sitten enkä ole jaksanut hommata lisää, joskus aamulla kun herään niin silmät on kuivaneet kiinni eivätkä aukea, ja pitää sormin repiä silmäluomet auki, ihan sama minulle sinänsä. Tuossa tilanteessa olisi kätevää palauttaa mieleen joku asia mikä saisi silmät kostumaan. Ehkä empatian tunteilla, tai sympatialla, on sittenkin joitain hyödyllisiä käyttötarkoituksia.

        Ei tarvitse välttämättä olla liikuttava mielikuva, myös hulvattoman hauska voisi toimia, voisit joka aamu nauraa silmät vuotaen jollekin hulvattomalle mielikuvalle?


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei tarvitse välttämättä olla liikuttava mielikuva, myös hulvattoman hauska voisi toimia, voisit joka aamu nauraa silmät vuotaen jollekin hulvattomalle mielikuvalle?

        En osaa nauraa niin paljoa, naurahdan vain kuivasti joskus. Joku saattaisi luulla että yskin. Minun kohdallani se on niin maksimaalinen reaktio mitä yleensä voi olla.

        Tuota mainitsemaasi elokuvaa en ole varmaankaan edes nähnyt.
        Tuli jostain mieleen joku zombi-elokuva mikä oli melko hauska, siinä pojan tyttöystävä muuttui zombiksi ja kaverinsa kanssa he yrittivät saada sitä "hengiltä" mutta epäonnistuivat siinä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän se ollut edes ikuisuutta, mutt ajoo, ymmärrän pointin.

        Eikä siinä, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas ehkä pastorista, niin turha niistä makuasioista on jauhaa. Mitä tulee leffojen osalta nauramiselle asioista, jotka toisista ovat jotain muuta kuin naurua herättäviä, niin en ole ikinä nauranut leffassa niin paljon kuin nähdessäni elokuvan The Killer Inside Me ensimmäisen kerran. Siinä oli komediaa kerrakseen, voi veljet että olikin.

        Katsoin youtubesta clippejä tuosta killer inside me, ja se ei ole ollenkaan sellainen mitä jaksaisin edes katsoa. Ehkä se on niin huono ja typerä että menee naurettavuuden puolelle? Yhdessä kohtauksessa poliisit ampuivat naista selkään kun se mies puukotti sitä, aivan älytöntä... kieltämättä niin typerää että on miltei huvittavaa.
        Haluan katsoa realismia, oli varsinainen aihe sitten mikä hyvänsä, mutta jos se on realistisesti toteutettu niin katson kyllä. Niin no, en tietysti mitään draamaa ala katsomaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin sun kiukuttelevan tässäkin ketjussa ja päätin tulla antamaan sulle toisen halin 🤗.

        Muistakaa kaikki halata häntä aina kun näette, että häntä alkaa kiukuttaa. Hän tarvitsee paljon haleja. 🙂

        😆😄... 🤗...hyvä..juuri näin...


    • Anonyymi

      Jostain kappaleesta tulee muistoja mieleen edesmenneistä henkilöistä, itku tulee vieläkin herkästi, kun ajattelen miten elämä näytti nurjat puolet mun läheiselle. Joulu on herkkää aikaa, joku joulukappale saa vieläkin itkemään. Välillä oli aikoja etten pystynyt musiikkia edes kuuntelemaan.
      Kun katsoin dokumentin Mariupolista, niin itku tuli kun näki sen kaiken mitä siellä tapahtui, eräs äiti menetti lapsensa ja miten lasta odottanut nainen oli loukkaantunut alavatsan alueelta, hän ja syntymätön lapsi menehtyivät.

      • Anonyymi

        Taidan tietää mistä puhut. Olen itsekin joskus kokenut noin, että en ole pystynyt kuuntelemaan musiikkia.

        En ole vielä katsonut tuota dokumenttia (vaikka olen aikonut) mutta pitänee varata nessuja tuohon, kun katsoo.

        Noiden syntymättömien tai pienenä pois nukkuneiden lasten kohtalo on aina tosi surullista. Tietysti myös aikuisten. Lapset vain koskettavat erityisesti.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidan tietää mistä puhut. Olen itsekin joskus kokenut noin, että en ole pystynyt kuuntelemaan musiikkia.

