Hyvä lämäri

Harrastelija

Voisiko joku kertoa miten lämäriä saisi kehitettyä kovemmaksi, tekniikan ydinkohtia yms. ?
Jääkiekossa mailanhan esim. pitää osua ensin jäähän ja maila taipuu aika reippaasti. Miten on jalkojen laita ja pitääkö palloon osua vartalon keskilinjan kohdalla vai vartalon edessä? Tänks mahdollisista vastauksista.

16

6038

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wiz

      no mä lämäsen sen pallon niin että maila tuskin koskettaa maata jolloin kitkaa ei oo ja pallo lähtee ja kovaa...

      mutta tää on vain mun mielipide...=)

      • unihoc

        lämärissä maila osuu maahan ensin kuin osuu palloon jolloin varsi saa hyvän jouston vetoon ja silloin kun lapa osuu palloon niin lämäri lähtee kovaa. ja pallo kannattaa olla etummaisen jalan kohdalla kun lämyä tehdään. ja tämäkin vain minun mielipide ja tyyli. :)


      • säbäjumala

        tollee pelataa golffii eikä säbää


    • Pakki

      Joo, kyllä sen mailan pitää osua maahan ja taipua, ei se muuten kovaa lähe. Osumakohta keskellä vartaloa tai vähän takana.
      Muista harjotella paljon suoraan syötöstä vetoja, ne on veskarin painajaisia...

      • 14v poeka

        Joo käytän ton pakin kanssa samaa tyyliä ja koaa lähtee 140km/h doggy 3,3 ja luulen että tuo tyyli on se oikea :D muuten paljon muut 14v -15v pojat suunnillee vetelee sitä palloa???


      • Eqiii

        niin, toi on oikee laukasu tekniikka toho vie lisäämää et jalat joustaa... :P


    • #27

      Hyvä lämäri riippuu monesta asiasta...pääasiassa kuitenkin vetäjästä,toki hyvällä mailalla saa lämäriä paremmaksi.Kuitenki vois sanoa et mitä nopeammin teet liikkeen sitä paremmin pallo lähtee.Ei lämärin tarvi välttämättä olla semmonen mikä menee laidasta läpi,vaan pitää pystyä ampuun tarkasti ja optimaallisella nopeudella
      ,riippuen paikasta.Osumakohta keskellä jalkoja ja anna mailan osua maahan hiukkasen ennen palloa,sillon saat varresta hyötyä.Harjottele paljon eri asennoista ja paikoista,ammu suoraan juoksusta ja suoraan syötöstä,mutta tärkeintä on et nostat pään ylös ennen laukasta,tee kaikki harjoitukset kovassa vauhdissa.

    • Pommi

      toi nyt on niin henk. koht. asia, mutta yhdyn edellisiin. kannattaa kokeilla erilaisia varsia ja lapoja. joillain malleilla lähtee vain paremmin kuin toisilla. mun mielestä parhaat lämyt lähtee kovalla varrella ja melko suoralla lavalla (ei nouse liikaa). hyvä asia on myös se että katot minne vedät etkä palloa, treeniä vaan:)

    • läheltä seuraillut..

      Sami Kokoi osaa lämärin salaisuudet, käy katsomassa ensi kaudella Tapanilan Erän (ex-ssv pelaaja)pelejä ja ihale hänen tekniikkaansa.. lämäri lähtee häneltä asennosta kuin asennosta, suoraan syötöistä jne. minun mielestä yksi suomen parhaista "lyöntilaukauksista" Voit tietysti kirjoittaa Erän tai SSV vieraskirjaan, jos hän vaikka sattuisi kuulemaan sinusta..

    • pera1998

      mä ainaski juo n es enne treenei xdxd

    • Mää tuun tänne pätee

      Rannelaukaus kuuluu salibandyyn, ei lämäri. Kyllä sitä junnut suosivat, mutta kun katsot vaikka SM-tason pelejä niin et ikinä nää pelaajien suoranaisesti lämäävän. Ehkä joissakin tilanteissa tai vaikka vapaa lyönnissä, mutta harvemmin. En silti sano ettei saisi lämätä, mutta suosittelisin kehittämään rannelaukausta sillä se on vaan yksinkertaisensti nopeampi veto monissa tilnteissa.

      • totta ei siel SM-tason pelaajat paljoo lämäriä vetele, enemmä rannareita


    • rywserhy

      se lähtee lavan tyvestä

    • urheilia98

      moi oon 98-urheilia poitsu xd en saa millään sitä palloo nouC lattiast apuja

      • säbäjumala

        ruista ranteeseen


      • hommaa lihaksia ja kato asiaa uudestaa!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe