Apua on The edge

Hei!

Pyytäisin kommentteja tilanteeseen. Olen ollut nykyisessä parisuhteessa reilut 7 vuotta. Eka vuosi oli elämäni paras vuosi, sen jälkeen on ollut loivaa alamäkeä, joka jatkuu ja jatkuu... Olen tekeväinen ja ahkera kodin töiden suhteen, ja hyvässä ammatissa. Seksi on ollut kuulemma parasta ikinä, ja uskon sen, koska palaute on ollut samaa aiemminkin. Mutta se ei lohduta tippaakaan tilanteessa. Mun elämä on ollut muille elämistä menneet 4 vuotta, jopa omien lasten kustannuksella. Tähän liittyy hankala yhteisomakotitaloprojekti ja hemmetisti yhteistä velkaa... Olen viime 3 vuoden aikana tuonut useasti esiin, että pitäis olla yhteistä aikaa ja että mun esiin nostamat murheet ei voi olla pelkästään mun murheita. No, mitään ei ole tapahtunut, kunnes tänään kerroin, että mun on vaikea nähdä yhteistä tulevaisuutta, koska hän on elänyt omassa kuplassaan vuosia, eikä ole kuunnellut mua. No, siitä seurasi hirveet anteeksipyynnöt ja itkut ja rakastan sua hokemat. Mä olen nyt kylmä ja pohdin lopullista eroamista. Vinkkejä, kiitos!

2

310

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en tiedä vinkeistä, paha muille sellaisia antaa oman elämänsä ihmissuhteiden kohdalla, kun jokainen ihmissuhde on täysin ainutlaatuinen. Mutta...

Jos nyt sait toisen ehkä kuuntelemaan, vihdoin, niin tokko siinä kohden kannattaa heittää kirvestä kaivoon, vai? Omasta vinkkelistäni se on aika, jolloin kannattaa takoa, kun rauta on ainakin hetkellisesti yrittänyt olla kuuma. Niin sitten vaan liekkiä isommaksi ja takomaan, jos rauta pysyy kuumana. Mutta hellästi, hehkuvaakaan rautaa ei voi miten tahansa takoa, vaan sitä pitää kopautella hiljalleen hellällä voimalla, jotta se ihan itse suostuu näkemään, että aiotun taoksen muoto on kaikille parempi lopputulos, vaikka matkalla sinne vähän kipeää tekeekin.

Ja jos ei tuohon taivu, niin ei taivu, sitten on parempi katsella eri ilmansuuntiin, mieluummin nopeammin kuin hitaammin, koska eteenpäin on pitkä matka, mutta takaisin todella lyhyt matka. Jos mieli muuttuukin...

• Anonyymi

Jaapajaa hankala sanoa mitä teidän kohdalla olisi järkevintä.Hankalistakin karikoista on selvitty,oikeastaan mitä enemmän meillä ollut vastoinkäymisiä sitä enemmän liitto on lujittunut.Oma aika tulee sitten joskus,nyt on elettävä muiden ja sairauden ehdoilla.Tärkeää on että puhutte ja löydätte arkeen pieniä hetkiä. Talon projekti on yksi koetinkivi joka koskee koko perhettä ja vaatii voimia etenkin jos jotain vanhaa alkaa purkamaan ja laajentamaan,koettu on mutta se oli vain yksi vaihe elämässä.Toivottavasti saatte sovittua ja jatkettua yhteiseloa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      99
      2164
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1418
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1064
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1028
    5. 95
      873
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      856
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      79
      751
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      747
    9. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      744
    10. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      92
      710
    11. 51
      669
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      638
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      621
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      28
      516
    16. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      480
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      472
    18. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      464
    19. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      443
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40