        En ole vielä katsonut tuota dokumenttia (vaikka olen aikonut) mutta pitänee varata nessuja tuohon, kun katsoo.

        Noiden syntymättömien tai pienenä pois nukkuneiden lasten kohtalo on aina tosi surullista. Tietysti myös aikuisten. Lapset vain koskettavat erityisesti.

        Ap

        Lasten kohtalo on surullista, mutta aikuisia en yhtään sääli. Nehän tykkää sotia ja tappaa toisiaan. Eihän noita sotia ees olis, jos ihmiset ois tauhantahtoisia. Sillon laitettais tollaset itsevaltiaat jo heti alkuun kuriin. Sellaset jotka ei osaa neuvotella, niin kuin Putin tai Orpo.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Lasten kohtalo on surullista, mutta aikuisia en yhtään sääli. Nehän tykkää sotia ja tappaa toisiaan. Eihän noita sotia ees olis, jos ihmiset ois tauhantahtoisia. Sillon laitettais tollaset itsevaltiaat jo heti alkuun kuriin. Sellaset jotka ei osaa neuvotella, niin kuin Putin tai Orpo.

        Olen joskus jossain yhteydessä sanonut, että sääli on sairautta. Empaattinen ihminen säälii kyllä, ei ehkä ensimmäisenä "vihamiestään" mutta noin yleisesti se kuuluu myötätuntoisen ihmisen tunne-elämään.

        Diplomaattisuuteen kuuluu mielestäni neuvottelutaidot ja niiden kehittäminen, jos ei ole hyvä neuvottelemaan. Neuvotteleminen taas vaatii aina joustamista molemmin puolin.

        Haluan korostaa, että en tiedä mistä sodasta kirjoitat, mutta nuo yhdistän diplomaattisuuteen ja rauhanneuvotteluihin. Jos kumpikaan ei jousta ja on omasta mielestään oikeassa, niin eihän asioihin saada ratkaisua.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidan tietää mistä puhut. Olen itsekin joskus kokenut noin, että en ole pystynyt kuuntelemaan musiikkia.

        En ole vielä katsonut tuota dokumenttia (vaikka olen aikonut) mutta pitänee varata nessuja tuohon, kun katsoo.

        Noiden syntymättömien tai pienenä pois nukkuneiden lasten kohtalo on aina tosi surullista. Tietysti myös aikuisten. Lapset vain koskettavat erityisesti.

        Ap

        >>>Noiden syntymättömien tai pienenä pois nukkuneiden lasten kohtalo on aina tosi surullista. Tietysti myös aikuisten. Lapset vain koskettavat erityisest>>>

        No mitä mieltä sitten olet naisista jotka tappavat rutiininomaisesti omia lapsiaan joka päivä ympäri maailman, sivuutatko ne vaan olankohautuksella, koska naisilla on oikeus tappaa omat lapsensa?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Noiden syntymättömien tai pienenä pois nukkuneiden lasten kohtalo on aina tosi surullista. Tietysti myös aikuisten. Lapset vain koskettavat erityisest>>>

        No mitä mieltä sitten olet naisista jotka tappavat rutiininomaisesti omia lapsiaan joka päivä ympäri maailman, sivuutatko ne vaan olankohautuksella, koska naisilla on oikeus tappaa omat lapsensa?

        Puhutko nyt abortista? Minulla ei ole mielipidettä abortointiin, koska en ole sellaisessa tilanteessa ollut, että olisin ko. ratkaisun joutunut tekemään.

        Uskon kuitenkin, että tuollaiseen ratkaisuun päätyvä on jollakin tavalla pakkotilanteessa joko henkisesti tai fyysisesti eikä se ole mitenkään kevyin perustein tehtävä ratkaisu. En osaa sanoa mikä olisi oikea tapa toimia.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko nyt abortista? Minulla ei ole mielipidettä abortointiin, koska en ole sellaisessa tilanteessa ollut, että olisin ko. ratkaisun joutunut tekemään.

        Uskon kuitenkin, että tuollaiseen ratkaisuun päätyvä on jollakin tavalla pakkotilanteessa joko henkisesti tai fyysisesti eikä se ole mitenkään kevyin perustein tehtävä ratkaisu. En osaa sanoa mikä olisi oikea tapa toimia.

