Elikkä mikä on jogurttimaisin jogurtin korvike? Tietenkin vegaaninen.. :)
Itse olen maistanut Yosan kauravalmisteita muutaman kerran, ja ne ovat hyviä, mutta eivät kovin jogurttimaisia. Ja kyllä mä kovasti jogurttia kaipaisin, jos alkaisin vegaaniksi ja ainut korvike ois toi Yosa.
TofuSun-valmisteita en ole maistanut. Mitä mieltä olette niistä??
Jogurttimaisin jogurtin korvike?
10
2988
Vastaukset
- Cha
Voi, vegenä inhosin jugurttia, mut nyt vegaanina olen löytänyt omani: Alpro Sojan maustamaton jugurtti! (Myydään puolen litran purkeissa)
Siihen voi sotkuttaa mitä tykkää ja maustaa miten haluaa.. perfect! Banaania, omenaa, mysliä, kuusenkerkkäsiirappia, kuivattuja hedelmiä, marjoja... slurps.
Sitten on tietenkin jo mainitsemasi Yosat ja Alpro Sojan jugurtit.- soijajogurtit
Omasta mielestäni Alpron soijajogurtit ovat koostumukseltaan eniten maitojogurtin kaltaisia. Mutta mausta en osaa sanoa, kun en enää muista mille maitojogurtit maistuvat.
- devilived
Vink vink: Alpron maustamaton soijajugurtti on muuten uskomattoman ihanaa dippikastiketta esim. sipseille sellaisenaan :p Purkillinen menee kerralla :D
- Cha
devilived kirjoitti:
Vink vink: Alpron maustamaton soijajugurtti on muuten uskomattoman ihanaa dippikastiketta esim. sipseille sellaisenaan :p Purkillinen menee kerralla :D
Ja vielä parempaa (mielestäni) jos sen maustaa jotenkin! :P valkosipulia ja persiljaa ja ruohosipulia ja ja ja mitä ikinä haluaa, nam.
Ja saahan sitten kaupasta sitä yhtä ainutta vegaanista valmis-dippi-kuivajauhoa (valkosipuli taisi olla) (en ole kyllä varma onko ainut!) ja sellaisen voi sekoittaa maustamattomaan alproon. Mikäli ei karsasta lisäaineita ja natriumglutamaattia ;D - Maustamaton
Cha kirjoitti:
Ja vielä parempaa (mielestäni) jos sen maustaa jotenkin! :P valkosipulia ja persiljaa ja ruohosipulia ja ja ja mitä ikinä haluaa, nam.
Ja saahan sitten kaupasta sitä yhtä ainutta vegaanista valmis-dippi-kuivajauhoa (valkosipuli taisi olla) (en ole kyllä varma onko ainut!) ja sellaisen voi sekoittaa maustamattomaan alproon. Mikäli ei karsasta lisäaineita ja natriumglutamaattia ;DSitä voi käyttää kaikkeen mihin sekasyöjät käyttää jogurttia, kermaviiliä, ruokajogurttia tai jopa smetanaa.
Kokonaan itse tehdyt jutut ovat aina parhaita, mutta tässä kiireisille ja laiskoille yks vinkki joka on nopeeta tehdä ja sopii esim. nachoille loistavasti: purkillinen valmista salsaa ja noin puoli purkkia (2,5dl) maustamatonta alpron jogurttia sekaisin. Kylmään hetkeksi maustumaan.. Maustamaton kirjoitti:
Sitä voi käyttää kaikkeen mihin sekasyöjät käyttää jogurttia, kermaviiliä, ruokajogurttia tai jopa smetanaa.
Kokonaan itse tehdyt jutut ovat aina parhaita, mutta tässä kiireisille ja laiskoille yks vinkki joka on nopeeta tehdä ja sopii esim. nachoille loistavasti: purkillinen valmista salsaa ja noin puoli purkkia (2,5dl) maustamatonta alpron jogurttia sekaisin. Kylmään hetkeksi maustumaan..Kiitoksia kaikista vinkeistä.