        Ap

        No niin, ja siihen loppui se herkistely, eipä kosketa sinua se mitenkään. Huomaatko miten valikoivaa se herkkyys ja tunteilu on. Se ei ole aitoa. Valitset aina sen mihin haluat reagoida tunteella ja mihin et, kun et halua ottaa mitään kantaa koko asiaan. Kaikki naiset ovat tasan samanlaisia.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        No niin, ja siihen loppui se herkistely, eipä kosketa sinua se mitenkään. Huomaatko miten valikoivaa se herkkyys ja tunteilu on. Se ei ole aitoa. Valitset aina sen mihin haluat reagoida tunteella ja mihin et, kun et halua ottaa mitään kantaa koko asiaan. Kaikki naiset ovat tasan samanlaisia.

        Kuka tässä koskettamisesta puhui mitään? Minulla on paljon mielipiteitä sellaisista asioista, joista minulla on omakohtaista kokemusta.

        Sen sijaan minulla ei mielestäni ole edes oikeutta muodostaa mielipidettä abortista.
        En ole ollut sellaisessa tilanteessa, joten en voi neuvoa tai sanoa onko se oikein vai väärin.

        Ymmärrän kuitenkin sen ratkaisun vaikka sellaisessa tilanteessa, jos on esim. raiskattu. Korostan, että olipa tilanne mikä tahansa, niin en usko, että tuo on koskaan helppo päätös.

        Koska abortti liittyy lapsiin, niin voin sanoa toiseen lapsiin liittyvään asiaan mielipiteen: En pidä siitä, että kukaan lapseton tulee neuvomaan siinä asiassa miten lapsia kasvatetaan.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä koskettamisesta puhui mitään? Minulla on paljon mielipiteitä sellaisista asioista, joista minulla on omakohtaista kokemusta.

        Sen sijaan minulla ei mielestäni ole edes oikeutta muodostaa mielipidettä abortista.
        En ole ollut sellaisessa tilanteessa, joten en voi neuvoa tai sanoa onko se oikein vai väärin.

        Ymmärrän kuitenkin sen ratkaisun vaikka sellaisessa tilanteessa, jos on esim. raiskattu. Korostan, että olipa tilanne mikä tahansa, niin en usko, että tuo on koskaan helppo päätös.

        Koska abortti liittyy lapsiin, niin voin sanoa toiseen lapsiin liittyvään asiaan mielipiteen: En pidä siitä, että kukaan lapseton tulee neuvomaan siinä asiassa miten lapsia kasvatetaan.

        Ap

        >>>Ymmärrän kuitenkin sen ratkaisun vaikka sellaisessa tilanteessa, jos on esim. raiskattu>>

        Ok, no minä sanon että minä ymmärrän jonkun ihmisen tappamisen siinä tapauksessa jos toisen kunniaa on loukattu. Se on varmasti vaikea ratkaisu mutta en lähde sitä tuomitsemaan, koska en voi sanoa onko se oikein vai väärin.


        >>>En pidä siitä, että kukaan lapseton tulee neuvomaan siinä asiassa miten lapsia kasvatetaan>>>

        Ainakaan minä en lähtisi sinua neuvomaan lastesi kasvatuksessa, johtuen kolmesta seikasta; 1. En välitä pätkääkään. 2. En tiedä lapsista juuri mitään. 3. En halua tietää lapsista yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä koskettamisesta puhui mitään? Minulla on paljon mielipiteitä sellaisista asioista, joista minulla on omakohtaista kokemusta.

        Sen sijaan minulla ei mielestäni ole edes oikeutta muodostaa mielipidettä abortista.
        En ole ollut sellaisessa tilanteessa, joten en voi neuvoa tai sanoa onko se oikein vai väärin.

        Ymmärrän kuitenkin sen ratkaisun vaikka sellaisessa tilanteessa, jos on esim. raiskattu. Korostan, että olipa tilanne mikä tahansa, niin en usko, että tuo on koskaan helppo päätös.

        Koska abortti liittyy lapsiin, niin voin sanoa toiseen lapsiin liittyvään asiaan mielipiteen: En pidä siitä, että kukaan lapseton tulee neuvomaan siinä asiassa miten lapsia kasvatetaan.

        Ap

        Siis lapseton henkilö ei saa neuvoa tuotakaan äitiä siinä miten lapsia kuuluu kasvattaa, pitää vaan hyväksyä ja olla hiljaa, koska eihän lapseton henkilö voi tietää miten lapsia pitää kohdella jotta niistä kasvaa kunnon kansalaisia.

        Ruby Franke. "Somevaikuttajan koti paljastui kauhujen taloksi Yhdysvalloissa – Rääkkäsi poikaansa julmasti" "Suosittua perhe-vlogia pitänyt nainen on syytettynä lapsiin kohdistuneesta väkivallasta."

        Sanoit tuossa ylempänä että sinulla ei ole oikeutta muodostaa mielipidettäsi jostain, ok, se on sinun asiasi. Ole sitten hiljaa.

        Mutta MINULLA kyllä on OIKEUS olla MITÄ TAHANSA mieltä minua huvittaa mistäkin asiasta olla, ja minulla on oikeus SANOA mielipiteeni ÄÄNEEN.
        Ja sinulla ei ole siihen yhtään mitään sanomista.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Ymmärrän kuitenkin sen ratkaisun vaikka sellaisessa tilanteessa, jos on esim. raiskattu>>

        Ok, no minä sanon että minä ymmärrän jonkun ihmisen tappamisen siinä tapauksessa jos toisen kunniaa on loukattu. Se on varmasti vaikea ratkaisu mutta en lähde sitä tuomitsemaan, koska en voi sanoa onko se oikein vai väärin.


        >>>En pidä siitä, että kukaan lapseton tulee neuvomaan siinä asiassa miten lapsia kasvatetaan>>>

        Ainakaan minä en lähtisi sinua neuvomaan lastesi kasvatuksessa, johtuen kolmesta seikasta; 1. En välitä pätkääkään. 2. En tiedä lapsista juuri mitään. 3. En halua tietää lapsista yhtään mitään.

        Juu. Pysyikö tämä aborttikeskustelu abortissa vai kuinka? Mitä ajat nyt takaa tällä keskustelulla? Kenen kunniaa on loukattu ja kuka on loukannut?

        Täällä näkee varsinkin nuorempia ihmisiä neuvomassa lasten kasvatuksessa.
        Lähinnä sen takia kirjoitin tuon, ei ollut varsinaisesti sinulle suunnattu, vaan yleisesti.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Pysyikö tämä aborttikeskustelu abortissa vai kuinka? Mitä ajat nyt takaa tällä keskustelulla? Kenen kunniaa on loukattu ja kuka on loukannut?

        Täällä näkee varsinkin nuorempia ihmisiä neuvomassa lasten kasvatuksessa.
        Lähinnä sen takia kirjoitin tuon, ei ollut varsinaisesti sinulle suunnattu, vaan yleisesti.

        Ap

        MIKÄ V***N ABORTTIKESKUSTELU TÄMÄ NYT MUKAMAS ON?

        En jaksa.... ihan sama, olkoot mitä on..


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        MIKÄ V***N ABORTTIKESKUSTELU TÄMÄ NYT MUKAMAS ON?

        En jaksa.... ihan sama, olkoot mitä on..

        Juu, rauha nyt. Ei tarvitse huutaa. Hyvää yötä.

        Ap


    • Anonyymi

      Viime vkl olin ottanut pari kaljaa ja aloin kaipailemaan pakonomaisesti kaivattuani. Istuin lattialla ja itkin hieman todeten että en halua tuntea mitään. Se on yksi syy juomiseeni. Unohtaa hetkeksi ikään kuin kaiken.

      • Anonyymi

        Joo, pakko tunnustaa, että itsekin juon joskus juuri tuosta syystä. Tuo on varmaan aika yleinen syy.

        Ap


    • Anonyymi

      Itken, kun minua suututtaa, epäoikeudenmukaisuus itkettää. Kauneus itkettää: kun ihmiset ovat kilttejä ja hyviä toisilleen. Olen liikuttunut kauniista rakennuksesta, leivoksista, maisemasta. Elokuvat, musiikki, kirjat ovat itkettäneet myös. Suru ja katumus ovat itkettäneet minua. Kipu myös. Semmoistahan se elämässä. Paljon on itkemistä jos sitten myös nauramista.