Olenkin nyt maistanut sitä Alpron jogurttia ja täytyy myöntää, että hyvää on! Yritänkin nyt opetella syömään sitä. Pitää varmaan joskus ostaa niitä maustettujakin! Onko joku maistanu? Onko hyvää??- jogurteista
MariaK kirjoitti:
Kiitoksia kaikista vinkeistä.
Olenkin nyt maistanut sitä Alpron jogurttia ja täytyy myöntää, että hyvää on! Yritänkin nyt opetella syömään sitä. Pitää varmaan joskus ostaa niitä maustettujakin! Onko joku maistanu? Onko hyvää??Kaikki muut Alpron soijajogurtit ovat todella hyviä, mutta mansikka on ihan kamalan makuista. Varmaankin, koska siinä ei ole yhtään oikeaa marjaa vaan pelkkää aromia tuomassa "mansikan" makua. Muita makuja on persikka, vanilja ja vadelma-vanilja, joita saa pienissä purkeissa neljän purkin paketeissa ja lisäksi marjajogurttia saa samanlaisessa puolen kilon purkissa kuin maustamatontakin soijajogurttia.
- Maustamaton
jogurteista kirjoitti:
Kaikki muut Alpron soijajogurtit ovat todella hyviä, mutta mansikka on ihan kamalan makuista. Varmaankin, koska siinä ei ole yhtään oikeaa marjaa vaan pelkkää aromia tuomassa "mansikan" makua. Muita makuja on persikka, vanilja ja vadelma-vanilja, joita saa pienissä purkeissa neljän purkin paketeissa ja lisäksi marjajogurttia saa samanlaisessa puolen kilon purkissa kuin maustamatontakin soijajogurttia.
Mun mielestä mansikka on tosi hyvää, vaikka ehkä keinotekoisinta jonkun mielestä onkin. Mun mielestä taasen vanilja on aivan turha maku. Olispa banaania :)
Onneksi tosiaan voi aina maustaa itse. Vielä kun noitten kulutus kasvaisi ja hinta laskisi. ...tietenkin kotimaista vastinetta odotellessa. Ja Raisio saattaakin pelastaa meidät ensi vuonna!
- sissi82
Itse pidän Tofu-Sunin vanilja-persikkajogurtista (tosin aika moni vihaan sitä myös). Tuo maustamaton on myös hyvä (kokeile dippailla vihanneksia Holiday-dippikastikkeeseen, esim. porkkanat ja kurkut sopivat loistavasti), itse sekoitan siihen joskus mm. mustikoita, mutta makealle persona joudun kyllä lisäämään niin paljon sokeria että siitä tulee kyllä hirveä kaloripommi. Jogurtti on itsessän aika hapan, joten kaipaa jotakin makeutusta mikäli teet omia sekoituksiasi. Esim. banaanijogurtti voisi toimia hyvin vaahteranlehtisiirapin kanssa. Yosan jogurtteja en ole kauheasti kokeillut. Liian happamia jotenkin, en pitänyt niistä. Varmasti terveellisimpiä kylläkin. Ehkä paras oli se banaani-mustikka (tai joku sellainen), hieman pehmeämmän makuinen.
Kannattaa myös kokeilla niitä soijajäätelöitä ja erityisesti soijavanukkaita. Osa on aivan ihanan makuisia (esim. Alpron suklaavanukkaat). Maustetut soijajuomat ovat minusta myös hyviä, oma suosikkini on suhteellisen harvinaiseksi käynyt banaanijuoma. Suklaata vihasin ainakin nuorempana. :-) - Anonyymi00009
Kuorsaus linjasto liian hallitseva apple
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site956092Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto555068SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun574212SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963809Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost83568Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1143110SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502513Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352449Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat522169Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val211545