      • Anonyymi

        Hyviä esimerkkejä, niin todellakin on. Paljon tunteita ja se on hyvä asia, joskin raskastakin välillä.

        Ap


    • Anonyymi

      jep..nää 24 sivut ei todellakaan itketä.. mua itkettää /oikeat ihmiskohtalot ,
      2024 maapallo on järkyttävässä tilassa, saatanan hahmo on maanpäällä,
      ennustettu ja pitää paikkansa..voitamme sen vaan yhdessä...koko maailma .
      saatana ei lopeta ellei sitä häpäistä..otus putin ryömii sinne onkaloon kun
      KÄSKEMME VÄKEVÄSTI...

      • Anonyymi

        Kirjoituksessasi tuntuu olevan asennetta.

        Ap


    • Leijona kuningas voiiii😭 se on piirretyistä se joka sai kyynelkanavat auki.

      Yksi päivä luin monikko raskaudesta, missä yksi vauva kuoli 18pvän ikäisenä. Se sai itkemään. Pari muuta vauvaa selvisi.❤️ En aina tunteile ihmisten puolesta.. Jollain lailla tekee pahaa luontovideot... heikompi aina hävii.. mutta auts😭

      • Anonyymi

        Nythän puhuttiin Leijonakuninkaasta ja luontovideoista, lapsistakin... ❤️

        Mitä ihmisten välisiin kilpailutilanteisiin tulee, niin en pidä niistä enkä halua olla niissä osallisena.

        Ennemmin juoksen pois niistä tilanteista, jotka vähänkin haisevat kilpailuilta.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nythän puhuttiin Leijonakuninkaasta ja luontovideoista, lapsistakin... ❤️

        Mitä ihmisten välisiin kilpailutilanteisiin tulee, niin en pidä niistä enkä halua olla niissä osallisena.

        Ennemmin juoksen pois niistä tilanteista, jotka vähänkin haisevat kilpailuilta.

        Ap

        Et ole siis kovinkaan kilpailuhenkinen? 🤨


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Et ole siis kovinkaan kilpailuhenkinen? 🤨

        Kyllä minä ammattini puolesta joudun kilpailemaan toisten kanssa, mutta henkilökohtaisessa elämässä sellainen ei kiinnosta.

        Jos olen kiinnostunut jostain henkilöstä ja huomaan, että niin on moni muukin, niin ennemmin poistun tilanteesta, kun jään kerjäämään tai jakamaan hänen huomiotaan.

        Mua ei esim. saa yhtään tiukemmin tarttumaan ja taistelemaan jostain ihmisestä, jos huomaan hänen käytöksestään, että häntä ei kiinnosta edes sen vertaa, että olisin välien selvittämisen arvoinen.

        Nyt puhutaan tilanteesta ilman mitään samputin kielikuvia tai kiertoilmauksia. Muutaman mahdollisuuden voi antaa ja sitten luovuttaa.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ammattini puolesta joudun kilpailemaan toisten kanssa, mutta henkilökohtaisessa elämässä sellainen ei kiinnosta.

        Jos olen kiinnostunut jostain henkilöstä ja huomaan, että niin on moni muukin, niin ennemmin poistun tilanteesta, kun jään kerjäämään tai jakamaan hänen huomiotaan.

        Mua ei esim. saa yhtään tiukemmin tarttumaan ja taistelemaan jostain ihmisestä, jos huomaan hänen käytöksestään, että häntä ei kiinnosta edes sen vertaa, että olisin välien selvittämisen arvoinen.

        Nyt puhutaan tilanteesta ilman mitään samputin kielikuvia tai kiertoilmauksia. Muutaman mahdollisuuden voi antaa ja sitten luovuttaa.

        Ap

        Taidan kyllä itsekin toimia tuolla tavalla, etten katsele ja jatkan eteenpäin.. mutta sitä ennen oon kyllä lipsauttanut ”haluni”

        Jos oikeesti löytyy potentiaalia, niin älä epäröi näyttää/kertoa tunteita.

        Voihan olla että toinen on epävarma.. siksi jakaa huomiota sinne sun tänne. Näin ainakin itsestäni huomaan jos en tiedä oikein mitä haluan.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Taidan kyllä itsekin toimia tuolla tavalla, etten katsele ja jatkan eteenpäin.. mutta sitä ennen oon kyllä lipsauttanut ”haluni”

        Jos oikeesti löytyy potentiaalia, niin älä epäröi näyttää/kertoa tunteita.

        Voihan olla että toinen on epävarma.. siksi jakaa huomiota sinne sun tänne. Näin ainakin itsestäni huomaan jos en tiedä oikein mitä haluan.

        Juuh, kyllä minä olen tunteeni kertonut. Ei ollut siitä kiinni.

        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuh, kyllä minä olen tunteeni kertonut. Ei ollut siitä kiinni.

        Ap

        Eipä sille sitten enää mitään mahda.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Eipä sille sitten enää mitään mahda.

        Tästä hävisi vastaus: Ei mahdakaan.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ammattini puolesta joudun kilpailemaan toisten kanssa, mutta henkilökohtaisessa elämässä sellainen ei kiinnosta.

        Jos olen kiinnostunut jostain henkilöstä ja huomaan, että niin on moni muukin, niin ennemmin poistun tilanteesta, kun jään kerjäämään tai jakamaan hänen huomiotaan.

        Mua ei esim. saa yhtään tiukemmin tarttumaan ja taistelemaan jostain ihmisestä, jos huomaan hänen käytöksestään, että häntä ei kiinnosta edes sen vertaa, että olisin välien selvittämisen arvoinen.

        Nyt puhutaan tilanteesta ilman mitään samputin kielikuvia tai kiertoilmauksia. Muutaman mahdollisuuden voi antaa ja sitten luovuttaa.

        Ap

        Tulen sivusta tähän toteamaan, että mä olen hyvin samanlainen.

        Työelämässä joutuu aina välillä kilpailemaan. Vaikka se ei nykyään juuri ole henkilökohtaista kilpailemista, niin silti siinä joutuu hyvin usein kilpailemaan omalla persoonallaan. Mä tosin olen hyvin heikosti kilpailuviettinen myös työelämässä. Pomot ovat monesti jopa tuskailleet mulle, miten mahdoton mua on motivoida kilpailemisella. En ole koskaan ollut pennin vertaa kiinnostunut jostain kuukauden tai vuoden oarhaan tittelistä tai yhdestäkään palkinnosta, joita viikon parhaille on luvattu. Mulla on omat tavotteeni ja kun ne on täynnä niin se oli sitten mun osalta siinä ja lähden vaikka kotiin.

        Ja juu jos koen parisuhde tilanteessa kilpailuasetelmaa, niin minä poistun. Jos toista kiinnostaa joku muu, niin annan sitten olla. Mä en jää siihen roikkumaan. Mä olen sitkeä yrittämään ratkoa ongelmia ja seison rinnalla vaikeissakin paikoissa, kunhan koen, että toinen tekee saman. Jos huomaan, ettei toinen yritä, niin ei sitten.


    • Anonyymi

      Tietyntyyppiset kappaleet saa silmät kostumaan mutta niistä avautuminen tuntuu henkilökohtaiselta jopa täällä birtivirrasssa. Siis bittivirrassa. En jaksa palata korjaamaan kirjoitusvirhettä. Tarkkuus kärsii. - cu-*hyvää*

      • Hyvähän toi kun ei sentäs brittivirrassa.


      • Anonyymi

        Näin se on, kuten olen aiemminkin todennut.

        Ap


    • Anonyymi

      Vähemmän enää, huuhtoo kyynelillä oloaan. Tuskalliset muistot alkavat olla niitä säilyttämisen arvoisia. Nyyhkyleffojen ja -biisien valtaankin yhä harvemmin. Joskus ne kuitenkin puolustavat paikkaansa. Kun tuntee olevansa autiomaa. https://youtu.be/yi6NGtz53K4?si=pbQaoGFXxC_A9xAx

      • Anonyymi

        Kiitos musiikista. Kauniita sanoja.

        Ap


    • Anonyymi

      Itken esim. leffoja katsoessa. Onneksi tosielämässä ei itketä kovin usein, vaikka tunteiden tunteminen ja niiden näyttäminen on tosi hyvä asia. Esim. hautajaisissa surua voi kokea aiempienkin kuolleiden läheisten takia, koska uusi suru tuo helposti myös aiemmat menetykset tuoreampina pintaan.
      Hyvä, että osataan itkeä, se on yhteistä myötätunnon kokemusta.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta noiden leffojen osalta. Tuo on totta, että jokin suru voi laukaista myös aiemmat surut ja sitä tavallaan itkee montaa asiaa kerralla.

        Ap


    • Anonyymi

      Minä itken koko ajan. Nytkin

      • Anonyymi

        No mutta miksi itket koko ajan?

        Ap


    • Anonyymi

      Oikein innolla luen kaiken

      • Anonyymi

        Aijaa? No hyvä, että intoa riittää vai olitko sarkastinen?

        Ap


    • Anonyymi

      vantaan järkytys itkettää ,,pieni viaton lapsi menee kouluun, siihen päättyy
      hänen elämä ,,vasta vietetty joulu ,se ilo odotuksesta...,suru ja viha omaisilla ..
      elämän pituinen helvetti...

      • Anonyymi

        No olihan se järkyttävä tilanne.

        Ap


      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, ettei sillä toisella osapuolella ole "elämän pituinen helvetti" edessään.


      • >>>pieni viaton lapsi>>

        Tuo oli varmaan vitsi?
        Ei tuollaisia ole olemassakaan, muuta kuin saduissa.
        Entä se toinen pieni viaton lapsi joka ampui niitä muita? Samanlainen "viatonhan" sekin oli, eikä edes vastuussa teostaan koska on "vain viaton lapsi".

        Amerikassa se pääsisi sähkötuoliin, tai mikälie ruiske niillä nykyään on käytössä. Ja juuri amerikassa tuomittiin erään koluampujan vanhemmat linnaan pitkäksi ajaksi. V***n hieno maa.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>pieni viaton lapsi>>

        Tuo oli varmaan vitsi?
        Ei tuollaisia ole olemassakaan, muuta kuin saduissa.
        Entä se toinen pieni viaton lapsi joka ampui niitä muita? Samanlainen "viatonhan" sekin oli, eikä edes vastuussa teostaan koska on "vain viaton lapsi".

        Amerikassa se pääsisi sähkötuoliin, tai mikälie ruiske niillä nykyään on käytössä. Ja juuri amerikassa tuomittiin erään koluampujan vanhemmat linnaan pitkäksi ajaksi. V***n hieno maa.

        Vanhemmathan aiheesta pitääkin panna vastuuseen, vaikka ehkei vankilaan.


    • Joskus musiikki- tai elokuvateoksen kauneus on niin viiltävää, että se itkettää. Silmät kostuvat ja sanat takertuvat kurkkuun.

      Sen verran olen mies, että yritän peittää liikutuksen tunteen muilta.

      • Anonyymi

        Joo, kuulostaa tutulta, mutta mies olen vain hetkissä enkä pysty peittelemään liikutustani.

        Ap


    • Anonyymi

      Joskus oon miettinyt että oon liian herkkä tähän maailmaan, mutta eì muutakaan ole.

      Oon ajatellut viime vuosina, että ehkä herkkyys on oikeesti sellainen voimavara jota voi vaalia. Voin aistia toisten mielentiloja, lohduttaa ja auttaa. Unohtaa omat murheeni.

      • Anonyymi

        Hyvin ajateltu toisten auttamisesta.

        Ap


    • Anonyymi

      Riippuu miten itkeminen määritellään. Mä liikutun suht helposti ja kyyneleetkin voivat tulla silmiin. Sen sijaan sellaista minkä itse miellän itkemiseksi, harrastan hyvin harvoin.

      • Anonyymi

        Tässä hain tuolla itkemisellä sitä itseään.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hain tuolla itkemisellä sitä itseään.

        Ap

        Ok, no sitten todella harvoin. Eivätkä elokuvat ym. kysymäsi oikeastaan koskaan saa minua itkemään, liikuttumaan kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, no sitten todella harvoin. Eivätkä elokuvat ym. kysymäsi oikeastaan koskaan saa minua itkemään, liikuttumaan kyllä.

        Juu, näin se toisilla menee.

        ap


    • Anonyymi

      En itke olenkin Aaro Vaalanne

      • Anonyymi

        Okei, no olehan. Jokainen tavallaan.

        ap


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe